SZÜLŐSÉG

Végre alszik a gyerek éjszaka!

2009. április 11., szombat 09:00

Egy korábbi posztban beszámoltam borzalmas éjszakáinkról és arról, mit próbáltunk végig a siker érdekében. Köszönöm a sok tippet, ötletet. Jelentem, Cárom három hete nyolc-kilenc órát is alszik egyhuzamban! Így nekem is jut öt-hat óra alvás EGYBEN, el sem tudom mondani mennyivel jobban érzem magam azóta!



Az idáig vezető út nem volt egyszerű! Többen ajánlottátok az Aludj jól, gyermekem könyvet, beszereztem, elolvastam. Bevallom őszintén, a könyv által leírt tuti módszert nem tudtam a saját utamnak érezni. Ez az x percenként berohangálás nekem olyan mézesmadzagos: "Bibibi itt vagyok de úgyse veszlek föl" és már láttam amint Cárom dühében rázza a kiságy rácsát. Mégis nagyon sokat tanultam a könyvből!



Legelőször is azt, hogy nem vagyok egy anyák utolsója, ha hagyom sírni a gyereket. A férjemnek megmondtam, hogy vagy elolvassa a könyvet és segít, vagy beszerez egy pár füldugót, több opció nincs. Rutinos, tudja hogy lesz a királylányból sárkány, szó nélkül a füldugót választotta.

Esti rendszerünk volt, káoszos életünkben az esti fürdés-vacsi program volt az egyetlen, ami fix időpontban történt. Ehhez sárkány módon ragaszkodtam, mióta hazahoztuk a kórházból. Részben mert Csipetnél is bejött a rendszer, részben mert Csipetnek szokott esti rutinja volt, ebbe kellett Cáromat beszoktatni. A rendszeren nem változtattam, csak kiegészítettem. Választottam egy szimpatikus méretű plüsst alvós állatnak, a többi száműzetésbe vonult, és minden este, mielőtt az ágyába teszem elmondom neki, hogy az Alvós Kutyával fog aludni, itt lesz vele egész éjjel, én a másik szobában alszom és reggel találkozunk. Majd puszi, betakarom, elköszönök és kijövök a szobából. Mire Csipet megy aludni (kb. fél óra múlva) többnyire durmol. Igaz, az esti elalvással sosem volt probléma, csak nem kerítettem ekkora feneket a körülményeknek.

A neheze éjfél körül kezdődött, az első sírásnál, rettenetes érzés volt! Ültem a nappaliban mereven, bámultam az órát és küzdöttem magammal, "bemegyek, nem megyek", aztán húsz perc múlva csönd lett. Visszamentem az ágyba, ezt háromig még párszor megismételtünk, húsz perc ordítás, harminc perc csönd. Az első három éjszaka nagyjából így telt, a negyediken hajnali háromig durmolt egyhuzamban! Akkor egy kicsi nyöszörgés és négyig megint csönd! Az ötödik éjszaka óta általában négyig csönd van, azt reggeli első ébredésnek nyilvánítottam, akkor eszik és még szundizunk hatig-fél hétig, ha Csipet nem ébred előbb, majd erről is leszokunk.

Más lényeges nem változott sem a nappali sem az esti rendszerben, ugyanúgy főzeléket eszik ebédre és vacsorára, a szoptatások száma kettőre csökkent és majd szépen lassan ezt is elhagyjuk. Csipet az egész hadművelet alatt egy pisszenés nélkül aludt az ordító Cár mellett, a férjem szintén durmolt a másik szobában.

Mielőtt belekezdtem volna az alvás tanításba, mellékvágányon a nem kakilós problémánk is megoldódott. Eljött az idő, mikor a főzeléket ki kell egészíteni némi zsiradékkal, erre a célra az olívaolajat szeretem, minden nap kap egy kis kanálnyit és láss csodát, minden nap van termés is, néha kétszer is! Valamint számomra teljesen meglepő módon az alma-szilva kombináció nagyon hatásos, minden más tipikus lazítónál jobban bejött. Viszont a rendszeres kaki sem segített a nem alvós gondunkon.

Szóval a fejlemények tükrében, a fő problémát a belső óra okozta, Cárom vekkere nem állt át a huszonnégy órás rendszerre. Nagyon örülök, hogy rászántam még pár nehéz éjszakát. Ha valami más komoly probléma okozta volna a nemalvást, tuti azóta is ordítana éjszaka. Akkor keresném tovább a megoldást és a megfelelő orvosi segítséget. De nálunk csak rossz szokás volt az éjszakai cirkusz. A tanulságot levontam, a harmadik gyerekre feltétlenül rakok egy ALVÁS gombot.

Nem alvós babák anyukái, akit nem elégít ki a "majd tíz év múlva visszasírjuk az éjszakai összebújásokat", "majd ha megkapja a diplomáját/férjhez megy/piros hó esik, alszik mint a bunda", "erre van szüksége, azért van anyja, hogy mellette legyen éjjel-nappal", "majd kinövi" keressétek a megoldást, mert van! Nem feltétlenül a sírni hagyás a tuti, nálunk ez hozott sikert és nagyon örülök, hogy nem vártam éveket vele, hét és fél hónap éjszakázás nekem pont elég volt. Szerintem igenis megérdemli a gyerek, hogy kipihent, nyugodt anyukája legyen. Nekem ez négy-öt óra alvással, amit hetvenhét részletben kapartam össze, nem ment. Most egész más a világ, Csipethez is nagyobb türelmem van, és elmúlt az idegbeteg zombi érzésem. Nekem ez megért három borzalmas éjszakát.

Mesianyu

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.04.16 18:28:47másutt

    Cozumel, kuldjek paprikamagot? Erkelyen is megno....

    Nekem a libamaj hianyzik, de nagyon, itt az allatvedok statarialisan lelonenek, ha meglatnanak vele. Ha meg van, az egy 3 Michelin *-os etterem es arany arban merik...

  • 2009.04.16 18:48:54cozumel

    Libamajat itt lehet kapni, ellenben csirkemaj, zuza, belsosegek, na azt nem, vagy csak ritkan.



    3 honap alatt megno a paprika? mert itt annyi ideje van :)

    (semmit ne ultess junius elott, mert elverheti egy hovihar )

  • 2009.04.16 18:52:53másutt

    en elultetnem ablakparkanyon mondjuk februarban-marciusban. 2-3 honap kell neki, amig kihajt a mag, es normalis merete lesz. (palanta)

    Akkor ki lehet rakni, es remenykedni.

    nem vagyok nagy kertesz, ha valaki jobban tudja, szoljon.

    Amikor anno volt kertem, kertem (becsempeszett) kis palantakat, lett is termes, nem sok, de minden harapas orgazmikus volt.

  • 2009.04.16 18:58:07cozumel

    Biztos, hogy jo neki a febr-marc -20-40 fokos atlaghomerseklet az erkelyen?

    Biztos lesz abbol palanta?

    :D:D:D



    Tavaly petrezselymet ultettunk, na mer az sincs, a normalis magyar petrezselyem helyett valami aromatlan-szagtalan fu van itt, szoval az remekul megtermett, es egesz nyaron volt, ugy kb. szept vegeig, amikor is kifagyott.

    De egy csomot le is fagyasztottam.

  • 2009.04.16 19:11:04zolnaid

    Masutt, latod azt nem próbáltam, nem vagyok érdekelve az ügyben :)

    Viszont, az adagolás tekintetében neked lehet igazad, én is láttam tanulmányt arról, hogy lehet a gyereket igény szerinti mennyiségben és alkalommal tápszerezni. Ez Mo. on elvben nincs elterjedve, legalábbis a dokik nem ajánlják.

  • 2009.04.16 19:12:39másutt

    cozumel, az elultetest szigoruan belterre ertettem, ablakparkany, erkelyajto, stb, olvadasig. :D

  • 2009.04.16 19:21:51másutt

    zolnaid, az egyik oka annak, hogy szeretek a Porontyon lebzselni (az izgalmas dildovitak mellett) hogy egy olyan rendszerben elek, ami total mas. Soha nem voltam Magyarorszagon kismama, nem is volt nemregig magyar kismama ismerosom.



    A terhesseg es a kisgyerekegeszegugy szinte minden temajaban oriasi elteresek vannak annak ellenere, hogy osszessegeben "tulnyomoan feher, europai fejlett orszagok"-rol van szo, nem Magyarorszagot hasonlitjuk ossze mondjuk Elefantcsontparttal. Ehhez meg hozzajon, hogy eleg sok itt Nagy-Britanniaban a magyar, a magyar kismama es a magyar orvos, es MEGIS, teljesen mas a hozzaalas, a szabalyok, az erzesek, a metodusok.



    Erre kb akkor jottem ra, amikor kb 3 honapos terhesen itt olvastam, hogy a kola mekkora mumus (valaki irta, hogy "jaj, ma rossz kismama voltam, megittam fel pohar kolat!") ugyanazon napon, amikor megkaptam az NHS terhes kaja-pia utmutatojat, amiben az volt, hogy napi 5-6 doboz kolaig avagy 3 kaveeig minden ok.

    Mondom en, "heh?"



    A tapszertema csak egy a millio csontbol, amit ragni szeretek (osszehasonlitani) mert akkora a hozzaallasban a kulonbseg, hogy na.



    A legjobbak azok a temak, ahol SZAKEMBEREK (pl gyerekorvos, nogyogyasz) ternek el 180 fokban, mint a tapszer-adagolasi temaban, a gatmetszesben, a terhes nok sulyanak mereseben, a gyerekszoba homersekleteben, a hozzataplalasban, itatasban, stb stb.

    Pedig ugyanazokat a nemzetkozi tankonyveket hasznaljak az egyetemeinken, ugyanazokra a kongresszusokra jarnak.



    Jaj annak, akinek itt is van egy orvosa, emg ott is, nehez csomo azt kibogodzni!

  • 2009.04.16 19:29:05zolnaid

    Itt szerintem sok mindenben nincs egységes protokoll, pl én is kávézhattam. (a vérnyomásom alig volt mérhető, állandóan csak nem szédülhetek) Igaz kettő kávé volt engedélyezve, de ezek erősebb kávék mint az angolok.

    Sőt, engem ahogy figyeltem, elég "angolosan" láttak el, védőnő-nődoki egyaránt, miközben a 30 km-re élő ismerőseim gyökeresen eltérő ellátást kaptak. Azt ne mondjam 30 évvel ezelőttit.

    Lehet ez a magyar irányítószám - lottó :)

  • 2009.04.16 19:47:12cozumel

    Igen, a terhessegem elejen otthon tartozkodtam, igy eljutottam a vedonohoz is.

    Vagyis mindjart kettohoz, mert mint kiderult, az elso a......korut paratlan oldalat kezeli, a paros oldal mashova tartozik (szinte mar konnyeket csal a szemembe, annyira nosztalgikusan-tipikus helyzet :D)



    Szoval az elso, mielott kiderult volna, hogy en a paros szamozasu oldalon lakom, a szeltol is vedett volna, kozolte, hogy ne dolgozzak mostmar, ha lehet, ne mozogjak tul sokat, es egyek joizuen, amennyi belem fer.

    Mosolyogtam, ketto fulem ugye nem veletlen van, az egyiken be, a masikon ki...



    A masik vedono, total mas felfogas, laza, hogy erzem magam, jol, mit csinalok?, ezt es azt, nem faradok?, nem, nincs hanyingerem?, nincs, rosszullet?, nekem, ugyan,

    akkor elvezzem a terhesseget, majd ha mar nehezebbnek talalom, ugyis lelassulok.

  • 2009.04.16 19:56:37másutt

    cozumel, ez egy nagyon vicces tortenet volt! :)



    en a 20. hetig "beduplaztam" orvosilag, mert volt ugyan privat biztositasom, ami teljes terhesellatast nyujtott, de ha mar az NHS ingyen ultrahangozott, azt mondtam, miert ne.

    (enyhe ultrahang addikcionk volt egy darabig, pirulva bevallom)



    erdekes volt ugyanazokat a vizsgalatokat ketszer atelni mas-mas korhzban. azutan amikor jottek volna a vervetelek, nem duplaztam tobbet, ami sok, az sok.

  • 2009.04.16 20:04:26raszta macska

    Ok, valaki akkor elmondaná nekem, mit takar pontosan az igény szerinti szoptatás?



    Mert amit itt olvastam, abból nekem az jön le leginkább, hogy a gyerek minden nyűgjére a "szopiztatás" a megoldás, de az én szememben ez inkább csak folyton fájó hasú gyereket eredményez.

  • 2009.04.16 20:10:29zolnaid

    Az igény szerinti szoptatás azt jelenti hogy a gyerek igénye szerint adsz neki anyatejet. (ez egy csecsemőnél egyaránt jelent enni és innivalót, magyarán akkor is szoptatod ha szomjas. Ez különösen kánikulában látványos)

    Nem szoptatod pelenkacsere helyett, nem szoptatod ha azért sír mert fázik, nem szoptatod ha gyűrött a rugija és azért bőg...

    Viszont, van olyan helyzet mikor az igény szerint szoptatott babákat szoptatással nyugtatják meg, eklatáns példa az orvosi macerálás utáni szopi, vagy egy nagy esés után. (az anyatejben vannak nyugtató és álmosító anyagok). Akkor se szoptatsz ha a gyerek nem akarja, megjegyzem ilyenkor nem is lehet egy gyereket megszoptatni.

  • 2009.04.16 20:18:46raszta macska

    zolnaid, köszi! :)

    (hiába, a harmadik tápszeres gyereknél már arra van ráállva az agyam)

  • 2009.04.16 20:20:27Hűbele

    Raszta macska, nálam az igény szerinti szoptatást azt jelenti, hogy a gyerek akkor kap tejet, ha éhes vagy szomjas és nem mondjuk szigorúan 3 ill. 4 óránként. Akkor is kap, ha mondjuk csak 2 óra telt el a szoptatás óta. És annyi ideig van a mellemen, ameddig neki jólesik. Ennyi.

  • 2009.04.16 20:25:06másutt

    bennem az igeny szerinti ugy van megfogalmazva, hogy 3-4 orankent kap enni, de o kerte.

    mar egeszen fiatalon (par napos) beallt egy ritmus, hogy evett, azutan 3-4 orat nyugton volt.

    nem akkor szoptattam, amikor 17:00 volt, hanem amikor 5 ora fele annak jeleit lattam, hogy igeny van ra. volt, hogy 17:20-kor, volt, hogy 17:40-kor.

    sokaknal kell 1-2 honap, amig beall a ritmus, addig oraval merik, utana az orat kombinaljak az idovel.

    de van az a rigid modszer, amikoris a gyerek 17:00-kor kap, meg utana 20:00-kor, kap 15 perc eselyt, hogy egyen, aztan 3 oran at semmi, ha kell, ha nem.

    ez az, ami nalunk nem jott be soha.

  • 2009.04.16 20:33:21raszta macska

    másutt, ezt én ugyanígy csináltam a tápszerrel, ezek szerint igény szerint etettem?



    Mindegy, igazából - igen, bevallom! - én azt vallom, hogy a nagyjából rendszer szerinti evés jobb a gyomornak, akár gyerek, akár felnőtt. És rá lehet szoktatni a szervezetet ilyesmikre, sőt az alvásra is. Nálunk legalábbis, de továbbra is fenntartom, hogy lottóötösöm volt a gyerekekkel.

  • 2009.04.16 20:34:00luckymom

    ...

  • 2009.04.16 20:34:29luckymom

    2009.04.16 14:17:51 evaandrea

    "Szerintem az a veszélyes, amikor valaki ennyire fanatikusan hangoztatja, nem a gyereknek nincs szüksége valamire, hisz az orvos, tudományos cikkek..stb is megmondja, közben az egész ellent mond a józan észnek, az anyai ösztönnek.

    Ha a gyerek éhes, megetetem, ha szomjas megitatom, ha álmos lefektetem, bármit is mond bárki.

    A józan ész ellen cselekedni az igazán veszélyes, különösen, hogy a magatehetetlen csecsemő szívja meg."



    Szerintem adj hálát az égnek, hogy a világ civilizált felén élsz. Ugyanis ha nem itt élnél, akkor az amit neked a a józan ész jelent (értsd: "Ha a gyerek éhes, megetetem, ha szomjas megitatom, ha álmos lefektetem, bármit is mond bárki.") jó eséllyel azt jelentené, hogy a gyerekedbe olyasmit töltesz a józan ész nevében, amitől beteg lesz. Ugyanis a világ jó nagy részén nincs olyan víz, amit a baba ihatna. És érdekes módon addig vannak a babák ott biztonságban táplálálsság és gastrointestinalis megbetegedések szempontjából, amíg csak és kizárólag anyatejet kapnak. Mondjuk ott nem is folytatnak elméleti vitákat az anyukák, hogy hány óránkénti szoptatás a jó, szabad-e sírni hagyni a gyereket, meg kell-e cumi.



    Egyébként még a víz témához. Jó eséllyel nem lesz baja a babának a víztől. Maximum kicsit gyengíti a bélrendszer védettségét, ugyanis az itatással bevitt folyadék mossa le az anyatejes védőbevonatot a bélfalról. (Az anyatejben található IgA-nak köszönhető ez a nyálkahártyavédelem.) Tehát igény szerint szoptatott babánál sok értelme nincs. És itt hangsúlyozom az igény szerintet. Ugyanis ha valaki időre etet, akkor lehet hogy szükség lesz folyadékra, ugyanis a gyereknek esélye nincs, hogy maga szabályozza, hogy mikor csak inni akar.

  • 2009.04.16 20:35:15glad az egyetlen

    Raszta macska



    Nem tudom, hogy közben más válaszolt-e, de mivel többször felteted kérdésedet arról, hogy a szakemberek honnan tudhatják, hogy elég csak a tej a gyereknek ha nem beszél, gondoltam Te tényleg komolyan kérdezed ezt.



    Nos (mellőzve minden felesleges szakzsargont)a konkrét kérdésben is és általában a tudományos kutatásoknál két alapmódszert különböztetünk meg.

    1, Van az un. tapasztalati, amikor is már jelenlevő és működő jelenséget elemzünk vizsgálunk. Itt pl azt, hogy vannak olyan helyek és társadalmak ahol régen se és most se kaptak a csecsemők kiegészítő itatást és mégse károsodtak ez által (pedig meleg volt). /A vizsgálat itt utólagos fiziológiai és általános eseti vízháztartás vizsgálatot takar./

    2, Itt most mindjár belekezdtünk a másik módszerba amikor is célírányos kutatásokkal orvosi módszerekkel vízsgálják meg, hogy a csak anyatejet kapo gyerek ki van e száradva avagy nem. Ennek számtalan külső vizsgálati lehetősége van (pl szem vizsgálata) illetve egy szimpla vérvétel is kimutatja.

    Ezt aztán leírják, elemzik, publikáják.



    Remélem segítettem megérteni a dolgot. :)

  • 2009.04.16 20:39:24raszta macska

    Igen, köszi, és tényleg komolyan kérdeztem, mert laikus vagyok a kutatásokban, nem tudom, hogy ilyesmit hogy vizsgálnak.

  • 2009.04.16 20:40:26glad az egyetlen

    Amúgy van itt mostanában az a trendi (hagy használjam már én is ezt a szót) szófordulat amolyan joker válaszként, miszerint "minden gyerek más"!

    Valójában ez nem egészen igaz. Vannak alapvető dolgok amiben minden gyerek egyforma, legyen szó Katirol, Petiről, Tomról vagy Bumbaláról.

    Ugyanis menden gyermeknek szüksége van:

    levegőre, megfelő folyadékra és/vagy táplálékra, alvásra, szeretetre, áplásra törödésre....még lehetne folytani azt hiszem. :-)

  • 2009.04.16 20:55:48zolnaid

    Raszta macska, csak neked, érdekességképp. Magyaországon se kaptak régen külön inni a csecsemők! Nekem van egy 20-as évekbeli gyerekápolási szakkönyvem, öt hónapos kizárólagos szoptatást követ a fokozatos elválasztás, vegyes táplálkozással, aminek a fő alapját egy zöldséges leves képezi, egyre bővítve. És azt írja a könyv hogy egyéves korig általában nincs más folyadékra szükség.

  • 2009.04.16 21:01:35cozumel

    Na igen, megintcsak szokas maszatolni azzal, hogy mi volt regen...

    Szoval regen altalanossagban es szakkonyvek nelkul nagyjabol az volt az altalanos tanacs, a mit Zolnaid leirt.



    Csak ezt meg kellett szakitani akkor, amikor a szocializmus 3 honaposan elszakitotta a gyereket az anyatol, illetve amikor Magyarorszagon is beindult a tapszergyartas.

    (bizonyara benne volt az oteves tervben, hgy mennyit hoz a nemzetgazdasagnak, ha X anyukaval kevesebb szoptat)

  • 2009.04.16 21:02:55cozumel

    Raszta



    ha egy csecsemo 2 orankent kivan szopni, akkor neki az is rendszer. Az az o rendszere.

    Aztan, ahogy fejlodik, atalakitja majd a rendszeret 3, esetleg 4 orankenti szopizasra.



    En a 3nal meg is allnek, hiszen felnott embernel is az lenne idealis, ha 3 orankent enne :-))))

  • 2009.04.16 21:09:38ama mama

    Szerintem minden anya és minden gyerek más.

    Én a magam részéről a totál lágyszívűség voltam nagyon nagyon sokáig. Amikor a nyelviskolában egyszerűen elaludtam a padra hajtva a fejem, na, az az időszak igazán nehéz volt. Aztán apát is beállítottam a csatasorba, és most: az én gyerekem 1 éves kora óta olyan egyhuzamban és MÉLYEN, NYUGODTAN, MOSOLYGÓSAN ALUSSZA ÁT AZ ÉJSZAKÁT - ÉS 3 PERC ALATT ELALSZIK - hogy szerintem ezért megérte.

    Az alvási szokások ui. egy életre szólnak.

    A holland sógornőméknél az a szokás, hogy hagyják a gyerekeket sírni, nem mennek be hozzájuk. Aztán mikor végre elalszanak, lábujjhegyen kell járni, és a szobájukba sem lehet bemenni, - kamera mutatja, ha kitakaróznának - mert minden neszre felébrednek a gyerekek.

    Az én gyerekemhez akármikor bemehetek, betakarhatom, megsimogathatom, nem ébred fel.

    Az a kérdés, hogy a gyereknek mennyi szeretetre van szüksége, és hogy a gyagya szülő vajon ezt figyelembe veszi-e.

    szerintem legalábbis.

  • 2009.04.16 21:12:10raszta macska

    Zolnaid, köszi. :)

    Nekem még XXI. századi szakkönyvem sincs (nyilván nem is nevelem jól a gyerekeim, ha jól olvastam feljebb :-D). Érdekességnek jó, de a sajátomnál mégis azt tapasztalom, hogy sokat iszik, mert szomjas, igaz, nem anyatejet kap.



    cozumel, a tápszer lassabban ürül ki, mint az anyatej, ha szoptatnék, akkor nem variálnék az órák számolásával. :)

  • 2009.04.16 21:28:04wish73

    glad, de demagóg.

    ja, minden gyereknek más mennyiségű folyadékra,táplálékra, alvásra van szüksége,. mindet összeadják, elosztják az esetszámmal és lesz egy átlag, ami jószerével senkire nem illik, de úgy nagyjából közel lesz a legtöbb gyerek., gauss görbe, vagy mi. de még a szeretet különböző fajtái is léteznek, és nem minden gyerek reagál ugyanúgy ezek megnyilvánulásaira.



    háát, azért van egy elég hosszú időszak-csecsemőnél talán rövidebb, de nem másodpercekben mérhető-amikor az ember már tök szomjas, nem is jó a közérzete, de a kiszáradás jó látható tünetei még nem jelennek meg. ilyenkor lehet nyűgös egy gyerek, cuppoghat, mintha kajás lenne, aztán pár milivel megelégszik.



    ez az igény szti szoptatás nekem nagy bukta volt. valahogy még az LLL-es csaj sem homályosított fel, h ez nem a minden nyikkra csöcsre vágást jelenti. én ezt olvastam ki a szavaikból, biztos az én hülyeségem. de, mivel 3 évvel korábban, amikor a nagyobbik született, még nem is hallottam ilyesmit, sztem annyira nem volt ez még bejáratva.

    na, meg "igény szerint". ki ismeri fel az igényt? milyen igény? kaja? ivás? fáradtság?

  • 2009.04.16 21:52:37undokmano

    Kicsit szeretnék off lenni, de tényleg csak kicsit.

    Egy kérdésem van alvással kapcsolatban (és nem az éjszakai, hanem bármilyen alvással, lévén egy aprócska baba, aki pár hetes-hónapos, az nappal is szundizik jóesetben).

    Szóval ha van egy kicsi, közösségbe nem járó, pelenkáskorú gyerek és egy újszülött (de akár simán csak egy újszülött), és nem akarom sírni hagyni, viszont igény szerint szopizik és alkalmatlan vagyok arra, hogy magamra kötve végezzem el a házimunkákat (főzés, takarítás, vasalás, hogy csak a legegyszerűbbeket hozzam példának), akkor hogyan vezetem a háztartást, ha a gyerek valamiért nem akar vagy nem tud aludni, hiába a kitartó próbálkozások az altatásra? Ez nem csak saját probléma, úgyhogy nem tudom felsorolni az altatási próbálkozások széles skáláját.

    A kérdésem nem kötekedés, szóval még mielőtt valaki megtámadna ezzel, teljesen őszintén kérdem, hogy háztartásvezetés hogyan működik ilyen esetekben? Mert azért ugye az anya teljesítőképessége is elér egy határt és nem biztos, hogy mindenhol rendelkezésre áll olyan mértékben az apa, mint mondjuk nálam, ahol a férjem elég sokat segít, ennek ellenére ki van bukva, hogy mennyire igénybevesz a kisebbik gyerkőc (mert a nagyobbikunk gyakorlatilag csak azért kelt fel anno, hogy egyen, amikor jóllakott, visszaaludt, ott tehát fel sem merült a kérdés). És persze ott a nagyobbik is, akit szintén pelenkázni kell, enni adni kell neki, főzni kell rá stb és még játszani is kell vele. Ilyen esetekben (segítő nélkül, apuka munkaidejében) hogyan lehet megvalósítani a sírni nem hagyást a kicsinél úgy, hogy közben a nagy se legyen elhanyagolva?

    Előre köszi a segítséget. :)

  • 2009.04.16 22:18:33ama mama

    dodó, talán olvasod a hozzászólásomat - hiszti ügyben hosszú lenne most itt kifejteni a gondolataimat, de ha van kedved, olvass bele a blogomba.

    Gyermeknevelési elvek a gyakorlatban hiszti - és főleg az áprilisi posztok aztán.

    de a "leszoktatás az éjszakai szoptatásról" témában is van néhány bejegyzésem, ha valakit inkább az érdekelne.

    üdv mindenkinek,

    ama mama

  • 2009.04.16 22:19:03wish73

    hát, gondolom, az okosok azt mondanák, hogy hagyd a francba a háztartást, vagy vegyél fel alkalmazottat. én nem vagyok képes sem kupiban, sem koszban élni, úgyhogy ez nálam nem lenne opció, a házvezetőnő meg egy plusz fizetés. mindig nagy vágyam volt, h legyen egy bejárónőm heti 3x. álmodik a nyomor.. viszont a pelenkás gyereknek bébiételt vennék, magamnak meg rendelnék. ha férj nem a mh-én eszik, akkor dupla adagot. nem mondom, h nem több pénz, mint főzni, bár, ha összeadjuk az alapanyagot, annak hazafuvarozását benzinnel, vagy hazacipelését emberi erő ráfordítással, majd vizet, villanyt, gázt az elkészítés, eltakarításhoz, akkor lehet, h nem is annyival több, és még a nagybevásárlás és a nagy konyhai romolás idejét is meg lehet spórolni. napi kenyér-felvágott jellegű kiruccanás a sarki közértben is megoldható hazafelé a játszótérről, de külön hentes, hiper vagy szupermarket, piac, mittoménmi, na,az nem két kicsi mellé való prg.

    szóval, én itt spórolnék időt, energiát.

  • 2009.04.16 23:01:48ama mama

    drága undokmano,

    nem vagy könnyű helyzetben, de ne add fel!

    egyébként szerintem sok tanácsadós könyv javasolja, hogy kérjen az újdonsült - vagy újra szoptatós - anyuka segítséget!!!!!!!!!!!!!!!!! másképp nem megy!!!!!!!!!!!!

    ha nincs a családban elérhető segítség, keressétek meg a családsegítő központot.

    egy szociális munkást csak be tudnak állítani egy rövid időre...

    az anyának elsősorban a kicsi gyerekeivel kell lennie, és lehetőleg MINDEN MÁST - VALAKI MÁSRA RUHÁZNI.

    sok sikert,

    üdv

    ama mama

  • 2009.04.16 23:25:56psyché

    Undokmano, emlekszem meg erre az idöszakra.:-(( nekem az elsö felev nem volt annyira problemas, mert akkor sokat aludt a kisebbikem. a gondok utana kezdödtek es kb 2 honap utan olyan allapotok uralkodtak nalunk, h kenytelen voltam takaritonöt fogadni. tudom, luxus, de nalunk nagyon sokat segitett. nagyon rendes csajszi volt, vicces, de sokat tanultam töle. nem volt tul sokaig egyebkent nalunk csak ugy 6 honapig.

  • 2009.04.16 23:27:39psyché

    meg annyit tennek hozza, h szinte minden ismerösömnek, akinek kis korkülönbseggel gyerekei voltak, segitseg nelkül eltek, volt egy olyan idöszak az eleteben, amikor takaritonöje volt.:-)

  • 2009.04.16 23:27:44wish73

    a CSSK-k a hhh-s családokhoz járnak ki, ill. magatehetetlenekhez. egy tök átlagos jól szituált, egészséges gyerekeket nevelő egészséges nőhöz merő naivitás azt feltételezni, h majd kiküldnek vkit.

    támogató szolgálat is létezik, ha van pl. sérült gyerek, akkor lehet velük alkudozni, de ők sem túl rugalmasak.

    szóval nem hinném, h a megoldás errefelé keresendő.

  • 2009.04.17 00:54:23Anyatünde

    Undokmanó, merre laksz?



    Létezik az Otthon Segítünk Alapítvány. A honlapjukból (www.otthonsegitunk.hu) úgy tűnik, hogy nem országos lefedettséggel, de meg lehet nézni a helyi szolgálatok elérhetőségét - ahol (amelyik megyében) van. Tudtommal átlagos anyagi körülmények között élő, egészséges kisgyerek(ek)et nevelő családokhoz is mennek.

    Abban segítenek, amit szeretnél, hogy segítsenek.

    Önkéntes segítőkkel működik, akik felkészítő tanfolyamon vesznek részt. a segített családnak ingyenes.

    Hallottam olyat, h. némelyik helyi szolgálatnál az idősebb hölgyek/nénik vannak többségben a segítők között, de ez sztem nem (feltétlenül) gond. :)

  • 2009.04.17 06:37:29Brumibaby

    undokmanó, mi szinte kottára így voltunk, segítség nélkül, illetve segító, de dolgozó apával, császármetszés után a nappali közepén, kisautókat tologatva kifeküdt gyermekággyal, azzal a különbséggel, hogy a kicsi hasfájós volt, a nagy pedig örökmozgó, s szinte soha nem akartak egyszerre aludni.



    Mi idegenkedtünk volna a támogató szolgálattól, bármilyen segítőkészek is, egyszerűen nem szeretném, hogy az otthonunkban egy idegen mászkáljon (ha bejárónőm lenne, sokkal többet takarítanék, nehogy a bejárónő koszt találjon...:))



    A háztartással kapcsolatosan pedig meg kell kötni néhány kompromisszumot. Nem kell minden nap főzni, egy menü, amit ételhordóban elhozol egy közeli étteremből, nem számottevően drágább. Mi kettőt vettünk, megkajáltunk belőle a nagyobbal, és még estére is maradt belőle. Érte menni program, kimozdulás, levegőzés, útközben esetleg útba ejthető a játszótér, vagy meg lehet nézni a naggyal a bodobácsokat.



    Nem kell mindent kivasalni. Ha ügyesen teregetsz, a legtöbb ruhát a szárítókötélről egyszerűen be lehet hajtogatni a szekrénybe.



    Ha rá tudod venni a családodat, hogy pl. csak a konyhában legyen kajálás, spórolhatsz a takarításon is (ez nem egyszerű, az enyémek suttyomban ma is behordják a szobába a kekszet, az almát, az üdítőt, és kenik a kárpitra, minden ilyen erőfeszítésem ellenére).



    Minden ablakmosást meg lehet felezni. Ha azelőtt havonta mostad, akkor elég kéthavonta, ha félévente, akkor elég évente, egy ideig. Nálunk óriási üvegfelületek vannak, ezek egy részén a mai napig praclinyomok vannak. Ha rásüt a nap, látszik, ilyenkor előkapok egy rongyot, s gyorsan letörlöm. Ha nem süt rá a nap, nem látszik. Két óra múlva meg úgyis ott vannak a praclinyomok újra.



    Aztán egyszercsak azt észleltem, hogy mostmár nem bánnám, ha végezhetnék egy kis házimunkát is, és valaki meg figyelne a gyerekekre. Ez olyan egy és három éves koruk táján volt, amikor a gyerekek többé-kevésbé állandó veszélyben vannak (lépcsők, kiálló sarkok, egymás üldözése kismotorral, stb.)



    És akkor úgy esett, hogy két óra hosszat festhettem az előszoba ablakkereteit, míg a gyerekekre más figyelt.



    Olyan kipihentnek éreztem magam utána, mint azelőtt soha.:)

  • 2009.04.17 07:49:37undokmano

    Lányok, köszönöm, és nem csak magam nevében. :)

  • 2009.04.17 07:57:04Anyatünde

    Brumi, a két nagy gyerekem között 2 év korkülönbség van. A férjem volt a segítségem, persze ő leginkább csak hét végén. És igen, én is idegenkedtem volna egy "külső" segítőtől (van is elképzelésem, hogy miért, de hooooosssszúúúú). pl. ezért is nem mentem utána ennek az "Otthon segítünk"-nek se, holott már akkor is működtek.

    Csak azért írtam le, mert hátha másnak meg pont bejön. :))

    Egyébként tanúsíthatom, ez a házimunka egyszerűsítés megvolt nálunk is, és még életben van mindenki. Feleződő ablakpucolás nálunk is játszott. Most meg már ált. a férjem pucolja.

    Egyébként a takkernénis ismerősöknél valahogy úgy működik, hogy előző délután-este elpakolják a cuccokat/játékokat, hogy tkkkernéni másnap tudjon takkerolni. :)

  • 2009.04.17 08:00:29Anyatünde

    Undokmanó, én elég ritkán Porontyozok már egy ideje, most is csak ezt az alvós posztot olvasgatom. Mekkorák is a gyerekeid?

  • 2009.04.17 08:01:33gusztika

    OFF Cozumelnek a paprikához:



    Paprika simán nevelhető napfényes ablakban és teremni fog. Először egy tejfölös pohárban várd a kihajtást, aztán 6-8 leveles stádiumban ültesd át nagyobb cserépbe. Öntözés, tápoldatozás, virágzáskor ecsettel megsegített önporzás és lehet várni a termést. Bár a TV paprikához azért kell a hely az ablakban, mert az nem egy pici növény. (Nekem a csípős paprikám, amit későn vetettem el, decemberben érlelte a terméseiket, aztán hozta az újakat, szabad levegőt nem érzett, csak a központi fűtést.)

  • 2009.04.17 08:04:51Anyatünde

    Jah, megvan. Kb 1.5-2.5 év között van a korkülönbség a két kicsid között?

  • 2009.04.17 08:07:09Temptation

    Az "otthon segítünk" nem rossz dolog! Egy ismerősömhöz járt egy idősebb nő, nagyon jól kijöttek egymással, tényleg abban és akkor segített, amikor és ahogy kellett, nem folyt bele jobban az életükbe, mint szerették volna.És ők sem "problémás" család, nem gazdagok, de jól szituáltak, csak éppen nem volt egy közeli rokon vagy nagyszülő, aki tudott volna segíteni. De ezt pont erre találták ki. Ez Bp.-en volt, nem tudom máshol mennyire működik.



    Brumy: nálam mire a nagyok kinőttek az ablak taperolásából, megszületett a kicsi:-)) Szóval permanensen tenyérlenyomatos az ablak, de tényleg csak bizonyos fényviszonyok között látszik:-)

  • 2009.04.17 08:09:05Anyatünde

    Temptation, nekem olyan szinten szólt bele anyósom és sógornőm az első megszületése után a babázásba, hogy talán ezért nem akartam egy külső segítőt. Hogy még az esélye se legyen meg egy kicsikét is hasonló szitunak. Nem tudom, érthető-e.

  • 2009.04.17 08:58:16Temptation

    Anyatünde: teljesen érthető!

    Az elsőnél nekem is próbáltak - bár nem annyira agresszíven- beleszólni, de elég határozottan tudtukra adtam, hogy nem vagyok erre kíváncsi.

    Ebből persze volt némi "fúrás", futották a köröket a családban, hogy milyen vagyok, meg ki tudna mégis hatni rám.És minél inkább próbáltak valamire rávenni, bennem annál nagyobb lett az ellenállás. Aztán az évek mégis az én módszereimet igazolták, bár nem volt mindig könnyű kivárni:-))

  • 2009.04.17 08:58:58fülemüle

    undokmano, nekem 2,5 év van a két gyerek között. A kicsilány most 10 hetes.

    A fiam híresen jó alvó volt. Mióta a lányom alszik 6-8 órát egyben éjszaka, azóta a nagy kel fel éjszaka többször. Nappal viszont a kicsi nem alszik valami sokat.

    Az ebédrendelés elég sok időt felszabadít. Kevesebb a bevásárolni és mosogatnivaló is.

    Nekem további segítségem, hogy a fiam hetente kétszer családi napközibe jár. Ilyenkor én is tudok egy kicsit pihenni. Mondjuk ő oda járt egy évet, amíg én dolgoztam, így nem újdonság neki. Nagyon szereti.

    Esetleg nincs valaki aki a nagyobbal játszóterezne egy-egy délelőtt? Nekem már az is pihenés, ha csak egy gyerkőcre kell figyelnem.

  • 2009.04.17 09:36:35undokmano

    Na itt vagyok megint. Reggelizem... :D



    2 év és 3 hét van a srácaim között, a kicsi most 1 hós. :)

    Az az igazság, hogy beszélgetések folynak más anyukákkal alvástémában, akik között van, aki első babás, és hasonló korú babákról van szó, mint a kisebbikem. Kíváncsi voltam, hogyan oldható meg (gyakorlatban), hogy a kecske is jóllakjon, káposzta is megmaradjon, azaz a babának (meg adott esetben a nagyobb tesónak) is meglegyen a komfort, és magamra+háztartásra is legyen idő (magamra idő annyit tesz, hogy pl kajálás, pisilés, esetleg egy kávé).



    Nálam a segítséges dolog nem működik, túl önálló vagyok, max a férjem segítségét veszem igénybe (gyerektől függetlenül nálunk mindig munkamegosztás volt, másrészt tényleg nincs segítségem, mert a közelben lakó nagymama eléggé beteg), és a főzés meg "szerelem", és mindig nagytételben csináljuk.

    Most úgy működik a nap, hogy a férjem csinál nekem reggel egy kávét, és a nagyobbiknak egy kakaót, majd lekoccan melózni (szerencsénk van, gyalog a melóhelye 10 perc). Kocsi nincs, bevásárlást délután intézzük vagy együtt egy nagyobb sétával összekötve, vagy valamelyikünk elugrik (valamelyik gyereket a hóna alá csapva) és intézi. Én az itthoni napközbeni dolgokat úgy intézem, hogy bevonom a lassító tényezőként funcionáló nagyobbikomat, így gyakorlatilag a délutáni alvása kivételével nem kell elhanyagolva éreznie magát (ha szoptatok, akkor sajnos nem tudom megoldani, hogy ideoda szaladgálok vele a lakásban, olyankor odajön mellém, rajzol, mesélek neki stb). A kicsi nappal elég keveset alszik, 1-2 órát kb, így az ébrenlétes időszakokban eldönthetem, hogy vagy tartogatom (amit imád), vagy háztartásozok (ezt amúgy igyekszem alvásidejében elintézni). Ha mégis szükséges az ébrenlétes idejében bármit csinálnom, akkor berakom az ágyába és időről időre bemegyek hozzá, felveszem, megnyugtatom, visszateszem, majd csinálom a dolgom. Ha éhes, akkor természetesen mellre teszem (ez igen hosszadalmas, mert egyrészt bukós baba, másrészt rettenetesen hosszan szokott szopizni).

    Kicsit macerás, meg eléggé pocsék érzés a kicsi sírását hallgatni, de a nagyobbik kárára nem mehet a sencitartogatás. Nagyobbikom most itthon van, nem tudom egyenlőre visszavinni bölcsibe, mert legyengült az immunrendszere, de ez megint más történet.



    Szóval, mégegyszer köszönöm, konstruktív, amit kaptam Tőletek. :)

  • 2009.04.17 09:38:05undokmano

    Elszállt vajon amit írtam? :(

  • 2009.04.17 10:09:36dodóó

    Még tizenéves koromban jelentkeztem nyári munkára egy családhoz hogy segítenék a gyerekek körül,takarítanék vasalnék.

    Hát azt hittem gyerekeket elviszem az ovi/isibe aztán gyors takarítás vasalás kaja rendelés és pihi.Hát nem.

    Este volt mikor a teregetésre sor került.

    De egyszer csak kérdezték hogy nem-e szeretnék velük menni a rokonokhoz meg ide-oda.

    Én lettem a 3.gyerek.

    Szerették volna ha maradok,ott folytatom a sulit.

    Utána is segítettem de már kevesebb dolgom volt.Szeptemberbe haza jöttem mert kezdődött a suli és hát eltelt 10 év a gyerekek megnőttek,de nekem jól esik mikor jelentkeznek hogy csá nagy tesó.

  • 2009.04.17 15:05:03cozumel

    Gusztika koszi szepen, mostmar csak paprikamagot kell szereznem :-)

  • 2009.04.21 10:17:03NadeApaaa!!!

    1 percig nem bírnám hallgatni hogy éjszaka üvölt a kislányom a szobája sötétjében reménytelenül...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta