SZÜLŐSÉG

Mennyire vastagra tömöd az orvosod borítékát?

2009. szeptember 29., kedd 07:38 |

boritek

Hálapénz. Senki sem szereti, ciki megkérdezni, mennyit is vár el a doktor úr, nehéz kitalálni, mennyit tegyünk a borítékba, ha mégsem merünk rákérdezni az összegre. Kellemetlen átadni, majd utána retteghetünk, vajon az orvos elégedett volt-e a boríték vastagságával. Választott nőgyógyásznál a szülés után mindig „kell” valamennyit adni, a kérdés az, hogy mennyit? Kifizetitek az ajánlott összeget vagy attól függ, mennyire vagytok bőkezűek, hogy hogyan teljesített az orvos a szülésnél? Heti kérdés.

Kimondva vagy kimondatlanul, a szülést levezető orvos tarifája általában a magánrendelési árának a tízszerese, amely a mai „árfolyamon” 5-15 ezer forintig terjed, de nemrég hallottam egy professzorról, aki 18 ezret kér egyetlen vizsgálatért. Ezt az összeget felszorozva sokkoló végeredmény jön ki: egy szülés levezetéséért, ami az orvosnak 2-3 óra aktív közreműködést jelent (hiszen nem hívják be a vajúdás kezdetekor, csak akkor, ha már bizonyos fokig előrehaladott állapotban van a szülés) több mint százezer forint üti a markát. Tegyük hozzá, hogy ezért a pénzért a dokink állandó készenlétben áll, ha szombat hajnali kettőkor kell bejönnie, szó nélkül teszi, és (jobb esetben) sosem fogyaszt alkoholt, hogy mindig tudjon menni szülést levezetni, ha hívják (az én dokim ilyen).

A szülésznőnek szintén illik paraszolvenciát adni, végül is a munka oroszlánrészét (főleg a fizikai dolgokat) ő intézi, az orvos leginkább szakmai tudását adja. És míg az orvos hatszámjegyű hálapénzzel kalkulálhat, addig a szülésznőnek be kell érnie pár tízezer forinttal.

De mi a helyzet, ha nem tudjuk/akarjuk kifizetni a szülésért (több mint) egyhavi keresetünket? Több megoldás közül választhatunk. Vagy eleve olyan orvost keresünk, aki nem vár el hálapénzt (van ilyen?), vagy járunk a körzeti nőgyógyászhoz, szülünk az ügyeletesnél és nem adunk semmit, vagy merészek leszünk és vékonyabb lesz a saját szülészorvosunknak adott boríték az elvártnál. Már csak az a kérdés, hogy ha nem a magánrendelés tarifájának tízszeresét adjuk, akkor mennyit? Attól függ, mennyire vagyunk elégedettek a munkájával? Hogy mennyire volt kedves velünk? Attól, hogy mennyire volt komplikált a szülés? Hogy melyik napszakban történt? Ti hogy csináltátok?

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.09.30 07:22:00Veg_

    LOL! Ez kész! Hogy itt hányan nem tudnak szövegértelmezni!
    1. valaki irta, hogy az 50K tarifa az másnak kétnapi munka.
    2. én irtam, hogy ha két napi munka lenne, akkor 20 munkanapos hónapot figyelembe véve az havi 500K, és jó is lenne, ha az emberek többsége ennyit keresne, tehát az 50K inkább 6-8napos jövedelem másnak
    3. kicsivel késöbb: 500Ks tarifával dolgzó orvos???
    4. még késöbb: A fent emlitett orvos, aki 500K tarifával dolgozik...

    5. Még nem értem a végére, de várom a hozzászólást, amelyik már a 3-4× emlegetett, 500K/5 perces tarifával dolgozó szemét nőgyógyászt emlegeti, ahol emiatt egy komplett vizsgálatért, mint már emlitve volt, 10milát kell kipengetni.
    6. ha mostanáig ilyet mégse irt volna valaki, ezek után biztos fog :-DDDDD

    Tiszta szólánc filing, ahol az első fülébe sugod, hogy piros nyaklánc, és az utolsó meghallja, hogy kék mercédesz...

  • 2009.09.30 07:56:46pcr

    Billy 10 és társai meg medika:_
    Szövegértés egyes!
    Nem azt ítélem el aki elfogadja , hanem azt aki aki közli , hogy idegsebész létére munkaidőben 100 ezerért műt meg , ha nem tetszik lehet menni máshoz , vagy gyűjtsek össze annyit a gerincműtétemhez , majd akkor jelenkezzek, holott a szakrendelésre csak úgy elmegy az ember és nem is válaszott orovoshoz kerül.

  • 2009.09.30 07:59:58pcr

    Egy orvos állami rendelőben , állami ellátásból , munkaidőben tőlem ne kérjen pénzt.
    Ha nem adok akkor is kötelessége ellátni , mert az a munkája.
    A medika meg önállóan nem is rendelhet , míg nincs szakvizsgája , úgyhogy én értem hogy csak bonbon van , de lesz majd más is bizonyára.
    Bár én nem adok hálapénzt , továbbra sem.

  • 2009.09.30 08:01:59pcr

    Egyébként 24-25 évesen kikerülve az egyetemről túl nagy a szátok és elég keveset tudtok még.

  • 2009.09.30 08:18:41Veg_

    2009.09.29 16:25:45bornholm: no ez az... a nagy házalakításban (jójó, az egyik sorozat, amit imádunk nézni) több olyan család is volt, amelyik azért került a tönk szélére, mert beteg gyerek született, betegen eleve nem kötöttek vele biztositást, a szülőké meg nem jogositotta fel pl. szivmütétre, leukémia kezelésre, stb-stb... Illetve valaki elvesztette az állását, mikor megállapitottak egy komoly betegséget, baleset érte, stb., a biztositó nem fedeze az ezzel kapcsolatos kiadásokat... Eredmény: Nagy, kényelmes házból kis romba költöztek, és az is terhelve nagy pénzekkel, a család totál legatyásodot, stb... Esélyük sincs lábra állni.
    Nos nem hiszem, hogy itt azért nem látnának el egy csecsemőt, mert a szülők alapbiztositásában nincs benne, és vele nem köt senki biztositást a betegsége miatt...

    Ez se mindgy...

  • 2009.09.30 08:30:52Rosa Rugosa

    Szerintem aki fizetett -méghozzá általa is elég magasnak vélt összeget- az most mind magának próbálja bizonygatni, hogy igen is szükség volt rá.
    Nehéz azzal szembesülni, hogy az aki nem fizetett ugyanúgy megszülte azt a gyereket és a pénzt rá tudta fordítani.

    A legelső hozzászólások között én bizony csak olyan orvosokról írtam, akik tök ismeretlenül az elvárható módon felelősséggel elvégezték a munkájukat.

    Hozzátenném, a 3. gyereknél odajött hozzám az ügyeletes orvos és azt mondta, nehogy azt higgyem, hogy nem foglalkozik velem, de ilyenkor már nem szoktak "bentről" vizsgálni.

    Na ennyit a gonosz, pénzsóvár orvosokról.
    Persze, ha adtam volna elfogadta volna, -a helyében én is- de hogy nem tettem, valószínűleg nem volt álmatlan éjszakája.

  • 2009.09.30 08:43:03gangraena

    Hagyjuk már ezeket a szerencsétlen nőgyógyászokat könyörgöm! Kint kurvára nem slágerszakma, mert sokat kell ügyelni és kb. ugyanannyi a pénz mint más szakmákban.
    Vegyük észre, hogy van a hálapénzben némi "plusz" atavisztikus jelleg: én áldozom az isteneknek az egészséges gyerekemért. Így volt 2000 éve, így van ma is. Én is orvos vagyok, részemről nem sok kedvem van egész nap csak elenyésző százalékban gusztusos női genitáliákat nézegetni, nem is lettem nőgyógyász. A paráról még annyit, hogy mélységesen egyetértek vmeyik előttem szólóval : Aki fenntartja a rendszert az ne vinnyogjon hogy kevés a pénze. Egy korrupt rendszerből csak úgy lehet kivonulni, ha nem vagy a tagja.
    Ha ez neked fontos, maradj szegény. Ha a pénz fontos, légy korrupt. Esetleg tényleg meg lehetne oldani hogy kp. életszínvonalon tiszták legyünk.

  • 2009.09.30 08:45:33mukkermanka

    én konkrétan megkérdeztem az orvosomtól, mennyibe kerül nála ez a szolgáltatás, ő egyértelműen válaszolt, hogy 40.000 Ft-nál kezdődik (ennyit is adtam), azt is megmondta, hogy a szülés utáni negyedik napon, amikor megvizsgál hazaengedés előtt, akkor kell odaadni a "köszönet nyilvánítást" (mindig így hívta). Így nem volt gond, mennyit, mikor.
    Én a végzett munkájáért, tudásáért nem sajnálom tőle ezt a pénzt, de persze jobb lenne, ha ezt az összeget a tb számlámról utalnák át neki, és nem kellene borítékolni.

  • 2009.09.30 08:47:25Temptation

    De jó, hogy ilyen kis precíz orvosod van, mukkermanka: pont a negyedik napon, se előbb, se később!

  • 2009.09.30 08:51:49Terézágyú

    Mondjuk ki: ORVOSBŰNÖZÉS.

  • 2009.09.30 08:57:12Terézágyú

    "Persze, ha adtam volna elfogadta volna, -a helyében én is- de hogy nem tettem, valószínűleg nem volt álmatlan éjszakája."

    Álmatlan éjszakád neked lesz, amikor majd kiderül valami betegség, és akkor kapásból az fog az eszedbe jutni, hogy "íjjj, nem tömtem pénzzel az orvost, azért spórolt meg rajtam egy vizsgálatot, utókezelést" stb.

  • 2009.09.30 09:06:30Rosa Rugosa

    2009.09.29 09:04:58

    Itt leírtam a saját szüléstörténeteimet.

    A saját adataim alapján -házi statisztika- én arra jutottam, hogy egy orvos emberi és szakmai hozzáállását nem a pénz határozza meg.

    Ma is hálával gondolok azokra, akik normálisan végezték a munkájukat.

    Én is dolgozom (nem vagyok orvos:)) és az a fajta vagyok, aki még értékelni tudja, a "vállveregetést", ha valaki szívből mondja, hogy köszönöm és nem mellékel borítékot hozzá.

  • 2009.09.30 09:15:26rita a felcser

    Szerintem pont akkora a pofad,ha ennyi idosen felvesznek teged a postara,vagy a Shell-hez vagy akarhova.Nehogy mar az alazat is az orvose legyen,mert nem ferences rendi szerzetes az orvos.

  • 2009.09.30 09:21:51Rosa Rugosa

    rita

    Ezt most nekem írtad?

  • 2009.09.30 09:21:57treya

    Néhány évvel ezelőtti történet, de azért érdemes elolvasni: Kb. 15 éves húgom elment egy homeopátiás orvoshoz(?). Az meghallgatta, javasolt neki pár bogyót. Húgom megkérdezte, mennyivel tartozik - a doki azt mondta, rá van bízva. Húgom 1000 Ft-ot adott.
    Kb.2 óra múlva csörög otthon a telefon, a doki telefonál a tesómnak, h mégis mit képzel, máskor kérdezze meg a szüleit, mennyit illik adni egy konzultációért...
    Többet nem ment vissza hozzá.

  • 2009.09.30 09:23:27tildy:)

    2009.09.29 18:31:34adamantium :
    az átlagfizu is úgy általában 700-800 ezer forint körül van.
    De lakást még a legkisebb faluban sem nagyon kapsz 20-30 millánál olcsóbban , és akkor Oslóról még nem beszéltem, és egy legalapabb suzuki swift, ami itthon 2 milla, az odakinn 6 millától kezdődik.

    Benzinárban nem ennyire nagy a különbség.

  • 2009.09.30 09:25:29tildy:)

    2009.09.30 08:57:12Terézágyú : ha megspórol rajta egy kezelést , mert nincs tömve a zsebe: feljelenteni. De izibe.
    Vagy végezze tisztességgel a munkáját vagy sehogy.

  • 2009.09.30 09:27:53Ördög

    "Hiszed vagy sem, nem egy orvos is ingyen dolgozik. (Pl. mert nem kapott munkát, de a szakvizsgát minél előbb meg szeretné szerezni, erre létezik egy "önkéntes segítő" kategória, ami a kétségbeeesett fiatal orvosok kihasználására tökéletes... persze a többség nem így áll)."

    Te írtad, h az orvos is és a pincér is KAP fizetést.

    "Ok, nem a paráért dolgozik és mosolyog, de szerinted mitől legyen jókedvű és mosolygós, aki beteg embereket gyógyít, gyakran inkább több, mint kevesebb sikerrel, aki napról napra találkozik a legszörnyűbb szociális és emberi problémákkal teljesen kiégett, akit sokszor ikúnegatív emberek fenyegetnek pereskedéssel, aki éjjelente sokszor nem alhat rendesen, és aki mindemellett egzisztenciális problémákkal küszködik"

    Egyrészt ez előfordulhat szerintem más munkahelyeken dolgozókkal is, másrészt nyilván tudta mit vállal. Miért vállalta? Pénzért. Akkor?

  • 2009.09.30 09:28:27Ördög

    2009.09.29 21:34:17mspoppy
    re: 2009.09.29 21:15:34Ördög

    itt most alapvetően a _választott_ nőgyógyásznak adott hálapénzről volt szó

    Ok, igaz, így már egész más.

  • 2009.09.30 09:30:46pcr

    2009.09.30 09:15:26rita a felcser
    Huhú kis medika , de meg tetszett sértődni én szájat írtam , de ha neked pofád van:))))

  • 2009.09.30 10:29:17Memme

    Tildy, van most is ilyen olcsó kenyér, de az olyan is.

    Bornholm, bokmalt tanulj, ha nekiállsz.

  • 2009.09.30 11:40:44tildy:)

    2009.09.30 10:29:17Memme
    Azért még úgyis igencsak fölötte volt a magyar átlagnak minőségileg.
    2004-ben éltem kinn, akkor ennyi volt.
    A lekvárok pl. minőségibbek, mégis olcsóbbak mint nálunk (Blaber syltetoy a kedvencem , valami 700Ft/kgos ára volt (norvég ékezetet nem tudok írni))
    Én spec lekváron, kenyéren (az 5krnás fajta), lomperen, virslin, Sommerkottetelen, és garnélán éltem leginkább, mikro kinn voltam. ja és a szörpük is isteni.


    Nekem megfelelt, de ugye engem ne vegyünk alapul, aki 10000 forintnál többet egyébként sem hajlandó áldozni pl. ruhára se.

  • 2009.09.30 11:47:01Nödön

    Tegnap orvos/nem orvos is bőszen próbált meggyőzni, hogy para nélkül is ellátják az embert tisztességesen a szülésnél. Akkor kérdezem én, miért is ragaszkodik mindenki a fogadott és aprás orvoshoz? Nem az lenne az egyik megoldás, hogy senki sem választ fogadott orvost, hanem szinmplán bízik az éppen odakerülő ügyeletesben? Mert sztem igen!

  • 2009.09.30 11:48:22Nödön

    aprás=parás

  • 2009.09.30 11:55:41tildy:)

    2009.09.30 11:47:01Nödön : én spec nem ragaszkodom hozzá . Igaz ha szerencsém lesz, nem itthon fogok szülni.

  • 2009.09.30 12:11:19Macskanya

    Amire Ördög írt: ilyen van más szakmánál is, de ő nem kap érte semmit pluszt, sőt. Lásd pl. ügyvédbojtár. Igen, gusztustalan, hogy kihasználják őket. Persze attól még elvégzi a munkáját rendesen, anélkül, hogy schwarzot követelne. Nekem ezzel csak ennyi a bajom. Más a magán és más az aki mindenáron adni akar, de attól még ez nem helyes.

    Helyes az lenne, ha a munkáltató fizetne, tisztességesen, nem erre appellálva.

  • 2009.09.30 12:16:57Laliath

    Nödön,
    azért ragaszkodtam a fogadott orvosomhoz, mert ismerem és ő is ismer engem. Mert legkevesebb a terhességemből 7 hónapig mellettem volt, és tudja a vizsgálataim eredményét.
    (+1: én is nála születtem :)

  • 2009.09.30 12:33:23Nödön

    a terhesség nem betegség. mennyire számít a vizsgálati eredmény egy egészséges anyukánál? az eredményeket az ügyeletes is tudja értelmezni, ez a munkája. ez a "rendes" betegségeknél is így van.

  • 2009.09.30 12:52:01Bűbájos

    Nödön!
    Nekem két jó barátnőm is szült fogadott orvos és para nélkül, ügyeletesnél. Más város, más kórház. Egyik nagyon, másik nagyon-nagyon megszívta, egyértelműen az orvos lelkiismeretlensége miatt! Persze, jó vicc, hogy lehet perelni utólag, meg hogy a gyereket nem dugják vissza, de attól még nagyon gáz volt a szitu. (Másrészt, az a barátnőm, aki nagyon-nagyon megszívta hosszasan küzdött utána eü problémákkal - nem kívánom senkinek.)
    De úgy látom, eléggé lefutott már a téma. Van ilyen sztori is, olyan is, reménykedsz, hogy neked a para miatt jobb jut.

  • 2009.09.30 13:06:31Laliath

    Nödön,
    az én varázsszavam itt a bizalom. És ezt bármilyen orvosi beavatkozásnál tartom.
    Mindezt úgy, hogy a dokim a szülésre egyetlen fillért sem fogadott el, mégis végig tudtam, hogy jó kezekben vagyok. És hogy ha valami gáz lenne (szerencsére nem volt), akkor őt szeretném magam mellett tudni.
    Emellett van az osztályon olyan orvos is, hogy ha meglátom a szülőágyam mellett, biz'isten inkább összehúzom a méhszájam, de ő ugyan hozzám nem nyúl, ügyelet ide vagy oda...

  • 2009.09.30 15:15:27bornholm

    Takk, Memme.
    :)
    Megfogadom a tanácsod!

  • 2009.09.30 16:30:46Ördög

    Nekem nem volt fogadott orvosom, viszont nálunk kötelezően kell egyet választani a kórháziak közül és ahhoz járni minden terhesgondozásra. Tehát ugyanahhoz az orvoshoz jártam végig a terhességem alatt. Más kérdés, hogy attól hogy én választottam volna pénzért egy számomra vadidegen orvost, nem hiszem hogy egyből megbíznék benne meg minden. Tulajdonképpen nem igazán értem ezt a nagy bizalom dolgot.

  • 2009.09.30 20:00:20Memme

    Öö... én egyetlen orvost láttam szüléskor, az aneszteziológust, aki bekötötte az edat. Szülésznő meg csecsemősnővér volt a szobában, orvos valahol az épületben, hogy kéznél legyen vészhelyzet esetén. De ez más téma.

    Bornholm, te orvos vagy?

  • 2009.09.30 21:15:36bornholm

    Igen, Memme, még egyelőre Magyarországon.

  • 2009.09.30 21:52:57medika

    Ördög, próbálok röviden válaszolni - -
    "Egyrészt ez előfordulhat szerintem más munkahelyeken dolgozókkal is, másrészt nyilván tudta mit vállal. Miért vállalta? Pénzért. Akkor?" - -
    Amiket a postban felsoroltam, többségében nem fordulhatnak elő más munkahelyeken dolgozókkal. Ügyeletek (kevés munkahelyen, de előfordul) borzalmasan buta, gyakran agresszív emberekkel való mélyebb ismerkedés (ilyen fokon nem valószínű más szakmákban) nagy felelősség, pereskedéssel való fenyegetőzés (szintén elég ritka problémának tűnik más szakmában). Mindemellett én csak annyit írtam még az elején, hogy a fentebb sorolt okok miatt nem elvárható, hogy még mosolyogjon is... A kedvesség és mosoly is olyasmi, amit ebben a szakmában különösen elvárnak az embertől, másutt szinte fel sem tűnik a hiánya... (Belőlem még nem veszett ki a türelem és a mosoly, de van még rá pár évtizedem...)
    A "tudta mit válllal"-ra csak annyi... miért gondolod? Tizennyolc évesen, sőt, még évekkel korábban, mikor pályát választasz, fogalmad sincs róla, mit jelent orvosnak is lenni, fogalmad nincs arról sem, mi az az egzisztenciális nehézség... Szóval büntessük, mert olyan hülye volt, hogy fiatal korában azt gondolta, nem meggazdagodni akar, hanem másokon segíteni...? Pfújj...
    Hát mindegy, ha így döntött, a maga baja... Ha meg perspektíva hiányában külfüldre menekül, és nem marad itthon senki, az meg azok baja, akik maradnak...

  • 2009.09.30 22:15:24Ördög

    Nekem semmi bajom azzal, ha külföldre mennek. Igazuk van. Tökéletesen megértem. De aki marad, az rajtam ne vezesse le a felgyülemlett feszültséget...

  • 2009.09.30 23:05:27medika

    Ezen nem fogunk összeveszni, tökéletesen egyetértek :)

  • 2009.09.30 23:51:27Rosa Rugosa

    medika

    "Ügyeletek (kevés munkahelyen, de előfordul) borzalmasan buta, gyakran agresszív emberekkel való mélyebb ismerkedés (ilyen fokon nem valószínű más szakmákban) nagy felelősség, pereskedéssel való fenyegetőzés (szintén elég ritka problémának tűnik más szakmában)"

    Mond ezt egy olyannak, aki a szerelőiparban dolgozik, napi 14 órát, heti 6 napot...
    Ja, hogy nem szabályos?
    Szerinted nézi valaki?
    Ki megy a kaptárba, ha Béla leesik az állványról 35m magasból? Csak nem a fent említett szerelésvezető?

    Vagy mondd ezt a gyártósori munkásnak, akit valami eggyel több osztályt végzett kis köcsög főnök zaklat naphosszat...

    Ez nem kifogás, hogy 18 évesen honnan tudta volna. Burokban élt? Vagy csak a kórház a város szélént nézte?

    Egyszerűen nem értem, hogy itt folyamatosan csak az orvosoknak van megy a globális szívás, a többiek meg mind jól értesültek voltak és ők aztán tudták, hová kell helyezkedni, ma is szénné keresik magukat, nem úgy mint az orvosok...

    Vagy nézzük más oldalról...
    milyen felsőfokú végzettséget igényló szakmát tartasz annyira, hogy általad összehasonlítható legyen az orvosi hivatással?

    Azért jó lenne ám felébredni, mert a sok "rengeteget tanult és nem erre számítottam" típusú ember éhen veszne, ha nem lennének olyan alantas foglalkozású emberek, akik előállítják az élelmet...

  • 2009.10.01 00:52:12tildy:)

    "gyakran agresszív emberekkel való mélyebb ismerkedés " Ajánloma telefonos ügyfélszolgálatokat net, mobil vagy egyéb szolgáltatóknál. MEgnézném meddig bírnák az orvosok. És nekik tényleg jó pofát kell vágni ( de legalábbis nagyon higgadtnak és kedvesnek! maradni) az anyázós ügyfélnél is , különben repülnek.

  • 2009.10.01 05:57:01Veg_

    "2009.09.30 21:52:57medika
    Amiket a postban felsoroltam, többségében nem fordulhatnak elő más munkahelyeken dolgozókkal. Ügyeletek (kevés munkahelyen, de előfordul) borzalmasan buta, gyakran agresszív emberekkel való mélyebb ismerkedés (ilyen fokon nem valószínű más szakmákban) nagy felelősség, pereskedéssel való fenyegetőzés (szintén elég ritka problémának tűnik más szakmában). Mindemellett én csak annyit írtam még az elején, hogy a fentebb sorolt okok miatt nem elvárható, hogy még mosolyogjon is... A kedvesség és mosoly is olyasmi, amit ebben a szakmában különösen elvárnak az embertől, másutt szinte fel sem tűnik a hiánya..."
    Nos ezeket beszéld meg egy tanárral... Aki felelős érte, ha idiótapistike kiugrik a suliban a harmadik emeleti ablakból, józsika szülei felpofozzák, ha mer követelni, vagy azt meri mondani, hogy józsika lop, agressziv a többiekkel, vagy rossz matekból, felelőssége végül is "csak" a következő nemzedék okitása lenne.
    Ügyeletben ugyan nincs, de késön jön haza, és ha normálisan akarja végezni a munkáját, akkor utána áll neki
    - dolgozatot javítani
    - felkészülni a következő órára
    - kitalálni, milyen program legyena következő nyilt napon, ahova csak ugy önként és dalolva megy, eltolva a hétvégéjét, mert valójában kötelező.
    És emellett a mosolyt tutira elvárják tőle, ha nem kap soha mariska mosolyt, ügyes kislány vagy szöveg kiséretében, tutira biztos lehet benne, hogy megpróbálják kifurni...
    Igy első körben... Nem véletlen, hogy gyerekekkel ugyan bő 15 évig foglalkoztam, viszont tanár nem lettem, látva belülről is, mi folyik a sulikban... Azóta meg igazolt az idő, mert anno legalább a szülők nem verték a tanárokat.

  • 2009.10.01 14:31:13bornholm

    Egy ember egészsége, olykor élete van a kezedben.
    Amiért kőkeményen, büntetőjogilag felelsz.
    Éjjel és nappal, ha felköltenek legmélyebb álmodból, ha hullafáradt vagy, akkor is.
    Aki ennél nagyobb felelősséget ismer illetve itt propagál, az festi magát.

  • 2009.10.01 14:43:07bornholm

    Telefonon ügyefelet kiszolgálni, az osztályban gyereket fegyelmezni, szerelőműhelyben dolgozni egy dolog, viszont éjjel három órakor beteget újraéleszteni, a halálból visszahozni, zokogó és magánkívül üvöltöző hozzátartozókkal a folyósón, az megint más.
    Amivel nem azt akarom mondani, hogy az előző három szakma nem fontos és szükséges.
    Csak a különbséget akarom kissé érzékelhetőbbé tenni.

  • 2009.10.01 15:47:07Vakmacska

    Bornholm, szerintem is.
    De ennek nem az a megoldása, hogy utána, amikor eltolják a sikeresen intubált és stabilizált beteget, akkor odafordulunk a hozzátartozóhoz, hogy akkor mostan ötvenezer, zsebbe.

    hanem a tisztes, legális fizetés, lehetőleg az intézménytől, tisztességes körülmények, műszerpark, pihenési lehetőség biztosítva.

    Ezért nem tecc ami most van, a páciensek oldaláról. Miközben tökéletesen értem a másik oldalt, hogy miért mennek bele, ennek ellenére nem, nem, nem, soha nem fogom elfogadni, hogy ennek örökre így KELL lennie, mert maroknyi embernek ez így jó, senki másnak nem.

  • 2009.10.01 15:48:44Vakmacska

    És sajnos nem mindig felel büntetőjogilag azért, ami.

    Mi két hete vesztettünk el valakit, lehet a dolog nélkül is rövidesen így lett volna, de tudjuk, hogy hogyhát volt ottan hiba is.

    Következmény nincs.

  • 2009.10.01 16:10:17Babszem

    én a világ legjobb orvosánál szültem.
    sztk-ba jártam - amikor ő rendelt INGYEN
    éjjel folyt el a magzatvíz, másnap délben ottvolt, pedig Balatonon töltötte éppen a szabadságát. (azért délre jött, mert nem voltak fájások és előre tudtuk, hogy császár lesz)
    varratszedésre is csak "beugrott" rövidnaciban és szandálban :)
    mikor megkérdeztem tőle, hogy mennyibe fog ez kerülni, megsértődött.
    alig akartam elhinni, hogy még van ilyen.

  • 2009.10.01 16:29:27madz

    Babszem, téged már hiányoltunk, dodóó hetekig keresett :)

  • 2009.10.01 18:13:24bornholm

    Az orvosok többsége soha nem kér hálapénzt.
    Ha kap, elfogadja, mert ő is pénzből él, de nem kéri. Mélységesen elítélem a követelőző fehérköpenyest, az már egy külön kategória.

  • 2010.03.06 16:35:10muzsa

    valaki a mostani budapesti (baross utcai?:) árakról tudna mesélni? csak kíváncsiságképpen. közepesensztár orvos, jó szülésznő, egyágyas szoba, császár esetén? én nem adtam az első szülésemnél senkinek semmit (kicsit azért, mert jellemherkules vagyok ((nem)), kicsit meg azért, mert nem tűntek fel az érintettek a színen, amikor elhagytuk a kórházat, kicsit mert a begyulladt sebemmel és egyéb császáros mellékhatásokkal elhajtottak telefonon, és más kórházban, más látott el, így a hathetes "pénzadós" mítingre már nem ahhoz mentem, akinél egyébként ügyeletben szültem) de most megint itt van előttem a szülés, és szeretnék ámulni.

  • 2010.03.06 17:00:31Judit

    2009. márciusában szültem a Szent Imrében. Terhesgondozásra bejártam az Sztk-ba, mindig ugyanahhoz az orvoshoz (amennyiben sikerült), természetesen nem fizettem neki. Szülni az ügyeletesnél szerettem volna, de a szülésznő rámijesztett, hogy a baba farfekvéses és mivel még a 36. héten sem fordult le, már így is marad, ráadásul 4kg körüli, szóval legyen orvosom. És egyébként is ajánlja jó szívvel, akihez járok az Sztk-ban, mert szakmailag és emberileg is szuper, nem mellesleg jó barátja!
    Tehát szépen felhívtam az orvosz (szülésznő készségesen megadta a számát) és alázatosan megkértem, hogy ugyan nem jártam a magánrendelésére, de szülni bejönne-e hozzám. Igen. Pénzről nem érdeklődtem.
    Könnyű szülés volt (4 óra összesen, 2. gyermek), orvos késett a dugó miatt (!), a kitolási szakasz elejére esett be (mondjuk nem hiányoltam addig sem), 3 nyomásra meglett a baba, aztán szokásos alvégi utómunka után gratulált és elkérte a mobil számomat, hogy tudjon érdeklődni a hogylétünk felől...
    Másnap (!) bejött kontrollra, mosolyogva mondta, hogy akkor cseréljünk papírokat (ő megírta a zárót, én készítettem a borítékot), átadtam 60.000 ft-ot, majd elköszöntünk. A 6 hetes kontrollon nem ismert meg. Mit lehet mondani? Sírni? Nevetni?

  • 2010.03.06 17:39:56másutt

    Hányni szabad? Ha már terhes vagyok, használjuk ki. Anyám havi nyugdijja nem sokkal több. Abból éljen 30 napig. 45 év munkaviszony (3 hónap gyes!) után.
    Megyek hányni.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta