SZÜLŐSÉG

Ne hagyd el a gyereked!

2009. május 6., szerda 08:00 |

Vagy ha el is hagyod, a kezdeti sokk után gyorsan keresd meg! Nekem egy 18 hónapost sikerült elhagyni... A bevásárlásból két szatyorral megpakolva értünk haza, és elengedtem a kezét, amíg a lépcsőházban kiürítettem a postaládát, majd indultunk volna a lift felé, de a másfélévesnek nyoma veszett! Először földbe gyökerezett a lábam, de aztán felismerve a helyzetet, eldobtam szatyrot-újságot, a magassarkúmat lerúgtam, és uccu, rohanás fel a lépcsőn! Az ötödiken értem utol a liftet, ahol az ajtó feltárulása után egy kedves idős néni kezét szorongató, vigyorgó poronty fogadott. Hepiend, tényleg, de másnap beszereztem egy gyerekpórázt...

Nem a gyerekpóráz az egyetlen üdvözítő eszköz persze. A legegyszerűbb, ha magunkra kötjük a gyereket, akár kenguruban, akár kendőben. Többgyerekeseknél ez addig működik, amíg a cipelő/cipelt arány egy az egyhez, utána már nehezebben megvalósítható. Lehet kombinálni a dolgot, babakocsiba a nagyobbat, kendőbe a kisebbet, de amikor már olyan önjáró és önálló a kisded, hogy nem akar babakocsiba ülni, jöhetnek az alternatív gyerekőrző izék.

Gyerekpóráz, leánykori nevén biztonsági hám

Sokan most biztosan a fejükhöz kapnak, hogy ki az a kegyetlen szülő, aki így "felszerszámozza" a gyerekét (na jó ez csak vicc volt...). De igenis ez is egy opció, például akkor tesz nagyon jó szolgálatot, amikor az anyuka két kézzel próbálja feltaszajtani a nagy babakocsiját a járdaszigetre, és így el kellene engednie a másik gyerek kezét éppen az úttest előtt. Vagy ha a 2+ gyerekes szülőnek meg kell küzdenie az aluljáróbajutással: babakocsival lépcsőzni egyébként sem kis mutatvány, de ha egy-két másik kisgyerkőcöt is szemmel kell tartania közben, tényleg nagy segítséget adhat egy gyerekpóráz. Sokféle változat létezik belőle, a klasszikus hevedereken kívül van kis hátizsákra applikált verzió, ami egyáltalán nem ijesztő.

Virtuális póráz

Igen, ilyen is van. Aki ki akarja kerülni a nénikék szurkálódó megjegyzéseit a pórázzal kapcsolatban, alternatív megoldásként választhat egy elektronikus gyerekvigyázó kütyüt is. Ha rendezvényeken, nagyáruházban vagy csak simán nagyobb tömegben eltávolodik tőlünk a poronty, azt a készülék sípolással jelzi. Ekkor már csak elég gyorsan kell reagálnunk ahhoz, hogy elkapjuk a szökni próbáló apróságot.

Idősebb, már bulizni is járó gyerekeknél a paranoiás szülők befektethetnek egy GPS-órába is. Ez tulajdonképpen egy nyomkövető rendszer, ahol a gyerek kezén lévő óra GPS jeleit a szülő interneten követheti.

Infoband - karszalag

Ez a segédeszköz ugyan nem előzi meg a gyerkőc elvesztését, de sokat segíthet a megtalálásban. A színes karszalagra ráírhatjuk a gyerek és a szülő nevét, elérhetőségét, esetleg orvosi adatokat, allergiát, vércsoportot, egyebeket. Ez egy többször használható változat, de létezik fesztiválbelépő típusú, papír vagy műanyag egyszerhasználatos, ami iskolai, óvodai csoportok felügyeletében is hasznos lehet.

A felsorolt szerkentyűk némelyike vitára adhat okot, szabad-e így korlátoznunk gyerekeink személyes szabadságát. Amíg létezik fogyasztói társadalom, addig lesznek üzleti szereplők, akik a végtelen szülői aggódásban üzletet látnak. Mindenki döntsön saját körülményei és vérmérséklete szerint, az étlap itt olvasható, de persze nem kötelező enni...

4tissimo

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.05.06 10:46:57pamacs24

    Mikor a legkisebb 6 honapos volt, a kozepso 2, a legnagyobb 3 es fel eves, kikoltoztunk Angliaba. Eleinte sokkolt a poraz latvanya, de aztan nagyon hamar mi is szereztunk egyet. Rem hasznos volt foleg olyan helyzetekben, amikor a gyerek eppen a to legszelen akart kavicsot dobalni, mikozben a masik kacsara vadaszott volna a parton.
    Ennek ellenere vesztettem el gyereket, nem is egyszer, leginkabb vasarlaskor, volt is ijedtseg rendesen.
    A legrosszabb az egyik hazalatogataskor volt, mikor nagyszulokkel es ket masik unokatesoval a tomott Keletiben szalltunk vonatra. Ekkor mar 7-10 evesek is lehettek, fenn a vonaton ultunk meg indulas elott, nagymama jart korbe sutit osztani, igy fedeztuk fel, hogy a kozepso fiam nincs ott. Valahogy a sok gyerek kozott nem tunt fel az eggyel kevesebb, es persze bába is tul sok volt...

    Ugras le a vonatrol, fejvesztve rohantam vissza a lepcsok tetejehez, ahol a talalkozo volt, ott vart a remult fiam egy bacsival. Azert addigra mar sulyosan belejuk vertuk, hogyha ilyesmi tortenik, akkor vissza kell menni oda, ahol utoljara egyutt voltak velunk, mert mi is ott fogjuk oket keresni. Ez mar nem egyszer bevalt. Ja, a vonat sem ment el nelkulunk halisten, de meg orakig rosszul voltam miatta.

  • 2009.05.06 10:52:18baudolinA

    Pikka,
    velem megtörtént egy ilyen eset: kislány az Árkád kellős közepén bőg. Megálltam mellette, megpróbáltam megvigasztalni (zsebkendő, leguggoltam mellé), közben pedig egy másik embert elküldtem az infopulthoz. Biztosan eljött volna velem, csak pont ezt nem akartam benne megerősíteni, hogy elmehet idegenekkel. Pedig tuti, hogy nem raboltam volna el. :)

    Magasra emelés jó ötlet, akkor hirtelen nem jutott eszembe. Bár abban a helyzetben nem sokat segített volna, mert egy emelettel lennebb voltunk a szüleinél.

  • 2009.05.06 10:55:38jucili

    off
    A gyermek születésének anyakönyvezéséhez szükséges:

    - a kórház által kiállított jegyzőkönyv,
    - az anya érvényes személyi igazolványa, 2001. január 1-óta megváltozott lakcím esetén lakcímkártyája. (Külföldi állampolgár esetében érvényes útlevelének bemutatása/csatolása szükséges, amennyiben nem rendelkezik bevándorolt, letelepedett státusszal.),
    - a szülők 300 napon belül kiállított házassági anyakönyvi kivonata. [A külföldi állampolgárságú szülők külföldön kötött házassága esetében hiteles fordításban kell a házassági anyakönyvi kivonatot bemutatni (OFFI).],
    - házasságon kívül született gyermek esetében a szülők által tett teljes hatályú apai elismerő nyilatkozata.

    on

    Okoska

    :D

  • 2009.05.06 10:58:40másutt

    Nekunk is hatizsakra szerelheto poraz van, bar nem az a marka, mint a kepen, masfel eves kortol hasznaljuk, nagyon szeretem!

  • 2009.05.06 10:59:42disloc

    Én egyszer "vestettem el" a fiamat. Édesanyja válogat nagyáruházban, mi meg fogócskázunk mindenki legnagyobb örömére. (Ruhaosztály) Gyerek bekanyarodik az egyik polcsorba, én kb HÁROM LÉPÉSsel utána, sorban sehol senki. Tök üres! Mint két perc múlva kiderült, bebújt egy sor a folyosóval párhuzamosan állított farmernadrág mögé. Hála Istennek hamar megtaláltam és csak röhögtünk egy jót. Az édesanyjában jobban megállt az ütő, amikor elmeséltem neki. Mondjuk én bizutos voltam benne, hhogy 10 m - en belül van, csak elbújt valahova.

    Nyilatkozat ügy: A kettő közöt annyi a különbség, hogy a házassági anykönyvi kivonatot független a két fél akaratától. Az van. Tehát anyuka is beadhatja egyedül. Az apasági nyilatkozatot meg apuka kell hogy aláírja. Tehát ha baj van, akkor a bizonyítás az első esetben az apa dolga (hogy nem az övé a gyerek) a másodikban pedig az anyáé (Hogy a Gipsz Jakab az apa). Amúgy meg tényleg megb**szta a kutya az egészet, ha idáig fajul egy szép szerelem...
    Igazolás téma:

  • 2009.05.06 11:14:48bogyóc

    Sziasztok,ide még nem írtam. Nekem is van ilyen gyerek eltűnős sztorim. A nagyobbik lányom a C&A-ban csinálta rendszeresen hogy beállt a ruhák mögé a falhoz,de hamar beletanultam hogy hol keressem. A kisebbik viszont egyszer rám hozta a szívbajt. Az Árkádban történt,az alsó szinten az állatkereskedésban. Párom beszaladt a Sparba venni egy-két dolgot,gondoltam mi addig megnézzük a kisállatokat. Pillantok alatt eltűnt mellőlem,azt se tudtam kiment-e,vagy bent van valahol.2 éves volt...Hát a pénztárnál beállt a sor elejére és nézegette az állatos posztereket. A felnőttek takarták előlem,de észrevették hogy ordítok hogy hol a gyerek,és szóltak. Egy óra múlva is még remegett kezem-lában,szörnyű érzés volt.

  • 2009.05.06 11:17:35sony

    bla

  • 2009.05.06 11:18:32sony

    Na jó, ha hirtelen megjelenik 10-szer egy hosszú hozzászólás, bocs :(

  • 2009.05.06 11:23:18kriszi

    Ez a vissza oda, ahol utoljára együtt voltunk, jó, ezt megjegyzem. (Csak nehogy akkor jusson eszükbe alkalmazni, amikor az történetesen a forgalmas út túloldala.)
    Mondjuk van nekik is jó beszélőkéjük, és nem maradnak csendben, ha bármi gáz van.

    Csak hogyan fogják tudni elkülöníteni, valóban... ugye beléjük van már verve, hogy idegennek soha, sehová ne menjenek - ha el akarja vinni őket, akkor meg ordítsanak baromi hangosan, azt is gyakoroltuk, hogy mit, rettentően élvezték :) (Mondjuk a szomszédság nem tudom, mit gondolt, hogy kórusban hallatszik a tőlünk: TE NEM VAGY AZ ANYUKÁM!!!! HAGYJ BÉKÉN!!! NEM MEGYEK VELED SEHOVA!!!!! NE BÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁNTS!!!!! )

  • 2009.05.06 11:31:45Meni

    Kriszi, ezt a nevelest hany eves kortol kezdtetek el? Nekem mindig az a fixa ideam, hogyha jovok ezzel a "vannak rossz bacsik is" szoveggel, ami ugye elvileg ennek a treningnek az alapja, akkor rettegni fog mindenkitol. Mikortol tudja felfogni, hogy a vannak rossz bacsik-nenik nem egyenlo a gonosz csunya vilaggal?

  • 2009.05.06 11:35:43ruju

    Nálunk az oviban azoknak a gyerekeknek, akik szeptemberben suliba mennek, van egy ilyen tanfolyam. 4+1 alkalom, egy volt rendőr tartja, és nagjából ilyen gyakorlatokból áll, mint amit Kriszi leírt. Hozzájön még, hogy ha az iskolában bántani akarják, akkor mit csináljon. Én külön azért örülök ennek, mert így legalább szóba kerül a téme, mert én is úgy voltam vele, mint Meni, hogy hogy a búbánatban vezetem én ezt elő egy verőfényes napon, hogy "tudod, kisfiam, stb..."

  • 2009.05.06 11:49:16Pikka

    kriszi: ez nagyon jó:D
    Azt hiszem a Született feleségekben volt egy rész, amikor felkértek egy barátot, hogy csábítsa el a kölyköket, így tesztelték őket:)

    Látom, mindenkinek van eltűnős sztorija, de jó, hogy ijedtségen kívül más nem történt sehol!

  • 2009.05.06 11:55:45Pikka

    Ja, eszembe jutott a legjobb "eltűnős sztori". Emlékeztek, amikor a Jóbarátokban Rachel nem találta az UH videón a babáját?:D

  • 2009.05.06 11:56:32Magenta

    Nálunk történt: rendőrségi ügy lett belőle. De nem szeretnék mélyen belemenni, mert iszonyatos emlék ma is, csak ajánlani tudom, hogy vigyázzatok a gyerekekre!
    Inkább gyerekhám, mint gyerekpornó, ha eltűnik.

  • 2009.05.06 11:59:31Temptation

    Nem nagyon tud különbséget tenni egy kis gyerek a "jó bácsi/néni", "rossz bácsi/néni" között.Annál is inkább, mert a "rosszak" sem vasorrú bábba üzemmódban és sátáni kacajjal fognak közelíteni, mint a Disney rajzfilmekben, hanem éppen ellenkezőleg, kedvesen, aranyosan.
    Az én hatévesem pl. a legrondább legkoszlottabb és agresszívabb fejű kutyához is úgy áll hozzá, hogy "jajj de édes", pedig az nem is álcázza magát kedvességgel.

  • 2009.05.06 12:09:21Meni

    Temptation, oke, de akkor mi a megoldás? Nekem komoly parám ez a gyerek elcsalas a jatszoterrol. Most meg nagyon kicsik, allandaoan szemmel tartom oket, de par ev, es egyedul mennek majd jatszani. Ha a hatevesed nem tudja megvedeni magat (hiszen nem ismeri fel a kulonbseget, gondolom emberben sem), akkor mire szamithatok? Hogy engeded igy el egyedul? Sehogy? Akkor mikortol fogod?

  • 2009.05.06 12:48:15disloc

    Meni:
    Úgy, hogy apu anyu nagymama nagypapa nagynéni nagybácsi körön kívül senkivel sehova, akármit mond. És najd ha már egyedül elengedem valahova, mert elég nagy hozzá, akkor az is elég feltűnőlesz, ha üvöltve elkezd hazafelé rohanni.

  • 2009.05.06 12:51:29B-

    Meni: szerintem egy hatévest nem szabad egyedül kiengedni a játszóra, maximum a saját kertedbe/társasház kertjébe, és azt is inkább csak úgy, hogy rálátsz az ablakból.

    Lehet, hogy túl parás vagyok, de bármikor történhet valami. Nem csak gonoszságból, de mondjuk belelép egy szögbe vagy a másik gyerek belekap a játékkal a szemébe, elesik és kifordul a foga stb - ezek olyan dolgok, ahol sokat számíthat, ha a közelben van valaki, aki azonnal segíteni tud, begyűjti a fogat, kimossa a sebet vagy kocsiba pattan a gyerekkel, mikor mire van szükség (a fogat nem szabad lemosni, egy pohár tejben beszállítva a gyerekkel van rá esély, hogy vissza lehet tenni).

    Ahol régebben laktam, sok arab család volt, azok leküldték a gyerekeiket felnőtt nélkül, de tesókkal-unokatesókkal együtt mindig voltak vagy nyolcan, és a nagyobbaknak voltak némi szülői jogosultságaik, pofozták-fegyelmezték a kicsiket rendesen. Közülük tutira nem lehetett volna elcsalni egyet sem, gondolkoztam én is a dolgon.

    De a magyar gyerekekben nem nagyon van benne ez a fajta felelősség, nem vigyáznak egymásra stb. Mondjuk ez jó is, mert szabadabbak, de rossz is, mert nem bízhatsz abban, hogy lesz a játszón legalább egy gyerek, aki 1, tudja, hogy nem szabad elmenni a bácsival 2, és emiatt szól is.

    Mondjuk Te Izraelben laksz, ugye? Ott lehet, hogy más a mentalitás, és csatlakozhat a Te gyereked is valami jó értelemben vett bandához.

  • 2009.05.06 12:51:52Temptation

    Meni: nem tudok jobb megoldást, mint azt, hogy amíg lehet hozom-viszem.Mi nem játszóterezünk, mert kertesben lakunk (már a nagyobbaknál is így volt), az enyémek a kertben játszottak, vagy ismerősöknél a barátokkal.Kisiskolás korban az utcánkban lehetett nekik biciglizni, és egész alsó tagozatos korukban velem mentek suliba ( kocsival, úgy kevésbé ciki, hogy anyuval kell jönni-menni) és én mentem értük napközi után.Annyiból nekem könnyebb, hogy helyben dolgozom, ők meg itt jártak oviba-suliba.Felsős koruktól volt egyedül mászkálás, és akkortól lehettek egyedül otthon is.
    De persze én is mantráztam a "soha, sehova, senkivel" szöveget.
    A kicsit is ötödikig biztos hogy hozom-viszem.
    Játszótérre is csak úgy engedném le, hogy első-másodikos korban még én is ott vagyok, harmadiktól esetleg egyedül, de csak olyan játszóra, amire rá is látok az ablakból.
    És én még csak nem is vagyok "paramami":-)

  • 2009.05.06 12:54:18Temptation

    Nem engedem el egyedül, egy hat évesnek az még nem való.

  • 2009.05.06 12:57:11psyché

    Nalunk közepiskolaig biztosan nem mennek a gyerekek sehova sem egyedül. ez itt mar 10 eves korukban elkezdödik, de addig semmikepp. pedig mar most nagyon faraszto ide-odahurcolni öket, varakozni, kitölteni az üres idöt. de jobb a biztonsag. 10 eves korukra talan mar eleg erettek ahhoz, h ne menjenek el senkivel es talan realis eselyük is van mondjuk elszaladni, vagy valahogy vedekezni a "cukros bacsi" ellen.

  • 2009.05.06 13:01:40drlucifer

    Meni!
    Az én nagyfiam jövő hónapban lesz 4, de eddig hiába téptem a számat, hogy ha a nagy játszótéren elmegy máshová, akkor szóljon...

    Igazolás téma: az ikreimet a volt férjem nevére anyakönyvezték, így gyermekeim azzal kezdték földi pályafutásukat, hogy még a kórházból beperelték az exemet, bizonyítandó, hogy nem ő az apjuk.
    Az ok: a volt férjem sikeresen húzta a válóperünket, mint a rétestésztát, így az ítélet jogerőre emelkedése és az ikrek születése között nem telt el 300 nap.

  • 2009.05.06 13:11:54Medellin

    Nekem még nem tűnt el a gyerekem szerencsére (bár nem is viszem olyan helyre, ahol el tudna tűnni), de anyósom mesélte, hogy a sógornőm durván eltűnt egyszer! Olaszországban voltak nyaralni, és az akkor 5 éves sógornőm eltűnt a tengerpartról. De csak így. Egyik pillanatban még megvolt, másikban nem. Egyszerűen annyi történt valószínűleg, hogy valaki eltakarta őket egymás elől, vagy épp plédet rázott ki, vagy valami, és a kislány egyből elindult megkeresni a szem elől tévesztett szülőket, de nem találta (rossz irányba indult). Végül feladta, és elindult vissza a szállóba, hogy hátha hazamentek, és csak őt felejtették ott, míg anyósomék rémülten szaladgáltak a parton. Végül valami út menti büfében találták meg valahogy, ahová bevitte valaki az úton egyedül kóborló gyermeket. És külön pazar, hogy a sógornőm születése óta hallássérült. Azaz nem is hallhatta a szülei kiáltozását, de más emberekkel sem tudott értekezni. Főleg, hogy olaszul sem beszélt 5 évesen. Ma már nevetve mesélik, mint nagy sztorit, de 100 évet öregedtek akkor. Én ebbe bele sem merek gondolni.
    Engem amúgy az a GPS cucc érdekelne...:)))

  • 2009.05.06 13:24:33ruju

    Itt az a szokás, hogy az iskolások egyedül mennek iskolába, felnőtt felügyelet nélkül, igaz kis csoportokban. A játszótérre meg simán kirakják már a 3 évest is akár, ha van nagyobb tesója, aki mondjuk 5... Én vagyok az ufó anyuka, aki ezen ki van akadva, és nem engedi el egyedül a gyereket (6) sehova... Ez a "kirakás" nálam a veszélyeztetés kategória, egyébként. És mekkora kicseszés már a nagyobbal is, aki még maga is csöpp, hogy a mégkisebbre figyeljen?! Hát ezt sose fogom tudni megérteni (és amikor erről beszélgettem valakivel, az közölte, hogy "hát nem ülhet a szoknyádon eléggé! - könyörgöm...)

  • 2009.05.06 13:25:25ruju

    nem ülhet ott ÁLLANDÓAN, bocsi

  • 2009.05.06 13:35:18mpbm

    Az én lányom egy nagy tó patján lévő játszótérről tűnt el egyszer, pedig megmodntam neki, hogy mehet akárhova ( a játszótéren belül), csak midnig fusson előtte oda hozzám, és modnja, hogy hova megy. Aztán egyszercsak nem láttam a homokozóban... ez ősszel volt, szóval a tó nem volt használatban, persze az első dolgom az volt, hogy tt megnéztem, nincs-e, de semmi.. kb 5 percig kerestem, de aki keresett már gyereket, az tudja, hogy ez olyna, mintha 5 óra lenne, aztán megláttam mégiscsak a tó parton, csak enma játszótérhez közeli részen, ha kb 80-100 m-rel arrébb. Egy vödörbe merített vizet, de hogy minek ment olyan messzire azt nem vágom. Na nekem ez volt az szívinfarktust kapó elvezstésem.

  • 2009.05.06 13:38:26kriszi

    Medellin, jesszusom :(

    Meni,
    abban a pillanatban kezdtem, amikor a leányom egyik nap nekiállt beszélgetni az ovi kerítése mellett letáborozott hajléktalannal (kb. négyéves lehetett). Addig eszembe sem jutott, hogy bármi lehet, otthon voltam kistesóval, mindig velem, egyedül csak az oviban. Óvónéni persze elhívta a lányt a kerítéstől, amint észrevette, és szólt nekem délután, hogy beszéljem meg vele. Nem volt egyszerű ügy, jól megizzadtam bele. De megérte, mert azóta csak utalni kell rá. A fiamnak meg nem is nagyon kell külön magyarázni semmit, hallja a témát a nővérével. Ha valamit nem vesz, profin kérdez vagy hozzáteszi a magáét, és ha valamit félreértett, lehet korrigálni.

    Alapállás szerint aki nem apa, anya, mami, keresztanya, bébiszitter vagy óvónéni (ezek szoktak rájuk vigyázni) - illetve aki más, mint aki éppen vigyáz rájuk, azzal sehová nem megyünk. Gondoltam arra is, hogy bármi történhet, vészhelyzet esetén másra kell bízni átmenetileg, ha nincs más megoldás. Ilyenkor csak azzal lehet menni, akiről anya/apa/vigyázó felnőtt mondja, és csak oda, ahová mondjuk.

    Én a kínálgatással vagyok megakadva. Ugye alap, hogy senkitől ne fogadjanak el kínált enni-innivalót. De mi van a bolti kínálgatásokkal? (Az én gyerekeim azok, akik fejből vágják fél évre visszamenőleg, hogy milyen új termékeket vezettek be az Intersparban, mert annyira buli kóstolgatni.) Arra jutottam, hogy bárki bármit kínál, meg kell kérdezni anyát/apát/vigyázó felnőttet, hogy szabad-e elfogadni, amíg rá nem bólintunk, addig nem. Bár őszintén szólva erről néha megfeledkeznek még...
    (A kóstoltató-osztogató cégeknél meg protokollá kellene tenni, hogy gyerek esetében megkérdezzék a vele lévő felnőttet, hogy szabad-e megkínálni. Azon túl, hogy a fenti problémát okozhatja, lehet a gyerek mittudomén, cölikáliás, és baja lesz az ügyeletes győri reggelitől.)

  • 2009.05.06 14:56:19Temptation

    ruju: ne törődj vele, hogy ufónak néznek! Az a nem normális, aki a a három évest az öt évessel leküldi a játszóra!
    Mindnyájan tudjuk, milyen felelősség egy gyerekre vigyázni, aki a saját öt éves gyerekére ekkora felelősséget hárít, egy idióta!Ráadásul tényleg kics.....szik vele...

  • 2009.05.06 15:05:22Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és az Állatkert

    vagy csak kínálják meg a mogyoróallergiás kölyköt mogyorós cerbonával... vagy a cukorbeteg gyereket cukros cuccal. vagy a laktózérzékenyt kakaóval. stb.

  • 2009.05.06 15:14:46kukucka

    már bocsánat, de sztem az a szülő felelőssége, hogy megtanítsa a gyereket, mit fogadhat el, es mit nem, tökmindegy kitől, ha diétáznia kell

  • 2009.05.06 15:18:44ruju

    kukuckával annyiban egyetértek, hogy nálunk mikor 4 éves volt a gyermek, felmerült a tojásallergia lehetősége (nem, egyébként), de a mai napig megkérdezi, hogy eheti-e... most 6 ugye... ezt tényleg alap, ha életveszély kérdése.

  • 2009.05.06 15:27:55snoopykutya

    A gyerekek nalunk is felnott nelkul jatszanak az utcan (ahol ugyan ritkan de jon auto / motor / bicikli). Hihetetlen felelotlensegnek tartom!
    Nemreg valaki kihivta a tuzoltokat mert talalt egy gyerekbiciklit a kanalisban es senki nem tudta, hogy azon volt-e gyerek, es hogy egyaltalan kie a bicikli, mert a gyerekek mindig tok egyedul vannak kinnt.

    A baratom szerint itt a gyerek tarsadalmi elvaras, es azert vannak allandoan az utcan, egyedul, hogy ne zavarjak a szuleiket... No comment!

  • 2009.05.06 15:29:28B-

    Alap, de a gyerek sokszor csinál hülyeségeket. Hiába mondod el neki ezerszer, hogy nem szabad ezt meg azt csinálni, egy hirtelen ötlet hatására, vagy mert nem ismeri fel, hogy ez most pont az a helyzet, simán megcsinálja.

    Szerintem azért az alap, hogy más gyerekét, kutyáját stb csak engedéllyel etetem.

    És megjegyezném, eddig ezen a téren lehető legpozitívabbak a tapasztalataim!!!

    Nem csak allergia van egyébként a világon, rosszul evő gyerek is pl, akinek nem biztos, hogy pont csokis kekszre van szüksége az ebéd előtt, ugye.

  • 2009.05.06 15:48:54kukucka

    B-, persze hogy az lenne az alap, de az emberek hülyék...
    a gyereknek meg szerintem meg lehet tanítani, hogy vmivel nem viccelünk, pl van amire ezerszer elmondom, hogy nem szabad, és csinálja, de a konektorért pl csak egyszer kellett rászólni. nemtom, lehet, hogy más hangnemben szóltam rá, de többet nem kellett... és én is megkérdeztem a paptól a templomban, hogy van-e az ostyában liszt, mert akkor én nem ehetek

  • 2009.05.06 16:18:27cozumel

    Okoska

    es Te ezt a sok baromsagot kepes voltal vegighallgatni? es nem volt hirtelen monnyuk a masodik pont utan surgos dolgod inkabb? :D

  • 2009.05.06 16:31:44másutt

    cozumel, neha en is vegighallgatok dolgokat, mar csak azert is, mert a boduletes marhasagokat nagyon szorakoztatonak talalom.
    es kivancsi vagyok, hogy meddig mereszkedik a delikvens.
    affele psziho-jatek.

    egyszer, tinikoromban felhivott valami ismeretlen perverz telefonon, es mindenfele (artatlan, de) perverz hulyeseget mondott, en meg figyelmesen vegighallgattam amit zagyvalt, okos kerdeseket tettem fel, nagyon szorakoztato es tanulsagos 1 ora volt.

  • 2009.05.06 16:41:52cozumel

    Huu, en nem, Masutt, az ilyen tenyerbemaszoan belepofazosokat nagyon hamar leallitom.

  • 2009.05.06 17:30:43Mimas

    Pikka: hát igen. Azt hiszem, Libby Purves-nél olvastam azt a megoldást, hogy a gyereknek úgy tanítsuk, hogy ha nem talál minket, elsősorban eladónőkhöz, rendőrhöz menjen oda. Bár mifelénk ritka a rendőr, mint a fehér holló, viszont egy bevás.központban tényleg az eladónő lehet a jobb megoldás.

    Csak hogy folytassam a sort: az én fiamat az apja és nagyapja vesztette el (együtt), egy nyaraló részen, kevés ember, autó egyáltalán nem volt. Szegény gyerekem tovább biciklizett egy utcával, mint kellett volna. Szerencsére meglátta apósék egyik barátját, oda szépen bement, szólt, hogy ő elveszett. Mi anyóssal semmit sem tudtunk, csak jött a Laci bácsi, hogy nem hiányzik a kisfiú? Nem. Fogadjunk? Aztán hazavittem a gyereket, aki addigra evett süteményt, ivott szörpöt. Az apja meg nem értette, mi bajom van (!!!), elvégre megvan a fia.

  • 2009.05.06 17:49:51Banán Kamran

    Csakhogy a lehetosegek listajat bovitsem,
    barataim a kovetkezo biztonsagi cuccot rogtonoztek egyszer:
    gyerekmeretu lathatosagi melleny, hatan alkoholos filccel telefonszam, oltari nagy szamokkal. (Az elsodleges cel mellett hasznos tulajdonsaga, hogy messzirol vilagit az elkoborolt gyermek. Persze meg kell vele ertetni, hogy ez a viselet tok vicces.)
    A porazos hatizsak kategoriaban nekem ez tetszik: http://www.kidztravelshop.co.uk/Luggage/Littlelife-Toddler-Daysacks-and-Backpacks/Littlelife-Furry-Bee-Animal-Toddler-Daysack/0003331p.aspx

  • 2009.05.06 17:57:00opti

    Én leszek a legdurvább, de én ha lenne rá lehetőség chippet rakatnék a gyerekembe. Kutyába lehet, gyerekbe miért nem?
    Persze nem 18 éves koráig, de amíg kicsi és bántható. A gyerekemben bízok annyira, hogy elég legyen egy sima szituban a menj a pénztárhoz, vagy a menj oda ahol utoljára együtt voltunk, akár a kiabálás is. De az emberekben nem bízok. Sok a pedofil, de az is aki csak simán gyerekekkel bizniszel. Nekem már egy is sok belőlük a Földön és azért egynél többen vannak sajnos. Én chippelném a legrosszabb esetre.
    Amúgy a fiam egyáltalán nem szökik, kicsi korától betartja a határokat a játszón is, áruházban mellettem marad. És ettől a témától eltekintve nem vagyok egy paramami én sem.

  • 2009.05.06 18:02:35cozumel

    Opti

    szerintem szive melyem minden anya chippeltetne a gyereket :-)))

  • 2009.05.06 20:47:18B-

    Olyan chipre gondolsz, ami vmi jelet sugározna, hogy meg lehessen találni?

    Nem tudom, nekem erről az jut rögtön eszembe, hogy egy barkácshajlamú pedofil könnyen összeütne valamilyen szerkezetet, amivel ezeket a jeleket fogni tudja, és akkor könnyen kiszúrhatná, ha egy gyerek elhagyatottabb helyen kóborol (pl kisedőben bringázik). Arra már nem is merek gondolni, hogy első dolga minden pedofilnak a chip eltávolítása lenne :-(

    Ennél életszerűbb lene tlán mondjuk vmi követhető mobiltelefon. Mondjuk azzal is vissza lehet élni, de mobilja nem csak a gyerekeknek van, a pedofilok nem látnák rögtön az összes lehetséges prédát egy típusú jelből.

  • 2009.05.07 01:25:30glad az egyetlen

    Tudom, hogy szőrözés, de mint férfiember nem állhatom meg...:
    A házikedvencekbe ültetett chip egy passziv chip, azaz nem sugároz jelet, csak ha egy leolvasót néhány cm-re elhúznak felette akkor az leolvas egy azonosító rövid adatsort (kb mint a vonalkód csak mágneses elven).

    GPS óra ajavalott a választhatók közül.

  • 2009.05.07 01:34:25másutt

    glad, jogos. RFID. A macskamnak is van. :)
    be lehet szkennelni. nagyon praktikus.

  • 2009.05.07 12:11:05opti

    Hm... Igazad van B, ezek eszembe sem jutottak.
    A gps órát kissé feleslegesnek érzem, mert egy leleményes gyerekrabló azt venné le elsőként talán.

    Ehh, úgysincs olyan megoldás, ami megkönnyebbülést hozhat egy szülőnek, aggódunk ha kell ha nem.

    Ezért jó ez a blog. Mielőtt teljesen belehergelném magam, hogy miért nincs ilyenolyan chip, felvilágosítanak, hogy amúgy se lenne sok értelme :)

  • 2009.05.07 15:36:17Geest

    Nekünk van hámunk és hátizsák is pórázzal. Most a kicsi került hámos korba, lassan elkezdem használni. Egy egyszerű nyomkövetőn én is gondolkoztam, nem nagy cucc kell, csak annyi, hogy a tömegben balra induljak el, jobbra, egyenesen vagy a hátam mögött van 25 méterre... Mert ha nem tudod merre indulj, bazi nehéz megtalálni és jól elkerülhetitek egymást.

  • 2009.05.07 17:36:55Vvuk

    nekünk házilag készített kutyusos hátizsákos pórázunk van. elsősorban kismotorozáshoz használjuk.
    hála istennek egyébként jól tűri a kézfogást és nem elszaladós a gyermek, de ha az lenne akkor egyszerűen többet használnánk.
    mi is inkább elismerő pillantásokat kapunk az utcán motorral-pórázzal mint idegenkedőt.

  • 2009.05.14 10:44:02Szorcsi

    Amerikában történt a köv. eset: Két pöttységre vigyáztam, egy 4 évesre és egy 16 hónaposra. Las Vegas, főszezon, hatalmas tömeg, gyerekek egyik játékboltból a másik játszóházba szerettek volna menni. Nagyobbikat kézenfogom, kicsit fölveszem karba (babakocsi máshol leparkolva). Hozzátartozk a storyhoz, hogy nem voltam hajlandó hámot rakni a négyévesre, mondván embertelen és majd én megmutatom, hogy kell ezt csinálni. Aha, nah persze.... 4 éves kisleány pár pilloanat alatt kicsusszan a kézfogásból (nem tudom, hogy csinálják, de igazi kis mágusok...) és a hatalmas tömegben sehol sem volt. Hangzavar volt, üvölthettem utána nem hallotta, én nem láttam a sok ember között, a picivel a karomon meg nem tudtam úgy futni/utat törni, hogy utolérjem. Életemben úgy még nem féltem. Azt hittem elájulok. Hála istennek megált egy kirakat előtt ott elkaptam. Abban a minutumban tettem rá a pórázt:)

  • 2009.05.14 10:46:26Szorcsi

    azt sem tudom, hogy az anyukám hogyan tudott engem felnevelni épségben póráz nélkül. Állandóan elrohantam. Egyszer egy kocsi majdnem elütött. Nah akkor iszonyatosan kikaptam....

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta