SZÜLŐSÉG

Férfiaknak való hormonális fogamzásgátlót fejlesztettek ki Kínában

2009. május 5., kedd 19:31

A nem kívánt terhesség ugyanolyan jól előzhető meg a férfiaknak adandó havi egyszeri tesztoszteron injekcióval, mint a nőknél a fogamzásgátló tablettával - derült ki egy Kínában végzett kísérletből. Az fogamzásgátló injekcióról a BBC brit közszolgálati hírportál számolt be kedden a Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism című tudományos folyóirat alapján.

A kipróbálás két és fél éven át folyt. A páciensek havonta egyszer kapták az injekciót. Fél évvel az injekció abbahagyása után a spermiumszám visszaállt a normális szintre. A kísérletben 1045 férfi startolt, de egyharmaduk indoklás nélkül lemorzsolódott. A próba során 100 férfiból egynek lett gyereke. A kutatásvezető, Ji Csün-ku szerint ha a további próbák is sikeresek lesznek, akkor a férfi hormonális fogamzásgátló 5 éven belül általánosan hozzáférhetővé válik.

Szakértők azonban felhívják a figyelmet, hogy a férfi injekció csak a nem kívánt terhesség ellen jó, de a nemi betegségektől nem véd. Azokat továbbra is csak gumi óvszerrel lehet megelőzni, írja a Független Hírügynökség.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.05.05 22:45:11Rabyn

    Ó ha ez a módszer tényleg jó, viszonylag olcsó és nem lesz tőle a párom nemzőképtelen, szerintem alávetné magát neki, hogy ne nekem kelljen.
    Anno volt már egy kísérlet, de ott a hapsik magtalanná váltak.

  • 2009.05.05 22:56:32baudolinA

    Volt már tabletta is, csak elbukott a placebót szedő tesztalanyokon: http://index.hu/tudomany/fogamz200607/

  • 2009.05.05 23:43:09trollkotze

    nyuszómuszó
    Senki nem szereti az efféle ügyeit nyilvánosságra hozni, de nem biztos, hogy ez a legfontosabb szempont.
    A "férfi csak akkor megy orvoshoz, ha viszik" hozzáállás veszélyes.

  • 2009.05.06 00:10:14baudolinA

    nyuszómuszó,
    szerintem a havi egy injekció kevésbé "kitárulkozás", mint mondjuk egy alapos nőgyógyászati vizsgálat. :)

  • 2009.05.06 01:08:47kihanemén

    a.)kínai, nem bíznék benne
    b.) alap, h pasiban nem bízunk... drágám, voltál szurin? aha, hogyne...

  • 2009.05.06 07:11:33Subbantósdi

    kele: köszi szépen a szép szavakat, így reggel ez különösen jól esett!:o)
    Jövök, mikor tudok, de "nyakamon a család":o)

  • 2009.05.06 07:54:57mammina

    jo otlet, bar sztem a hormonalis fogamzasgatlas egyik felnek sem jo, mindketto szervezetet rombolja, en a termeszetes, am neha lelombozo eszkozok hive vagyok, kis gyakorlassal eleg gyorssa lehet tenni a felhelyezesuket, es akkor nem rossz, es nem kell kopkodni a masikat, hogy mit kenyszerit rank, egeszsegre karosan.

    de mikor fognak mar vegre kihordani gyereket is? hiszen jajj itt faj- ott faj, alig tudunk mozogni, balnak leszunk, csikosodik a hasunk, es a sok aldozat ellenere is sokunkat elhagy a ferje, es milyen jo lenne ha ezt is ok csinalnak. (igen itt megint mocsok ferfiparti vagyok!)

  • 2009.05.06 08:04:39Tessina

    mammina, téyleg ne lenne rossz, ha ők is kipróbálhatnák, mert sok férfi érzi úgy a terhesség alatt, hogy kimarad valamiből. És tényleg. Szóval ha azt mondom, tényleg jó lenne, ha kihordhatnák ők is a gyereket, én is mocsok férfipárti vagyok?:))

  • 2009.05.06 08:43:19Temptation

    Ez azért lenne jó, mert a férfiak maguk dönthetnének arról, akarnak-e gyereket, vagy nem. Most a döntés jórészt a nők kezében van, és bizony van olyan, amikor egy nő kijátssza a pasiját.Így a férfiak is tervezhetnének. Ha érzik, hogy ez nem az a nő, akivel életük végéig együtt akarnak élni, és gyereket vállalni, tehetnek ellene.
    Én ezt nem azért támogatnám, hogy " a férfiak hormonháztartásába is túrjunk végre bele", hanem hogy a döntésekben egyenlő lehetőségeik legyenek.
    Tudom, óvszer, de ahogy itt olvasom, az is elég kevéssé megbízható, elszakad, lejön, stb.
    Vasectomiát sosem várnék el a páromtól, mint ahogy én sem köttetném el magam soha, bár már valsz. nem lesz több gyerekem, de nem szeretem a végleges megoldásokat, mert sosem tudni mit hoz a jövő.

  • 2009.05.06 08:47:39mammina

    tess
    az amelyik szeretne, lelke rajta, probalja. (en inkabb a szarkasztikus modu ferfiparti vagyok, mert lehet itt olvasni sokfele embert :-) aki ha tehetne ezt is inkabb massal vegeztetne mert hiszen kettojuke, csinalja csak o is. )

    tempt
    nalunk harom eve mukodik!! nagy szo, en a fogkefetol is teherbe esem ugyhogy mukodo dolog: nekem pesszarium, neki gumi. egyutt a ketto. ez az egy amitol nem estem meg teherbe. spiral+gumi megvolt, fogamzasgatlo 12 evig megvolt (jelzem nem volt vele gondom, de estem teherbe mellette), az a huvelykup ami 10 perc mulva hat megvolt (tok lelombozo es megbizhatatlan) szamolni sosem mertem :-) szoval egyik fel sem varhat masikat karosito megoldast el a masiktol! ez pasikra is vonatkozik, tessek kerem gondolkodni alternativ megoldasokon hogy ne csak mindig az asszony aldozzon a szerelem oltaran.

  • 2009.05.06 08:56:02magique

    " A német Bayer-Schering gyógyszerkonszern nem kezdi el a férfiaknak szánt fogamzásgátló tabletta gyártását, annak ellenére, hogy az orvosi és gyógyszerészeti szempontból megbízható, semmilyen fizikai problémát nem okoz. A kísérletek sokkal inkább pszichológiai jellegű problémákat fedtek fel a szerrel kapcsolatban: az 1500 férfi bevonásával végzett kísérletek során az alanyok hangulatingadozásra panaszkodtak, extrém érzelmi csúcsokra és hullámvölgyekre, a szexuális érdeklődés szélsőséges változásaira. Érdekes módon azok a férfiak is ezeket a tüneteket mutatták, akik placebót, vagyis hatóanyag nélküli gyógyszert kaptak. A kutatók szerint a jelenségeket nem a szer okozta, hanem a fogamzásgátlás tényének lélektani hatásaiként jelentkeztek. A szer hatásmechanizmusa azon alapszik, hogy gyakorlatilag a nullára csökkenti a spermiumok számát, ezzel átmenetileg nemzőképtelenné téve a férfit. A hímivarsejtek képződése három hónappal a tabletta szedésének abbahagyása után indul újra. "
    No comment. Hisztis pasik. (:

  • 2009.05.06 08:58:23mammina

    ez igaz a hisztis nokre is! de valoban a pasik ezeket rosszabbul viselik. a vezerbika atmenetileg nemzokeptelen :-) jo vicc.

  • 2009.05.06 10:33:16baudolinA

    Kezdtek átmenni Brian életébe. De végülis miért ne szavaznánk meg, hogy a férfiaknak is legyen joguk szülni? :)

  • 2009.05.06 10:45:38Meni

    "Ezentul szolitsatok Lorettanak!" :D

  • 2009.05.06 10:53:49baudolinA

    Jut eszembe: én a filmet angolul láttam, ezért kérdezném, hogy a magyar szinkronban mit mondtak olyankor, amikor folyamatosan beleszól a pasi, hogy "and all herself"?

  • 2009.05.06 11:03:31Subbantósdi

    magique: ez jó! :o)

  • 2009.05.06 11:05:46Subbantósdi

    "Ez azért lenne jó, mert a férfiak maguk dönthetnének arról, akarnak-e gyereket, vagy nem. Most a döntés jórészt a nők kezében van, és bizony van olyan, amikor egy nő kijátssza a pasiját.Így a férfiak is tervezhetnének. Ha érzik, hogy ez nem az a nő, akivel életük végéig együtt akarnak élni, és gyereket vállalni, tehetnek ellene."
    Temptation: nagyon örülök, hogy egy ilyen értelmes gondolkodás is megjelent itt, férfi részről, de tartok tőle, hogy nem ez a jellemző, általában a palik nem ennyire céltudatosak és gondolkodnak a dolgokkal kapcsolatban, főleg ha fiatal fiúkról vagy férfiakról beszélünk, velük ezt azért így nem lehet gondolni, hogy általában így látják a dolgot. :o(

  • 2009.05.06 11:07:17Subbantósdi

    IGEN!!!A férfiak is eshessenek teherbe és hordják ki a gyereküket, no pláne, szüljék is meg!!!:o)
    Legyen ebben is egyenlőség...persze szép lenne, ez is egy téma, mi lenne erről a nőknek és a férfiaknak a vélemény...Lehet, egyszer a távoli jövőben még ez is lehetségessé fog válni az emberiség történetében. :o)

  • 2009.05.06 11:19:32pantufül

    Csajok! Egy dolgot kérlek sose próbáljatok ki, a fogamzásgátló injekciót! Engem rávett egyszer a régi dokim,( költséghatékony, 3 havonta egyszer kell beadni, stb..)jónak tűnt, kipróbáltam. 12 kilót híztam tőle, 3/4 évig nem menstruáltam, mert olyan lassan ürül ki a szervezetből. Méregtelenítő kúrákat csináltam, mindent megpróbáltam, de hiába. 39 évesen klimaxos tüneteim voltak! Isssszonyú volt. Soha ne próbálja ki senki!!

  • 2009.05.06 11:21:51Meni

    Pantuful, nem egyszeru...persze biztos azt mondta az orvosod, hogy erre 100 nobol csak 0,5 reagal igy :( szegeny...

  • 2009.05.06 11:25:59pantufül

    Meni, igen azt mondta, hogy naggggyon ritka a mellékhatás, semmivel sem több, mint más fogamzásgátlóknál.Szégyellem bevallani, de akkor volt egy anyagi mélyrepülésünk és az anyagi része volt a fő motivációm (1.000 Ft volt)! De most már minden rendben, köszi!

  • 2009.05.06 11:31:42Balu02

    Szerintem nem kóser az a hozzáállás, hogy eddig csak a nők szívtak a hormonális fogamzásgátlással, mostantól akkor szívjanak a pasik is. A nőknek kellene inkább végre olyan öntudatosnak lenniük, mint a pasiknak, és kerek-perec megtagadni, hogy hormonhatású gyógyszereket szedjenek évtizedeken át csak azért, hogy ne legyen gyerek (amit egyébként más módszerekkel is el lehetne érni). Teljesen igazuk van azoknak a férfiaknak, akik erre nem hajlandók. Én lány vagyok, és biztos szerencsés vagy nemtom, de sosem volt olyan partnerem, aki ezt megkövetelte volna tőlem, egy szem ilyen gyógyszert nem szedtem be egész életemben eddig, más kérdés, hogy valszeg nem is lett volna hosszú életű a kapcsolatom egy olyan pasival, aki ehhez ragaszkodott volna.

  • 2009.05.06 11:36:49pantufül

    Igen, nekem sem tetszik az a hozzáállás, hogy eddig nekünk volt rossz, most legyen rossz nekik is...Egy csónakban evezünk nem?

  • 2009.05.06 11:42:23Temptation

    Subb: de előbb-utóbb a férfiak is élnének ezekkel a lehetőségekkel, ha lenne megbízható fogamzásgátló. Eljuthatnak odáig, hogy nem csak azt látják benne, hogy nyűg és kötöttség, amire figyelni kell, hanem lehetőség is.
    Én rövid ideig szedtem csak tablettát, mert nem volt jó a májamnak, de akkor sem azért, mert ezt bárki elvárta volna tőlem. Rég volt, ez volt a "megszokott" védekezés.De ha én nem akartam volna, akkor másképp védekezünk ( mint ahogy aztán kellett is), a férjem nem várta el, hogy csak az én gondom legyen.
    Persze, idő amíg a férfiak ezzel megbarátkoznak, de ez is változik majd.

  • 2009.05.06 11:43:09Temptation

    Pantu: én is ezt írtam:-)

  • 2009.05.06 11:44:00másutt

    En nem ertem, hogy miert volt nekunk eddig "rossz".
    Mindig ugy ereztem, hogy ha gyerek lenne szexbol, akkor nagyesellyel a dolog "terhet" en vinnem. Ezert mindig szivesen meg is gyozodtem arrol, hogy ne is tortenjen meg.
    Nem volt problemamentes a fogamzasgatlo valasztas, kb. a 4. tabi valt be, addig mindenfele bajom volt. Kesobb pedig mast hasznaltam es az is rendben volt.

    Amig Draga paromnal ki nem kotottem, mindig ugy ereztem, hogy nem biznek meg senkiben ez ugyben.
    ("hat PERSZE, hogy ebbol nem lesz gyerek, na vedd le gyorsan a bugyidat!"
    koszi, nem.)
    Benne megbizom, de ha neki kellene a fogamzasgatlast elvallalnia, akkor is nekem kellene emlekeztetnem, stb.

  • 2009.05.06 11:46:39baudolinA

    Balu02,
    értem a hozzáállásodat, és alapvetően én is ezen az állásponton volnék. Csakhogy. Kb. négy évig volt óvszer, és kialakult egy latexallergiám. Méhen belüli izémizék kizárva, mert nem szültem (és mert kissé idegenkedek is tőle). Hüvelykúp, pesszárium nem tecc. Úgyhogy marad a tabletta, mert az injekciót nem merném bevállalni. Nem várja el senki, és ha kérném, biztosan húzna óvszert. Szóval nekem ez valahol kényszerpálya. Bár egyelőre még semmi káros mellékhatását nem tapasztaltam. De hosszú távon ezt sem szeretném, a párom pedig hajlandó lenne tablettára is, ha biztonságos lenne.

  • 2009.05.06 11:56:47másutt

    baudolinQ, ne felj, en 17 evig szedtem, jo egeszsegben, a tabi a vilag legtobbet tesztelt gyogyszere.
    van, akinek nem jon be, igen. de ha igen, akkor semmi okod a felelemre, hosszu tavon sem.

  • 2009.05.06 12:11:57Balu02

    Lehet, sarkos volt, ahogy fogalmaztam, általában azért nyilván nem az van, hogy a pasi megköveteli a partnerétől, hogy szedje a tablettát, hanem egyszerűen ez a "normál" rendje az életnek, nem akarunk babát, tehát szedünk tablettát. És persze BaudolinA példája is jó ellenpéldának: ha nem megy másképp, akkor nyilván marad a tabletta. De szerintem csomóan el sem gondolkodnak azon, hogy lehetne máshogyan is. Engem egészen egyszerűen elrémisztett, hogy hormontartalmú szereket szedjek tulajdonképpen minden kényszer / betegség nélkül, pusztán kényelemből.

  • 2009.05.06 12:20:10Meni

    masutt, ezzel sajnos vitatkozom. en 18 eves koromtol 28 eves koromig szedtem tablettat, mindenfele mellekhatas, szunet tartasa nelkul. aztan 4 honappal kesobb teherbe estem (tervezetten), ahogy abbahagytam a szoptatast, ujra kezdtem. es onnantol kezdve nem volt jo. olyan migren rohamom volt, amin semmi nem segitett. kiprobaltam 3 fele tabit, vegul kiprobaltam a szunet nelkuli szedest, semmi nem segitett. kinomban, igy 31 evesen teljesen abbahagytam, es lass csodat, 2 honap alatt elmultak a migrenes rohamaim...es ez nem az en "1000bol 1" esetem, az orvosom konkretan megmondta az egesz hercehurca elejen, hogy van akinel a szules felboritja az egesz rendszert, es a havi hormon ingadozasra igy reagal...eleg gyakori sajnos..

  • 2009.05.06 12:41:27másutt

    Meni, lehet, en nem probaltam a terhesseg utan.

    Viszont ismerek 1-2 csajt, akik akkor probaltak eloszor, es minden rendben van.

    En nem vitatom, hogy nem okoz jopar embernel problemat, a szules elott, vagy csak utana, vagy egesz eletukben.
    En csak azt mondom, hogy ha NEM OKOZ nala problemat, akkor semmi oka hatart szabnia szedesenek (pl. "ot ev utan mindenkeppen abbahagyom")

    Akinek bejon, az oruljon a szerencsejenek!

  • 2009.05.06 12:44:27Meni

    Amen :)

  • 2009.05.06 12:51:20másutt

    En pl. az a szerencses alkat voltam, akinek nagyon bejott a dilibogyo, es a mai napig hianyzik.
    A tinikoromban irregularis es fajdalmas, gorcsos menzeszem atment 3 nap hawaii nyaralasba, amikor semmi kulonos nem tortent, csak tamponcserek.
    Amikor elkezdtem szedni, LEADTAM 3-4 kilot.
    Mindig napra tudtam, hogy mikor jon meg.
    Amikor par honapra elore tudtam, hogy mikor NE jojjon meg, azt tudtam befolyasolni.
    Azt se tudtam, mi az a PMS. Egy pattanas nem volt rajtam egy evtizedig.

    Amikor abbahagytam, 4-5 kilo 2 honapon belul feljott ram. 7 nap csunya erso menzesz, szuper ultra tamponok, remes siros PMS.
    Dehat ez van.

  • 2009.05.06 13:43:47Normi

    Baud! Ez az a rész?

    http://www.youtube.com/v/5N9Q_2sWuuA&hl=en&fs=1

  • 2009.05.06 15:18:46Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és az Állatkert

    szerintem a férfiak számára is meg kell adni a lehetőséget, hogy tablettával védekezhessenek. aki nem akarja szedni, úgyse lehet majd rákényszeríteni, ugyanúgy, ahogy a vasectomiára és a gumira sem lehet. de aki szeretne biztosra menni, annak adassék meg a lehetőség.

    és nagyon sokan vannak, akik valóban allergiásak a gumira, és nem akarják a barátnőjüket tablettával terhelni, illetve tutifrankón biztosak akarnak lenni, hogy nem lesz gyerek. legyen számukra lehetőség.

  • 2009.05.06 15:19:36Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és az Állatkert

    egyébként lehidalnátok, hány férfi gondolja úgy, hogy a fogamzásgátlás a nő dolga, mert ő esik teherbe, neki semmi felelőssége nincs ezirányban, és nagy ívben leszarja az egészet.

  • 2009.05.06 16:08:06sonicwilson

    Ehh... A lenne egy megbízható tablettás megoldás férfiak részére, akkor lehet jómagam is élnék vele.. Me azt otthon eltudnám diszkréten intézni, akárcsak a nők. Én nem vagyok soviniszta abból a szempontból, hogy ez csak a nő dolga, mármint a fogamzás gátlás. Abból a szempontból is előnyös lenne, mert sajnos sok nő így hálózza be a párját, ill. bebiztosítja magát a 20%-os levonással járó gyerektartásra... Így legalább a férfiak is "dönteni tudnának a saját sorsukról". Ám az biztos, hogy én sem tudnám magam rávenni, hogy elmenjek a doktor nénihez beinjekcióztatni magamat minden hónapban...

  • 2009.05.06 16:27:48B-

    sonicwilson: baromi sokat kereshetsz, ha az a bizonyos 20% többet jelent a nődnek, mint amit egyedülálló anyaként pénzben és időben majd rákölt a gyerekére minden hónapban :-))) Csak pelenkából havonta tízezres nagyságrenddel számolj.

  • 2009.05.06 16:32:30B-

    Mert szerintem az én páromnak tutira többe fáj, hogy gyereke van, mint a fizuja 20%-a. Semmi etxra rongyrázós dolgot nem veszünk neki, közös háztartásban élünk (szeretetben, szerelemben, még mielőtt rosszra gondolsz), tehát az olyan költségek, mint a fűtés stb, ami gyerek mellett elengedhetetlenek, 3 zemélyre gazdaságosabbak, mint kettőre.

    Elég gáz lehet az az életszínvonal, ahol a pasi fizujának 20%-áért megéri egy olyan egész életedet felforgató és téged durván korlátozó dolgot bevállalni, mint egy gyerek :-)

  • 2009.05.06 16:36:54másutt

    "sajnos sok nő így hálózza be a párját.."
    ezt itt mar sokszor kibeszeltuk: a pasi, aki nem akar gyereket, az huzzon gumit.
    elegge egyszeru a dolog.
    ja es senkit nem lehet "behalozni", aki nem huzza le a sliccet.
    sajnos sokan 2 sor utan elfelejtik, hogy a szex gyerekcsinalasra lett kitalalva.

  • 2009.05.06 16:41:09másutt

    a gondolatmenetemet folytatva, azt hiszem sok ferfi szamara is gaz, hogy a fogamzasgatlas gyakran "a nore van bizva" igy meg kell bizni a szavaban ("hat persze, hogy szedem a tablettat!").
    de meg igy is tehetnek valamit ez ugyben.

    mivel az esetek nagy reszeben a no jar rosszul, ha egy gyerek akaratlanul becsuszik (o megy abortuszra, o neveli egyedul) ezert a noknek nehezebb "masra bizni" ezt a nagyon kenyes dontest.

    egy kezemen meg tudnam szamolni, hany eddigi ferfiismerosomre biznam ra, hogy havonta inyekcioztassa magat egy orvosi rendeloben, ahol 3 orat all sorban, avagy minden nap ugyanakkor bekapjon egy pirulat (ez meg viccnek is rossz egy atlag pasinal).
    sok ferfi akkor megy csak dokihoz, amikor mar haldoklik.
    ha nem o huzza a rovidebbet, ha "becsuszas" van, akkor ugyanolyan komolyan venne, mint egy no? nem hiszem.

  • 2009.05.06 16:42:30Temptation

    A direkt teherbe eső nők nem is a 20 %-ra hajtanak, hanem a pasi megtartására, tehát kvázi 100 %-ra. Ami talán ideig-óráig talán összejöhet, aztán borul a bili....
    Egyébként nem kell úgy tenni, mintha nem léteznének olyan nők, akik tényleg ezt csinálják.
    És ha a pasas elhiszi, hogy nem kell félnie egy nem kívánt babától, valószínűleg nem fog óvszert húzni.

  • 2009.05.06 16:43:15B-

    Azon kívül szerintem ha egy pasinak gyereke lesz egy olyan nőtől, akitől egyáltalán nem akart, nem feltétlenül a pénz fogja a legjobban aggasztani, hanem olyasmik, hogy az elsőszülött és eddig egyetlen gyerekem mélkülem-csonka családban-más pasival fog felnőni? Gyerekem van, meg nincs is...

    Szerintem a legtöbb pasi nem így képzeli el a gyereke megszületését. Lehet, hogy javíthatatlan álmodozó vagyok, de szerintem a legtöbb pasi is úgy gondolja, hogy ha eljön az ideje, egy szerelmi kapcsolatban fogja izgatottan várni a gyerekét meg énekelgetni a növekvő pocaknak. És neki is szar, ha ettől megfosztják. Még akkor is, ha pontosan tudja, hogy a pocaknakénekelgetésre legkorábban 10 év múlva kerülhet sor, mert addig karriert épít és kitombolja magát.

  • 2009.05.06 16:47:23B-

    Temptation: de most komolyan, szerinted te meg a párod együtt többet vagy kevesebbet költötök a gyerekre, mint a párod fizujának 20%-a? Plusz bele kell számítani, hogy a szülés után 1 évig minimum kiesik a saját fizetésed, nehezebben vállalsz másodállást (kire bízod?), és ha nem szereted igazából a gyerekedet, ott van a nyakadon egy követelőző kis csomag napi 24 órában!! Egyedülálló anyaként hányszor van alkalmad barátnőzni vagy új pasit fogni? Ha ráérnek a szüleid :-))) Ebben semmi üzlet nincsen szerintem.

    Aki a házasságra hajt, az más tészta persze.

  • 2009.05.06 16:47:34másutt

    "És ha a pasas elhiszi, hogy nem kell félnie egy nem kívánt babától, valószínűleg nem fog óvszert húzni."
    igaz. en ertem.
    es pont azt mondom, hogy egy atlag no sokkal nehezebben bizna ra magat a pasijara.... mint egy pasi a nore.

    tegyuk fel,hogy nem eg heppi hazassagrol van szo, hanem egy parhetes ismerettsegrol... ha a pasi azzal jon, hogy "en fogamzasgatlot szedek" en tutira hasznalnek egy masik modszert is.
    egyszeruen egy potencialis gyerek kerdeseben, ami BENNEM none, en csak magamban bizom. kesz.

  • 2009.05.06 16:51:06B-

    Mondjuk senki nem tiltja meg egy pasinak, hogy akkor is óvszert húzzon, ha a csaj azt mondja, bogyót szed.

    Ez egy futó kapcsolatban szerintem teljesen oké.

    Ha már olyan mélységű a kapcsolat, hogy ez kínos lenne, akkor azért érdemes elgondolkozni azon, hogy egyértelműen lefektettük az alapokat, vagy most mi van? Ez emberismeret kérdése is. Ahogy a csajok is egy csomó rossz alakkal összeállnak, a pasik is bedőlnek a pszichopata csajoknak is.

    Szánhatna mindenki rá egy kis időt, hogy kiismerje a másikat, mielőtt korlátlanul rendelkezésre állítja az ivarsejtjeit.

  • 2009.05.06 17:13:40Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és az Állatkert

    hát volt olyan fiú!!! ismerősöm, aki azt ajánlotta az 5 éves, döglődő kapcsolatom megtartására, amikor nyavalyogtam, hogy nem akar a pasi összeköltözni, hogy csináltassam fel!!! magam...

    én meg csak néztem, hogy ez az ember miket össze nem beszél, nem tudom, mit szívott, de durva lehetett.

    gondolkoztam rajta egy kört, aztán úgy voltam vele, hogy inkább magamtól feladok egy kapcsolatot, és elhagyom az embert, mintsem, hogy kényszerítéssel csikarjak ki egy olyan dolgot, aminek MAGÁTÓL kéne megtörténnie. arról nem beszélve, mekkora nagy baromság egy életre elintézni a saját életemet, meg a gyerekem életét egy ilyen hülye döntéssel. az, hogy a pasival mi lesz, hát különösebben nem érdekel, de az, hogy saját magamnak, és a születendő gyerekemnek nem biztosítom a lehető legjobb esélyeket egy boldog, egységes családban felnőni, hát akkor inkább maradok egyedül. nem muszáj mindenáron gyereket szülni.

    és még így is mehet cigányútra az egész, de akkor legalább nyugodt a lelkiismeretem, hogy én az adott szituációban, minden tőlem tellhetőt megtettem, és a lehető legoptimálisabb döntéseket hoztam minden résztvevő fél számára.

  • 2009.05.06 18:42:59baudolinA

    Normi, igen, köszönöm! :)

  • 2009.05.07 10:46:42plussbirka

    nem tudom, miert erzem azt, hogy ez nem igazan lesz nepszeru?

  • 2009.05.08 13:13:05sonicwilson

    Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és az Állatkert:

    Ez egy jó hozzá állás, én is csak azt sérelmezem, hogy nem mindenki gondolkodik így, vagy illetve, elnézést a dúrva kifejezésért, de nem lát túl azon, mivan, ha direkt, a másik fél akaratán kívül "felcsináltatja magát"...

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta