SZÜLŐSÉG

Tizenöt orvos a széttárt lábak között a dunaújvárosi szülészeten

2009. december 9., szerda 15:06

Kórházteszt-sorozatunkban ezúttal egy vidéki kórház szülészetét mutatjuk be olvasónk, Abigél tolmácsolásában, aki 22 órás vajúdása során rengeteg rossz tapasztalattal gazdagodott. Elmondása szerint a szülésznők bunkók és arrogánsak voltak és borzasztóan szégyellte magát akkor is, amikor tizenöt orvostanhallgató állt széttett lábai között.

2002-ben szültem a lányomat a dunaújvárosi kórházban. Maszek orvosom volt, nem jártam a tb-rendelőbe. Sajnos az volt a tapasztalatom, hogy az asszisztensek, nővérek sokkal segítőkészebbek, mint a szülésznők, orvosok. A terhesgondozás alatt az orvosom nagyon normális, segítőkész és türelmes volt. Nem akartam felkészítő programokra járni, hittem, és még ma is hiszek az ösztönökben. Sznobizmusnak tartom a papa-mama felkészítést.

A pocakomhoz alakítottam az életem, a környezetem, és így megtanultunk együtt élni "hármasban". Az NST vizsgálatokat sokszor asszisztencia csinálta, akinek annyi köze volt az egészségügyhöz, hogy fehérben kellett dolgoznia. Amúgy a zárójelentéseket írta, de létszámhiány miatt néha besegített. Egy tünemény volt a hölgy. Mesélt a saját szüléséről is, első gyermekemet várva miről is beszélgettem volna vele? Tiszteltem benne, hogy nem hazudott. "Fájni fog, kislány, de öröm lesz a vége" – mondta.

Amikor befeküdtem, a saját orvosom vizsgált. Aztán már szinte mindenki, mert hol ez, hol az ért rám. Mivel a gyereknek esze ágában nem volt kijönni, volt próbaindításom is, sikertelenül persze. Ott megint más orvos vizsgált, majd egy másik nézett magzatvizet is. Szülésznőt csak az ajtó előtt elhaladva láttam.

Eljött a nagy nap. Hajnal 5-re kellett a szülőszobára felmennem, ahol felvették az ezzel járó adatokat. Beöntés, borotválás (szárazon), zuhanyzás, stb. Hétkor elcsípték a burkot, persze megint nem a saját dokim, mert még nem volt bent. Sétálhattam, mert nem voltak fájdalmaim, majd délben felkötöttek infúzióra kicsit meggyorsítani a dolgokat. Ennek sajnos az lett a következménye, hogy nem kelhettem fel, de még csak nem is ülhettem. Hanyatt kellett feküdnöm végig.

Oktató kórház lévén volt, hogy 15 orvos nézegette, mi a helyzet a széttárt lábak között. Szégyelltem magam. Komolyan. Nem megalázó volt, hanem szégyellni való! Ott feküdni széttárt lábakkal az ajtó felé... Amikor kezdtek kicsit erősödni a fájások, megjelent a dokim. Megnézett és közölte velem, hogy este visszajön, mert soká leszek még kettő! A szülésznőmön kívül bunkóbb, arrogánsabb, életuntabb emberrel még nem találkoztam. Mint kiderült, ő aznap szabin lett volna, de valaki lebetegedett. Én szoptam a világ legcsodásabb napján.

Eljött az este. Szó szerint zokogtam a fájdalomtól. Maga volt a pokol. A sok egy helyben való fekvéstől nem éreztem a lábaim. Azt mondta a dokim, kapjam a kezembe a lábaim. Erre ráüvöltöttem, hogy adja őket a kezembe, mert már semmit sem éreztem magamból. A szülésznőm az óráját nézegette, mindjárt lejár a műszak... és csessze meg, le is járt! Majd egy óra múlva jelent meg a váltás, épp időben, egy fehér lepedővel. Két nődokival, egy kimerült kismamával, 22 óra vajúdás után megszületett a gyerekem.

A tapasztalatom? Utólag értesültem olyan apróságokról, hogy gátvédelem, engem bezzeg szabtak, mint egy félőrült. Vagy, hogy nyugodtan szabad sétálni, csak ellenkezni kellett volna. Lehet kérni a zuhanyzást, csak itt nem szokás. Szóval így 7 év után terhesen én inkább megyek Székesfehérvárra szülni.

Abigél

Szent Pantaleon Kórház

2400 Dunaújváros, Korányi Sándor utca 4-6. Telefon: 25/ 550-550

http://www.pantaleon.hu/

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.12.10 11:24:01Koriander

    Igen FT erről beszélek, hogy X éve ez egyáltalán nem volt alap, jó hogy van ctg, meg ultrahang, de paráztatás is több lett. 32. héten Korianderke úgy döntött, hogy akkor most fejjel felfelele lesz és a nőgyogyim ezt ultrahangon meglátta, mi a reakció, hogy húha készüljek fel ebből császár lesz (32. héten)! Mondom én is farfekvéses voltam és Anyum természetes úton megszült. Erre doki, ó ez a gyakorlat már 20 éve kiveszett, senki nem vállalja már...(pedig igen, a korház ahova bejelentkeztem igen, külön tanácsadás van farfekvéseseknek és a főorvos jön be személyesen 5 percre lakik a klinikától, ha van egy aktuális jelölt). Korianderke egyébként, amikor itt lett az ideje befordult.

  • 2009.12.10 11:39:15Amber25

    Miert van az hogy a vilag tobbreszen szulesznok viszik vegig a terhesseget es a szulest problema nelkul, korhazakban, szulocentrumban vagy akar otthon. Magyarorszagon meg mindig nagyreszt az orvosok uraljak a terepet. Nyilvan nem veletlenul siettetik a szerencsetlen szulo not drogokkal miegyebbel amikor van nekik meg aznapra masik 5 az anyagi vonzatrol nem is beszelve...

  • 2009.12.10 11:54:05psyché

    Koriander, en is csinaltam akupunkturas "szüleselökeszitöt". Igaz, nem otthon. En maig nem tudom eldönteni, hogy az segitett, vagy csak egyszerüen a tudat, hogy csinaltam, de tenyleg gyors es relative könnyü volt a masodik szülesem. Viszont, amikor a korhazaban akupunkturas fajdalomcsillapitast kertem, hat nem sokat hasznalt. Igaz, mire bementem mar 8cm-re ki voltam tagulva es az orvos szerint azert nem hatott az akupunktura, mert több idö kellett volna neki.

  • 2009.12.10 11:58:23madz

    nekem a szülésznő mondta, hogy állva próbáljam, én meg alig vártam, hogy lefekhessek, mert nem volt jó függőlegesben.

  • 2009.12.10 12:11:52farkasokkal tancolo

    Koriander, ha én anno TUDTAM volna, hogy mik is a farfekvéses szülés kockázatai, akkor egészen biztosan képtelen lettem volna megszülni, mert pl. nem vajúdtam volna természetesen a maga ütemében. Nekem csak annyit mondtak, hogy a farfekvéses szülés sokkal tovább tart, és az anyának nehezebb megszülni. (Ez is elég volt, de gondoltam akkor majd csak kinyomják őket belőlem, mint engem az anyámból...) Ha olyanokat is mondtak volna, hogy beszorulhat a feje, meg hasonlók, akkor alapból egy stresszes állapotban lettem volna.

    Kettő külön kórházban szültem, és mind a kettőben (más kerület) ugyanaz volt: beküldtek a vajúdóba vagy a kórterembe, és időnként bejött a szülésznő, hogy jöjjek a vizsgálóba mert megnézi hol tartunk. Aztán visszaküldött, én meg azt csináltam amit akartam addig amíg akartam.

    (Na jó a másodikkal megszívtam, mert az orvosomnak - emiatt is tartom fölöslegesnek a fogadott orvost, több akára mint a haszna - kezdett lejárni a műszakja, két óra mulva kezdődött arendelése az sztk-ban, és nem akart ott hagyni lógva, hanem kézzel kitágított 3 ujjnyi tágulástól, de legalább oxytocint nem kaptam).

  • 2009.12.10 12:12:48Amber25

    valtozo kinek mi a kenyelmes pozicio. en szeretnek aktiv maradni ha egy mod van ra de majd meglatjuk...
    visszaterve nem mondom, hogy nem kell az orvos, kell az orvos, veszhelyzetben, csaszarhoz etc, csak azt felejtjuk el hogy a szules vegul is egy termeszetes folyamat, 99%-ban teljesen problemamentes nem szukseges hozza orvosi asszisztalas. Es mennyivel jobb ha a szulo no nagyreszt a maga sikerekent tudja elkonyvelni hogy megszulte a babajat mintsem egy sikeres orvosi beavatkozaskent.

  • 2009.12.10 12:14:10Koriander

    Psyche még nem tudok beszámolni, hogy segített-e az akupunktúra, mert visszaszámlásban vagyunk még :), fájdalomcsillapításról én is ezt hallottam, hogy kb. 4-5 cm tágulásnál, ha elkezdik, akkor hat, meglátjuk. Mindenesetre az akupunktúra alatt több szülésznővel megismerkedtem, fogalmam sincs kivel találkozom majd a Nagy napon, de eddig mindegyik maximálisan szimpatikus volt és ez biztonság érzetet ad. AMBER én Ném.o-ban vagyok és normális szülésnél itt is csak a szülésznő(k) van(nak) jelen, de magán klinikán létezik itt is a fogadott orvos fogalma, nekünk túl messze lett volna a magán klinika, így a sarkon levő városi mellett döntöttem, meggyőztek: természetes szülés pártiak, van külön természetgyógyász központjuk és gyerek-intenzívjük is, szóval teljes paletta.
    MADZ hát EZ az, ha neked fekve jó akkor fekve, ha valakinek fejen állva akkor úgy :), én a négykézláb mellett voksolok :).

  • 2009.12.10 12:15:05Amber25

    farkasokkal tancolo...uristen..kezzel 3 centirol 10-re???? hogy birtad ki???

  • 2009.12.10 12:22:14farkasokkal tancolo

    Nem 3 centiről, hanem 3 ujnyiról, az 6 centi. Hát szar volt. 44 perc alatt sikerült, annyi időt töltöttem a szülőszobán, de életem leghosszabb háromnegyed órája volt, elhiheted.

  • 2009.12.10 12:24:05Zsuzsi főz

    Ezt a kézzel tágítás dolgot igazán el kellene már felejteni,elég baja van a szülő nőnek, nem kell még fokozni a fájdalmat. Nem kívánom senkinek. A dokim (nő) most fog szülni, azért kíváncsi lennék rá, hogy neki is fognak-e kézzel tágítani...

  • 2009.12.10 12:24:50Koriander

    FT itt sem minden anyukát "dumálnak" rá a spontán szülésre farfekvésnél,mert tényleg nagyon sok a kockázat, hanem külön tanácsadáson, első körben igyekeznek megfordítani a babát, másrészt felmérik a magzatvíz mennyiséget, baba méreteit és az anya adottságait és még nem tudom miket.
    Egy több éve együtt dolgozó "farfekvéses" csapat van, akik készenlétben vannak, ha éppen van egy ilyen eset. Főorvos személyes kompetenciájának tekinti, hogy ott legyen és segítsen és mondanom se kell nincs boríték. Szerintem ezek a dolgok azért elég megnyugtatóak az alap drukkhoz képest. De ha a feltételek nem teljesülnek, akkor bizony császár van, de a császár itt utolsó megoldásként kerül szóba, mert bizony súlyos hasi műtétnek tekintik és a baba szemszögéből sem ideális, csak akkor ha elkerülhetetlen.
    Hát ezt kívánom, hogy végre otthon is ilyen hozzáállásról olvashassak minél többször!

  • 2009.12.10 12:26:35Amber25

    KOriander, en angliabol. Az en korhazam kifejezetten noi korhaz, szulesek, IVF es tarsai. Van benne szulocentrum reszleg, szulokaddal, zuhannyal, labda, meg hagyomangyos szuloszobak ( ott is van szulokad meg labda) is. elvileg szulocentrumban fogok szulni, szulesznokkel, de ha barmi gaz van 1 perc alatt attolnak a mutobe, jon az ugyeletes orvos. Itt szulesznok uraljak a terepet sima ugyeknel, egyeb esetben ott a konzultans.

  • 2009.12.10 12:26:53psyché

    Koriander, en is No-ban szültem mindketszer.:-)

  • 2009.12.10 12:28:13Koriander

    UFF a kézzel tágításra én is begörcsöltem...FT respekt!

  • 2009.12.10 12:30:32Amber25

    6 centirol is epp eleg..:(((
    eleg barbar modszer.

  • 2009.12.10 12:33:48Koriander

    Psiché :)))!!! Otthoni nőgyogyik iránt kialakult görcseimet nagyon sok tekintetben javította az itteni hozzáállás...de mindenki nem "menekülhet" el, és jobb szeretném, hogy otthon is simán, félelmek nélkül besétálhassak egy sztk rendelőbe, ha valami bajom vagy egyáltalán kérdésem van.

  • 2009.12.10 12:35:34Koriander

    többek között ezért is rendített meg ez az Abigél történet, és NOJ84-é is. Emberi bánásmód mindenkinek alapjogon jár.

  • 2009.12.10 12:41:57farkasokkal tancolo

    Mellettem feküdt egy fatalasszony, a negyedik gyerekét szülte. Méghozzá a mentőben, méghozzá harántfekvéses volt a magzat. 3800 gramm volt!
    Képzettebbek voltak a mentősök? Nem tudom, de sikeresen befordították, a kórházba már külön érkezett a gyerekkel.

  • 2009.12.10 12:46:52Amber25

    farfekveses babat allitolag akkupunkturaval meglehet forditani. a nagylabujjhoz kozel egetnek valami fuvet...vagy hasonlo.

  • 2009.12.10 12:50:48celestinakirálynő

    Az oktatókórházban nem kéne csodálkozni, hogy 15 ember bámul? Azt gondolom, az oktatókórháznak nem kéne eldobni az erkölcsét attól még, hogy oktat, sőt. Arra kéne oktatnia, hogy hogyan is szülnek a nők, de mivel ezt az oktatók sem értik, így oktatnak. Az orvost arra kéne oktatni, hogy hagyja a nőt szülni, nem beparáztatva, nem megalázva, nem kiszolgáltatva, hanem támogatva, tisztelve. Ha valaki ott jön rá, hogy ez a helyzet nem jó neki, akkor tessék kimenni onnan azonnal, sőt ne tessék odamenni tömegestül a szülő nőhöz. fúj. ezzel is azt bizonyítják, hogy nem is értik, mi ez az egész.
    Arra való hivatkozással, hogy Ő oktat felrúhghat minden szülésre vonatkozó szabályt? nem rúghatna, és az, hogy így áll hozzá, csak az jelenti, hogyleszarja a kockázatmentes vajúdás elemi feltételeit minden körülmények között. Ez nem módszer. de lusák kitalálni a méltó és eredményes módszert. akiket így képeznek mitől éreznék azt, hogy nekik nem szabad ennyire beletojni a szülésbe? semmitől.

    A másik gondolatom, hogy amikor itt néha felmerül, hogy valakit megnézett a szülésznő, aztán hagyta, hogy csináljon, amit akar, abban jó lenne, ha tudatosodna, hogy ezek a magárahagyások sokat segítenekk abban, hogy tényleg úgy tűnjön mintha egyik pillanatról a másikra történhetne bármi nagy baj. csakhogy hol a szaksegítség? egy másik asszonynál állítja be az infúziót éppen? hol a szaksegítség kérem?

    Uzsoki kótrházban halt meg egy rokonom gyereke. elromlott a vákumgép.

  • 2009.12.10 12:51:02Cradle

    Velem is történt olyan, hogy közönség előtt vizsgált az orvos olyan helyen amit nem szoktam közszemlére rakni. De úgy voltam vele, hogy oké, úgysem fog emlékezni az arcmora (ha meg igen, na és) viszont ezek olyan dolgok amiket könyvből nem lehet megtanulni.
    Sőt, kifejezetten nem örülnék neki ha olyan kezdő orvos vizsgálna akinek soha nem mutattak meg semmit, csak könyvekben látott beteg embert.

  • 2009.12.10 12:53:03Temptation

    celestinakirálynő: nem köteles hozzájárulni a szülőnő, meg lehet tagadni, hogy ott legyenek.

    De valahol nekik is látni, tanulni kell.A szülést nem lehet hullákon megtanulni, mint az anatómiai tudnivalókat.

  • 2009.12.10 13:00:45celestinakirálynő

    temtation.

    szerintem sem köteles, de itt többen a szemétre vetették, hogy mit csodálkozik.
    az indulatom alapja az, hogy nem tisztelettel sündörögnak oda. nem tudom, hogy kell megszervezni. De az alapbeállítódás nem jó, látjuk az orvosképzés eredményén. ha vajúdó asszony megngedi, akkor ok. ha vajúdó asszon ykiborul, és pozstot ír, akkor valszeg nem lett megkérdezve. látniuk kell, de 15-en egy asszonyon mit látnak?

  • 2009.12.10 13:04:24celestinakirálynő

    cradle, nem mondom, hogy soha ne mutassanak meg semmit. de van a dolgoknak módja.
    pl. be lehet állni szüléseknél segíteni. akkor látja a szülést folyamatában. az, hogy így képeznek, az nem arra igazolás, hogy ez jó módszer, hanem arra, hogy nem gondolják azt, hogy fontos lenne a dolgot átértékelve kidolgozni, kidolgoztatni.

  • 2009.12.10 13:10:53Temptation

    celestinakirálynő: igen, ő nem tudta, hogy joga lenne elküldeni őket.De ha már maguktól nem mondták neki előtte, ő is mafla volt, mert kérdezni kellett volna, ha mát oktatókórház.

  • 2009.12.10 13:11:26Temptation

    A 15 tényleg sok.

  • 2009.12.10 13:34:26celestinakirálynő

    hm.

    Az orvososknak joguk van ahhoz, hogy megtudják valahonnan, hogy az adrenalin és az agykéreg munkája a szülést nem segíti, sőt.
    Ki oktatta oktatásra az oktatókórház oktatóit?

  • 2009.12.10 13:34:28Veg_

    Hát jah. A dunaujvárosi korházban az szüljön, aki akár otthon is az asztalon, és baromira hidegen hagyja, hogy szarnak rá. Aki nem ilyen, huzzon innen villámgyorsan!
    Én anno a nőgyógyin voltam. Hát az egy katasztrófa. Sokszor voltam korházban, és konkrétan ebben is. Sok jó tapasztalatot szereztem, de itt a nőgyógyászok közelébe se szabad menni. És meg se tudták mondani, mi a baj. Pesten, a sote ügyeletén megnézett a doki, miután saját felelősségre itthagytam őket öt nap után, és közölte, hogy még a hülye is látja, mi a gond, meg is oldotta hamar, recipe, hazamentem, ha 3 napon belül még gond van, jöjjek vissza, akkor komolyabb megoldás kell az időhuzás miatt. Két nap mulva rendben voltam.
    Mellesleg ezzel inditottak:
    - Hogyhogy idejött a helyi korház helyett?
    - Dunaujváros.
    - Aha. Akkor értem már.

  • 2009.12.10 13:36:46Veg_

    Akkor még nem volt oktatókorház, elég szar lehet a nőgyógyászat helyzete, ha itt oktatnak...

  • 2009.12.10 13:41:11celestinakirálynő

    Veg:-)

  • 2009.12.10 13:58:55vivaevita

    Sajnos, rosszul tudjatok: az oktatasban resztvevo intezetben nincs jogod elkuldeni a tanulokat. Ezt tobbnyire ala is iratjak, amikor bemesz szulni egy ilyen korhazba, klinikara, hogy tudomasul veszed. Ha az orvosoddal meg tudod beszelni, akkor tehet erte szivessegbol es nem fognak bejonni hozzad. A hely kivalasztasahoz ezt nem art tudni. (Elnezest, most nincs magyar billentyuzetem.)

  • 2009.12.10 14:02:22Veg_

    2009.12.09 16:22:38tildy:)
    Nem talán az egyetlen a városban, hanem egy egész körzet tartozik hozzá, jó sok faluval/kisvárossal, mert megyei jogu város vagyunk. A korház alapon jó, a nőgyógyik katasztrófák, "csak" azt az osztályt kell kerülni. (friss infok szerint semmi se változott, mióta ott jártam)

  • 2009.12.10 14:05:21Rosa Rugosa

    Nem az a baj, hogy ott vannak.
    Hanem amikor úgy érzed, olyan vagy, mint egy darab hús. Szemléltetőeszköz. Amikor azt sem mondja, köszönöm. Hanem egyes szám harmadik személyben beszél rólad, hozzád.

  • 2009.12.10 14:41:35rega

    hm..nekem csak foghúzás volt..
    fájt, megröngenezték, beecsetelték..és haza küldtek..éjjel fetrengtem a fájdalomtól..kínomban jégtől, gyógyszertől Uniqumig mindent próbáltam..
    másnap másik orvos, érzéstelenítő injekció, még a szemem is elzsibbadt kivéve a fájós fogam..szóltam, hogy fáj a fog, nem zsibbadt el!!!!!..nem baj mondta szelíd mosollyal,
    pik pak kikapjuk mondta a sokadik orvos..majd seperc alatt beletörte a fogam húzás közben..ami egyébként úgy fájt, mint szerintem a középkorban volt szokás ..üvöltöttem a fájdalomtól..amikor rám szóltak, hogy nem illik így viselkedni..majd mondtam, miközben dölt a vér a számból..hogy fájni sem illik. Kábé egy hajszáll választott el, hogy elájuljak.
    Ekkor bejött szerencsémre egy szájsebész..aki további fájdalmakkal fűszerezve, de relatíve gyorsan befejezte a dolgot. Sőt még kaptam valami spéci új fájdalomcsillapítót is ajándékba.. hát így történt ez 2009-ben Mo-on .

  • 2009.12.10 14:48:32gakomisz

    Én is a dunaújvárosi kórházban szültem. Maga volt a pokol! Kb. ugyan ez a történet, csak a széttárt lábaimat nem az orvostanhallgatók nézték, hanem az "apukák" akiknek a feleségük szült. Mondhatom elég megalázó volt amikor mellettem szült a felesége és még csak egy függöny sem volt köztünk!!!

  • 2009.12.10 14:50:48farkasokkal tancolo

    Rega,
    ez nem korfüggő!
    Ha a fogad (ill. a csonthártya) begyullad, AZT NEM LEHET ELÉRZÉSTELENÍTENI. Nem és nem, nyomhatnak beléd akármennyi Lidocaint vagy novocaint. Max. altatni lehetne, de ezt ugye nemigen alkalmazza egyik fogászat sem.

    Én kb 2 hónapja jártam ugyanígy, azzal a különbséggel, hogy egyben kijött hálistennek.

  • 2009.12.10 14:51:33Koriander

    @The Green Manalishi neked is szerettem volna írni, csak közben elfelejtettem :). Igen ez a szomorú, hogy általános mentalitásról van szó (tisztelet a kivételnek), és különösen, ha belső intim szerveket vizsgálnak, akkor válhat ez különösen megalázónak. Pl. egy bunkó ortopéd nem képes annyira belegázolni a lelkembe, mint egy nőgyógyász.

  • 2009.12.10 14:54:12Koriander

    szval férfiak is átélik máshol, másképpen ugyanezt...aztán csodálkozik a medikus társadalom, hogy senki nem akar szűrésre menni...

  • 2009.12.10 14:55:35Koriander

    "különösen megalázóvá" akartam írni, na mentem mára, jó volt kibeszélni a dolgokat.

  • 2009.12.10 14:58:01rega

    Farkasokkal táncoló!

    Lehet, hogy így van, ezzel együtt megéltem már ezt azt, de ilyen pokoli fájdalmat orvos még nem okozott. Pedig volt már, hogy ki kellett vésni az egyik bölcsesség fogamat, és akkor semmit nem éreztem alatta..igaz utána volt hadd el had :))
    Együtt érzek veled!

  • 2009.12.10 15:21:58farkasokkal tancolo

    Hát rega így van ez, inkább szülök még 6 gyereket kengyelben, háton és 15 ember szeme láttára, mintsem még egyszer ilyen élményt... csak az a baj, hogy nem lehet cserélni. :-)

  • 2009.12.10 23:48:20rath.dinen

    Tudom, hogy már kihalt ez a topik, de nem bírom magamban tartani:

    tök mindegy, hogy ki hogyan "csinálná", "csinálta volna" vagy "fogja majd csinálni". Semmit nem számít. Az számít, hogy eddigi életed során, amikor valóban ilyen helyzetbe kerültél, mit csináltál ténylegesen.

    A valóságban sokkal nehezebb konfrontálódni, konfliktusokba belemenni, mint itt terveket szövögetni arról, hogy majd mi lesz.

    A nők egyébként általában is konfliktuskerülők. Ők azok, akik nem szólnak az étteremben, hogy szar a kaja, csak egyszerűen nem mennek többé. Pedig ott csak egy rántotthúsról van szó.

    Nem kellenek a jótanácsok, megtörtént eseteket szeretnék hallani, ki hogyan állt ki sikeresen az érdekiért. Mert ilyen sztorit konkrétan egyet sem olvastam a kommentek között. Csak olyat, hogy ki hogy képzeli, mit csinálna... Hát köszi.

  • 2009.12.11 00:21:38cozumel

    Rath

    ez igy altalaban a nokkel kapcsolatban marhasag.
    Az anyam pl. 35 evvel ezelott is kiallt az orvossal szemben az erdekemben.
    Pedig egy videki kisvaros korhazaban megszivhatta volna, de o sosem volt nyuszitipus, nem ajult el a feher koppenytol sem.

    Az EMBEREK altalaban valoban sokszor konfliktuskerulok, vegul is ki a franc szeret egyfolytaban konfliktalodni, egy csomo energiat sziv ki az emberbol. De hogy a nok... meg a rantotthus.... hat azert ez meredek.

  • 2009.12.11 00:39:14tildy:)

    Veg: nem ismerem Dunaújvárost, ezért írtam feltételes módban. Sokan pesten csak azt látják, hogy lehet válogatni, nem tudják megérteni, hogy valahol nincs meg a választás lehetősége...

  • 2009.12.11 00:40:28tildy:)

    Lásd vivaevita hozzászólása.
    Bakker ha x kmes körzetben ez az egy kórház van, akkor mi a kiscica farkát csinálsz, hogy ne kelljen medikát beengedned?

  • 2009.12.11 05:57:24Veg_

    2009.12.10 23:48:20rath.dinen: Nos ez igy azért ráhuzva a nőtársadalomra, eléggé érdekes. Összesen két olyan nőt ismerek, akik hagyják magukat, a többi - magamat is beleértve - nem. És lehet akármilyen fehér köpenye. És ha elszáll saját köpenyétől, és ugy bánik velem, ahogy nem kéne, konkrétan közöltem már, hogy hozzám ugyan nem ér, hozzon ide valaki normális emberi lényt, vagy a betegjogi képviselőt, most ugyis bent van a korházba. Pöfögött, jött másik, normálisabb, nem lenéző, és a konkrét problémát is megoldotta. De basszus, ha egyedül vagy és szülsz, akkor tiltakozhatsz, moroghatsz, de nem fogsz felpattanni két fájás közt keresni egy másik dokit, csak mert nem reagálnak arra, amit mondasz! Még sikitozni se tudsz, mert a szülésnek veszik.
    Szerintem ez az apás szülés legfontosabb menüpontja: ha gond van, igenis legyen, aki lépni tud. Nem mert a nők hülyék, hanem mert totál legyengülve két fájás közben nem fogsz pattogni, hanem szuszogni. Utána meg többnyire szarnak rá, mert már csak a gyerekük a lényeg.

  • 2009.12.11 06:03:11Veg_

    2009.12.11 00:39:14tildy:)
    Nem kioktatásból irtam, csak hogy tudd, egy bazi körzetből vagy idejönnek, vagy utaznak 5-10× ennyit, és mennek Székesfehérvárra, Budapestre... Aki ezt tervezi, az persze kénytelen elöbb bemenni a korházba, mert szülés beindulása után menni cca 80-90 kmt, amiből az utolsó 5-10 fővárosi közlekedés, eléggé meredek...
    Ezért mernek olyat, amit másutt nem mernének...

  • 2009.12.11 06:44:57Veg_

    rath: Érdekes, mert mintha ez: 2009.12.09 22:10:22rath.dinen és ez: 2009.12.10 23:48:20rath.dinen szöges ellentétben állna egymással, mintha két ember irta volna... Vagy nem olvastad saját irásodat :-)

  • 2009.12.11 08:12:13Veg_

    2009.12.10 13:58:55vivaevita: Alapon igazad lenne, de nem mindegy, hogy szólnak: Akkor most bejönne 5 tanuló, és figyeli az eseményeket és segit, ha kell, vagy fekszel, és nyekk nélkül bezudul 15.

  • 2009.12.17 16:09:10Black Barbie

    Dunaújvárosban lakom (illetve mellette) és hát tudom, hogy milyen itt a kórházi ellátás. Borzasztó, egy szalagszakadást se tudnak megállapítani, azt is csonttörésnek, illetve csontrepedésnek diagnosztizáltak, mikor még ebben sem értettek egyet...AAAAz tuti, hogy a Dunaújvárosi Kórházban szülni nem fogok!!!!

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta