SZÜLŐSÉG

Bébinapló: Nyaralás két gyerekkel?

2009. május 7., csütörtök 09:52

23. hét

A hosszú hétvégét két nappal megnyújtva először mentünk el kétgyerekes nyaralásra. A nyaralás, a gyerekkel utazás, nyüzsgés megint egy olyan kérdés, amin késhegyig menő vitákat szokás folytatni. Én, leszögezem, nagyon szeretek utazgatni, világot látni, várost nézni, kirándulni, egyáltalán, mindenféle outdoor tevékenységet művelni. Ezenkívül nagyon szeretek úszkálni, dögleni egy pokrócon, fagyit meg pizzát enni a strandon, olvasni, olvasni olvasni.

alsoors-1

Mivel számomra ez a nyaralás, ugyanez egy fél és egy kétésfél éves gyerekkel nem nyaralás, illetve csak nekik nyaralás. Lea már többször volt a dédimama házában, szóval ő ismrte a helyszínt, nagyon örült, hogy lementünk, pörgött, rohant, megfigyelt és felfedezett egész nap. Léna kicsit sírós volt, mert ő nagyon ragaszkodik a saját helyéhez, este láthatóan hiányzott neki a megszokott környezet. Ráadásul pont az út első napjától nem kaphatott több anyatejet, mert erős antibiotikumot kellett szednem, és addigra fogytunk ki a tartalékokból. Eddig nem volt baja a tápszerrel, de csak napi egy-két üveggel kapott, most viszont a nagy mennyiség megterhelte a gyomrát rendesen, akárhogy is rá van írva, hogy milyen szuper és pont mint az anyatej: nem pont, mert sűrűbb, nehezebben emészthető és büdös.

Életemben először nyaraltam tehát úgy, hogy egyetlen, azaz egyetlen sort sem olvastam. Amikor az akkor nyolchónapos Leával először Balatonon voltunk, akkor felvásároltam a helyi újságos könyvkészletét, annyit tudtam mellette olvasgatni, amíg ő a kertben héderelt. Amikor másfél éves volt, akkor felváltva olvastunk Pozsival a strandon és mentünk Lea után mindenfelé. Most inkább az volt a felállás, hogy felváltva vigyáztunk Lénára és próbáltunk résen lenni, hogy Lea és környezete épségben maradjon.

Eddig se nagyon mentem gyerekkel menő, drága és távoli helyre nyaralni, mert azt gondolom, édes mindegy, hogy hol szívok a szoptatással/altatással/hisztivel, ráadásul Leával utazni elég kemény – a kocsit nem bírja, a vonatot szereti, de azért egy hosszabb trip alatt nem egyszerű lekötni egy kétésfélévest egy aránylag ingerszegény zárt térben. Ráadásul annyi cuccunk volt, mint egy kisebb hadseregnek: tudom, mindent meg lehet mindenhol venni, de egyrészt nem akarok mindent újra megvenni, másrészt nem lehet megkapni, legfeljebb ha van kocsid, amivel elmész a teszkóba, és azt sem lehet kiszámítani, hogy ki hányszor pisili össze magát, ezért jobb temérdek ruhával készülni.

Két ekkora gyerekkel bárhova (értsd: igazi hotelbe vagy külföldre) menni kész pénzkidobás lett volna, mert pihenni egy percet se tudtam, nekik meg nagyjából mindegy, hogy hol zúznak, csak legyen sok szabad tér. A nagymama háza Balatonon épp ideális nekünk, játszótér, fagyizó, kisbolt és kert van, (meg Állatkert is Veszprémben), máshova meg Londonban se mehetnénk öt percnél hosszabb időre. De majd egyszer elmegyünk a pasimmal kettesben Londonba vagy valami menő helyre, a gyerekek meg csak zúzzanak a nagyszülőknél, az lesz a nyaralás! Bár hallottam, hogy szokás a nagyszülőt is elvinni, befizetni úgymond, ő gyerekezik, párocskává visszavedlett szülők nyaralnak… Hát nem tudom, kicsit kiszúrás szaga van, no meg én úgysem tudnék lazítani a gyerekektől karnyújtásnyira.

Mindenesetre én nagyon szeretem a Balatont. Ilyenkor tavasszal mindenki köszön még, nyugalom van, a tó gyönyörű, este egészen puha színe van, kilenc után teljes a csönd és látni a csillagokat, mert még nem megy a diszkó. Az utca tele van gyerekekkel, ha többet fordulunk elő, talán Lea is elkezd barátkozni velük.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

• 2009.05.07 22:15:19kriszi

Ronja, mi tavalyelőtt éjjel 3-kor indultunk, igaz, nagyobb kölkökkel. Attól is függ az anyamadár által írtakon kívül, hogy a gyerek mennyire tud kocsiban aludni. Ez sem evidens, a lányom aludt az autóban, mint a tök, jobban, mint az ágyában, a fiam kocsibanalvás-csúcsideje húsz perc :)

• 2009.05.08 07:30:52dijon

Ronja, nekünk az éjszakai, hajnali hosszú autózások jöttek, jönnek be, persze nem alszanak olyan nyugodtan, mintha a saját ágyukban aludnának, de gyorsabban is lehet menni és többet is tudunk autózni egy fenékkel.

Nagyon szeretünk utazni, gyerekek előtt is sokat mentünk, eggyel és most már kettővel is megyünk, külföld, belföld egyaránt. A gyerekek hozzászoktak, mi is lazábban (próbáljuk)vesszük a dolgokat, tényleg kikapcsol. A kulcs szerintem az új ingerekben van, nekünk is jó kimozdulni a mindennapi rutinból és a lurkók is másként nyafognak:).

• 2009.05.08 10:10:05anyamadár

Szia Dijon :)
    Ti váltva vezettek egyébként? Vagy csak egyikőtök?

• 2009.05.08 10:16:46Cobold

Sztem ami egy nagyon jó ötlet, mi már egy ideje így csináljuk: a gyerekkel a sok utazás nem jó. Reális időben megközelíthető helyet keresünk, vagy tízet, és nem a listaár alapján választunk, hanem írunk levelet, hogy ekkor szeretnénk menni, ilyen csapattal, felállásban, milyen ajánlatot tudnak mondani.
    Azután választunk.
    3-an tutira visszaírnak.
    Sokszor sokkal kedvezőbb az ár, mint a listaár. Főleg, ha a hely nem felkapott. Marhajó helyeken nyaraltunk rohadt olcsón, és a valagunkat is kinyalták.

• 2009.05.08 10:51:45sylblog

Igaz nem két gyerekkel, de pocakosan tavaly Bogácson voltunk családdal a következő helyen:

Családbarát hely nagyon és a szállásadók is nagyon kedvesek. Nagyon rendezett az udvar, homokozóval és néhány játékkal.Remélem, hogy jövőre is meg lesz a hely, most csak anyósomékhoz megyünk.

• 2009.05.08 13:03:36dijon

Szia Anyamadár:)! Igen felváltva, de a nyári Poronty találkozóra:) repülünk.

• 2009.05.08 13:07:05másutt

lesz tali? mikor?

• 2009.05.08 13:22:04anyamadár

Hát az úgy volt, hogy mikor egyik hajnalon épp a gyerekeket kergettem a ferihegyi reptéren, leszólított egy jó csaj, hogy ugye én vagyok-e az Anyamadár. :)))
    És lőn, beismertem. De csak azért mert nem támadólag lépett fel és nem tartott a kezében egy tejszínhabos tortát, hogy a fejemre kenje. :)))
    Szóval reptéri randi után további találkozókat helyeztünk kilátásba. :)

• 2009.05.08 13:23:52anyamadár

Még nem beszéltünk meg pontos időpontot. :)

2009.05.08 13:03:36dijon
    Én veszek majd itt plusz vezetésórákat, mert nagyon kéne nekünk is ez a felváltva és akkor rövidebb lehetne az út.

• 2009.05.08 13:31:22dijon

:)))))

• 2009.05.08 13:42:06anyamadár

2009.05.08 13:31:22dijon
    Komolyan szívből örültem neki, hogy nem azért szólítottál meg, hogy fejbevágj a kézipoggyászoddal Magasabb vagy nálam, még csak lekaratéjozni sem tudnálak! :)))

• 2009.05.08 13:48:13O.U.T.

én állandóan jövök-megyek a gyerekkel, most lesz 8 hónapos, de 4 hetes kora óta muszájból viszem magammal, és nagyon bírja a strapát. muszáj persze igazodni az igényeihez, de ezzel sosem volt gond. prímán alszik-eszik a kocsiban, úton, bárhol. gond nélkül elalszik szállodában, más ágyban, csak én legyek vele. igazából csodálkozom, hogy miért érzik sokan akkora szívásnak a gyerekkel utazást, ők legtöbbször két felnőtt háttérrel rendelkeznek, és nekem ez például elképzelhetetlen könnyebbség lenne, hogy kéééééét felnőtt van cipekedni például... és nekem igenis nyaralás a nyaralás gyerekkel is: nem kell főzni, takarítani, lehet csak gyerekezni, pancsolni, etc....
    szóval valamiért ennek most nekem nyavajgás szaga van.

• 2009.05.08 13:53:00Ronja

Banán Kamran, igaz tizenevesen voltam ott 3honapot de szuper emlekeim vannak es odaig voltam a varoskaert, a videkert. felnott fejjel nem tudom milyen lenne....

• 2009.05.08 13:53:54Ronja

nem szeretunk ejjel vezetni de tan egy hajnali- kb3as- indulassal lent lennenk reggelre es a lurko tan aludna..

• 2009.05.08 13:54:59cidre

Hanna, ha olvasod még: kocsiban hányásra gyerekkoromban a Daedalonetta kúpot használtuk, ez álmosít és megelőzi a hányást is - nekem egyébként felnőttkoromra se múlt el, sajnos azonnal forog a gyomrom, ahányszor megmozdul alattam a föld, legyen az autó, hajó, körhinta stb. Van valami homeopátiás cucc is kocsiban hányás ellen.

• 2009.05.08 14:04:28dijon

2009.05.08 13:42:06anyamadár
    És a habos torta:) Azért az nem jött volna rosszul, persze szigorúan rendeltetés szerű használat mellett.

• 2009.05.08 14:13:08anyamadár

2009.05.08 14:04:28dijon
    Az akkor kellett volna mikor bejelentették a hajtómű meghibásodást - kaphattunk volna mellé egy kis alkoholt is...
    :)))

• 2009.05.11 22:10:02Ronja

Hello Sara! :D

• 2009.05.11 22:20:37pothia

hello E !! :)
    akkor jól gondoltam, hogy te vagy.

• 2009.05.11 22:59:17Hűbele

2009.05.08 13:48:13O.U.T.

Sztem erre térj majd vissza, ha rohangálni fog a gyerkőc, vagy ne adj isten testvére is lesz;-) Mert ennek így most nekem elég empátiahiány szaga van...

• 2009.05.11 23:40:38másutt

O.U.T
    Hubelevel vagyok.
    Az en picim is "tok jol elvolt" kocsijaban, kocsiulesben, ameddig fel nem allt.
    Egy olyan masfel evest, aki legszivesebben egesz nap szaladgalna, a szelrozsa minden iranyaban, szabad labon, GYEREKKINZAS a kocsiba berakni fel napra. Bar sajnos sokan megteszik. Az alvasrol meg annyit, hogy, 3 kialavatlan szemfognoveszto ejszaka utan azt is elfelejted, hogy valaha aludtal eletedben.

Ha valami (eves, alvas, kakalas, fogzas, stb) szupi jol megy a csecsemoddel, kisgyerekeddel: adj halat a jo istennek, es el ne kiabald, mert barmikor vege lehet, es "kinovi". :D

• 2009.05.12 06:22:48Brumibaby

Hűbele, nem tudom, mi köze ennek az empátiához. Ha O.U.T. így tudja szervezni az életét, mert mondjuk egyedül van, nem tudja kire hagyni a gyerkőt, akkor ez van. nyilván ő is igyekszik a gyereknek biztosítani minden szükséges mozgást. Azt azonban kizártnak tartom, hogy a szélrózsa minden irányába egyszerre közlekedő gyereknek ezt az igényét 100 %-osan ki kell elégítani állandóan, tekintet nélkül arra, hogy mondjuk neked főzni, bevásárolni, ügyintézni, vagy pihenni kell-e éppen.

másutt, a GYEREKKÍNZÁS kifejezést meg enyhén szólva is túlzónak tartom. A legtöbb egy-két éves gyerek simán átalussza az utat a kocsiban, eljátszik egy feje fölé függesztett játékkal, kacarászik, stb. Ha a gyerek rosszul érzi magát utazás közben, akkor pl. összehányja magát, bőg, kifeszíti magát az ülésből, és egyáltalán: olyan helyzetet teremt, hogy százszor meggondold a következő "kínzást".

Na de ez csak egy olyantól származó vélemény, aki születésüktől kirándulásokkal, utazással kínozza a gyerekeit, akik annyira meg vannak félemlítve, hogy minden ilyen előtt lelkesedést színlelnek és álságos mosolygással fejezik ki örömüket, és évek óta azt tettetik, hogy szívesen vannak velünk ilyenkor is. Küldjétek ki rám a gyámhivatalt.

• 2009.05.12 06:22:49Brumibaby

• 2009.05.12 07:00:34Magenta

"Ha a gyerek rosszul érzi magát utazás közben, akkor pl. összehányja magát, bőg, kifeszíti magát az ülésből, és egyáltalán: olyan helyzetet teremt, hogy százszor meggondold a következő "kínzást"."

Nálunk a gyerek pont ilyen. Az első kettőnél még én is úgy gondoltam, csak "nyavalygásszaga" van az ilyen panaszoknak, aztán megláttam jól. Pedig az első kettővel is rengeteget utaztunk elejétől fogva. A mai napig nyugton végigülik a bármilyen hosszú autóutat, illetve a fiam olyan, mint a Shrekben a szamár: "ottvagyunkmár?ottvagyunkmár?".

De a kicsivel most eljutottam addig, hogy most egy darabig aki látni akarja, az eljön, mert én nem gyötröm a gyereket halálba. És hogy minden jó legyen, csak a saját ágyában alszik. Anyóséknál kiájul a sírástól, majd óránként felébred.
    A nővéreméknél most hétvégén aludt este (mert napközben viszont nem), de az utat ugyanúgy végigvonyította, pedig autópályán másfél óra volt ajtótól ajtóig.

• 2009.05.12 07:25:54Anyatünde

OFF:
    Brumi, hogyan vehetném fel veled a kapcsolatot Porontyon kívül?

(A Fertő-környéki nyaralással kapcs. lennének kérdéseim.)

Engem iwiw-en megtalálsz, ha az itteni nick-kemre rákeresel. Nincs másik ilyen. ;)
    ON

• 2009.05.12 07:37:33Anyatünde

Sátrazóktól kérdezem:

1. Sátorozott-e valaki közületek (nyáron, természetesen) 8-9 hónapos babával? (Nagyon őrült ötlet?)

2. 6 tagú családnak sátorban alváshoz szükséges cucc (sátor meg amire odabent fekszünk meg hálózsák, gondolom...) mekkora csomagot jelent? (Tkp. arra lennék kíváncsi, hogy ilyen pakkhoz szükséges-e mindenképpen az autó - ami nekünk nincs. ;) )

• 2009.05.12 07:38:11Ronja

off, pothia, hogy vagy? facebookon fent vagy?

• 2009.05.12 07:56:45Brumibaby

Anyatünde, csináltam direkt a te tiszteletedre egy fiókot:

brumibaby@gmail.com

(nem vagyok az iwiwen)

Várom a kérdéseidet

• 2009.05.12 08:01:50Anyatünde

Ah, köszönöm... :))

• 2009.05.12 08:07:12Brumibaby

Sátor:

Én gyerekkel nem sátraztam, de láttam ilyet, sokan megteszik, a gyerek élvezi.

6 tagú családnak szerintem mindjárt két autó kell, cucc nélkül is... Csupa nagydarab holmi: a sátor, a hat hálózsák (na jó, a kicsinek az kisebb), az öt-hat polifoam, mindenkinek egy-két törölköző (óriási helyet foglalnak el), aztán, ha önállátó akarsz lenni, a kempingfőző és az edények (bár sok kempingben van ilyen), és akkor senki ruházatáról nem beszéltünk...

MOndjuk ha feltételezünk 5 bringát, ami elöl-hátul felszerelhető csomagtartóval, elöl-hátul egy-egy bringástáskával... Egy szülő meg viszi a kicsit... Akkor, ha nagyon belevalók vagytok, nem kell autó.

Izgi! Csináljátok meg, és nagyon várok róla egy posztot :)!

• 2009.05.12 08:27:00Anyatünde

Brumi, a gyerekek kora a következő: 9 év, 7 év, 3 év, fél év.
    A három éves középső fiam most tanult meg a pótkerekes, 12-es kerekű bicóval tekerni. Szóval ha haladni is akarunk, akkor őt még ülésben kell vinni.
    A két naggyal már 2 éve is viszonylag értelmes távokat lehetett menni, bár az akkor 5 éves lányom egy Pápa-Döbrönte-Pápa kanyar (40 km hegyen-völgyön, nagyrészt országúton, nyáron) után pár hétig nemigen akart bicajra ülni, de aztán ez elmúlt....

Akkor sztem, ha kemping, akkor egyelőre faházazunk.
    Írtam a vadonatúj címedre. :)

• 2009.05.12 09:21:11Brumibaby

Anyatünde, belevaló kiscsaj a lányod :)

• 2009.05.12 11:35:34pothia

off, ronja, egyre nehezebben. igen fenn vagyok!!

• 2009.05.12 11:56:19levendul

Anyatünde, mi egyszer régen sátraztunk úgy, hogy a kisebbik gyerekünk még csak tíz hónapos volt, még nem tudott járni, nem bántuk meg. Akkor volt kicsit problémás, amikor esett az eső, és nem tudtuk letenni a fűbe, babakocsizni kellett. A cucc már akkor is sok volt, bár akkor még csak négyen voltunk, így ment vonattal is. A hat azért kemény:), az legalább két sátor és rengeteg hálózsák. Szerintem inkább ez és nem a gyerek apró volta a nehézség.

• 2009.05.12 12:11:31másutt

Brumi, lehet, hogy a "kinzas" eros szo, de volt mar szerencsem autot es repulogep fedelzetet megosztani olyan szenvedo gyerekkel, akinek az orakon at tarto sirasarol ez jutott eszembe.

Nyilvanvaloan gyerekfuggo a dolog.

Megprobalom nem verni a mellemet, hogy az en sajat gyerekem eddig 4 hosszutavu (8 ora+) oda-vissza repuloutat vegigaludt es vigyorgott. De volt azokon a gepeken mas gyerek, akinek a ketsegbeesett uvolteset 30 sorral arrebb is hallgattuk orakon at.. es tudom, hogy ez barmikor elofordulhat velunk is. Es igen, az kinzas.

Es ettol a gondolkodastol
    "prímán alszik-eszik a kocsiban, úton, bárhol. gond nélkül elalszik szállodában, más ágyban, csak én legyek vele. igazából csodálkozom, hogy miért érzik sokan akkora szívásnak a gyerekkel utazást..."
    az jut eszembe, hogy "koszond meg a sorsnak, hogy igy csodalkozhatsz, es ne adja az isten, hogy eleted nagy nyaralasan egy uvolto csecsemo uljon melletted, akinek az anyja "mindent" megprobal azt elcsititani.... vagy hogy az evikig kuporgatott Nagy Vakacio alatt legyen fogzo/beteg/fosos/nyugos gyereked.

ez ugyanolyan, mint a "nem ertem miert picsognak nok a terhesseg alatti hanyingerrel, nekem sosem volt. micsoda vinnyogo nyafogo nepseg!"

• 2009.05.12 12:47:20Brumibaby

másutt, kösz, értem már Hűbelét is, szóval az empátiahiány az nem a gyerek iránti empátia hiányának szólt, ahogy én eredetileg értettem... Elnézést.

Teljesen gyerek- és szülőfüggő a dolog. Ezzel együtt nyilván senki sem azzal az amícióval indul el egy 8 órás repülőútra, hogy most jól megkínzom a gyereket, hanem hát így esett... muszáj menni, mert... És a gyereken meg az utastársakon kívül ott bizony kínozva van a szerencsétlen szülő is.

De az, hogy senki ne menjem sehova tíz éves kor előtt, akkor se megoldás.

• 2009.05.12 12:50:15Anyatünde

brumi, levendul, köszi!

kisebb családos korunkban nem próbálkoztunk ilyennel, mert úgy tűnt a férjem nem komálja ezt a nomádosdit...
    aztán kb. 1 évvel ezelőtt szóbakerült, és ő mondta, hogy kipróbálná a sátorozást. :)

tavaly nyár kimélős volt mert terhes voltam a legkisebbel és kb. 16. héttől keményedett a hasam, naponta nemtudomhányszor.

• 2009.05.12 12:58:23cidre

Anyatünde, amikor a húgom 4 hetes volt, akkor sátorozott először... volt ugyanis 4 nagyobb testvére, akikkel menni kellett. S mi is autó nélkül mentünk, igaz, a nehezebb cuccokat (pl. sátor) elvitték ismerősök autóval.

• 2009.05.12 20:55:14Hűbele

Brumibaby, ha még erre jársz, az empátiahiányt úgy értettem, ahogy Másutt is próbálta megfogalmazni. OUT kommentjében az zavart, hogy mert neki egy csendes kicsi babája van, el sem tudja képzelni, hogy egy nagyobb ill. más temperamentumú gyerkőccel nem feltétlenül láblógatás az utazás, és néhányan esetleg jogosan "nyafogunk". Szóval az anyatársak iránti empátiát hiányoltam, ettől függetlenül utazni gyerekkel is jó:-)))

• 2009.05.12 21:09:19másutt

Hubele,
    ide illik a "Masutt teoriaja az anyasagrol":
    ha minden ok a gyerekkel, ha az jol eszik, alszik, fingik es mosolyog, eszrevetlenul fogzik (es kivaloan utazik), akkor az feltetlenul a MI erdemunk, mi csinaltunk mindent jol es mert szuper anyak vagyunk.
    mindenki mas picsog, nyafog es tulreagal.

amikor pedig barmi nem olyan hudefasza, a gyerek bog, hisztizik, nem akar enni es ejjelente 6-szor kelt, azert a rossz genek felelosek az apai oldalrol, az idojaras, a joisten, vagy a balszerencse.
    :D

en is eszerint elem kicsiny eletem.

• 2009.05.12 22:28:50Tessina

igazából nem az apai gének a hibásak direkte, hanem az apában látensen maradt anyósi gének. Mindig...:P

• 2009.05.12 23:41:02Cset Elek és Ó mint Ottó

ha gyereket vállal valaki, akkor ne válogasson, hogy hol fog nyaralni, a gyermek a lényeg, nem én, de nem akarnak tudomást venni a nők, hogy egy gyermekvállalás felelősséggel jár, nem pedig szórakozásból és nyaralásokból.
    Majd nyaralnak ha nagyok lesznek a bébik.
    Addig pedig neveljék szépen csemetéjüket, és etessék, szoptassák őket.

• 2009.05.12 23:51:04másutt

Cset Elek, ez nagyon erdekes teoria, meselj tovabb.
    Mi az, amit meg nem illik csinalni, amikor az ember mar anya, LOL?????? :)
    (ja, meg egyet meselj mar el, hol vannak az APAK a foszezonban, mialatt a mamak otthon nevelik, etetik es szoptatjak a kicsinyeiket?)

• 2009.05.12 23:56:23Cset Elek és Ó mint Ottó

Ha ma valaki gyermeket vállal, az nem csóró, munkanélküli hölgyike.
    És ma a csajok csak gazdag pasikhoz mennek férjhez, mert tutti, hogy a pénz beszél, még ha a pasi 30 évvel vénebb is.
    s az apák amikor már van gyermek rá sem hederitenek arra, hogy az mivel jár.
    sokat ismerek ilyen hireket, s ha pedig gazdag a papa, akkor van gyermekfelügyelőre is pénzük!
    Az apák főszezonban hol vannak?
    Keresik a megkurható kis csajokat, s majd lelépnek a nejüktől de gyorsan, mert már unják a bébi nyávogását otthon.

• 2009.05.13 00:13:51másutt

Basszus, en azt hittem en vagyok a legpesszimistabb itt, de ez sokkal jobb. Cset, abba ne hagyd. A "nem csorok" gyerekvallalasara vonatkozo gondolatmenetet kulonosen elveztem.

• 2009.05.13 00:15:13cozumel

Masutt

hagyd mar, hat nem erzed, hogy van az a szinvonal, amire mar nem erdemes reagalni?

Nem mondom, hogy idonkent nem lehet egy szuklatokoru ember perspektivajat tagitani, na fel kell ismerni azt a melypontot, ahonnan mar remenytelen a felemelkedes ....

• 2009.05.13 00:23:29másutt

point taken. inkabb beszeljunk arrol, hogy kinek milyen tervei vannak nyaralasra az iden. az temaba vag.
    eppen tervezunk egy hazautat, remelhetoleg junius vege, julius eleje, de a tobbit meg nem sikerult eldonteni.
    cozu, mentek valami izgi helyre?

• 2009.05.13 00:29:04Cset Elek és Ó mint Ottó

másutt!!!!!
    kösz a reagálást, de sajnos igy van,
    amig fiatal a csaj, kb.18 éves és 30 között, addig csak válogat, válogat, mint a kendermagos tyuk, és keresi a pénzes palikat, s eszébe sincs gyereket szülni erre a mocskos világra ahol pénz nélkül nem lehet családot alapitani.
    S ha már beleunt a kurválkodásba a kis csaj, akkor jut eszébe, hogy kellene fogni egy gazdag pasit is, s jöhet a bébi, az meg nem baj, ha a papa csajozni fog, fő a lényeg, hogy a csajnak jó dolga legyen, és követelheti majd válás után a jó nagy gyerektartási dijat, és már rendben is van az élete ujra.

• 2009.05.13 00:30:29Cset Elek és Ó mint Ottó

te conzumel te meg próbálj már meg irni magyarul is, hogy mások is értsék meg mit is irtál ide le.

• 2009.05.13 02:08:32cozumel

O, Cset, azon egy cseppet sem csodalkozom, hogy _TE_ nem erted.

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!