SZÜLŐSÉG

Anya, fogamzásgátló kellene!

2009. március 30., hétfő 10:00

A gólya hozza? Ha nem, akkor hogy kerül az anyukája hasába, és mit kell tenni azért, hogy ne kerüljön oda túl korán? Megannyi kérdés, amire választ vár a gyerekünk, az elsőre már egészen korán, aztán szépen sorban a többire is. A szülő pedig válaszol, mindenki meggyőződése szerint, mindig csak annyit, amennyire a gyerek éppen kíváncsi.

Tizenéves korban egyre inkább a „ne kerüljön oda túl korán” kérdése tolakszik előtérbe. Sorra lehet venni a fogamzásgátlás lehetőségeit, bár a technikai részletekkel elég hamar tisztába jönnek a kamaszok, újságokból, tévéből és persze egymástól. De nem is ez a legfontosabb, hanem a bizalom. A bizalom, ami nélkül nem kérdez az, akinek a sok okos felvilágosító anyagból és „megalapozott” barátnői tapasztalatokból valami nem világos, és ami nélkül nem kér segítséget az, akinek pedig égető szüksége lenne rá.



Fogalmam sincs, hogy jól csináltam/csinálom-e. Válaszolok, ha kérdez, elmondom a véleményemet, ha kíváncsi rá. Jól vagy rosszul? Élesben még soha nem volt szükség arra, amiről egy ideje egyre több szó esik. Legtöbbször a konyhában. Én főzök, ő kisomfordál utánam és kérdez. Valamiért ezeket a pillanatokat érzi megfelelőnek hozzá. Még nem tudom, hogyan szerepelek majd, a főpróba viszont már megvolt.

A minap ugyanis azzal robbant haza a nagylányom, hogy Zsófinak fogamzásgátló kellene, de nagyon gyorsan. Tudod, anya, olyan vészhelyzetre való. Vagy legalább egy telefonszám. Rögtön ezután egy elhadart beszámolóból megtudom, hogy tegnap este Zsófi együtt volt a barátjával (nem először), aki azt ígérte (nem először), hogy óvatos lesz (ó, jaj, hányan mondták már ezt!), aztán mégse - most először. Hát, fogamzásgátlóval biztosan nem fogok szolgálni, de miért nem az anyukájához szalad? Neki nem akarja elmondani. Miért nem egy tiniambulancia? Oda nem akar elmenni, mert hallott valakitől valakiről, akivel ott „úgy” beszéltek. Az első gondolatom az, hogy miért pont én. Miért pont nekem kell a nyakamba venni egy újabb szeleburdi kamasz problémáját a magam két szeleburdija mellé? Felelős lehetek-e valakiért, aki nem hozzám tartozik? Rögtön eztán persze eszembe jut, hogy ezzel ráérünk később is foglalkozni. Most viszont segítség kell, mégpedig azonnal. Egy gyors telefon valakinek, akiről holtbiztosan tudom, hogy soha nem beszélne „úgy” senkivel, egy megriadt, tájékozatlan kamaszlánnyal meg pláne nem. Itt a telefonszám, elkísérjem? Á, nem kell, innentől egyedül szeretné megoldani. Jó, de akkor kösd a lelkére - helyettem is -, hogy bátran kérdezzen! Bármit, amit fontosnak tart vagy amit nem tud. Ha pedig segítség kell, itt vagyok, csak szóljatok.

Azóta is sokszor gondolkodom arról, hogy jól tettem-e, amit tettem. Mindig oda lyukadok ki, hogy egy ilyen helyzetben valószínűleg nem létezik tökéletes megoldás. Nyilván minden megoldás jobb, mint egy 17 évesen vállalt terhesség, netán egy abortusz. Az viszont már nehezebb kérdés, hogy megoszthatom-e - meg kell-e osztanom - a szülőkkel a történteket. Fordított helyzetben mit gondolnék? Valószínűleg igen ellentmondásos érzésekkel fogadnék egy ilyen telefont a barátnő anyukájától. Egyrészt hálás lennék, hogy segített neki és szólt nekem, másrészt bizonyára gyűlölném azért, mert elárulta a lányomat, aki valamiért nem hozzám, hanem hozzá fordult segítségért, megbízott benne, elárulta neki a titkát, amivel ő most visszaélt. No és persze azon is mélyen elgondolkodnék, hogy miért ő és miért nem én.

A történet vége? Arról nem sokat tudok. Az orvosi része most már sínen van, a többi pedig? Időnként rákérdezek, próbálok oda hatni, hogy mégiscsak meg kellene beszélni otthon a dolgokat, hátha…

Zsófi egyébként csak egy a sok közül, de más egy szaklapot olvasgatva találkozni a jelenséggel és megint más élesben. Sok kutatás foglalkozott már azzal, hogy a tizenévesek mennyire ismerik és miként veszik - vagy inkább nem veszik - igénybe a sürgősségi fogamzásgátlás lehetőségét. Még tavaly olvastam a Pediatrics című lapban, hogy a megkérdezett 15 és 19 év közötti lányok túlnyomó többségének egészen addig nem sok fogalma van arról, hová fordulhat egy hirtelen jött „baleset” után, amíg maguk nem élnek szexuális életet. Később is csak annyiban javul a helyzet, hogy nagyjából tisztában vannak például azzal, hogy gyors segítségként létezik esemény utáni tabletta, de alig van közöttük olyan, aki pontosan ismerné azt is, hol juthat hozzá és mikor kell bevennie. Többségük úgy nyilatkozott, hogy nem nőgyógyásztól hallott a lehetőségről, hanem rokonoktól vagy barátoktól.

Mi is lehetett volna más az amerikai kutatók következtetése, mint felvilágosítás, felvilágosítás és felvilágosítás. Nem vagyok amerikai - de még brit - kutató sem, mégis annyival egészíteném ki a fentieket, hogy bizalom, bizalom és bizalom.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.03.30 14:58:02Ribizlee

    nyilván nem cél egy kamasz szervezetét hormonokkal bombázni, DE SZERINTEM kisebb rossz, mint abortuszra vinni.



    kezébe nyomhatod az óvszert is, de egy kamasz pont nem az eszét fogja használni, otthon felejti, elfogy... tabi még mindig jobb, mint a rettegés



    szívből remélem, hogy nem kell egyik lányomnak sem feliratni pl 16 évesen. szerintem kaptak/kapnak egy erős érzelmi alapot és bízom benne hogy nem kezdik el a nemi életet túl korán. DE HA MÉGIS, akkor nem dughatom a homokba a fejem, mert pontosan úgy járnék, mint a cikkben. menne máshoz.



    ne áltassuk magunkat, a lányaink nem huszonévesen fogják elkezdeni a szexet. (szerintem mi sem annyi idősen kezdtük)

  • 2009.03.30 14:58:10rita a felcser

    Ha jelen van a hajlam,soha,semmilyen formaba nem lett volna szabad szedjel.

  • 2009.03.30 14:59:32yukikoka

    disloc

    "Ezek szerint ha 14 és 18 között vagy és homokos kapcsolatot létesítesz egy 14 év alattival, akkor nem büntetnek meg. Ha viszont hetero kapcsolatot létesítesz, akkor igen?"



    A fajtalankodás kifejezés nem (csak) a homoszexuális kapcsolatra utal, hanem beletartozik minden olyan szexuális magatartásforma, cselekvés, amely nem minősül közösülésnek. És a Btk szerint az is közösülés, ha a férfi nemi szerv épp hogy csak érinti a nőit, nem kell behatolás.

  • 2009.03.30 15:01:28rita a felcser

    A fajtalankodas az nem oralis szexet jelent??????????

  • 2009.03.30 15:03:48Androsz

    Tetszett a poszt. És tetszett az is, amit B- írt. Jó látni ilyen érett, nyugodt, értelmes gondolkodásmódot.



    Az már jó régen volt, sajnos, amikor a szerelmemmel együtt ezeket a problémákat is végig kellett gondolnunk. Kamaszok voltunk, egyelőre nem akart fogamzásgátlót használni, egy érlelődő testnek nem hormonpofonokra van szüksége. Így hát féken tartott, ameddig csak kellett. Én meg nagyon szerettem őt, ezért vigyázni is akartam rá, a lelkére is, vagyis féken maradtam. Jókat mulattunk ennek ellenére is, talán ennek a lehetőségeit sem ismerik - és értékelik - kellően az ifjú tüzesvérűek. Hiába, a szexuális felvilágosítás még mindig kizárólag a terhesség és nemi betegségek megelőzésével foglalkozik, amelyek persze nagyon-nagyon fontosak, de amíg a szexuális kultúrát a hátsó udvaron szerzik meg ilyenolyan tapasztalatokból, addig jócskán sánta marad a rendszer. A netről kazalnyi pornót tölthet le bármelyik gyerek, de az, hogy egy ismertté tett címről szerelmeskedést (!) mutató filmet is letölthessenek, lényegében reménytelen.



    A fogamzásgátló tabletták pedig népszerűek, mert a lány saját maga intézi a dolgot, ráadásul úgy, hogy a pasit nem "terheli" ezzel, de akkor azért annyit tudni kéne, és elfogadni, hogy a módszer a legjobb rosszak közé tartozik, és alaposan megterheli a testet. Főleg az utólagos védekezés bombái. A lányok nem hiszik, amíg nem tapasztalják maguk is, ez talán azért is van, mert nem látnak maguk körül senkit, akinek hinnének, ha erről beszél. Sok tennivaló van még.

  • 2009.03.30 15:04:23ready_real

    "kezébe nyomhatod az óvszert is, de egy kamasz pont nem az eszét fogja használni, otthon felejti, elfogy... tabi még mindig jobb, mint a rettegés"



    Ribizlee: igazad van, így legalább kedve sem lesz a szexhez, valóban. (Nekem nem volt , pedig igen nagy étvágyam van ilyen téren)

    Amúgymeg a tabit is elfelejtheti bevenni....Akkor már inkább óvszer.

  • 2009.03.30 15:04:36B-

    rita: szerintem az anál is vagy ha egy bácsi elkap egy kisfiút és a kezébe adja neki. Minden, ami nem hetero behatolás, az szerintem fajtalankodás :-)

  • 2009.03.30 15:05:47yukikoka

    Ritának igaza van abban, hogy a nagy dózisú női nemi hormon nem játék. Szóval arra kell törekedni, hogy lehetőleg ne legyen rá szükség, mert óriási rombolásokat tud végezni a szervezetben. Persze inkább ez, mint egy nem kívánt terhesség tizenévesen.

    Remélem, sikerül majd olyan kapcsolatot kialakítanom, kialakítanunk (apjuk is van) a lányaimmal, hogy ilyen helyzetben legalább egyikünkhöz fordulhassanak. Nehéz helyzet, amit huhh felvázolt, mert ugye ott a felelősség a kislányért, másrészt viszont ott a másik szülő, az anya, akinek joga van tudni (?) a helyzetről. Kérdés, hogy miért nem hozzá fordult a lány, de szerintem nem feltétlen azért, mert az anya valamit nagyon elrontott. Egy bizonyos életkorban a mások szülei néha sokkal jobb fejnek tűnnek, mint a sajátjaid, közben meg a barátaid ugyanezt gondolják a te szüleidről:)

  • 2009.03.30 15:07:08mammina

    rita

    igen valoszinu, de keso banat.... igy jartam. szerencsem volt megusztam.

  • 2009.03.30 15:08:55yukikoka

    Rita, büntetőjogi szempontból minden szexuális viselkedés fajtalankodás, ami nem közösülés. Tehát pl. már a simogatás is lehet az, és logikus is, hiszen ha nem tartozna ide, a kisgyerekeket tapizó bácsik/nénik sem volnának büntethetők...

  • 2009.03.30 15:09:06Blueray

    A tesztoszteronpártiak nyilván még soha nem hallottak a hajdani endékás meg bolgár atlétanők szomorú eseteiről, akikbe aktív korukban annyi férfihormont nyomtak, hogy a pályafutásuk végén egyiket-másikat férfivé kellett operálni (ez nem kamu, ez tényleg megtörtént!).



    Persze az nem vitatható, hogy a lányoknak a t. túladagolása meglehetősen ritkán okoz prosztatagondokat :)

  • 2009.03.30 15:11:31yukikoka

    Rita, ha a császárt el tudtad intézni, egy kis tesztoszteront szerezni gyerekjáték lesz:)))

  • 2009.03.30 15:14:34rita a felcser

    Persze itt van a polcon,de sajat felelossegre miert nem szedheted??

    Mert,vegul is az osztrogen tabletta is komoly bajokkal jarhat amit tudomasol veszel es dontesz nem?

    Allitolag MArgareth Thatcher szedett jocskan es Hitler.Hogy birja azt a sok oras suket dumat.Mindaketto.

  • 2009.03.30 15:14:47Androsz

    A szülő természetes ellenség. :-) Nehezebb nekik veszélyes lépéseket megvallani, tőlük kényes dolgokban tanácsot adni. Hiszen jön a dörgedelem, a büntetés, a szigor, igen könnyen. Ha meg véletlenül mégsem, előre azt sem lehet tudni. Talán a keresztszülő intézménye is kicsit ezt a szükségletet elégíthette ki, nem tudom. De én, mint nagybácsi, tapasztalhatóan bizalmas viszonyt ápolhatok a kiskamasz unokahúgommal, és én ezt nagy becsben tartva igyekszem segíteni, és óvatosan nevelni. Kellenek ilyen, közvetlen "veszélyt" nem hordozó felnőtt ismerősök is, az anyáknak pedig el kell fogadniuk, hogy nem lehetnek egyszerre szülői és barátnői szerepben. Sosem fog hibátlanul működni, ez csak szorongatott helyzetben derül majd ki.

  • 2009.03.30 15:16:32mammina

    en is nagyon kozel allok a kereszlanyomhoz. mar 17 eves es hala istennek megoszt velem nagyon nagyon bizalmas infokat is. buszke is vagyok ra.

  • 2009.03.30 15:17:04Vakmacska

    Rita, én már húsz éve ismerem azt a viccet, hogy "tudod hogy hívják a természetes módszereket használókat? Szülőknek"



    Van amikor ennél nagyobb biztonságra törekedsz, tipikusan (ha eszed van) az úgynevezett "megállapodás" előtt, vagy amikor mondjuk épp válsz, és ugyan bizonyítod, hogy nem vagy sikertelen a másik nemnél, de istenments hogy gyereked legyen belőle.



    Mondom ezt én, aki letette a tabit 2 éve, hogy soha többé. De nem tagadom le hogy évekig használtam gond nélkül. Nem lett volna túl jó, ha végig f...m azokat az éveket, amikor még nem akartam gyereket.



    És nézzünk szembe a tényekkel - nem tartom a mostanit tökéletes megoldásnak pusztán a hangulat-kényelem-megbízhatóság szempontjából, de most már nem csinálom össze magam ha mégis becsúszik egy baba túlkorosan, hőt méregetni-mikroszkópozni-csak számolgatni nem lennék viszont hajlandó, asszem mindkettőnknek elmenne a kedve az egésztől. Az teherbe esés céljából jó, egész életre meg nem. Ha nem vagy NNNagyon katolikus.



    Jah esemény utánihoz nem volt szerencsém. Pont azért mert kamaszkoromban se mertem vabankra és orosz rulettre játszani.

  • 2009.03.30 15:18:31Androsz

    A "fajtalanság" a BTK-ban sajnos még mindig létező fogalom. Pedig ezt az ostoba, kőkorszaki kifejezést már igazán felválthatták volna valami olyannal, amelynek értelme van. Egyébként érdekelne, hogy hol van DEFINIÁLVA a szó jelentése, mert azt így hirtelen nem is találtam meg.

  • 2009.03.30 15:20:22hallohallo

    nem tudom, mennyire off, de szerintem ha óvszert adtok a gyerek kezébe, akkor jó minőségűt, márkásat, esetleg vékonyított legyen (na jó, vagy spermicid).

    saját tapasztalatom, hogy az olcsóbb óvszerek - amiket tizenévesen vettünk, pl az áruk miatt vagy mert a sarki éjjel-nappaliban az volt - annyira szarok voltak, hogy inkább nem használtuk őket, hiába voltak kéznél (höhö, meg máshol :)), az élvezetet annyira agyoncsapták, mindkét félnek, hogy inkább levettük és uccu neki.

  • 2009.03.30 15:22:01Ribizlee

    tökéletes fogamzásgátlás felnőtt korban sincs, az összes módszernek van előnye és hátránya.

  • 2009.03.30 15:22:07ready_real

    tudod hogy hívják a természetes módszereket használókat? Szülőknek"

    Vagy nem.

    8 éve folyamatosan (1-2 próbától eltekintve) megszakításos közösülés , vagy óvszerhasználat, és nincs gyerek. Igaz előtte volt "balesetem" .

    Sajnos nem mindenkinek jó a hormonális. fog. gátló...

  • 2009.03.30 15:22:27hallohallo

    Androsz, sehol nincs definiálva, a cedaw (az ensz egyik szervezete) már többször is szóvá tette, hogy elavult és nem értelmezhető

  • 2009.03.30 15:25:36Androsz

    Hallohallo, akkor ez remek helyzet, jellemző, legalább húsz helyen alapoznak ítéletet egy meghatározatlan fogalomra.

  • 2009.03.30 15:38:56Vakmacska

    ready_real, hát persze hogy nem. De a naptáras kollégának úgy van 3 gyereke, hogy a második és a harmadik becsúszott (tervezték őket, csak épp nem akkorra és nem úgy...), és van Mrs. Lukas Gumi címre törő barátnőm, akinek a fia meg a lánya is így született. Mondjuk a guminak lehet igaza volt, mintkét kölök (most már iskolások) okos és gyönyörű, kár lett volna nem megszületniük...

  • 2009.03.30 15:46:15yukikoka

    Anrosz, Hallohallo,

    A Btk. tartalmaz értelmező rendelkezést (210/A§), amely szerint " E Cím alkalmazásában fajtalanság: a közösülés kivételével minden súlyosan szeméremsértő cselekmény, amely a nemi vágy felkeltésére vagy kielégítésére szolgál.”





    Korábbi kommentem kiegészítése: csak akkor minősül közösülésnek a nemi szervek érintkezése behatolás nélkül, ha a férfi szándéka a közösülésre irányult, de meghiúsult. Egyébként csak fajtalankodásnak számít.

  • 2009.03.30 15:46:22rita a felcser

    Szerintem a legjobb modszer a gumi.A legegeszsegesebb.Termeszetes.Es nekem gyonyoru kisfiam szuletett miatta.:)))

  • 2009.03.30 15:49:30Blueray

    Ismerek egy házaspárt, akik a naptáras módszerrt tartották csalhatatlannak. Aztán beakadt egy műsoron kívüli kissrác...Aztán még egy... (Nem tudom, lehet, hogy tavalyi volt a naptár és elfelejtették kicserélni...)

  • 2009.03.30 15:50:11hallohallo

    yuki, köszi!

    de mi minősül szeméremsértő viselkedésnek?

    egyszer egy rádióműsor miatt igyekeztem utánanézni, és csak a ködöt találtam a szeméremsértés és a fajtalankodás körül.

  • 2009.03.30 16:15:25Androsz

    Stimmel, láttam már néhány óriásplakátot, amellyel kapcsolatban a közszemérem megsértése alaposan gyanítható lenne, a nemi vágy felkeltése pedig igazolt tény. :-))

  • 2009.03.30 16:31:44Csabikuci85

    Hogy mernek ezek a galád fiúkák csak úgy lövöldözni a nagyvilágba??:D Hát úgy, hogy van hova.....

    Szomszédban történt meg az az eset, hogy egy esti kis hancúr után bekövetkezett a "baleset". Másnap a szülők összeültek, normálisan megbeszélték a dolgot, majd mindenki a saját kölkét utasította rendre!! Nem a másikra fújt, hanem a saját buta gyerekére. Igaz az egész utca tudott róla, mert a gyereknek extra hangerővel adta tudomásra, hogy mekkora.......

    Nagyon kevesen mernek a saját szüleikhez fordulni, mert szégyellik a dolgot. Inkább neten, barátnőtől kérdezgetnek ezt azt.

  • 2009.03.30 16:43:45B-

    Csabikuci: azért a felnőtté (és emberré) válás ott kezdődik, hogy nem teszek meg mindent, ami fizikailag módomban állna. Nem ütöm le az öreg nénit, csak mert gyengébb nálam és kettesben vagyunk a kihalt utcában és nem fektetem le azt a kiscsajt, aki tudatlanságból, megfelelni vágyásból vagy éppen kiváncsiságból ki akarja próbálni, milyen a szex, de látom, hogy totál éretlen még agyilag (védekezés stb). Persze a fiúk később érnek, tőlük lehet, hogy ennyi felelősségvállalást sem lehet elvárni :-), de mindent csak a lányra fogni elég béna dolog.



    Emlékszem egy időben volt egy tök jó durex-reklámsorozat, azzal a szöveggel, hogy "mindenbe belemennél?" és mindenféle lyukas dolgok voltak a plakáton (méhkaptár stb), ahová az ember biza nem szívesen dugná be a farkát. Igenis a pasinak is döntenie kell és gondolkodni, mert ha a csaj könnyen kapható, akkor bizony nagyon könnyen előfordulhat, hogy másnap reggel olyan érzés lesz vizelni, egy sünt akarnál kinyomni a húgycsöveden :-) A fiú is vállal kockázatot, a fiú is dönt és a fiú is felelős.

  • 2009.03.30 16:44:53Heatherette

    ezt a sztorit most nem vágom. tehát felcsinálta a gyerek a csajt, másnap összeültek a szülők, és mindenki a saját gyerekét hordta le a sárga földig, akikről úgy fogalmazol, hogy a buta gyerekeik (miért is?), majd jó poénnak szánva ide biggyeszted, hogy az egész utca tud a balhéról, mert a szülő jó hangosan világgá üvöltötte, h a gyerek mekkora kurva/fasz (?), hát gratulálok.

    és a végén arról írsz, hogy mennyi gyerek nem mer bzalommal fordulni a szüleihez.

    így, bazmeg, így?

  • 2009.03.30 17:26:45mammina

    "8 éve folyamatosan (1-2 próbától eltekintve) megszakításos közösülés "



    azert ez a pasinak nem annyira jo. meg hat a nonek sem annyira. illetve nem tudom en gyulolom no letemre, valahogy mindig hianyzott a vege. ami elotte mar bemegy, az mar bent van, es koztudott hogy nem csak az utolso masodpercben tavoznak a kis "gonosztevok".

  • 2009.03.30 17:33:19csigamama

    Fiús anyukák/ apukák nem szólnak hozzá a bizalom kérdéséhez? Engem most ez foglalkoztat, lehet, hogy lassan aktuális lesz.

    Mi van, ha én képben vagyok a fiatalokat illetően, de a kislány anyukája nem? Ha nem kérdeznek, hogyan legyek ne tolakodó, úgy,hogy azért szeretnék biztos lenni, hogy nem keverik bajba magukat?

  • 2009.03.30 17:45:37rita a felcser

    "8 éve folyamatosan (1-2 próbától eltekintve) megszakításos közösülés "



    Szerintem meg nagy esellyel meddo valamelyik.

  • 2009.03.30 17:47:06ready_real

    mammina: túl drága lenne az óvszer ha minden alkalommal használva lenne, van hogy napi 8 alkalom is van.

    Más fogamzásgátló nem vált be, hormonálisak taccsra vágtak.

  • 2009.03.30 17:47:57ready_real

    rita: tuti hogy nem, mivel mint írtam előtte már összejött, kétszer is (egy vetélés, egy ab) , ugyanazzal az illetővel.

  • 2009.03.30 17:51:08rita a felcser

    NApi nyolc alkalom?

    WOW.Irigykedem.HAny evesek vagytok? :D

    Marad erotok a munkahoz? ;))

  • 2009.03.30 17:53:36mammina

    nem kell nagyon fiatalnak lenni a napi 8 alkalomhoz :-) igaz csak ritkan van 2-3-nal tobb es a tobbszoros mindig csak hetvegen kivitelezheto. (nalunk :-)) de nem olyan nagy dolog. a napi egy meg mukodik pedig 16 eve elunk egyutt

  • 2009.03.30 17:55:46ready_real

    Azért nem mindig 8 :) , de volt már rá példa.

    Én 29, mostani párom 23.



    Az exemmel volt az említett 8 éves periódus.

  • 2009.03.30 17:56:37Heatherette

    jó is az :)

  • 2009.03.30 17:58:20ready_real

    mamminának igaza van:) Ez nem korfüggő.

  • 2009.03.30 18:13:08Csabikuci85

    B-: én nem azt írtam, hogy a fiú nem felelős!! Szerintem 50-50%! Én csak annyit akartam azzal mondani, hogy magát senki nem tudja megerőszakolni, tehát két ember kell hozzá!:-) Mielőtt félreértenéd ezt is, nem kell szó szerint venni a megerőszakoltat!!!

    Tudom, a lányok szemében minden pasi szemét disznó!:-) A lányok meg apácák!:D

    Heatherette: miért írtam hogy buták?? Mert nem védekeztek és azt hitték a gólya hozza!:-) Hogy mért kiabáltak?? Sajna az a két család ilyen. Azt viszont jól értetted, hogy azért nem mernek otthon szólni, mert félnek. Ennyi

  • 2009.03.30 18:53:02FindelMundo

    13 voltam mikor először megjött. Amíg tartott a "sulicsomag" el sem mondtam otthon. Aztán mikor muszáj volt elmondtam...el lett intézve egy jól vannal...

    16 és fél voltam, mikor fél év után lefeküdtem a 10 évvel idősebb barátommal (azóta is együtt vagyunk, több mint 6 éve és a jövőnket tervezzük) Úgy kb. másfél éve lehettünk együtt, mikor egy veszekedés alkalmával anyám a fejemhez vágta, hogy nem akar ám még nagymama lenni. Részéről ennyivel le volt zárva a szex téma. Sosem kérdezett semmit, én meg magamtól nem mondtam neki, meg nem is fogom, mert ebből a szempontból nem tartom jó anyának. Sok mindent jól csinál, de ezt a részét rohadtul nem. Mondjuk elég prűd család vagyunk...nem járkálunk egymás előtt meztelenül, sőt fehérneműben sem nagyon.



    Az esemény utánira nekem is szükségem volt egyszer, pont első alkalommal. Sajnos elrepedt a gumi (nem kiszakadt, hosszában elrepedt:P). De a barátom elvitt egy ismerőse nőgyógyász ismerőséhez, megvette a tabit, én meg bevettem. Semmi bajom nem lett tőle, ugyanakkor megjött, mint vártam és normális ideig tartott. Egy év múlva elmentem kolis barátnőimmel a tiniambulanciára, és irattam magamnak rendes tabit. Azóta is szedem (igaz már a második félét, de ezzel maximálisan elégedett vagyok).

  • 2009.03.30 18:58:36FindelMundo

    Egyszer előfordult, hogy nyár végén visszaköltöztem a középsulis koleszba, és még ki sem pakoltam, mikor hívott osztálytársam, hogy menjek el vele esemény utániért, mert a barátjával szeretkeztek és sietni kellett, mert a srácnak el kellett érni a buszt, és nem volt idő lefutni a boltba gumiért. Elmentem vele és amikor odaértünk mondtam neki, hogy készítse elő a taj-kártyáját, ő meg mondta, hogy az anyukájánál van (17 évesek voltunk kb....no comment). Szóval az én nevemre lett felírva a cucc, én kaptam az ügyeletes nővértől a szentbeszédet, barátnőm meg röhögött a hátam mögött. Egyébként hihetetlenül jó viszonya volt anyukájával, mégsem hozzá fordult...pedig csak ketten voltak egymásnak és mindent megbeszéltek.

  • 2009.03.30 20:11:01kihanemén

    jó cikk nagyon.

    egyébként én többször jártam úgy, h gumi aszonta helló, nem tudom, h van-e bennem vm rejtett szögesdrót v mi a szösz... eddig minden egyes ügyeleten halál bunkók voltak, pedig nem vagyok egy kis csitri. k.rva jó fejek aminkor azt mondják, h jöjjön vissza másnap délelőtt, amikor köztudott, h minél előbb veszik be, annál biztosabb a hatása. plusz azt se értem, h mit szaroznak recepttel, tajszámmal, anyámkínjával, mert soha egyszer nem kérdezte senki, h lányom, oszt valami bajod, betegséged? ahelyett h tartanának pár dobozzal az ügyeleten és ott meg lehetne venni. neeeem, fizesse az ember lánya még a patikában is az ügyeleti díjat.

    és nem azt mondom, h dobják utánam minden sarkon és nem fontos a védekezés, mert igenis az a fontos, elsőleges, de ha már szarban vagyok ne döfjenek még egy kést a hátamba ha egy mód van rá.

    azt is kiborítónak és felháborítónak tartom, h a 72 órás tabi ára 4500 ft... meg a fogamzásgátlók ára is horror. a gumié is.

  • 2009.03.30 20:46:30mirka

    egy ismerősöm, negyven körüli nő elment egy ilyen ambulanciára, mert elszakadt a gumi, de az ügyeletes orvos megüzente, hogy ő ugyan le nem megy ilyesmi miatt, menjen másik kórházba. egy ijedt tini mihez kezdene ilyenkor?!

  • 2009.03.30 22:29:38yukikoka

    hallohallo,

    nem vagyok annyira benne a büntetőjogban, így a nemi erkölcs elleni bűncselekményekben sem, de azért megpróbálom tovább bonyolítani a helyzetet.

    Egyrészt, van olyan tényállás a btk-ban, hogy szeméremsértés, ami más, mint a szemérem elleni erőszak (annak tényállásában található meg - többek között - a fajtalankodás mint elkövetési magatartás). Ha a cselekmény csak a szeméremsértést valósítja meg (ez csak vétség, tulajdonképen a köznyelv szerinti "mutogatást" fedi), akkor az értelem szerint nem minősül szemérem elleni erőszaknak (amely bűntett, és amelynek tényállásában a fajtalankodás kifejezés szerepel)

    A fajtalankodást értelmező rendelkezésben a "súlyosan szeméremsértő cselekmény" ugye nincs tovább értelmezve, ennek tartalmát gondolom a joggyakorlat "kristályosította" ki, de részletesen nem tudom. Érdemes megnézi a témába vágó bírósági határozatok indokolását, esetleg a Legfelsőbb Bíróság jogegységi határozatait,de legegyszerűbb belekukkantani egy büntetőjog tankönyv különös részt (egyes tényállásokat) feldolgozó részébe, ott részletesen kifejtik az egyes tényállások elemeit, példákkal. Ajánlom figyelmedbe a témában a 37/2002 alkotmánybírósági határozatot, amely megsemmisítette a természet elleni fajtalanság és a természet elleni erőszakos fajtalanság bűncselekményeket, ebben lehet ezt-azt olvasni a témában.

  • 2009.03.30 22:49:05wish73

    végére ugrottam.

    raszta macska , egyetértek. persze, lehet azon filózni, h miért nem az anyjához ment a kiscsaj, amúgy sokszor a jófej szülőknél is könnyebb egy bnővel vagy annak az anyjával bizalmaskodni. szóval egy dolog, h anyu milyen arc, a másik dolog meg az, h egy kiskorú, ha ahhoz nem elég iq-s, h védekezzen, ahhoz sem, h maga keressen ambulanciát-pedig ugye milyen jól informáltak állítólag a mai tinik, akkor azért mégsem olyan érett, h meg lehessen kerülni az anyát. ha a lányom nem hozzám jönne ilyen estben, egyfelől hamut szórnék a fejemre, h mit csesztem el, másfelől, ha megtudnám, h egy barátnő anyja irányította el a tablettáért, hát sztem ott asztalborogatás lenne.

  • 2009.03.31 11:34:32Veg_

    Nekem is volt balesetem, pont nyaraltunk, késő este, fater belecsüccs kocsi, irány a több faluval arrébb levő ügyelet + ügyeletes gyógyszertár (mondván inkább ő vezet, minthogy kocsikulcsot adjon). Akkori pasim is bejött velem, szvsz ezért nem zizgett a doki, valszinüleg érezte, hogy ha rosszul reagál, minime leorditja a fejét, meg ráadásnak én is. Szal elmondtuk, hogy defekt, gáz van, ő felhivta a gyógyszerészt, hogy mindjárt mennek hozzá, kitöltötte a recipét, oszt a kezünkbe nyomta. Hál istennek ez se volt soha tabu otthon :) Nagyon vacak lehet, ha titkolni kell otthon :(

  • 2009.03.31 18:05:12hallohallo

    yukikoka, köszi!

    akkor nem véletlen, hogy nem találtam semmi megfoghatót a könnyen elérhető forrásokból :(

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta