SZÜLŐSÉG

Sulinapló: A színes ceruzák megszöknek a tolltartóból

2010. január 27., szerda 16:11

A ceruza-téma újra előkerült. Mióta egyszer a tanító néni kilátásba helyezett a lányomnak egy beírást, amennyiben még egyszer tompa ceruzákkal megy iskolába (hiába figyelmeztettem itthon többször is, hogy hegyezze ki a ceruzáit), azóta erre nagyon odafigyel. Magákra a ceruzákra már kevésbé. Több garnitúra színest vettem már és töltöttem fel újra és újra, mégis mindig foghíjasan hozza haza a tolltartót. És mivel erősen javasolták, hogy (pláne a rajztagozat miatt) jó minőségű írószereket vegyünk, újratölteni nem is olcsó. Kíváncsi lennék, hová tűnik el az a rengeteg színes ceruza. Az osztálytermet nem hagyják el tanulási idő alatt, ott tehát nem felejtheti sehol. Hazaviszi más gyerek? De akkor nem tűnik fel a szüleinek, hogy nem az ő ceruzái vannak a tolltartójában? Esetleg maguktól szöknek meg a színesek?

A kérdéskört jelenleg egy fontosabb esemény előzi meg: megkaptuk a félévi bizonyítványt. Negyedéves értékelést kaptunk novemberben, ám a félévi sokkal részletesebb, mint az előző. Ha jól emlékszem, az elsős bizonyítványokban régen csak annyi állt: jól megfelelt/megfelelt/nem felelt meg. Akkoriban sem volt az első félévben osztályzat, de a „megfelelt” minősítésből nem tudtak meg a szülők semmit, így azt sem, hogy például Gizike ugyan szépen kerekíti a betűket, ám a számfogalma bizonytalan. Épp ezért örülök, hogy Málni értesítőjéből kiderül feketén-fehéren, miben gyengébb egy kicsit. És meg sem lepődtem az eredményen.

A bizonyítvány egy A4-es lap, amelyen a különböző részterületekhez, tantárgyakhoz tartozó állítások olvashatók, a tanítónő a megfelelő aláhúzásával jelzi az adott gyerekre vonatkozó jellemzőt. Málninak majdnem minden területen a legjobb jellemző lett aláhúzva, például a szókincse gazdag, hangképzése tiszta, betűfelismerése biztos, számfogalma 10-es számkörben biztos, tájékozottsága életkorának megfelelő, stb. Amiben nem a legjobb, az a ceruzahasználat és a betűalakítás: utóbbi szabálytalan, bizonytalan vonalvezetéssel.

Ha a szülő odafigyel a gyerekére és nyomon követi az iskolai dolgokat, akkor nem lepődik meg a bizonyítványon, mint ahogy én sem: pontosan látom a szétfolyó betűket, az elnagyolt házi feladatokat. Épp ezért egy ideje minden nap leülök Málnival gyakorolni egy külön az erre a célra vett gyakorló (előírt) füzettel. (Csabay Katalin. Lexi íróka I.) Rájöttem a probléma forrására: ugyanúgy van a gyerek az írással, mint az evéssel – sajnálja rá az időt, hisz annyi érdekesebb dolog, teendő van! Hajlamos összecsapni a munkáját, hogy valami mással foglalkozhasson. Nem vagyok tehát kétségbeesve, mert látom, hogy ha odafigyel és rászánja a kellő időt (mondjuk egy szép matricáért cserébe), akkor csodálatos betűket kerekít, szabályosan, biztos vonalvezetéssel. Már csak a ceruzáira figyelhetne kicsit jobban.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.01.27 20:47:19nyina&mika

    "persze céges számlára, de egy-két darab mindig a táskámba került valahogy, magánhasználatra"

    és akkor csodálkozunk, hogy a gyerek ceruzája eltűnik..
    hochma, asszem kijelenthetem, hogy mi nem leszünk jóban :D

  • 2010.01.27 20:50:37Magenta

    Nekem is ez jutott eszembe, meg hogy apáméknál ezért kirúgják az embert.
    A mi cégünknél meg ezért lett igen komolyan beszigorítva az irodaszer rendelés.

  • 2010.01.27 20:50:37anyamadár

    Mi is vagy hat A4-es lapon kaptuk a lányzó tavalyi évértékelését. :)
    De itt egyáltalán nem figyelnek a szépírásra. Még nincs ötéves a gyerek és már ismeri az összes betűt, de ahogy egymás mellé teszik őket az katasztrófa.::S

    Tünde köszi a tippet a gyakorlófüzetekre, mi is vettünk, de azt telerajzolta inkább a gyerek kell másik. :))

  • 2010.01.27 20:54:46baudolinA

    hochma,
    na és hogy került a táskádba a céges írószer?

  • 2010.01.27 20:56:43Magenta

    2010.01.27 20:50:37Magenta

    Ja bocs, én igényelni fogom a gyest, úgyhogy csöndben maradok.

  • 2010.01.27 21:00:10anyamadár

    Ezt most nem hátsó szándékkal kérdezem, de tényleg nem tudom mennyibe fájhat otthon egy postairón.

  • 2010.01.27 21:03:12hochma

    ft: hol olvastad? kérek szépen linket, ez érdekel!

  • 2010.01.27 21:15:33farkasokkal tancolo

    Nem tudok linket adni, éppen a porontyon olvastam ha jól emlékszem. Tán Rosa Rugorosa írta egyik posztban? De a napokban az biztos.

    De nincsen ebben semmi titokzatos, a gyerekek először as testükkel érzékelik a betüt, aztán a karjukkal, aztán a csuklójukkal, és legutolsó fázisban a három ujjukkal. Így megy ez.

    Valamikor karácsonykor láttam egy filmet Maria Montessoriról a tévében, na ő azt csinálta, hoyg kihozott az elmeosztályról egy csapat gyereket, akik csak amiatt voltak ott, mert árvák voltak, és amiatt lettek hülyének kikiáltva, mert egész nap egy ágyban feküdtek.
    Na ő kivitte őket a szabadba, az esőbe, adott a kezükbe először egy csomó akármit (merőkanalat, képkeretete, mindent amit otthon fel tudott markolni), hoyg ismerkedjenek a formákkal. Aztán elvállalta, hoyg uyganúgy levizsgáztatja őket, mint a normálisokat. És a betűkkel úgy ismertette meg őket, hogy farostlemezból )illetve nem abból falemezből) kivágatta az összes kis és nagybetűt, olyan 25-30 centis nagyságban, és előtte mindet körbe kellett tapogatniuk, fordítgatniuk, ilyesmi.

    Naszóval az írástanulás nem abból áll, hogy az ember ott áll a gyerek mögött, és dirihálja, hogy vonal fel, görbül, vonal le... stb...

    Még valami. Ez fontos. Aki nem diszes: tehát se nem diszlexiás se nem diszgráfiés, az előbb utóbb megtanul olvasni és írni. Ez biztos. Ha közben bármelyikhez valami negatív élmény fog kötődni (pl, eltúlzott ygakorlás - és honnan tudjuk melyik ygerek gondolja azt magában, hogy ez már eltúlzott, ha meg akar felelni???) - akkor ezzel SOKKAL többet ártunk, mint amennyit most gondolnánk.

  • 2010.01.27 21:15:41hochma

    anyamadár: 65 kemény HUF között van.
    Nyina, baud, Magenta: olyan munkahelyen, ahol egy évig dolgoztattak bejelentés nélkül, és a könyvelő elbaKHÖM a táppénzemet, és még le is nyúltak a fizetésemből, hogy "amikor nem megyek be, mert vizsgázom az egyetemen aznap, hogy akkor én azt ugye nem gondolom, hogy ők kifizetik munkanapnak", és ahol a három munkatársam közül csak egy volt bejelentve a céghez, azt is csak muszájból, szerintem nem gáz, ha magamhoz vettem két erősen lehasznált postairónt és egy reklámtollat, ami a táskabélés lukassága miatt maradt nálam.
    És az egyik postairón kék felének ráadásul állandóan letört a hegye :(

  • 2010.01.27 21:16:00zskoncz

    én azt nem értem minek kihegyezni???? mármint a szines ceruzát... a szines ceruzt nem szabad hegyezni, hegyesen hogyan szinez vele az ember??? elmebetegség ilyet mondani egy gyereknek! azt hiszem a lányomnak lesz baja a suliban, mert anyu első perctől ezt mondja a sznes az tompa!!! a grafit meg hegyes!!! igy a jó!
    azt sem értem hogy miért kell ilyen idiótasággal sokkolni a hgyereket meg a szülőt hogy nem szép egy elsős irásképe... hülyeség. engem a halálba szekáltak azzal h balra dőlnek a betűim. én meg vért izzadtam elsősként h legalább függőlegesek legyenek,holott egy balkezes irásképe pici mindig balra dől...
    ez a kerek betűtipus meg egyenesen kinzás! ha egy fokkal kalligrafikusabb lenne(pl. az 50es évekig használtak egy jobb betűtipust folyóiráshoz) a gyerekek játszva irnának, mert a dőlés, a formák, a betűk kialakitása mind mind játékos, gyereknek való. arról nem is beszélve hogy mennyivel könnyebb irni, és mennyivel szebb az összképe.

    a cerka eltűnés meg lehet hogy véletlen. :D sokszor láttam az osztályomban h a kicsik cserélgetik, elkérik egymástól. persze ezek nem mindig kerülnek vissza a tulajhoz. nem direkt- bár gondolom van ilyen is- csak hirtelen kicsöngetnek és a ceruza nem lényeges, mert jön anyu, vagy ebéd vagy akármi és más táskájában landol. :D

  • 2010.01.27 21:16:22Bűbájos

    Ó, én emlékszem, roppant nagyképűen mentem iskolába, mert már tudtam írni meg olvasni és nagyon nem egyeztünk szegény tanító nénivel, aki ugye joggal kérte számon a szabályos formákat, betűkötést. Ami engem nagyon bosszantott, kicsinyesnek tartottam, mert úgy gondoltam, minden követelménynek megfelelek: jó tempóban, olvasható, rendezett írás, nem csúnya betűk. Az írott nagybetűk helyett nyomtatottat használtam (amúgy mai napig azt használok), mert ugye magamtól lestem ki könyvekből, és büszke voltam rá, hogy milyen remekül megoldom a feladatot, sőt, mondatokat írok, amíg a többiek csak max pár betűs szókezdeményeket. Szegény tanító nénit nagyon idegesítettem és fordítva, egyikünk sem titkolta. :) Patthelyzet.

  • 2010.01.27 21:19:36hochma

    na mégegyszer, anyamadár, hogy értsd: 65 és 80 HUF között vettem én még tavaly, nyócvanér' a Ferencieken az Ápiszban, az óccsóbbikat meg valahol Budán.

  • 2010.01.27 21:19:52baudolinA

    Bűbájos,
    én is úgy mentem, hogy tudtam írni-olvasni (hiába na, a Nyaggatható Nagy Nővér-szindróma, hihi), de nekem szerencsém volt a tanító nénivel. Sajnálom, hogy neked nem ilyen jutott...

  • 2010.01.27 21:21:20baudolinA

    "amikor nem megyek be, mert vizsgázom az egyetemen aznap, hogy akkor én azt ugye nem gondolom, hogy ők kifizetik munkanapnak"

    Ezt nem értem, őszintén tényleg nem. Nekem nem fizetik ki munkanapnak, ha az elvállalt tolmácsolás helyett inkább vizsgázom.

  • 2010.01.27 21:21:35R2D2 & C3PO

    Na igen, de ha tízet lopsz el, akkor az már egy ebéd ára!

    (pl. paprikás krumpli)

  • 2010.01.27 21:23:13R2D2 & C3PO

    Baud! Egy szabadúszó tolmács más munkakörülmények között dolgozik, mint egy alkalmazott, akinek törvény adta joga a szabadság.

  • 2010.01.27 21:27:12hochma

    Bűbájos: együttérzek. Én is tudtam olvasni, meg nagybetűvel írni, mikor elsős lettem, de a folyóírást csak másodikos koromra sikerült megtanulnom, mert az elsős tanítónéni úgy gondolta, hogy először viselkedni tanuljak meg, csak utána írni. Eszem a zúzáját. Persze ha csak rajta múlt volna a nevelésem, akkor a mai napig nem tudnék írni, mert sose tudok viselkedni. Még a postairónokat is lenyúlom :)
    A cégtől nyúlás témájában ajánlom a Better Off Ted című aranyos sorozat aranyos mellékszereplőjét, aki kávétejszínt lop, és az 1. évad 1. részében filozófiailag meg is indokolja, miért :)

  • 2010.01.27 21:30:30Bűbájos

    Azért nekem nem volt rossz, mindig én mondtam verset az ünnepélyeken, azt pl nagyon élveztem. :)
    De így utólag végiggondolva, szerintem nagyon nehéz mit kezdeni a koraérett gyerekekkel, főleg egy olyan heterogén csoporton belül, mint egy első osztály.

  • 2010.01.27 21:31:44hochma

    baud: úgy vettek fel, hogy tudták, hogy egyetemre járok, lesznek vizsgáim, diplomavédésem, miegyéb. Mondták, nem gáz, csak akkor az aznapi munkát pótoljam be máskor. Bepótoltam, nem volt gáz. Hó végén meg jött a szpícs, hogy "akkor azt a négy napot, amikor nem voltál bent, nem számítjuk bele a fizetésbe, mert így korrekt"
    Én meg köpni-nyelni nem tudtam, nemhogy reklamálni.
    panaszláda becsukva

  • 2010.01.27 21:36:22nyina&mika

    én is meg tudtam magyarázni az összes hazugságomat és csalásomat, még poénokat is tudtam gyártani róluk, csak néha aludtam rosszul tőlük, de kurvára.

  • 2010.01.27 21:37:28Magenta

    hochma, a munkaszerződésedben nem volt benne, hogy "szabadság"?

  • 2010.01.27 21:51:26hochma

    Magenta: milyen munkaszerződés? :) be se voltunk jelentve. Valaki a mai napig nincs is, pedig több, mint fél éve ott nyomja napi tíz órában...
    Nyina: persze hogy meg tudom őket magyarázni. Mindenki meg tudja őket magyarázni. A tömeggyilkosságot, a többmilliós végkielégítés-sikkasztásokat, a sorozatos betöréseket, a gyerekverést, stb. ezeket mind nagyon szépen meg lehet indokolni, hogy miért csinálták.
    Viszont azt hiszem, emiatt a gonosz és szánalmas módon ellopott két postairón miatt nem fogok rosszul aludni, ilyen megátalkodott és velejéig romlott lélek vagyok.
    Van elég sok más, ami miatt nem alszom jól (egy hete például a gyomorégés és a méhemben zajló kungfubemutató miatt, de ez mellékes)

  • 2010.01.27 22:13:48anyatájger

    Tünde, ha "csak" az a gond, h összecsapja Málni a munkáját és amiatt nem ír olyan szépen, akkor nem erőltetném az otthoni gyakorlást, legalábbis nem abban a formában, ahogyan a suliban írnak.
    mehetnének a nagyobb mozdulatok, majd a játékos ujjgyakorlatok, meg a gyurmázás, a papírtépkedés, illetve a vonalrendszerben való tájékozódást elősegítő játékos feladatok.
    és nagyon fontos, amit Ft írt, h először térben, szabad ég alatt, játék közben gyakorolja a formákat.

  • 2010.01.27 22:14:36anyatájger

    LEHETŐLEG szabadban

  • 2010.01.27 22:18:17farkasokkal tancolo

    anyatájger,
    no ugye. Öregasszony nem vénasszony! .-)))

    na megyek aludni, pá.

  • 2010.01.27 22:25:57hochma

    de ha esik az eső, akkor is van egy tök jó gyakorlat, ezt még leírom, aztán sunnyogok el házimunkázni.
    Fogy egy zacsi sárgaborsót/lencsét/hajdinát vagy más ilyen méretű magot, és sima A/5-ös írólapra kirakatod a gyermekkel a betűelemet/betűt. A magokat egyenként kell felcsippenteni, ez a lényege. Fejleszti a koncentrációt meg a finommotorikát is. Bár szimpla gyakorlásból én sosem csináltam, csak az "ünnepi verziót" vezényeltem gyerekeknek (lapra írják a nevüket vagy rajzolják az óvodai jelüket szép nagyban, azt ragasztóstifttel áthúzzák, és arra nyomkodják a magokat), eléggé lekötötte őket. Volt ott egy 13 éves nagyfiú is, a húgát kísérte, és ő is megcsinálta a saját "névjegykártyáját" :D

  • 2010.01.27 22:31:42anyatájger

    jóiccakát, ténsasszony, én is megyek ! :)

  • 2010.01.28 00:08:37ági anyu

    2010.01.27 17:42:36Ribizlee
    Nálunk a harmadikos évvégi volt ilyen- 8db A5-ös oldal 8-as betűmérettel. A nagymamák még olvasószemüveggel sem tudták elolvasni :). Aztán félév múltán rájöttem a miértre is. Azon tanárok bosszantására készült, akik a 8 osztályos gimibe jelentkezők bizije alapján adták a részpontokat

  • 2010.01.28 02:23:11misspony

    Tünde!
    Eltünt cekák ellen esetleg ha megfenyegetnéd a tannénit egy beírással?
    Mint ahogy tette ő a te lánykáddal?

  • 2010.01.28 08:29:31multikulti

    farkasokkal táncoló

    Mindenben egyetértek veled, a régi írástanítás sokkal inkább a gyerekekre volt szabva, lásd nagy körkörös mozgások, stb.
    Egyébként nem is nagyon értem miért van a magyar iskolarendszer eleje ennyire kihegyezve a szépírásra, pont amikor a gyerekek még nem értek erre meg (ld.finom motorikus fejlődés. Szerintem a modern pedagógia már nem először folyóírást tanít, hanem nyomtatott nagybetűket, hisz azt sokkal könyebb leírni még a később érőknek is. Én direkt így kerestem iskolát a gyerekemnek. Ráadásul így jobban együtt haladhat az olvasás és az írás tanulás tempója is. Látom barátainknál, amikor szegény gyereknek oldalakat kell gyakorolni a fecskefarkat, ... Szerintem borzalmas kínzás és majd sikeresen elveszi kedvét az írástól. Én is tanár vagyok és engem sohasem érdekelt a szépírás, amennyiben olvasható volt, szerintem a tartalom a lényeg. Nálunk például az első szülői értekezleten a tanárnő lemásoltatta velünk az ábécét egy olyan vonalas füzetbe, több kevesebb sikerrel abszolváltuk a dolgot
    :-), majd azt mondta, hogyha nekünk ez ilyen nehéz képzeljük el milyen lehet ez a mi gyerekeinknek. Na, akkor bizonyosodott meg bennem milyen jól választottunk iskolát!!!

  • 2010.01.28 08:58:49Ribizlee

    ági anyu, akkor saját magukkal szúrnak ki - 12 évfolyamos suliba járunk :-)

  • 2010.01.28 10:17:35baudolinA

    hochma,
    de te tudtad, hogy nem fog bejelenteni? Nekem csak a magyarázatod volt fura: ha ők csalnak, akkor neked is jogod van csalni.

  • 2010.01.28 10:34:28mammina

    A szepiras megtanulasahoz idot kell adni a gyereknek. Nagylanyom balkezes is, meg iszonyatos rondan is irt, elso-masodikban, szoltak is neki sokszor hogy figyeljen a munkajara. Gyakoroltunk is. Aztan a tanitoneni gondolt egyet harmadik masodik felevtol egyszeruen kitepte a ronda oldalt es ujra kellett irnia. Megjegyzem hibatlanul ir, de iszonyatosan. Az iden negyedikben gyonyoru lett az irasa, mert utalja ha ujra kell irnia egy par oldalt, foleg hogy csak itthon irhatja a tanitoneni nem engedte a suliban. Igy nem akar idot vesztegetni ezzel itthon, delutan, igy elkezdett szepen irni. Drasztikus, de mukodik, foleg hogy a gyerekem kezugyessege a nullahoz kozelit. A kicsi muveszlelek, o mar masodikosan gyongybetukkel ir, es rendezetten de o meg hibakat ejt.

  • 2010.01.28 10:57:24Vakmacska

    Mammina, pszichológia kérdése, ha nekem kitépnék akkor a harmadik sokkal rondább lenne mint az első, a negyediknél meg tudod mi történt volna?
    A füzetet tépem össze nyilván, utána valaki haja következik....
    (öregapám anno úgy szögelt ládát, hogyha másodjára se ment be egyenesen, az egész ládát törte rapityára, tőle örököltem, igyekszem kontrollálni, de vannak piszmogós munkák amihez hozzá se fogok, mert lebontom még a környezetét is a végén...)

  • 2010.01.28 11:06:38manka78

    Én lehet, hogy szóvá tenném a tanító néninek, hogy legyen szíves beszállni a füzetvásárlásba, mert amit kitépked, azt mind én fizettem ki.

  • 2010.01.28 11:17:08baudolinA

    Mégiscsak tündér volt az én tanító nénim, mert tudta, hogy ha nálam kitépne egy füzetlapot, csak azt érné el vele, hogy csakazértsem írok újra semmit. Inkább megdicsért, és mondta, hogy ha írok még egy ilyen gyönyörű sort hibátlanul, akkor jutalmul elolvashatok egy mesét. Hogy én hogy körmöltem. :D

  • 2010.01.28 11:17:43Dee_

    manka78: Kitépi, vagy újraíratja ugyanolyan terjedelemben: teljesen mindegy. Vagy akkor az is gond lenne, hogy több lapot használ a gyerek, mert újra le kell másolnia - kitépés nélkül, de felhasználva ugyanannyi plusz oldalt? A lényeg, hogy mammina gyerkőce megtanult szépen írni.

    Nemrég érettségin beleszámított a magyarjegybe az íráskép is. Ha olvashatatlan a megoldás, nem fogadja el a tanár most sem. Vizsgahelyzetben meg nem biztos, hogy minden gyerek a gyöngybetűk hurkolásával lesz elfoglalva a számolások és gondolkodás közepette, jobb, ha jóval előbb rászokik, hogy spontán is szépen írjon, ne csak odafigyelve.

  • 2010.01.28 11:21:30manka78

    Dee! Ott van fölötted Baudék módszere, az sokkal jobban tetszik.

  • 2010.01.28 12:00:59kriszi

    Gyerekek, a szépíráson rugózni szerintem totálisan értelmetlen. A mi gyerekeink generációja felnőttkorban csak és kizárólag akkor fog kézzel írni, ha összeomlik a teljes technológia. Ha nem, akkor semmi szükségük nem lesz rá felnőttkorukban (aláíráshoz sem). Az ő gyerekeik meg talán már meg sem tanulnak kézzel írni. Persze ha az ő felnőttkorukban vagy később lesz világvége, akkor megszívják szegények...
    No mindenesetre az ember megtanulhat kézzel gyönyörűen írni, de ha nem gyakorolja rendszeresen, akkor elfelejti. Akár felnőttkorban is. Én pl. már iszonyú rondán kaparok, pontosan azóta, hogy nem kell mindennap kézzel jegyzetelnem, illetve dolgozatot írnom. Pedig iskoláskoromban dicséretet kaptam szépírásból, éveken keresztül (olvasni és nyomtatott nagybetűkkel írni már tudtam nagycsoportos koromban, ennek ellenére perverz megfelelési kényszerben gyakoroltam az írott betűket, komolyan, élveztem a sikerélmény miatt).

  • 2010.01.28 12:17:03R2D2 & C3PO

    Úristen. Én azonnali hatállyal elvittem volna a gyereket egy ilyen iskolából...

    A rendezett íráskép _nem_ a gyöngybetűket jelenti.

    A rendezett íráskép:
    - jól tagolt,
    - a rontott szavak, számok nincsenek átsatírozza, hanem egy vonallal át vannak húzva (és elvileg széljegyzetben -> Javítva: XY, dátum!; ezt sajnos _nem_ tanítják meg a tanító nénik...)
    - az utólag talált összefüggés nem össze-vissza nyilazva van hozzáapplikálva, hanem megjegyzésben hozzáteszi, stb.

    Egy szóval: úgy néz ki, mint egy jól megszerkesztett könyv, vagy vers...

    Másrészt ez a gyöngybetű-erőltetés nincs ellentmondásban magával a grafológiával? Az írást személyiségjegytől függőnek tartjuk az egyik oldalon, a másik oldalon meg egyformaságot várunk el? Nem ellentmondás így ez?

  • 2010.01.28 12:33:44mammina

    En nem viszem el. A tanitoneni nagyon jol tudja, hogy melyik gyerek mitol kezd el maskepp dolgozni. Latom. A gyereknek nem lettek psziches zavarai, es a kulalakjat sosem szamitottak bele a jegyeibe, amit pedig meg kellett volna tenni. En szeretem a tanitonenijuket, es mivel azt latjuk hogy a gyerekek is imadjak ot - nem mindenkivel egyforman banik, nem brutal, csak hatarozott - ezert nem szoltunk bele. Egyutt vannak x orat egy nap, sokszor a roplabdameccsre is meghivjak hogy jojjon nezze meg oket, tehat hetvegen is talalkoznak, nem szolok bele az o tanitasi modszereibe, amig nem tettleges es nem rombolo. A kornyek legjobb atlaga az osztalye, igy en megbizom benne. Nem var el gyongybetuket, csak az olvashatosag szintjet kell megutni.

  • 2010.01.28 12:35:35mammina

    Az en lanyom nem lehet osztonozni azzal, hogy de ugyes voltal, mert latta a sajat fuzeten hogy nem lett szep amit irt. Ot sosem lehet lekenyerezni az ilyesmikkel, hogy na akkor olvashatsz meg, vagy kapsz valamit. O a sajat teljesitmenyen latja hogy jol csinalja vagy sem. Ilyen fajta. Mindig is ilyen volt es valoszinuleg ilyen is marad. Hiaba probaljuk alakitani, nem hagyja magat.

  • 2010.01.28 12:38:21mammina

    R2
    amit irtal az nalunk mind bejott. Firkalt, athuzott, fole-ala irt, nem eleg hogy rondan, de meg atsatirozva, atfestve, kiment a margobol, es mindezt olvashatatlan betukkel. Most ove az egyik legszebb fuzet. :-) Ugyanilyen maximalista a tanulasban is, ha mar esetleg negyest hoz, tobb napig tanul utana megallas nelkul hogy javitson, pedig mi soha soha nem mondtuk neki, hogy nem hozhat haza rosszabb jegyet, sooot ment a vigasz, hogy ugyan maar, majd kijavitod, nem lehet mindenki mindig tokeletes. O kozolte, ogy de lehet.

  • 2010.01.28 13:00:55baudolinA

    mammina,
    én is láttam, hogy nem olyan szép, mint a padtársamé, de ha a tanci azt mondta, akkor én nem vitatkoztam vele. :)

    Úgy fogalmaznék, hogy a szépírás volt az (egyik olyan tárgy), amiben láttam ugyan, hogy nem megy valami fényesen, de nem erőltettem a dolgot. Ami pedig érdekelt, ott viszont igyekeztem a lehető legjobbat nyújtani. A "de, lehet mindenki mindig tökéleteshez": elemiben nem olyan nagyon nehéz színjelesnek lenni, később viszont nagy meglepetések érik az embert...

  • 2010.01.28 13:18:26mammina

    baud
    ezt mar en is tudom, ennyi idosen, hogy elemiben konnyebb jelesnek lenni, de amig egyik kolok elfogadja amit mondok neki, a masik nem. O meg nem tudja mi var ra kesobb. Erdeklodesben egyenlore nincs hiany. Meglatjuk mit hoz a tinikor es a lazadas.

  • 2010.01.28 13:33:59baudolinA

    mammina,
    tudom, hogy tudod. :)
    Szerintem egyébként nem árt, ha néha éri "csalódás" (azaz van olyan jegy, amit nem lehet kijavítani), mert másképp nehéz elfogadni...

  • 2010.01.28 13:53:14R2D2 & C3PO

    Hát, mások vagyunk.

  • 2010.01.28 14:11:57cappu.chino

    2010.01.28 12:17:03R2D2 & C3PO
    Úristen. Én azonnali hatállyal elvittem volna a gyereket egy ilyen iskolából...

    meg bözsike, meg mancika, meg a jedi lovagok is mind-mind elvitték volna a gyerekeiket.
    aztán jól bezárják az iskolát. aha

  • 2010.01.29 09:37:31zsomavi

    Az én lányom is most kapta meg első félévi értékelését a tájékoztatófüzetbe. Én amin kibuktam, hogy bár szépen ír a lányom lassú. Időre mérte a tanítónéni, hogy ki mennyit tud megcsinálni adott idő alatt. Az én lányom volt szerintem a leglassúbb. Na meg a magatartásával van gond "gyakran kerül konfliktusba társaival". Ezen végképp lehidaltam. Tanítónénink szerint van 3-4 lány, akik vezéregyéniségek és nehezen tudják érvényesíteni saját akaratukat. Mit tegyek vele, ha viszont gyönyörűen tanul és mindenből jól teljesít kiv. lassú.

  • 2010.02.07 15:18:45sorstárs

    zsomavi: a gyorsaság és az olvashatóság követelmény az iskolában, nem a tanítók heppje. Negyedik osztály végére 70 betűt kell percenként lemásolni. Ez lenne az optimum az országos felmérés szerint. Ezt viszont nagyon kevés gyerek éri el úgy, hogy még szép is legyen. Az én fiaim is rondán írnak, ráadásul a kisebbnek a h-k-l-b szinte egyforma. Szerencsére náluk csak a magyar dolgozatoknál igazán fontos a külalak. Természettudományos tárgyaknál , németből házi dolgozatokat beadhatják gépelve, kinyomtatva, sőt PPT-t is készítenek többször, amit bármilyen adathordozón bevihetnek a suliba. Nagyfiam 3. gimiben kezdett normálisan írni.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta