SZÜLŐSÉG

Három évet kaphat az anyatejhamisító nő

2009. szeptember 23., szerda 19:11 |

Vádemelési javaslattal lezárta a Hódmezővásárhelyi Rendőrkapitányság a nyomozást annak a nőnek az ügyében, aki tehéntejjel és tápszerrel
kevert anyatejet adott el valódiként egy másik anyukának
-
tájékoztatta a Független Hírügynökséget Tuczakov Szilvána a Csongrád
Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.Az eset még márciusban történt.
Úgy derült ki, hogy az anyuka négy hónapos kisfia kétszer is hányt a
furcsa folyadéktól. A gyanús anyatejet azonnal megvizsgáltatták a
szülők a hódmezővásárhelyi kórházban. Kiderült, hogy azt valamivel
megkeverték. Ezután a védőnők elmentek a négygyerekes anyához - aki a tejét árulta - és kiderült, hogy a következő adagot is keverve akarta
eladni az asszony.

A szakértői vizsgálatok megállapították, hogy a pancsolt folyadék
egészségre ártalmas, rendszeres fogyasztása a csecsemők fejlődését
veszélyeztetheti. Az asszony ártalmas közfogyasztási cikk forgalomba
hozatala miatt akár 3 év börtönbüntetést is kaphat.

(Független Hírügynökség)

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.09.23 20:33:49zuzmó

    A neten aukciós oldalakon is lehet kapni anyatejet. Utánaérdeklődtem a szervezett AT gyűjtésnek: ez jobbára csak Bp-en működik, de ott sem zökkenőmentesen :( Itt vidéken, pedig megyeszékhelyen élek, szervezett formában szinte lehetetlen AT-hez jutni. Még a gyerekorvos is azt ajánlotta az ismerős anyukának, aki nem tudott szoptatni, keressen egy másik anyukát, kérjen tőle AT-et. Vagy marad a tápszer. Az lényegesen egyszerűbb...

  • 2009.09.23 20:39:10Farkasokkal táncoló

    Ja elzsabó, szerintem ez a szerencsétlen anyatej vevő is ezt vette komolyan...

  • 2009.09.23 20:57:18csimpilimpi

    elzsabo, nem így szól a szabály, hanem úgy, hogy 6 hónapig (vagy egyes vélemények szerint 4-6 hónapig) csak anyatej vagy tápszer. szóval a hozzátáplálás vagy a tehéntej vagy ilyesmi tiltott.

  • 2009.09.23 21:02:05manka78

    Én nem vennék anyatejet. Akkor inkább tápszer. Mondom ezt úgy, hogy több, mint 6 hónapig szoptattam mindkettőt. Itt nálunk nem is egyszerű anyatejet venni. Nem is hallottam olyat, hogy vki vett, vagy adott volna.

  • 2009.09.23 21:10:53csimpilimpi

    én sem vennék anyatejet. mondom ezt úgy, hogy több mint egy évig szoptattam mindkettőt, és nagyon szerettem. szerintem is akkor már inkább tápszer. (egyébként pont ilyen megfontolások miatt nem is kezdtem el anyatejet leadni, pedig asszem lett volna felesleges.)

  • 2009.09.23 21:13:22csib

    Jesszus, ki a fene vesz a fú alatt, sutyiban anyatejnek látszó fehér lötyit? És oda is adja a gyereknek, na ez a szép. Megy a delerhez naponta, vagy hogyan? Megérdemli.
    Anyatej az egy testnedv, valakihez tartozik, mint a sperma, a takony, a hülyeváldék - kicsit romatikusabb cucc mondjuk - annyire perverz másoktól megvenni.

  • 2009.09.23 21:18:28rita a felcser

    Ki vesz anyatejt?
    Hat Magyarorszag mert a kilencedik helyen all a vilagon a szoptatasban.

  • 2009.09.23 21:37:33foltos

    Nagyo jó üzlet az anyatej 1100-1200.-ft-ot is adnak egy literért!Ahol szervezetten gyüjtik előírják az anyának,hogy pl. puffasztó ételeket nem ehet és rendszeresen ellenőrzik!Nagy aljasság kibaszni egy csecsemővel,mert erre nincs mentség -még a pénzhiány sem!!!!

  • 2009.09.23 21:45:34zuzmó

    Az AT adás-vétel alapvetően bizalmi kérdés. Ha valaki mindenáron venni akar, és szervezett formában nincs rá lehetősége, inkább olyantól vegyen, akit jól ismer (higiéniai viszonyok, étkezési szokások stb.)

  • 2009.09.23 21:54:44elzsabo

    csimpilimpi,
    ha figyelmesen olvasod, pontosan azt írtam én is.
    Amúgy meg hallottam én is nem egyszer, hogy nem volt már teje az anyának, és a védőnőn keresztül, tehát szervezett formában vesz más anyától. Szerintem ez nem para.

  • 2009.09.23 22:12:26Évika

    Az at. inkább olyan, mint a vér, néha szükséges idegentől igénybe venni. 4 hónapost én sem táplálnék idegen at.-jel, hacsak nem feltétlenül fontos. Akkor inkább tápszer. Szerencsénkre minkét babámat sokáig(13 és 16 hónapig)szoptattam.De ez sok mindentől függ, kinek mennyi ideig sikerül.

  • 2009.09.23 22:21:56Farkasokkal táncoló

    elzsabó, pedig bizony para.
    és ha a védőnő ajánlotta, még abban se vagyok biztos, hogy nem volt e ő is benne. (v.ö. manapság mindenki abból csinál pénzt amiből tud...)
    Egy védőnőnek ugyanis nagyon jól kell tudnia, hogy egy 4 hónaposnak - ha egészséges, nem koraszülött stb - NEM KELL idegen anya teje, hanem irány a patika a tápszerért. Érdekes mifelénk ezt tudják a védőnők...

  • 2009.09.23 22:32:46dodóó

    Én adtam tejet egy babának,csak úgy.Sőt szoptattam is más gyerekét.

  • 2009.09.23 22:34:47rita a felcser

    Igen,de a szomszedod volt. En se utalnam ugy egyaltaln.De atvenni egy Coca Colas uvegebn.....

  • 2009.09.23 22:39:30dodóó

    Igen úgy elég bizarr.

  • 2009.09.23 22:41:20manka78

    Mindenhol azt hallani, hogy az anyatej pont olyan, amilyenre az adott babának szüksége van. Akkor egy másik anya teje nem pont olyan, mint amilyen az én babámnak kell, az az ő babájának való. A tápszer pedig anyatej-helyettesítő, így inkább azt vennék. Bármilyen jó ismerős is legyen a másik anya.

  • 2009.09.23 22:42:16dodóó

    Aztán sikerült az anyukájának is szoptatni,összeszedte magát gyógyulgatott.Nekem meg nagyon hiányzott a kicsi,de el kellett fogadnom hogy egy idő után már nem kopogok be hozzájuk,nem kérem el a babát,mondván hogy anyuka tudjon pihenni.

  • 2009.09.23 22:45:04Farkasokkal táncoló

    Dodoó, ha száz évvel ezelőtt születsz, akkor rád azt mondanák: szoptatósdajka, sokmilliónyi ember nőtt fel így is eddig. Ez más mint anyatejet venni magánszemélytől üvegben.

  • 2009.09.23 22:48:23dodóó

    Manka ez az anya egyedül volt itthon a babával.
    Nagyon ramaty állapotban volt és napokon keresztül csak aludt. Kajálni kelt fel,pisilni,tusolni és próbálni fejni.
    A baba java részt velem volt.Én ajánlottam fel hogy szoptatom a babát,míg nála beindul a tej.
    Sikerült is.Egyik napról a másikra a baba elfogadta az anyukája tejét.
    Csak a védőnő szemét szúrta a dolog nagyon.
    Főleg mikor megtudta hogy a lányom 32-hónaposan a baba kedvéért állt le a cuccról.

  • 2009.09.23 22:50:19manka78

    Dodóó! Az megint más ha az anya beteg.

  • 2009.09.23 22:55:52ági anyu

    Az én legnagyobbamnak is volt tejtestvére ...
    Manka78!
    Az anyatej összetétele a baba korától és még sok minden mástól is függ. Azonos vagy közel azonos korú babáknál megfelel a másik anyáé is. Nem véletlen, hogy igyekeznek - főleg koraszülötteknél - a lehető legtovább anyatejjel ellátni a babákat akkor is, ha az édesanyjuk nem tudja őket szoptatni. Az enyimek 9 hónapon át csak szoptak. Nem azért, mert én akartam, hanem azért, mert nem fogadtak el semmi mást - még vizet sem nagyon.

  • 2009.09.23 22:57:35manka78

    ági anyu! Az enyémek is anyatejesek voltak. Viszont én nem vettem volna at-t, ha nekem nincs tejem. Akkor jött volna a tápszer. Ez saját állapotunkra érvényes. Jó súlyú, makkegészséges babákra.

  • 2009.09.23 23:43:27glad az egyetlen

    "....És ne gyertek nekem most ezzel a 6 hónapig csak anyatej dumával, két gyereket neveltem fel úgy, hogy az egyiket 5 a másikat 4 hétig tudtam csak szoptatni, és mind a kettő túlélte ...."

    Ez de gáz!
    Az egy dolog hogy túl élte, de már bocs nekem a gyereknél nem az a szepont hogy "túléljen" hanem legyen korrekt immunrendszere, fejlődjön minél optimálissan.

    Persze megértem, hogy ha valaki nem tud szoptatni, akkor marad a tápszer, de azért mert valakinek nem megy az ne kezdje már leszólni azt aki tud és ezért betartja a 6 hónapos határt.

  • 2009.09.24 00:05:11Farkasokkal táncoló

    glad az egyetlen, te most miről beszélsz tulajdonképpen?

    A WHO is azt ajánlja, hogy 6 hónapos korig anyatej vagy tápszer. Az, hogy ennek ellenében sokmillió gyerek nő fel egészségesen az egy dolog.

    Hol beszéltem itt SZOPTATÁSRÓL???

    Az meg egy másik dolog, hogy valaki az anyatej túlmisztifikálása miatt képes egy 4 hónapos gyerek részére is tápszer HELYETT kétes eredetű anyától származó nedveket venni...

  • 2009.09.24 00:23:44glad az egyetlen

    "....Az meg egy másik dolog, hogy valaki az anyatej túlmisztifikálása miatt képes egy 4 hónapos gyerek részére is tápszer HELYETT kétes eredetű anyától származó nedveket venni..."

    Mondjuk azt nem tudjuk mióta csinálja így.
    Kb 4 hónaposan már én is adnék neki tápszert ha nincsen, de ha 1 hónapos korától kezdve így volt akkor érthető, és az is hogy rászokott erre a módra.

  • 2009.09.24 03:32:33cantaloupe

    FT,
    te mindig vissza akarod fordítani az idő kerekét. Igen, amikor te voltál kismama, akkor adtak a párhónapos gyereknek túrókrémet meg pacalpörköltet, meg feles tejet. A tieid megúszták, másé allergiás lett vagy gyomorbántalmai voltak.

    Tea pedig nem kell a tápszer mellé.

    A WHO azt mondja, hogy 6 hónapig a legjobb a KIZÁRÓLAGOS szoptatás, de két évig ajánlatos folytatni, hozzátáplálás mellett is.

    A védőnők ebben nem mérvadóak, van, amelyik azt állítja pl. hogy káros a gerincre a hordozókendő. Meg amúgy sem egységes a véleményük semmiben. Volt itt egy poszt erről.

    Amúgy bárhogy fáj, elmúltak a 7o/8o-as évek, most már több kutatás állít mást, mint amit és ahogy te tudtál annak idején, mikor volt egy Dr. Spock aztán kifújt.
    Nem tudom, miért akarod az elavult nézeteidet a mai anyákra erőltetni. Ennyi erővel csépelhetnéd még mindig írógépen vagy Commodore 64-en a kommenetjeidet.

  • 2009.09.24 05:47:08cozumel

    Idonkent megdobbentoen intelligens meglatasai vannak FT-nek, aztan visszazuhan valami idogep sotet hasaba, es nyomja az "en is igy nottem fel/neveltem...megsem/megis " dumat... :S

  • 2009.09.24 08:16:56callix

    Azért én óvatos lennék a 4 és/vagy 6 hónapig csak anyatej vagy tápszer kijelentésekkel. Adott gyerektől függ. Nem vagyok idős, de ha 2 hónaposan nem kezdtek volna el szilárdat adni lehet most nem lennék itt. A családban most bölcsis és ovis korú gyerekek orvosi utasításra 3 hónapos kortól kapták az anyatej mellett a szilárd ételt (nem tápszert) úgy, hogy min 16-18 hónapos korukig szoptak mellette. Szerintem azt kellene az anyukáknak és orvosoknak figyelembe venni, hogy vannak irányelvek, amik általánosan megfogalmazhatóak, de ettől az egyes babák esetében el lehet (el is kell) térni, hiszen minden gyerek más és másra van szüksége, máshogy fejlődik. Van akinek 3 hónapos kortól kell a szilárd étel, de van akinek még 8 hónaposan sem. Persze ezek az extrém eltérések és náluk biztos van ennek valami öröklődő oka vagy valami, de nem kellene olyan megvetően lenézni azokat az anyukákat akik indokoltan nem csak anyatejet és/vagy tápszert adnak a gyereküknek 6/4 hónapig.

  • 2009.09.24 08:25:51Zsuzsi főz

    Érdekes orvosi utasítás volt. A 3 hónapos növekedési ugrást nem szilárd étel adásával, hanem többszöri mellretétellel, vagy tápszeres pótlással kellene átvészelni...
    3 hónapos gyerek emésztőrendszere nem kész a szilárd étel befogadására. De ezt az orvosnak kellene legjobban tudni.

  • 2009.09.24 08:32:10hinta-palinta

    foltos, nem írja elő senki az anyatej adó anyának, hogy nem ehet puffasztó ételeket. Pláne nem ellenőrzik.Sem a konyhaasztalát, sem a tejben lévő(?)káposztamaradékot.
    Drogokat ne, dohányzás ne, egyes gyógyszerek ne, eü. kivizsg. a leadás megkezdése előtt.Az anyatejet bakteriológiailag vizsgálják, és hogy hozzáadott vizet tartalmaz-e.A szervezett anyatejadás olyan higienes "macerával" jár, hogy csak az igazán elkötelezett anyák csinálják, ők meg általában nem fognak trükközni, mert nem a megélhetésért adják le a tejet, hanem mert felesleggel rendelkeznek.

  • 2009.09.24 08:51:50kiralybeka

    Az az érdekes a kommentekben, hogy mindenki a tejet vásárló anyukát hibáztatja, vagy védelmezi és senki nem mondja azt, hogy a tejpancsoló "anyuka" lehet az egyetlen felelős a történtekért. Én is adtam tejet átmenetileg egy kisfiúnak, amíg az anyukája teje beindult, ingyen. Még sokkal figyelmesebb voltam a fejésnél, mintha a sajátomnak adtam volna. Milyen beteg agyú ember az, aki nem érzi át a felelősségét egy ilyen esetben? Egyébként a tápszer jó, hogy van, de csak végszükség esetén. Tehéntejből készül ugyanis. Ki látott már közületek nagyüzemi tehénfejést? Elárulom, bár törekszenek a higiéniára általában, azért bizony becsúsznak bakik! A melaminról meg már ne is beszéljünk, az megint beteg elmék találmánya volt! Szóval, ha van megbízható anyatejforrás, akkor inkább azt fogadnám el első körben, ha nincs akkor tápszer. Egyébként én magam is más anya tején nevelkedtem anno, mert a 70-es években minden babának járt anyatej ingyen a gyűjtőből legalább 3 hónapos korig, ha a saját anyukájának nem volt elég.

  • 2009.09.24 09:10:05zolnaid

    Én adtam le anyatejet, 1800/liter ha jól emlékszem, központilag gyűjtve. A bugyim színéig kivizsgáltak előtte, végülis nem hátrány ez se. De iszonyú sok macera volt, állandó ellenőrzéssel. Csak sajnos nagyon kevesen adtunk le, egy 200 ezres városban volt nap hogy 40-en, el lehet képzelni, hány babának jut ebből. Leginkább csak pár koraszülöttnek. Gondolom sokan ezért vesznek-adnak kikerülve a központot.
    De azért én _kéz_alatt_, ellenőrzés nélkül nem szívesen vennék tejet, sokkal biztonságosabbnak látom a tápszert. Most őszintén, hogy lehet valaki tuti biztos abban hogy a másik nem aidses vagy szifiliszes vagy nincs e valami bőrbetegsége, ha nem vizsgálták meg?

  • 2009.09.24 09:10:09Szilvamama

    Foltos, pontos infó: az anyatej jelenleg 1800 Ft/liter áron "értékesíthető". Gondolom nagyrészt ez, aza anyagi megfontolás vezette arra az eladót - bocs, nem nevezném anyának - hogy kotyvalékot adjon el feleléőtlenül, nem törődve a következményekkel. Semmi megértést nem tanúsítok az ügyben, erre nincs mentség.

  • 2009.09.24 09:20:40KissAttila

    Kedves kommentelők!
    Próbáltam mindenhol elkerülni a hozzászólást a kisfiammal kapcsolatos cikkekhez. Ami miatt most mégis írok, hogy a cikkek megfogalmazása most sem pontos. Mindössze a tisztánlátás miatt szeretnék pár dolgot megosztani veletek:
    - az eset még februárban történt, ekkor 2 hónapos volt a kisfiunk
    - 5 hétig volt teje a feleségemnek, utána sajnos elapadt
    - egy darabig a helyi kórházból hordtuk, ahova az anyukák a felesleges tejet leadják, mivel csökkent a mennyiség (kevesen hordták be), ezért döntöttünk úgy, hogy keresünk egy anyukát akitől lehet hordani és nem a kórházba viszi
    - találtunk is, a feleségem egy ált. iskolába járt vele, ismerte
    - NEM FŰ ALATT vettük, az ANYUKA KIVIZSGÁLTATTA MAGÁT, erről a papírokat bemutatta és a TB FELÉ NYILVÁNTARTÁST vezettünk az átadott mennyiségekről. Hó végén a TB fizette volna neki 800ml-enként az 1800 Ft-ot.
    - mivel max. 1 hétig hordtuk, így a TB felé sem ment jelentés a hó végén. Azért hordtuk egy hétig, mert miután az első pár napban már kiderült, hogy nem tetszik a gyereknek a lötty, elhoztunk még pár mintát és vittük egyből kórházba vizsgálatra, az utolsó mintánál már a helyszínen volt a vizsgálat a tejet adó anyukánál és ott is kiderült a turpisság, onnan mentünk az ÁNTSZ-hez, aki tette a feljelentést
    Köszönöm, hogy a hozzászólásom elolvastátok, remélem pár dolgot sikerült tisztázni.

  • 2009.09.24 09:27:27callix

    2009.09.24 08:25:51Zsuzsi főz
    Előbb leírtam részletsebben, de nem jelent meg így most csak röviden, hogy teljes legyen az info.
    A babák legtöbbjénél határozottan káros, ha korán szilárdat kap DE el kell fogadni, hogy néha anyatej mellett időszakosan vagy folyamatosan szükség van másra (cukros víz/tea, tápszer, szilárd táplálék) még akkor is, ha az anyának van elegendő és bevizsgált (? nem tudom hogy mondják) teje. Itt arról volt szó (ennél részletesebben én sem tudom, de lényeg biztos benne van), hogy heti 40-60 g-os hízás volt a túltáplálás jelei mellett. Szilárd étel után is az anytej volt a fő táplálék de a probléma megoldódott. Nem tudom, hogy előtte kaptak-e gyógyszeres kezelést illetve milyen kivizsgálások voltak pontosan, de a megoldás valahogy mégis ez lett. És azért írtam le, hogy ne közösítsük ki az ilyen anyukákat és a védőnök ezekre az esetekre is készítsék fel a szülőket, hogy ezt adott esetben el tudják fogadni, mert amennyire látom az ismerősöknél, most a "ha nem anyatejet kap a baba rossz anya vagy" a menő szülés előtt.
    További szép napot mindenkinek!

  • 2009.09.24 09:33:51zolnaid

    Hát ez pláne durva. (nálunk a városban erre nincs így lehetőség, csak az anytejosztón keresztüli tejet fizeti a tb, ezzel az elszámolgatós rendszerrel nem, és így ott mindet ellenőrzik rögtön)

  • 2009.09.24 09:36:30KissAttila

    zolnaid: nálunk (Hódmezővásárhely) létezik, teljesen legális, persze a kórházban továbbra is van központi gyűjtő.
    Egyébként nem tudom mire érted hogy durva? Hogy megengedik ezt? Hogy ennek ellenére (vizsgálatok, tb) mégis katyvaszt adott az anyuka? Hogy mi háztól hordjuk? :)

  • 2009.09.24 09:36:49elzsabo

    FT,
    most jutott eszembe a következő sztori, ami lassan 30 éve történt. Szülés után napokban a kórházban egyik kismamának annyi teje van, hogy szétrobban a melle, gyerek már rég jól lakott, másiknak viszont nagyon kevés van, ki van sebesedve, gyerek ordít, éhes. Nővérke mentő ötletként kicseréli a babákat, mindenki jól jár. Az éhes baba én voltam:-)

  • 2009.09.24 09:38:37Zsuzsi főz

    Callix, köszi a további infót, de így meg aztán főleg nem értem, kiváltképp a túltápláláson katptam fel a fejem. Mivel úgy látom, te sem ismered a pontos körülményeket, ezért nem kommentálom az általad most írtakat. Azzal pedig egyetértek, hogy aki nem tud szoptatni az nem szaranya, csak azt nem tudom, miért nem a tápszert javasolja ilyenkor az orvos, ha már minden kötél szakad.
    Kiss Attila, jól tetted, hogy kiegészítetted a cikket, így azért egész más megvilágításba került a dolog.

  • 2009.09.24 09:38:42elzsabo

    Ja, nekem az egyik bartánőm adott el így anyatejet (Bp.), jött a férj, becsöngetett, fizette, vitte.

  • 2009.09.24 09:40:01pantufül

    Amint látom nem vagyok egyedül azzal a véleményemmel, hogy sosem adnék a gyerekemnek idegen anyatejet. Hiába vizsgálat, ellenőrzés, nem tudhatod,hogyan táplálkozik, él az a másik anya, elég, ha csak tele van stressz hormonokkal. Kislányomnak 5 hónapos kora után már kellett a tápszer kiegészítés.
    Persze nem tudom, hogy ha egy közeli ismerősöm adná.......? Hát szerintem én akkor sem. Azért a hatóság helyében megvizsgálnám, hogy az a 4 gyerekes anya, aki ilyet csinált, hogyan neveli a gyerekeit ilyen hozzáállással. Lehet ott más probléma is.....

  • 2009.09.24 09:43:41nyúlmama

    KissAttila, köszi a kiegészítést!
    Nagyon de nagyon szomorú, hogy egy anya ezt megteszi!!! Ez a lényege ennek e történetnek az én olvasatomban.
    És királybékának tök igaza van: elsősorban ez a gáz, sok más esetben is,hogy arról aki , átvert valakit, mindig kevesebb szó esik, mint arról, hogy az akit átvertek, milyen hiszékeny volt.

  • 2009.09.24 10:46:50zolnaid

    Igen, úgy, hogy ráadásul a tb közvetítéssel játszotta ki a dolgot. Azt hittem egyszerűen találtatok valakit akinek zsebbe fizettétek a tejet, akkor is gusztustalan ilyet csinálni, de hogy így is meg merje tenni... nagyon szomorú.

  • 2009.09.24 10:57:02csib

    Én soha nem kaptam anyatejet, mégis nemcsak túléltem, hanem soha nem vagyok beteg, átlagnál magasabb és normális testalaktú vagyok - nagyon jól viselem a terhességet is testileg. Az intelligenciámmal sincsen gond. :)
    Egyszerű az anyatej hiányára fogni bármilyen rossz immunrendszert, hiányosságot - csak még senki sem tudta bebizonyítani, hogy biztosan köze van hozzá.
    Persze a legjobb az anyatej, nem véletlen a természet ezt adta, de ha nincsen akkor a tápszerrel sincs különösebb gáz, ne szidjuk már annyira. Generációk nőttek fel rajta, mégsem avgyunk nyomik meg buták, vagy betegesek.

  • 2009.09.24 11:12:13gurur

    Menjen dutyiba ez a tejkeverő! Az ilyesfélék raknak ólmot a pirospaprikába, árazzák át a romlott húst stb... Ez jutott eszembe.

  • 2009.09.24 11:36:54kiralybeka

    Csib!
    Én is más anya tején+tápszeren nőttem fel és mostanáig úgy tűnik, nem is lett nagyobb bajom :), leszámítva az allergiát, de ez nem biztos, hogy összefüggésben van a kajával. Ennek ellenére úgy éreztem, hogy a legjobb, amit adhatok a saját gyerekemnek, hogy szoptatom. Nem szidom a tápszert, de csak végső megoldásként tudom elfogadni. Az elsőnek mindig annak kéne lenni, hogy hasznos és valóban hatásos tanácsokkal lássák el az anyát, hogy tudjon szoptatni. Ha mégse megy, akkor legyen lehetősége biztos helyről anyatejhez jutni és ha úgy dönt, vehessen tápszert. A gondom az, hogy nem ez a sorrend, hanem ha az anyának problémái vannak a szoptatással, laza mozdulattal hozzávágják a tápszer receptet és kész. Aztán persze a probléma nem oldódik meg, csak fokozódik, jön hozzá a lelkiismeret furdalás és az anyuka azt gondolja, hogy az egész világ ellene van és rossz anyának gondolják, mert nem szoptatott. Ez persze nincs így, csak önmagával nehéz megbirkóznia, pedig ha elegendő segítséget kapott volna, akkor nem jut el eddig. És még ha a segítség ellenére sem sikerült volna szoptatnia, akkor is nyugodt lelkiismerettel adná végső esetben a tápszert, mert tudná, hogy mindent megtett és mindent megtettek érte az erre hivatott szakemberek. Persze biztos vannak olyan komoly önbizalommal rendelkező nők, akiket nem ráznak meg efféle gondolatok, de azért a többségünk szülés után nem ilyen fitt lélekben.

  • 2009.09.24 14:00:26csib

    királybéka
    Az a bajom, hogy misztifikáljuk a szoptatást, és pont ez a szoptatás fétis, ami miatt lelkibeteg lesz, akinek nem megy. Mert mindenhonnan azt hallja, hogy hú, ez a legjobb, a tápszer szar, és tényleg elhiszi, hogy rosszabb lesz a gyereknek.. És ha elkezd rágörcsölni, akkor aztán végképp nem fog menni.

  • 2009.09.24 15:38:30kiralybeka

    Nem misztifikáljuk, csak egyszerűen tény, hogy jobb, mint a tápszer. Ha összehasonlítod az anyatej összetételét bármely állatfaj tejével, láthatod, hogy egyik sem hasonló hozzá. Vagyis bármiből készíted a tápszert, az sosem lesz az emberi fajnak tökéletes táplálék. Ez egyszerű biológia, nem fétis. Szerencse, hogy azért a szervezetünk elég toleráns és képes normálisan fejlődni nem ideális viszonyok és táplálékok mellett is!

  • 2009.09.24 15:53:23csib

    királybéka
    Szerintem, amit mondasz, azt már mindenki tudja és ha még 40-szer ezt elmondod vkinek a terhessége alatt( pl. nekem, aki még előtte van, és parázik, hogy megy-e majd), mert bárhova megyek mindenhonnan ez folyik, ilyen plakáttokal tele a váró stb., akkor egyrészt mégjobban rágörcsöl az ember, másrészt meg belebetegszik majd, ha mégse megy, mert elhiszi, hoyg ezzel komolyan árt a gyereknek. Az utolsó mondat, amit írtál, azt felejtjük el a végén és ha ezt hozzátennénk, nem hiszem, hogy kevesebben akarjának szoptatni, ellenben nem betegedne bele az, akinek nem megy. Hm?

  • 2009.09.24 20:43:10Veg_

    KissAttila: Hát ez baromi szemétség volt tőle :-(

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta