SZÜLŐSÉG

„Nagy eséllyel Down-szindrómás babájuk lesz”

2010. január 17., vasárnap 09:41 |

Kivételesen nem szülésleírást olvashattok ma: egy apuka azt meséli el, hogyan élte át első magzatuk elvesztését, a következő terhességet, a rossz vizsgálati eredményeket, amely szerint 1:32 az esélye a Down-szindrómás a babának. Ennek ellenére nem szakíttatták meg a terhességet. A döntés őket igazolta.


Te is szeretnéd megosztani szüléstörténeted? Küldd el nekünk erre a címre!

A történetünk két évvel ezelőtti vetéléssel indult, amikor szembesülnünk kellett azzal, hogy nem minden alakul úgy, mint ahogyan elképzeljük. Hathetes korában vesztettük el a babát, nem volt szívhang az első ultrahangon, nagyon meggyászoltuk. Hogy el tudjuk engedni, elneveztük Illésnek, egy fehér lufira ráírtuk a nevét, és a Szabadság hídon elengedtük (volna) de a szél mindig visszafújta.

Sok-sok nehéz nap jött ezután. Most négy éve vagyunk házasok, én negyven éves vagyok, feleségem 33. Az ő megnyugtatására otthagytam sok tízezer forintot a körúti orvosi centrumban, de minden leletem azt igazolta, hogy egészséges vagyok, és feleségem is ezeket a vizsgálati eredményeket kapta nőgyógyászától. Szóval nagyon vártuk a babát, karácsonykor még imádkoztunk is, hogy az idei ünnepet már hármasban tölthessük.Januárban vettünk egy tesztet, és ujjongtunk, amikor megláttuk, hogy "többpálcás" lett. Feleségem azonnal betegállományba ment veszélyeztetett terhesként, hiszen nem akartunk kockázatot vállalni, hogy ezt a gyermeket is elveszítsük. Emlékszem, mennyit rohangáltam este az áruházakban, hogy sárgadinnyét tudjak szerezni neki. Nagyon odafigyeltünk az étkezésére, és hogy sok zöldséget-gyümölcsöt fogyasszon. Nagyon megijedtünk, amikor a 12. héten elvégzett kombinált teszt eredménye azt mutatta, hogy 1:32 az esélye annak, hogy Down-szindrómás babánk lesz. Éjjel sokáig beszélgettünk, és arra az eredményre jutottunk, hogy mindenképpen szeretnénk ezt a gyermeket, (egyébként hívő emberek vagyunk,) és hitből reménykedünk, hogy egészséges lesz, de ha nem, akkor is elfogadjuk olyannak, amilyen. Hála Istennek, szinte végig problémamentes volt a terhesség, és utólag kiderült, hogy egy héttel elmérték a terhesség kezdetét, ezért lett a vizsgálati eredmény rossz.

Kisfiam, Benjamin nagyon jó baba, szépen fejlődik, és édesanyja is jól van, aki nem kevés szenvedés árán tudta megszülni természetes úton, de végig vele voltam a szülőszobán, segítettem őt a vajúdáskor, és éreztem, hogy mennyire fontos egy nőnek, hogy a férje mellette legyen, amikor ilyen nagy esemény történik az életünkben. Emellett nagy élmény volt az is, hogy amikor Bendzsi megszületett, akkor kis sírás után tisztába tették, és megkaphattam a pólyában, és ringathattam egy órán keresztül, amíg az édesanyját varrták,  és "rendbe tették".

Nagyon hálásak vagyunk Istennek a kisfiunkért, és mindenkit biztatok, hogy ne adja fel se a reményt, hogy lesz baba, sem pedig azt, hogy egészséges lesz, hiszen évente az új és pontatlan vizsgálatok miatt több száz kisgyermeket segítenek sajnos a másvilágra. Természetesen nem mondom azt, hogy kizárólag pontatlan vizsgálati eredmények születnek, de sajnos ez egy nagyon megbízhatatlan teszt.

HologramEmber & Gaby

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.01.18 17:42:30anyamadár

    Engem meg felorol a kivancsisag, hogy Tejbajusz komolyan irta amit irt, vagy sem. :)

  • 2010.01.18 18:22:25Tejbajusz

    Bocs, hogy nem voltam itt, de szánkóztam és eztán is be leszek fogva.

    Ha az orvos kiír, annak oka van. Én biztos nem bírálnám fölül.
    Igen, legtöbbször viccelek, de ezzel nem.

    Én ki voltam írva ezer és millió ok miatt, de otthonról dolgoztam, ha kellett,
    ill. vezettem be az utódomat néhány dologba. Kifejezetten jó volt tornáztatni az agyamat.
    De a fenti eü-i okok mellett napi 3 óra lett volna az út pontosan keresztül a városon, a legnagyobb szmogban, az Alagútat is beleértve.
    Olyan aranyerem volt, hogy sokszor napokat csak sziszegve tudtam eltölteni, féloldalt fekve napi 6 Detralex mellett is. Érdekes látványt nyújtottam volna az értekezleteken.
    És nem hiányzott az a sok hiéna sem és az idegeskedés, ami egy munkahellyel jár. Bizonyára vannak stresszmentes mh-ek is, de az enyém nem volt mindig az és egy gyanús vérzés nemcsak engem, hanem az orvosokat is nyugtalanítja.
    És nem mindenki tudja úgy felfogni/feldolgozni egy magzat elvesztését, mint Coz.
    Jobb félni, mint megijedni állásponton maradok továbbra is.
    Estig nem leszek.

  • 2010.01.18 18:37:01cozumel

    Tejbajusz

    az maaaaas, ha baj van, fajdalom van, komplikacio (akarcsak esely) van, akkor maradjon a terhes mami a feneken, ezt kettos vonallal alahuzom, ha kell, megegyszer, megintcsak, akarhanyszor.

    Legyen mindenki tudataban annak, hogy a terhes test mashogy dolgozza fel a fizikai es psziches stresszt, ezt is mondom.

    Esszel kell elni, nem vagizni terhesen, de nem is kiralykisasszonyt jatszani. Annyira nehez a kozeputat megtalalni?

  • 2010.01.18 18:46:13Tejbajusz

    Na még egy szóra!
    Az előzményeket nem volt időm olvasni, csak az utolsó "mittomén" hányat és erre ugattam be, védve a kiírt kismamákat, főleg az egy vetélés utáni óvatosság lebecsmérlése ütötte ki a biztosítékot. Talán este majd lesz időm megnézni mindet.

    Aurea mediocritas, persze.

    És most rohanok, mert a fiam mindent megeszik. Most kezdem bevezetni a darabos ételeket és annyira belejött, hogy széttépett egy könyvet és eszi, meg a tűlevelet, függönyt tömi befelé, stb. Megőrülök.

  • 2010.01.18 18:48:32fantaghiro lesz a lanyom

    Jo megegyszer kerdem.
    Mennyi penzt kap az a terhes aki nem dolgozik?
    Havonta?

  • 2010.01.18 18:54:07Tejbajusz

    A táppénz összegének megállapítását három tényező befolyásolja:

    - az irányadó időszak és ezen belül a számítási időszak jövedelmének meghatározása,

    - milyen jövedelmek képezik a táppénz alapját,

    - hogyan kell kiszámítani a táppénz alapját képező kereset napi átlagát.

  • 2010.01.18 19:13:54foreigner

    2010.01.18 18:54:07Tejbajusz
    Most ebből én bocs, de nem is sejtem, hogy nagyságrendileg mekkora lehet az összeg.

  • 2010.01.18 19:46:14Athe

    Vakmacska: hidd el, én is hálás voltam ezért, bár tény, hogy 5 éve dolgozom már ezen a helyen. Értékelték a lojalitást :)
    De tudom, hogy ez nem általános.

  • 2010.01.18 19:47:56Athe

    Rita: a betegszabi a bér 70%-a, a táppénz pedig a bér 60%-a

  • 2010.01.18 19:50:41nanemárrr

    Jól mondja Athe, de max. 100-110 ezer ft...nem emlékszem pontosan.

  • 2010.01.18 19:54:35Athe

    van plafon?
    a tgyás-g

  • 2010.01.18 19:55:17Athe

    bsszameg, elküldtem véletlenül...
    szóval a tgyás-gyed-gyesnek van, a táppénznek nemtom

  • 2010.01.18 19:56:39nanemárrr

    Van

  • 2010.01.18 19:57:09Athe

    jé :)

  • 2010.01.18 19:59:31nanemárrr

    107 ezer péééz. Most néztem meg. Tudod, gugli jó barát! :)

  • 2010.01.18 20:03:16cozumel

    Meddig jar tappenz?
    es mikortol valt at mondjuk tartos leszazalekolasba? (vagy nemtom, mi a hivatalos valtozat)

  • 2010.01.18 20:12:43Athe

    hát van asszem aktív meg passzív táppénz, de ez már bonyolultabb ügy
    az aktív asszem egy évre jár, utána passzív, aztán lejár a biztosítási jogviszony

  • 2010.01.18 20:28:16nanemárrr

    valahogy így, ahogy Athe írja, de pontosan nem tudom, a fenti infót is úgy kerestem ki, mert nem emlékeztem pontosan.

  • 2010.01.18 20:42:36nanemárrr

    cozumel, mégegyszer köszi a box-zsákos felajánlást, de ma mégsem élek vele, túl fáradt vagyok a kötekedéshez...remélem nem holnap este bújik elő belőlem a házisárkány, ezzel "megtisztelve" apjukot. :) Na, megyek is lazítani egy kicsit, ha már egyszer a kölyök édesen alszik. Jócccakát mindenkinek!

  • 2010.01.18 20:58:05Vakmacska

    tgyásnak tudomásom szerint NINCS plafonja, jól is néznék ki....
    táppénznek az újfajta módi szerint van, a gyednek mindig is volt, a gyes meg egy fix összeg, tök mindegy hogy dolgoztál-e előtte és mennyiért. Na azért-annyiért nem is maradok otthon.
    Az aktív meg passzív táppénz az más, első ha folytatólagos a m.viszonyod, a passzív meg az, amikor ki akarnak rúgni, de hogy később legyél munkanélküli, gyorsan "beteg leszel" így még ráhúzhatsz 30 napot.
    És asszem 180 vagy hány nap folytatólagos táppénz után általában ideiglenes vagy tartós rokkantsági állapot jön, ha megítélik.
    Az első 15 nap viszont nem táppénz hanem betegállomány, amit 100% a munkáltatóra lőcsölnek (neki kell kifizetni), hogy szeretik a munkaadók eztet....normál betegség ritkán van ennél többe ugyanis. Csak utána jön a táppénz amit a tb fizet.

    Nem néztem jogszabályt de nagyjából vágom ezeket fejből, csak nem mindnek a hosszát meg a mértékét. Asszem a tgyás az 70%, a betegszabadság is, a táppénz 60, de max. valamennyi, tehát esetemben egy jó nagy szopás lenne, amivel igen indokolt esetben élnék csak.

  • 2010.01.18 21:05:39csutkababa

    Egyetértek a táppénz miatti szemöldökfelhúzókkal.
    Az jut eszembe, hogy a második lányommal terhesen, 4. hónapomban az utolsó kocsizó szolgálatomban (levesznek ugyanis a kocsiról ekkor)egy sikeres újraélesztésünk volt a mentőn:)))

    Kicsi jó kislány volt, nem zavart közben, szerintem figyelt és tanult:)))

    Utána meglátogattam a betegemet, és azt az érzést....fél méterrel a föld fölött:))

    És a 39. hétig telefonos szoliban voltam a mentőállomáson.
    Oszloplábakkal, 30 kilót hízva, 25 km-re lakva, félméteres hóban vezetve az utolsó hónapban...

  • 2010.01.18 21:40:28Wish1973

    csutka, frankón azon gondolkodtam, h nem ártott-e a szolárium a magzatnak:D

    a 15 nap betegszabadság egész évre értendő, tehát, ha júliusban negyedjére betegszem meg 5 napra, akkor onnantól táppénz van, tehát nem indul újra a 15 nap minden alkalommal, amikor kiírnak.

  • 2010.01.18 21:46:52csutkababa

    Wish
    :)ezjó:)
    A betegszabi nem nő a gyerekek számával arányosan pár napot?
    Vagy az csak a rendes szabi?

  • 2010.01.18 21:48:22Yukivoltam

    szoli a mentőállomáson:) és még az eü-nek nincs pénze...:D

  • 2010.01.18 21:50:37csutkababa

    És csak úgy kinyúltam a telefonért!
    Állót nem bírtam volna végig, így sajnos nem lettem tök egyenletes színű:((((
    Hehehehe:)))

  • 2010.01.18 21:53:53Wish1973

    csutka, sztem nem nő, viszont van gyerekápolási táppénz, ha a gyerek beteg.
    és most hallottam, h a szomszédos ausztriában 100% a táppénz. meg azt is, h itthon a mh-i baleset után járót is levitték 90%-ra. kíváncsi vagyok, h vajon a hivatásosok (nem kurvák, hanem rendőrök, katonák) táppénze és gyerekápolási pénze vajon még mindig 100%-e, mint korábban volt. eszem megáll, h egy orvos, ápolónő, pedagógus, gondozónő mh-e semmivel sem számít veszélyesebbnek táppénz vagy nyugdíjba vonulás szempontjából, mint egy irodai meló

  • 2010.01.18 21:59:46csutkababa

    Wish
    Tévedsz!
    Egy radiológus 5 évente egy évet nyer ám! Mer sugárba van!
    De pl egy mentősofőr, ápoló egy percet sem, hiába cipel beteget évtizedekig. Nem is ismerek 62 éves sofőr/ápolót, vicces is lenne, szegény betegebb, mit akihez kimegy:(((
    Általában lerokkannak, és tényleg, fekély, derék romokban, PTSS, és egyebek...

    A hivatásosknál évek óta eltörölték a 100% pénzt, a gyes/gyed van ott is.
    A táppénz valóban 100 % még. Még.
    És ennek fejében 30 nap után szigorú felülvizsgálat, és kőkemény retorzió, a szolgálatmegtagadás ügyészségi kategória.

  • 2010.01.18 22:14:20Wish1973

    csutka, nem a gyes/gyed-re, hanem a táppénzre írtam a 100%-ot.
    a radiológusoknak respect, de attól még a többiek terheit is ó lenne vmivel enyhíteni.

  • 2010.01.19 08:19:04Anyatünde

    OFF:
    tejbajusz, hogyan tudnálak elérni magánban?

    ha egy mélt írnál a köv. címre, hálás lennék:

    bea kukac puskin pont sote pont hu

    természetesen szóközök nélkül értendő. ;)
    ON

  • 2010.01.19 16:11:01Tejbajusz

    tejbajusz@gmail.com

  • 2010.01.19 16:59:18Anyatünde

    Köszi!

  • 2010.01.22 16:46:18eshanem

    A terhesség állapot nem betegség, mi a francért kell minden "áldottállapotú" vemhesnek azonnal betegácsiba mennie és ezzel más lehetőségeit rontani munkakeresés esetén?
    Amugy meg aki tudatosan akarna beteg gyereket vállalni vele fizettetném ki az összes kezelést ami szükséges.

  • 2010.01.22 17:25:25másutt

    ugye ez egy koltoi kerdes volt???
    mert a cikkiro mar megirta, hogy pofa be, miert irigyeljuk az o csaladjatol a tb penzt, es lelketlen, aki ezt nem erti meg.

    eshanem, a rendszer rossz, es nem az, aki kihasznalja.
    ha dobjak ki az utcara penzt, miert az hibas, aki azert lenyul es felveszi??

  • 2010.01.22 17:41:46meeko

    Másutt, ezen soraidra reagálva:"eshanem, a rendszer rossz, es nem az, aki kihasznalja.
    ha dobjak ki az utcara penzt, miert az hibas, aki azert lenyul es felveszi??"

    Értem én, mit mondasz, de ha az utcán találsz pénzt, azt is szépen be kell vinni a rendőrségre törvényszerint ám... :)

  • 2010.01.22 17:44:08eshanem

    másutt:
    természetesen költői sejthettem volna hogy a mélyenvallásos apuka anyuka retyerutya már mosakodott csak nem volt türelmem átszaladni az összes hozzászólást. Persze mindenkinek minden jár amig van aztán ha nem lesz akkor ki kire fog mutogatni a vemhes anyukák a lelőhető nyuggerekre, vagy a tilitolis mamik lökik le a kisgyerekeseket a buszról mert miattuk nincs nyugdij?

  • 2010.01.22 18:00:40másutt

    eshanem voila:
    "Aki a személyes dühét írta le a kommentekben, azoknak elmondom, hogy sokkal többet ér egy kisember élete bárminél. A veszélyeztetett terhesek táppénzének legalább van értelme, (úgyis csökken a népességünk). Használjátok ki magyar anyák a lehetőséget, ameddig tudjátok, pihenjetek, neveljétek a gyerekeket. Aki pedig sajnálja a pénzt a veszélyeztetett terhes nőktől, vagy a gyed-gyestől, az gondolkozzon el önmagán. Inkább tömöm az adóm bármely kismama zsebébe, mint akármelyik tolvaj politikuséba."

    meeko: a hited az emberi tisztessegben es becsuletessegben nagyon meghato. ;)
    en sajnos mar nem vagyok idealista. nem cinikusan 'sajnos" hanem tenyleg sajnalom. ugy jobb volt.

  • 2010.01.22 18:32:12meeko

    Másutt,
    én csak azt akartam mondani, hogy törvényileg, be kellene vele sétálni oda. Régebben hír volt, hogy keresnek valakit utcai térfigyelő kamera felvételei alapján, aki nem vitt be a rendőrségre egy talált pénztárcát (? borítékot, szünyüt??).
    Amúgy én sem vagyok már álomvilágban. :)

  • 2010.01.22 18:33:08eshanem

    másutt
    köszi az idézetet, kb ezt vártam, gondolom ha betegen született volna (bár a 4 markeres down vizsg nem csak ennyiböl áll), várná a szobrot a főtérre és ,hogy az egész társadalom dotálja azt amit ö tudatosan vállalt és talán egy egészséges gyerektől veszi el pl egy szivmütét lehetőségét.

  • 2010.01.22 18:46:26másutt

    ez nem olyan, mint egy elveszett tarca!!!

    ez olyan, mint amikor egy hulye, akinek egyebkent nincsen eleg penze, sot, adossagban el, kiberel egy teherautot, es megall vele az Andrassy uton, es a hatuljabol elkezd ezreseket kidobalni. amiket kolcsonnel vett fel!

    ha eppen arra jarnal, nem venned fel az ezrest?
    na?
    na? egyet? :D
    mert szerintem igen...
    vagy aggodnal, hogy miert dobalja ki a hulye az ezreseket, es mit fog szolni a felesege?
    mert akkor te szent vagy!
    :D

    itt kerem sok orvos beleerolteti a kismamat a kirasba. olvassatok vissza! raparancsol, hogy irassa ki magat. vagy felajanlja. magatol.
    na meg az anyja,. meg a ferje. meg az ismerose.
    (hogyhogy te meg DOLGOZOL???)

    ember legyen a talpan, aki 2 hanyinger kozott, bedagadt labbal (esetleg egy veteles utan 1/2 evvel), azt mondja az orvosnak, aki eppen a 2 laba kozott turkal: nem, koszi, inkabb allok a 4-es 6-os villamoson minden reggel tovabb, mert szeretek dolgozni es adot fizetni!

    haha.

    a rendszer rossz. evtizedek kiirasos-kulturaja.

  • 2010.01.22 19:06:33meeko

    Másutt, nem ezt mondom... Felvenném, persze, de be is néznék a teherautóba, hogy mi folyik itt. :) Analógiának szántam: elvben dolgozni kell, de ha bajod van, kiír a doki. Hülye leszek, nem otthon maradni, főleg, hogy tényleg nem vagyok túl jól. Na most, ha tényleg nagy a baj, akkor jogos, ha nem akkor nem jogos. Ennek tükrében: találsz egy pénztárcát (adatok nélkül, mert adatokkal azért sztem sokan visszaadnánk), zsebre teszed, mert miért ne. Ez sem törvényes, de más úgyis elteszi, ha Te nem. (Más is otthon marad, nem a tiéden múlik...) Próbálom érthetően írni, de nem nagyon megy.

  • 2010.01.22 19:08:13eshanem

    Ez igy igaz, anno én is, az első gyerek után igy gondolkoztam, aztán tényleg veszélyeztett lettem a másodikkal, viszont az utolsó 3 hónapot végigdolgoztam:)

  • 2010.01.22 19:18:51másutt

    hat ez az. ha Magyarorszagon lettem volna, es anyam allandoan sipit a fulembe, hogy "3x evesen az elso gyerekeddel minek ugralsz, kinek akarsz bizonyitani" (ez a stilusa!) mikozben nem erzem magam 100% topon, es a doki felajanlja, en biza nemtom mit tettem volna.
    ezert nehez kovet dobni masra.
    lehet... de nehez! :D

    viszont egy olyan helyen lakom, ahol sok no amikor elfolyik a magzatvize, meg befejezi azt a fontos telefonhivast a kliensnek, mielott felall a szekrol. miert? mert van 6 honap GYES. ha elmegy a szules elott 3 honappal, akkor mar csak 3 honap GYES van. ha elmegy a szules elott 1 hettel, akkor 5 honap 3 het GYES van!
    a doki nem ir ki, hacsak nem vagy fekvobeteg. akkor sem, ha bourbon-t viszel neki, vagy whiskeyt, a boritekot meg visszadobja, mint a bumerangot. ;) sot: az orvos hazakuld egy gorcsoldoval, vagy egy aszpirinnel ha bajod van terhesen.
    kesz.
    szoval fel sem merult!

  • 2010.01.22 19:21:47meeko

    Már megint kb ott vagyunk, mint a wc-re ülés problémájánál. Attól, hogy én nem fogadom el a kiírást, még a többiek el fogják fogadni (ha én ráülök a wc-re, attól mások körbepisilik az ülőkét). Szóval, mi a megoldás??

  • 2010.01.22 19:28:51másutt

    meeko: eleg egyszeru, meg kell valtoztatni a szabalyt, es valos, igazi rendellenessegekhez kotni a kiirast. a terhesseg maga nem rendellenesseg, vagy betegseg. a 6. honapban sem! akkor sem, ha volt mar 1 db vetelese valakinek. akkor sem, ha mar (jesszumpepi!!!!) 33 eves.

    a szabalysertok meg visszafizethetik a kapott penzt. nem olyan bonyolult az. mashol meg tudjak csinalni.
    ha en adnam a penzem valakinek, megneznem, mire is kolti... valamiert az allam megengedobb.

  • 2010.01.22 19:31:00eshanem

    Nincs megoldás csak M.o-on ki kéne nőni a szocializmusba oltott liberalizmusból, akkor talán mindenki rájönne, nem kötelessége a kissebbségnek a többséget szponzorálni, főleg akkor ha igazán rá sincs szorulva

  • 2010.01.22 19:36:38másutt

    Es ezzel a kellemes gondolattal, es optimista utopia vetitessel en most elhuzok. Aldja meg az isten kicsi Benjamint, aki tenyleg aranyos, szep baba, es artatlan is mindebben, a jogszabalyokban, a kiirasban es nem o valasztotta a szuleit, ezt ne felejtsuk el.

  • 2010.01.22 19:37:33meeko

    Persze, ez ilyen egyszerűnek tűnik, de hidd el, a gyakorlatban nem az ám. Amellett, hogy maximálisan egyetértek veled, tudom, hogy itthon ez sem menne, hisz, az orvosokat lecserélni nem lehet. Aki eddig kiírt, ezután is ki fog. Csináljunk egy ellenőrző bizottságot? Az ismét pénz és ismét bonyodalom stb stb...
    Nem, nem vagyok pesszimista, de itthon vagyok most december óta, s riasztóak a mindennapok gyakorlati dolgai.

  • 2010.01.22 19:41:02eshanem

    meeko honnan jöttél vissza?
    Sajnos az életvitelszerűen táppénzen élek eléggé jellemző a társadalom x %-ra, én a 2 éves gyedet is törölném el a fenébe, ill a gyest teljes egészében, aki nem tudja eltartani ne szüljön nem kötelező.

  • 2010.01.22 20:31:51meeko

    eshanem,
    Svájcban élünk, csak én most itthon vagyok 2 hónapot, de megyek vissza nem sokára.

  • 2010.01.22 20:38:02meeko

    Nem azért megyek vissza, mert annyira rossz itt, hanem mert a pátomat odaköti a munka. Minden országnak megvannak a maga gondjai, ott sem tökéletes minden, nem Mo.-t akarom szapulni, még amikor itthon életem, akkor is láttam ezeket a problémákat.
    Sokan látjuk is, és elméletben sokan tudjuk a megoldást, de gyakorlatban???

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta