SZÜLŐSÉG

Szégyenbélyeggel él, aki nincs beoltva?

2010. január 2., szombat 10:11

Elmaradt idén a nagy családi karácsony, panaszkodott az egyik ismerősöm, mert a család egyik része nem akart találkozni a másik részével, mondván, nincsenek beoltva. Nekünk is volt hasonló élményünk. Vannak olyan ismerőseink, akikkel mindig összejövünk egy kis uzsonnára karácsonykor, idén azonban nem akartak velünk találkozni, mert nem vagyunk beoltva (ők beoltatták a gyereküket, de még nem telt le a két hét.) Én először röhögtem, aztán nagyjából két órát bőgtem. Nem azért mert nem találkoztunk, hanem mert ledöbbentem ettől az egésztől, úgy éreztem meg vagyunk bélyegezve, és hogy rossz anyának tartanak. Elhatároztam, hogy azonnal beoltatom az egész családot, mert sokkal egyszerűbb úgy az élet.

Aztán lenyugodtam, hiszen hülyeség lenne beoltatni a gyereket, ha én továbbra sem vagyok meggyőződve arról, hogy az influenza veszélyes betegség lenne. De rájöttem, - és erre nagyrészt itt a Porontyon jöttem rá, - hogy mindenkinek a félelmeit tudomásul kell venni. Mert én ugyan nem félek az influenzától meg a betegségektől, de parázok egy csomó más – főleg lelki – problémán, engem ezek foglalkoztatnak, néha a normálisnál jobban, másokat meg más. Ennek ellenére kellemetlen élményként maradt meg bennem ez az eset. Mert az természetesnek tartom, ha valaki megkér, ne fogdossam a gyerekét, vagy ne adjak neki puszit, de nem találkozni másokkal, nekem túlzott óvatosságnak tűnik. (Nem újszülöttről volt szó, azt természetes, hogy félti az ember.) De elfogadtam ezt az egészet, bár kissé aggódva tekintek a jövő elé: mi van, ha már minden évben lesz valami aktuális vírus, ami miatt nem találkoznak egymással az emberek?

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.01.02 23:13:53tengerzold

    Ugyanezen volt nálunk is a gondolatsor a családban.Az első lélegeztetőgépes esetek aztán megadták a végső lökést.Az is belejátszott,hogy nem bocsátanám meg magamnak,ha én fertőznék meg kisgyereket a családból.A kézmosást nekem nem kell külön beiktatni,a tömeget el tudom kerülni.

  • 2010.01.02 23:16:31Border

    http://www.origo.hu/tudomany/20091231-apophis-kisbolygo-orosz-terv-az-utkozes-megelozesere.html

  • 2010.01.02 23:44:53Sarouel

    2010.01.02 22:34:25ruju

    igen, van olyan, hogy tunetmentesen kihordja valaki a betegseget, kulfoldon mar szo esett rola, de itt persze hallgatnak errol (is) ...

  • 2010.01.02 23:50:58Sanima

    egyanyuka,

    hát, ez van. Szerintem nincs ebben semmi érdekes.

  • 2010.01.03 00:25:47cantaloupe

    Sanima,
    azért az érzések is árulkodnak, pl. arról, hogy hogyan fogadod mások álláspontját, mennyire fogadod be és tolerálod azt, ha valaki nem úgy gonolja, mint te, milyen szintű agressziót vált ki és miért...

  • 2010.01.03 00:36:49renege

    Cant, de azért az is igaz, hogy az érzéseket kevésbé tudod kontrollálni. A cselekedet az, amit inkább lehet. Szóval lehet, hogy belül egy indulatos csaj vagyok, akinek az az első gondolata, hogy végigpofozná őket, de valójában nem fogom megtenni, mert átgondolom, és tudom, hogy mi a másik álláspontja stb.

  • 2010.01.03 00:57:08cantaloupe

    Renege,
    nem pofozná: beverné és leverné. Azért kicsit más kategória. és ha még gyereke sincs, s már ilyet érez, mit csinál, ha már van? Húsklopfoló? Én félek az ilyen emberektől, akiknek már teoretikusan is elborul az agya...

  • 2010.01.03 01:02:23renege

    Ok, cantaloupe, én tényleg csak beledumáltam...

  • 2010.01.03 02:41:06no comment 01

    A médiára alapozni badarság..húú..itt aztán,már mindent lehetett hallani,de mindenki nyugodjon meg valszeg a teljes igazságot sose..tehát mindenki hagyatkozzon az ösztöneire..csak egy rövid és gyors történet:láz,levertség,bevont nyelv..stb..(persze minden évben legalább egyszer így ősz tájékán)de az idén megkaptuk az orvostól,hogy tipikusan új influenzás tünetek(tehát eddig minden évben az új influenzától szenvedtünk legalább egyszer)megúsztuk,mint minden évben..sőt az idei jobb volt..nem fulladt be egyik sem..:)ami persze külön öröm számomra..:)háát nem tudom számomra az,hogy orvosok sem tudták melyik helyes döntő tényező volt..oldja meg az immunrendszer...de nem akarok okoskodni..csak egy tényt leírni a nagy ellentmondásoknak az lett az eredménye,hogyha beoltom a gyerekem akkor jesszus utána mi lesz vele,ha meg nem akkor azért mi lesz vele..tehát ösztöneimre hallgattam..

  • 2010.01.03 06:20:28Rosa Rugosa

    2010.01.03 00:25:47cantaloupe

    Tudod, létezik a felettes én...

    Sanima
    Véged van. Mindenki megtudta rólad, hogy egy őrjöngő tömeggyilkos lakik benned.:DDDD

  • 2010.01.03 08:58:30ruju

    Azért ez egy kicsit erős kezdés volt, most egész évben hangulathergelő cikkeket olvashatunk majd, hogy ezt a kattintásszámot überelni lehessen...

  • 2010.01.03 10:10:17Anyek

    Már megint mennyi ember birtokában van a megfellebbezhetetlen igazság!

  • 2010.01.03 10:28:17Gerw

    A legjobb az egészben ,hogy H1N1 is mutálódik kb havonta simán, és az oltóanyag nyári variációból készült. Persze még így is véd, de egyre kevesebbet ahogy a törzs egyre jobban eltér.H1N1ben két dolog veszélyes az egyik, hogy torok stb enyhébb tünetek helyett simán okoz bronchitist, vagy tüdőgyulladást és viszonylag gyorsan tehát mire valaki észreveszi ,hogy baja van már simán lehet tüdőgyulladása, a másik ok, pedig ,hogy mivel szezonális influenza kb. mindegyik alapformáján minden felnőtt ember átesett már párszor ezért valamennyi védettsége van , H1N1 viszont a szezonálisoktól jó pár ponton különbözik tehát alap védettség lényegesen alacsonyabb mint bármelyik másik törzsnél.Én átestem rajta anno szeptemberben okozott egy 5 hétig tartó bronchitist, még oltás nem is létezett. 3 napig volt 38.3-as lázam aztán köhögés 5 hétig, tüdőröntgen meg 3x de tiszta volt. Ami érdekes volt ,hogy torokfájás, orrfolyás nuku, csak torokváladék de az dögivel, és kemény köhögés, utolsó 2 héten a száraz fajta. DE így utólag nem volt vészes inkább kellemetlen. Szóval engem személyesen oltás vita nem érint mert én még oltóanyag előtt átestem rajta.

  • 2010.01.03 10:29:45Mokus0501

    Ruju,

    én is pont erre gondoltam... Ha már most 'majd 500 kommenttel kezdünk mi lesz később... :D

  • 2010.01.03 11:17:08fantaghiro lesz a lanyom

    Es Gerw, gennyes volt a torkod???

  • 2010.01.03 14:25:19Anke

    3 ember van, akiknek a posztjait egy ideje nem olvasom, az egyik ezen poszt írója,ám ez a téma kivételt képez, mert nagyon jól mérhető a posztokon a téma állandósága miatt,hogy egyes embereknél történik-e jellemfejlődés - ami ugye életünk végéig tart.
    Sajnos szomorúan tapasztaltam,ahogy mások is megjegyezték,hogy posztban elhangzó ostobaság már bántó. A kedves írónak fél év nem volt elég megérteni azt,hogy itt nem arról van szó,hogy ez szégyen-nem szégyen, hogy a vírust elkapom-nem elkapom,hogy velem mi van. Ez nem rólam,az egészséges emberről szól,hanem arról,hogy én mit adhatok tovább,hogy vannak olyan emberek, akik nem immunizálhatók hiába kaptak oltást,vagy immunbetegségben szenvednek,vagy még kicsik, és erről szól az egész, hogy velük mi lesz. Én,mint egészséges ember az oltással tudok hozzájárulni ahhoz,hogy védjek másokat,így tudom csak megakadályozni,hogy a véletlenszerűséget csökkentsem,hogy gyorsabban terjedjen az influenza és a nem védettekhez nehezebben jusson el.

  • 2010.01.03 14:29:47Anke

    Felháborodni azon, hogy másokat bánt az, hogy a poszt írója érzéketlen a védelemre szorulókkal, nos, ez is az önkritika egy módja lehet.
    Év eleji jókívánságom a kedves írónak, hogy mások legyenek vele, de legalább a gyerekeivel szolidárisabbak, mint amennyire ő szolidáris a nála védtelenebbekkel.

  • 2010.01.03 16:40:44gyalogos

    "...Az európai lakosság nagy részével együtt mélyen szégyenlem magam és tuti megbélyegzett vagyok. Az utolsó infóm az volt, hogy már 25M ember oltatta be magát Európa szerte. Igaz nem tették mellé, hogy az 500M-ból..."

    Kedves Medellin!
    Látom, te nem tudsz róla, hogy egyedül Mo-on kaphat mindenki válogatás nélkül védőoltást!
    SEHOL MÁSHOL!!!
    Angliában várhatóan januártól kaphatnak azok is védőoltást, akik nem a különösen veszélyeztetettek csoportjába tartoznak, mert nem volt elég vakcina az országban.
    Németországban is ez a helyzet!
    Bulgáriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Ukrajnában egyáltalán nem volt vakcina!!! (Szlovákia most szerzett be néhány tízezret.)
    Tudtad, hogy még az USA-ban sem oltathatott eddig mindenki (kb. 2-3 hete kaphat mindenki védőoltást)?...
    Szóval, az oltottság száma emiatt alacsony!

  • 2010.01.03 17:12:26Gerw

    Torkom nem volt gennyes, átlátszó volt a váladék, baktérium nem is tenyészett ki.(szerencsére)

  • 2010.01.03 17:13:56másutt

    gyalogos
    en az UK-ban vagyok terhes, es senki, de senki nem kozelitett felem fecskendovel, a kerdesemre, hogy ajanljak-e, azt mondtak, NEM.
    az itteni terhesforumon kb 200 nobol 3 kapta meg, nem tudom, hogyan.
    akkor most ha hazalatogatnek Magyarorszagra, ahol nincsen TB-m, korzeti orvoshoz nem mehetek, mert olyanom nincsen, akkor gondolod, hogy en is Nemkivanatos Szemely lennek, a taknyos kolykommel egyutt?
    Mert szerintem igen.

    Azt emlitettem, hogy az UK egyik legjobban fertozott teruleten lakom, egy total fertozesi gocban?
    Es tudok aludni! Miert? Mert senki nem hisztizik korulottem.

  • 2010.01.03 17:37:02farkasokkal tancolo

    Na és akkor nem te voltál az, aki még valamikor a nyáron itt parázott, hogy jaj mit tegyen, az egyik gyerek a játszóházban elkapta a h1n1-et, és most vigyed e be vagy sem, és elkapja e vagy sem? (Vagy másik Uk-ban élő anya?) De volt ott is pánik, arra emlékszem, ami konkrétan itt a porontyon realizálódott.

    Egyébként EU-s tb kártyával itt is megkaphatod az oltást. És akármit is mondasz, a terhes nőkre a legveszélyesebb, szóval jobban teszed, hogy - ha tudod - beoltatod magad is meg a kislányt is. Itt ugyanis van rá lehetőség. Ha nem lett volna ez a hisztéria akörül, hogy ki gyártja és offsór e vagy egyebek, hanem kizárólag a járványra koncentráltak volna, akkor időben oltathatott volna mindenki, és NEM IS LENNE nálunk járvány. És ez nem csak amiatt lett volna jó, mert nem halt volna bele pártíz ember, hanem arra is, hogy nem lett volna tüdőgyulladásos sokezer, és nem került volna kórházba egy csomó, és nem ment volna táppénzre sok tízezer, és nem szenvedett volna az a szintén hetente több tízezer.

  • 2010.01.03 17:51:33másutt

    Ft, jol emlekszel, pontosan 2 orat paraztam, amit itt toltottom veletek. masnap visszamentem, beoltatlanul, mert nem birtam ki a 4 fal kozott. asszem akkor meg nem is volt oltas, sehol.

    itt a dilemmam:

    nem akarok Magyarorszagra menni oltatlanul, mert a gepen tutira elkapok valamit, mint ahogyan mindig. (vagy en vagy a gyerek)
    ITT nem akart az orvos beoltani az 1. trimeszterben.
    tenyleg.

    szoval... vaszinuleg VAROK a 2. trimeszterig, akkor kikonyorgok egy oltast, varok 2-3 hetet,e s akkor megyek Mo-ra. Mit gondolsz?

  • 2010.01.03 17:55:52farkasokkal tancolo

    Első trimeszterben nálunk se oltanak. Jó az elgondolásod.

  • 2010.01.03 18:05:10Yukivoltam

    FT, én úgy tudom, most már oltanak első trimeszterbn is.
    Mondjuk én is valószínűleg megvárnám a másodikat.

  • 2010.01.03 18:13:37farkasokkal tancolo

    Első trimeszterben azért nem oltanak, mert lehet láz is a mellékhatás, és az ilyenkor nem jó. Úgy tudom. Viszont a második trimesztertől veszélyeztetettek különösen a felvilágosítás szerint, úgyhogy azoknak meg nagyon ajánlják.

  • 2010.01.03 18:19:28Yukivoltam

    FT, tudom, hogy miért nem szoktak sem oltatni, sem gyógyszert (lehetőleg)alkalmazni az első trimeszterben. De legutóbb már azt hallottam, olvastam (nem emlékszem sajnos a forrásra), hogy már az első trimeszterben is javasolják az oltást. Ez engem is meglepett. De nem fogunk ezen összeveszni.

  • 2010.01.03 18:26:56másutt

    volt valami csitcset itt errol a 7.-8. het magassagaban, en is ugy vettem, hogy Mo-n mar oltanak korai terhes noket.
    nekem annyira nem volt fontos, hogy konyorogjek erte.

    van meg 1-2 hetem, kibirom. hordok addig talizmant, vagy valami.
    a gyerekorvos (privat, fizetos) meg egyszeruen MEGTAGADTA a 2 evesem beoltasat, pedig penzt kapott volna erte.

    "be szeretnem oltatni hini ellen."
    "inkabb ne"
    "de...."
    "inkabb ne"

  • 2010.01.03 18:32:22Yukivoltam

    Nem könnyű dönteni, különösen, hogy nem tudom, ott mennyi info van az oltóanyagról. Mondjuk itthon is csak ezen az egy nyomorult vakcinán hisztizik mindenki, hogy mi van benne, meg hosszú távú hatások, a többi kötelezőt meg nem kötelezőt meg szinte mindenki különösebb utánajárás nélkül benyomatja, és nem lamentál azon, hogy mi lesz 20 év múlva. Ugyanígy a tamiflu meg az antibiotikumok és egyéb gyógyszere esetén sem szoktak sokat rágódni azon, hogy vajon milyen hatása lesz ennek később.
    Ha terhes volnék, nekem is több álmatlan éjszakát okozott volna a döntés, mondjuk az 1 évesünk beoltatását elég sok utánajárás előzte meg.

  • 2010.01.03 19:43:17Dekatlon

    Tulajdonképpen jó bélyeg:
    aki nem oltat, az vagy nagyon peches (próbál, de nem tud), vagy úgy hülye ahogy van.

    Terhes nők halnak meg, és ez még mindig kérdés? A család jól dönt, ha nem akarja látni: nem a fetőzés veszély miatt (az van amúgy is), hanem mert buta, buta, buta.

  • 2010.01.03 23:26:35egyanyuka

    Dakatlon kicsit durva így lekezelni a kérdést, azzal, hogy buta, meg hülye.

  • 2010.01.04 05:01:24glad az egyetlen

    Jó sok hsz!
    Csak a cikket olvastam eddig, de a címből az jön le hogy mother Mary azért nem egészen tette túl magát a történteken.
    Pedig azért logikus az eset.
    Valaki frissen oltáspárti lesz és betartja az ehhez csatlakozó játékszabályokat. Annyi vívódás után nem azért adta be a derekát, hogy utána bevállaljon plusz rizikót ha az elkerülhető.

  • 2010.01.04 05:06:00glad az egyetlen

    "...a gyerekorvos (privat, fizetos) meg egyszeruen MEGTAGADTA a 2 evesem beoltasat, pedig penzt kapott volna erte...."

    Ja ez erre fele is jellemző volt, aztán ahogy durvult a járvány egyre kevesebben voltak.
    Akiben volt gerinc (volt aki írt ilyet), az felhívta a korábban megtagadott pácienseket hogy "talán mégis csak kellene...", de tartok, hogy ez a kevesebb, mert a többség nem ismerné be hogy tévedet, amikor a veszélyeket mérlegelte.

  • 2010.01.04 07:36:50Anyek

    Most már tényleg fel vagyok háborodva! Hagyjuk már ezeket a megfellebbezhetetlen igazságokat, amiknek itt egyesek a birtokában vannak! Hogyan jön bárki is ahhoz, hogy lehülyézze, ostobázza, szaranyázza azt, aki nem oltat,sőt az aki nem oltat még meg is érdemli ha meghal ő meg a gyereke! Hát nem hiszem el! Itt mindenki ilyen szakértő a témában, hogy ilyen magabiztosan tudja, hogy neki van igaza?
    Én nem érzem magam kompetensnek, így kikértem egy olyan orvos tanácsát, akiben megbízom. Az ő tanácsa alapján jártam el. Felteszem miután nem mindenki rendelkezik a megfelelő képzettséggel, hogy magától tudjon dönteni, más is így járt el. Csak ki a fókusztól, ki mástól várja a döntéséhez a segítséget.

  • 2010.01.04 07:51:11Fiona Tyassen

    NE OLTASD BE MAGADAT
    GONDOLKOZZÁL ÉS AKKOR RÁJÖSZ, HOGY MIÉRT!!!

  • 2010.01.04 08:20:50Veg_

    Azon gondolkodom inkább, miért van, hogy időnként megjelenik valaki, aki ok nélkül üvöltözik. Mellesleg meg miért ne, mikor ez a vakcina köszöni szépen jól van sok-sok éve?

  • 2010.01.04 08:44:04Mokus0501

    2010.01.04 07:51:11Fiona Tyassen

    Én az előbb leültem gondolkodni, biztos nagyon csökkent képességű vagyok, de még mindig nem jöttem rá....

    Kérlek, elárulnád nekünk földi halandóknak is?

  • 2010.01.04 08:45:12Mokus0501

    Mondjuk nálam már késő, de azért még biztos mindig van akit "megmenthetsz"....

  • 2010.01.04 08:57:08Anyek

    Mókus! fiona szerintem az oltás mellett ordítozik.

  • 2010.01.04 09:03:50Veg_

    2010.01.04 08:44:04Mokus0501
    Ugyan... Igazán tudhatnád...
    - Mer az egész virus a szocik kitalációja.
    - Mer a szocik kezében a who, ezért ajánlják melegen a magyar vakcinát
    - Mer teli vanik nanorobottal meg mikrocsíppppel, hogy figyelhessen a nagytestvér
    - Mer nem végeztek elég tesztet terhesen és csecsemőn(mással se szoktak, miért tennék pont egy ezer éves vakcinán, de ettől még igaz, csak olyan érv, mint az előző :)
    - Mer aki beoltatja magát, az megdöglend
    - Most ennyi ugrott be, az üvöltözősök hasonló komoly érveket szoktak hozni :) Szerintem egy érv van ellene: "Nem akarok influ oltást, max influs leszek, oszt passz" - ami nálam is érv volt az első hagyományos tüdőgyusziig, azóta oltatok, ugy 3-4 éve mindig. Még élek :)

  • 2010.01.04 09:09:47Mokus0501

    Anyek,

    ha igazad van, akkor bocs, viszont nem csak nekem jött le az ellenkezője...

    Veg_,

    igen, ezekről már hallottam, azt hittem van végre valami új a Nap alatt :D

  • 2010.01.04 09:21:45Anyek

    Lehet, hogy én nem értem jól-)

  • 2010.01.04 09:25:55Szentmiklósy.Konok.Kun

    Fantomnátha, de érdekes. Tombol a járvány, ötven valahány ember halt meg, de kérdem én, egy járvány válogat? Teszem azt oda megy az emberhez és megkérdezi: - Jó napot Ön éppen ereje teljében lévő férfi ember vagy vegetáló kisnyugdíjas? S ha az elsőt válaszolja, elkullog másik esetben meg lecsap és már meg is halt a beteg? Ugyan kérem. A járvány az napi 100 vagy 1000 embert fertőz meg és kb. a fele meg is hal. Szóval ne rajtam gazdagodjon meg a gyógyszergyártó tröszt.. Aki meg olyan ostoba, hogy ebből presztízs kérdést csinál, hát egészségére..

  • 2010.01.04 09:31:25fantaghiro lesz a lanyom

    Szentmiklósy.Konok.Kun

    Hany eves vagy??

  • 2010.01.04 09:43:57Mokus0501

    2010.01.04 09:25:55Szentmiklósy.Konok.Kun

    Azért az egy kicsit durva lenne, ha napi 100 vagy ezer új fertőzöttből a fele meghalna... Az napi 50 vagy 500 !!! halálos áldozat lenne.

    Szóval én oltáspárti vagyok, de azért ne essünk át a ló túlsó oldalára sem...

  • 2010.01.04 09:55:52Dekatlon

    2010.01.03 23:26:35 egyanyuka

    Nem kezelem én le, tényleg el kellett ezen gondolkodni, fontos döntés. Érintett is vagyok, nem a pálya széléről osztotom az észt. De a mostanáig kiderült dolgok fényében, ma már nem lehet kérdés, hogy oltatni kell.

  • 2010.01.04 10:01:05Dekatlon

    2010.01.04 07:51:11Fiona Tyassen

    "... és ha mégse jönnél rá, Szent Péter majd elmagyarázza..."

    hülye.

  • 2010.01.04 15:31:37Sanima

    cantaloupe,


    "nem pofozná: beverné és leverné. Azért kicsit más kategória. és ha még gyereke sincs, s már ilyet érez, mit csinál, ha már van? Húsklopfoló? Én félek az ilyen emberektől, akiknek már teoretikusan is elborul az agya..."

    Ezt rólam írtad.

    Fura érzés, hogy van, aki fél tőlem. Tőlem.
    Ezen most jókat mosolyogtam.
    Egyszerűen nem értem, miért kell az élő fába is belekötni, és sokat sejtető megjegyzéseket tenni arra, hogy milyen brutális, pszichopata, tömeggyilkos énem lehet.
    Aki azt mondja, hogy sosem érezte úgy, sosem volt olyan szituációban, hogy valakinek szíve szerint úgy behúzott volna egyet, az hazudik, vagy igen-igen bárgyú széplélek.
    Az érzések és a tett kissé más kategória, de hogy megvilágítsam neked:

    Érezted már úgy, hogy legszívesebben jól megmondanád a véleményedet a főnöködnek, mert szemétkedik veled, úgy istenigazából leüvöltenéd a fejét?
    Hogy milyen jó lenne jól leüvölteni, aztán felállni, és magabiztosan kisétálni az irodából, és a felmondóleveledet lazán az ölébe ejteni?

    De mondok mást: érezted már, hogy de jó lenne csókolózni azzal a jóképű sráccal, miközben már párkapcsolatban vagy?

    És meg is tetted?

    Érzed a különbséget?


    De mindegy, mert te még ebbe is bele fogsz kötni, mert egyszerűen képtelen vagy a vitapartnerednek igazat adni, és belátni, hogy nem pont úgy működik a világ, ahogy te gondolod, és talán nem kéne embereket sértegetni, ha épp olyan belekötős kedved van.

    Látod, ez a képesség viszont bennem megvan.

  • 2010.01.04 16:50:14Rosa Rugosa

    Sanima

    Nincs veled semmi baj, ne húzd fel magad, alig várták, hogy valaki verést említsen -akár csak verbálisan és elméletben is- és lehessen rajta szörnyülködni.

    Szerintem nem baj az, hogy így gondolod. Akinek néha nincsenek ilyen reakciói igazságtalan helyzetekre (gondolatban), az valószínűleg vagy hazudik (önmagának), vagy életképtelen.:D

  • 2010.01.04 17:00:25Sanima

    Rosa,

    igen, én is észrevettem már itt az önjelölt megmondóemberek és pszichológusok kicsiny csoportját, akik messzemenő következtetéseket vonnak le bármely szavadból. Igazából ez az egyetlen dolog, amin fel tudom húzni magam itt a Porontyon.

  • 2010.01.05 10:04:03panka

    Aj, hát nem értem, mit kell ezen annyit sopánkodni. Ha az ember parázik a betegségtől, akkor beoltatja magát/a gyerekét. Ha nem parázik, nem oltat, de tudomásul veszi a következményeket, és nem sírdogál rajta, hogy milyen kegyetlen is az élet. Ennyi.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta