SZÜLŐSÉG

Emberölés is lehet a vád Geréb Ágnes ellen

2009. november 27., péntek 14:06 |

A legfrissebb szakértői vélemény szerint Geréb Ágnes olyan műfogást alkalmazott szülés közbeni vállelakadás problémájának megoldására, amelyről tudnia kellett, hogy az újszülött halálához vezethet: a jelentés szerint a szülőcsatornában elakadt gyereket úgy próbálta meg kiszabadítani, hogy annak fejét mindkét irányban 180 fokban elforgatta, tudta meg a Híradó.

Emiatt halált okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés helyett emberölésért ítélhetik el Geréb Ágnest. A 2007 szeptemberében levezetett otthon szülés közben váratlan komplikáció lépett fel: a baba válla elakadt, a szülésznő nem tudta megmenteni az életét.

A Pesti Központi Kerületi Bíróság úgy ítélte meg, hogy ez a cselekmény súlyosabbnak minősíthető a vádiratban szereplő halált okozó gondatlan veszélyeztetésnél, ezért az ügyet az emberölés elbírálásában hatáskörrel rendelkező Fővárosi Bíróságra tetette át.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.11.28 16:29:02rita a felcser

    De BBence,ha eccer latjuk,hogy senki nem akarja parszaz non kivul az otthonszulest tamogatni,miert nem tiltjak be,es kesz?
    Mi lenne?

  • 2009.11.28 16:32:43Heatherette - push the limit, r u with it?

    az a baj, Ritus, h ezek akkor is csinálnák. ezért támogatom a szülőotthont, mert a babának lenne rossz. bár a mai napig nem értem, h abból a geci sok pénzből, amit pl GÁ meg a többi aktivista (a szeretet és összefogás jegyében) ezért beszed, miért nem lehet egy magánszölőotthont létrehozni. na miért nem? mert így ez jobban megéri anyagilag, azért. végül is befizetsz egy tanfolyamra, ami ugye tisztán megy a zsebbe, aztán meg kimennek hozzád házhoz, amiért az összeg szintén tisztán zsebbe megy, és erre ők nem költenek semmit. tiszta haszon.

  • 2009.11.28 16:40:41bbence

    Rita. Jelenleg pontosan ez történik, csak sokkal sunyibb módon, mint pl. Szerbiában, ahol valóban törvény tiltja az osz-t. Ha minden szakembert büntető-eljárás fenyeget, aki segítséget nyújt osz-ben, akkor kitörölhetjük az alkotmányos jogunkkal….
    Tiltó törvényt eu-s tagországként nem valószínű, hogy nagyobb botrány nélkül meglehetne hozni. Magyarország a látszatok országa. Ez a téma is ezt bizonyítja.

  • 2009.11.28 16:45:21bbence

    fityisz, nem arra írtam a butát, hogy necces otthonszülni, mert az a személyes tapasztalataid alapján a véleményed. Butaságnak azt tartom, hogy nem menjen kórházba az akinél komplikáció lép fel otthonszülésnél. Ha valaki ilyet csinálna, joggal mondanád, hogy felelőtlen és buta. Így viszont Te írtál butaságot.

  • 2009.11.28 16:47:02bbence

    fityisz, lehet, hogy végig félreértettelek?

  • 2009.11.28 16:49:02bbence

    megtörtént

  • 2009.11.28 16:50:38bbence

    viszont a következőt kb 7 hónap múlva, nem tudom kivel fogja szülni a feleségem

  • 2009.11.28 16:53:52rita a felcser

    BBence
    Javasolhatok egy jo kis magankorhazat?
    jo hgoy draga,de jo esetben egy no nem szul mionden evben.

  • 2009.11.28 17:09:39bbence

    fityisz, köszi
    Nem akarom megváltoztatni a véleményed és nem haragszom érte. Biztos jó okod van rá, hogy ezt gondold.

    Rita, köszi, de ebben nem én döntök.

  • 2009.11.28 17:11:51baudolinA

    "hát aki otthon akar szülni, az szüljön otthon, de ha komplikáció van, ne menjen a korházba, azt is oldják meg otthon!!! Esetleg hivja magához Gerébet!!!"

    Hát aki meg gyereket akar, az üljön vele otthon legalább tíz évig, de ne zaklassa vele a felnőtteket, oldja meg otthon!!! Esetleg vegyen fel bébiszittert!!!

  • 2009.11.28 17:14:17celestinakirálynő

    Rita, H., fityisz

    miért vagytok ennyire ellenségesek?

    értem, amit mondtok, de honnan vesziket, amiket írtok, dobáltok?

    hol olvassátok?

    Amiket olvastok, és amiket hisztek meggyőződéssel, az mind mind a Szülészeti Nőgyógyászati szakmai kollégium állásfoglalása, ami egyszerűen hazugságokon alapul.értem, hogy az ember elhszi, ha egy ilyen magát szakmainak nevezett akármi mondja, de mindjárt küldök egy linket, amit jó lenne elolvasnotok.
    Pontról pontra megy végig az állításokon, amik megtévesztőek.

    1. Nem veszélyesebb otthon
    H- pl azért, mert a baj nem úgy jön, ahogy te képzeled - külön téma, leírom, ígérem, nem csak miattad...

    2 WHO-s vizgsálatok szerint is fél óra telik el kórházon BELÜL is a szülőszobából a műtőbe!!!!!

    3. van jog otthon szülni , és van jog szakmai segítséget igénybe venni.


    4. nem csak GÁ nál lehet otthon szülni. nem is csak ő segít. (több bába, és több bábacsoport van már. de GÁ orvos is ( nem praktizálhat)de mint bába igen

  • 2009.11.28 17:19:49celestinakirálynő

    igen, baud,

    ezt sem akartam én sem szó nélkül hagyni.

    szóval, aki azt írja: hogyha otthon szül valaki, akkor ha baj van oldja meg otthon, ez mindennél nagyobb tájékozatlanságot sejtet.
    Nem öngyilkosságról van szó, hanem arról, hog yamíg nem szükséges, nem kell kórház.

    amikor meg szükséges, akkor meg bizony be kell juttatni az anyát. Addig meg el kell látni. ( mentők, fogadókórház hozzáállása...)
    nem is értem, ki az , aki azt képzeli, hog yelveheti ezt a jogot.

    Te kórházba mész, ha hánysz és megy a hasad? vag ycsak akkor, ha kiszáradás jeleit vezsed észre? akkor bemész? ejnye, miért nem akkor amikor már csikart a hasad. bármi lehet belőle pedig...

  • 2009.11.28 17:24:12Tejbajusz

    Azt hittem, csak GÁ az egyetlen celebbába.
    Ezek szerint többen vannak.

    Komolyan kérdezem, mi szól a kórház ellen?

    Annyira nem tudom felfogni, hogy hogyan állhat arányban a kórházban elszenvedett vélt, esetleg valós "ártalmakkal" az, hogy esetleg a babámon nem tudnak segíteni otthon? Ha csak egy a 10.000.000.000-hoz az esélye is, hogy valami baja eshet, amin nem tudok segíteni, nem vállalkoznék rá.

  • 2009.11.28 17:34:15baudolinA

    fityisz,
    ez a hozzászólásod (2009.11.28 17:21:37) sima rosszindulatú pletyka. Amúgy az, hogy valamit ország-világnak kikürtölnek, és "de a tévé is bemondta", még nem jelenti feltétlenül azt, hogy igaz is. Mondok egy meredek ellenpéldát: Kaiser Edét elítélték Mór miatt, tele volt vele a sajtó. Aztán kiderült, hogy konkrétan azt a bűncselekményt mégsem ő követte el.

    A pénz szeretetéhez: én is szeretem a pénzt. Sőt: az elvégzett munkámért nemcsak elfogadom, hanem elvárom a fizetséget. Vagy te ingyen dolgozol, csupa emberbaráti szeretetből?

  • 2009.11.28 17:36:53celestinakirálynő

    A véleményed tiszteletben van tartva.

    de mintha nem lenne a mienk tiszteletben tartva.
    itt épp azon elmélkednek páran, hogy be kéne tiltani.

    fityisz, az, hogy te szülésznőcsaládból származol, az vajon jelentheti-e azt, hogy a családod szülés-felfogása kórházi szülésfelfogás központú, és mint ilyen, a nőgyógyászati szakmai kollégium állásfoglalása A megkérdőjelezhetetlen IGAZSÁG? Akik soha nem kísértek otthonszülést, azok soha nem fogják érteni, hog ymi a különbség MÓDSZERTANBAN. Őnekik muszáj belenyugodnii abba, hog ya kollégium megmondta.

    hány beteg gyerek született szerinted? Aki a szülés helyszíne miatt sérült?

    ha a sajtót nézed, akkor csak nézd meg a tegnapi két gerébes cikket itt az indexen. mit olvashatsz?
    jól csengő szavakat, hatásvadász félmondatokat kiemelve a szakvéleményből, szakember neve nincs megadva.
    és a párttatlanság nevében SOHA nem jelent még meg olyan cik kaz indexen, ami az otthonszülést úgy járta volna körül, hogy azokat a szemmpontokat is megpendítse, amik a pozitívumai.
    Szóval vajon mi jelenik meg GÁ-ról...


    A pénz meg elég érdekes kérdés.
    baj, hogy GÁ tart tanfolyamot? Aminek van ára? (nem feketén fizetsz)aminek ráadásul rugalmas ára van? a szülésnek nincs ára. De ha akarsz akkor fizetsz az alapítványnak ( nem zsebbe!!!)aki megteheti és akar, az többet fizet, mert van, aki nem tud. Na és.
    nem nagyon lehetne tarifát szabni ehhez.

  • 2009.11.28 17:46:41celestinakirálynő

    Tejbajusz

    vannak bábák.

    aki otthon szül, az pont azt szeretné, hogy elkerülje azokat a bajokat, miket a kórház okoz.

    mert minden beavatkozás beavatkozást von maga után. az érzéstelenítés miatt nem érzed, mit szeretne babád, hogy mozdulnod kéne, hogy megtalálja az útját a szülőcsatornában, hogy van kb 10 féle szülőpozíció, amiket változtatni kéne ( megfelelő helyzetekben) hogy a hátonfekvő pozíció az egyik legveszélyesebb szülési póz, hogy a magyar kórházak nem tartják szem előtt a WHO ajánlásait, kifejezetten kerülendő eljáráoskat rutinszerűen alkalmaznak.

    stb. jó esetben elkerülheted a komplikációkat otthon, 10 százalékuk meg kórházba megy, mert leáll a szülés, vagy vérzés lép fel. De mindig időben beérnek a kórházba. vérzésnél az anya van veszélyben. sose halt meg még anya osz után. A vállelakadás exrtrém példa. A vállelakadások többségét otthon is ki lehet manőverezni, van, hogy kórházban sem.
    érdekel még? sokat tudok mondani

    gyűjtöm a linkeket, ahol nálam szakavatottabbak mondják el jobban, amit tudni lehet, amin gondolkozni érdemes.

  • 2009.11.28 17:50:29rita a felcser

    De hadd kerdezze en valamit.miert van az,hogy altalaban olyan osanya tipusu bioanyak szulnek otthon?
    Szoval amelyik sokaig szoptat,hippi hosszu haja van termeszetes lapanyagu dolgokkal tolti meg lakast?
    Ugy latom kevesebb az olyan no, aki SUV-val jarkal a varosban,mukormoshoz jar,meg kondiba,meg kiskosztumbe.
    Miert?

  • 2009.11.28 17:53:57celestinakirálynő

    http://www.lam.hu/folyoiratok/lam/0205/23.htm

    Szebik Imre: állásfoglalás bírálata

    Tudományos tényeken alapulnak-e a mygar szülészeti beavatkozások:

    http://portal.szuleteshete.hu/haboritatlansagra-vagyunk/14-haboritatlansagra-vagyunkhoz-tartalom/722-tudomanyos-tenyeken-alapulnak-e-a-szueleszeti-beavatkozasok-magyarorszagon

  • 2009.11.28 17:59:11Tejbajusz

    De hát Celestinakirálynő, ha nem kérsz, nem kapsz érzéstelenítőt, és lehet szülni sok-sok helyen olyan pózban is, ahogyan jól esik. Akár medencében is.
    Ezek a bajok indokolhatják az osz-t?
    Az életben sokkalta több baj éri az embert még a munkahelyén is.
    Lehet, hogy elítélsz, én az anyukákat nem sajnálom, ha bajuk esik otthon, hisz felnőttek, s a maguk életével úgy döntenek felelősen, ahogyan jónak látják. De ott van egy sokkal kiszolgáltatottabb élet is, aki kénytelen osztozni a döntésükben. Őket megkönnyezve sajnálom. Őszintén.
    Kis angyalkák, megszakad értük a szívem, bárki is a felelős azért, ha bántódásuk esik.

    Bocs, mennem kell. Sziasztok.

  • 2009.11.28 17:59:51celestinakirálynő

    ezt Rita nem értem...
    ez egyszerű sztereotípia. Jól esik így gondolni, mert akkor pláne távol tarthatja magát tőle az ember.

    A sokáig szoptat, abban lehet valami. pl az, hogy a háborítatlan szülés, az, hogy a babát nem választják el a mamájától, hogy az első órában szophat, hogy nincs annyi szülési trauma, ami nehezíti a szoptatást, valóban egyszerűbbé teszi.

  • 2009.11.28 18:04:29celestinakirálynő

    tejbajusz,

    sajnos csak egy szeletét látod egyelőre.

    kérlek, olvasd el.

    és sajnos, ez nem ennyire egyszerű kérdés. hónapok döntése van amögött, ha az ember othon szül. Nem lesz baja a babának sem. 3 babának lett sajnos 3500 ból ( azóta eltelt 2 év, hogy 3000-et mondtak. ) ez nem rossza arány.
    de megint azon kapom magam, hogy arról mesélek, hogy miért lehet jó, és nem arról, hogy van olyan, hogy jog. és ahhoz tartozik az, hogy biztosítsák a feltételeket.
    és az is jog, hogy az igazságszolgáltatás ne legyen elfogult, előítéletes.

  • 2009.11.28 18:06:47celestinakirálynő

    Sajnos a kórházak azt az illúziót keltik, hogy mindent meg fogunk oldani, bízd ránk. Nem oldják meg sokszor, csak ezt nem mondják előre. Mehetsz oda szülési tervvel, a rutin, a véletlenek elhitetik, hogy be kell avatkozni. Pl. hogy más előbb érkezett az alternatív szobába. Hányan jártatok már így itt is.

  • 2009.11.28 18:07:01rita a felcser

    NEkem azert nehez elkepzelni,hogy egy mellirozott miniszoknyas tusarkus csaj ,felhivja Gerebet,hogy gyere segits szulni.

  • 2009.11.28 18:13:14Tünde

    celestinakirálynő: nekem csak az nem tetszik az egészben, hogy a kórházat úgy állítjátok be, mint minden baj forrását, ahol csak rossz dolgok történnek a szülő nőkkel.

  • 2009.11.28 18:22:50celestinakirálynő

    Tünde, nem úgy állítjuk be. Az az alaphelyzet, hogy úgy van kezelve a dolog, mintha gonosz és elvetemült lenne az, aki otthon szül.
    ehhez képest, arról mesélünk, hogy miért nem veszélyesebb a kórházinál az otthoni.

    és SOHA nem mondjuk, hogy mindenkinek.
    Csk annak a rizikókategóriába tartozó nőknek, akiknek ez szóbajöhet. és addig, amíg komplikációmentes a szülés. És azok közül is csak azoknak, akik otthon nagyobb biztonságban érzik magukat.

  • 2009.11.28 18:25:10Tünde

    celestinakirálynő: az ikerszülés, "idős" kismama nem tartozik a rizikós kategóriába?

  • 2009.11.28 18:33:44celestinakirálynő

    Rita miért számít, hogy hogy néz ki az illető?

    vagy hogy mit visel?

    Ha valaki melírozza a haját az jelent bármit? a tűsarkú? a miniszoknya? a 3 együtt?

    az, hogy ki szül hol, az sokszor meglepő különben. Nem ezen múlik, hogy ki mit visel, és hogy milyen a ruhája.
    Mindenki megtalálja azt a helyet, ahol otthon érzi magát.
    Csak az a lényeg, hogy szerintem hiányzik az elismerése a másik féle jogoknak.
    Az önrendelkézi jog arról szól, hogy meghatározhatod, hogy milyen orvosi ellátást vezsel igénybe, de pl azt, ha egy nő úgy dönt, nem vesz igénybe kórházi ellátást, biztosítnai kell neki a szaksegítséget. és ahhoz meg szakértők által összeállított szabályozás kellene.
    örülök Tünde, hogy bekapcsolódtál, mert csak így tudjuk megérteni, mi a baja másiknak, ha párbeszédet folytatunk.

  • 2009.11.28 18:40:16celestinakirálynő

    az, hog yki tartozik bele, azt a bábáknak kellene meghatározni, szabályozában

    az életkor is és az ikerterhesség is egyéni elbírálás alá eshetne ( sok szempont szerint) ezeket nem ismerem, mert hogy nem vagyok benne éintett, és bennfentes sem vagyok
    az életkornál pl asszem, hogy első gyermek-e, vagy sem, az ikerszülést nem tudom, a császárnál tudom, hog ynem mindegy,hogy császár után volt-e már egyszer hüvelyi szülés vagy egyáb méhtesti műtétek, vagy a vágás iránya...stb.....az ikerszülést nem tudom.

    de az is van, ha valaki semmiképp nemhajlandó kórházba menni, akkor mit kelltennie egy bábának? feljelenteni? segédkezni legjobb tudása szerint?

  • 2009.11.28 18:44:37Farkasokkal táncikáló

    Celestinakirálynő, sokmindenben igazad van. Igen, kéne már szabályozni az otthonszülést, és igen, lehetővé kéne már tenni a kórházi hátterét is. Csak azt szeretném kérdezni, hogy amíg ez nincs meg, legalább addig miért vállal el G.Á. olyan szüléseket, amik minden más osz. -sel bejáratott országban vezsélyeztetettnek számítanak????

  • 2009.11.28 18:50:22Farkasokkal táncikáló

    Nem kell ahhoz bennfentesnek lenni, hogy pl a túl fiatal vagy a túl idps szülő nő, az ikerszülés (mindegyik!), a túl korai szülés, a túl kései (42. hét), a farfekvés, az óriási vagy túl nagy magzat, esetleg a túl nagyfejű megzat, a méretaránytalanság, különféle belgyógyászati betegségek - és még sorolhatnám - ELEVE veszélyeztetett kategóriába tartoznak.

    És az nem kifogás, hogy az anya SEMMIKÉPP nem akar kórházban szülni. Rá kell beszélni. Persze, hogy nem megy kórházba, ha tudja, hogy akkor is számíthat a mindent tudó tökéletes Geréb Ágnesre, aki még azt is ki akarja harcolni, hogy az ő kompetenciája legyen az, hogy ki is a veszélyeztetett.

  • 2009.11.28 18:50:52celestinakirálynő

    Farkasokkal táncoló

    nem tudom kit miért vállal el. nem vagyok a közelében, nem ismerem döntései hátterét. és nem ismerem az ezekkel kapcsolatos szakirodalmakat. születnek dokumntumok, amikben mindig az derül ki, hogy nincsenek tudományos alapjai bizonyos eljárásoknak. de nem tudom ezt sajnos megmondani.


    itt a nyílt levél, amit Horváth ágnesnek írtak nézzétek meg, hány aláírás van

    nem tudom, hol az igazság, de az biztos, hogy súlyos tévedéseket kezel sokszor tényként a szkmai kollégium.

  • 2009.11.28 18:51:31celestinakirálynő

    http://www.szabadonszulni.hu/dokumentumok/nyilt_level_20081227.pdf

    lemaradt a nyílt levél

  • 2009.11.28 18:59:31celestinakirálynő

    Farkasokkal táncoló.

    ez amit írsz, ezt már egy kicsit szerintem árnyaltabb a valóságban.

    hidd el, sokmindent nem tudunk a bábák kompetenciáiról. el tudja dönteni, hogy kit vállal be. ha nem tudná, több tragédia történne. viszont több nagyobb baba születik meg normál úton, a túlhordás és terminustúllépésnek is külön szakirodalma van. az, ha afeje nem fr át a szülőcsatornán, az látszik UH-val, akkor mennek kórházba. van 37. heti UH. hidd el, ő sem akarja magát kicsinálni.
    Az életkor az sem abszolút kontraindikáció.
    de ezt szerintem én itt nem tudom megmondani neked. bár szeretném..

    Ezeket én is szíves olvasnám el. Mi a véleménye. sokat tud. Hibázott is esetleg, majd kiderül. de megérdemel elfogulatlan szakvéleénykeet és bírákat az ügye.

  • 2009.11.28 18:59:31baudolinA

    "És az nem kifogás, hogy az anya SEMMIKÉPP nem akar kórházban szülni."

    FT,
    hát pedig én ismerek ilyent. Nem olyant, hogy semmiképp nem akar kórházban szülni (bár biztosan van kórházfóbiás ember is, és nemcsak a nők között), hanem olyant, aki semmiképp nem akar vaginálisan szülni, mert félti a punciját. Itt szokott rendszeresen kommentelni, te is ismered... Őt rá lehetett beszélni a vaginálisra? Nem. Megcsinálta a császárt hamis papírokkal? Meg. Azaz: átvitte az akaratát akkor is, amikor többen is óva intették (utólag is) a lehetséges veszélyektől stb. Mert tudta, hogy úgyis talál egy orvost, aki megcsinálja.

    Valahogy úgy képzelem, hogy aki kórházfóbiás, az az utolsó pillanatban felhívja GÁ-t (vagy valamelyik bábát), hogy beindult a szülés, segítsen. És ugye ott az esküd, segítened kell. Persze nem tudom, hogy tényleg mi történt, csak találgatok.

  • 2009.11.28 19:05:12Farkasokkal táncikáló

    "- „A holland szülészeti ellátás – mint például az otthonszülés gyakorlata – nem
    befolyásolta a születés körüli halálozási rátát.”(4)
    - „Ez a tanulmány támogatja a korábbi kutatásokat, amelyek azt mutatják, hogy a
    tervezett otthonszülés képzett ellátást szolgáltatókkal biztonságos alternatíva lehet
    egészséges, alacsonyabb rizikójú nk számára.”(5)
    - „Ez a lehetség a szülészeti és újszülött ellátás biztonságos formája alacsony rizikójú
    páciensek számára.”(6)"

    MIndegyik kitételben szerepel az alacsony rizikójú szóősszetétel. Szeretném tudni, hogy pl Hollandiában (ahol egyébként eljesen más a rendszer mint nálunk már ami az osz.-t illeti - mi számít alacsony rizikójú szülésnek. Az ikerszülés pl igen? A nagy magzat igen? A 36 éves szülő nő igen?

  • 2009.11.28 19:06:53Farkasokkal táncikáló

    Hová tűnt az összes hozzászólás? vagy csak én nem látom?

  • 2009.11.28 19:10:05celestinakirálynő

    FT: túl korai szülés

    a szülés időpontja

    megvan az orvosi adat arról, hogy hány méhen belül töltött nap után születhet érett magzat. nem emlékszem. de van, hogy a vérzés nem rendszeres, az anya tudja, hogy mikor fogant, foganhatott, onnan számítja a napokat, senki nem akarja veszélybe hozni babáját, koraszülni nem fog senki akarni otthon.ha túllépi a terminust, tudja, hogy mit kell figyelniük, hogy ne legyen baj. senki nem akarja elveszteni a babáját, senki nem akarja hogy sérüljön ababája. ha indítani kell, bemegy a kórházba. ha a baba jól van, semmi nem indokolja, hogy siettetni kéne, akkor nem megy még. de folymaatosan kontaktál a bábával... (a bába válaszol című könyv is ír erről, ha érdekel esetleg)

  • 2009.11.28 19:18:15Farkasokkal táncikáló

    Celesztinakirálynő, sajnos nem tudok mit válaszolni, mert egyetlen hozzászólás sem jelenik meg nálam, csak maga a poszt, meg hogy szóljon hozzá.

  • 2009.11.28 19:53:24celestinakirálynő

    Én sem látom, FT

    a másikon írtam Tündének

  • 2009.11.30 00:10:48zzzsuzsa

    Ez tényleg hihetetlen tragédia! Annak idején, mikor ez a hír napvilágot látott, azt is mondták, hogy a mentők nem hosszú idő (ha jól emlékszem 15 perc) alatt jöttek ki. A mentősök azt állították, hogy a szülés már több órája ment és mire kiértek, egy teljesen tónustalan anyát és egy haldokló kék magzatot találtak. Szóval ijesztő. Nem tudom ez mennyire van így, és nem is érthetjük, mert nem voltunk ott, hogy miért nem hívott már előbb mentőt! Jóval előbb. Egyoldalú lenne még ennek ellenére is azt állítani, hogy az otthonszülés veszélyesebb, mint a kórházi! Állítólag (Geréb hívők állítása szerint) a korházi magzati halálozás aránya magasabb! Annyi biztos, (aki olvassa a Kismama magazint az tudja), hogy az alternatív szülés hívei, bábák, pszichológusok egy csoportja, tej szakértők stb... a beavatkozás mentes szülés mellett vannak. És amellett érvelnek, hogy a gyereknek az érdeke, hogy akkor, olyan időzítéssel jöjjön a világra, ahogy azt a fizikai, biológiai, ne adj Isten mentális ritmusa diktálja. Szóval semmi orvosi "késztetés" semmi oxitocin, fájdalom csillapítók, semmi sürgetés. Hadd szülessen meg akkor, amikor neki jó. És ez tényleg nagyon szépen hangzik. És a kórházi orvosok közül jó páran felelősek azért, hogy ilyen szélsőséges otthonszülések valósulnak meg. Nagyon sok szörnyű kórházi, erőszakos, feleslegesen megcsászározott anya gondolja úgy, hogy soha többé így az életben. És akkor látjuk a két szélsőséget. Az egyik Geréb Ági, aki kékülésig ad "esélyt" az önálló születésre és a másik véglet a hentes mészáros orvos, aki feleslegesen felvágja a mama hasát, miközben már majdnem kint van a gyerek!
    Szóval azt hiszem, illetve csak érzem, hogy Geréb elvesztette a józan belátás képességét, és az az orvos aki feleslegesen vág, szintén!!!!

  • 2009.11.30 08:38:55zzzsuzsa

    Miért nem látszanak a kommentek? Üdv!

  • 2009.11.30 10:59:32LBZSU

    Bár nem értek egyet az otthonszüléssel (azt meg kifejezetten nem értem, hogy ha már nem tényleg otthon, hanem szülőotthonban szül az anya, akkor már miért nem kórházban...), de a bíróság ítéletét ebben az esetben én is túlzónak tartom. Főleg azért, mert nem Geréb Ágnes kötelezte a kismamát arra, hogy kórházon kívül hozza világra gyermekét.

  • 2009.11.30 11:19:22Panzej

    Rita, azért nem hívják az ilyen nők Gerébet, mert ő nem vállal programcsászárt ;-) Legalábbis a Születésházban gondolom nem.
    Jááj, nem bírtam kihagyni :-))
    Na ez volt a vicc része, de ezt a ruha-frizura beskatulyázást én sem értem.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta