SZÜLŐSÉG

A János kórházban minden babát inkubátorba tesznek

2009. szeptember 11., péntek 13:25 |

Szülészeteket bemutató sorozatunkban ma a Szent János Kórházról osztja meg tapasztalatait herbivore. A laborban hosszú a sor, de gyorsan halad, az ultrahang-vizsgálatra azonban sokat kell várni és nem hagyják sokáig mozizni a kismamákat. Szülésnél a beöntés nem kötelező, az újszülöttnek cukros vizet adnak, a hazaengedésre pedig sokat kell várni. Te is megírnád, mik voltak a tapasztalataid a kórházban, ahol szültél? Beszámolódat erre a címre küldheted.

Most augusztusban szültem a kislányomat (első baba) a János kórházban, és bár voltak aggályaim, maximálisan elégedett voltam a kórházzal, az egészségügyi személyzettel és a körülményekkel. Hihetetlenül jó élmény volt a szülésem! Fogadott orvosom volt, akit most csak azért nem istenítek, mert ezzel oldalakat tudnék megtölteni, de a lényeg, hogy egyike a tapasztaltabb, idősebb dokiknak, korrekt, szakmailag és emberileg tökéletes. Szülésznőt nem fogadtunk, mert az orvos azt mondta, nem kell, és így ismeretlenül amúgy se tudtam volna mi alapján választani. Az ügyeletes szülésznő nagyon rendes, kedves és profi volt, hálával gondolok rá.

Terhesgondozás

Szerencsére komplikációmentesen zajlott a terhességem (leszámítva egy kis 18. heti, végül magzatvízvizsgálattal végződő ijedelmet), így a normális vizsgálatokon kívül nem túl sokszor fordultam meg a kórházban. A laborban sokszor hosszú a sor (főleg, ha kilenc előtt megy az ember), sorszám nincs, de mivel általában hárman veszik egyszerre a vért, mindig gyorsan haladtunk. A 20. hét utáni kismamákat előreengedik, ha az ember bátortalanabb, akkor is általában előrezavarják a sorban állók. A vérvételt végző nővérek nagyon profik, és bár morcosnak látszanak, kedvesek. A cukorterheléses vizsgálat menete a dokitól függ, nekem 120 perces glükóz teszt volt, citromot lehetett a cukros trutyiba tenni. Az AFP-re levett vért a Bajcsy kórházba küldik. Nekem alacsony lett, ezért automatikusan néztek hozzá béta-HCG szintet is. Egyébként a terhesambulancián, ha jól láttam, van lehetőség kombinált teszt elvégeztetésére is.

Két ultrahang vizsgáló van, ott sajnos mindig sokat kellett várni, és a kórházzal kapcsolatos kevés negatívum egyike, hogy nincs sorszám, tehát mindig kérdezgetni kell, hogy ki következik. Az ultrahang, különösen a genetikai, villámgyorsan megy, sokat mozizni nincs idő, bár ez is az éppen ott lévő orvostól függ, de általában mindig sietnek, viszont korrektül megvizsgálnak. A 41. héten szültem, tehát már flowmetriára is kellett járnom, ezt is ugyanott csinálják, ugyanolyan hosszú várakozással. A CTG-re időpontot adnak, de néha ott is feltorlódnak a kismamák, bár fél óránál tovább sose kellett várnom.

Szülésfelkészítő

Ingyenes szülésfelkészítő tanfolyamot tart a kórház, az egyik szülésznő vezeti. 6x2 óra (témakörök: vajúdás, relaxáció a szülés alatt, az újszülött, szoptatás, császármetszés, gyermekágy és hazamenetel, első napok otthon). Én ezt nagyon hasznosnak találtam, rengeteg kérdésre választ kaptunk. A tanfolyamon levetítenek a szülőszobákról is egy videót, így nem kell ott szerencsétlenkedni, hogy hadd nézzen körül az ember. Egy alkalommal a PIC osztályvezető főorvosa is beszélt egy fél órát arról, hogy mit kell csinálni, ha beriaszt a légzésfigyelő (azt hiszem, ezt a légzésfigyelő gyártója szponzorálja, de ettől függetlenül nagyon hasznos).

Szülés

A szülőszobákat az elmúlt években újították fel, szépek lettek. Minden szoba egyszemélyes, egyszerre vajúdó és szülőszoba. Van, amelyikben tévé és sarokkád is van, labda és zuhanyzó+vécé, azt hiszem, mindegyikben. A beöntés nem kötelező, a borotválás nálam előzetes gyantázás miatt nem merült fel, de egyébként csinálják.

A gátvédelmet támogatják, bár nem mindenáron. Amikor a négykilósnak induló, később négy és fél kiló feletti gyerekem születés előtt közöltem, hogy szeretnék gátvédelemmel szülni, nem röhögtek ki hangosan. A szülésfelkészítőn kaptunk „szakirodalmat” is a gátvédelemre való felkészülésről.

A szülőszobába egy segítő mehet be. A szülésfelkészítőn elmondták, hogy ha ez a kísérő dúla, annak annyira nem örülnek, mert akkor a szülésznő csak a technikai támogató személyzet szintjére degradálódik.

Mivel túlhordtam a babát és nagy is volt, és nem voltak elég hatékony fájásaim, kicsit megsürgették a dolgot, de barátnőim szültek ugyanennél az orvosnál, és náluk türelmesen kivárták a dolgok alakulását. Epidurált kaptam. Az orvosom tapasztalatának és türelmének, és a szülésznő profizmusának köszönhetően elkerültem a császármetszést, amelynek aránya állítólag 25 százalék és a kísérő nem lehet bent a műtét alatt.

Nyákszívás után a babát a hasamra rakták, ott volt tíz percig, utána fürdették és mérték (ezt is a szülőszobán). Utána elvitték, betették inkubátorba (a papája mehetett vele), ez standard eljárás. Amíg engem varrtak, addig ők valahol együtt voltak, hozzám a varrás végén jöttek vissza. Ekkor még egy órát lehet eltölteni hármasban a szülőszobán (szüléstől számítva összesen kettőt), utána tolnak csak le az egy emelettel lejjebb lévő gyerekágyas osztályra.

Csecsemőrészleg

Rengeteg rosszat hallottam a csecsemősökről, ezért kicsit aggódtam, de messzemenően rácáfoltak a félelmeimre. Tényleg elég szigorúnak néznek ki, de valójában kedvesek voltak. Ha kérdeztem, bármiben segítettek, egyszer maguktól is bejött az egyikük, hogy megkérdezze, hogy megy a szoptatás, megmutatta, mit hogyan csináljak. Kevesen vannak, és le vannak terhelve, de én nagyon pozitívan csalódtam bennük.

PIC van a kórházban.

24 órás rooming-inre van lehetőség, de bármikor beveszik a babát, bár este 10-ig el kell dönteni, hogy kint tartja-e magánál az ember, vagy sem. Reggel hatkor lehet újra elhozni, utána délelőtt vizitre visszavenni, este pedig fürdetésre. Én a második este hoztam ki a kislányomat, előtte a csecsemős nővérek végigkérdezték, hogy mindenünk megvan e, tudok-e pelenkázni, menni fog-e a dolog. Minden babakosárban van légzésfigyelő.

A cukros vizet eléggé erőltetik, minden baba mellett ott van a cumisüveg, ha be van adva estére, szerintem biztosan kap inni. A hazaengedés volt csak rémes, mert nagyon sokat kellett várni, mire kiadták a babákat.

Gyermekágyas osztály

Van egy egyágyas és talán két kétágyas fizetős szoba, ezen kívül, vannak két-, három- és ötágyas szobák. Babaruhán kívül mindent vinni kell, de erről van egy korrekt lista, nem érheti meglepetés az embert. Esténként mindig volt villámvizit, benézett egy orvos, hogy minden rendben van-e, hétköznap pedig délelőtt van nagyvizit. Látogatni egész nap lehet, ami a többágyas szobákban alvóknak nem lehet túl kellemes, ráadásul a folyosón sincs igazán ülőalkalmatosság.

Papírok

Hazajövetel előtt megkaptuk a baba lakcímkártyáját és anyakönyvi kivonatát, a TAJ-kártya igénylést is elindította a kórház.

Összességében újra csak azt tudom mondani, hogy teljesen elégedett voltam mindennel, a következő gyerekemet is ott fogom szülni. Köszönet a kórháznak, különösen az orvosoknak és a szülésznőnek!

herbivore

Szent János Kórház
http://www.janoskorhaz.hu/

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.09.11 16:59:22ööööö...

    Még valami: egészséges csecsemőnél tényleg nincs szükség folyadékpótlásra, elég az anyatej. Lilabori gyereke viszont inkább olyan lehetett, mint az enyémek...(bilirubin a határon a fiamnál, a határérték többszöröse a lányomnál)

  • 2009.09.11 17:17:10Farkasokkal táncoló

    KIsebbik lányomat a 4. napon olyan sárgán adták haza, hogy én ilyen sárgát még nem is láttam, inkább mandarinszínű volt az egész teste. És nem evett és nem ivott, csakis aludt.... szoptatásról szó se lehetett, mert ha sikerült felébreszteni, akkor egy pillanara felébredt, aztán már aludt is tovább... két napig tartott otthon ez az állapot, én már félőrült voltam, a férjem meg bement az ügyeletes gyerekorvosi rendelőbe, hogy ilyenkor mi legyen. Ott a kezébe nyomtak 10 db 2 cl-es C vitamin ampullát, hogy orálisan 2 óránként nyomjuk a gyerekbe kiskanállal. Már a harmadik után kezdett rózsíszínedni a bőre, az ötödik vagy hatodik ampulla után pedig kezdett ordítani az éhségtől... még a 7. napon is csak a magzatszurok jött belőle. Nem szabadna ilyen sárgán hazaadni a csecsemőket.... :-(((

  • 2009.09.11 17:30:24kóborc

    Hát igen... Az anyatej fontos, de nem mindenáron! Amíg nincs, addig is kell valami. Sógornőmnek is azt mondták, hagyja csak aludni, majd felébred, ha éhes (+nem kell fejni, minek, ha nincs mit (!)). Aztán a 3. napon már infúzióra kellett kötni, annyira kiszáradt a manó. Azért happy end: 2 hetes kórházi őrület után otthon már minden szépen ment, megnyugodva már teje is lett bőven.

  • 2009.09.11 17:57:00Felicitasz

    Nem tudok ennek a kórháznak a gyakorlatára mit mondani. (Vagyis, de, csak most minek lovaljam bele magam.)

    Ugyanakkor: gratulálok a poszt írójának a hozzáállásához; ha cinikus vagyok, akkor még azt is hozzáfűzöm, hogy ez amolyan anyaságra való alkalmassági vizsga, hogy milyen állapotban vagy a végén. Ha még mindig derűs vagy és értelmesen tudsz gondolkodni, akkor nem lesz a gyerekneveléssel se jelentős problémád.

    Egy ideig nekem is megy, hogy meglássam a dolgok jó oldalát, nade mindennek van határa, és nálam ez a határ, úgy látszik, jóval lejjebb van, mint a poszt írójánál. Vagyis, tényleg csak oda lyukadok ki, hogy gratulálok a hozzáállásához :-)

  • 2009.09.11 18:09:11szaffi11

    Az első lányomat én is a Jánosban szültem, a másodikat az Uzsokiban. Nagyon megbántam, hogy nem maradtam Jánosnál! Az Uzsoki szemlélete: essünk túl rajta, de mihamarabb!

  • 2009.09.11 19:18:15nyuszómuszó

    nekem a szörnyű élmény itt a védőnőhöz kapcsolódik, aki annyit tudott mondani, mikor elkértem a fejőgépet, hogy mielőbb csiholjak tejet, hiszen nekem nem volt babám, hogy szopjon, hogy minek fejek, úgysem lesz tejem, vagy ha lenne is, a gyerek úgysem fog szopni, különben is, minek mászkálok fel minden látogatásnál a PICre, mikor nem is foghatom meg úgysem, menjek haza mielőbb, mert ha majd hazavihetem, úgyis csak a baj lesz vele, és minden koragyerek szörnyű..

    Jófej..

  • 2009.09.11 20:24:37herbivore

    nyuszó,
    ez durva :(
    ez az a védőnő, akinek minden második szava az, hogy "anya"? "jöjjön, anya, mérje meg a gyereket, anya"
    egyébként olvasom a blogodat, benedek egy tündér
    és haha, mennyire nem lett igaza a védőnőnek :)

  • 2009.09.11 20:33:40pingyi

    Most nagyon meglepődtem. Csak azért olvastam el a posztot,mert én is a Jánosban szültem az első gyerekemet - 18 évvel ezelőtt. Úgy látom,ott, azóta semmi sem változott. A történethez tartozik,hogy ott dolgoztam a szülészeten adminisztrátorként.
    Szilveszterkor szültem délután, nem önszántamból, jóformán egyedül. Akkor még nem volt ott papás szülés. A gyereket elvitték, este nem hozták ki, mondván sárga, reggel kihozta mosolyogva a csecsemős,hogy jó sok teát ivott ám a baba az éjjel! Ezért aztán ahelyett,hogy szopott volna a baba, aludt. Jött a hűha,hogy nem eszik, aluszékony, sárga, jaj,jaj! A mellem úgy begyulladt,hogy azt hittem belehalok. Felvitték a babát gyerekosztályra (másik épület). Nem is mehettem oda mindig, engem egy hét után hazazavartak,otthonról jártam be szoptatni. Mindig kábítottak,hogy jól van a baba,de magas a bilirubin szintje,nem engedhetik haza. Én még rutintalan voltam,bíztam az orvosokban, de a második héten hazahoztam. Saját felelősségemre.
    Ezek után a következő babát mindenáron otthon akartam megszülni. Hosszú történet, de a második és harmadik gyerekem mára MÁV-ban született, olyan jó és barátságos körülmények között, amilyet álmodni sem mertem.
    A bilirubin szint nem minden, persze komolyan kell venni,de a súlyos sárgaságnak azért vannak más kisérő tünetei is, aluszékonyság, étvágytalanság, stb. Nagyon szemét dolognak tartom, hogy az embert csak akkor nem nézik totál hülyének az orvosok, ha utánanéz a dolgoknak és szembesíti őket a saját arroganciájukkal.

  • 2009.09.11 20:37:41nyuszómuszó

    Igeeeeeeeeeen, ő az..:D

    Utólag már röhögök rajta, de akkor, hogy a baba a PICen és az ember annyira tenni akar valamit.. kiakadtam.. amúgy a papírjainkat sem intézte el, egyikünknek sem, akinek korababája volt.. egyszerűen ignorált minket..

    és ez az "anya".. az agyamra ment..

    és úúúgy örülök, hogy olvasod a blogot! :)
    jaj, tök jól esik :)))

  • 2009.09.11 20:41:30Farkasokkal táncoló

    Felicitasz,
    most eltekintve attól, hogy mások elég negatív tapasztalatokról számoltak be mi az a szörnyűség, ami miatt vissza kell fognod magad? A posztíró jól érezte magát, nem csináltak császármetszést, együtt lehetett a gyerekével, a személyzet készséges volt... hogy ott állt a cukros víz, vagy hogy inkubátorba tették egy időre a gyereket? Más kórházban is van ilyen szokás, az unokámat is 2 órára inkuba tették, azt mondták, hogy szüksége van erre az ujszülöttekbek.

  • 2009.09.11 20:49:32pingyi

    De a cukros vízre és a cumisüvegre nincs szükség.

  • 2009.09.11 20:58:38Kalmika

    Volt itt egy néhai Intődy Zsolt nevű barom osztályvezető főorvos. Még mindig az ő szellemisége uralkodik.

  • 2009.09.11 20:59:24nyuszómuszó

    jó, hát általánosítani kár.

    Ha nagyon sárga, akkor _muszáj_, ha nincs még tej.

    Ha volna tej, akkor nagyon káros, mert nem is fog szopni, és innentől róka fogta csuka.

    Így, vagy úgy, de ha sárgul, akkor innia KELL.

    Most nem a sima enyhe sárgaságra gondolok, hanem a komolyra, de gondolom, talán azt akarják elkerülni..

    Az én babám narancssárga volt és a szeme fehérje is jó sárga.

    Úgy is hoztuk haza, hogy egy hónaposan még mindig tiszta narancs volt..:P

  • 2009.09.11 21:10:17Farkasokkal táncoló

    Nyuszómuszó, és neked nem ajánlották a drasztikus C vitamin kúrát a sárga gyereknek?
    Mert mint írtam, az enyémnél csodát tett, aztán amikor a sógornőm szült, már előre kiváltottuk a patikában - de hálistenek nem volt rá szükség.

  • 2009.09.11 21:13:33Felicitasz

    FT: az nem mentség, hogy más kórházakban is van ilyen szokás. Akkor más kórházakról is megvan a véleményem. Nem kell az inkubátor, ez egy hülyeség, hogy erre az újszülötteknek szükségük van. A cukros víz szégyen és gyalázat, a szoptatott babákat tanulási szakaszban a szülő tudta nélkül cumisüvegezni kritikán aluli. A borotválás teljesen tudománytalan és fertőzésveszélyes. Hogy este tíz és reggel hat közt nem adják ki az őrzőbe beadott babát, ez minősíthetetlen.

    És vegyük észre, hogy ennek az egésznek semmi, de semmi köze nincs az orvos konkrét szülészeti tudásához. Le a kalappal a négy és fél kilós baba komplikációmentes kivariálása előtt, és a posztíró helyében én is meg lennék elégedve.

    Ami engem zavar (mit "zavar": feldühít!), az a "kórházi protokollnak" nevezett, szakmailag teljesen indokolatlan, időnként kifejezetten kártékony, megkövesedett bürokratikus förmedvény. Amikor valamit nem azért csinálnak, mert kutatással megtámogatott érvek alátámasztják, hanem azért, mert "ebben a kórházban ez a standard". Ilyenkor sikítófrászt kapok.

  • 2009.09.11 21:35:57pingyi

    Felicitasz, minden szavaddal egyetértek.

  • 2009.09.11 22:03:30ruju

    Az én fiam is besárgult, de őt berakták a szoliba, amit betoltak a szobámba az ágyam mellé, és mondták, hogy szoptassam, amikor csak ébren van. 3 napig volt a kékfényben - haha, remélem többet nem kell ott látnom :-DDD - és rendbe jött annyira, hogy hazamehettünk, addigra már tej is volt bőven. Mondtuk is, hogy kicsit sárga kicsit savanyú, ugye... :-DDD Én vettem észre, hogy sárga, aztán az értékei is elég durvák voltak, de senki nem akart az anyatejen kívül más folyadékot belétáplálni.

  • 2009.09.11 22:09:59Gági

    Én mind a két gyerekemet a Jánosban szültem. A csecsemőosztály tényleg elég tré, nálunk a szobában a sarokban ujjnyi por és pókháló! Nem tudom, ez is standard egy kórházban? Ha nem lett volna gátsebem, komolyan nekiálltam volna, hogy kiganyézzam.
    A doki, a szülésznők, meg még a nővérek is szerintem - vagy legalábbis velem - korrektek voltak.

  • 2009.09.12 01:42:53Matykoka

    Én úgy tudtam, hogy a folyadék kell, de a cukros víz csak a vércukorra jó (lányomnak leesett), igazából az előtej a jó dolog, mert a bilirubint a máj bontja és ahhoz zsír kell, nem pedig a cukros víz. Nagy hülyeséget mondtam?

  • 2009.09.12 02:07:29másutt

    Felicitasz, regen ertettem ennyire egyet valaki itt megirt velemenyevel.

  • 2009.09.12 04:31:37cantaloupe

    Felicitasz, helyes a bőgés..

    Amúgy én sem értem, miért cukros víz, miért nem tápszer akkor már?
    Az én babám ugye félig ázsiai, így a sárgaság hamar jelentkezett, náluk gyakoribb...de mivel a születési testsúlyának 12%-át nem vesztette el, vártak, s lám, jött az anyatej, addig meg volt előtej, amit ők "folyékony aranynak" aposztrofáltak. Nőtt is a súly rendesen.
    A gyereket bármikor megkaptam, vertem is volna az asztalt, ha 8 órán át nem kapom meg.

  • 2009.09.12 09:51:36ööööö...

    A tápszerben ott a tehéntej-fehérje. Az pedig az újszülött borjaknak optimális. :)
    Felicitasz,
    majd minden szavaddal egyetértek. Egyszer lehet, hogy leírom az élményeimet a mi szülészetünkről, naggyonaggyon tanulságos. Nálunk ugyanis van a kirakat (amit kommunikálnak magukról brosúrákban, szülésfelkészítőn stb.), és van a kőkemény begyöpösödött valóság.

  • 2009.09.12 09:58:15ööööö...

    A sárgaságról pedig: van az ún. élettani sárgaság, ami gyakorlatilag annyit jelent, hogy a kinti életben a babának kevesebb vörösvértestre van szüksége, ezért a felesleges mennyiség elbomlik, és kiválasztódik, ekkor semmi különös teendő nincs vele, a baba sárgás lesz egy kicsit oszt jóvan, majd elmúlik. Van viszont ennek egy kóros formája is, amikor vércsoport összeférhetetlenség miatt az anya szervezete ellenanyagokat gyárt a bébi vére ellen. Ilyenkor nagyon sok vvt esik szét, a baba extrém sárga lesz (egyimek is mandarin árnyalatúak voltak), és ez mellett extrém aluszékony. Na ilyenor KELL a folyadék, a szoptatást meg szinte el is lehet felejteni, szóval marad a cumisüveg vagy a pohár (nálunk hálistennek pohár). Ha pedig nem lett volna tejem az első napokban, akkor én inkább a cukrosvizet választom, mint a tápszert.

    De jöhetne ide egy hozzáértő, aki ezt a sárgaság dolgot jobban leírja.

  • 2009.09.12 11:03:50nyuszómuszó

    Farkasokkal táncoló, nálunk más volt a helyzet, nem azért voltunk olyan sokat a kórházban, ahnem mert korán született.

    Úgyhogy, hogy a PICen mit csináltak vele, nem tudom, mert a sárgaság volt a legkevesebb..
    Egy nap volt necces, hogy esetleg kellhet transzfúzió, de vgül csak szolizgatott a kis dobozkájában egy hétig, amúgyis ott lett volna.

    Nálunk az is rosszat tett neki, hogy nagyon éretlen volt a gyomra, 7 napig nem evett, csak infúziót kapott (úgy van, hogy akkortól kaphat tejet, ha a desztillált víz benne marad, addig csak mosogatják a gyomrát, és ő mindig kihányta a vizet).

    A sárgaságra meg ugye legjobb ellenszer, ha eszik a gyerek és beindul az anyagcseréje..

    Mikor hazaadták, hát sárga volt nagyon, de erre nem mondtak semmit, csak hogy majd elmúlik, engem meg nem érdekelt, csak úgy adnak haza babát a koráról, ha tutira semmi baja, szóval nem aggódtam..

  • 2009.09.12 11:04:57nyuszómuszó

    mármint a kék fény ment neki egy hétig, nem az inkubátorban volt annyi ideig; bár úgy lett volna..:P

  • 2009.09.12 11:11:47Subbantósdi

    http://index.hu/video/2009/09/12/a_magyarok_halljak_legjobban_a_magzati_szivhangot/

  • 2009.09.12 14:26:17Cs76

    En is a Janosban szultem az ikreim tavasszal, kedves es segitokesz volt mindenki, a koraszulott osztalyon kulonosen. Nem tudom mas korhazban van-e baba-MAMA szoba a koraszulotton, de nagyon jo volt 1 het utan vegre a babakkal lenni, a novrkek mindent elmondtak, segitettek, igy utolag konnyebb volt nekem, mintha hazajottunk volna es egybol melyviz.
    Ami ultra nagy baromsag, h a szuletrol csak gyalog lehetett lemenni, a kora osztaly tobbszaz meterrel feljebb van, lift nuku, mindezt felvagott hassal vegegkutyagolni nem tul vidam.

  • 2009.09.12 14:28:19Cs76

    En is a Janosban szultem az ikreim tavasszal, kedves es segitokesz volt mindenki, a koraszulott osztalyon kulonosen. Nem tudom mas korhazban van-e baba-MAMA szoba a koraszulotton, de nagyon jo volt 1 het utan vegre a babakkal lenni, a novrkek mindent elmondtak, segitettek, igy utolag konnyebb volt nekem, mintha hazajottunk volna es egybol melyviz.
    Ami ultra nagy baromsag, h a szuletrol csak gyalog lehetett lemenni, a kora osztaly tobbszaz meterrel feljebb van, lift nuku, mindezt felvagott hassal vegegkutyagolni nem tul vidam.

  • 2009.09.12 14:28:25hinta-palinta

    ööööö, csak azzal egészíteném ki, hogy az a nagy baj még az extrém sárgasággal, hogy az agyban felhalmozódik, szellemi fogyatékosságot okoz-magikterusz v. Kern ikterusz.Sárgaságot okoz még az epe, epeút rendellenesség is, extrem sárga(és fokozódó sárga) babáknál ezt is vizsgálják.

  • 2009.09.12 14:30:39Cs76

    En is a Janosban szultem az ikreim tavasszal, kedves es segitokesz volt mindenki, a koraszulott osztalyon kulonosen. Nem tudom mas korhazban van-e baba-MAMA szoba a koraszulotton, de nagyon jo volt 1 het utan vegre a babakkal lenni, a novrkek mindent elmondtak, segitettek, igy utolag konnyebb volt nekem, mintha hazajottunk volna es egybol melyviz.
    Ami ultra nagy baromsag, h a szuletrol csak gyalog lehetett lemenni, a kora osztaly tobbszaz meterrel feljebb van, lift nuku, mindezt felvagott hassal vegegkutyagolni nem tul vidam.

  • 2009.09.12 14:33:23Cs76

    En is a Janosban szultem az ikreim tavasszal, kedves es segitokesz volt mindenki, a koraszulott osztalyon kulonosen. Nem tudom mas korhazban van-e baba-MAMA szoba a koraszulotton, de nagyon jo volt 1 het utan vegre a babakkal lenni, a novrkek mindent elmondtak, segitettek, igy utolag konnyebb volt nekem, mintha hazajottunk volna es egybol melyviz.
    Ami ultra nagy baromsag, h a szuletrol csak gyalog lehetett lemenni, a kora osztaly tobbszaz meterrel feljebb van, lift nuku, mindezt felvagott hassal vegegkutyagolni nem tul vidam.

  • 2009.09.12 14:35:52hinta-palinta

    ...a bilirubin halmozódhat föl az agy bizonyos részeiben...

  • 2009.09.12 17:16:40szl1102

    Én még a régi szülőszobán vajúdtam a Jánosban 12 órát a császár előtt. Nem a doki és nem a szülésznő miatt lett császár, hanem a szívhang gyengülés, a zavaros magzatvíz miatt és végül életmentő volt a doki elmondása szerint. A fogadott doki és a szülésznő is nagyon korrekt volt, mikor megcsinálták a császárt odahozták nekem a babát megmutatni, puszit is adhattam neki.
    Utána levittek a szobába és a férjem kihozta a kislányunkat, igaz a spinális érzéstelenítés miatt nem volt velem. Az első éjszakát bent töltötte a baba, de nem morgolódtak a csecsemősök. Más kérdés, hogy semmit nem mondtak, csak ha kérdeztem.
    Végül egy 3 szobás, wc-s, zuhanyzós szobába kerültem és csak az zavart, hogy a látogatókat beengedik a szobába. Egyébként egy ilyen kicsi szobában meg lehet egyezni, hogy mindenki kimegy, ha jönnek hozzá.
    Nekem azt mondták a cukros víz azért kell, mert a gyereknek kell folyadék amíg nincs tej és a vércukor szintjét is szabályozza. Egyébként én több, mint 1 évig szoptattam, pedig adtam neki cukros vizet. Tápszert meg nem adnak neki pótlásnak, csak a 3. éjjel és ha akkor nem adja be az anyuka, akkor nem is kap a kórházi lét alatt. Egyébként ha adsz be lefejt tejet a csecsemősöknek, akkor éjjel azt kapja a 3. naptól.
    A második gyermekem is ott fogom szülni, nyilván mindenki máshogy éli meg a szülést és az ellátást, de nekem semmi bajom nem volt vele.

  • 2009.09.12 17:32:38Sudve

    nyuszómuszó, az a védőnő rendkívül együttérző és szimpatikus... Sára születése másnapján (én még alig éltem, gyerek a PIC-en) feljött a posztoperatívra, és kiosztotta a férjemnek, hogy azonnal anyakönyveztesse Sárát, "mert hát mégiscsak élő újszülött, de ki tudja..." és itt abbahagyta, gondolom, látta a fejemen, hogy ha még egy szót szól, megölöm.

  • 2009.09.12 19:02:52Farkasokkal táncoló

    Sudve,
    no comment... :-(

  • 2009.09.13 20:23:41Cs76

    Sudve: ez eddig uberelte az osszes negativ hozzaszolast:(
    Miert kerult a baba a Pic-de?
    Jol fel vannak szerelve?
    A koraszulott osztaly alapitvanyi penzbol mukodik, szerenyen de nagyszeru dolgozokkal. Szoktunk kinott kisruhakat, pelusokat vinni, minden segitseget szivesen fogadnak.

  • 2009.12.08 00:34:33estieszti

    herbivore
    Biztos fizetős alapitványi szobában voltál a gyermekágyon, ugye?
    Én 3 hónapja szültem ott az első babámat, és minden általad irtra ráismerek kivéve a gyermekágyas osztályra és a segitőkész nővérekre.. Én csak egyetlen nővér keze közt éreztem magam embernek a császár után magatehetetlenül, fekve, vérezve és katéterrel, egy Erika nevű középkorú nővér kezei közt. A gyermekágyas kórterem maga a horror: magas ágyak, amelyre az össze-vissza kaszabolt nőknek szép kis fájdalmas és hosszadalmas kaland volt fel s le mászni, de közben gurult ki alólad, ha már a fél segged rajta volt, mert persze kerekesek, a minősithetetlenül undoritó zuhanyzó a folyosón, a mindössze 2 db wc, köztük az egyikben nincs villany, úgyhogy mind a 40 ember (+látogatók) azt az egyet használták, a látogatók korlátlan beengedése.. én 5 ágyasban voltam, és volt, mikor 20 (!!) idegen volt bent a kórteremben miközben próbáltam volna szoptatni...
    Sőt, egy férfi, aki a szomszédhoz jött látogatóba, rátette a retkes táskáját az én ágyamra!! a 2 napos újszülöttem mellé!!
    Nincs rend, ezt meg kéne tiltani, ez már túl nagy szabadság.
    A szülésem is rossz élmény volt, hiába szép a szülőszoba, mert bár 2 óra (!) alatt vajúdtam és tágultam magamtól 3 és fél ujjnyira otthon,és csak utána mentem be, igy is rámtették az oxitocin infúziót, ami után minden elromlott.. Piszkos magzatviz, leesett szivhang,oxigénmaszk, végül sürgősségi császár, utána 12 óra hanyatt fekvés..
    Szerintetek ilyenkor minek gyorsitó?
    A gyereket nemhogy nem tették rám, hanem 1 napig nem is láttam, mert anyukám minden kérése ellenére sem hozták be.
    A magzatmázat biztos letörölték, pedig kértem, hogy ne, mert az az egyszerűbb, inkubátor, és a 2. naptól jött az "anya" védőnő, én nem is voltam benne biztos, hogy hozzám beszél.
    Kéne neki kúra az OPNIban. Ha lenne.

  • 2009.12.08 01:15:17másutt

    Asztakurva, ez horror, estieszti, miert akarna ott barki szulni, ha mehet mashova, akar vonattal, akar szekerrel akar kuszva??? Szegenykem!

  • 2009.12.08 01:32:42Moira

    másutt: én jó két éve ott szültem a lányomat (Azóta felújították a szülészetet), semmi bajom nem volt velük.
    A lányomat egyből rámtették (ő meg jól lekakált engem :-)), miután lemérték egyből hozták szoptatni vissza a szülőágyra,
    A zuhany elég leharcolt volt, nem tudom azóta milyen.
    Sajna mostanság is jártam arra (méhszűjseb, vérzés, stb)és mindig normálisak voltak, két dokinál is jártam mostanság, mindekettő alapos uh-t csinált (hüvelyit, és simát is), amikor nem a szülőszobán vizsgáltak, akkor a lányom is bejöhetett velem.

  • 2009.12.08 01:34:23Moira

    Ez persze nem jelenti azt, hogy másnak nemlehetett rossz ott, a csecsemősök nem túl közlékenyek, ez tény, és sok a látogató, de most pl a járvány miatt ki vannak tiltva.
    Nekem nem volt császárom,így arról nem tudok nyilatkozni.

  • 2009.12.08 01:41:14másutt

    M, ez is valami, egy pozitiv tapasztalat.
    2 embert ismerek, aki ott szult, mindketto teljesen normalisan indult neki, de csaszaros lett, es olyan kapisgalasuk volt, hogy "nem kellett volna"... ha beken hagyjak.
    Szoval az eloitelet mar megvan bennem.

  • 2009.12.08 08:25:10Temptation

    Azért azt gondoljuk végig, hogy a "piszkos" (mekóniumos) magzatvíznek semmi köze nincs az oxitocinhoz!

    Én a negyediket szültem a Jánosban, 2003-ban. Akkor a zuhanyzók még jól néztek ki, nem sokkal előtte lettek felújítva.A nagyobb szobákban az tényleg zavaró, hogy boldog-boldogtalan bejöhet.
    A csecsemősök nem voltak nagyon mosolygóska, de amúgy rosszat nem mondhatok rájuk.Igaz, nekem negyedik gyerek volt, igazán nem is voltam rájuk szorulva tanács tekintetében.
    Én is elégedett voltam, nem volt rossz élményem.

  • 2009.12.08 18:48:56diktálom, mancika

    Szinte szóról szóra megegyezik a szülésem története a poszt írójáéval. Herbivore, te én vagy? :) Még az is lehet, hogy egyszerre szültünk.

    Nekem is jó élményeim vannak a Jánosról, bár a mai fejemmel sok mindent másképp csinálnék. Pl. nem adnék cukros vizet a gyereknek, ami után csak a szerencsének köszönhetem, hogy rendesen szopott.

    Én fájásgyengeség miatt kaptam oxitocint, de szomorúan hallom, hogy szinte rutinszerűen nyomatják :(
    Estieszti, neked már szóban elmondtam a véleményem ;) Nagyon gáz. Mi a fenének adnak 3.5 ujjnyi tágulásnál oxitocint?? Adnék annak az orvosnak én is egy kis oxit :)

  • 2009.12.08 21:19:35herbivore

    hű, újabb rémtörténet a jánosból :(

    másutt,
    ismeretségi körben többen szültek ott rajtam kívül az elmúlt években, és nem rémes élményekkel jöttek haza
    ez sok mindenen múlik, orvos, szülésznő, szülés lefolyása, stb, pontosan tudod, nem kell magyaráznom

    estieszti,
    alapítványi szobában voltam, de abba bele se merek gondolni, hogy ezért lettek volna normálisak a nővérek (elvégre nem nekik ment a szobáért fizetett pénz)
    sajnálom, ami veled történt :(
    én gyerekágyas nővérrel a napi hőmérőzésen kívül amúgy csak egyszer találkoztam, amikor fájdalomcsillapítót kértem

    egyébként így visszagondolva most azt mondom, hiába nem voltak bunkók a csecsemősök (megható, nem? :)), szoptatás szempontjából tényleg nagyon káros a hozzáállásuk

    viszont amit a szülészorvosommal és a szülésznővel kapcsolatban írtam, továbbra is fenntartom

  • 2009.12.08 21:38:37Fidelio73

    hát, én a koraszülött intenzívről tudnék mesélni. kizárólag rosszakat. rémálom az elm utcában.

  • 2009.12.08 21:49:40Cs76

    Meselj!

  • 2009.12.08 22:04:43Rosa Rugosa

    estieszti

    Ez nagyon para.
    Én négy gyerekből egyet szültem Bp.-n, a többit vidéken, de a lekezelő, pénzsóvár bunkó taplósággal csak a fővárosban találkoztam.

    A legjobb szülésem Veszprémben volt (véletlenül) és ma is úgy gondolok vissza arra a kórházra, hogy igen, mindegyiknek ilyen emberinek és normálisnak kéne lenni.

  • 2009.12.08 23:26:00Fidelio73

    minden babát egy seggkenőcsös tégelyből kentek, mindet összefertőzték klebsiellával. fostak, de észre sem vették, nekem kellett első gyerekesként felismernek, h ez nem "rendes" kaki. olyan boci cumival etették őket, hogy orrukon, szájukon ömlött a tej a babáknak, aztán azt mondták, h nem vehetem a kezembe a gyereket, nemhogy szoptatás, arról ne is álmodjak, mert még bukós. aztán vittem sima cumit, és lőn. nem akarták kikötni-visszakötni a branült, ezért sem kaptam meg napokig. amikor magától, mármint a gyerek kis mozgásaitól kimozdult a vénából a branül, nem hívott a nővér orvost, ő preparálta a gyerek fejébe, fél óráig kínozta, de mellé lőtt, az egész adag infúzió a szövetbe ment, úgy nézett ki a gyerek, mint egy horrorfilm-szereplő. szerencse, h felébredtem és észrevettem.
    lehet, h amint elküldöm, eszembe fog még jutni ez-az, hirtelen ezek.
    mai fejjel nem is értem, hogy a pcsába nem jöttünk el onnan két nap után, és hogy nem rúgtunk fel senkit, nem tettünk panaszt.

  • 2009.12.09 22:13:36Cs76

    Miert kerult a babad a koraintenzivre? Az amugy a PIC? Nem emlekszel ennek a marhaokos novernek a nevere? Eleg a kereszt, hatha be tudom azonositani.

  • 2009.12.09 22:40:25m. kira

    Én kétszer szültem a Jánosban ez elmúlt két évben, elsőre volt oxitocin fájásgyengeség miatt, és persze nem is tágultam, a második ment volna beavatkozás nélkül, de a végén én rimánkodtam gátmetszésért. A szülésznők nagyon jók, a dokim rendben volt, de a csecsemősnővérek kiborítók. "Anya" védőnő tényleg fura, de ő volt az egyetlen, akiben a segítőkészség szikráját felfedeztem. Ha valaki ott szül (ami szerintem nem horror) akkor előre készüljön pelenkázásból, szopatásból, mert ott segítségen nem kap.

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta