SZÜLŐSÉG

Amíg szoptatsz, dagadt maradsz

2010. március 2., kedd 14:14 |

Jön a tavasz, a rengeteg szoknyám várja, hogy végre ne a szekrényben porosodjon, hanem rendeltetésszerűen legyen használva. Szeretem a szoknyáimat, csakhogy jelenleg kevés olyan van, amit be tudnék gombolni. Amit pedig igen, abban meg úgy nézek ki, mint Mari néni népviseletben.

Le kéne fogyni egy kicsit, mert a hosszú télikabát már nem sokáig takarja el megvastagodott combjaimat és méretesre plöttyedt hátsó felemet. Sajnos nem tartozom a szoptatás alatt magától lefogyó csoportba.

Mielőtt felhördülnének sokan és azt mondanák, hogy mit pattogok, szülés után is csinos vagyok ahhoz képest, hogy három gyerekem van. De én nem ahhoz képest akarok jól kinézni, hogy három gyerekem van. Nem azért lenne jó egy kis alakváltoztatás, hogy megforduljanak utánam a pasik, és nem célom, hogy rubintréka legyek, egyszerűen csak szeretnék újra beleférni a ruháimba – de persze az sem gond, ha nem nézek ki rosszul bennük.

Hiába híztam a terhesség alatt csak 9 kilót, ahogy az már lenni szokott, szoptatás alatt elkezdett a testem átalakulni. Valamit azonban rosszul csinál, mert az amúgy is nagy hátsóm még nagyobb lett és valahogy szétfolyt – csakúgy, mint a combjaim. A vádlimon sem tudom felhúzni a hosszú szárú csizmámat. Bár a szülés után hatalmasra nőttek a melleim, mostanra úgy döntöttek, hogy jobb volt, amíg kicsik voltak, így igyekeznek visszaállítani a régi állapotokat. Ez sajnos nem mondható el a fent említett többi testrészemről, ezért nekem kell kézbe venni a dolgokat.

Ha már terhesen sikerült megállni a nagy zabálásokat, a mostanában rám törő édességevési kényszert is le kellene győzni, mert ha így folytatom, nemhogy szoknyát nem fogok tudni felvenni, de le kell cserélnem a teljes ruhatáramat. Sok minden egyebet nem tudok tenni, a szoptatás alatt ugyanis nem javasolt az intenzív testmozgás (aerobik, futás kizárva, maradnak a hosszú séták), fogyókúra pedig szóba sem jöhet. Gondoltam, befizetek egy alakformáló kúrára, ám hamar letörtek: a szauna még csak-csak, de a cellulitmasszázs nem tanácsos szoptatás alatt, mert a távozó méreganyagok kiválasztódnak a tejbe is. (?!) De akkor mit tegyek? Üljek a(z egyre növő) seggemen és várjam meg, míg nem szoptatok már? (Remélem, utóbbi csak hónapok múlva jön el.) Vagy van ötletetek, mi a megoldás, ha nem akarom néhány hónap alatt visszaszedni a szülőszobai súlyomat?

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.03.03 16:46:52tengerzold

    Most csak úgy leültem ide,mert épp elegem lett minden másból,és csak úgy megkérdeztem,ami titeket olvasva eszembe jutott és már járt a fejemben. :))

  • 2010.03.03 16:51:46cozumel

    TZ
    Lajtos,vagy kozepesen intenziv kardiot nyugodtan minden nap.bivaly eros kardiot csak 3-4X egy heten.

    Sulyzos edzes: 48 oran belul ugyanarra a testreszre ne edzz!

  • 2010.03.03 16:52:51cozumel

    TZ
    Lajtos,vagy kozepesen intenziv kardiot nyugodtan minden nap.bivaly eros kardiot csak 3-4X egy heten.

    Sulyzos edzes: 48 oran belul ugyanarra a testreszre ne edzz!

  • 2010.03.03 16:55:22tengerzold

    Na igen, de mi a lightos/közepes és mi a bivalyerős???? 12-140-es pulzusszámmal mondjuk 60 perc minek számít? (sztem ez nem a bivalyerős :)) kategória, de azért csendben megkérdezem)

  • 2010.03.03 16:56:24tengerzold

    120-140 -es, természetesen.

  • 2010.03.03 16:58:36tengerzold

    Bivalyerős mondjuk, ha másfél-két óráig csinálsz taposópép+bicikli+nem tudommit (még valami kardio vagy valami más kondigép)?

  • 2010.03.03 16:59:17tengerzold

    taposópép= taposógép Nem vagyok formában....

  • 2010.03.03 17:02:36cozumel

    A cardio akkor hatasos, ha a max pulzusod 55-85 szazalekaban nyomod. Persze idonkent 1-2 percre jo felvinni 95ig.
    Lajtos az 55-65
    Kozepes a 75 koruli
    Bivaly a 80-85.

    .
    Max pulzus: 220-eletkorod

    Ez kb. ertek, de jo kiindulopont.
    Berryrol irok,azert sok a hiba, bocs.

  • 2010.03.03 17:22:11tengerzold

    Köszi, el is mentettem.Nekem nem kell a bivalyerős, a mindennapi közepes szimpibb. :))

  • 2010.03.03 17:37:03bajor gizella

    fú cozu, ezt jó hogy leírtad. nem mertem megkérdezni a hármonevű tréneremet, hogy jó e a pulzusom. flörtnek gondolta volna:)
    nagyon bólogatott az elipszistrénernél, mondta hogy járt már amerikában, és minden mondatomra azt nyávogta hgoy yeah, de olyan new yorkiaan jéeah...ilyenkor nem kérdezhetem meg tőle hogy na, jó a pulzusom. meg amikor azt mondja hogy pár hét és én leszek robin a bat menből:))- mindig fekete mackóban és pólóban nyomulok.
    az én pulzusom általában 170 körül van a tréneren mondjuk 10 perc után, de közepes tempónál ő azt mondta hogy jó. nem szoktam megdobni ezt, mert vannak vérnyomásingadozásaim, amit ő fel is írt, és azt mondta hogy nem szeretné ha odaájulnék a lábai elé...ó hát azt én se. török félisten. amióta a gymbe járok az izmos karok és seggek érdekelnek. és most halál komoly vagyok.

  • 2010.03.03 21:14:28magnézium

    Amiről sosem esik szó, de nagyon érdekelne: mi a helyzet azokkal, akiknek az egész terhességet végig kell feküdniük mint nekem, mert több ízben ömlött belőlük a vér? És most ne gondoljátok, hogy máris az alakom visszanyerésén nyavalygok, mert per pillanat hálát adok minden egyes hétért, amit egyben töltünk. Viszont a súlyom nagyobb mértékben gyarapszik, mint ahogyan kellene a napi 24 óra fekvéstől. Erre az opcióra senki sem ad táplálkozási tanácsot, csak a védőnő csóválja a fejét a kilók láttán.

  • 2010.03.03 21:27:28no comment 01

    magnézium:erre nincs semmi..és senki ne csóválja a fejét..megy,amennyi megy..a lényeg,hogy egyben maradjatok,amíg kell..:)ezzel ne foglalkozz most..majd szülés után..amikor ehhez lesz kedved leadod..:)mennyi van még hátra?

  • 2010.03.03 21:32:36no comment 01

    egyébként azért annyit ajánlok,hogy inkább párolt zöldség fehér hússal(csirkemell filé,pulykamell filé)hetente egyszer halfilé..fontos,hogy hús(nem zsíros)zöldségek,levesek ha lehet ilyenek,mint a spenót..sóska..a lényeg,hogy ebben a helyzetben kerüld a nehéz és zsíros ételeket..:)ennyit tudtam..:)

  • 2010.03.03 21:35:43Panka ustokos

    magnezium

    Nekem azt mondta a dokim,hogy ha nem eszek 3 hetig,a baba akkor is elveszi tolem,amire szuksege van,nem lesz baja.Persze en azert nem gondolom,hogy ez jo dolog,probalj minosegi kajakat enni.
    De kulonben se aggodj,majd lemegy ami felcsuszott,a lenyeg,hogy a baba bent maradjon,csak ezzel torodj,a fejcsovalos menjen a busba!!!!

  • 2010.03.03 22:12:44mimianyu

    Lányok, a legjobb zsírégető az intervall edzés, na meg a súlyzózás. A "sokáig egytempóban lassan futunk" módszer jó ugyan, de messze nem a legjobb, mint azt ahogy sokáig hittük.

  • 2010.03.03 22:25:12mimianyu

    Rendesen utánajártam ám a témának, talán itt van a legérthetőbben leírva:

    http://fittmamablog.hu/index.php/2010/02/11-tevhit-a-fogyokurarol/

    A videó fölött klikkeljetek a letöltésre, érdemes elolvasni az egészet, elég jó összefoglalás a fogyókúráról. Én jó sok mindenben el voltam tévelyedve, az biztos. :)

  • 2010.03.04 06:17:28cozumel

    Tz

    ne csinalj masfel-ket orat kardiobol!
    Total felesleges.

    HA a szivizomzatot akarod edzeni es az errendszert karbantartani, akkor heti 3X 20-30 perc is eleg.

    Ha zsiregetes a celod, akkor sem kell sokkal tobb, inkabb MASHOGY.

    Mondok egy peldat: hogy epitunk fel mi egy kardio edzest (legyen az step, vagy spin vagy aquafit, barmi).

    Az egy orabol kb 10 perc a lassu felvezetes abba a bizonyos pulzustartomanyba.
    Utana jon a 30-40 perc intenziv szakasz.
    Es kb. 15 perc levezetes/nyujtas, esetleg par perc has/hatizom.

    Az intenziv szakaszban egy atlagos "versenyzo" valahol a 70% korul teper es innen szoktunk kiugrani magasabb zonakba, a 95%-t csak 1-2 percig tartva (mert nem is lehet tovabb).

    De nem kell am rakattanni a pulzus szamolasra, sokkal egyszerubb az un. beszed-teszt.

    Ha meg kellemesen tudsz tarsalogni, akkor nem igazan vagy az 50% felett.
    65-705-nal kezdodik a szaggatott beszed, nehezebb lelegzes.
    85% korul mar csak par szot tudsz idonkent kinyogni.

    95% fele meg mar eszed agaba sincs beszelni :))

    Persze ezek a szamok is atlagos, egeszseges emberre vonatkoznak, egeszen mas a szitu egy elsportolonal, egy sulyosan elhizott szemelynel, egy magas vernyomasos szemelynel.

    Szoval a lenyeg, hogy bemelegites utan, ha mar erzed, hogy nem tul nagy erofeszites szamodra az edzes, akkor probald meg egyre tovabb tolni a hataraid.
    Egy perc kiugras, vissza 3 perc, megint egy perc kiugras, vissza 3... es igy tovabb.
    Ha mar ezt is megszoktad, akkor johet a lajtos szakasz roviditese es/vagy a kiugras hosszabbitasa.

  • 2010.03.04 06:28:51cozumel

    Magnezium

    sajnos, ez egy nagyon nehez helyzet, es nincs igazan jo megoldas.
    Annyit tehetsz, hog szigorubb etrendet tartasz, es sok folyadekot, VIZET iszol.

    Probalj mindenkepp 5-6X enni, kis mennyisegeket, es lehetoleg minden etkezesnel probalj bevinni feherjet/szenhidratot/zsirt is, kb. 55-35-20 %os aranyban.
    Osszessegeben minimum 2000 kaloria korul kellene fogyasztanod. Kerulj lehetoleg minden junk -ot, adalekanyagokat, mesterseges izfokozokat, szinezekeket, sot, mert ezek mind vizvisszatartashoz vezethetnek, es sajnos ennek nemritkan toxemia a vege.

    HA NEM kemenyedsz egy-egy szimpla mozdulattol, akkor agyban fekve az oldaladon, emelgetheted a karod, fel-le huzgalhatod a vallad, ez is valamennyire serkenti a keringest a testben. Bokakorzes, pipa-spicc szinten.

    Hat, kb. ennyit tehetsz.
    Es csak pozitivan, en is kihuztam ikrekkel a 36. hetig, kb. igy :)))

  • 2010.03.04 06:32:57cozumel

    "Lányok, a legjobb zsírégető az intervall edzés, na meg a súlyzózás. "

    Igen, az intevall a legjobb a sporttudomany jelenlegi allasa szerint a zsiregetes szempontjabol.

    Viszont a sulyzozas, szinte semmilyen szeriaban/sulyokkal, NEM zsiregeto edzes.

    Izom kondicionalasra mindazonaltal szukseg van, mert minnel nagyobb az izom szazalek a testtomegen belul, annal magasabb fokon mukodik az alap anyagcsere, nagyon leeccerusitve: izmos ember tobbet ehet, es kevesebbek kell kardioznia :)))

  • 2010.03.04 06:55:51kurutty

    2010.03.03 14:50:52loretta_
    Hűűű, ez a 8 centi mellbevágott... Nekem első gyerek, és most 6 hónappal a szülés után is kb. akkora a rés, mint amikor észrevettem, olyan 4 hónapja. Kb. 2 centi lehet, 2 ujjam már nem fér be közé, viszont mintha a köldököm felé szélesedne valamelyest. Voltam sebésznél és jógagurunál is - mindkettő azt mondta, hogy nem lehet igazán semmit csinálni vele (a sebész inkább úgy fogalmazott, hogy nem érdemes, hehe), torna nemigen segít, sőt, a normál felülések esetleg még rontanak is rajta. A sebész még egy olyat is megeresztett, hogy nem is biztos, hogy a terhesség miatt nyílt szét, hanem akár már előtte, csak nem vettem észre. Hááát, az erősen meglepne...

  • 2010.03.04 16:00:51cozumel

    Kurutty

    ezt nem ertem, mi az, hogy nem lehet vele semmit sem csinalni?

    ha olyan merteku a szetnyilas, akkor azt meg kell muteni, ha meg nem, akkor lehet tornaztatni es erositeni a hasfalat.

  • 2010.03.04 16:14:48másutt

    En sem ertem, ez nagyon gyanus nekem.
    Eleg sokat beszelgettem errol a fiziosommal, a csaszarom utan, hetente nztek, es azt mondtak, nem lehet/szabad annyiban hagyni! Szerenscere nekem minden okes volt, magatol.

  • 2010.03.04 16:33:13cozumel

    Masutt

    persze, hogy nem lehet, bizonyos merteku szetnyilasnal egyszeruen ott a veszelye, hogy kibuknak a belso szervek, konyorgom... :O

    Talan arra gondolt a doki, hogy ez nem az a kategoria, csak esztetikailag kellemetlen?
    De akkor meg mondja azt, amugy meg arra is van megoldas, csak mig az eletfunkcios plasztikat allja a tb, addig az esztetikait nem.
    Viszont a TB-s plasztikat randan is csinaljak, csak az izmokat rantjak ossze, tehat ami letszukseglet, a bort ugy hagyjak, ahogy van.

  • 2010.03.04 16:35:23cozumel

    Bocs, hogy porgetem neha ezt a topikot, csak jo lenne, ha fenn lenne, hatha Magnezium meg visszanez.

  • 2010.03.04 16:56:48katy27*

    2010.03.03 17:02:36cozumel

    A cardio akkor hatasos, ha a max pulzusod 55-85 szazalekaban nyomod. Persze idonkent 1-2 percre jo felvinni 95ig.
    Lajtos az 55-65
    Kozepes a 75 koruli
    Bivaly a 80-85.

    .
    Max pulzus: 220-eletkorod

    Cozu, változtat ezen valamit, ha a nyugalmi pulzusom kicsit magasabb az átlagosnál? Régóta nem mértem (csak a szobabiciklin tekerés közben), de pár éve még stabilan 90 és 100 között volt. 25 éves vagyok.

  • 2010.03.04 17:07:13cozumel

    Katy

    nagyon is!!!
    a nyugalmi pulzus ismereteben sokkal pontosabban ki lehet szamolni a maximal pulzust, es onnantol kezdve ugye masok lesznek a szazalekos ertekek.

    De a nyugalmi pulzusod ketlem, hogy 90 korul lenne, egy atlagembernek 72 korul van, ahogy idosodunk, ugy emelkedik egy kicsit, de ez nalad meg nem faktor.

  • 2010.03.04 17:16:23katy27*

    Rita, köszi. Bízom benne, hogy így 25 évesen még nem gáz, eddig őszinténszólva nem sokat foglalkoztam vele.

    Cozumel, köszi neked is. Ha legközelebb vérnyomásmérő közelébe jutok, megmérem, hogy most mennyi. 16 éves koromban 99 volt (nem írtam el :).

    Szobabiciklizés közben szoktam mérni, meg néha futás közben, és olyankor igyekszem 150-160 között tartani. Az jó, vagy túl gyenge?

  • 2010.03.04 17:19:39cozumel

    Pulzus mereshez nem kell vernyomasmero :)

    Reggel, mielott meg felkelnel, az agyban fekve szamold meg, a csuklodnal vagy a nyakadnal, hanyat pulzal az er egy perc alatt.

    Csinald meg 3 napon keresztul, mert egy nap adhat fals eredmenyt, ha pl. szarul alszol ejjel vagy eppen egy rossz alombol ebredsz.

  • 2010.03.04 17:33:27katy27*

    Oké, ha nem hal ki addig a poszt, akkor majd referálok :)

  • 2010.03.04 17:36:37cozumel

    Katy

    en mindenkepp visszanezek, mert erdekel Magnezium is, hatha mond valamit meg az allapotarol.

  • 2010.03.04 17:47:13magnézium

    Nagyon köszönöm a tippeket és a biztatást. :) Nemsokára töltöm a 35. hetet, úgyhogy már tök jók vagyunk, keményedés és görcs nincs, az UH szerint meg a kissrác nő, ahogy kell. :) Hátha szerencsés alkat vagyok és lesz szoptatás is meg fogyás is. Sajna a csokit nagyon kívánom, pedig első trimeszterben rá sem bírtam nézni.

  • 2010.03.04 17:50:39cozumel

    Magnezium

    akkor itt mar ordibaszas lesz, nagyon a finishben vagy :))))

    mennyit hiztal eddig? sztem lemegy baromi sok majd rogton a szules utan, mert valoszinuuleg nagy resze odema.

    Nalam a 20 kilobol 12 lement mar a 4-5. napra.

  • 2010.03.04 18:02:23másutt

    cozu, nem... nekem tinikoromban 100-110 volt, szedtem ra gyogyszert, ami levitte 80-ra.
    mostansag, magatol 80-90 a nyugalmi.
    evekig vizsgaltak, meno orvosok, mindenem rendben van, vernyomas tokeletes, hormonok is, sziv anatomia is, tahikardia es kesz.

  • 2010.03.04 18:20:29cozumel

    JO, de ez nem egy alapallapot, en atlagos emberrol beszeltem.
    Ha a doki ramondja, hogy aggodalomra semmi ok, akkor persze semmi ok, de onmagaban meger egy kivizsgalast, mielott sportolni kezd valaki.

  • 2010.03.04 18:21:45cozumel

    Ja igen, kihagytam a sorbol Telediplomat :)

    Tehat: 3 napig nem jelentkezett
    kukabuvar
    teledipo
    SFO
    kakaosbogre

    most szivarognak be szepen mind

    es meg veeeeeletlenul se uyganaz a szemely

    :D:D:D

  • 2010.03.04 18:25:25másutt

    cozumel, nalam is sport alatt derult ki.
    elkezdtem kocogaszni, es jo 200 fele ment, aztan beijedtem...

  • 2010.03.04 18:26:14kukabúvár【ツ】

    2010.03.04 18:21:45cozumel
    beszarás..
    :DDDDDD
    télleg nem én vagyok a többi.

  • 2010.03.04 18:33:11magnézium

    cozumel

    57 kilóról indultam, 170 centi vagyok, szóval a BMI-m eleve nem volt túl sok, néhány hete meg 72 kilót mért a védőnő, szóval 15 kiló plussz már biztos, és még azért pár hét hátra van. Koplalni nem fogok. :)
    Rendszeres gyalogtúrázó voltam, és azt terveztem, hogy majd terhesség alatt is folytatom a (kímélő) sétákat, hát ez nem jött össze, annyi baj legyen.

  • 2010.03.04 18:38:03cozumel

    O, hat hasonlo parametereink vannak, en 169 es 54 voltam a terhesseg kezdeten, aztan 74 korul fejeztem be a 36. heten.

    De sajnos a toxemia, ugy tunik, pont az ilyen vekonyabb testalkatu noket tamadja meg, mert ARANYAIBAN sokkal tobbet hizunk, es ez tobbbet szamit, mint a netto kilogramm.

  • 2010.03.04 19:06:52cozumel

    Rita

    hagyd mar a picsaba.
    Tudod, EMPATIJA, TOLERANCIJA

    Nehez nekije a sorsa, na :D:D:D

  • 2010.03.04 19:08:29magnézium

    Én ámbrás cet vagyok. :)

  • 2010.03.04 19:12:44cozumel

    Az egy gyonyoru allat ,Magnezium, ellentetben a fenti kommentelovel, aki egy rusnya dog.
    Ezert is tesz ilyen megjegyzeseket :)))

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta