SZÜLŐSÉG

Nem megy ki az orvos az influenza-tünetes gyerekhez az első kerületben

2009. szeptember 28., hétfő 09:18

Barátnőm azzal hívott fel reggel, hogy hatéves gyerekének 39 fokos láza van, tüsszög, köhög és elég ramatyul van. Mi is ugorhatna be rögtön, mint a H1N1 és a mindenhonnan áramló információk a teendőkre vonatkozóan. Elsőként az, hogy ki kell hívni az orvost, nem pedig betegen bemenni egy kisgyerekekkel zsúfolt gyerekorvosi rendelőbe. Rögtön javasoltam hát neki, hogy hívjon orvost. Meg Móricka, ahogy elképzeli.

A saját orvosuk ugyanis szabadságon van, más pedig nem megy ki házhoz, vigye be a gyereket délután 4 és 6 között. Mikor a telefonban elmesélte, hogy ezeket mondta az asszisztens, hozzátéve, hogy az újinfluenza nem okoz 39 fokos lázat (?), lebaltáztam és felszólítottam, hogy legyen határozottabb. Barátnő visszatelefonált, mire megengedték neki, hogy ne csak a megadott délutáni rendelési időben vigye be a gyereket, hanem az ügyeletre a nap folyamán bármikor. Kivéve ebédidőben.

Nem tud mit tenni az anyuka, öltözteti láztól legyengült fiát és elsétál vele az ügyeletre, ahol kivárják a sorukat, míg az ügyeletes megvizsgálja a gyereket. Jobb esetben „csak” szezonális influenza vagy vírusfertőzés. Ha pedig újinfluenza, majd rettegjenek a váróteremben tartózkodó kisgyerekek szülei.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.09.28 20:06:27Kipikopii

    nyulmama: es a fluvarix miert jobb?

    Az ujflu dolgot nem ertem. Ha meg tesztelik, akkor gondolom nincs ra engedely. Ha van engedely, az azt jelenti, hogy megvolt a teszteles es akkor ajanlja mar?

  • 2009.09.28 20:07:50nyúlmama

    Hú, dodóó, jól feladtad a leckét!
    Az mindenképpen előny, hogy játszóházban dolgoztál, ezt mond el.Igazában nem tudom, miket kérdeznek egy ilyen beszélgetésen. Az mindenképpen jó, ha határozott vagy, ha látják, hogy van tapasztalatod.Nézzél ki jól, rendezetten, az is jó benyomást tesz.
    Mennyit tudsz a bölcsikről általában?
    mikor lesz a beszélgetés?

  • 2009.09.28 20:10:37nyúlmama

    Nem tudom, ő mondta, tapasztalat alapján. Ő biztos jobban belelát ezekbe a dolgokba.
    Az újfluról azt mondta, hogy őrájuk is zúdulnak az információk, ő most ezt hallotta, hogy még tesztelték a múlt héten, tehát még nincs igazi eredmény. Nnics még forgalomban szerintem.

  • 2009.09.28 20:17:31Kipikopii

    koszi, hat ez az, infodomping van, info alig (nem latni a fatol az erdot :-)

  • 2009.09.28 20:26:19nyúlmama

    dodóó, írtam neked ide!

  • 2009.09.28 20:57:57Cobold

    2009.09.28 11:48:41csutkababa
    Most kíváncsivá tettél...
    Mi az a házipatika? Hiányos az általános műveltségem... illetve azt tapasztaltam, hogy a házipatika igencsak orvos és gyógyszerészfüggő, pl. hogy a gyógynövényekben, a homeopátiában, vagy a hagyományos gyógyszerekben hisz, legyen otthon lándzsás útifű szirup, drosera vagy aspirin...
    Mi a házipatika? Ez megér egy misét szerintem, mert a bankártyás példádhoz a tudás fél perc alatt felszedhető, a házipatikában még mindig járatlannak érzem magam, holott már több könyvet is olvastam a témában, és elég sok nálam jártasabb emberrel konzultáltam már.
    Ha egy orvos házipatikát emleget, mondja meg, hogy forrófürdőre, mézre, C-vitaminra, meg hársfateára gondol konkrétan, sztem.

  • 2009.09.28 21:02:20Cobold

    2009.09.28 11:52:17Veg_
    Ebben tökigazad van, meg abban is, hogy minimális szülői hozzáállás szükséges. Én pl. mindig elmondom, hogy lázas és nem kell-e vizeletet nézni, tekintve, hogy volt már vesemedencegyulladás. Hogy nézzen be a fülébe, mert volt már, hogy nem fájt neki, mégis gond volt. Stb. De ettől még nem értek hozzá.

  • 2009.09.28 21:05:39Cobold

    A lényeget kihagytam: mert az orvos is ember, és nem várom el tőle, hogy minden azonnal beugorjon rólunk, mikor meglát minket.

  • 2009.09.28 21:05:40rita a felcser

    Eletemben nem hallottam soha egy orvost se ezt a szot hasznalni. Megmondja hogy mi kell,,elmondja mi olcso es kuss.

  • 2009.09.28 21:52:52Cobold

    2009.09.28 13:37:06Veg_
    Nem egészen. Attól, hogy a felhasználó tudja, hogy a gond nem nála van, attól még a kérdések nem feleslegesek, mert a fejlesztő meg ebből jön rá, hogy mi a gond. Az, hogy "nem nálam van a gond", nem írja le a problémát.
    Ha én azt hajtogatnám a dokinak, hogy beteg vagyok, de mást nem, sszal, hallgatnék a torokfájásról meg a hasmenésről, valszeg később jön rá, mi a bajom, és morcos lesz.
    De a legtöbb hibajelentés sok olyan elemet tartalmaz, hogy "és kimentem a büfébe, de mire visszajöttem, kiírta, hogy session timeout". Miközben se azt nem mondja meg, milyen gombot nyomott meg a büfé előtt, se azt, hogy mit csinált, mikor visszajött.

  • 2009.09.28 21:56:23dodóó

    nyúlmama,holnap lesz a beszélgetés.
    A bölcsiről annyit tudok amennyit tapasztaltam mikor a lányom oda járt.
    De most olvasgatok néhány dolgot.

  • 2009.09.28 21:57:33dodóó

    mammina,nem tudom,holnap íratja ki receptre.

  • 2009.09.28 22:02:26nyúlmama

    Kérdezz rá olyan dolgokra mindenképpen, amik fontosak a számodra, mert ebből később lehet gond. Pl. olyanokra gondolok,hogy szokások, szabályok az adott helyen.nekem ebből volt gond, hogy pl. én szeretek menni a gyerekekkel, ezt meg az ottani főnök nem nézte jó szemmel.

  • 2009.09.28 22:05:54nyúlmama

    Dodóó,drukk megy, írd meg, hogy sikerült!
    jó éjt!

  • 2009.09.28 22:15:50dodóó

    Köszi,megírom.

  • 2009.09.28 23:47:31másutt

    mazlitok van, nagyon sok orszagban soha nem jon ki a gyerekorvos. soha. csecsemohoz sem.
    42 fokoshoz sem.
    a 10 peces tanacsadasert-fulbenezesert 40 percet utaztam oda, es ugyanannyit vissza a beteg es sikolto csecsemovel a dokihoz Londonban, es szepen lehet erte fizetni is, ha privat doki.

    szoval vannak meg itt jo dolgok, gyerekorvos, aki ALTALABAN kimegy.... wow, azaz tyuha, jo lehet.

  • 2009.09.29 00:11:41no comment 01

    jujj..ezt most nem értem..az estek nagy %-ban azért mennek a gyerekekkel orvoshoz,mert láza van..köhög..stb..most akkor anyuka jó alaposan gondoljon bele..mi lenne akkor, ha dr.néni..ki menne minden ilyen tüneteket produkáló gyerekhez..tehát magyarán mást sem tenne csak utazna..és még később kapna orvosi ellátást a kicsi, mert mondjuk épp ő az ötödik gyerek akihez ki kell menni és az utazással,mindennel együtt mondjuk két óra ..mig egy orvosi rendelőben ez jóval gyorsabb..

  • 2009.09.29 06:16:46Veg_

    "2009.09.28 14:21:05Papírbika
    Nekem a vizitdíj is tetszett, csak mondjuk én 1000 pénzt fizettetnék és mindenkivel."
    Hmm... Hát ha havi százezer, amit nem tudom, hogy számoltál ki, esik csak erre, akkor hagyjuk a középréteg dumát, és igen, mindent bőven ki tudsz magándokinál fizetni, még egy szivmütétet is.
    Másik: vizitdíj, havi ezer??? Jah. Elég sok embernek kell állandó gyógyszer. Azt csak orvosi vizsgálattal lehet kiadni (mindenki ismeri a vizsgálat módját: - A szokott gyógyszerek kellenek csak. - Ok, adom a receptet.). Nos nekem a gyógyszerem a vizitdíj idején 250 forintba került, és a doki, arra hivatkozva, hogy ha előre kiadja, akkor nem tud késöbb változtatni, csak egyhavi adagot volt hajlandó kiadni, igy a 250 forintos gyógyszerem kiiratása, ami az asszisztensnek egy nyomtatás + pecsét, dokinak egy aláirás 1000 forint lett volna. Ez 1250, amiből 250 a gyógyszer. Ha te mentél kiiratni 5 szomszéd receptjét, akkor is fejenként beszedték a vizitdijat. Na most tippelj, hogy az öreg nénik, akik a csirkenyakat veszik, ha ki akarnak rugni a hámból, és a halom gyógyszerükre alig birják összeszedni a pénzt, mit tennének? Elárulom: nem váltanák ki, csak amit nagyon-nagyon muszáj, és mivel nem orvosok, és valószinüleg égne a pofájuk a dokival közölni, hogy nem tudják mind kifizetni, szépen bele is halnának pár évvel/évtizeddel elöbb.
    Jó ötlet lenne, valóban. Bár elhiszem, hogy neked 1000 forint nem pénz, az átlagembereknek igen.

  • 2009.09.29 06:36:50Veg_

    "2009.09.28 15:02:20Papírbika
    Miért nincs pl olyan, hogy az éves tüdőszűrésen mérnek még testtömeg indexet meg valahogy azt is ki lehet szúrni, hogy bagózik valaki, és ha minden rendben, akkor év végén lehet visszaigényelni az eü befizetések felét…"
    Holnap szivrohamot kapsz. Intenziv ellátás, stb. Mikor ez oké, kiderül, hogy vakbélgyulladásod is van. Mivel visszakaptál eddig egy halom lóvét, fizesd ki a felét. Ha a szivroham attól lett, hogy kirugtak, az asszonyt elütötte egy kocsi, az intenziven fekszik, és egyedül lennél a gyerekre, azt is. Természetesen az asszony kezelésének a felét is, és emellett szervezd meg a gyerek ellátását, ehhez az államnak nincs köze.
    Hogy tetszik?
    Basszus, utálom az ilyen dumákat, hogy annyit fizettem be, ha abban az évben, stb., mert baleset bárkit érhet, egymilás fizuhoz általában egymilás feszültség is tartozik, tehát te pl. veszélyeztetettebb vangy szivroham, gyomorfekély és egy csomó betegség kapcsán, mint a dohányos! (rühellem a bagót, és nagyon keveset iszok, nem azért irtam)

  • 2009.09.29 06:37:21Veg_

    A testtömeg indexet mérnéd terheseknél is? Meg kimutatott anyagcsere zavarnál is? Vagy ha valaki hajlamos vizesedni, holott vizhajtót szed régóta, mert rossz a szive? Meg még irhatnék betegségeket, hol egészségesen táplálkozol, és meghizhatsz, ellenben a szomszéd a szuper testtömeg indexével telitömi magát szeméttel (hamburger, kfc agyonzsirozott kajái, pizza), csak gyors az anyagcseréje - de koszoruér elzáródást ugyis kaphat, mert az életmódtól jobban függ.
    Egészséges reggeliket eszel időben? Mi az ebéd? Feltételezem nem készétel, hanem pl. natur feérhus párolt zöldkörettel, otthoni elkészitéssel. Vacsorára már max egy kevés gyümölcsöt, vagy zöldséget, kefirt eszel, lehetőleg 6 óta elött, kenyér nuku. Hetente hányszor mész egészséges edzéstervet kidolgozva személyi edzővel sportolni? Már ha ennyire az egészségre hajazunk...
    Ugyanis ez mind-mind veszélyforrás.
    Hogy nem tudsz róla, hogy most beteg lennél? Majd leszel. Holnap, 10 év mulva, de leszel.

  • 2009.09.29 06:42:39Veg_

    "2009.09.28 15:19:22Vakmacska
    kivéve az egyes típusú cukrosokat, ők kb. 2-3-6 évesen fedeződnek fel."
    Kettes tipusu cukra van a gizda kolleganőnek. Náluk mondjuk mindenkinek mindkét ágon, visszakutatott, amikor még nem volt ellene gyógyszer, többnyire ebbe haltak meg a családtagok. Szomszédasszony vagy 120 kiló, 80 éves, most dicsekedett el a remek cukrával, tegnap, mert pont laboron volt, és megcsináltatta a terhelésest.
    Ennyit a nagy seggről.

  • 2009.09.29 06:44:53Veg_

    2009.09.28 15:27:29sztroberi:
    Egyetértek

  • 2009.09.29 06:48:39Veg_

    "2009.09.28 15:38:12Papírbika
    Szerintem sokkal jobb lenne egy jóval magasabb fix járulék (pl 15000ft"
    Mond, te nem tudod, hogy élnek az emberek??? Minimálbérből, gyerekkel, albérlet mellett ennyit??? Vagy gyedből, gyesből??? Hogy a büdös francba??? (én többet keresek, de sokan élnek ennyiből)

  • 2009.09.29 06:56:49Veg_

    Papir: nem vagy te iskolapadból lett politikus?
    Nem tudod, hogy él az emberek elsöprő többsége, azt hiszed, hgoy a problémák megoldása, ha egy elvakult sémát rácincálunk az összes emberre. Ha szerinted nincs kockázatod egészségileg, akkor idegesség és feszültség nélkül keresed a miládat, ez meg passzol, az iskolapadból politizálni menők sose dolgoztak életükben... Csak megtippeltem a foglalkozásod. Mert ha valaha is dolgoztál volna életeben, tudnád, hogy élnek az emberek, milyen kis fizetésből próbálják eltartani a családjukat, mit güriznek egész nap, hogy minél többet elő tudjanak a gyerekeknek teremteni, legyen ez egy tábor, vagy napi egyszeri meleg kaja...
    A nagyképü magas lóról beszéléseddel alaposan kinyitottad az ominózus bicskát a zsebemben! Tudod, nekem van lakásom, autóm, telkem, nem is rossz állásom, mégis tudom, hogy és miből élnek körülöttem az emberek.

  • 2009.09.29 07:01:50Veg_

    "2009.09.28 15:54:21Papírbika
    Sztroberi: csak hasra ütés szerűen mondtam a számokat. De ha egy átlagos telefonszámla 10ezer forint"
    Hehhh??? 2500-3000. Már a mienk koponyánként, akkor 3K, ha tullépjük a lebeszélhető keretet, pl. kiállitás szervezésnél. Egy embert ismerek, akinek 5000nél több havonta. Pedig elég sok embert ismerek, és konkrétan ez mindig téma...

  • 2009.09.29 07:03:12Veg_

    2009.09.28 16:02:10csutkababa: Most bólogatok hevesen...

  • 2009.09.29 07:09:15Veg_

    2009.09.28 16:09:23csutkababa: mint aki a másik oldalról sajnos csecsemőkora óta intenziven ismeri az egészségügyet, nem tudok mást tenni, mint veszettül egyetérteni veled. A lógósok (swarcosok) az agyamra mennek, ha befizetnének minden után mindent, az egészségügy és a nyugdijrendszer is fellélegezhetne. Mi mind olyan helyen dolgozunk visszamenőleg pár generációt, ahol automatikusan minden lóvé megy, baromira ideges leszek a potyázóktól...

  • 2009.09.29 07:16:37Veg_

    2009.09.28 16:12:33Vakmacska: Szerintem potyautas, aki nem a jövedelme, hanem a bejelentett jövedelme szerint fizet, és aki egyéni szerződéssel párezer forinttal megváltja és akit felszednek az utcáról, és el kell látni, mert bajban van, lóvéja meg nincs. Utóbbira sajnálom legkevésbé, ha önhibáján kivül került oda, ha önhibájából, az más kérdés. Nem potyautas, akiket felsoroltál (pl. gyerek, ilyesmi), és az se az, aki MINDEN jövedelme után rendesen befizeti, amit kell (akármilyen kis összeg legyen az.)

  • 2009.09.29 07:36:08Veg_

    "2009.09.28 21:52:52Cobold
    2009.09.28 13:37:06Veg_
    Nem egészen. Attól, hogy a felhasználó tudja, hogy a gond nem nála van, attól még a kérdések nem feleslegesek, mert a fejlesztő meg ebből jön rá, hogy mi a gond. Az, hogy "nem nálam van a gond", nem írja le a problémát."
    Melóhely. Belelátok a rendszerbe, mert rendszergazdai jogusultságom van. Csakhogy a hivatalos forgatókönyv szerint le se szedhetem a gépem fedlapját, ha azzal lenne gond, hogy meglazult a memória, azért is szerelőt kell kihivni. Megnéztem, hol lehet a bibi. Láttam, hgoy nem szoftver. Végigkövettem, és azzal hivtam őket, hogy itt és itt gond van, mert kilazult egy zsinór (láthatóan!!!) a kulcsra zárt szekrényükben. A reakció:
    - Mi a probléma:
    - Mondtam, kilazult a szekrényben a gépem csatlakozója, nincs intranet. Ahogy az elöbb jeleztem.
    - Na de mi a gond?
    - Hát hogy nincs az intranet, és piszkosul be kéne a dokumentum központba lépnem!
    - Értem, de honnan látszik?
    - Hát ha beirom a helyi cimet, gusztusosan kiirja hogy nincs kapcsolat.
    - Mit gondol, miért?
    - Zsinór! Szekrény! Kulcs!
    - Kapcsolja le a gépet, kapcsolja vissza, biztosan azzal van gond, azért nincs intranet.
    - Nem is lesz, amig vissza nem gyömöszölik a gépem zsinórját.
    - Kikapcsolta már a gépet?
    - NEM! Kijött a zsinór, valaki jöjjön ki!
    - Jó. Akkor huzza ki hátul az adatkábelt, és tegye vissza.
    Nem irom, ezek után mit mondtam. Ennyit a felhasználók átfogó kérdezgetéséről... Szerinted ezekből jött rá, vagy egyszerübb lett volna kijönni, kinyitni a szekrényt, és visszadugni a zsinórt???

  • 2009.09.29 09:30:54Vakmacska

    Másutt, szar is az NHS, angolok szerint is, és lasszóval fogják a magyar dokikat.

    Nem, nem és nem fogadom el hogy ez volna a jó meg a követendő minta ami Londonban van. Van más is Londonban ami szerintem rossz. Az összes fütyülős ablakuk, az összes befele nyíló vécéajtó, meg sorolhatnám.

  • 2009.09.29 09:43:36Papírbika

    Veg_: látom, pont a lényeges dolgokat ragadtad ki. A kommentjeidből látszik, hogy egyáltalán nem érted, mit próbáltam közölni, bár lehet, hogy ez az én hiányosságom, és a rossz fogalmazásmód miatt nem érted. Próbáld figyelembe venni, hogy egy három soros „vázlatban” nem lehet kitérni a kivételekre, mint pl a terhes nők BMI-je, illetve a porontyra kommentálgatás közben az ember nem számítja ki a pontos számokat, mivel az hetekig tartana az adatok összeszedésével együtt. A lényeg, hogy vannak ismert, könnyen mérhető kockázati tényezők, ezért kivitelezhető egy olyan rendszer, ami magasabb összeget szed be olyanoktól, akik saját hibájukból kerülnek magasabb kockázatú csoportba. Az összegeket pedig úgy kell megállapítani, hogy az alacsony kockázatú emberek befizetéseivel is fenntartható legyen. Mivel az alacsonyabb kockázatúaknak is maradna bent elég pénze, így ez összességében elegendő arra, hogy az alacsonyabb kockázat mellett súlyosan beteggé vált embereket is külön térítés nélkül kezelni lehessen. Remélem ez már érthető.
    Egyébként pedig nem politikusként dolgozom, hanem egy profitorientált cégnél az informatika területén. És a fizetésem a 900e ft-t sem éri el havonta, ha ez megnyugtat. ;)

  • 2009.09.29 09:57:35Veg_

    No ha eleve igy fogalmazol, nem is kapom fel a vizet... :-) Tőlem kereshetsz 10 milát is, nekem nem kell, csak zavar, mikor valaki hasra olyan számokat ir, hogy aki a létminimum környékén szenved, annak az az éhenhalást, a rendelő folyamatos elkerülését, vagy hasonlót jelent. Arra próbáltam felhivni a figyelmed - eszerint sikerült :-P -, hogy a számaid irreálisan magasak, mert a saját fizudból indulsz ki - ezért is tippeltelek suliból egyből politikusnak, ők szoktak a fellegekben járni az átlagos magyar életmód kapcsán, hiszen nem dolgoztak, nem éltek soha a "nép" közt, ráadásul sok külföldön is tanult, igy azt se tudja, mi van egy koleszban...
    Én meg karbantartási területen dolgozom, és profitunk nemigen van mióta beütött a válság... Ergo minden plusz lóvé ugrott, vagy elnapolták :-(

  • 2009.09.29 10:07:56anyamadár

    2009.09.29 09:30:54Vakmacska
    Szőnyegpadló a wc-ben, fürdőszobában. :)))))

  • 2009.09.29 10:16:07madz

    és a külön hideg-meleg csap értelmét sem tudta még senki megmagyarázni nekem...

  • 2009.09.29 10:38:06Brumibaby

    madz, hogy én hányszor égettem össze a számat fogmosáskor... ha meg nem, akkor a hideg víztől vástak el.

  • 2009.09.29 11:03:18Veg_

    "2009.09.29 10:16:07madz
    és a külön hideg-meleg csap értelmét sem tudta még senki megmagyarázni nekem..."
    Ezért jó a lengőkaros :-)

  • 2009.09.29 11:06:11Cobold

    2009.09.29 06:16:46Veg_
    A vizitdíj abból a szempontból valóban nem volt rossz dolog, hogy a hobbiból bejáró unatkozó embereket eltérítette a rendszeres ott tartózkodástól. 100 HUF sztem nem volt egy nagy összeg, de megszűnt az a jelenség (átmenetileg), amiről az én háziorvosom is panaszkodott, hogy egy idős házaspár minden héten legalább egyszer jött, mindenféle ürüggyel, és rabolta az időt a valóban betegek elől.
    Az 1000 HUF-t én is sokallom, sok embert, akinek valóban gondja van, eltántorít.

  • 2009.09.29 11:33:23Cobold

    elmegy a jo francba ez a blogmotor.

  • 2009.09.29 11:35:58Cobold

    2009.09.29 07:36:08Veg_
    :))) sztem ez tök más szitu.
    Ha nekem a felhasználó azt mondja, hogy (konkrétan megfogalmazott szituban) megnyomta a gombot, és kiírta, hogy hiba van, és itt a hibaüzenet, és a screenshot, amin mondjuk a lényeges részek látszanak, én nem kérdezek, hanem utánajárok.
    A te esetedben, te pont konkrétan megmondtad, mi van, de a technikus nem hitte el, hogy te power user vagy, és nem Csipkerózsika a 6.-ról. Más helyzet.
    (És más a munkakör is, de ez most mindegy.)

  • 2009.09.29 12:33:48Veg_

    2009.09.29 11:35:58Cobold: Jah, összezavarta biztos a női hang, pedig ott is vannak csajok :-)

  • 2009.09.29 12:36:05Veg_

    2009.09.29 11:06:11Cobold: Egyetértek. Az 1-200 forint max a marinéniket tartotta vissza a napi 5×i vérnyomásméréstől, hamarabb is kerültek sorra a betegek. De azt valóban felháboritónak tartottam, hogy amit folyamatosan szedek, azt a szakorvos felirja fél évre, a háziorvoshoz meg menjek be és fizessek havonta, mikor összmunkája egy aláirás, nem is lát... Ez összegfüggetlen, elvileg nem értettem vele egyet :-)

  • 2009.09.29 15:19:16Cobold

    2009.09.29 12:36:05Veg_
    Pedig sajnos ilyen van... nekem a gyerekorvos mondta, hogy tápszerből, babaápolási cuccokból 1 havi adagot írhat fel, mert különben seggberúgják.

  • 2009.09.29 20:03:47Farkasokkal táncoló

    Na ha már infulenza.

    Ma délelőtt elcipelt a férjem az orvoshoz. Mert kb 10 napja mindenféle kellemetlen tünetek után (bélpuffadás, hólyagfájás, hólyaghurut stb) egyszercsak elkezdett rázni a hideg, rázott órák hosszat, majd éjszaka kiizzadtam magam, és másnap már sokkal jobban voltam, igaz pár tünet visszamaradt. Gondoltam na ez le van tudva, utoljára 34 évvel ezelőtt voltam lázas, már el is felejtettem mi van ilyenkor.

    Csakhogy szombaton ujra rázni kezdett a hideg, még jobban, iszonyatosan levert voltam, ülni is fárasztó volt, és azóta is pocsék állapotban vagyok. Igaz nem köhögök meg a torkom nem fáj. A doktornő azt mondta, hogy ez egy vírusos influenza (kérdeztem: a h1n1? Reméljük nem), ami kismedence gyulladást is okozott.

    Naszóval a doktornőn volt maszk (időnként). De volt olyan beteg is, aki köhögött, orrot fújt, lázas volt. Nem volt kikészítve semmi kézmosó meg ilyesmi, olyan volt, mint máskor.

  • 2009.09.29 20:11:24dodóó

    Ma mondta a doktornő a férjemnek hogy neki ingyenes lesz az oltás.
    De csak jövő hét hétfőn mennek az ÁNTSZ-hez.

  • 2009.09.29 20:15:56nyúlmama

    dodóó, mi volt a megbeszélésen?

  • 2009.09.29 20:33:44dodóó

    nyúlmama,nem volt megbeszélés,majd értesítenek.Az a baj hogy vidékről járnék be.
    Pedig azt is mondtam hogy lemondok az utázási igazolványról.
    Tehát még függőbe van a dolog.

  • 2009.09.29 21:55:30nyúlmama

    Sajnálom. Sajna, ez az utazás kezd cikivé válni. Nálunk még fizetik- van két dajka, aki vidékről jár be- de van ismerősöm- nem óvodában, uszodában- aki mondta, hogy náluk már évek óta nem vesznek fel olyat ,akinek nincs állandó budapesti címe. Tehát még az ideiglenest-pl. albérlet- sem fogadják el.

  • 2009.09.30 08:18:51zuzmó

    Ma reggel találtam, érdekes:

    http://www.natursziget.com/page.php?show/articles/view/topic/egeszseg/artid/20090924-nem-adok-be-teljes-virus-vakcinat

  • 2009.09.30 12:20:45hajj

    kicsit off, de sztem ez még mindig nagyon aktuális téma, lehetne megint felvetni és végre egy jó cikk:
    http://egeszseg.origo.hu/cikk/0940/686662/20090930_h1n1_uj_influenza_terhesseg_vakcina_oltas_1.htm

  • 2009.09.30 12:26:37hajj

    azt is jelzem, hogy most valaki megint tájékozatlan és nagyon úgy tűnik, hogy megint egy háziorvos (a kollégium adott állásfoglalást, ld az origo cikke)

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta