Fogamzásgátlóra és örökbefogadásra biztatja a gyerekeket egy internetes játék

Zanza!

Új internetes játék tartja rettegésben szegény szülőket Nagy-Britanniában, a My Minx, amelynek egyik fő irányvonala, hogy a szereplők divatkiegészítőként gyerekeket fogadhatnak örökbe, valamint fogamzásgátlót és esemény utáni tablettát szedhetnek kedvükre (a minx egyébként kacér, szemtelen lányt jelent). A gyerekek szereplőiket lenge fehérneműkbe és egyéb hiányos öltözetbe bújtathatják, majd elkezdhetik gyűjteni a pénz az örökbefogadásokra. Az adoptálható gyerekek zömét ismert, a celebek által örökbefogadott gyerekek teszik ki, mint például a Jolie-Pitt pár, vagy éppen Madonna gyermekei. Az említett gyerekeket a játék megalázó tuljadonságokkal ruházta föl, a Kambodzsából származó Maddoxnak például kedvenc elfoglaltsága a csótányevés, míg testvére, Zahara kedvenc étele a galamb. Még ízléstelenebb azonban, hogy a játékot játszó gyerekek a haiti földrengés árvási közül is választhatnak – azaz vásárolhatnak, - akiket utána luxusmárkák ruháiba öltöztethetnek, majd megpróbálhatnak meggazdagoni belőlük azáltal, hogy árulják a fényképeiket a bulvármagazinoknak.

A játék arra biztatja a lányokat, hogy fogadjanak örökbe minél több gyereket, hiszen így lesz családjuk divatos és így szárnyalhatják túl a többi lányt. Célkitűzés még, hogy szedjenek fel férfiakat egyészakás kalandokra, amennyiben sikerrel járnak óvszer és esemény utáni tabletta áll a rendelkezésükre. A játéknak nincsen alsó korhatára, bárki, akár hétéves kislányok is játszhatják, és ha kifogynak a rendelkezésre álló pénzből, egy emelt díjas sms segítségével tölthetik fel egyenlegüket.

A My Minx nevű játék karácsony előtt jelent meg, és már mintegy 20 000 tagja van. A játék gyártója egyszer már kihúzta a gyufát a szülőknél Miss Bimbo nevű internetes játékával, amely fogyasztótabletta szedésére és mellnagyobbításra ösztönzi a lányokat. A szülők szerint a My Minx egyetlen valódi célja a gyerekek anyagi kizsákmányolása, és a játékban résztvevő gyerekek sokszor túl kicsik ahhoz, hogy értsék az iróniát a koncepcióban, panaszkodtak a szülők a Daily Mailnek. A játék bárki számára elérhető az interneten, így a szülők többségének fogalma sincs róla, hogy a gyereke éppen haiti árvákat vásárol. Az egyik angol szülői csoport a Parentkid szóvivője úgy véli, a játék helytelen morális üzeneteket közvetít a gyerekek felé.

A játékot gyártó londoni Blighty Arts vezetője, Christopher Evans ugyanakkor azt gondolja, játékuk nem több ártatlan szórakozásnál, és szerinte nonszensz azt feltételezni, hogy rossz hatással lenne a gyerekekre. Szerinte egyszerűen a szülők manapság túlságosan meg akarják óvni csemetéjüket a valódi világtól, és legszívesebben becsomagolva tartanák őket otthon. Szerinte egy ilyen játék, és a játék során hozott döntések felkészítik a gyerekeket az életre, miközben gúnyt űz a celebek örökbefogadási hóbortjából. Szerinte a fogamzásgátló és az esemény utáni tabletta is csak a való életet tükrözi, és az, hogy szerepelnek a játékban, nem jelenti azt, hogy ők biztatnák a lányokat ezek beszedésére.

Blogmustra