SZÜLŐSÉG

Kitiltják a gyerekeket a wellnessközpontokból

2009. október 26., hétfő 12:41

Hideg van, eljött a beltéri sportok és felfrissülések ideje, bár lassan oszlanak a felhők, gondolom mostanában kevesen vágynak az erdőbe sarat taposni a négy fokban, bármely vonzóak a színes lombok. Mániás szabadlevegő-pártoló vagyok, de most valahogy nem. No akkor irány az uszoda. Vagy hasonló.

wellness

Lehetőleg valami, ami nem kerül vagyonokba, nem kell kifizetni egy rakás szolgáltatást, amit sem nagyhasú kismamák, sem úszni most tanulni kezdő ovisok nem tudnak meg nem akarnak igénybe venni, viszont tiszta és nincs mérföldekre. No lássuk.

A saját uszink, itt öt percre kocsival, elég jó. Nyáron amúgy strand is, külső medencékkel, olyankor már voltunk. Kár, hogy a belső kisebb, gyereknek való medencét a számunkra alkalmas időpontokban általában csoportos babaúszásra, vízi fitnessre stb. használják, a nagy meg ugye mélyvíz, leginkább vagy csak úszóknak. Ráadásul mellé nem jár, csak finn szauna, ami terhesen nem ajánlott. Mi van még?

Az egyéb környékbeli vizes helyeken én vagyok útban, felnőtt nem, csak gyerek járhat oda úszni, meg aztán akkorka a vízmélység is, van még babaúszás, az még nem aktuális. Művház, iskola, egykutya. Aquaworld? Kösz, nem. Nem vágyunk csúszdákra, szörfre, és tízezres kiadásra. Jó néhány vonzó szolgáltatása lenne ugyan számunkra is, de hogyismondjam, mi most szeretnénk ezt ennél kevesebből megúszni, így szülési szabadság előtt pár hónappal, mert lesz ez még így se. Meg aztán....sajnos él még a nyári szörnyű baleset emléke.

Hoppá, itt vannak ezek a remek helyek, ahová a belépést támogatja a cég. Áldassék az ő neve, fitness, wellness, nem is rossz helyeken. Eddig alig használtam valamelyiket is, ugyan mikor? Jé, van, ahol medence is van. Igaz, van, ahol csak csoportos foglalkozásra, de van, ahol csak úgy is. És gőz- meg sókabin, nagy orrmandulás kicsiknek kiváló. Nosza, telefont ragadunk, mennyiért engedik be velem a gyereket, aki még persze nem a cég munkavállalója.

Hamar lelombozódom. Hogy az Oxygen Wellnessbe az aerobic és hasonló foglalkozásokra nem lehet gyerekkel bemenni, az nem lep meg, ott van egyféle koreográfia, rend, amit ide-oda szaladgáló gyerekek csak borítanának, nem beszélve a jóga elmélyült csendjéről. Na de a wellness részleg? Sókabinostul, gőzkabinostul, medencéstül (ami ráadásul nem is valami mély), az miért? Neeem, oda sem, tessék a 14 éven alulit betenni a játszóházunkba (ami az intézmény nyitvatartási rendjén belül vagy nyitva van, vagy nem), épp azért találtuk ki.

Rendben, jó dolog az edzés közbeni gyerekmegőrző, nem is túl drága. Csakhogy én ismerem a lányomat. Egész heti óvoda után a legkevésbé arra vágyik, hogy vadidegen gyerekekkel szervezett foglalkozáson vegyen részt, egyedül. Ő az ő hét közben elfoglalt, vacsorára hazaeső, reggel meg türelmetlen anyájával akar úszkálni meg sót szagolni, teljesen érthető módon. Nekem sincs kedvem már megint külön lenni tőle, vagyunk külön mi éppen eleget. Voltunk már amúgy ilyen vizes helyen (a cég által sajnos nem támogatott CBA fitnessben, ahol eszükbe nem jutott kitiltani őt, pedig még tán négyéves sem volt), az égvilágon semmiben nem tud kárt tenni egy gyerek, szülői felügyelettel meg elkerülhető az esetleges medencebaleset is, meg különben is, strandra is járunk nyaranta meg folyóra is, és még mindig életben vagyunk.

Lógó orral tárcsázom a harmadik helyet, a Hotel Arenát. Ott már voltam (egyedül), kevésbé széles a szolgáltatás-kínálat, de van egy kellemes kis medence, és legfeljebb ha fázunk, másfél percre megkockáztatjuk a szaunát, hátha nem főzzük meg a kistesót rövid lében, ha már ott nincs gőz, tepidárium meg ilyen nyalánkságok. Jó, a fitnessbe nem mehet gyerek, ezt már hallottuk, de engem most a medence érdekel. Hűű, zavarban van a kedves hölgy, felnőtt kíséretében persze jöhet a gyerek, sőt ha úszni jól tud, akkor akár ott is hagyhatom, nem mély a víz (nem, annyira nem tud úszni, de meglepődök, végre!) csak fogalmuk sincs, mennyiért. Visszahívnak! Küldenek e-mailt!

A meglepődés oka, hogy ez alapjában véve egy szálloda, ellentétben az előző helyekkel. Itt inkább várná az ember, hogy a kiskorút kinézik onnan. Nem nézik ki, legfeljebb néznek egy nagyot (te Zsófiiii, volt már ilyen kérdés valaha?), de nem akarják a prücsköt lendületből kihajítani. Kezd visszatérni a kedvem, bár még nem hívtak vissza. Hátha mégis mehetünk úszni a hétvégén. Ha már a Kolpingra se pénzünk, se időnk most.

Szóval szerintetek zavaró egy gyerek egy wellness központban vagy micsodában? Ahol a medence általában dísznek van, ha nincs benne spéci foglalkozás (eddig jóformán minden ilyen helyen egyedül róttam a rövid hosszakat), ahol a gőzben-sókabinban csak ritkán ülnek a kardiogépekkel és salsa aerobiccal elfoglalt gyermektelen vendégek, ahol a vendégkört már amúgy is valószínűleg megrostálta a gazdasági válság, így meg valószínűleg buknak néhány gyerekes klienst? Vagy inkább mégiscsak attól félnek, a gyerektelen, így biztosabb klienseket buknák, akiket zavar a kölyök? A te gyereked beérné a játszóházzal, vagy az enyémhez hasonlóan bevágná a durcát, hogy ő inkább anyával megy, akár inkább azonnal és haza? Vagy felejtsem el az úszást, ha nem akarok egyedül menni, hiába, hogy az előző terhességemnél ödémás bokára, elmacskásodott gerincre és felfelé kúszó vércukorszintre a lehető legjobb megoldás volt? Persze, könnyű volt akkor, a pocaklakót nem nézték ki sehonnan. Pedig most ötéves korában se zavarna valószínűleg több vizet, a szó legszorosabb értelmében, mint akkor.

Pár órával később

Hepiend, visszahív a hotelből egy kedves hölgy. Sorolja az időpontokat és árakat, a legtöbb esetben így is jobban járunk, mintha elmegyünk egy normál uszodába két normáljeggyel, ahonnét meg amúgy az úszómester hajíthatja ki az úszni most tanulni kezdő kölykömet a nagymedencéből. Mégsem kell a fürdőkádnál maradnom. De belegondolni is rossz, mi történhetett volna, ha csak úgy beállítunk akárhová. És szívből sajnálom azokat, akinek a lakókörzetében nincs egyetlen uszodaféleség sem, ahova megfizethető áron bemehet ő is meg a gyerek is. Mert sajna ilyen helyből is akad bőven.

Vakmacska

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.10.27 10:50:36lm

    ditakai, bizony, van ilyen is. van ismerősöm, aki nagy toleranciabajnok, de ha valakin egy kilónyi pluszt lát, az már otromba, akaratgyenge, kövér, tehén stb. (de, ami kifejezetten fájni szokott nekem, olyan emberek szoktak akár itt a porontyon is pl. muszlimozni, akik pedig nagyon jól tudják, hogy buzizni, cigányozni, zsidózni stb. nem illik)

  • 2009.10.27 10:51:24ditakai

    Alessia, nálunk ugyanígy működik, és teljesen idilli a hangulat.

  • 2009.10.27 10:52:41lm

    jazmine, maga a szauna nagyon jó tisztító. Finno-ban hagyományosan nincs is fürdés, sőt egyszer mondta egy ismerősöm, hogy ő elég furcsának találta a saját koszos levében való ázást, amikor először találkozott vele. zuhany, szauna, ismét zuhany, ez a tisztálkodás.

  • 2009.10.27 10:53:35Alessia2

    De ők legalább normálisan viselkednek az étteremben is. BÁr, ha túl fáradtak, akkor nem szoktam még ezzel is szekálni őket. Akkor viszek fel kaját a szobába, meg szokták érteni az étteremben és együttműködnek,mert ők is tudják, hogy fáradt gyerek=hisztis,türelmetlen gyerek=macera

  • 2009.10.27 10:54:52Alessia2

    ditakai, akkor nem vagyok egyedi eset:))

  • 2009.10.27 10:56:31ditakai

    étterem dettó, de ez sajnos eszükbe sem jut sokaknak, pedig, hát ezért szálloda egy szálloda ugyebár: room service vagy miaszösz :-))

  • 2009.10.27 10:56:42boszor

    Vakmacska, igen, individualista társadalomban élünk, az emberek idegesebbek, kevésbé toleránsak satöbbi. Ha erről írsz posztot, nem lenne bajom.

    De előszedtél egy olyan szolgáltatást, ami csendről és nyugalomról szól per definitionem, és az volt a bajod vele, hogy miért nem engedik be a gyerekeket.

    Ezt mind próbálom mondani: ennyi gőzerővel mondhatnám, hogy milyen igazságtalanság, hogy játszótéren nem ihatok és cigizhetek kedvemre. De nem mondom, mert tudom, hogy a játszótér nem arra való.

  • 2009.10.27 10:57:06jazmine

    lm, a fürdés alatt a zuhanyt értem, tudom, milyen a finn szauna ;)
    Mellesleg ha tényleg fürdés, akkor én előtte lezuhanyzok, kád vízzel, sókkal, olvasok, víz leenged.

  • 2009.10.27 10:58:30ditakai

    boszor, basszus - gyerek mint individuum??!! eszedbe jutott már? :-D

  • 2009.10.27 10:59:59Alessia2

    Néha látom étteremben a fáradt kisgyereket, a szülő meg nyugodtan eszik, és néha ráordít a gyerekre, hogy MARAGGYÁ má nyugton, BÍRD mááá ki amig ezt megeszem!....ha a gyerek fáradt, akkor nem tud jól nevelt lenni....:)))

    Amelyik meg szimplán neveletlen azzal nem lehet mit tenni:)

  • 2009.10.27 11:02:39lm

    jazmine, én is így szoktam.:)

  • 2009.10.27 11:03:13boszor

    ditakai, igen: számos hely van, ahol a gyerek a központ, és ahol a felnőtt lesz szíves alkalmazkodni. Hogy nincs elég, abban még egyet is értek. De a wellness pont nem az.

  • 2009.10.27 11:08:29Vakmacska

    Boszor, ne misztifikáljuk.

    Kutyaközönséges úszómedence.

    Szaunapark külön. Fallal (!) elválasztva, meg külön-külön a fülkécskék.

    Fitnessórák a másik emeleten.

    Masszázs kozmetika etc. a harmadik szinten.

    És nem követelőzött az égvilágon senki, ha követelőzök, akkor nem odatelefonálok, megkérdezem mi hogyan, mennyiért, milyen feltételekkel, hanem egyszerűen beesünk mint féltégla oszt verem az asztalt.

    Kutya se kért előjogokat. Alapjogként sem tartom számon a dolgot.

    De a sok intelligens gumicukros beszólogató, akik szerint babakocsival csak a fal mellett, étterembe-színházba-boltba-postára felsorolás végtelen csak felnőttek, hogy legyek hálás hogy "eltartanak" amíg szülök-szoptatok (értsd egy ötvened részét esetleg visszakapom annak amit amúgy befizetek-ledolgozok, cserébe felnevelek két adófizető fogyasztót), nos azok a magas lóról beszólogatók, akiknek JÁR az egyedüllét a nyilvános szaunában, azok mind kiny....k a s...met.

  • 2009.10.27 11:22:51boszor

    Vakmacska, fene sem misztifikálja, ez a szolgáltatás azért drágább, mint a szomszédban lévő úszómedence, mert nem ugyanaz. Ha drágább és ugyanaz, azt jelenti, átvertek.

    A gumicukrosok meg szerintem is szemét népség, és maradnának inkább a saját udvarukban.

  • 2009.10.27 12:02:42Farkasokkal táncoló

    2009.10.27 09:43:16Vakmacska

    Amiról te írsz az strand nem? Legalábbis én még csak ilyen helyeken jártam... Ilyen a Palatinus, a Gellért külső része, de még az FM válalati strandja is ilyen, ahová gyerekkoromban jártam.

    Olyan uszodáról nem tudok, ahol lenne gyerekmedence (pancsoló). De tény, hogy nemigen jártam ilyen helyeken régóta, én max az élővizekben szoktam fürdeni, ha a víz megüti a 27 fokot.

  • 2009.10.27 12:36:06Vakmacska

    FT én is az élővizekre szavazok, igaz mi már 22 foktól fürödhetőnek találjuk őket, az élővíz attól is jobb, hogy nem kell választani - vagy én punnyadok egy gyerekmedence szélén (mert én nem mehetek be) vagy a gyerek punnyad a mélyvíz csak úszóknak felirat alatt a medence szélén mert oda meg ő nem.

    De vannak uszik ahol legalább egy tanmedence van (nem olyan mély meg kisebb), a mi uszink is ilyen, csak ott általában csoportos foglalkozást tartanak, aquafitnesstől babaúszásig.

    Az ilyen szállodás-wellnesses cumók meg kisebbek mint a normál úszómedence, sokszor a víz is melegebb 1-2 fokkal, és legtöbbjük fokozatosan mélyül, ergo amúgy ideálisak lehetnének úszni most tanuló csimuták számára. De mivel nem hasig érnek és van bennük mélyvíz, ezért felnőtteknek is persze jól használhatóak.

    A Gellértet amúgy utoljára a 90-es években tudtam megfizetni, első nemzetközi fizuimból. Ma már sajnos a Palatinust is meg kell gondolni, meg ott úúúúgy úúútálom a retró, köpenyesnénis, koszos, lepukkant öltözőt sokezerért.

  • 2009.10.27 12:57:32Farkasokkal táncoló

    Itt a közelben van a Rubin hotel, oda jár úszásoktatásra az unokám, na az is sokkal kisebb medence, és melegebb is mint az uszoda. De nincsen mélyülő víz, a vízhezszoktatáshoz a kicsik alá tesznek egy dobogót.

    A multkor az úszómester az úszás végén bevitte az összes gyereket egy kicsit a szaunába, na az unokám azóta is ezen pörög. Kérdeztem az úszómestert, hogy nem lehetne e minden úszás után bevinni őket pár percre, mert olyan jól átmelegedtek benne, de kiderült, hogy ez csak egyszeri alkalom volt, mert éppen nem volt benne senki, a szauna ott se erre való, ez csak egy partizánakció volt.

  • 2009.10.27 12:59:48huhhh

    "Az itteni hozzászólók 80%-nak egyetlen vezérszava látszik lenni. ÉN, ÉN, ÉN."

    Vakmacska, én nagyon bírlak, de ezt nyugodtan megfordíthatod a gyerekkel wellnessbe vágyók felé is. ÉN, ÉN, ÉN gyerekkel együtt akarok használni valamit, amit nem erre találtak ki, ezért gyerekekkel szemben intoleráns egoista mindenki, akinek ez nem tetszik, mert arra akarja használni a wellnesst, amire azt kitalálták. Miért lenne alapvetés, hogy mindenhová be kellene engedni a gyerekeket is? Egyetértek boszorral, hogy viszonylag kevés hely van, ahová gyerekkel be lehet menni (de azért nem annyira rossz a helyzet, mint ahogy a posztod sugallja, mert az élményfürdőkbe például mindenhol beengedik a legkisebbeket is, ha pancsolni támad kedvetek, legalábbis amiket mi próbáltunk, mindig tele volt gyerekekkel és ezen ott nem is akadt fenn senki), de ezt nem azokon a szolgáltatókon kéne leverni, akik azért nem engedik be a gyerekeket, mert nem erre találták ki őket.

    Nem gondolom, hogy szülés után mindenkit 3 évre a lakás falai közé kellene zárni, de két lehetőség van: 1) gyerekkel mész, mert a gyerek "anyájával akar úszkálni meg sót szagolni", ezért olyan helyet választasz, ahol ezt közösen megtehetitek (lásd élményfürdők), 2) ha olyan helyre szeretnél menni, ahol nem (pl. te magad is némi kis nyugis wellnessre vágysz), akkor a) lepasszolod a gyereket a nagyinak vagy b) ha erre nincs mód, akkor vagy átmenetileg lemondasz a kiszemelt helyről, amíg a gyerkőc kicsit nagyobb lesz, vagy visszatérsz az 1) opcióhoz.

    Mi legalábbis mindig így csináltuk, és nem akadtunk fenn a "14 év alattiaknak belépni tilos" táblán az osztrák élményfürdő azon medencéjénél, amit történetesen arra találtak ki, hogy a felnőttek vízitornázzanak benne. Használtuk azt, ahová beengedték őket, azt pedig tiszteletben tartottuk, hogy máshová meg nem, mert egyszerűen nem arra találták ki.

  • 2009.10.27 13:08:27szövetszöcske

    A legtöbb helyen a sima pancsirészleget hívják wellnessznek. Ahol a medencék vannak, meg a sodrófolyosó, meg a vizibuzgár, meg mellette jacuzzi és a szauna. Bármi is a wellnessz definíciója, a fentebb leírt helyek tipikusan családosoknak is valók.

  • 2009.10.27 13:08:54nyina&mika

    Ft, a rubin hotel babaúszásos részlegén van szauna, babáknak, kisgyerekeknek. utána lehet érdeklődni, átmehettek-e oda úszás után.

  • 2009.10.27 13:19:46Vakmacska

    Huhh, tényleg nem követelőztem. Szépen megkérdeztem pa tyelefónu hogy mizújs, udvariasan elköszöntem, ahol visszahívtak ott örömmel megköszöntem. Majd feltettem a kérdést, hogy vajon zavaró-e mások szerint (még végig is gondoltam, h vajon hol zavaró, vagy hol gondolják és miért hogy zavaró).

    Sajnos az élményfürdők az elhíresült Aquaworldöt kivéve (amit leírtam miért nem játszik - egy óriási svédasztal, aminek minden tételét ki kell fizetni, hogy ehessünk két szendvicset) vidéken vannak. Én egy sima kétórás programra vágytam, nem egy hét hotelezésre, amire se pénzünk, sem lehetőségünk (van egy öreg bácsink, akit folyamatosan felügyelünk-etetünk), tehát egy sima kétórásra hiába van ott Zalakaros, Kehidakustány vagy Cegléd.

    Alapból arról listáról válogattam, ahova jár céges támogatás. Amit két év alatt összesen háromszor használtam. Lehet ezért engem szarrágónak nevezni (aranyos kommentelők meg is tették, mér nem megyek a Gellértbe - csak tudnám honnan vették hogy a Gellért meg a Széchenyi gyógyvize terheseknek meg gyerekeknek való), dehát könyörgöm, adta magát a dolog.

    Időseknek való ücsörgőbe a büdös életbe nem vittük a gyereket. Az agyondicsért Bükfürdőtől nyáron kirázott a hideg, csak egy csatornácska mellett volt egy félfenéknyi hely (ott engedték le a piszkos vizet), a medencék kilométerekre egymásból, ja és az egyiket megérkeztünk után leengedték, mert szart találtak benne. Nos, abban a medencében gyerek nem volt. A kajáspultnál félórás sorok, az úszómedencét meg sem találtam, az apja bedurcált (még nálam is jobban utálja a tömeget), én meg csücsültem egész nap egy gyerekmedence meg egy homokozó szélén. Behúzott farokkal takarodtunk vissza a holt-Tiszára. Terhesen, gyerekkel akartam egy kicsit úszkálni és gőzölni, ezek a helyek jöttek szembe, ezzel az eredménnyel.

  • 2009.10.27 13:28:01Rosa Rugosa

    Hát én nemrég voltam Demjénben éjszakai fürdőzésen (Egerszalók fürdőjétől tán 1-2 kilométerre ugyanazon az úton, annyira nem puccos és éjjel ott még lehet szűrni a medencében.
    Nagyon jó.
    Gondoltam egyszer elviszem a gyerekeket is egy RÖVID éjjeli fürdésre -nem akarok én ott senkinek sem rosszat.:D

    http://www.demjengyogytermal.hu/

  • 2009.10.27 13:28:30boszor

    szövet, biztosan használják a wellnesst minden egyébre is. De ahol tényleg az, aminek mondják, ott van kozmetikus és masszázs is, szaunából legalább 2-3 féle, gőzkamra, élményzuhanyzók, szépítő fürdők, jóga (vagy vmi hasonló csoportos lazítósdi), és ha nem gyógyvizes, akkor valami más gyógykezelést kínálnak az egész mellé. Emellé a legtöbb helyen tompított fény, a zene vagy nagyon csendes relax, vagy semmi, és a minimum, hogy várakozás közben megkínálnak teával.

  • 2009.10.27 13:36:04boszor

    És kihagytam egy apró részletet: méregdrága, még ha a hotelben laksz is, kizárólag a medence használata ingyenes. Ezért vagyok annyira értetlen, hogy miért ilyen helyekre akart menni Vakmacska gyerekkel:)

  • 2009.10.27 13:39:14Vakmacska

    Boszor, akkor félig-meddig van ez úgy az általam meglátogatott helyen. Szóval a kozmetikus-masszázs-jóga az teljesen más szinten van (egy emelettel feljebb vagy lejjebb). Való igaz, a tepidáriumban (melegített kőágy) vannak ilyen kis LED-ek a mennyezeten amik csillagszerűen hunyorognak, és szó ami szó felcsillant a szemem az aromás gőz meg a só láttán (bizisten én akkor néztem először meg, mit is kínál a cég listáján lévő szolgáltató, annyira nem volt időm eddig ki se próbálni), mivel a "rendes" uszikban csak normál finn szauna van, amit én terhesen nem merek használni. De nincs élményzuhany, szépítő fürdő és gyógyvíz sem. Volt az úszómedence mellett egy óriási jacuzzi, azt épp nem használta az égvilágon senki, a fele be se volt kapcsolva.

  • 2009.10.27 13:44:15Vakmacska

    Boszor, és Vakmacska azért akart oda menni, mert a céges listán van három medencés hely - egy budai "rendes" uszi, az Aréna meg az OW. Slussz. Úgy tudom közepes árakon dolgoznak, attól függően mit használsz, nekünk le van írva, a kínálatból melyiket fedezi a céges csomag. A gyereket természetesen ki akartam fizetni, ez volt a másik oka hogy előre rákérdeztem, hogy mekkora árra számítsak. De ez normál, nyilvános hely, nem a budai felső tízezer celebjeinek szóló valami. Az előző melóhelyen a Hyattba lehetett járni úszni-kardiozni, onnét se volt kitiltva a partner vagy gyerek, ha fizetett valamennyit, csak akkor ő még nagyon kicsi volt hozzá. Micsináljak, ilyen melóhelyek jutnak:))))

  • 2009.10.27 13:46:54szövetszöcske

    boszor, én voltam jópár welnnessz-esnek mondott hotelben, általában a wellnessz 3-4 különböző medencét, mellette szaunát-szoláriumot-jegeszuhanyt-talpmasszázsolós kőmedencét meg hasonlókat jelentette, nem a relaxzenét meg a gyógykezelést. Olyan wellnessz helyre sohasem mentünk családosan, ahol egy darab tompított fényű medence van, meg teával kínálnak.
    Csak az a gáz, hogy nem írják ám ki sehol, hogy mit értenek wellnessz definíció alatt, ministrandot, minikozmetikát, relaxfényeket. Ezért mondom, hogy én kötelezném a helyeket, hogy tegyenek ki kis piktogrammokat, és ha relaxos az irányzat, akkor vállalják be, hogy a nyugira vágyók érdekében ne eresszenek be gyerekeket, meg a hangoskodó felnőtteket is vágják ki onnan, ha meg ministrand, akkor ne állítsák azt, hogy relax, meg legyen pelenkázószoba is kötelezően. Nem az elnevezés a lényeg, hanem a tartalom, azt kellene a cégtáblán kötelezően feltüntetni.

  • 2009.10.27 13:57:18huhhh

    Vakmacska, ez szóval sem mondtam, hogy követelőztél, pusztán arra reflektáltam, hogy egoistának bélyegeztél mindenkit, aki szerint teljesen rendjén való, hogy ha olyan helyen kérdezted meg "pa tyelefónu hogy mizújs", amit köztudottan pont arra találtak ki, hogy gyerek nélküli nyugi van, ott udvariasan azt válaszolták, hogy nem, tényleg nem engednek be gyerekeket. Mondom ezt úgy, hogy nekem is van kettő, és nem szoktam wellnessbe járni, se gyerekkel, se gyerek nélkül. De ettől azért még tökéletesen megértem, ha valakit idegesít, ha gyerek nélküli nyugira vágyva befizet, aztán akár mégoly kulturált gyerekhad zsongja körül, mert hiszen többek között pont ezért ment oda és nem máshová.

    Elgondolkodtam egyébként, miért van az, hogy azokat az életkori korlátokat, amelyek a mi vagy a gyerekünk érdekét szolgálják (18 év alatt nem vásárolhat cigit, alkoholt, nem léphet be bizonyos éjszakai szórakozóhelyekre, x éves kor alatt nem utazhat a kocsi első ülésén, 10 éves kor alatt - a targoncák és a csomagbálák miatti balesetveszélyre hivatkozva - nem jöhet velünk bizonyos diszkontáruházakba), zokszó nélkül elfogadjuk, és kizárólag azok ellen berzenkedünk egoizmusra és intoleranciára, meg arra hivatkozva, hogy "dehát az én gyerekem nem is zavar senkit", amelyek a MÁSOK érdekeit, pihenését szolgálják. Nekem valahogy inkább ez utőbbi gondolkodás tűnik az ÉN, ÉN, ÉN diadalának.

  • 2009.10.27 14:09:03boszor

    szövet, ezzel tökéletesen egyetértek. Létezhetne pl. erre is csillagos minősítési rendszer, mint a szállodákra. És akkor Vakmacska problémája is megoldódna egyúttal:)

  • 2009.10.27 14:14:59Vakmacska

    Az Én, Én, Én főleg a kedves gumicukros beszólogatóknak járt ki. Akik szerint:

    ne menjél babakocsival a járda közepén (mér, hol menjünk, a két szélén?)

    ne menjél peak time sehova ha gyereked van, te úgyse sietsz

    ha én bemegyek a szaunába, akkor nekem jár hogy egyedül relaxáljak tökéletes csendben

    ne menjél gyerekkel se étterembe, se hotelbe, éljen-éljen a terjedő mozgalom, hogy egyre több helyen gyerekkel szállást se foglalhass

    már megint ott állt valami nyanya előttem a hülye üvöltő kölykével a postán, kirázott az ideg, ottan rugóznak a buszon is fúúj

    ez itt az én szabadságom, akkor elmék a hotelba oszt mindenki kussba meg haptákba álljon, elvégre kifizettem, az én pihenésem/esküvőm/nászutam ne merjék megzavarni (épp hogy le nem írták, hogy beperlik a Napot, ha merészel nem sütni...)

    szóval jött egy ilyen társaság tegnap délután-este, nem a törzskommentelők. A szándékosan primitív fogalmazáson túl nekem az önzés ott sütött a dologból, hogyha ő egyszer pihenni akar akkor minden külső körülmény szolgálja ezt maximálisan. Ők azok, akik egy alvó gyerekre is képesek előzetes undorral nézni, mert úgyis mindjárt felébred, ordít és bekakál. Nem a wellness-intézmény (amely tök szabadon alakítja ki a házirendjét, mivel nem közszolgáltató) itt a hunyó, hanem azok, akik legszívesebben a repülőről, étteremből, esküvőről, bevásárlóközpontból, családi moziból is kitiltanának minden gyereket, mert HÁTHA nem tudnak viselkedni.

  • 2009.10.27 14:18:50szövetszöcske

    boszor, én nem is igazán minősítási kategóriákra gondoltam, hanem valami piktogramra, ami egyértelműen azonosítaná a szolgáltatás jellegét. És ennek megfelelően a kék jelzésű helyek, bármi is a neve gyerekbarát létesítmények lennének, ahol egy csomó minden felszerelés ennek megfelelően kötelező, a zöld jelzésű helyek klasszikus relax-wellnessz helyek, a sárgák a nyuggereknek stb. És akkor lehet alábontani, hogy a világoszöld helyeken pucér szauna van, a sötétzöldben fürdőruhás meg hasonlók. Nem tartom tisztességesnek, hogy a hely üzemeltetője megvonja a vállát, a vendégek meg szedjék szét egymást ha nem tetszik. Úgy lenne igazságos, hogy a cégtábla alapján lásd, hova mégy be, és azt a sztandardot, amit valaki hirdet magáról valahogy betartatni (hasonlóan a szállodák csillagos minősítéséhez).

  • 2009.10.27 14:21:23Ribizlee

    pl a piros körben áthúzott gyerek teljesen egyértelmű

  • 2009.10.27 14:25:31Vakmacska

    Jahú, szöcske, életem legkínosabb szaunaélménye pont egy hotelben volt, bementem, és ott ült a neves közgazdászprofesszor, egy szál mosolyban.....ő cseppet se jött zavarba (híres amúgy a humorérzékéről), de én nagyon. Abban a hotelben mások csak fürdőrucival üldögéltek minden alkalommal a szaunában, amiből szigorúan egy darab volt.

  • 2009.10.27 14:26:04jazmine

    Vakmacsek, hátha nem tud :DDD

    Egyébként perszehogy sok helyre nem visz az ember gyereket, attól, h lettek gyerekeim, nem lett agymosásom, "éltem előttük" pl. 32 évet. De pont ma látom a népesedési KSH adatot, biztosan jönnek a sirámok hamarosan, h fogyunk. És nem állítanám, h csak a gazdasági helyzet miatt. Mert azt simán elfogadom, h míg én nem a munkahelyemen dolgozom, hanem itthon nevelem a gyerekeim, addig igenis összehúzzuk az igényeinket, mert ezt mi vállaltuk, erre számítottunk (no, azért érnek meglepetések). De azt nem, h ne menjek fő időben - ha nem muszáj, eszembe sem jut, de VAN mikor igen (doki, hivatal).
    (Mi pl. temető útvonalon lakunk, ha sohasem mennék, mikor tömeg van, most 2 hétig az orrom nem dugnám ki.)
    Hogy örüljek, h eltartanak a neveletlen kölykeimmel. Azt is megértem, h van, akinek nem cél a gyerekes élet sem munka mellett, sem munka helyett pár évig - de valahogy ő is megszületett és őt is elviselték anno, kb. ennyi elvárható. Ahogy én is elhallgatom a szingli ismerőseim sirámait a hülyefodrász/műkörmös témában - mert nekik az a problémájuk, tiszteletben tartom. Csak valahogy eljutunk oda, h a gyerekesnek kuss, mert ő nem termel, a gyereke pláne. Aztán lehet csodálkozni, h a nyugdíjkorhatár a síron túlra van téve...

  • 2009.10.27 14:27:12huhhh

    Vakmacska, a felsorolt esetekben természetesen igazad van (a primitív stílussal kapcsolatos kifogásaidat ileltően is), mert a tolerancia oda-vissza jár gyerekesnek és nem gyerekesnek a másik tábor részéről, dehát azt is lássuk be, hogy az egész egy olyan posztból indult ki, ami arról szólt, hogy milyen már, hogy nem jöhet velem bárhová a gyerek, ahová pedig SZERINTEM jöhetne, mert hát nem zavar ő senkit, "az égvilágon semmiben nem tud kárt tenni egy gyerek, szülői felügyelettel meg elkerülhető az esetleges medencebaleset is, meg különben is, strandra is járunk nyaranta meg folyóra is, és még mindig életben vagyunk".

  • 2009.10.27 14:28:32szövetszöcske

    Ribizlee, igen egyértelmű, de az csak egy tiltás. Szerintem az lenne egyértelmű, ha azt deklarálná a hely, ki a célközönség és milyen szolgáltatást nyújt pontosan nekik. Az, hogy gyerekeknek tilos még lehet mondjuk jó hideg úszómedence és mellette egy szauna wellness álnéven, lehet aromaterápiás gyertyákkal felszerelt pedikűrös, vagy esetleg luxuskupleráj. Én vendégbarátabbnak érezném, ha az ilyen helyek szolgáltatást igérnének (és ennek mellékzöngéjeként persze lehetne olyan szabály, hogy ki mehet be), és nem egy vállrándítással tiltanának dolgokat.

  • 2009.10.27 14:42:17cantaloupe

    Vakmacska,
    huhhh-val egyetértve, a posztod azért nem erről szólt. Én igazán díjazom, hogy egy olyan országban élek, ahol a gyerekesek mindennapjait megkönnyítik, de balett előadásra, wellneszre itt sem visznek kisgyereket.

  • 2009.10.27 14:43:59Vakmacska

    Huhh, elmentem a helyre, körülnéztem, biztonságilag nincs az égvilágon semmi oka, ezt továbbra is fenntartom. A szervezett órák, kozmetika, mifene nagyon messze van a medencétől, amelynek környékén semmit nem lehet rongálni vagy összetörni. A többi már a többiek preferenciája. Elismerem, számos valós tömegigény van olyan dolgokra, amelyek nekem abszurdak - ilyenek a közel-keleti vagy indiai női hotelek, a női buszok, a csak tiniknek nyitvatartó diszkók, vagy a történelemben a csak férfiaknak fenntartott kaszinók és szivarklubok. Elismerem hogy egyes kultúrákban ezek valós tömegigények és még jól meg is lehet indokolni őket, és amíg nem közszolgáltatásról van szó, addig szíve joga mindenkinek azt kitiltani akit az általános alaptörvény megenged, nem, hiába van rá tömegigény, akkor sem lehet "csak fehéreknek" táblát tenni egy étterem ajtajába, nos.....de nem szeretném, ha a dolog terjedne mint a ragály, és egyszercsak megpróbálnának mások zavarására hivatkozva nemes egyszerűséggel kitiltani a múzeumból, a Pálmaházból vagy a Parlament kupolaterméből. Jobban szeretem, ha a legtöbb helyen HÁZIREND felirattal lenne általános szabályrendszer ami korra-nemre való tekintet nélkül tilt vagy kötelez dolgokra, és például a busz sarkába hányó kedves utast akkor is le lehetne penderíteni, ha éppenséggel van jegye.

  • 2009.10.27 14:46:40Ribizlee

    szövet, ez ma nálunk igen nagyon kevesen mernék bevállalni!
    persze elvileg mindenkinek jó lenne - gyakorlatilag nem fogja (nem meri) egyetlen hely sem élből elrisztani a beeső vendégeket...

  • 2009.10.27 14:53:13szövetszöcske

    Ribizlee, látod, itt a gáz. A beeső vendégek meg kínjukban egymást anyázzák, mert mindenki mást képzelt a kinti wellness felírat mögé. (egyébként ha megnézed, a rétegigényt kielégítő helyek általában tele vannak, feltéve, ha nem csak hirdetik magukat mondjuk nyerekbarátnak, hanem tesznek is a dolog érdekében, én inkább a vendéglátási kultúra teljes hiányát látom mindenfelé, a vendég fizessen, és utánna kussolhat, az átlagvendéglátóhely Mo-on az egy alkalommal odalátogató vendégek minnél kíméletlenebb lerablására hajt).

  • 2009.10.27 15:03:10Tessina

    boszor, uhh, ha hivatalosan tényleg ez A wellness (es nem csak az egyik valtozata), akkor visszaszivok mindent, amit mondtam:P

  • 2009.10.27 15:14:56Ribizlee

    na, a vendéglátási kultúrát (illetve annak hiányát) inkább hagyjuk, ez örök vesszőparipám :-P

    éééés dobpergés: egyetértek szöcskével :-)

  • 2009.10.27 15:15:35Pdudas

    http://www.definitionofwellness.com/

  • 2009.10.27 18:28:53ditakai

    mábocsánat, örülök, hogy itt közben worldpíísz van meg ilyesmi :-) de amiről boszor beszél az a spa kifejezés - és most nincs kedvem elolvasni a belinkelt wellnessdefiníció tartalmát, bocs

  • 2009.10.27 20:53:19BeregeLanka

    nálunk minden nap reggel 10-től délután 3-ig jöhetnek be gyerekek 12 éves kor alatt (szülővel). aztán még akkor sem, ha épp a szálloda vendégei. szerintem elfogadható és kielégítő ez így mindenki számára. aki gyerekkel akar jönni, annak is megvan a meghatározott időpont, és aki úgy érzi, hogy zavarná őt az esetenkénti sírás, nevetés, rohangálás, az jön este..
    ps: persze a hangoskodás problémája fenn áll a felnőtteknél is.. csak míg egy 20-30-40 éveshez odamegyek és szépen megkérem, hogy halkabban, addig ugyanezt (mármint, hogy csendre fogja a gyerekét) sok sok anyuka szinte sértésnek veszi..

  • 2009.10.27 21:08:40Magenta

    Azér' a délután három még elég messze van az estétől...

  • 2009.10.27 21:16:32BeregeLanka

    2 órás a belépő.. 5kor meg má' este van..

  • 2009.10.27 21:27:16Magenta

    Bocs, de ha 10-től 3-ig mehetnek be gyerekek, akkor hogy jön ide a délután 5 óra?
    Az én értelmezésemben ez azt jelenti, hogy délután három után már nem mehetnek be gyerekek.

  • 2009.10.27 21:39:20BeregeLanka

    ha azt írom, hogy 3-ig jöhetnek be, és te azt úgy értelmezed, hogy 3-ig lehetnek bent, akkor a hiba nem az én készülékemben van.

    első belépés de. 10 óra
    utolsó belépés du. 3 óra

    a jegy 10juró egy gyereknek 12 éves korig és 2órára szól.
    szóval.... ha az utolsó beléptetés a gyereknek du. 3kor történik, és 2 órát van bent, akkor (de csak ha jól számolom) 5kor jön ki..
    és így 5 után garantáltan nincs gyerek este 11-ig..

  • 2009.10.30 01:17:57ági anyu

    2009.10.27 10:21:41Vakmacska
    Az utolsó mondat ragadja meg tökéletesen annak lényegét, mi is a baj.

    Egyébként épp ezen a nyáron esett meg velünk, hogy az egyébként birkatürelmű férjem igen összeveszett egy fiatal párral a szigetszentmiklósi strandon. Van ott egy ugrótorony, és a nagyok onnan ugráltak. A pár akét medencét elválasztó padkán üldögélt, minek következtében minde kissé félresikerült ugrás alkalmával jóadag vizet kaptak a nyakukba. Na, emiatt mentek neki a férjemnek - most akkor ki is az összeférhetetlen? A slusszpoén az, hogy az a kisfiú, aki többnyire a cunamit okozta, nem is a mienk volt, csak a férjem próbálta őt is tanítgatni

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta