SZÜLŐSÉG

Veszélyben a magzat övterelő nélkül?

2009. augusztus 4., kedd 12:40

Előző két terhességem alatt az övterelő, mint fontos biztonságtechnikai eszköz még nem volt olyan elterjedt és divatos, mint manapság. Akkor is vezettem autót – a terheskönyvek ajánlása szerint a has alatt elvezetett övvel, szerencsére nem volt még csak koccanásom se.

ovterelo

Most már kezdem magam rosszul érezni, amiért a „Van már övterelőd?” – kérdésre nemmel válaszolok. Veszélyeztetem a magzatom? Vagy ez is csak a kismamaipar egyik lehúzása? Heti kérdés.

A gyerekülés fontosságát nem vitatom, soha nem utaznak anélkül a lányaim, hogy be ne lennének kötve életkoruknak megfelelő autósülésbe. A minap arra gondoltam, hogy ha az autóban nekik megadom a legnagyobb biztonságot, amit tudok, akkor a hasamban lévő gyerek is megérdemli, hogy biztonságosabbá tegyem az utazást. Be is mentem a Brendonba, ahol az övterelő árának láttán felmerült bennem egy kérdés: vajon tényleg annyira fontos ez a kis anyagdarab 12 ezer forintért, hogy gondolkodás nélkül megvegyem?

Nem jelentem ki kategorikusan, hogy ennyiért nem veszem meg (más hülyeségre is kiadtam már ennyit), inkább a Poronty olvasóihoz fordulok: megér ennyit a termék, vagy ez is a popsitörlőkendő-melegítő hasznosságához hasonlítható? Azaz valóban nagyobb biztonságban lennénk az autóban az övterelővel, vagy csak a lelkiismeretem nyugtatnám meg: lám, én ezt is megvettem, hogy a gyereknek jobb legyen!

Update: Közben keresgéltem kicsit az interneten és a Minimanó oldalán találtam kölcsönözhető övterelőt. Igaz, kissé ellentmondásos infók vannak kiírva, 13 ezer forintot kell letétbe helyezni, amely a termék visszavitelekor teljes egészében levásárolható, bérleti díj nincs. Két sorral alatta pedig ez olvasható: "Minden megkezdett napot felszámítunk!" A Vaterán 2500 forintért lehet használtat is venni. Érdemes?

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.08.05 11:11:55Zsákos ember

    baud: nem ismerem, mi az?

  • 2009.08.05 11:13:02Zsákos ember

    baud: ja, rajottem, jopofa...

  • 2009.08.05 11:16:28altefnegy

    Még írok, hogy aki olvasni, érteni tud, az tanulja meg bekötni magát varázslás nélkül. ;)

    A has alatt kell elvezetni az övet. Nem kézzel távol tartani, nem combra ráhúzni és nem fekete kakast áldozni holdtöltekor krétakör közepén a keresztúton.

    Amennyire lehetséges, a csípőnek (medenceövnek) kell feszülnie az öv alsó részének, mert így képes alapból megtartani a test nagy részét. Ha nem ez a kiinduló állapot, akkor az öv feleslegesen fog roncsolni egy ütközésnél.

    Ütközésnél az öv mindig lefelé-befelé mozdul a derékrésznél az övfeszítő miatt (régebbi autókban csak a helyén marad), hogy ellensúlyozza a kifelé-felfelé elszállni készülő utas ezirányú törekvéseit. Akárhogy volt is bekötve valaki, az erőhatások miatt az öv feszes lesz pár tizedmásodpercen belül, mert ha más nem is, a test nekifeszül. Sokkal biztonságosabb ezt minél hamarabb az övön felfekve elkezdeni, mint lendületből nekiesni.

    Igen, kényelmetlen. Ahogy a guggolás, felkelés, lehajlás is az utolsó harmadban. Ezzel jár.

    És ne higgy nekem. Ülj be a kocsiba, kösd be magad szabályosan. Rántsd meg egy picit az öv felső részét, hogy beakadjon. Aztán képzeld el, hogy hátulról egy ellenállhatatlan erő -mert az- tol előre. Kicsit bele is feszülhetsz, ha nem kellemetlen. Ekkor pontosan érezni, hogy hova törekszik az öv. No, amennyire lehet, abba az irányba kell rendezni az övet, olyan feszesen, amennyire lehet.

  • 2009.08.05 11:17:21Cyr

    ja és még valami: ahogy biztonsági gyerekülést nem veszek a gyerekemnek vaterán, teszveszen, úgy ilyesmit sem. Akármilyen ócsóér' adják. És nem azért, mert nem telik rá.
    Egyébként kicsit fura, hogy ha valaki aztmondja valamire - most nem csupán ebben az ügyben - hogy totál fölösleges és pénzkidobás valami, mindig van olyan, aki meg van arról győződve, hogy az illető azért mondja ezt, mert nem telik rá. Fel sem merül a buksi fejekben, hogy más indítéka is lehet a dolognak. Mert ahhoz gondolkodni is kellene. Na mindegy, nem hergelem magam.

  • 2009.08.05 11:40:36kockpit

    Cyr, szerintem túlreagálod.

    Amúgy én nem írtam, hogy felelőtlen, aki nem vesz, különösen azért, mert én elsősorban kényelmi szempontok miatt vettem. Nagy balesetben nem hiszem, hogy számítana, kis balesetben meg szintén mindegy, így se, úgy se lesz gond.
    de nekem kényelmes, és nekem megéri.
    Biztonsági gyereküléshez nem hasonlítanám, mert szerintem tényleg inkább kényelmi funkciója van.

    Arra nem térek ki, mire vásárolom le - amúgy nem babaruhára -, mert mindenbe bele lehet kötni, hogy tökfölösleges.

    Vannak még ilyen dolgok, amikről el lehetne beszélni, hogy micsoda lehúzás, és többe kerülnek jóval. Rögtön lehetne vitát indítani pl. köldökzsinórvérről meg légzésfigyelőről.

  • 2009.08.05 12:00:28Cyr

    De kockpit, itt a lényeg: kényelmi szempontok, erről beszélek én is. Távolról sem az, hogy hű, ez mennyire biztonságos, meg be se lehet enélkül szállni az autóba, meg férjem nem engedne, háp-háp. Erről beszélek. Kényelmes, de nem szükséges. Csak itt már voltak kommentek a felelős gondolkodásról, meg a tutibiztonságról is ezügyben. Oké, a teljes zúdulatom nem neked szólt, általában azoknak a marhaságoknak, amiket itt osztottak erről a cuccról, csak már hörgök, amikor hát persze, a kaja fontosabb jeligére lelegyintenek. És így higgadtabban, talán egyetértünk abban, hogy vannak olyan élethelyzetek, amikor a fontossági sorrendet nem az adja, hogy az embernek mennyi pénz van a zsebében. Érezheti valaki tök haszontalannak az adott dolgot azzal együtt is, hogy nem a havi kajapénzt kellene ráfordítania, ha történetesen meg akarná venni. De nem akarja.

  • 2009.08.05 13:18:01Cobold

    cozumel,

    Alapvetően bkv párti vagyok, és szinte csak bkv-val járok mindenhova.
    De pl. a férjemnek bkv-val 1 és 1/4 óra az út munkahely és otthon között (4 jármű), és ez a legoptimálisabb útvonal. Légvonalban közel van pedig.
    Autóval negyedóra, biciklivel félóra.
    Ezért férjem nem jár bkv-val, hanem vagy kocsival, vagy bringával (egy eléggé életveszélyes útvonalon...).
    Vannak részek, vannak útvonalak, ahol jó a tömegközlekedés. Vannak azonban olyan kezdő-végpont párosok, dögivel, ahol a tömegközlekedés katasztrófa.

    Jártam pár nyugat-európai nagyvárosban, mindenhol 1000x jobb tapasztalatom volt, pedig többször is előfordult, hogy nem igazán frekventált helyen laktam.

  • 2009.08.05 13:24:30Magenta

    Szerintem cozumel az olyanokra gondolt inkább, mint az én férjem, aki innen 20 perc alatt bent van Pesten, felül a metróra és ott is van a munkahelyén.
    Sokan ilyen jó közlekedésnél is kocsival járnak, de tényleg nem értem, minek?

  • 2009.08.05 13:26:39Cobold

    2009.08.04 17:59:32altefnegy
    Nem említik a terelőt, de a terelő szerintem nem a combokra feszíti az övet, csak a pocak alatt vezeti el. Csak lent terel. Tehát az általad említett biztonsági követelménynek (A hárompontos biztonsági övnek mindig a vállon át a két mell között, a két medencecsonton keresztben kell futnia. ) szerintem megfelel.

  • 2009.08.05 13:35:57Cobold

    2009.08.04 18:28:02altefnegy
    Felcsúszik az öv a hasra. Kényelmetlen, ez biztos. Télleg felcsúszik, tapasztaltam.

  • 2009.08.05 13:49:31Mirca

    Az a legfurább nekem ezekben a hozzászólásokban, hogy néhány poszttal előrébb, egyfolytában arról olvastam, hogy nem adok magamra, ha nem költök el sok tízezret csini-cuki kismamruhákra. Műr-műr kezdtem magam igénytelennek érezni, mert csak a legszükségesebbekre költöttem (jól fog a pénz mág jönni). Itt meg azt találom, hogy minek költ valaki rá, mennyire felesleges pénzkidobás, stb.
    Nos én megvettem - bár nem az eredeti áron - de inkább költök erre, mint a ruhákra.

  • 2009.08.05 13:51:50Mirca

    2009.08.05 13:35:57Cobold
    Nekem is mindig felcsúszott az öv, és meg is éreztem náhány erősebb fékezést. Most, hogy használom az övterelőt nem csak kényelmesebb, de meg sem érzem a hasamon a rántást - legfeljebb a mellemen.

  • 2009.08.05 13:59:23Vakmacska

    Cobold, Magenta, még egy baj - egy hónapra előre el kell döntened hogy főleg autóval vagy főleg bkv-val jársz, az anyagiak miatt ugyanis ad hoc nem megy.

    nekem ugye másfél éve nincs bérletem (mert ahogy fent, melóhelyre használhatatlan), tehát csak a nem átszállós helyekre bírunk menni. Pl. az állatkertbe nem: az 1 busz+egy villamos+egy kisföldalatti, ugyanez vissza, tehát kétszer 900 Ft állatkerti belépő nélkül, ennyit benzinre akkor se költök el, ha Hummerrel mennék. Ha messze állok meg és visszafele elfárad a kölök, akkor 2 trolimegálló kiegészítésnek OK. De 1800 Ft csak egy állatkerti túrára, belépő, üdítő nélkül, hát vesszek meg ha nekem ez kell, és akkor a plusz időt nem is számoltam, hogy kocsival hazaérünk ebédre, anélkül meg esetleg lehet még a kaját is megvenni ott helyben.

  • 2009.08.05 14:07:29Magenta

    Vakmacska, khm, én csak a munkába járásról beszéltem. :)
    Mivel itthon vagyok, nekem sincs bérletem, nyári szünet, tehát a gyerekeknek sincs, a gatyánk rámenne, ha tömegközlekednénk ennyien.

    De ha megnézed, hogy a férjem hogy jár dolgozni, egyrészt így gyorsabb (!), mint a hármas metró vonalán a dugóban szopni, másrészt olcsóbb.

    A családi bulikat kocsival oldjuk meg, de ha pl. csak mi ketten felnőttek megyünk valahová, akkor a metrónál letesszük a kocsit, mert csak nekem kell jegy és nem szeretek parkolási díjat fizetni, mert pofátlanságnak tartom.

  • 2009.08.05 14:10:50Csacsika

    2009.08.05 13:18:01Cobold

    Ebben egyetértünk. Anyum gyalog negyven perc, bicajjal kb. 10 perc, kocsival kb. 5 perc, BKV-val meg vagy egy óra, mert kétszer át kell szállni. :-((
    Valahogy az "oldalirányos" közlekedést nem fejlesztették ki, csak a "befelé irányulót". :-((

  • 2009.08.05 14:11:30Magenta

    Munkahelyemen átszervezések voltak, az egyébként igen jól megközlíthető helyről rengeteg embert átpakoltak ki a határba, na, akkor inkább én is autóznék.
    Viszont akkor összeállnék több kollégával, akik erről járnak.

  • 2009.08.05 14:18:48Csacsika

    2009.08.05 13:24:30Magenta

    Nem érted minek? :-D
    Ilyenek mondjuk - főleg - a főnökeim... Öltönyben faca látványt nyújtanának a metrón és a kisföldalattin! :-DDD
    Szeretném így meglátni Őket, de biztos nem fogom.
    Tuti nem fognak nekünk ezzel örömet okozni, vagy azért, mert az öltönyöseket szívesebben ütik le, vagy zsebelik ki, vagy mert nincs kedvük reggel farmerban elindulni, a melóba érve meg aztán átöltözni, és azt lesni, hogy ezt melyik másik főnök látta. Meg aztán nekik nem kell súlyos parkolási pénzeket fizetni, hülyék lennének a metróállomásnál hagyni az autójukat. (Ami persze már nem egymillás tétel). A cégnél liftes parkoló van, kártyával nyílik az összes kapu, s minél nagyobb a beosztása annál magasabbra emeli a lift az autóját. Egyszóval simán ajtótól-ajtóig ül és vezet, és nem röhögik ki, meg nem zsebelik ki.
    Bár ez csak egy réteg, akikről én szóltam, de tuti van olyan, aki más példát is tudna mondani.

  • 2009.08.05 14:21:30Csacsika

    2009.08.05 13:59:23Vakmacska

    Igen, a többi ok meg többek között a pénz, és az idő. Az a rengeteg átszállás tényleg gáz.

  • 2009.08.05 14:26:13Csacsika

    2009.08.05 14:07:29Magenta

    Igen, többek között apósom is így jár dolgozni, de miért??? Azért, mert feljön a metróból, megy 10 percet, és már ott is van a melóhelyén.
    De ha át kellene szállnia még valamire, azzal is mennie kellene mondjuk 10 percet, és ráadásként még mondjuk csúcsidőben a belvárosban is hiába jár mondjuk az a fránya troli vagy villamos 2-4 percenként, de már csak reménykedsz, hogy talán a harmadikra fel is férsz, akkor biztos nem tenné le az autóját.
    Azért Budapestet beszűkíteni egy-két helyre nem szabad. Mindenhol más és más a jellemző a közlekedési útvonalra, a közlekedési morálra. A metró tényleg jó, de sajna Budapest nem csak abból áll.

  • 2009.08.05 14:29:49Csacsika

    Az azért kimaradt az egyik hozzászólásomból, hogy azért szoktam látni öltönyöst - kosztümöst metrón, (nekem is kosztümben kell járni, fiúknak meg öltönyben) én most a nagykutyákról beszéltem. És ahogy mi egyszer összeszámoltuk, nálunk több a nagykutya, mint ahányan munkát végzünk. :-(

  • 2009.08.05 14:33:22altefnegy

    2009.08.05 13:35:57 Cobold

    Az öv akkor tud felcsúszni a hasra, ha laza. Másként nehezen is tudna, hisz' ott a legnagyobb a test átmérője ilyentájt.

  • 2009.08.05 14:35:50mazsola84

    Csacsi, nekem is volt olyan munkahelyem, hogy kijöttem az aluljáróból és ott voltam a munkahelyemen, na akkor eszem ágában sem volt kocsival járni.
    Én most már nagyon keveset járok be Pestre, viszont sokat kolbászolok Budaörs-Bia-Páty-Budakeszi-Érd vonalon. Vicces lenne busszal (asszem a települések között nincs is közvetlen járat).

  • 2009.08.05 14:53:05Csacsika

    Pont ahogy írod, kb. itt is annyi egyik külső kerületből átjutni a másikba, mint egyik városból a másikba. (ha az időt nézzük)

  • 2009.08.05 15:57:55Cobold

    2009.08.05 14:33:22altefnegy

    Jó, most nem fogok vitatkozni veled erről. Nekünk jó kocsink és biztonsági övünk van, mégis élő a probléma.
    (Van az a terhes haskörfogat, ami még kisebb, mint a "lehúzott" öv, de már igenis számít. 8-9 hónapban már nem feltétlen csúszik fel, de kocsija és kismamája válogatja. )

  • 2009.08.05 15:58:33Lümier

    Miért fáj az egyeseknek, hogy a másik ember, aki kommentel ide, leírja, hogy a párja védi, óvja?
    B+, ezzel nem azt írja, le, hogy egy tehetetlen miss pics@, aki nem képes önálló döntésekre, hanem azt, hogy a másik törődik vele, figyel a biztonságára - na meg a gyerekére.

    Akik megvették a mások által ócsárolt ővterelőt, egyiknél sem láttam, hogy azt írta volna, hogy NEM tudott pocakosan élni nélküle. Egyszerűen közölték, hogy:
    - egyszerűen használható
    - kényelmesebb volt az utazás
    - nem nyomta a hasát a használatával a biztonsági öv.
    Egyedüli hátrányként a szoknyával használatát láttam több helyen, amit én nem tapasztaltam, mert nem szoktam szoknyát hordani, illetve a tépőzáras változatnál a tépőzár elfáradását (bár azt meg akkor ki kell cserélni, új csíkot varrni rá)

    A "nyiff-nyaffos" megjegyzést meg el lehet hagyni, mert nem egy letört műkörömről beszélünk.

    Inkább megvettem az övet, mint hogy FELESLEGESEN kiadjak 100000 ft feletti összeget mindenféle hülyeséggel telezsuffolt babakocsira. Mert az lehúzás (még akkor is, ha van hozzá hordozó, lábzsák, tatyó, mózeskosár) Pedig vidéken élek, ahol, ahol nincs minden leaszfaltozva, mégsem hiányzik a fullrugós nevétkellmegfizetni drága babakocsi.

    ...és teljesen elvonatkoztatva az ővterelőtől:
    Az, hogy mi a felesleges, az relatív. Függ a hozzáállástól, a pénztárcától, lakóhelytől, időjárástól. Nem sorolom tovább.

  • 2009.08.05 16:08:19Temptation

    Lümier: nem fáj az senkinek, hogy véd-óv a párja valakit, de nekem akkor is furcsa hogy_általában_bármit_"nem enged_nekem a férjem."
    Ez most független az övterelőtől. Lehetne helyette más is, pl. nem engedte s férjem,. hogy hazahozzak egy kiló kenyeret a boltból, vagy bármi más.Ne így akarjon félteni, hagyja már hogy felmérjem mit bírok és mik a kockázatok, majd felnőtt emberként magam döntsek.
    A "nyifi-nyafizás"-ban nem én vagyok a ludas, de az sem az övterelőre volt kihegyezve, hanem arra, hogy valaki valamit enged-nem enged a másiknak.

  • 2009.08.05 16:08:43Macskanya

    Nem olvastam el az összes hsz-t, de látom, még mindig nem mindenki fogja fel, hogy egy ilyen dolog nem egyszerűen pénzkérdés. Igenis veszélyes nagy pocakkal övterelő nélkül egy baleset és egy erős fékezés, akinek már nincs meg a baba, az tudja, hogy nem nyafogás és rongyrázás.

    Azzal egyetértek, hogy ez business, kemény lehúzás, de attól még nem lesz szükségtelen. Aki sokallja, az kérem nézze meg a vaterát, tesz-veszt, egyéb más apróhirdetőket és vegye meg potom, akár harmadáron.

    Csak ne adja itt elő, hogy úristen, ez micsoda szükségtelen sznobizmus.

  • 2009.08.05 16:18:17Csacsika

    Ha már így témánál vagyunk, szerintem ezek a százezer körüli babakocsit tényleg szükségtelenek. Remélem erről is lesz egy poszt, szívesen nézném meg, kinek mi a véleménye róluk.
    De most mennem kell, további jó szórakozást. Sziasztok!

  • 2009.08.05 16:18:54Csacsika

    Bocs: babakocsiK

  • 2009.08.05 16:23:18baudolinA

    Offolni fogok a "miss picsához": úgy tudtam, hogy "mies picsa" [vagyis mísz, mert még ebben a formájában is létezik magyarul] a "helyes" alak, mert a németből származik. A 'mies' jelentése németül: rossz, vacak, siralmas.

  • 2009.08.05 16:38:34Temptation

    Macskanya: én nem az övterelő szükségességét vitattam.
    Ha nem nekem szántad, elnézést.

  • 2009.08.05 18:17:20Macskanya

    Temptation, dehogy, tényleg nem olvastam mindent. Csak nem értem hogy nem lehet vkinek egyértelmű ez. Persze nem mindenki találékony és 10ezren felül tényleg nagyon drága. Nekem mondjuk bármi pénzt megér a baba és nem értem miért más ez, mint a megszületése után. Inkább nélkülözök mást, nem megyek fodrászhoz stb. Más kérdés, hogy nem kell ennyiért megvenni, van sokkal olcsóbban is.

    Egyébként a bkv kérdésében nem nyitnék vitát, mert alapvetően tömegközlekedés párti vagyok, de megnézem azt a kismamát, aki felsétál hozzánk - Budán, fel a hegyre, lefele is 15 perc séta. Felfelé még egy egészséges izmos férfiember is kikészül. Ebben a 40 fokban meg sétáljon ide fel, akinek 6 anyja van :-D

    Van fent is egy busz, de pl. este 40 percenként jár. Itt lefele ok, felfele tervezetten menetrenddel. Azért, ha tehetem, a metróig elmegyek kocsival. Kb. 10 perc. Ez sem sznobizmus, csak reális gondolkodás. Aki nem ilyen helyen lakik, az másként gondolkodik, de nekem így is megéri. Azért nem kell azt gondolni, hogy azért kell mindenképp övterelő, mert valaki fenekéhez ragadt az autó. Az ilyet én is roppant rühellem. Még most az utolsó hónapban is metrózni fogok (sajnos), mert ebben a városban képtelenség közlekedni. Most azért nem tenném, ha nem lenne muszáj, ugyanis bárki bármit is mondd, igenis megterhelő másfél - két órát utazni melegben, 3 órát ülni dokinál és utána még dolgozni is. Opció viszont nincs, az autók számát csökkenteni kívánó városatyáknak nem szül senki fia borja és pont a klinika környékét lehetetlenítették el teljesen. A végén még szülni is bkv-val fogok menni, mert nem jutok oda másképp. :-DDD

  • 2009.08.05 18:22:46Macskanya

    Lümier, a 100 rongyos babakocsit is meg lehet szerezni 50-ért kis találékonysággal és vadi új állapotban. Elég, ha találsz vkit, aki foglalkozik bemutató darabokkal, akár külföldről is. A kiegészítőket hozzá pedig mondjuk odaadja a család... Sok minden relatív. Szerintem az egész baba-gyerek téma erről szól. Mi szinte semmit nem tudnánk megengedni magunknak a jelen szinten, mégis mindenből a legjobbat szerzem meg. Szivesen adok tippeket ;-)

  • 2009.08.05 20:28:19OldNat

    A popsitörlő-melegítő legalább nem káros (ha nem melegíted túl, mert akkor esetleg visít a baba), de ez a vacak igen.

    Az autógyárak komoly kutatásokat folytatnak a terhesvédelem terén, a korszerű autók övei (passzív vagy aktív övfeszítővel) a lehető legnagyobb biztonságot nyújtják a belül lévő babának is. Egy odabarkácsolt sátorlappal a kikísérletezett öv hatóképességét rontani a hülyeség győzelme a normalitás (és a pénztárca) fölött.

    Majd ha láttam megbizható több száz crash tesztet övterelőt figyelembe vevő övkonstrukciókkal és terhes-dummykkal, amelyek bizonyítják, hogy nem zsebmetszésről van szó, akkor hajlandó leszek elkezdeni gondolkozni azon, hogy minden műszaki meggyőződésem ellnére kipróbáljak egy ilyet egy dinnyével és falnak menve a fűnyíróval. És akkor valószínűleg rájövök, hogy eleve jól gondoltam én a dolgot.

    Ja, hogy hosszú voltam? Bocs. Összefoglalom.

    Humbug.

  • 2009.08.05 22:03:20Lümier

    Temptation!

    A nyafizást nem te írtad, hanem volt valami kérdésed, arra volt a nyiff-nyaff a válasz.

    Az övterelő megvétele az ÉN elhatározásom volt. ...és ha már megvolt, akkor - inkább átfogalmazom - emlékeztetett a férjem, hogy hozzam a kocsiba (igen, kicsit szétszórt emberke vagyok...:D )
    Talán rosszul fogalmaztam az elöbbi hsz-emben - sőt,biztos.

    Macskanya!

    Köszönöm a felajánlásodat, de van egy minden igényünket kielégítő babakocsink (használtan vettem, szinte "ingyé" a tesz-veszen), és minden, számunkra szükséges dolog.
    3. gyerkőc nődögél odabent (két fiúcska után drukk, hogy leányzó legyen :))), már nem akarok semmit sem venni. Legalábbis nem tudok róla. De mégegyszer köszönöm.

    Popsitörlő-melegítő...na ez lehúzás, meg hülyeség, meg nem tudom hova tenni a pénzemet dolog.

  • 2009.08.06 09:15:04Macskanya

    Oldnat: én viszont tudok példákat családból, közeli ismerősök közül. Ne adj isten, de a sogornőm testvére fának ment tavaly decemberben, 7 hónaposan. Nem meggyőzésképp, de élnek és virulnak, övterelővel.

    Lümier: oohh gratula! Szorítok én is, mi már tudjuk, hogy nálunk kislány, apja el is olvadt. Ma megyek ctg-re (van még 2 órám addig) és használom majd útközben az övterelőt. Most utána nem olyan gáz a metró, nincs olyan meleg. :-) Nem csoda, ha a harmadiknál már nincs szükség sok mindenre. Nekünk az első, irdatlan micsoda lehúzás megy ebben a témában, de azt hiszem nagyon ügyesen megoldottuk.

  • 2009.08.06 09:29:10Csacsika

    2009.08.05 18:17:20Macskanya

    Ez az! Mi ha a belvárosba megyünk, párom vezet, mert én tuti órákat állnék egy dugóban. Ha egyedül megyek, vagy a gyerekkel, inkább metrózok, mert a forgalmas utak borzalmasak. De ha mindhárman megyünk, párom vezet, és ő tutin megoldja. (Mondjuk ő tipikus "pesti sofőr", ráadásként 10 éven keresztül tényleg sofőrként is dolgozott pont a belvárosban.) Olykor olyan "kerülő utakon" is megyünk, hogy azt sem tudom hol vagyunk! :-D

  • 2009.08.06 09:32:08Csacsika

    2009.08.05 22:03:20Lümier

    Már kezdtem félni, hogy csak én vagyok a "gondatlan" anya, mert mi 15 ezerért vettük a babakocsinkat.

  • 2009.08.06 09:35:57Csacsika

    2009.08.06 09:15:04Macskanya

    Én is mindent megvettem volna, de racionálisan szelektáltam. A légzésfigyelőt például nem bántam meg (nekünk mondhatni kötelező is volt, mert hajlamos volt a SIDS-re). Sokszor a sípolás figyelmeztette a levegővételre, így mire kipattantam az ágyból, már rendben is volt minden. Nagyon-nagyon jó találmánynak tartom. Tényleg minden pénzt megér. (Anyum testvére 8 hónapos korában halt meg.)

  • 2009.08.06 09:57:51Macskanya

    Oh Csacsika, sajnálom anyud tesóját :-( Nekem a héten mondta a kollegám, hogy megkapjuk az övékét, amíg nem jön a másodikuk. Nekem a bébiőr is a mániám. A két macskát ugyanis kitiltom mellőle, ráadásul elég nagy kertünk van, nem biztos, hogy egyszerre akarunk ugyanott lenni mindig.

    Szelektálás ok. Mi úgy csináltuk, hogy ami nem kell a babaszobába (elég sok minden, mert dolgozó volt előtte), azt mind eladtuk/eladjuk a vaterán és az árából telik olyasmire is, amire amúgy nem. Mindezt szintén ott, ill ahol épp a legolcsóbb. Elég kevés olyan okos találmányt hagytunk ki a sorból, nagyon sok mindent meg kapunk.

    Sajnos a Barossba szerintem nem opció az autó. Egyszerűen áll az egész környék, képtelenség időre odaérni... :-(

  • 2009.08.06 10:04:54I. Pipi

    Nem is tudtam hogy a SIDS-re valo hajlamot lehet orokolni... Eddig ugy tudtam hogy igazabol meg az orvosok sem tudjak mitol van.

  • 2009.08.06 10:10:47Csacsika

    2009.08.06 09:57:51Macskanya

    Rendes vagy, köszi.
    Én sok mindent magam varrtam, - úgy, hogy nem tudok varrni :-D - mert elborzadtam az áraktól. Fillérekért be lehetett szerezni az anyagokat, főleg a nyóckerbe, anyum meg varrónő, úgyhogy az alapokat elmagyarázta, de jókat röhögött, hogy hogy varrok. :-D
    A végén egész jól belejöttem. Nem is varrtam itt cikk-cakk ott bolyhocskás ágyneműhuzatokat meg ágytakarókat. A tescoban nagyon szerettem vásárolni. Emlékszem 7 rugi volt 700 forint. És olyan szuper volt, mint a Brandon-os, csak épp nem zsiráf volt rajta, hanem kislány, ahogy varázsol. Na bumm! Viszont majdnem 21-et tudtam venni egy árából. A babakocsit én is használtan vettem, a lábzsákot is, a pelenkázó tatyót karácsonyra KÉRTEM, igen kértem, és mondtam is minden rokonnak, hogy azon a karácsonyon én babacuccokat kérek! :-D Párom is így tett, ő pl. a keresztanyjától szoptatós párnát és cumisüveget kapott! :-DDDD Az nagyon nagy volt! Emlékszem, én is sok mindent nézegettem akkoriban, s mint egy gyerek, minden megtetszett, és kellett volna, de szerencsére hamar le is tudtam beszélni magam róluk. Utánaolvastam, átgondoltam, belegondoltam, ismerősi körben érdeklődtem, majd lehúztam a "listámról".

  • 2009.08.06 10:11:35Csacsika

    2009.08.06 10:04:54I. Pipi

    Ezt már megfigyelték, hogy amelyik családban volt, ott gyakran ismétlődik sajnos. Ők ezt így fogalmazzák, hogy a "hajlam öröklődik".

  • 2009.08.06 13:19:47altefnegy

    2009.08.05 15:57:55Cobold

    Lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett. Az öv egy ropitestű modellen is csak akkor tud felcsúszni, ha laza. Mert a lenti bekötési pontok mind lefelé vannak, arra is húzza az öv magát. Aztán hogy valaki kényelemből, vagy tudatlanságból nem ül rendesen és nem köti be magát rendesen, az egyéni ügy.

  • 2009.08.06 17:56:28Macskanya

    Csacsika, na most megnyugtattál, nálunk nem volt ilyen rendellenesség. Azt hallottam még korababánál gyakoribb ill. a nem anyatejeseknél.

    Tescoban tényleg vannak édes cuccok. Mi is vettünk 1-2-t, de igazából csak nem tudtuk megállni. Rengeteg ruha jön a családtól, elvileg le kéne magam tiltani ilyesmiről.

    Nálunk a karácsony még messze, de lesznek ötleteim még, tuti :-D

    Láttam szuper babaőrt a vaterán, holnap jár le, folyik a nyálam, de annyira rossz a memóriám, remélem nem felejtem el leütni. Kivárnék a végéig, ilyenkor csak az árát nyomják felfele, de így is roppant olcsó.

  • 2009.08.06 20:20:20OldNat

    @ 2009.08.06 09:15:04 Macskanya:

    "én viszont tudok példákat családból, közeli ismerősök közül. Ne adj isten, de a sogornőm testvére fának ment tavaly decemberben, 7 hónaposan. Nem meggyőzésképp, de élnek és virulnak, övterelővel."

    De nem az övterelő miatt, hanem valószínűleg annak ellenére...

    Mindenki a maga bőrét viszi (vinné) a vásárra. Sajnos van, aki a babáét is... mindenki a maga módján üdvözül. Nekem elég, hogy én nem (és öröm, hogy sokan okosan érvelnek ellene: nincs még veszve az emberiség teljesen.)

  • 2009.08.06 20:37:45Csacsika

    2009.08.06 17:56:28Macskanya

    Jaj, félre ne érts! Nem csak azokban a családokban fordul elő!!! Légy tovább is óvatos, mert halt meg sajnos olyan baba is, ahol, ahol előtte a családban nem volt rá példa.
    Egyébként lányom anyatejes volt, koraszülött, kis súllyal született, korán kapott antibiotikumot (12 naposan), ez is "hajlamosít". Három hónapos koráig nem is voltak hajlandóak elvégezni a SIDS vizsgálatot. (Lehet, hogy másnál sem, nem tudom, nekem a doktornő mondta, hogy előbb nem csináltatja meg, ne is reménykedjek benne.) Úgyhogy a magam megnyugtatására is csak annyit tudtam tenni, hogy elvégeztem a tanfolyamot, és lesben álltam éjjel-nappal. Aztán miután megvolt a vizsgálat, nem lettem nyugodtabb, sőt... ugyanis a vizsgálat megerősítette, hogy igen, tényleg veszélyeztetett. Rengetegszer maradt ki légzés, de az volt a szerencsénk, hogy addigra már rendesen szopizott, megfelelően fejlődött, és sokat erősödött. Úgyhogy csak ebbe tudtam kapaszkodni, és ez ilyenkor nagyon kevés ugye. Gondolhatod hogy néztem ki akkoriban. Szinte semmi alvás, inkább csak bóbiskolás, az is leginkább akkor, mikor az apja is itthon volt már...áááá
    Erről már írtam is valahol, hogy a kialvatlanság miatt miket tettem a hűtőszekrénybe, és miket a mikróba! :-DDDD

  • 2009.08.06 20:39:10Csacsika

    Jaj, meg kimaradt, hogy sok volt a bukás is. A refluxos babákra is jobban oda kell figyelni. Nekünk meg kellett emelnünk enyhén az ágyat is a fej résznél, az tényleg nagyon sokat segített.

  • 2009.08.06 23:03:16Cobold

    2009.08.06 13:19:47altefnegy
    Egész egyszerűen elképzelésem nincsen, mire gondolhatsz hanyag ülésen és bekötési módon... Ugye nem képzeled, hogy előre csúszok és a műszerfalra rakom a lábam? Télleg nem értem, mire gondolhatsz, rendesen ülök, rendesen bekötöm magam.
    Amikor azt mondom, az öv a hasam fölött húzódik terelő nélkül, akkor NEM arra gondolok, hogy az alsó pánt a gyomrom fölött megy, hanem arra, hogy a méh alsó része fölött. A terelő esetemben jó, ha 5 cm-t húz lejjebb, még annyit sem, így nem a méhem fölött húzódik az öv, hanem kb. a húgycső fölött. A medencecsont alsó része fölött. Nem húz be a lábam közé.

  • 2010.04.19 11:07:52banhegyitimi

    sziasztok

    szerencsére van egy magyar cég, amelyik elkezdett övterelőket forgalmazni, így én nem horror áron vettem, a minősége pedig kifogástalan. Banna Komfort és Banna kompakt (ez vmi kisebb forma). Már láttam boltban is...

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta