SZÜLŐSÉG

Az óvodák fele megsérti a felvételi szabályokat

2009. április 21., kedd 16:29 |

Az óvodák több mint fele megsérti a szabályokat a felvételi során. Túllépik a megengedett létszámot, nem tájékoztatják írásban a szülőket, túl fiatal gyereket vesznek fel, vagy elutasítják a nem szobatiszta kicsiket - derült ki az Oktatási Hivatal vizsgálatából, amelyből a Népszabadság közöl részleteket.

A 3 ezer lélekszám alatti települések óvodai felvételi gyakorlatát ellenőrizték, 210 intézményt vizsgáltak, ezekbe több mint 15 ezer gyerek jár. Az óvodák összesen 94 háromévesnél fiatalabb gyereket vettek fel azért, mert az anyának vissza kellett mennie dolgozni - a legtöbbet a Nyugat-Dunántúli és a Közép-Magyarországi régióban.

A most zajló felvételik során az ilyen jogsértések száma várhatóan csökkenni fog, mert a 2009-es nevelési évtől már lehetőség van arra, hogy a 2. életévüket betöltött gyerekek ellátására egységes óvoda-bölcsődét hozzanak létre a települések - írja a FÜggetlen Hírügynökség a Népszabadság alapján

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.04.21 23:07:43wish73

    http://www.doktorinfo.hu/drinfo/pid/0/betegsegKonyvProperties/oid/0/KonyvReszegyseg.4_6639;jsessionid=81DBC7284CA63F18C4750A5FE39E4193

    ja, ez bizony az lehet. raszta macska.

  • 2009.04.21 23:09:24cozumel

    Adri

    ra se retyetye, en azt mondom!

    Nezd, az en ikreimnek nem volt ilyen tores az eletukben, megis, a lanyom 3, a fiam meg 3 ev ket honaposan lett szobatiszta.

    Probalkoztam en mindennel, masfel-ket-ket es fel eves koruktol elovettem a temat ujra es ujra, nem volt eredmeny, illetve igen, egy csomo frusztracio, egy csomo ciki helyzet, egy csomo elb.szott program, amit pisihely-keresesnek rendeltem ala....aztan augusztus kornyeken belattam, hogy ez tok felesleges, es max. karos lehet, mert annyira ragorcsolunk, hogy abbol tenyleg psziches problemak lesznek.

    Es lass csodat, a lanyom oktoberben, a fiam decemberben total magatol, mindenfele rahatas nelkul elkezdett szolni, wc-re menni, es azota egy darab balesetuk nem volt. Pedig elofordult, hogy tartogatni kellett.

    Ejszakara a fiam meg most is pelenkat kap, mert idonkent bepisil. Voltunk dokineninel, azt mondta, ha 5 eves koraig nem rendezodik a dolog, akkor megnezik egy komolyabb urologiai kivizsgalason, addig meg nem kell agyalni, mert az ejjeli vizeletsuritesert egy bizonyos hormon felelos, ami a kisfiuknal jellemzoen kesobb indul be olyan mennyisegben, hogy szarazon teljen az ejszaka.

  • 2009.04.21 23:14:46Anyatünde

    dodóó, erre SEMMI jogalapja ninxcs az ovinak.
    (4 évest elhozatni délben, ha otthon van anya a kistesóval.)

    Korábban volt egy rendelet, ami szerint a főállású anyaként otthon levőknek tényleg el kellett hozni (de a suliból is, azaz nem lehetett a sulis gyerek napközis), de ezt nem olyan rég változtatták meg. Tehát már a GYET-tel otthon lévőknek sem kell hazavinni délben a nagyobb tesó(ka)t.

    Ha önkormányzati oviról van szó (feltételezem, hogy igen, a magánovi sztem nem szívózna így), akkor a jegyzőhöz lehet fordulni ebben az ügyben, ha az ovival nagyon nem jutnak dűlőre.

  • 2009.04.21 23:21:32horadi

    Köszi Cozu! :-)
    Nem görcsölnék én rá ennyire a témára, de tényleg nagy a szar a palacsintában itthon, egyszerűen muszáj visszamennem dolgozni!

    Az, hogy kb. 1 hónapja nappalra bugyit kapnak pelenka helyett, már így is valamennyire az én eröltetésem volt, mert maguktól eszükbe se jutott volna, hiába sztárolom már a bilit, a wc-t, a nagylányozást, meg kb. mindent az Univerzumban.

    Remélhetőleg még pár hét és megbízhatóan szobatiszták lesznek ébrenlét idejére, de akkor még ott van az alvás ideje. Az oviban még a délutáni alvás közben sem lehet pelenkájuk, különben nem veszik fel őket. Sűrű nyarunk lesz, az biztos... :-/

  • 2009.04.21 23:22:36Anyatünde

    Horadi, sztem nem volt picsogás - már ha ez számít valamit...

    A nagyfiam most lesz 9 éves. 3 év 3 hónaposan lett szobatiszta, és akkor úgy, mint Cozu gyerekei, azaz egycsapásra, talán egy bepisilés volt az első pelenkátlan héten.

    Azt hiszed, most téma, hogy mikor lett szobatiszta? :)) A kutyát nem érdekli. Az a téma, hogy milyen jól megy neki a hegedülés. Meg hogy milyen okos de jelentkezhetne többet is órán.
    Ja és 3 évesen simán beraktuk még sportkocsiba, ha messzire mentünk pl. vendégségbe. Mivel autónk az nincs.
    7 éves korában, mikor 40 km-t lenyomott velünk 1 nap alatt bicajjal, ebből semmi nem látszott... :-P

    De tudom, hogy amikor benne van az ember (a szobatisztaság-témában, pl.), akkor nehéz, vagy nem is lehet ennyire előre tekinteni. És ha nehézkesebb, az nehéz a szülőnek is.

  • 2009.04.21 23:27:14wish73

    nem azt nevezem picsogásnak, h Horadit foglalkoztatja a szobatiszt. kérdése, hanem, h megint jött ez a "szar anya vagyok..."kezdetű nóta.
    amúgy kérni kell az óvoda vezetőjét, h lesz kedves megmutatni a szobatisztaságról szóló passzust.

  • 2009.04.21 23:31:30horadi

    Anyatünde! Tudom én, hogy egyszer ez is rendeződni fog, hiszen senki nem ment még pelenkval érettségizni! ;-)
    De most így benne, tényleg picit kilátástalan, mert amikor már azt hiszem, hogy "na, 3 napja nem volt baleset, akkor már értik a lényeget a lányok, sinen vagyunk!", akkor tuti, hogy 1 órán belül észreveszem, hogy tiszta pisi valamelyikük nadrágja, és ez megy már régóta...
    A kezdetekben állandóan csak a pisis szőnyeget sikáltam, aztán később már egyszerűen felcsavartam a szőnyegeket, mert a parkettát könnyebb felmosni. Lakásban lakunk, nincs kert, hogy csak kiengedjem őket, aztán uccu neki.

    Próbálok nem nagyon foglalkozni vele, 100 év múlva úgyis mindegy lesz! ;-)

  • 2009.04.21 23:33:11Kipikopii

    wish73: egy par hozzaszolo szerint 'lusta', kenyelmes anya az, akinek a gyereke nem szobatiszta 3 eves korig, szerintem innen eredhet a 'szar anya' megjegyzes, de horadi majd kijavit, ha nincs igazam...

  • 2009.04.21 23:36:04horadi

    wish73! Nem vagyunk egyformák. Vannak kevésbé magabiztos, kevésbé laza anyák, akik sokszor megkérdőjelezik magukban az alkalmasságukat. Ez nem picsogás, nem heves ellenkezéseket vártam, csak leírtam, hogy érzem magam jelenleg. Nem vagyok a topon. :-(

  • 2009.04.21 23:37:54horadi

    Kipikopii! Igen, tulajdonképpen ez a megjegyzés volt, ami most meglazította a szelepet. Mindegy, kiengedtem a fáradt gőzt. ;-)

  • 2009.04.21 23:50:23cozumel

    Wish

    Te is tudod, hogy lett Adri anya, szerintem normalis, hogy meg tobbszor megkerdojelezi, hogy jol csinalja-e, mint mi, akiknek csak ugy "odapottyant" a gyerek.
    Es az is belathato, hogy erzekenyebb arra, ha valakibol a fikazas szandekat erzi ki, foleg, ha az a szandek ott is van...

  • 2009.04.21 23:52:17Anyatünde

    Adri, remélem, nem bántottalak meg. Ha van valaki itt, akit aztán végképp nem akarok, az Te vagy!

  • 2009.04.22 00:04:27horadi

    Köszi lányok, aranyosak vagytok!
    Nem bántódtam meg, csak nem esett jól Évike írása.

    Tényleg sokszor kérdőjelezem meg az alkalmasságomat. Lassan 1 éve, hogy hazahoztuk a lányokat és éppen a hétvégén nézegettünk házivideókat abból az időszakból, mikor hozzánk kerültek. Teljesen megdöbbentünk, hogy milyen picikék voltak, 2,5 évesen még totyogtak, alig bírtak járni, nem beszéltek. Azon csodálkozunk, hogy ránk merték bízni ezeket a picurkákat! De a legjobban azon csodálkozom, hogy szegények túlélték a kezdeti bénázásainkat... ;-)

  • 2009.04.22 00:48:03cantaloupe

    Horadi,

    csak egy otlet: este, mikor engeded a kad vizet, erdemes oket bilire ultetni...allitolag a csobogo viz sokat segit, mint inger! Aztan ragasztahhson matricat, ha csurran valami...

    Nyaron pedig meztelenkedni hagyni oket, ha tudod, es megdicserni, ha pisilnek.

    Par ruhapelenkat (nem tetrat, hanem a modernet, patentosat) nem tudsz szervalni nekik? Az nem olyan nedvszivo es kellemetlenebb erezni a cuccost a popsin; a ruhapelenkasok atlagban gyorsabban szabadulnak ezektol a bugyroktol.

    Sok sikert a lanyokkal! Es bocs, ha mar probaltad a tippjeim, csak probalok veled gondolkodni...hatha bevalik valami! ;)

  • 2009.04.22 06:42:57LeVilli

    Sziasztok! Most fogom beíratni a fiam az oviba, és teljesen bepánikoltam, ugyanis nem találom a születési anyakönyvi kivonatát. Már az egész házat felforgattam, de sehol semmi.
    Tuja vki, hogy ilyenkor mi a teendő? Hol lehet ennek másolatát beszerezni, hová forduljak..stb?

  • 2009.04.22 07:34:38jucili

    LeVilli

    Önkormányzat, Okmányiroda

  • 2009.04.22 07:37:31Chelly2

    Horadi

    Nyilván a ti esetetek teljesen más, nem lehet összehasonlítani amikor születése óta neveli vki a gyerekét.
    Az én fiam az istenért nem akart felülni a wc-re pisilni. Én azt csináltam, hogy felültettem és megnyitottam a csapot (tudtam, hogy lassan már pisilnie kell) És aztán rögtön jött is a pisi, aminek nagyon örült és büszke volt magára. Azóta szobatiszta. Persze mindenki megdicsérte...


    Nekem is van ismerősöm, akinek a gyereke csak otthon fürdés után, elbújva a pelusba kakil 4 évesen. (ennek is megvan az oka)
    De szerintem vmilyen oka mindig van, ha egy gyerek 3 évesen nem szobatiszta. Legalábbis a környezetemet látva. Van akinél pont jött a kistesó, van aki éppen elvált, vki úgy rá tud üvölteni a gyerekre szinte a semmiért, hogy én megijedek...

  • 2009.04.22 07:48:07manka78

    LeVilli! Én úgy tudom, hogy önkorm. anyakönyvvezető. Itt nálunk így van.

  • 2009.04.22 07:50:41manka78

    Az én nagy lányom 2 évesen lett szobatiszta.DE! Még alváshoz kellett a pelus. Mikor oviba ment akkor is kellett alváshoz, de az oviban nem kapott és sosem volt baleset. Éjszakára 4 évesen lett ágytiszta. Nekem évszázadoknak tűnt az a 2 év, ami eltelt közben.

  • 2009.04.22 07:58:57csuni

    LeVilli!Ahol született a gyerek,az ottani önkormányzat anyakönyvvezetője adja ki, azt hiszem kb. 2000forint körül van az illeték.

  • 2009.04.22 08:41:14AncsiPancsi

    Csuni én ingyen megkaptam a másolatot.

    Pár hozzászólást tudtam visszaolvasni,de pótlom folyamatosan,mert érdekel a téma nagyon.

    A srácom két hónapja múlt kettő okos és értelmes velünk jön wc-re tudja hova megy a pisi és kaka.
    Mondja is, és segít leöblíteni egyből nyúl a légfrissítőért.
    Mégsem akarja az övét oda....
    Eröltetni ökörség nem fogom.
    Viszont kéne mennem már dolgozni bölcsi nincs, mert sok a gyerek az új törvény szerint ,ha jól értelmezem mehetne óviba szeptembertől,de csak szobatisztán?
    És ha én azt mondom a munkahelyemen szeptembertől ok és a gyerek pelusos marad segget csináltam a számból,mert nem veszik be?
    Nem tudom most csak nekem van kavar a fejemben,vagy én lennék olyan hülye, nem egyértelmű?


    horadi
    Nekem is vissza kéne állnom minnél előbb a munkába,mert a mi helyzetünk is tarthatatlan,de azt mondom hogy a fiamat és a lányaidat tényleg csak a saját tempójukban lehet és kell nevelni.

  • 2009.04.22 08:54:01jucili

    LeVilli

    Óh jajj!

    Jöttem helyesbíteni, de látom már, hogy többen is megelőztek!

    Valóban az anyakönyvvezetőhöz kell menni!!!

    Bocsi! (Pedig már nem is volt korán, mikor írtam, hm!)

  • 2009.04.22 08:58:5978as évjárat

    Beíratkozás ugye májusban. A kisfiam júliusban töltötte a 3-at.
    Májusban még kellett neki pelus de már csak éjszakára. Megkérdezték, használunk-e még, mondom igen, de csak éjszakára. Mire egy büdös nagy ikszet tettek a gyerek neve mellé és első nap az oviban rá is kérdeztek, hogy hogy is állunk. Nem mintha terveztük volna az éjszakai ott tartózkodást.
    (hozzáteszem, addigra már éjszaka sem kellett, csak nem igazán értettem, miért kellett erről beszámolnom.)

  • 2009.04.22 08:59:4178as évjárat

    Egyébként én is úgy tudom, hogy anyakönyvvezetőhöz kell fordulni, bár az illetékről nincs infóm.

  • 2009.04.22 10:25:48Subbantósdi

    Nálunk azt hallottam, még azokat sem veszi fel a körzeti óvoda, aki bölcsödébe jár már legalább egy éve és bár nem szobatiszta, de a fő gond, hogy év vesztes.
    Úgyhogy én bár elmegyek majd beiratni, de tuti fix, hogy várólistára fog kerülni a lányom, mert abszolút hátrányos helyzetben vagyunk, ezek alapján, évvesztesség és én még itthon is vagyok a kisfiammal, a szobatisztaságról meg még csak álmodunk, nincs rá affinitása a lányomnak. És hiába lesz három éves szeptember végén, valszeg csak majd négy évesen kezd tudni óvodába járni.

  • 2009.04.22 10:58:34mammina

    mindenki aki megint szar anyazaik: szar anya az aki hanyagolja a gyereket! akinek nem szobatiszta a gyereke nem minosul annak. ne kezdjuk mar megint. en is csak azt irtam, hogy harom evesen egy gyerek tokeletesen erett a szobatisztasagra. keves kivetellel. a tobbseg igenis keszen all, csak meg kell mutatni neki, nem pedig "o meg raerunk, olyan kicsi meg"-el elintezni. igen olaszorszagban elek, de eltem del-afrikaban is, ausztraliaban is, uj-zelandon, hollandiaban is. igenis vannak, akik lustasagbol teszik, hogy egy-egy kirandulas, vasarlas alkalmaval pelus ra - meg ha otthon mar mukodik is a WC vagy bili dolog - nehogy baleset legyen, vagy ne talaljunk WC-t idoben. mint irtam akinek nem inge ne vegye magara. de valoban a pelusbol valo kiszoktatas maceras dolog, mert ugye kb egy-ket hetig mos az ember mint egy mosomedve, mert a gyereknek meg kell tanulnia a folyamatokat. de ha varunk, mert mikor idosebb konnyebben megy es akkor sokkal kevesebb macera van vele, akkor aztan egy-ket kenyelmes gyerek szarik leszokni a pelenkarol, ami mostanaban meg raadasul nem is nedvesiti nem idegesiti ot. ez olyan mint a suliba menes: tolunk mindent magunk elott, hogy jajj raer meg, had jatszon, jajj ez jajj az. az egyetlen dolog amit senki nem akar tolni az a varandossag. lehet ha lehetne programozni azt is huznank - bar a kenyelmetlensegei miatt ketlem - hogy olyan jo ott bent neki, had maradjon meg, meg nekem is konnyebb pocakkal, mint babakocsival elindulni otthonrol. ezek mar nagyon vegletek tudom, de mindennek megvan a maga ideje. ne akarjunk tovabb kisbabat amikor mar kisgyerekunk, kiskamaszunk van otthon.

  • 2009.04.22 11:06:04kriszi

    bla

  • 2009.04.22 11:14:15psyché

    Köszi cozumel, bar nem nekem irtad, de total megnyugtattal.:-) az en nagyobbik fiam is pelenkat kap meg ejszakara pedig mar elmult 4 eves. (a kisebbik, aki 2,5 eves egesz nap peöusos meg.) en meg itt mar halara görcsölöm magamat, h mikor lesz mar vegre teljesen szobatiszta. az orvos is azt mondta, h meg nincs semmi baj, de azaert nekem mar faraszto a dolog.

  • 2009.04.22 11:22:10psyché

    a kisebbikemnel egyebkent ugy van a dolog, h este, ha reültetem a wc-re akkor akarattal belepisil, tehat tudja iranyitani a pisilest, de vmi miatt nem akar wc-re jarni. a nagydolog pedig meg egyaltalan nem megy neki. remelem, nala is ugy lesz, mint a nagy fiamnal, aki 3 eves kora utan 2 hettel kb 5 nap alatt szobatiszta lett nappalra. hozzateszem, balesetek maig is vannak nalunk napközben, ha pl nagyon faradt, vagy nagyon elmelyedten jatszik. egyszerüen nem fontos neki ez a dolog meg annyira.:-(

  • 2009.04.22 11:33:40Vvuk

    teljesen furcsa gyerek az én lányom ezek szerint.
    ő először a kakira kezdett ez szólni, azt már bilibe teszi mindig. ugyan van hogy a nagy játékban az eleje még a pelusban köt ki, de ez ritka.
    a pisire még nem szól előre, csak néha miután bepisilt. ha jókor teszem bilire, akkor azért pisil is bele.
    a pasis pelus nem zavarja, a kakis meg igen ezek szerint. 2 éves majd nyáron meztelenkedünk nagyokat :)

  • 2009.04.22 12:57:23Alessia2

    sziasztok! Nálunk tavaly kellett aláírni papírt, hogy akkor mostantól, kérem szépen 26 fő lesz egy csoportban!Ez szerintem nagyon sok......:((((de ez van.ráadásul én azért panaszkodtam, mert ebből csak 6 lány...agyrééém

  • 2009.04.22 13:03:26Alessia2

    Nálunk a kisfiam 2 éves kora óta szobatiszta, soha nem volt azóta "baleset". A kislányom viszont 3 éves és éjjel bepisil, nagyon sokszor és az a baj, hogy nem ébred fel rá. Volt, hogy reggel jéghidegen találtam, pisiben. Azután, állandóan nézegettem éjszaka, keltettem pisilni, semmi....végül felfázott, húgyúti fertőzése lett, 40 fokos láz 8 nap kórház. A doki javasolta a pelust éjszakára... Már egyre ritkábban van benne pisi. 4 évesen azt mondta a doki el lehet hagyni. Ugyan azzal a szizstémával szoktattam mind a kettőt. Ez alkati eltérés, nem szülői hanyagság

  • 2009.04.22 13:26:40Meni

    Azert ez borzaszto, hogy a szuloket es a gyerekeket is ezzel a baromsaggal frusztraljak, hogy nem mehet oviba, ha nem szobatiszta. En sem ertek egyet azzal, hogy 3 eves kor utan normalis a pelus, de szerintem az ovatos probalkozas a megoldas, nem a burokratikus parancsosztas, attol csak idegbeteg lesz mindenki.

    Szerencsere itt ez nem tema, a kutyat nem erdekli, hogy pelusos e a gyerek, amikor kezdi az ovit. Ennek ellenere a fiam csoportjaban a 32 gyerekbol most a tavaszi egy hetes szunet utan hirtelen 18an kezdtek el wcre jarni. Mert a szulok mindenfele szabalyozas nelkul is erzik, hogy ahogy jon a jo ido, ideje probat tenni a kozel 3 eves gyereknel.

    Viszont itt meg nincs alvas az oviban. Semmi sem tokeletes...

  • 2009.04.22 14:25:23manka78

    Valaki írta fentebb, hogy nincs olyan tv., hogy feltétel a szobatisztaság az oviban, és a jegyzőhöz kell fordulni, ha ezzel szembesülünk. Igen ám, de tegyük fel, hogy a gyereket felveszik a jegyzőnél való panasz után. Félő, hogy milyen bánásmódban lesz része azután a gyereknek.

  • 2009.04.22 14:25:27donna

    Nálunk most szept. fog indulni bölcsis csoport, ahova bejelentettem a lyányt is. Amikor jelentkezni kellett még elég egyértelmű volt hogy mennem kell dolgozni. Most azonban kicsit változott a helyzet lehet hogy inkább csinálunk egy tesót. Gondolkodtam mi legyen de jelezték, hogy számítanak a gyerekre, mert nagyon nehezen jött össze a létszám (5 fö?!) és Edina ráadásul a támogatott korcsoportba van! Remélem megmarad a bölcsi addig amíg a ketteskének kell.
    Hol lehet megnézni, hogy milyen szabályok vonatkoznak egy bölcsire? (tudom google, de kicsit konkrétabban??)

    Pisilés téma: mivel a kiscsaj mindig jön velem vécére, profin kezeli a papírt! Kér egy darabot, megdörgöli vele a lábaközét, meg néha az orrát is, és dobja a wcbe. Viszont a bilibe beleáll és úgy pisil bele. :-)))

  • 2009.04.22 20:50:02fecske

    Horadi, nem tudom hogy olvasod-e még a hozzászólásokat,azt szeretném mondani, hogy egyértelműen nagyon nehéz helyzetben lehettek, sajnálom. Mégis, bár könnyű ezt mondani, nem szabad, hogy a lányok megérezzék ezt a feszültséget, főleg, hogy összefüggésbe hozzák a szobatisztasággal, mert akkor ők is rágörcsölnek. Akkor még roszabb lehet a dolog. Hallottam egy esetről, amikor anyuka merő jószándékból akkora jelentőséget tulajdonított a dolognak, hogy a végén a gyermek csak egyszer kakilt egy héten, és többször korházba kellett vinni emiatt.
    Én a helyedben a jutalmazásra helyezném a hangsúlyt, megünnepelném a napot, ha nem volt bepisilés egy fagyival vagy csokival, akkor is, ha csak az egyiknek sikerült, mind a kettő kapna. biztos az is nehezíti a helyzetet, hogy ikrek, talán kettőnek egyszerre nehezebb, mint csak egy gyereknek. A lényeg ezekben a kérdésekben szerintem a könnyedég, miközben egyértelmű, hogy mit vársz tőlük.
    A nyár biztos sokat segít majd, bőven van még idő szeptemberig.
    Sok sikert,és feltétlenül írd meg, hogy mi lett az ovival!

  • 2009.04.22 21:23:08cozumel

    Mammina

    nem kotozkodesbol, de Te mit csinalsz a meg csak kezdo szoktatasi szakaszban levo gyerekkel egy kirandulason?

    Mert az enyemek pl. reggelente mar szepen maguktol hoztak a bilit, ment bele a reggeli szokasos adag, nem volt ezzel semmi gond.

    Aztan nappal is elkaptam-vgy nem-de meg ezzel sem volt gond, HA otthon voltunk.
    Aztan beprobalkoztunk rovid setakkal a hazhoz kozzel, miutan eppen pisiltek, ezzel sem volt gond.

    De ez meg mind nem szobatisztasag, ez meg az az egyszeru helyzet, hogy ures holyagbol/vegbelbol nincs mit uriteni, szoval kozvetlenul kaki/pisi utan viszonylag nyugisan el lehet indulni egy 30-40 perces setara.

    Na most innen vagy atlep a gyerek a kovetkezo szakaszba, amikor mar valoban szobatiszta, es barmikor, barhol jelezni tud
    vagy nem
    es akkor bizony hosszabb programokra raadod a pelenkat.

    Vagy szarjon a cukraszda kozepere?
    Esetleg maradjak vele otthon, mig teljesen megbizhatoan szobatiszta?
    Vagy kerlek mondd el, mit ertek felre?

  • 2009.04.22 22:29:19-Évike-

    Horadi! Ne haragudj, nem volt szándékomban senkit megbántani,de tényleg furcsa egy 3 éves pelusban. A ti helyzetetek egész más,nem lustaság. Nem hiszem,hogy ettől rossz anya lennél. Gondolom nehéz nagyon. Nem szabad rágörcsölni. Bocsi,mégegyszer.

  • 2009.04.22 22:44:07méregzsák

    Lehet, hogy furcsa. És igen, érett a szobatisztaságra három évesen. De mélységesen felháborít, hogy "nem normális dolognak", meg hasonlóan minősítetek olyan szülőket, akikről semmit nem tudtok. És igen, az én fiam is nagyon későn lett szobatiszta, nem azért, mert babázni akartam még vele, meg magam mellett tartani, meg mert kényelmes volt. Lóizét. Megvolt az oka, ahogy mindennek megvan. Ne minősítsük már egymást. Az, amit itt sokan nem normálisnak minősítenek, az lehet teljesen normális reakció egy problémára, amit a gyerek aktuálisan nem tud kezelni.

  • 2009.04.22 23:23:44Csöre

    Horadi: a kisfiamnak teljesen átlagos, kiegyensúlyozott élete volt - van. 3,5 éves múlt április 4-én. A logopédus szerint, aki egyszer egy szűrővizsgálat keretében vizsgálta, hiperintelligens. Textílpelust hordott nagyon sokáig. És nem, még most sem képes szólni, ha ki kell mennie, úgyhogy én vagyok a vekker, aki bizonyos időközönként kiviszi a wc-re. Ha bekakil, szól, ha bepisil, nem. Először 2 éves kora előtt próbáltam rávezetni a szobatisztaságra, kiderült, hogy teljesen éretlen rá (nem értette, hogy mitől lett vizes a lába, ha lepisilte). Egy évvel később még mindig korai volt. Most talán ovira teljes lesz a siker. Talán. Ne keseredj el, amikor a lányok a töri OKTV-t nyerik majd meg, tök mindegy lesz, mikor vették le a pelust.

  • 2009.04.22 23:52:47Kipikopii

    Szerintem aki furcsalja azt, hogy valaki 3 evesen meg pelenkas, az nagyon sok dolgon fog meg furcsalkodni. Aki ugy gondolja, hogy a gyereknek 'illik', 'tudnia kell', stb, azt meg nem irigylem a kesobbi gondokert, amikor valami mas teren nem ugy tortennek a dolgok, ahogy 'illene', 'tudnia kellene' a gyereknek.

  • 2009.04.23 08:42:33-Évike-

    Nincs nálunk se olyan,hogy illik, meg tudnia kell. Fejlődik magától rendesen és nem viszem el különböző fejlesztésekre,hogy még okosabb legyen....De nem is csukom be a szemem és mondom azt,hogy normális,hogy egy gyerek 5 évesen még nem beszél 4 évesen meg még pelusban van. Akkor annak a gyereknek valami gondja van,de ha neked ez normális...

  • 2009.04.23 08:56:23baudolinA

    Én is kérdeznék: az mennyire "normális", hogy egy négyéves kisfiú alig néhány szót mond? A legfontosabbakat: anya, apa, papa stb. A többit hangokkal rendezi. Az összehasonlítási alapom négy lány, ők négyéves korukban már kerek mondatokban beszéltek, de persze nem reprezentatív a minta. Tudom, hogy elképzelhető, hogy egyszercsak megered a nyelve, de ha netalántán mégsem, akkor mire lehet gyanakodni?

  • 2009.04.23 11:05:28Chelly2

    baudolinA
    A fiam csoportjába jár egy kisgyerek, aki szintén alig mondott pár szót. A szülők azt hitték, hogy csak későn érik e téren. Az óvónőknek pedig feltűnt, hogy nem erről van szó, hanem a gyerek "süket". Elvitték orvoshoz, most már van hallókészüléke és rohamosan fejlődik.
    Szerintem érdemes megnézetni a fülét orvossal, hátha ilyen jellegű a probléma.

  • 2009.04.23 11:58:02baudolinA

    Chelly2,
    köszi szépen. A másik dolog, amit elfelejtettem leírni, hogy amit mond, azt is olyan furcsán artikulálja. Vagyis hát szinte sehogy. Úgyhogy könnyen lehet a háttérben ilyesmi.

  • 2009.04.23 12:10:45Meni

    Baud, nem paraztatni akarlak, de minel hamarabb vizsgalja meg szakember a kisfiut. Az unokanoverem kozepso lanya (tehat idosebb testver ellenere) nem beszelt semmit 3 eves koraig. Illetve beszelt, lehetett hallani, hogy artikulal, azonos hangokat hasznal bizonyos targyakra, de senki nem ertett semmit. Neha a testvere. A szulok probaltak "nem erteni", hogy rakenyszeruljon a beszedre, de semmi. Az okosok mondtak nekik, hogy nem kell aggodni, eroltetni, van aki kesobb erik. Vegul amikor mar oviba se lehetett vinni emiatt, akkor kivizsgaltattak. Az intezetben tanulmanyt irtak a kislanyrol, ugyanis teljesen egyedulallo modon, nem lehet tudni hogy mitol, sajat nyelvet alakitott ki maganak. Jol hall, intelligens, okos kislany, de valami idegi-agyi problema miatt teljesen mashogy beszelt, mint barki mas. Most egy eve foglalkozik vele fejleszto logopedus, es lassan utoleri a kortarsait. Vannak ilyen esetek is, nem szabad arra varni, hogy "majd megszolal, ha lesz mit mondania". Sok sikert!

  • 2009.04.23 12:13:38baudolinA

    Meni,
    igen, én is ettől tartok. Mindenképpen mondani fogom a szüleinek a kivizsgálást.

  • 2009.04.23 16:30:02Kipikopii

    2009.04.23 08:42:33-Évike- Evike, kerlek mutass ra arra a hozzaszolasomra, ahol azt irtam, hogy ez normalis. Nem ertem mit nem lehet erteni a hozzaszolasomon. Orulok, hogy Te szerencses vagy, akinek nincs gondja a szobatisztasaggal, rengeteg ismerosom nem ilyen szerencses. Nekem elmondjak a gondjaikat, mert tudjak, hogy nem itelem el oket, nem tartom abnormalisnak oket, ezt probaltam itt is magyarazni, hogy ne iteljunk ilyen elhamarkodottan. Igen, mindenhol volt valami gond, az anyukak mindent megtettek a kezelesere, meg pszichologushoz is jartak a gyerekkel, ennek ellenere volt, aki 5 eves kora utan lett szobatiszta. Tobb esetben a gondot agressziv nagyszulok okoztak a '2 eves gyerek mar tudjon bilizni' felkialtassal.

    Osszefoglalva:toleranciarol beszeltem, nem fej homokba dugasarol.

  • 2009.05.04 15:09:52óvónő

    Zsubb jól tudja a szabályt!Az óvodába fel lehet venni hamarosan 2 éves gyerkeőcöket, de egy csoportban max 5 ilyen kicsi korú lehet. ezen kvül személyi és tárgyi feltételeket kell a fenntartónak biztosítani hozzá!!Tehát ahol nincs gondozónő/ 2 éves főiskolai végzettséggel/ nincs pelenkázó stb nem vehetnek fel gyerekeket.Az óvónői végzettség 3-7 éves gyerekek nevelésére - gondozásásra, iskolára felkészítésére ad "jogosítványt" nem pelenkázásra.A 3 éves gyermek legyen szobatiszta, tudjon önállóan, kis segítséggel enni, önmaga ellátásában induljon meg a folyamat, szocializációs folyamatai kezdődjenek meg.Első ilyen színtér a család!!Anyukák! Nem veszik át az óvónénik a feladatotokat minden területen, mi mindíg csak kiegészítő nevelést végzünk, a családdal közösen neveljük a gyerekeket.A legtöbb szülő ezt elfelejti , és ha valami nem sikerül , mindenért az óvónénit teszik felelőssé!Ugyanez a kritika ér a tanító nénik felől is! vagyis mi egyedül kevesek vagyunk nevelni, otthon is folytatódjon ugyanaz a folyamat!

  • 2009.10.07 14:38:26gergőapus

    Sziasztok! A kislányom az Ezüstfenyő óvodába jár és most hallottam hogy a Tchibonak van egy kampánya amiben ha beküldünk egy vonalkódot ráírjuk az ovi címét és minket sorsolnak ki 600 ezer forintot kap az óvoda.

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta