SZÜLŐSÉG

Megszületett Duggarék 19. gyereke

2009. december 13., vasárnap 19:04 |

Huszonegytagúra szaporodott a televíziós valóságshowban is szereplő híres amerikai nagycsalád a hét végén, miután a 42 éves Michelle Duggar három hónappal idő előtt világra hozta 19. gyermekét, egy kislányt.

A kis Josie Brooklyn péntekre virradóra jött világra, mindössze 623 grammos súllyal, de állapota stabil. Az orvosok császármetszést alkalmaztak, mivel az anya epekőbántalmai méhösszehúzódásokat okoztak.

Michelle Duggar legutóbb tavaly decemberben hozott világra gyermeket , ugyancsak kislányt. Duggarék októberben nagyszülők is lettek, mert legidősebb gyermekük, a 21 éves Joshua családjában megszületett az első gyermek, egy kislány, Mackynzie Renee Duggar.

A népes családban, amelyben két ikerpár is van, Josie Brooklyn a 9. lány. Az anya szeptemberben döbbent rá, hogy a fogyókúra ellenére sem csökken a súlya, s a terhességi teszt kimutatta, hogy újra kisbabát vár.

A szigorúan vallásos Duggar-házaspár egy Tonitown nevű kisvárosban él, Arkansas államban. A család eseménydús hétköznapjaiba a külvilág is betekintést nyerhet hetente egyszer a 18 Kids and Counting című televíziós valóságshow-ban. Michelle és Jim Bob Duggar 25 éve kötött házasságot.

(MTI)

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.12.14 15:40:49fantaghiro lesz a lanyom

    igen igen.Enis kaptam egy ilyet,ott irja,hogy a legjobb oldalra fordulva aludni ejjel,szoval hason meg haton NEM.
    Es ha felebredsz,ne idozz az agyban,hanem gyorsan oltozz fel,es csatlakozz a csaladhoz:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  • 2009.12.14 15:41:35lúzer_

    2009.12.14 14:45:51nanemárrr

    Az nekem sem tetszik, ahol a "kinti" életet választóval megszakítják a kapcsolatot. De a leírás szerint nem minden közösség teszi.

  • 2009.12.14 15:43:28nyünyőke

    #
    2009.12.14 15:40:49fantaghiro lesz a lanyom

    LOL :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  • 2009.12.14 15:45:38cantaloupe

    Boszor,
    elárulom, hogy a poszterragasztás ultraciki mostanság. Egyre kevesebb tini tapétázza ki a szobáját. :)
    Azt az érved elfogadom, hogy nem a gyerekek száma a baj, hanem hogy odavész az egyéniség, lásd a sok J betűt és tulajdonképp az egész család alárendeltje annak az ötletnek, hogy Duggar mama életének célja a terhesség és szülés.

    De a Hitlerjugend meg a ruhák keverésének említése túlzás volt. 5 mosógépük és 5 szárítójuk van. Biza, szárító, ami Mo-n azért ritka és luxusnak számít rendesen.

  • 2009.12.14 15:47:04cantaloupe

    Rita,
    és te mitől vagy jobb? kezelni kéne téged nimfomámiával. Nem vagyok benne biztos,hogy a te gyereked boldogabb lesz, mint Duggarék bármelyike.

  • 2009.12.14 15:49:23mammina

    akkor az en lanyom ismerosei ultracikik, meg a 17 eves keresztlanyom is. mind ragasztgat. lehet àmerikaban mar ciki, errefelem nem.

  • 2009.12.14 15:50:44mammina

    mindenki gyereke a legboldogabb lesz. egyik szulo sem ugy indul neki, hogy az "en gyerekem luzer lesz es boldogtalan".

  • 2009.12.14 15:51:40mammina

    azert megneznem azt is hogy a szaritogepet a magyar atlag 50nm-en hova a bp-be lehet elhelyezni?

  • 2009.12.14 15:51:45fantaghiro lesz a lanyom

    NA nezzetek meg Cantaloupot.
    Es mondjatok meg, szerintetek marhasagot kerdeztem?
    Hisz meg az a silany, egyszeru szorakozas mint a maszturbacio sincs megadva nekik.

    nembaj,majd egyutt enekelunk,miutan feladtuk a lecket a kisebbnek a palatáblán.

  • 2009.12.14 15:56:25cantaloupe

    Mammina, viszont a család nem ott él, ahol te. Úgyhogy nem a mi normáink szerint kell otthonosnak, divatosnak lenni a szobának.

    ja, tévedtem: szomszéd srácnak volt 12 évesen egy olyan Carmen Electra posztere kint, amin a nőci háttal áll, lehajol, tehát a domborodó puncija volt a kép közepén, premier plánban. inkább akkor semmit se.

  • 2009.12.14 15:56:54Nyongatingo

    Nekem is volt szerencsem egy hasonlo kisvarosban elni mint ok, szerencsere csak egy evig, igaz nem is Arkansasban, mert akkor tuti biztos, hogy szolid alkoholistava valtam volna. Ezek az emberek tenyleg ugy latjak, hogy az eletuk tartalmas, de nekunk Europabol (mar akinek van valami kitekintese a vilagra) eleg ijesztonek tunik. En nagyon sok hasonlo vallasos csaladdal talalkoztam - igaz max. negytol hat darab gyerekig - es jol elvoltak mint a befott. Tobbnyire annyira vallasosak, hogy a mennybe kerules erdekeben szinte robotkent kovetik a biblia minden szavat es erre nevelik a gyerekeiket is. Ezek a jo cselekedetek - szereto es gondoskodo szulonek lenni, jo es engedelmes gyereknek lenni stb. - annyira kitoltik a napjaikat, hogy eszukbe sem jut, mennyire maskent tudnanak elni. Amig el nem kerulnek a szuk kornyezetukbol a gyerekek, addig OK. Viszont ha college-ba mennek egy nagyvarosba messze a szuloktol, akkor teljesen megbolondulnak es gyakran az alkohol es drogok befolyasa ala kerulnek. Arra egyebkent kivancsi lennek, hogy a gyerekeik kozul, hanyan tanulnak tovabb egyetemen vagy foiskolan, vagy az erettsegi lesz a legmagasabb iskolai vegzettseguk.

  • 2009.12.14 15:57:35boszor

    Ja, és a 17 éves tesóm is ciki a plakátjaival. De nem mondom meg neki:)))

  • 2009.12.14 15:57:46cantaloupe

    Rita,
    és 2 szobás panelban, ahola tini fiú- és lánytesó osztoznak egy helyiségen, ott mivel más a helyzet?

    Neked mindenről AZ jut eszedbe.

  • 2009.12.14 15:59:59mammina

    ertem cant. minden ugy jo ahogy amcsiban van. a szepek az okosak a gazdagok, szaritogepesek ott, az ertetlen fikazok itt. mindegy mit irunk te csipobol passzolsz vissza. es tok mindegy mirol irunk, akkor is ugy van jol, ahogy nalad van. szar lehet neked.

  • 2009.12.14 16:00:30lúzer_

    nyünyőke

    Igazad van, nincsenek első kézből származó információink. Legalábbis nem sok, csak az, amit ők maguk írtak le.
    Ezt észbentartom.

    "Egyébként ha "valószínűleg boldog is", akkor minek tépni a szátokat? Ő boldog így és kész, ez a lényeg, nem? (...)
    Hogy mégsem személyiség nélküli egyenemberkék, mert el tudják dönteni, hogy mit akarnak majd? És nem is kényszerítik őket semmire?"

    Ezt egyben válaszolom meg. Azért nem szeretem az ilyesmit, mert az efféle nevelésre adott reakció többféle lehet.

    (i) Igen, van, hogy a gyerek elfogadja azt az életet, amelybe beleszületett és amelybe beleszokott, és boldog vele, benne - ez az egyik eset.
    (ii) Van, aki nem boldog benne és kilép belőle.
    (iii) De ennél jóval gyakoribb az az eset, hogy bár nem boldog benne, nem képes kilépni belőle konkrét korlátozások miatt, vagy azért, mert ezzel családja szeretetének, megbecsülésének elveszítését kockáztatná (s ez az érzelmi zsarolással rokon).

    A személyiség ott lép be a képbe, hogy az illető képes-e, meri-e felvállalni a vágyait.
    Konkrétan a harmadik esetre tudok példát az ismeretségi körömből, elég lélekromboló a folytonos őrlődés.

  • 2009.12.14 16:00:38fantaghiro lesz a lanyom

    Hat egyszeru.
    Ott az egyik majd elmegy korcsolyazni.Masnap meg a masik birkozni.
    Szoval ha egy szobatarsad van,nagyobb esellyel maradsz egyedul a szobaban,mintha 9 van.
    kulonben mit kotsz belem,Rosa Rugosa is arra gondolt,neki is szolj valamit.

  • 2009.12.14 16:01:32mammina

    inkabb a szex mint a szaritogep jusson eszembe.

  • 2009.12.14 16:04:47Heatherette & Glitterbaby

    @Ritus gyere fel msn-re, ezernyi kérdésem lenne, és időm meg alig! kellenél, na.
    amúgy nyugi, aggódni akkor volna okod, ha nem a szex lenne minden második gondolatod :)

  • 2009.12.14 16:09:53cantaloupe

    Mammina,
    akkor neked is szar, mert kritizáltad Duggarékat? Vagy hogy is van ez? Saját dugádba dőlsz, mert szerintem meg éppen az frusztrált, aki nem tud elfogadni egy magáétól eltérő életformát.
    Sőt, Hitlerjugendet hozza párhuzamnak. ez aztán érv.

    Amerikáról meg szó sem volt, a poszterragasztásról írtam csak. De ugye az már nem tetszik, ha a ti ízléseteket kritizálja valaki? Pedig ez csak egy apróság ahhoz képest, amit te írtál egy általad ismeretlen családról.

  • 2009.12.14 16:10:11Nyongatingo

    Egyebkent a hazra visszaterve, nem lehetett tul draga a megepitese. Ez egy viszonylag olcso es egyszeru terv, ezert nincs sok fal. Ahogy elnezem, minden berendezes "second hand" azaz kiarusitason vettek, ahol egy agyhoz 30-40 dollarert is hozza lehet jutni. Minden a hazban kiselejtezett holmi, ez eleg nyilvanvalo. Ezert is tunik az egesz haz jellegtelennek, mert nincs penzuk (es talan igenyuk sem?) hogy mindenki a sajat izlese szerinti cuccokat vegyen bele. Vajon amig media szereplok nem lettek, hogyan es mibol tartottal-el magukat? Az USA-ban nincs csaladi potlek es egyebek. Csak adokedvezmeny van a gyerek utan, de ahhoz mar eleve dolgozni kell, hogy ezt megkaphassak a szulok. Ahogy elnezem, az apjuk azert nem tunik egy olyan fazonnak, aki hatszamjegyu fizetessel rendelkezik. Igaz, baromi olcso kornyeken elnek.

  • 2009.12.14 16:11:05cantaloupe

    mammina,
    ha nekem mindenról a szárítógép jutna eszembe, el is gondolkoznék magamon hogy...khm...a dologgal kapcs. van egy iciri-picire fóbiám. :)

  • 2009.12.14 16:12:32lelelel

    Nyongatingo

    Érdekes, amit írsz. De ezek szerint ők boldogok.
    A gond a College többi diákjával van, akik a farkastörvények uralta világban szocializálódva maguk is ezt viszik tovább és bántják azokat, akik nincsenek felvértezve védőbástyákkal (mint az elzárt, békés és szerető környezeteből érkezők).
    Mi lenne ha megfordítanánk a képet. Ők lennének a minta és a ragadozók alkalmazkodnának hozzájuk?

  • 2009.12.14 16:12:48lúzer_

    "Hisz meg az a silany, egyszeru szorakozas mint a maszturbacio sincs megadva nekik."

    :))
    Nekem is eszembe jutott, mi van, amikor egyik-másik fiú kamaszodik. Még csak el sem lehet vonulni sutyiban maszturbálni a haver apjától lopott pornóújságra, ami azért elég kellemetlen tud lenni :)

  • 2009.12.14 16:15:45Temptation

    Gondolkodtam egy ideje, hogy leírjam-e, mert tudom erre ugrani fognak sokan.Nem kell azért annyira kiakadni attól, hogy a nagyok segítenek a kicsik körül.
    Legalább ők nem fognak úgy járni, mint amiket itt is lehet olvasni, hogy "nem tudtam hogyan kell"..."senki nem mondta el"......"senki nem mutatta meg"........."senki nem mondta, hogy ez ilyen".Lesz egy sor alapismeretük a gyerekek körüli teendőkről.
    Nálam is volt olyan, amikor a kicsi féléves, 1 éves volt, és suliba jártam, hogy a három nagyobbra maradt ott a kicsi (akkor voltak 16,12,11) ha az apjuk is dolgozott. Akkor már nem szopott (5,5 hónapos koráig szopott), a tápszert meg tudták csinálni, főzeléket előre megfőztem, tisztába tenni, megetetni, lefektetni tudták, tudták mire kell figyelni.
    Nem lett senkinek ettől semmi baja.Volt hogy nem tudtam másképp megoldani.
    És ige, nálunk egyébként is van minden gyereknek valami feladta, amit rendszeresen meg kell csinálni.Nekem is volt anno, pedig én egyedüli voltam.Nem ártott.

  • 2009.12.14 16:16:09fantaghiro lesz a lanyom

    Es isten ments ha egyik lanynak jut eszebe a maszti.
    abban az evben nem kapna uj kartonruhat.

    LAtod Cantaloupe mindjart kiderul,hogy a feenek a kommntelok kozott ez jut eszebe.

  • 2009.12.14 16:17:40Temptation

    Gondolom a fürdőszobát nem csoportosan használják, ott is el lehet intézni a maszturbálást, nem csak a szobában.

  • 2009.12.14 16:18:12Temptation

    "LAtod Cantaloupe mindjart kiderul,hogy a feenek a kommntelok kozott ez jut eszebe."

    Azért erre ne fogadj.

  • 2009.12.14 16:18:36lelelel

    2009.12.14 16:10:11Nyongatingo

    Ez most komoly???
    Tény, hogy én az itthoni alsó és alsó-közép osztály (tehát a lakosság cirka 90%) életminőségét ismerem csak. Tehát nem vagyok bejáratos rózsadombi villákba. Nálunk az emberek említett 90%-ának ez a környezet az elérhetetlen kategória.

  • 2009.12.14 16:19:14lúzer_

    lelelel

    "A gond a College többi diákjával van, akik a farkastörvények uralta világban szocializálódva maguk is ezt viszik tovább és bántják azokat, akik nincsenek felvértezve védőbástyákkal (mint az elzárt, békés és szerető környezeteből érkezők)."

    Ez nem ilyen egyszerű. Ők (jó esetben) ismerik a veszélyeket, s ebből adódóan tudják, hogy hogy van egy határ. (Persze nem mind és nem mindig, de az értelmesebbje előbb-utóbb megtanulja.) Nem is feltétekezik, hogy azok, akik elzártan éltek, ne volnának képesek erre. Ez nem direkt rosszindulat vagy bántás, hanem tapasztalatlanság az emberi természettel kapcsolatban.

  • 2009.12.14 16:21:48Alienlight

    Temptation, amit te leírtál, azzal semmi baj nincs, sőt. Azzal van baj, ha egyéves korod után csak és kizárólag az idősebb testvéreid nevelnek (mert anyádnak más dolga van).

  • 2009.12.14 16:23:12samudenis

    van olyan pasi, aki nem maszturbál... tényleg van! szóval ez nem lehet gond. (nem azért nem maszturbál, mert szexel) Végigolvastam az összes kis okosságukat a honlapjukon!!! :S Totál sötétek, nagyon nem tudok ezzel azonosulni, sőt elfogadni sem tudom, hogy vki ennyire sötét legyen. Nagy a ház, ok, sok szép szárítógépük van, jó, játékszoba és csúszda, de bakker, örülök a kétszobás házunknak, amiben felnőttem, és engedték, hogy az legyek, aki lenni akarok. Ezek az emberek burokban élnek.

  • 2009.12.14 16:23:54keke80

    Hát, én nem is értem, hogy lehet ennyi gyereket... Megcsinálni még hagyján, de akarni, felnevelni, eltartani, iskoláztatni, etetni, játék, ruha, zsemle reggel!!! Belegonsoltatok, hány darab zsemle kell az egész családnak egy napra?????

    Akkor nem meglepö a mosoda és menza, mi otthon náluk van!!! Az szerintem természetes, hogy minden gyereknek megvan a feladata, de hogy egy életen át úgy aludjanak, mint az ovisok a napköziban, egy hálóban, hát, az nekem sok.

    Apu nem olvasott minden délben a bibliából, mégis egészséges elméjü emberek lettünk a hugival. Volt különszoba és kamaszkorunkra a közösszoba, mert Mi úgy akartuk. De ketten voltunk, könyörgöm, nem tizenketten!!!!

    Ja, a família már azzal poénkodik, hogy milyen hamar ezren lesznek, mert annyi sok gyerekböl annyisok unoka lesz, és pláne azok gyeremekei és hipp-hopp ezren vannak. Csak azt tudják késöbb, hogy ki családtag ki nem, nehogy...

  • 2009.12.14 16:25:27nyünyőke

    2009.12.14 16:15:45Temptation

    Na, hát ezt már én is írtam, illetve kérdeztem, hogy ahol kettő-három gyerek van, ott nem fordul elő, hogy a nagyobb pesztrálja a kicsit, meg besegít a háztartásba? De senki nem válaszolt rá...
    A következő kérdésem nekem is az lett volna, hogy és ez miért baj, tulajdonképpen.

    Jó, azt aláírom, hogy nem olyan mértékben, hogy a 18 éves gyakorlatilag nevelje fel az 1 évest, de gondolom azért itt sem erről van szó.

  • 2009.12.14 16:26:48lelelel

    2009.12.14 16:15:45Temptation

    Semmi kiakasztót nem írtál. Ha visszaemlékszem, gyermekkorunkban nekünk is a szüleink feladatait kellett ellátnunk. Bevásároltunk, főztünk. Téglát és malteros vödröt cipeltünk az építkezésen. Kiszolgáltunk a családi boltban sőt én csináltam meg 10 évesen apukám elszámolását (taxis volt).
    Ezek a feladatot természetesek voltak. Sőt szerettük csinálni, mert egy gyerek számára jó érzés, ha segíthet a szüleinek. Tanulásnak sem volt utolsó. Jobban emlékszem a betonkeverés fortélyaira, mint az iskolai kémia óra tananyagára...

  • 2009.12.14 16:29:28nanemárrr

    "De most komolyan, a magad vágyait rávetíteni egy másik emberre, hogy szegény, miről maradt le, mikor mindannyian annyi mindenről lemaradunk, csak ezt nem értem."

    Rosa, dehogy vetítek én ki bármit is bárkire, csak ötletelek! De ezt is írtam valahol fentebb, hogy semmi biztosat nem tudunk róluk, mármint a vágyaikról, álmaikról, meg hogy ez tényleg nagyon jó így nekik, stb., csak ötletelünk.

  • 2009.12.14 16:31:55lelelel

    2009.12.14 16:19:14lúzer_

    Igazad van. Én is így gondoltam, főleg, hogy magam is az egoista-versenyistálló gyermeke vagyok. De irigykedve gondolok vissza néhány nagyon vallásos (csak szoknya és minden este Biblia olvasás) kollégiumi társamra. Akkoriban nagyon sok vitám volt velük és nem is voltam különösen tekintettel rájuk (sőt idióta h..e birkáknak tartottam őket), mostanra viszont (látva, hogy milyen szépen alakult az életük, szemben az enyémmel) rájöttem a tévedésemre.

  • 2009.12.14 16:39:02Alienlight

    nyünyőke, de igen, a Duggar családban pont erről van szó, anya az egyévest lepasszolja az idősebb lányoknak, azok nevelik tovább.
    Az, hogy a nagyobb pesztrálja a kisebbet meg besegít a háztartásba, rendben van. Nálunk, amíg a szülők, nagyszülők, nagyobb tesók a nagyszülők kertjében dolgoztak sokszor nyaranta, az én feladatom (7-8 évesen) az volt, hogy vigyázzak a 6 évvel fiatalabb unokatesómra. Nem az ilyesmivel van probléma.

  • 2009.12.14 16:40:48cantaloupe

    Rita,
    míg te meg nem jelentél, addig senki nem beszélt a szexről...ami amúgy nem baj, ha szóba kerül, de ahogy te csinálod, primitív és közönséges. ha egy kamasz fiú jön veled szembe, akkor is ez az első gondolatod, hogy miként maszturbál? És muszáj hetenként legalább 2x beírni a porontyra a "fasz" szót?
    Na, szerintem ez a gáz.

  • 2009.12.14 16:41:44lúzer_

    lelelel

    Igen, valóban van benne valami irigylésreméltó, de csak addig, amíg sikerül fenntartani a védőburkot. Szerintem ez legfeljebb a civilizációtól teljesen elszakadt, önálló közösségek esetében működhet hosszú távon, ez viszont számomra - a fentebb írtak miatt - nem szimpatikus.
    Persze a többieknek is sikerülhet bizonyos mértékben, lévén az efféle közösségek összetartók, akik segítik egymást a bajban. De van, amikor a baj az erősebb. És akkor nem lennék annak a helyében, akit nem edzett meg az élet.

  • 2009.12.14 16:55:23Art Mooney

    2009.12.14 16:00:30lúzer_

    es az nem lelekrombolo, ahogy gyerekek millioi nonek fel a "modern" csaladban, kvazi ridegtartasban, a kapitalizmus es a kortars csoportok altal "nevelve", lelkileg (!) tamogato szuloi hatter nelkul?

    vajon melyik lehet a gyakoribb?

    megjegyzem, ez nem a fo problema. a fo problema, h a nagy liberalizmusban egyesek egyszeruen nem kepesek elfogani, ha vki mas eletfelfogasban el es neveli a gyerekeit, es mindenkepp a sajat elkepzeleseiket eroltetnek az egesz vilagra. bovebben ld. afganisztan, irak, a ballib ertelmiseg cigany- es magyarellenes elkepzelese a ciganysag problemainak kezeleserol, stbstbstb

  • 2009.12.14 16:56:25fantaghiro lesz a lanyom

    De ki irta be azt,hogy fasz????
    Azonkivul nem,nem gondolkozok azon,hogy a kamaszfiu hogyan csinalja,mert hacsak nem egy kaszarnyaba lakik,akkor megoldja.
    De ez pont olyan mint a kaszarnya.
    Es a WC-n pedig nemtom mennyire jo.Szerintem meg a szarast is elsietik,meg az a luxus se olyan mint mashol,mert gondolom hogy reggel,este gyulekezo van,orara,mint a Von Trapp familianal.
    18 gyereket valhogy meg kell szervezni.

  • 2009.12.14 17:00:39rath.dinen

    Általában nem értek egyet ritával, de most ebben tök igaza van.

    Maszturbálni nagyon fontos dolog, fiúknak, lányoknak egyaránt. Lányoknak szuper jót tesz frigiditás megelőzésére, testük kiismerésére stb, fiúknak a korai magömlés elleni küzdelem jegyében az időhúzás megtanulására.

    Stressz ellen, feszkó, félelem levezetésére. Ha fáradt vagy, és álomba simogatod magad.

    Igenis fontos a maszturbáció és egy csomó tök felesleges feszültség gyűlik fel az emberben, ha tilos.

  • 2009.12.14 17:09:34rath.dinen

    Egyébként az önálló döntésekről...

    Magyarországon is vannak olyan vallási "kisközösségek" (értsd szekták), ahol világosan a gyerekek tudomására hozzák: vagy úgy csinálják, ahogy apu-anyu, vagy kitagadják őket a családból. Viccen kívül, 21. században.

    És azért az ember szereti a szüleit általában és 20-21 évesen még nagyon vágyik arra, hogy a szülei büszkék legyenek rá (mondjuk szerintem 30 évesen is). De még ha el is jutsz arra a pontra, hogy ha tudatosan nem is tudod kimondani, mi a gáz, de érzed, hogy nem kóser, amit a szüleid ráderőltetnek -akkor is, bevállanád azt a kockázatot, hogy többet nem láthatod a testvéreidet? Akiket egy nagycsaládban valószínűleg akár saját kézzel pelenkázhattál vagy vígasztalhattál stb. Egy ekkora családban biztos van olyan gyerek, akire anyunak nem jut már ideje, és jobban kötődik a bátyjához/nővéréhez, aki viszont gondozta, mint a szüleihez. És akkor a báty egy napon mondja azt, hogy ennyi volt?

    Főleg, ha amúgy is ilyen közegben nősz fel. Simán kezelhetnek 22-23 évesen is gyerekként akár (ha nincs házasságod, gyereked). Annyi ilyet látni. Vagy megpattansz de akkor szakítasz mindenkivel, az addigi barátaiddal stb, vagy maradsz, köztes út nincs. És már eleve egy ilyen alakúra gyalult lélekkel....

    21 éves felnőtt, önálló döntés??? Szó sincs az ilyesmiről. Az ilyen vallásos ideológiák egyik fő pillére éppen az, hogy te NEM döntesz. Döntenek a szüleid, a pap bácsi, a közösség. Mire családod lesz, már betanulod, hogy te mit döntsél helyettük.

    ha beszól Mari néni a gyülekezetből, hogy "dehát ez a fiú nem hord kicsit hosszú hajat??", akkor az EGÉSZ CSALÁDra rossz szemmel néznek. Mindenkire kihat. Akkor milyen döntést hozhatsz?

  • 2009.12.14 17:10:26lúzer_

    Art Mooney

    Ez egy bizonyos probléma, tudom, hogy vannak mások, jóval nagyobbak is ennél. Engem leginkább azért foglalkoztat, mert konkrét tapasztalataim vannak az ismeretségi körömből, úgymond érzem a probléma szagát.
    De most télleg mindenhová le kell írni, hogy "vigyázat, az etióp gyerekek eközben éheznek"?

  • 2009.12.14 17:11:34fantaghiro lesz a lanyom

    Maszturbálni nagyon fontos dolog, fiúknak, lányoknak egyaránt. Lányoknak szuper jót tesz frigiditás megelőzésére, testük kiismerésére stb, fiúknak a korai magömlés elleni küzdelem jegyében az időhúzás megtanulására.

    Es a legjobb,hogy olcso,nem kerul semmibe !!!!!!!!!

  • 2009.12.14 17:14:33lúzer_

    Kíváncsi lennék, mit szólna a Duggar-anyuka, ha olvasná a hozzászólókat, amint épp a maszturbálás hiányán aggódnak :)

  • 2009.12.14 17:15:16Tejbajusz

    Apósomék 14-en voltak testvérek faluhelyt. Kérdeztem, milyen volt, tudott-e akár 6 évesen is az anyjához bújni. Azt mondta, leginkább a fiútestvérei nevelték atyai pofonokkal (és ezen jót mosolygott, látszott, hogy jó melékei voltak) és azt mondta, hogy nem is volt annyira elkényeztetve egy gyerek mint manapság (???!!!!)

    A testvérek - már akik élnek még - nem tudnak, max. csak két-háromévente egyszer összejönni, mert szerte az országban élnek és anyagilag sincs lehetőség ennyi embert akár ásványvízzel és pogácsával is ellátni.

    A tesók gyerekei, azaz az unokatestvérek már százakárhányan, kvázi névrokonokként élnek.

    Ilynekor megbeszélik, az elmúlt években ki hány unokával bővült, hányszor vált el, hol dolgozik, komolyan, mint egy érettségi találkozón.

    Én megőrülnék, ha az egy szem tesómmal nem tudnék beszélni minden nap. Sajnálom, hogy csak egy van, mert sokat ad a testvéri viszony és szeretet, de ha tíz lenne, már nem lehetne ezt a "szorosabb" kapcsolatot fenntartani, hetente összejárni. Édesanyánkkal dettó minden nap van valami híradás, akárcsak egy "hogy vagy?" telefonon. És örülök, ha ma nem fájt a feje és ezt megtudtam, de egyúttal biztosan már azt is, hogy a tesómnak sem :-).
    Szóval, szép dolog a nagy család, de a túl nagyban már elvesznek a hétköznapinak mondható, de annál bensőségesebb kapcsolatok.

  • 2009.12.14 17:15:22fantaghiro lesz a lanyom

    Hat mergeben elvetelne.Biztos most is lakjak.

  • 2009.12.14 17:18:55rath.dinen

    Neki aztán tök mindegy. Ennyi terhességgel-szoptatással szerintem a libidója valahol nulla és mínusz öt között ingadozik.

    Amikor meg éppen hormonálisan nyitott a dologra, akkor nyilván szexel is, hiszen állandóan terhes (milyen vicces, nem, hogy ha megromik közöttük a szex, rögtön tudni fogjuk, mert elmarad a gyermekáldás :-)))) )

    A szex minden vallásban ott lüktet, teljesen nyilvánvaló hogy a sok repetitív rítus minek a levezetésére kell....

  • 2009.12.14 17:27:40marywolf

    Meni,
    no para;)
    Én az ilyet nem veszem fel. Főleg azért, mert mi rendesen ismerjük az otthonoktatást, a keresztény életformát, pontos ismeretünk van róluk, tanulmányokat is tudunk iskoláról, oo-ról. Szóval elég jó vitalappal rendelkezek;)
    Tudom, hogy jó a döntésünk és azért, mert mások nem tudják, hogy mi is a szocailizáció vagy nem tudják, hogy más is van, attól minket még nem fognak eltántorítani.
    Nekem nem lett rossz napom se, egyik kommentől sem.
    Családban is volt, aki kiakadt, megkértük, hogy hallgasson végig minket, megtette, a végén azt mondta, hogy soha ilyen jókat nem hallott még, és hogy teljesen igazunk van!
    http://greyhomechool.blogspot.com/
    Itt a blogom, gyere át olvasgatni, meg ott tudunk beszélni. Meg tudok mutatni más oo-s oldalakat is, van egy anyuka, aki sokmindenről nagyon részletesen ír, pl sok olyan posztja van, hogy miért nem iskola, meg mi is a szocializáció és miért is nem jó a sok összeeresztett kortás gyerek. Ezekről én pont azért nem írok részletesen, mert ha valaki már nagyon jól megírta, akkor nem kell még plusszba okoskodni, bár a neten elfér;)

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta