SZÜLŐSÉG

Városi legenda, hogy a gyerekek átalusszák az éjszakát

2009. október 9., péntek 18:17

Állítólag vannak gyerekek, akik végigalusszák az éjszakát. Állítólag, mert ma már tudom, hogy ez az egész csak kitaláció, ugyanolyan városi legenda, mint talán a színes gumikarkötők, vagy hogy Ceausescu Kubában él. Az éjszakát békésen átszunyókáló gyerekek esetét a nagymamák találták ki, meg a gyáva barátnők, akik nem merik megmondani az igazat. De az is lehet, hogy a politikusok, nehogy kihaljon a nemzet, mert soha, senki nem vállalna gyereket, ha elárulnák a büdös nagy igazságot már rögtön az elején: a gyerekek nem alusszák át az éjszakát.

A közeli ismeretségi körben csak néhány olyat esetet hallottam, hogy a gyerek egész éjjel alszik, de azok a) vagy nem mondtak igazat, b) alszanak ugyan a kölykök, de este fél tizenegy előtt nem mennek ágyba, és reggel hatkor már fent vannak.

Az hogy este nyolctól reggel hétig, csak mese habbal.

Egy darabig vártam türelmesen, majd ha három hónapos lesz, majd ha féléves lesz, majd ha tíz kiló lesz, majd ha nem fog szopni. Aztán hamar kiderült, hogy mindig van valami. Mert egy kisgyereknek fáj a hasa, a foga, éhes, szomjas, melege van, fázik, leesik az ágyról, elveszik a macija, fél, pisilni kell, vagy csak egyszerűen nem álmos, vagy éppen ugye telihold van.

És akkor rádöbbentem, hogy én is ugyanígy vagyok, pedig sokkal később fekszem le, de mégis majdnem minden éjjel felkelek, pisilni biztos, de sokszor inni is, - aztán vagy vissza tudok aludni, vagy nem. És ezzel párhuzamosan rádöbbentem még valamire: ez most már mindig így lesz, a gyerek nem fogja átaludni az éjszakát és kész, azóta nem is várom tőle ezt. Nagy teher esett le ezzel a vállamról, tulajdonképpen fordítva fogom fel a dolgokat, eleve úgy állok neki, hogy biztosan felkel, és ha nem, akkor reggel együtt örülünk, és nagyon megdicsérem, hogy milyen ügyesen aludt.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.10.10 23:10:51buborék

    Hálózsák!!! Tök sokan takargatják éccaka a gyereket, pedig a hálózsák mindig bejön. Nappal sem jó sokat hagyni aludni -2,5 óra után ébresztő! ha minden nap ugyanúgy és ugyanakkor és ugyanoda teszed le aludni, csak rákattan valami rendszerre. Ja és az ébredéskor szoptatni, altatáskor csak betenni az ágyba dolog előbb-utóbb jó nagy alvásokhoz vezet! Nekem mindkettő nagyon jól alszik 2,5 és 10 hónapos és ez nem csak mák! Az etetés viszont katasztrófa, vagy inkább művészet.

  • 2009.10.10 23:16:40manka78

    Buborék! Most kikerekedett a szemem, hogy hogyan is hozhattátok össze a két és fél, és a tíz hónaposat?:))))

  • 2009.10.10 23:16:47buborék

    Lassan szeretném közös szobába tenni őket, van valakinek jótanácsa? Attól félek, hogy kiakadás lesz a nagy részéről és ébredés a kicsiéről ,mert a nagy esetleg hangosan szörcsög ésatöbbi... most minden olajozott, de jó ha együtt van a 2 gyerek.

  • 2009.10.10 23:20:50buborék

    manka, nem írtam pontosan, 23 hónap van közöttük, bár ez sem semmi..annyira nem horror mint hittem, de azért vannak kemény pillanatok. Az egyiket szoptassam a másikkal "fülezzek" - ölelgessem és játsszak egyszerre és persze a lakás is nézzen ki valahogy és a brezsnyev szemöldökömet is kiszedjem...

  • 2009.10.10 23:21:50cozumel

    Buborek

    kiveve, ha visitva tepik magukrol a halozsakot... az enyemek meg talpas rugit sem turtek meg ugy 1 eves koruk utan... :S

  • 2009.10.10 23:24:04Farkasokkal táncoló

    Most megeröltettem az emlékezetemet, hoyg hoygan is volt az, amikor a kicsi hazajött, és még csak egy szobánk volt az anyámék lakásában... és az jutott eszembe, hogy ez nem volt soha probléma, a nagyobbik SOHA nem ébredt fel a gyereksírásra furcsa mód. Akkor ébredt sírva, ha a tulajdon démonjai nem hagyták aludni.

  • 2009.10.10 23:27:31manka78

    Nekem a kicsi eleinte hálózsákban aludt. Mikor nagyobbacska lett, kb. 5 hónapos, ahogy emelgette álmában a lábait, sátrat állított a hálózsákból. Utána nem tudta letenni a lábát, és arra felébredt, így áttértünk a pizsire.

  • 2009.10.10 23:38:22Farkasokkal táncoló

    Nálunk meg egyszerűen nem jött be a hálózsák, mind a két lányomnak az volt a mániája, hogy az egyik lábfejét állandóan kirakta a takaró alól, kvázi valamiféle hűtőrendszernek vagy minek... a mai napig így alszanak, és az unokám is ezt teszi...

  • 2009.10.10 23:42:07Manóbuci

    Bubrék minden szavát tudnám elismételni. Ez nem szerencse. Hálózsák (a 2 évesem most nőtte ki az utolsót) és napirend. Kelteni ha ébredési idő van, fektetni ha annak jön az ideje. És fekvés előtt ugyanazok a dolgok, a szertartás (vacsora, fürdés, mese nálunk a sorrend de tökmindegy mi és hogyan csak ugyanaz legyen. Sose hagytam sírni egyiket se, mégis alszik mindkettő (szóval nem "idomítottam"). De megszokták mikor mi van, mindig az van, nincs is ellenvetés, ez a természetes.

  • 2009.10.10 23:44:16Farkasokkal táncoló

    Szart se ér a pontos napirend, ha felébredős a gyerek, max, neked ilyen jutott hidd el. Szerencséd van mint nekem is volt.

  • 2009.10.10 23:45:04Medellin

    Az én nagyobbamnak 2 hétbe telt megszokni, hogy nem egyedül alszik már, és a kicsi kel többször éjszaka, meg etetés van. Megszokta, azóta nem kel fel rá. Viszont a kicsi képes arra is felkelni, ha a nagy átfordul az egyik oldaláról a másikra:))) Bár valószínűleg csak akkor, ha épp felületesebben alszik, és nem mélyálomban van, de ehhez nem értek annyira. De ha megjön a harmadik, és hárman alszanak majd egy szobában, arról lesz érdekes értekezni, ki mennyit és hogyan alszik a többitől:) (Én már megszoktam, hogy 2 és fél éve nem alszom, úgyhogy az nem érdekes...)

  • 2009.10.10 23:45:51Manóbuci

    Buborék,
    nálunk közös szobában vannak. Nem volt ebből gond mikor összetettük őket (pár hónapos koráig velünk egy szobában, külön ágyban aludt a kisebb, amíg gyakran szopott. Nem emlékszem pontosan, tán 3-4 hónapig). A kicsi se ébredt, a nagy se tiltakozott.

  • 2009.10.10 23:47:31Manóbuci

    FT,
    kétszer is ilyen jutott? :) Majd pár év múlva tervezünk harmadikat. Akkor is ilyen fog. :) Mekkora mázlista vagyok! :D

  • 2009.10.10 23:47:52Medellin

    MAnóbuci :Szóról szóra így csináltam én is! Ha ezerszer keltem hozzá, akkor ezerszer, minden nap időben fekvés, kelés, evés, fürdés, játszótér stb. És 2 éves volt, mire először elkezdte átaludni az éjszakát, úgyhogy ezt a témát ne magyarázd tovább, hogy ezeken múlik minden... Mert nem!

  • 2009.10.10 23:50:17Manóbuci

    Jó. Nem magyarázom. De attól még így van.
    Magyarázni se akartam, csak kérdezték a módszert. :)

  • 2009.10.10 23:54:41LILIOM

    Az én kisfiam 14 hónapos kora óta alussza át az éjszakát, este 9-től fél 8-ig, de van, hogy fél 9- ig is alszik, délután pedig 2-3 órát durmol. Ilyenkor én is vele alszom (kistesót várva ez mennyei körülmény).
    14 hónapos koráig éjjel 2-3x szopizott, aztán 2 nap üvöltés, és azóta alvás.

  • 2009.10.10 23:57:30cozumel

    Manobuci

    mielott aszinned, hogy feltalaltad a kanalba a melyedest, elarulom, ogy a leghetkoznapibb gyerek/csecsemos tanacsado konyv is ezzel kezdi...
    Szoval ez a minimum, amit olvasni tudo no megprobal... oszt ezek a budos kolkok megis mind mashogy mukodnek... van, amelyik kepes leszarni a szertartasod, meg a mindig ugyanabban az idoben (azert elarulom, hogy az orat meg az idot csak te ismered es erzekeled, a haromhonaposnak meg fingja nincs rola, hogy most este hat van vagy tiz) torteno dolgokat, megsem alszik...

    De kivanok neked szerencset a harmadiknal is, mert jo nagy csattanassal esnel pofara, ha nem igy tortenne.

  • 2009.10.10 23:57:35inmem

    Első szuper alvó, semmire sem ébred, első pillanattól átalussza az éjszakát. Van persze napirend, fektetési ceremónia stb.

    Második rémálom alvó, bármitől felébred (a nagytól is), mi meg zombik vagyunk. A pici hónapokon át egy kendőben lakott, megkapott mindent amire szüksége volt, mai napig is igény szerint szoptatom -10 hónapos- hordozom, babakocsit eddig még csak messziről látott, ha megnyikkan felveszem, soha nem hagyom sírni.

    Nála is volt fektetési ceremónia (naná, fix rendszerbe született), hót mindegy, ébred.

    Ez van. Gének.

    Az elsőnél még azt hittük, jók vagyunk. A másodiknál már tudjuk, hogy azok vagyunk (hiszen 8-kor ha esik ha fúj mind a kettő ott visít, hogy aludni akar) viszont a pici ébred és ébred. Gének.

    Én mormota vagyok, éjjel nem ébredek soha, nem kell se víz se pisi, szeretek jó nagyokat aludni (haha... ) a férjem meg ezerszer ébred, minden baja van.

    Gének.

    Majd csak túléljük valahogy...

  • 2009.10.10 23:59:37Farkasokkal táncoló

    Manóbuci igen, szeretett engem az isten vagy a földanya. És mint írtam, az unokám is ilyen hálistennek... egyébként meggyőződésem, hogy minden szülőnek csak olyan gyereket dob ki a gép, amit még el tud viselni... alvásilag is! :-))

    (És eme meggyőződésem halál komoly.)

  • 2009.10.11 00:00:37inmem

    (ja... a nagy is ugyanazt kapta anno mint a pici, semmi sírni hagyás, babakocsi csak sátoros ünnepeken stb.)

  • 2009.10.11 00:26:29manka78

    manóbuci! Adja az ég, hogy a 3. is ilyen legyen, mert ha nem itt fogod telesírni a porontyot, hogy:"éneztmárnembírom, brühühü"

  • 2009.10.11 00:27:23manka78

    "Kelteni ha ébredési idő van, fektetni ha annak jön az ideje."
    Hát én borzasztóan örülnék ennek, a gyerek helyében.

  • 2009.10.11 00:49:45cozumel

    Baratnom az elso negynel (vannak koztuk ikrek) nagyjabol ketorankent kelt, ugy osszesen 7 even keresztul mindig valamelyi(ek)hez...

    Most az otodik alszik, alszik, alszik, ejjel es nappal is, mint a mormota.

    Lehet, hogy csak ki kell varni? :D

  • 2009.10.11 11:13:41Hannahmama

    Az én lányom rendszerimádó, mindig egedül aludt el, soha nem volt gond a rendszerrel, talán mert nem én alakitottam hanem ő. le van foglalva sok séta játék stb. stb. stb. Akkor is kel legalább egyszer éjszaka. 8-hónapig vagy 10X, azóta 1-2 kelés jár nekem. Ebben nincs semmi IGY KELL EZT CSINÁLNI dolog. Ő ilyen, és ha nem törődök bele akkor idegösszeroppanást kapok. De én beletörödtem még akkor is ha mindenki csak azt szajkózta hogy bezzeg az ő gyereke alszik mióta megszületett... jó neki, és örüljön is nagyon! Én már megszoktam hogy kel, és kelni is fog nemtudom meddig, de nem is érdekel.

  • 2009.10.11 11:30:54nyúlmama

    psyché, valószínűleg már nem olvastál annyit vissza, de páran pont azt írtuk, amit te, hogy attól,hogy a kicsi megszületik, a nagyot nem kellene elhanyagolni.
    Az alkalmazkodást ,meg úgy gondoltam, hogy nem az újszülöttől kell elvárni, hogy az én napirendemhez alkalmazkodjon.
    Hálózsák: nálunk nagyon bevált, olyannyira, hogy a tesóm varrt nekik akkor nagyobbat, amikor már nem lehetett a méretükben kapni. Imádtak benne aludni.
    Együtt alvás: amióta a kicsi is átaludta az éjszakát, volt közös szoba.Élvezték, amikor már kicsit nagyobbak volta, ment a sutyi este, meg az összebújás(néha)

  • 2009.10.11 11:36:39Hannahmama

    Az én Lányom születésétől kezdve hálózsákban aludt, nyáron a nagy melegekben sajnos leszokott róla, de még mindig ha kell elviseli, én nagyon szerettem!

  • 2009.10.11 11:48:48nyúlmama

    Hannahmama, a tesóm varrt nekik nyári hálózsákot vékony anyagból.

  • 2009.10.11 12:15:58kele

    Manóbuci!
    Ismered ugye azt a mondást, hogy az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel...

  • 2009.10.11 13:59:28Hannahmama

    Nekem is volt két nyári hálózsákom, de még abban is melege volt ha ráadtam. Pedig tényleg vékony anyagú.
    Délnyugati fekvésű a szobája, bár még igy sem volt 28-foknál melegebb sosem bent.

  • 2009.10.11 21:04:49drlucifer

    Hannahmama!
    Az ikres kérdésedre: nem tudok okosat mondani, mákom volt. A kórházban 3 hét alatt nem sokat aludtam, itthon már egész jól rendezni lehetett a sorokat. Kb. 3 hónapos korukig ettek éjjel. Az elején ha ébredt az egyik, keltettük a másikat is (örök hála a páromnak, kelt minden éjjel, segített). Aztán a kislegény elkezdett látványosan nem enni a hugával egyszerre, így átálltunk éjjel az igény szerinti kajára. Először Dani, aztán Réka hagyta abba, nem volt semmi sírni hagyás, erőltetés. Mostanában megint ébrednek éjjel, a fogzás "örömére", de kezelhető, kis vízzel, súlyosabb esetben némi tápszerrel visszaalszanak.
    Persze ez a nagy átlag, nálunk is vannak szarabb éjszakák. Szóval a tutit én sem tudom megmondani. :D

  • 2009.10.12 00:28:09Manóbuci

    Kele,
    nem ismertem. De akkor te most ebben biztos vagy? :D:D:D

    Cozumel,
    hiszi a fene hogy feltaláltam bármit is. De látom, tapasztalom nap nap után hogy működik. Szóval nem gondolom, hogy ebben pofára esnék. Nekem is vannak gondjaim a gyerekeimmel, de alvásban nem, nem is volt, nem is lesz, mert azt pont nem szúrtam el. Ezer mást igen, de ezt nem, megy is minden. Szóval számtalan másban pofára eshetek örömödre, de ebben nem. :)

    Manka,
    mindig így volt, nem is tudják, hogy lehet másképp, így nem zaklatja fel őket különösebben, ez a természetes nekik. Inkább, minthogy délután jaj had aludjon szegény mert édes kicsi bogaram nehogy felébresszem, aztán este persze nem alszik el, anyuka kimerül, gyerekkel üvölt, most az jobb a csöpp kis bogárkának? Mert kialvatlanul mindenki türelmetlenebb (persze itt senki természetesen :D ) és már hosszabb távon is inkább dörgölje a gyerek a karjaimban pár percet a szemét, minthogy kialvatlan és bunkó legyek vele magam miatt (mert nem az ő hibája, hogy nem tud önállóan napirendet tartani).

  • 2009.10.12 07:34:03kockpit

    Szerintem az a baj, hogy akik tévedhetetlennek hiszik a saját nevelési módszereiket, azt felejtik el, hogy nem lehet kétszer ugyanazt a gyereket megszülni. Lehet, hogy az alvás 10 gyereknél is jól megy, és ez nem az anya nevelési módszerein múlik, hanem egyszerűen ilyen típusok a gyerekek.

    Talán nem is az alváson lehet leginkább lemérni a dolgot, hanem pl. a rendszereteten, mert abban tuti, hogy egy ember egyféle tud lenni. És mégis hiába rendszerető az anyuka, lehet egy nagyon rendszerető és egy nagyon trehány gyereke (több példa van erre ismeretségi körben). Akkor elrontott valamit anyuka? De a másik gyereke esetében meg veregetheti a vállát. Pedig ugyanúgy mutatott példát, az elvárások is azonosak voltak.

    Szerintem a gyerek személyiségét nem kéne kifelejteni ezekből a dolgokból, mert vastagon benne van. Jobban, mint anyuka nevelési elvei.

    Nálunk amúgy az előbb felkeltés nem működik, mert akkor utána egész délután sír és nyűgös. és nem óramű pontosságú rendszer, tehát kb egy időben alszik el, de délután vagy 1 órát alszik, vagy akár kettőt-hármat és nincs rá befolyásom. És ha 1 óra múlva ébred, akkor se nyomom vissza, de ha 3 óra múlva is alszik, akkor se keltem, mert csak a nyűglődés van belőle.
    Viszont volt már, hogy tudomásul vettem, hogy OK, 1 órát aludt, elhúztam a függönyt, jöttem volna ki vele, erre a gyerek visszazuhant, és aludt még másfél órát. A tök világos szobában. Merthogy még a függönyelhúzási rituálé se érdekelte. ha álmos, alszik. ha nem, nem. ha a fejem tetejére állok, akkor se.

    Kicsinek extra rossz alvó volt, szerintem 2 évesen többet aludt, mint csecsemő korában.
    Most szerintem jó, de legalábbis egész tűrhető alvónak számít (volt jobb periódusa, de még több sokkal rosszabb is).

  • 2009.10.12 07:54:08monsterwoman1

    kockpit,
    és pont. Tényleg abban van a probléma, hogy sokan az egységes programozhatóságban hisznek, elfelejtve, hogy a gyereknek saját személyisége is van, amit nem alakíthatunk kedvünk szerint. Én is ilyen gyarló voltam. Jól pofára is estem.

  • 2009.10.12 08:04:28Magenta

    Manóbuci, mekkorák a gyerekek?

  • 2009.10.12 12:58:52keke80

    Akkor az én lyányom a kivétel, ami szabályt erösít!!! köbö10hós kora óta stabilan alszik!!! Este 7kor fürdés, vacsi, tombolás, fogmosás, 8.15kor irány az ágy. Elalszik, amikor elalszik, reggel 8ig majd minden nap. Van, hogy megkegyelmez, föleg 7végén akár tovább is!!!

    Ez alól kivétel, ha fogzik, de ha beteg, akkor általában mégtöbbet alszik!

  • 2009.10.12 13:15:08Hannahmama

    2009.10.11 21:04:49drlucifer
    Köszönöm az ikres hozzászólásokat! Csak arra lettem volna kiváncsi, hogy két picike baba mellett is tud e működni az hogy nem siratjuk a babákat?! És köszönöm, hogy azt irtátok hogy igen, meglehet oldani ikrekkel is sirni hagyás nélkül a gyereknevelést! :)
    Amugy minden ikres anyuka elött le a kalappal! Biztos nagyon nehéz, de én irigyellek nagyon titeket, és minden vágyam, hogy a következő terhességem ikrek legyenek, bár ennek kevés az esélye, de én Imátkozok rendületlen :)

  • 2009.10.12 13:17:39Hannahmama

    Teljesen egyetértek!
    Én nem vagyok rendszerető, sokszor előfordul, hogy szalad a lakás. De a lányom az, 15-hónaposan mindent visszarakott a helyére ha elvette onnan. Ha én elfelejtettem a pelenkát kidobni, ő vitte a kukába. És igy nekem is rendszeretőnek kell lennem, mert ő nem szereti a rendetlenséget :)

  • 2009.10.12 20:28:22Manóbuci

    Magenta,
    a lányom 6 éves lesz hamarosan, a fiam a napokban múlt 2.

    Kockpit,
    igazad van, van a gyereknek személyisége, de arra lehet hatni. Vagy most megint lehet azzal jönni, hogy nekem és csak nekem jutottak olyan gyerekek, akikre lehet hatni. :) Én simán elhiszem, hogy van akinek nehezebb, van akinek könnyebb. Én azt nem tudom elfogadni, hogy városi legenda pl. hogy alszik a gyerek, és hazudik aki állítja (lásd cikk). Mindent meg lehet oldani. Tuti vannak más módszerek is az alvásgondra, biztos azok is működnek nem tudom, én csak azt mondhatom amit megtapasztaltam.

    Más témában számtalanszor lyukra futottam mire elértem egy közepes eredményt, de olyan még nem volt, hogy ne oldjak meg valahogy gondot ami engem zavart (márpedig az alváshiány nagyon zavaró). Erőfeszítések azok kellenek. Mindenben. Alvásban, evésben, szobatisztaságban, viselkedésben, mindenben.
    Jut eszembe evés. A lányom botrányosan rossz evő volt, a fiam mindig is jól evett. De azért (mivel ez probléma volt) csak megoldottam, igaz idő kellett és energia, de a lányom is normális mennyiségeket eszik, nem hagy ki étkezéseket, nem csontsovány. Ezt volt, hogy rosszul akartam megoldani, de mikor rájöttem megpróbáltam máshogy, ha nem bénázok annyit fele annyi idegeskedéssel megúsztam volna. :)

  • 2009.10.13 14:21:30ritucci

    MM sajnálom, hogy azzal vígasztalod magad, hogy nincs olyan gyerek aki éjszaka alszik, mert van. (A lányom 6 hetes kora óta átalussza az éjszakákat és most 2 éves (vö. 20-8-ig)).
    Nyilván egyrészről fontos, hogy milyen természetű a baba, de abban is biztos vagyok, hogy az anya hozzáállása is fontos.
    Ami nekem végképp vicces mikor leírják, hogy "minden módszert kipróbáltunk" talán nem kellett volna ...

  • 2009.10.13 14:59:42ági anyu

    2009.10.10 22:25:49Manóbuci
    Ez szerencse - nem lehet okosan csinálni - legfeljebb "idomítani".
    Az általam nevelt 3 kölök 3 különböző időpontban kezdte átaludni - magától - az éjszakát. A legkorábbi időpont 6 hónap volt

  • 2009.10.13 15:05:05nanemárrr

    Mák, mák, mák...mármint mákja van annak a szülőnek, akinek olyan gyerkőc jutott, aki átalussza az éjszakát. A mi fiúnk 2 hós kora óta teszi ezt, de semmi olyat nem csináltunk, ami receptként ajánlhatnék. Hacsak nem azt, hogy egy állandó rítus szerint zajlanak az esték nálunk?! De én azt mondom, hogy igenis szerencse kérdése nagyban, főleg az elején...persze később már elrontható a dolog szabadon! ;)

  • 2009.10.13 16:33:43ági anyu

    Mi is mindent rendszeresen csináltunk/csinálunk ... oszt a gyerekeink mégsem aludták át picinek az éjszakát. Sőt, a legkisebb még most, 32 hónaposan is gyakorta felkel

  • 2009.10.14 12:07:15Euscorpius Hungaricus

    Az én gyerekemnél stresszeltünk egy kicsit, mert az éjszakai szoptatásra alig lehetett felébreszteni. Egy darabig próbálkoztunk, utána felhagytunk vele. Onnantól gyakorlatilag kevés kivételtől eltekintve végigalussza az éjszakákat. Ez nem legenda... Volt hasfájós is egy kicsit, akkor is csak addig sírt, míg el nem aludt. Ugyanígy a fogzáskor is. Az pedig, hogy havonta egy két éjszakát felébredt, az még belefér. Még nagyobb korában is előfordul néha...

  • 2009.10.17 16:27:44anyamadár

    "De jó, hogy itt vagy" Vágtázó vágj csak oda mindenhova, hadd hulljon a férgese.

    Mi van egyébként? Elvették a reggeli nutelláskenyeredet?

  • 2009.10.17 16:28:42kriszi

    VHK, kérjük szépen fennkölt útmutatásodat: hogy néz ki alvástémában egy önzetlen megnyilatkozás?

  • 2009.10.17 16:34:30cozumel

    Kriszi

    haggyad man, orulj, hogy tovabbvagtazott, miutan belehanyt vagy 4-5 topikba...
    most jol erzi magat, jol van a pici pocija, kijott ami nyomta :D


    szegeny....

  • 2009.10.17 16:35:29cozumel

    Hat Vagtazo, hiszti teren lenyomod az oteves gyerekeimet.
    Mi is gratulalunk neked.

  • 2009.10.17 16:36:02csutkababa

    Ne foglalkozzatok vele. A gumicumin biztos apály van, és azt hiszi ezzel a beleugatok mindenhová és sietve távozom mentalitással megijeszt minket.
    Pedig ez tipikus gyáva kutyus hozzáállás. Ugat és elrohan.
    Ez legyen a legnagyobb öröme, hogy magasabbrendűnek hiheti magát így szombat délután:))

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta