SZÜLŐSÉG

A kisfiúknak folyamatos testi kapcsolat kell

2009. május 27., szerda 08:23 |

„És mi lesz a gyerek? Fiú vagy lány?” Ezt kérdezi mindenki, aki összetalálkozik egy kismamával, s a hivatalos válasz erre nem is lehet más, mint a „Mindegy, csak egészséges legyen.”

fiúlány

Pedig óriási különbségek vannak a két nem között, már születésüktől fogva, pont úgy, ahogy más a felnőtt férfi és nő is. Ezt pedig az tudja a legjobban, akinek mindkét nemből van egy vagy több „példánya”, az első különös gyanú akár már a terhességkor is felmerülhet bennünk. Valamit sejthetnek azok a szülők is, akiknek kizárólag csak azonos nemű gyerekeik születtek, sokan mondják ugyanis, hogy örülnek, hogy megint lányuk/fiuk lesz, mert az már bevált egyszer.

De mégis, mi lehet bennük annyira más, amikor alapvetően minden gyerek más, hogyan lehet különbségeket tenni és egyben kategorizálni is? Amíg csak lányom volt, addig a legtöbb fiús történetet közhelyként könyveltem el. Persze, mert a fiúk olyan anyásak és az anyós-sztori is csak túldimenzionált probléma! És biztosan csak az apu szuggerálja abba a kölyökbe a kisautó-mániát és a lövöldözést is. A Gézu pedig nem azért van lemaradva a Zsuzsi mellett, mert fiú és később érik, hanem mert biztosan hülye. A lányok pedig azért illegnek szoknyában és talpig sminkben már kiskorban, mert az anyukájuk bizonyára valami nyafka nőcske, aki egész nap a tükör előtt áll.

A lányomon, hiába egy kis törékeny virágszál, érzem azt a genetikai felkészültséget és erőt, ami ahhoz kell, hogy a hátán vigyen majd egy egész családot. S ha már közhelyek között halászom, itt van egy újabb, a lányok többsége sokkal kevésbé hagyja el magát, mint a fiúk - akinek volt már náthás pasija, az pontosan tudja, hogy miről beszélek. Anyai szemmel, még ha konkrét bizonyítékokat nem is tudok mondani, egyszerűen érzem, hogy a lányom többet bírna, mint a fiam. Nem fizikailag, egyszerűen arra lett kitalálva, hogy anya legyen, könnyebben tudjon megalkudni és alkalmazkodni, de ha kell, széllel szemben is tudjon vonulni. A női lét ellentmondásossága pedig abban is megnyilvánul, hogy ez a hihetetlen nagy erő a gyöngéd kis virágszál-jellem mögött is meg tud húzódni.

Egyik ismerősöm, amikor megszületett a fia, arra a kérdésre, hogy milyen a fiúgyerek, azt válaszolta „olyan anyának való”. Hogy mit értett ez alatt, igazán nem lehet szavakkal elmondani, mert az, hogy a fiúgyerek olyan bújós, nem mond semmit, hiszen a lánygyerek is az. Mert ölelés és ölelés között nagy ám a különbség és nem azért, mert az egyiktől jobb, hanem mert más céllal jön. A fiúgyereknek folyamatos testi kapcsolat kell. Ha éppen nem fogom a kezét, akkor csak úgy hozzám ér. Az ő ölelése olyan türelmetlen, minden falon átmegy, míg a lányom nem akar mindenáron elvenni semmit. Nem követelőző, nem akar egybe olvadni velem, én Én maradok, ő meg Ő. A fiam, amit nem adnék, azt is elveszi, belesimul a személyiségembe. De lássuk be, ez később is így lesz, nem véletlen, hogy a legtöbb férfi egyetlen kifejezőeszköze a párkapcsolatban a szex.

A világra való rácsodálkozásban is hatalmas különbségek vannak. Míg a lányom a szépet próbálja befogadni mindenből és alapvetően a végeredmény érdekli, addig a fiam a dolgok működésére keresi a magyarázatot. A lányom a meselemezt elvarázsolva hallgatja, miközben a szőnyegen játszik. Belefeledkezve énekli a szereplőkkel: „Mindig a sárga úton…”. A fiam erősen összpontosítva áll a lemezjátszó előtt és hosszú percekig figyel. Mitől forog, azaz izé és mi az a kar, amit ráemelt anya? Látszik rajta, hogy vissza kell magát fogni, nehogy hozzányúljon.

Mialatt a lányom egy festményen azt nézi, hogy milyen gyönyörűen hullámzik a pipacsmező és milyen szépen megfestették, addig a fiam csendben megkérdezi, hogy a festék megszáradt-e már. Az elemlámpa a kislánykezekben angyalkát varázsol a plafonra, ami röpköd repedésről repedésre, a kisfiúkezek között pedig darabokra hull, hogy kiderüljön, mitől is világított.

Fiút és lányt nevelni más és más. Sokan akkor tudják meg, milyen is az igazán kemény nevelés, amikor fiuk születik, mert jóval nehezebb dolguk van, mint egy lánygyerekkel. Bár régen a fiúgyereket tartották igazán gyereknek, azért a lány felnőttként néha mégis jobban „velünk” marad, mert őt nem viszi el egy nő úgy, hogy hátra sem néz. S hogy végül melyiket szeretnénk jobban, ha választhatnánk? Nem tudni, mint ahogy nincs különbség alma és körte között sem, egyszerűen csak mások és mindegyiket nagyon szeretjük.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.05.28 11:02:52Baatkaa

    :D Nalunk ugylatszik bejott ez a "cimkezes", a lanyomnal tobbe kevesbe, de a fiamnal 100%! Amiota megszuletett - 2 eves lesz - nem birom "levakarni" a szoknyamrol (nem mintha nem elveznem), mindent szet akar szerelni, 6 honapos kora ota focizik, az elso szava pedig az auto volt! :D

  • 2009.05.28 11:07:07szövetszöcske

    kriszi, szerintem a doboz címkéje nem lényeges. Mondhatom én azt fennhangon, hogy a hisztizés nőies dolog, a verekedés meg férfias, ez a cimke egyáltalán nem világít rá arra, hogy ezzel most okésnak látom-e azt, ha egy hapsi picsog egy nő meg bunyózik vagy nem. Nem a címke a lényeg, hanem az, hogy valójában mit gondolok a dologról (melyik polcra teszem a felcimkézett dobozt). Rengeteg operett-feminista van aki valójában kőkonzervatív, meg rengeteg operett-macsó van a világon akik valójában laza liberálisok, a címkézésből meg szóhasználatból szerintem nem következik semmi.

  • 2009.05.28 11:15:42Ribizlee

    dzsime :-)

  • 2009.05.28 11:50:29rita a felcser

    Az en fiam a kovetkezo sorrendbe kedveli a targyakat;
    1. horgolt terito rancigalas a nagyszuloknel
    2.lanc,fulbevalo
    3.barmilyen doboz
    4.lapos kartonok ,konyvecskek
    5.plussalatok

    Ez jelen valamit? :DDD
    Pl ha szereti az aranyat meg a fulbevalokat,zsebtolvaj lesz?

  • 2009.05.28 12:10:41másutt

    rita, lehet ekszeresz is, avagy ekszerhordo ember.

    a lanyom szajabol most szedtem ki egy apro, de nagyon ertekes fulbevalot. utana tag szemekkel figyelte, ahogyan azt a rendeltetesenek megfelelo helyre tettem a fulembe. azota bamulja.
    ha "nagy" lesz, neki adom. :)

  • 2009.05.28 12:18:42kriszi

    Ójaj, Szöcske, már hogyne függene... asszociációk? nyelvi relativizmus? gyűlöletbeszéd? nomen est omen? mondanak ezek valamit? :)

  • 2009.05.28 12:22:30kriszi

    Rita, jelent. Előnyben részesíti a részletgazdag látványt, és kedveli a manuális feladatokat :)
    (Az én fiam egy időben minden - zárt - ajtót kinyitott, aztán kiment rajta, és nyomtalanul eltűnt. Akkoriban aggódtam, mi lesz belőle :) A lányom pedig sosem fázik, állandóan hámozza le magáról az anyja által felelősen ráaggatott ruhadarabokat, és meztelenül érzi magát a legjobban. Akkor most parázzak azon, hogy naturista vagy sztriptíztáncosnő lesz belőle? :D )

  • 2009.05.28 12:27:50kriszi

    Szöcske, magyarázzam széjjel? Az operett-feminista szeretné, ha azt hinnék róla, hogy feminista, hogy azonosul bizonyos eszmékkel, amelyek szerinte a feminizmushoz tartoznak. Továbbá valamilyen szempontból a maga számára értékesnek tartja, ha ő a feminista kategóriában helyezkedik el mások számára (pl. trendi, menő, vagány vagy rokonszemvesen különc dolog a számára, vagy mittudomén, munkaköri kötelesség - biztosan nem magyar :D). Az operettmacsót még ennyit sem kell magyarázni: férfinak menő, szexi, tökös, tesztoszterondús és ezért sikerre vivő dolog ma macsónak lenni - látszani. A macsó férfinak egy bók lehet. Ha neki ez értékes, arra hajt, akkor magáévá fog tenni olyan viselkedéselemeket, amik a társadalom "macsó" feliratú dobozában vannak. Lehet, hogy csak külsődlegeseket (akkor lesz operett-macsó), de lehet, hogy ha egyezik a természetével, akkor mindent, amit csak talál benne (valódi macsó). Uff :)

  • 2009.05.28 12:28:52kriszi

    És az operett-feminista az eszméket, és a viselkedésmintákat szintén a társadalom "feminista" feliratú dobozából szerzi be.

  • 2009.05.28 12:29:29Zsákos ember

    kriszti de szocske bolcsen nem a "függés" szót használta, hanem a "lényeg"-et.

  • 2009.05.28 12:31:08kriszi

    De pl. a társadalom "feminista" doboza sztereotípiákat tartalmaz: ha ezeket csont nélkül magadévá teszed, attól még nem leszel szívvel-lélekkel feminista, sőt gőzöd sem lesz róla, mi az a feminizmus igazában - de az emberek, akik szintén e dobozból okosodnak, feministának fognak tartani.

  • 2009.05.28 12:34:21Zsákos ember

    egyebkent en soha nem tudtam, hogy a "macso" az most pontosan mit jelent. valaki ugy hasznalja, mint ha macso alatt olyan fickot ertene, aki vagany, tetszik a lanyoknak, es jo tulajdonsagkent jelenik meg, valaki meg ugy, hogy igazabol egy lanyokkal kobunko ember, csak faroktorlonek hasznalja oket, de valahogy eleri, hogy mindig talal egy torlokendot. nos?

  • 2009.05.28 12:35:33kriszi

    Zsákos, valóban. De azt is írta, hogy "nem következik semmi" a címkézésből meg a szóhasználatból. Én ezt fordítottam szabadon "nem függ semminek". De igazad van, korrigálok:

    Ójaj, Szöcske, már hogyne következne...
    Így okés? :)

  • 2009.05.28 12:40:34kriszi

    Zsákos, pont ez az, amit Szöcske írt: hogy melyik polcra teszi azt a dobozt (megsúgom: ettől részben függ is az, hogy mi van benne, legalábbis a te fejedben).

    (Na le se tagadhatom magamat, hogy a fogalomhasználat a heppem :) )

  • 2009.05.28 12:41:15kriszi

    Szerintem egyébként amit írtál, azok mind a macsó sztereotípiái, mind egy szálig.

  • 2009.05.28 12:49:00másutt

    a kerdes koltoi vagy megvalaszolando? :)
    eredeti jelenteseben a "macso" (macho) azokat a karaktereket jelenti, amik a "ferfiassagot" definialjak: ero, izom, szexualis etvagy, agresszio, stb.
    angolban hasznalhato melleknevkent is es fonevkent is, fonevkent arra a pasira, aki a fenti felteteleket kielegiti.
    Es termeszetesen ezt lehet dicsero, avagy pejorativ ertelemben is hasznalni.
    Szerintema koznyelvben inkabb a gunyoros, pejorativ verzio elfogadott.

    a kedvencem a mű-macso, amit meg nem igazan ertek, egy ismerosomre hasznaljak, nem tudom miert. szerintem egyszeruen macso es kesz:)

  • 2009.05.28 12:50:07Zsákos ember

    kriszi, igazad van, en a "nem kovetkezik semmi"-t valamiert "nem feltetlenul kovetkezik belole valaminek" fogtam fel az elozmenyei miatt.

    a macsoval kapcsolatban akkor az elso fele meghatarozasom lehet, hogy nem volt teljes: ugy ertettem, hogy az a "macso definicio" azt jelenti, hogy vagany, nem beszari, jol nez ki vagy legalabbis jol adja elo magat, a viselkedese vonzo a lanyok szamara. ez kicsit ellentmond annak, hogy labtorlozik a csajokkal, mert az egy-ket kiveteltol eltekintve azert nem vonzo (szerintem). tehat az elso definicio egy altalanos viselkedest ir le (ami mellesleg bejon a csajoknak) a masodik pedig pusztan a nokhoz valo hozzaallast (megpedig azt, hogy mire hasznalja oket, szo szerint). csak nem tudom, hogy melyik az igazi jelentese.

  • 2009.05.28 12:53:46Zsákos ember

    masutt: tenyleg, meg is talaltam a neten, innen jon:

    Spanish, male, from Latin masculus; see masculine.

  • 2009.05.28 12:54:54Zsákos ember

    es mert mindenkit erdekel, ezt is jelenti:

    [m(assive) a(strophysical) c(ompact) h(alo) o(bject).]

  • 2009.05.28 13:03:23Heatherette

    macsó? ööö... Adam Lambert? (igaz, cozu? :)

    hogy miken tudtok elmélkedni órákon át...

  • 2009.05.28 13:04:41másutt

    Zsakos :D, a macso egyebkent tipikus peldaja annak, amikor egy nemi karakter (agresszio, mellkasszor, izom, szexualis etvagy) atmegy a koznyelvben sertesbe. Egy masik pelda a "fasz".
    Ami ugye alapbol egy hasznos, kellemes dolog, megis sertes. :) A noi dolgokbol is van ilyen.

  • 2009.05.28 13:04:55szövetszöcske

    Pedig van operett-macsó is ugyanúgy mint az operett-feminista. Haveri körben macsó, otthon meg papucs (és ha belenéznénk az agyába, sokkal inkább papucs lenne a természetes viselkedés, de azér egy sör mellett jó kiereszteni a gőzt és nem PC lenni...). Igazi macsók(akik komolyan is gondolják) mostanában itt Mo-on inkább csak falusi-tanyasi krimókban teremnek, városban a műmacsók dívnak...

  • 2009.05.28 13:11:16másutt

    Ha a no van felul, attol meg macso a macso?
    :D

  • 2009.05.28 13:12:47másutt

    Ah, fraszt, van a varosban is millio macso, csak mashogy fejezik ki magukat. Nem bikatragyat lapatolnak es a a korbacsot csattintgatjak, hanem a Koruton dudalnak.

  • 2009.05.28 13:21:00szövetszöcske

    másutt, aztán miután lehajtottak a körútról, kiszállnak a terepjáróból, és utánna jön az igendrágám, úgyleszdrágám.

  • 2009.05.28 13:24:12másutt

    szocske, siman belefera macsoba, hogy beismerje, ha nincs igaza, siman. :)

    a pasim egyebkent elegge uberpasi, marcona, meg minden, de van neki lelke, rengeteg.

  • 2009.05.28 13:25:19Zsákos ember

    ha a no van felul, az ugyanaz a helyzet, mint amikor a gyerek vezetheti a kocsit az olembol. engedjuk egy kicsit jatszani ;D

  • 2009.05.28 13:30:25szövetszöcske

    Kriszi, ha már definíciók, ugye azt amikor a cimkézésből(szóhasználatból, frázisokból) következtetsz arra, hogy a doboz melyik polcra kerül (valójában mit gondol a sporttárs), azt hívják előítéletnek?

  • 2009.05.28 13:33:01Heatherette

    a heteró pasikban ez a cuki. a nők mindig meghagyják nekik az illúziót, hogy ők irányítanak, és ők meg ezt simán el is hiszik :)

  • 2009.05.28 13:46:48szövetszöcske

    Tudod H., nálunk is így van, minden fontos döntést én hozok meg a családban, csak az utóbbi 10 évben nem hoztunk fontos döntéseket...

  • 2009.05.28 13:47:02másutt

    Egy igazi ferfi rozsaszin Mini-ben is ferfi. :)
    Es a folyamatos kontroll es eroszakoskodas altalaban az ellenkezojet bizonyitja, ezen meg egy 18 eves lany is atlat - job esetben.

  • 2009.05.28 13:48:33mpbm

    Ne kezd megint ezt a hagyjuk kicsit játszani szöveget, van olyan pasi, akinek ez kimondottan nagyon jó, és követeli. :)

  • 2009.05.28 13:51:34Magenta

    szövetszöcske és a két gyerek az nem volt fontos döntés?

  • 2009.05.28 13:53:56szövetszöcske

    Magenta, mivel a fontos döntéseket én, a család feje hozom, ebből a definícióból kiindulva nem volt különösebben fontos döntés:)

  • 2009.05.28 13:55:21Magenta

    :))))))))

  • 2009.05.28 13:55:39Heatherette

    szövet :)

  • 2009.05.28 14:05:17kriszi

    Szöcske a fontos döntések kategóriájában szerintem öniróniát tanúsít :)

    "Kriszi, ha már definíciók, ugye azt amikor a cimkézésből(szóhasználatból, frázisokból) következtetsz arra, hogy a doboz melyik polcra kerül (valójában mit gondol a sporttárs), azt hívják előítéletnek?"

    Szöcske, is. :)
    Előítélet alapjáraton az, amikor látsz egy embert, akire ráillik egy egyértelmű jegye egy kategóriának (pl. a bőrszíne afrikai származásra utal), akkor íziben előkapod a megfelelő dobozt, ami tele van sztereotípiákkal, pozitívakkal és negatívakkal (a legtöbb doboz). No most nálad a "néger" (tudom, hogy nem pc, munkacímkének jó lesz) feliratú dobozban mondjuk több a negatív sztereotípia (pl. hangos, műveletlen, lusta, hazudik, narkós), vagy ezek nagyobbak, mint a pozitívak (pl. jó mozgása, jól kosarazik). Emiatt egyfelől a "csúúúúnya emberek" polcon van a "néger" címkéjű dobozod. De ez még csak az eleje az előítéletnek. Az maga ott kezdődik, hogy _minden_ afrikai származásra utaló színű emberről, akit meglátsz, vadidegenekről is kapásból azt hiszed, hogy műveletlen, hazudik, lusta, _és úgy is viselkedsz velük_ , mintha azok lennének. Akiről esetleg bebizonyosodik, hogy személy szerint nem ilyen, azt kivételnek tekinted, amitől a dobozod tartalma és annak helye nem változik. (Mert piszokul tudunk ám vigyázni a dobozainkra, inkább a világot torzítjuk hozzájuk, mint hogy változtassunk rajtuk, ennek is megvan az oka.)

  • 2009.05.28 14:10:37kriszi

    És bizony, ha a szóhasználatból következtetek arra, hogy valójában mit gondol, az lehet tökéletesen pontos és helyes következtetés egyedi esetben, és lehet tévedés (többször helyes, mint téves, már ha a saját kultúrádban vagy, amit elég jól ismersz). Előítélet akkor lesz belőle, ha egy nyikk alapján kategorizálod (doboz, negatív sztereotípiák), és minden további nélkül leírod az illetőt, tehát nem adsz időt neki, hogy megalapozott, egyedi ítéleted (véleményed) lehessen róla. Ebben az esetben az az egy nyikk (egy szál szóhasználati mód, egy mondatban egy adott kifejezés mondjuk) az a (neked) egyértelmű jegy (mint a bőrszín), aminek alapján előkapod a megfelelő dobozodat ("akik így beszélnek, azok egyebekben ilyenek meg ilyenek").
    És ez sosem pozitív. Az előítélet lényegénél fogva negatív.

  • 2009.05.28 14:15:14Zsákos ember

    mpbm: igazabol csak a feminista tomorulest probaltam elougrasztani...

  • 2009.05.28 14:34:33Selkt-Sa

    hallo, cantaloupe,

    nem, nem volt felvételi vizsga, meg tantárgyak, kellett hozzá egy alapdiploma, két ajánlólevél, meg egy toefl vizsga. nekem volt egy jó alapdiplomám, 4 ajánlólevelem, meg egy 94%-os toefl vizsgám, meg ugye az önkéntes munkám.. és nem vettek fel, de annyira, hogy még felvételi elbeszélgetésre sem hívtak be.

    brühühü.

    zsákos, a feminista tömörülés már ismeri a formádat, nem bírsz bennünket a provokációiddal kiugrasztani...

  • 2009.05.28 14:44:18kriszi

    Selkt-Sa, akkor ezek szerint még valami kell hozzá: protekció :( Részvétem.

  • 2009.05.28 15:11:51Selkt-Sa

    kriszi,
    köszönöm, már helyretettem magamban, hogy az "így járás" esete forog fenn.

  • 2009.05.28 19:04:00mpbm

    Zsákos: A feministákat nem sikerült! Csak a szexistákat... Egyébként egyszer majd kifejtem, hogy nálunk elmondás alapján miért játszik a lovagló póz pasiszemmel.

  • 2009.05.29 14:41:54babybeluga

    Kár volt ezt a posztot ennyire semmilyenre, sztereotípra, de leginkább butuskára csinálni. Mert hát izgis a téma, tényleg vannak különbségek (pl. hallásban, aktivitások iránti érdeklődésben), amelyek persze nem igazak minden egyes kisfiúra és kislányra kivétel nélkül, de nem ártana tisztában lenni velük legalább a pedagógusoknak mondjuk, h ne könyveljenek el olyan sok kisfiút hiperkatívnak, figyelemzavarosnak pl. Az a baj, h win cikke is -- meg sokan sokszor -- úgy képzelik el, h valaki vagy nőies vagy férfias. Pedig inkább olyan ez, mint a bélszín elkészítésének 5ös felosztása :)
    Ja, és én is ismerek pasi műkörmöst, a barátnőim járnak hozzá -- csak hogy valami érdemi hozzászólásom is legyen :)

  • 2009.05.29 21:47:54Heatherette

    "Olvasóink elszemtelenedtek:D Az a baj, hogy túl liberálisok, de leginkább ellenzékiek, mindennel szemben, ami nem a felszabadított nemiséget ábrázolja. A dolog lényege azonban ott van, hogy amíg nekem fizetnek ezekért a cikkekért, a kommentelőknek a kutya sem." (Win blogjáról)

    érdekes :D

  • 2009.05.30 16:04:21kriszi

    Eztetet én nem értem... most akkor az van, hogy Win köteles sztereotípiákat írni, mert itten az a szerkesztői elvárás az olvasottság és a Poronty-Velvet imázsának megtartása érdekében? Mi pedig kommentelőként azt írunk, amit akarunk, mert nem ettől függ a bankszámlánk? Jól vettem le?
    Naná, hogy ellenzékiek vagyunk a felszabadított nemi szerepek (és persze nemiség ;) ) ellentétével szemben. Legalábbis én. Mert ha a hagyományos sztereotípiákat hangoztatnám, akkor nekem nem lenne szabad léteznem, legalábbis sürgősen fel kellene hagynom a jelenlegi életvitelemmel (amiben, jesszusom! a férjem mosogat! tereget! utazom és azalatt ő látja el a gyerekeket! a fiam krumplit hámozott ma az ebédhez!!! és minennek a non plus ultrája: a lányom kezdi megtanulni, hogyan kell biztosítékot cserélni!!!!! Na ja. Én is ki vagyok fekve magamtól.)

  • 2009.05.30 16:38:35cozumel

    Winnek megmagyaraztak, hol az asszony helye, o meg nem birja lenyomni a velvet olvasok torkan?
    Szar ugy lehet, tenyleg...

    De tenyleg, milyen micsoda ultraliberalis gondolat mar, hogy a fiamnak is kell mosogatni, es a lanyom is autozhat :D:D:D:D

  • 2009.05.30 21:53:38soci

    Megkérdezhetem hol van win blogja?

  • 2009.05.30 22:23:50Heatherette

    http://vasmacs.blog.hu/

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta