SZÜLŐSÉG

A válság miatt egyre nő az abortuszok száma Ukrajnában

2009. április 7., kedd 08:00

A válság elsöpörte a múlt évi bébiboomot Ukrajnában, ahol az utóbbi hónapokban "járványszerű" méreteket öltött a terhességek megszakítása, és csökkenésnek indult a születésszám. A krízis miatt mind több terhes ukrán nő dönt az abortusz mellett, az utóbbi három hónapban 10-15 százalékkal nőtt a magzatelhajtó gyógyszerkészítmények eladása. A magánklinikákon dolgozó orvosok elismerik, hogy emelkedik a művi terhesség-megszakítások száma, és további növekedés várható - írja az MTI a korrespondent.net ukrán hírportál alapján.



A cikk szerint a terhesség-megszakítások szaporodását jelzi az is, hogy a Jandex internetes keresőbe az idén tízszer többször ütötték be az „abortusz” szót, mint 2008 azonos időszakában. Igaz, a hivatalos statisztika egyelőre nem erősíti meg, de nem is cáfolja a magzatelhajtások számának ukrajnai növekedését. Ez azzal is összefügg, hogy az orvosok, félve a felelősségre vonástól, nem közlik a valós adatokat - mondta el a hírportálnak Szvetlana Zsuk, a kijevi egészségügyi főosztály szülész-nőgyógyász főorvosa.

A statisztikai adatok szerint Ukrajnában évente 200 ezer művi terhesség-megszakítás történik, de civil szervezetek jóval többre becsülik az abortuszok számát. Tény viszont, hogy az utóbbi tíz évben az országban becslések szerint harmadára csökkent a abortuszok száma, de ez a pozitív tendencia a válság miatt most megfordulni látszik, írja az MTI.

Valeri Zukin, a kijevi Nagyezsda reprodukciós klinika igazgatója szerint az idén az abortuszok számának 20-30 százalékos növekedése várható, s az elkövetkező években aligha lehet a tavalyi rekordnagyságú, 510 ezres születésszám emelkedésével számolni Ukrajnában.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.04.07 10:22:04mammina

    bohar - mi is igy gondoljuk a parommal. dolgozunk is a valsag terven. (pl baromira vigyazunk nehogy becsusszon meg egy poronty :-) csak hogy a temahoz is kapcsolodjak. mi is tudjuk hogy mit honnan fogunk atcsoportositani, lehet egy ideig szar lesz a gyerkocoknek, de enni mindig fognak. haborukat is tuleltek emberek.

  • 2009.04.07 10:23:44mammina

    meg kell baratkozni azzal a tudattal - baromi nehez hiszen mindenki a "johoz" szokott az utobbi 5-10 evben, - hogy nem mindig futja meno cuccokra, meg kulonorakra. fontosabb amit otthon meg tudunk teremteni, mint hogy lepest tartsunk eronk felett olyan elvarasokkal, amit lehet magunktol sosem tuztunk volna ki magunk ele.

  • 2009.04.07 10:44:58keke80

    A férjem nem tudja, milyen az, amikor a banánért sorbe kell állni, mert ö a régi nyugatnémetországból származik. Ha pedig mesélek, hogy akkor milyen volt, csak hüledezik, meg ámul. Akkor is ámul, ha az üresnem kinézö hütöböl 3fogásos menüt varázsolok, mert arra otthon rá voltunk kényszerülve.



    Én már poénkodva mondtam neki, hogy hova tesszük a tyúkólat, ha valami lenne, hogy legalább tojásunk legyen, meg hetente 1szer husi az asztalon, ha jön a recesszió és szorul a hurok.



    Ami azt illeti, az ukrán nök, akik inkább az abortuszt választják, legalább még idejében észbe kaptak. Szívtelenül hangzik, nálam szóba se jött sose, de inkább így, mint még egy éhezö gyerekszáj. Az számomra elviselhetetlenebb látvány.

  • 2009.04.07 11:02:24másutt

    Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és

    bocs, de nem tudok feliratkozni melled.

    aki nem 100% biztos, hogy gyereket akar, az hasznaljon fogamzasgatlot. kesz.

    es a rendeltetesszeruen hasznalt tabletta ES gumi mellett baromi nehez teherbe esni.

    csak nem kell elfelejteni bevenni soha es mast kell kitalalni, ha hasmenes/hanyas/antibiotikumszedes van.

    nem es nem hiszek a becsuszott babakban felelossegteljes fogamzasgatlas mellett, gzdasagi helyzettol fuggetlenul.

  • 2009.04.07 11:10:10mammina

    masutt -en hiszek a becsuszott babakban, tapasztalat. spiral es gumi kombo mellett sikerult :-( ez azert ritkasag. akkor is meg kell probalni tenni ellene. en is keke elvet kovetem. kislany koromban en is egy evben talan ha ketszer jutottam deli gyumolcshoz, irigykedtem is masokra sokszor, de tanultam is belole sokat :-( azon is atestunk.

  • 2009.04.07 11:19:01másutt

    egyedi peldak mindig vannak.

    par szazalek.

    de ugy osszessegeben.... a nagy kep az, hogy aki felelossegteljesen nagyon nem akar gyereket, az elkezd nagyon vigyazni.

    az hasznal egy kombo modszert es azt mondja, hogy 10.-e es 13.-a kozott nem ok, minden mas nap ok.

    a Magyarorszagon megfogant gyerekek harmadat elabortaljak, Ukrajnaban ez gondolom rosszabb. ehhez hozzajon, hogy a megszuletett gyerekek kb fele nem volt tervezve.

    ennyi szakadt gumi a vilagon nincsen!

  • 2009.04.07 11:22:52Selkt-Sa

    másutt (jogfolytonosság vérnyúlnál)



    NINCS 100%-os fogamzásgátlás. nézd meg akármelyik cucc pearl-indexét. és nagyon sok fogamzásgátlási módszert nem szabad használni egészségügyi okok miatt nőknek. barátnőm majdnem belehalt egy trombózisba, mert lusta volt a nőgyógyi megcsinálni neki a hormonlabort, és csak úgy blindre felírt egy fogamzásgátlót, mondván, hogy biztos jó lesz. ismerősnek állandó méhgyulladása volt a spirál miatt. másik ismerős latexallergiás. harmadik pharmatex és pesszárium mellett lett terhes. (és allergiás) a többit nem emlegetem, (naptár, megszakított) mert az szerintem nem fogamzásgátlás, hanem teherbeesési módszer.



    úgyhogy hidd el nekem, vannak becsúszott babák. a felelőtlen nőket addig hibáztatják az emberek az abortuszukért, amíg ők is nem kerülnek ugyanilyen helyzetbe, aztán majd megy a sírás-rívás, hogy de én mennyire vigyáztam, és mégis.

  • 2009.04.07 11:26:08Selkt-Sa

    ja, és most mondjam azt, hogy nem mindenkinek van pénze a 10 ezer környéki fogamzásgátlót megvenni?... (ez nem vicc, nem kitaláció, HALÁL KOMOLY) mert egy hónapban választhat, mit akar csinálni, éhezik, fagyoskodik, vagy fogamzásgátlót vesz?

  • 2009.04.07 11:37:06keke80

    Hja, mammina, azt is csak télen!!! Mivel autó nem volt, csak garázs, ott tároltuk az összel leszedett almát, hogy legyen vitamin. Meg a kumoit, amit occsóért vettünk a teherautóról, hogy legyen mitöl jóllakni. Ezek a sztorik annak, aki nem ebben nött fel veszettül távolinak tünnek.



    A legjobb fogamzásgátló meg ha nem is gondolsz a szxre. Pláne nem, ha nincs stabil partner...

  • 2009.04.07 11:42:26másutt

    nem akarok ebbol ilyen nagy vitat es tudom, hogy vannak becsuszott babak.

    felelossegteljes embereknel is.

    de nem a megfogant embriok majdnem fele!

    nehogyma'!

    az olyan "fejlett" orszagokban van a legtobb abortusz, ahol a szexualis kultura alacsony.

    (nem arrol beszelek, ahol a gumi meg hallomasbol sem ismert)

    ahol a tinik ovszerhasznalata a legalacsonyabb.

    ahol a pasiknak nem akarodzik gumit huzni.

    ahol ugy szednek tablettat, hogy nem tudjak, hogy fosas, hanyas, antibiotikum mellett mast kell hasznalni?



    akinek nincs penze fogamzasgatlot venni, es vedekezesnek hasznalja az abortuszt, ami pl. Ukrajnaban az eset, az egy egeszen mas ugy, mint ahol spiral es gumi kombo mellett becsuszik egy. az hany szazalek lehet?



    nem 40, ezt nem hihetitek el velem.



    az egyetlen megoldas az allam altal segitett fogamzasgatlas es ingyen gumi lenne, de ez nem erdeke az allamnak. ukrajnaban nincsen no a kormanyban. le se szarjak, mi van a nokkel.

    a fogamzasgatlas egyedul a nok feladata. kesz.

  • 2009.04.07 11:58:38Selkt-Sa

    másutt,



    most nagyon egyetértek veled, és bőszen bólogatok.



    még annyit tennék hozzá, hogy szükséges megoldás még az állami, iskolákban kötelező megfelelő nemi felvilágosítás, a fogamzásgátlási módszerekről felvilágosítás, családtervezési oktatással egybekötve. hogy legyen a kölyköknek fogalma arról, hogy micsoda felelősséggel jár egy gyerek.



    ettől függetlenül, amit elmondtam, az sajnos létezik, itthon, magyarországon, 2009-ben. és szerintem ilyen szinten nem szabad a nőket elítélni az abortusz miatt (vagy akkor ítéljük el az őket megtermékenyítő férfiakat is)

  • 2009.04.07 11:59:03dodóó

    Vakmacska már többször olvastam ahogy nagymamádról írsz.



    Nekünk is egy nagyon szeretetre méltó dédikénk van.

    Hatalmas türelemmel.Mintha csak értünk élne.

  • 2009.04.07 12:02:53Vakmacska

    Ihaj, már megint jövök a döguncsi matekkal mint rendesen.

    Tökjó a dupla biztonság ha vki erre vágyik és nem megy el a kedve teljesen közben, de kiszámolta valaki hogy egy modern fogigátló ára+egy hónapra való gumi ára+az előbbit felíró nőgyógyász díja összesen mennyi?



    Hiába kerül ennél többe egy gyerek felnevelése, a khm, mélyszegénységben, sőt a közepes szegénységben élők sem fognak védekezésre ennyit költeni.

    (emlékeztetőül: egy doboz Durex hatszázvalahány, egy háromhavi adag Yadine két éve hétezer volt...nőgyogyó díja rákszűréssel 13 ezer pénz, anélkül meg valahol a 3 és a 11 ezer közt szór...)

  • 2009.04.07 12:03:22Vakmacska

    dodóó, ezt nem láttam mikor írtam, köszi.

  • 2009.04.07 12:04:07mazsola84

    másutt, az utolsó bekezdésed netto hülyeség, már bocs. Emlékeim szerint nemrég még női miniszterelnökük is volt Tyimosenko személyében.

    Szart se számít, hogy a kormányban hány nő van.

  • 2009.04.07 12:07:39keke80

    Mi lenne, ha modjuk most a pasik is tennének valamit az ügy érdekében, ne mindig csak mi nök!!! Gondolkozzon elöbbre, mint a farka lát, a vazektómia visszafordítható állapot, ha mégis meggondolnák magukat...



    Nem hiába mondta drága jó nagyikám: A fasz feláll, az ész megáll...



    Jó étvágyat mindenkinek.

  • 2009.04.07 12:10:40Selkt-Sa

    hát az tény, hogy semmit nem ér, ha az a pár szem nő a kormányban csak a patriarchális társadalmi beállítottságú politikusok szekerét tolja, és nincs kvótatörvény, meg nőbarát jogszabályok... azzal kb. ugyannyit érünk, mintha nem is lennének.

  • 2009.04.07 12:21:32mazsola84

    Mondjuk szerintem a kvótatörvény is hülyeség, de ez egyéni meglátás.

  • 2009.04.07 12:32:03mazsola84

    Nekünk is volt női egészségügy-miniszterünk meg van női munkaügyi-szociális miniszterünk. Hát annyi baromságot mondani, mint ezek ketten, kevesen tudnak. Csak nézzetek utána mit gondol a családtámogatásról és egyebekről Szűcs Erika.

  • 2009.04.07 12:43:32bmbsz

    Okoska éppen megelőzött, kb. ezt akartan leírni csak jobban részletezve. (Ja, és ezek a nyugati határmenti példák, nem az ország beseje!!!)



    Másutt, az érvelés teljesen jogos egy nyugati ország kényelméből kiindulva, de már Magyarországon sem tudja mindenki megvenni a fogamzásgátlót _ÉS_ a gumit, nemhogy keletebre, általában csak az egyikre van pénz - jobb esetben.



    Nem hiszek abban, hogy az abortuszok nagy százaléka a védekezés alternatívája lenne. Még Mo-n is vannak olyan települések, ahol nem lehet gumit kapni.



    Abban tökéletesen igazad van, hogy kombinált fogamzásgátlás kellene, de ez nem ilyen egyszerű. :(

  • 2009.04.07 12:44:21bmbsz

    ...keletebbre...

  • 2009.04.07 13:14:23másutt

    egyebkent voltam Ukrajnaban es sajat szememmel lattam a leirtakat. regen volt es nem kerdeztem a szexualis szokasaikrol, de remes a szegenyseg.



    mindettol fuggetlenul, barmely orszagban, ELFOGADHATATLAN helyzet, hogy a fogamzasgatlok nem szabadon elerhetok barki szamara.



    bmsz

    "Nem hiszek abban, hogy az abortuszok nagy százaléka a védekezés alternatívája lenne"



    ha a nok jo resze nem tudja megfizetni a tabit, a pasik nem akarnak gumit huzni, es egyszerubb/olcsobb abortuszt elvegeztetni, mint normalis, BIZTONSAGOS fogamzasgatlast hasznalni, akkor igenis az abortusz a fogamzasgatlas. es meg mindig jobb alternativa, mint 6-7 ehezo mezitlabas gyerek egy csaladban.



    nem ertem miert kell ezen kiakadni. nekem Magyarorszagon is van ismerosom, 4-5 abortusza volt EDDIG (35 eves) es 2 evente "becsuszik" egy gyerek, ezt mindek hivjuk? ehhez nem kell Ukrajnaig menni, eleg egy ELTE folyoson is szetnezni!

  • 2009.04.07 13:17:08másutt

    az meg mekkora hulyeseg, hogy nem szamit, hogy hany no van a kormanyban es a parlamentben?

    a vilagon szinte mindenutt ez a mervadoja, hogy mennyire no/anya/csalad-barat torvenyeket hoznak.



    avagy mindannyian bizzunk meg a pasikban, hogy torvenyileg eldontsek az abortusztorvenyeket, a bolcsik tamogatasat, a fogamzasgatlas tamogatasat es elerhetoseget?

    ja.



    igen, mindig van egy hulye noi miniszter, de ferfi is, ez enm nemi kerdes.

  • 2009.04.07 13:31:54mazsola84

    másutt akkor úgy fogalmazok, hogy nálunk mindegy hány női miniszter van. Nézd csak meg azt a két példát akiket írtam. Ők mit tettek a nőkért vagy a nők helyzetének javításáért? Semmit.

    Vagy nézd meg csak (ex)miniszterelnökünk feleségének nyilatkozatait (itt a Porontyon is volt belőle poszt nemrégen). Úgy látszik nálunk a nők sem a nők érdekeit nézik.

  • 2009.04.07 13:34:59másutt

    Okoska, teljesen igaz.

  • 2009.04.07 13:38:45másutt

    Es gyanitom ez a helyzet Ukrajnaban is.



    Nem nonek fel ugy a csajok, hogy alig varjak, hogy politikusok legyenek es "segitsenek" a nok es anyak helyzeten. Nem viszket a kezuk, hogy anya es csaladbarat torvenyeket hozhassanak, vagy azokra szavazzanak.



    Anyam generacioja pl. elfogadta, hogy "nonek lenni szar" es emellett teljesen elfogadta ezt. Ez latszik a noi politikusokonl is, akik kb egykoruak anyammal.

  • 2009.04.07 13:39:34másutt

    nagyon szep keretk lett az utolso mondatom, parszor kivagtam belole dolgokat es ez meglatszik. ;)

    naa, megyek, mert millio dolgom van.

  • 2009.04.07 13:42:31rita a felcser

    "nonek lenni szar"

    Az egesz poronty,minden poszttal ,ezt tamasztja ala.

    Kezdve a GYES tamatol,a nem alvason es a kinezeten keresztul egeszen a szules /csaszar mizeriaig ezt siratja.

  • 2009.04.07 14:18:46wish73

    van olyan kapcsolat, élethelyzet, anyagi helyzet, ami elbírja a "becsúszik-hát, jöjjön"-gyereket, de direkte nem gyúrnak rá. sztem ezekből lesz most több ab.

    és vajon hány illegális, konyhaasztalon elvégzett ab lesz (mint a ratkóban), ha a család/nő nem tudja kicsengetni a 30ezer körüli díjat. a háborús példa azért nem jó, mert olyankor abszolút az életösztön hajtotta az embereket. ráadásul sekélyes történelmi ismereteim szt mo-n 64 éve nem volt háború, azóta sokat fejlődött a fogamzásgátlás, akkoriban nyilván azért is született több gyerek. na, meg, ha saját nagyszüleim példáját veszem, nagyapám kb. minden alkalommal, amikor kiszabadult (internálás, börtön) csinált egy gyereket nagyanyámnak abbéli örömükben, h újra szabad.

  • 2009.04.07 14:30:37cozumel

    Rita



    csak az a szomoru, hogy ezt nem a Poronty generalta. Itt csak beszelunk rola.

    Egyebkent szerintem nonek lenni csodalatos, (es biztosan ferfinak is, csak azt meg nem probaltam), mondjuk itt, meg Magyarorszagon, ebben a korszakban. De meg ma sem lennek no Afganisztanban...





    Masutt



    van sok igazsag a mondandodban, de ha ab-rol van szo, fajdalmasan kategorikus vagy. Komolyan mondom, egyszer vegig kene utolag olvasnod magad...mintha egy tanar orditana a katedrarol a hulyegyerekeknek.



    A vedekezes kerdese ennel lenyegesen komplexebb (foldrajzi hely, tarsadalmi helyzet, no kora, egeszsegi allapota, szocioekonomiai helyzet, fogigatlo kinalat stb)

  • 2009.04.07 14:47:56rita a felcser

    Szerintem se szar nonek lenni,az itt olvasottak alapjan mondtam.

    Az eddigi letem soran sokkal elnezobb volt velem a csalad/tarsadalom,mintha ferfi lettem volna.

  • 2009.04.07 14:58:50Vakmacska

    a háborús helyzet se biztos hogy ilyen vagy olyan választ generál...



    Nagyanyám 42 elején lett várandós az utolsó gyerekével, anyám húgával. Mit mondjak, nem repesett. Nyolc hold, már három gyerek, nagyapám hol otthon, hol behívóval máshol. Bárányszelíd és gyerekimádó énjét megtagadva kijelentette "megfujtom ha megszületik".

    Kihordta rendesen azért, nem ugrált le a padlásfeljáróról és mész fölé se guggolt. Aztán megszületett a nagynéném, a bába a kezébe adta "most már megfujthatja, mi legyen?" Nagyanyám sértődött arccal nézett fel rá: "ez a legszebb gyerekem, még hogy megfujtani"

    "jó, akkor írom, L. Katalin, született 1942..., egészségesen"

  • 2009.04.07 15:14:48bohar

    Vakmacska: És lám, most még a válság előtt is sokan azt mondták, hogy a mai világban szülni...elfelejtve, hogy volt ez rosszabb, sokszor, és sokkal rosszabb.

  • 2009.04.07 15:17:30rita a felcser

    Es mi olyan furcsa ebben a posztban?NEm arrol van szo,hogy nincs mit enni,hanem arrol,hogy nehez megtartani egy munkahelyet peldaul,es nem a meleg zsiros tejet frocskolo asszonykat fogjak megtartani egy kozepesen vagy rosszul mukodo cegnel.

    Ez az oka.

  • 2009.04.07 15:26:59pindúrpandúr

    én akkor dobtam el az agyam, mikor azt olvastam, hogy valami baromarcú nagytudású szerint a válság alatt több gyerek fog születni, mert

    és íme az indoklás:

    hagyok időt, hogy emésszétek:

    az embereknek nem lesz pénze moziba járni!!!

    nekem szerintem 8 éve nincs rá...nem is érdekel.



    de az a barom aki ezt kijelenti, annak nem jut eszébe, hogy az emberek 90 százaléka nem fog gyereket vállalni pont a válság idején, mert nem lesz rá lóvé, netán papának nem lesz munkája, vagy a lakáshitel leszedi a gatyájukat is???



    ekkora marahságot még nem hallottam...ez kb. akkora ökörség mint az, hogy azért lesz több gyerek mert nem lesz pénzünk tablettára

  • 2009.04.07 15:29:46Aurin

    mi is eltoltuk a gyerekvállalást, no, nyilván nem ab-vel "védekezünk", hanem minden más módon megtesszük a lépéseket.

    és igen, a gazdasági válság miatt. a férjem munkanélküli, én három helyen nyomom, ebből kettő mindig ingatag, a pz helyzettől függ, hogy biztos-e, vagy nem biztos az állásom. jelzem, nem biztos :-(

    és való igaz, kevesebb gyerek fog születni, meg is értek mindenkit, aki nem szül



    a nagy feminizmussal meg kivívtuk, hogy szarásig dolgozhassuk magunkat, kevesebb pénzért. nagyon jó az egyenjogúság, illetve lenne, ha létezne. de minden nap tapasztaljuk, hogy nem. (ha morcos a férfi főnök, juj, biztos történt vele valami, ha a nő, akkor ja, menstruál...) no comment

  • 2009.04.07 17:41:03Visegrádi

    Mindegy, hogy abortusszal, vagy miért, de a lényeg, hogy csökken a születésszám. Társadalmilag csak ez a kérdés./Az abortusz inkább magánügy. / Az meg, hogy csökken, részben jó is: csökken a föld túlnépesedése, részben hátrány, hisz a nyugdíjakat ki fogja fizetni?! Majd jönnek a keleti törzsek...

  • 2009.04.07 18:15:22trollkotze

    másutt

    Nevezz bár felelőtlennek, én nem szedek fogamzásgátlót - nem akarom agyoncsapni a hormonháztartásomat.

    Kipróbáltam, nem jött be - rövidtávú hátrányai épp eléggé elrettentettek. Egyik ilyen hátrány a libidócsökkenés volt - elsődleges és másodlagos hatásként. Végülis, a nemszexelés is hatékony módszer...

  • 2009.04.07 18:17:32trollkotze

    Aurin

    "a nagy feminizmussal meg kivívtuk, hogy szarásig dolgozhassuk magunkat, kevesebb pénzért."



    Régen is szarásig dolgozták magukat férfiak, asszonyok egyaránt - kivéve a kiváltságosokat, persze.

  • 2009.04.07 18:21:09trollkotze

    pindúrpandúr

    Nem is akkora marhaság ám :)

    Van az a réteg, amely a Mónikasó célcsoportja - na, ha náluk kikötik a kábeltévét, mert nem tudják fizetni, akkor (jobb híján) gyereket csinálnak, mert ahhoz túl ostobák, hogy védekezzenek.

    Na jó... többségében persze abba az irányba hat a válság, hogy kevesebb gyereket vállalnak a családok.

  • 2009.04.07 18:23:38hallohallo

    trollkotze: "Régen is szarásig dolgozták magukat férfiak, asszonyok egyaránt - kivéve a kiváltságosokat, persze. "

    pont ezt akartam írni.

  • 2009.04.07 18:30:04trollkotze

    hallohallo

    Hátugye, a széplelkeknek készült kosztümös filmekből (nincs amúgy bajom velük, sőt) szokott a mai nő tájékozódni - nemeskisasszonykák szövögetik házassági terveiket gavallér udvarlóikkal -, a cselédek és a parasztasszonyok életéről nem lehet olyan látványos filmet forgatni...

  • 2009.04.07 19:17:56Muci nevű ló

    "Terhesség-megszakítások szaporodása" bazmeg mennyire abszurd.

  • 2009.04.07 19:34:38hallohallo

    trollkotze, én nem gondolom ennyire radikálisan. elég annyi, hogy a nem nemesasszonyok életéről szinte nem maradt fent dokumentum, aztán nem is tudjuk szinte, hogy mit csináltak. csoda, hogy a nemesasszonyokról maradt fent valami (basszus, ma délután olvastam rubicon magazint, 1 azaz egy darab nőt ábrázoló fénykép volt az egészben. ennyit a történelemről).

  • 2009.04.08 03:49:30Felicitasz

    Aurin, a nagy feminizmussal eddig azt értük el, hogy most már nekünk is fizetnek ha szarásig dolgozzuk magunkat. Következő stádium az lenne, hogy ugyanannyit fizessenek. A rákövetkező meg az, hogy legyen fizetett főállású szülői státus, megfelelő kritériumrendszerrel. Néha EU parlament elé kerül a javaslat, aztán mindig elvetik. De hátha az unokáink már (ha leszek) eljutnak odáig.

  • 2009.04.08 09:22:39Aurin

    itt inkább a kevesebb lóvén van a hangsúly. amit régen a nők műveltek, háztartás vezetés, emelett persze munka a földeken, gyereknevelés, persze egyedül, akát 9-10-et is, az i van olyan meló, mint a gyárban, és mégse kaptak érte semmit.

    ugyanannyi,ugyanolyan melóért ugyanannyi pénzt!! no, persze, ehhez az is hozzátartozik, ha apa marad otthon gyesen, őt se szólják le, gúnyolják ki, stb..

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta