SZÜLŐSÉG

Ne dadusozzátok le a bölcsis gondozónőket!

2009. március 26., csütörtök 08:00

Anyabanya a bölcsis beiratkozás után még egy fontos dologra hívja fel a kisgyermekes szülők figyelmét. Megfontolandó a tanács, mely szerint nem árt, ha foglalkozunk egy kicsit a bölcsis gondozónők érzékeny lelkével is. A legfontosabb, hogy semmiképp ne dadusozzuk le. A doktornőt sem hívjuk nővérkének.



Sajnos a gondozónő érzékeny lélek. Mert lelke, az van neki szegénynek, hisz ha nem lenne, valamelyik multi pénztárában ülne kétszer annyi fizetésért, mint amennyit a bölcsiben kap. De neki lelke van. Ezzel a hatalmas lelkével szereti a munkáját, szereti a gyerekeket. Szereti látni, ahogy okosodnak, ahogy megtanulnak kezet mosni, lehúzni a vécét, énekelni a télapónak, kanállal enni, pohárból inni stb. Mert sok gyerek bizony ezt ott, a bölcsődében tanulja meg. Nem feltétlenül a szülő hanyagsága miatt (sajnos olyan is akad), hanem mert még csecsemő korában kerül intézménybe. A nap nagy részét ott is tölti, lévén a részmunkaidő nem megoldott kicsiny hazánkban. Így a gyerek 9-10 órát van bent, attól függően, milyen távol dolgoznak a szülők.

Ezért a munkáért a gondozónő még tanulni is hajlandó. Folyamatosan, hisz egyre több bölcsi dolgozik minőségbiztosítási rendszerben, tehát folyamatosan képezik magukat. Az alap az érettségi. Erre jön a szakképesítő, ahol a fejébe ültetnek egy csomó mindent. Pedagógiát, gyermekgondozást, társadalomismeretet, gyermekgyógyászatot, pszichológiát, és még százezer dolgot. Erre mit kap? Dadus néni. Jobb esetben bölcsis néni. Tudom én, hogy hosszú kimondani azt, hogy gondozónő, de ő erre akkor is érzékeny. Mert van neki például neve. Lehet azon szólítani.

Lehet ezen csodálkozni, de akkor azon is csodálkozzunk el, ha a pszichiáter kikéri magának, ha lepszichológusozzák, vagy a doktornő, ha véletlenül nővérkének szólítják. A dadus is egy szakma, csak egy másik. Ő az oviban van, az óvónő segítője. Régen a takarítónőket nevezték dadusnak, ma már a dadusok is képzettek. Ugyanúgy tanulnak pedagógiát, stb. De még mindig az oviban vannak. Bölcsiben nincs dadus. Nagyon úgy néz ki, hogy 2010-től indul a bölcsődepedagógusi szak az egyetemen. 10 éven belül minden gondozónőnek kötelező lesz elvégezni.

Mivel az életetek értelmét, a család szeme fényét bízzátok ezekre a nőkre, tegyétek meg nekik azt a kis szívességet, hogy nem dadusozzátok le őket. Higgyétek el, megéri. Ha másért nem, örömöt szereztek vele. Ha már ilyen érzékenyek.

Anyabanya

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.03.26 15:16:45margaritt

    bohar: egyetértek, h megérdemlik a tiszteletet és a megbecsülést (hiszen a legdrágább kincsünkre vigyáznak nagy gonddal) - de minek még egy egyetemi szakot létrehozni? Hogy mélyebb elméleti ismereteket szerezzenek olyanoktól, akik még közelről nem láttak bölcsődét? Nem azért kell megbecsülni valakit, mert egyetemet végez (így is túl sok túl felesleges főiskolai-egyetemi képzés van), hanem mert jól csinálja, amit csinál.



    Elegem van abból, h az emberek hasra esnek, ha valaki jogász v. közgazdász v. orvos, míg sajnálkoznak, ha ápolónő, tanító, vagy gondozónő.



  • 2009.03.26 15:22:38efgé

    Nagyon jó a téma!! Magam is "gondozónő" voltam, "a nemdohányzó" fajtából.Sokszor "ledadusoztak", "bölcsisnéniztek",és még jónéhány hányaveti kifejezést használtak, melyek meglehetősen degradálóan hatottak.Nos, az a helyzet,nem hinném, hogy egyetemi diplomával, rengeteg tudással! a fejében bárki szivesen frusztrálódna egy "bömböldében".Ott az elhivatottság számít, és azt nem tanítják az egyetemen....

  • 2009.03.26 15:22:40plussbirka

    egy kicsit megvedenem Irise-t. a bolcsis gondozono sosem fogja jobban szeretni, mint te. ugyanakkor a gyerek kozossegben van es a gondozono szakember, tehat...es en ezt a fiamnal tapasztalom, hogy a hasonlo koru gyerekeknel sokkal onallobb. a gondozononek ugyanis erdeke, ha ugy vesszuk sokkal konnyebbneki, ha egy gyerek egyedul eszik, poharbol iszik, fogat mos, netan leveszi a pelenkajat. es a kozosseg is effele iranyu nyomast gyakorol, vagyis egy ilyen picurban is benne van mar az: ugy csinalom, ahogy a nagyobb testver ill. bolcsis tars. vagyis elobb tanulnak meg dolgokat a bolcsiben. mig az anyanak mindegy, hogyha fel evvel kesobb fogja meg egyaltalan a kanalat a szeme fenye. egyaltalan nem latom a bolcsit szornyunek, mert a gondozonok nem szeretik ugy, mint en. az anya azert van, hogy a legszorosabb, legszeretetteljesebb kapcsolatban legyen a gyerekevel az elso evekben. de szerintem, nyilvan bizonyos keretek kozott, ez nem az egyutt toltott ido mennyisegen, sokkal inkabb a minosegen mulik. es persze egy no is szeretheti a munkajat is, attol meg nem karrierista fereg. nem hiszem, hogy tul kene ezt dimenzionalni. nem azt mondom, hogy adjuk bolcsibe felevesen. de masfel evesen mar nem fog maradando lelki karosodast szenvedni, amennyiben tenyleg erzi, hogy az anyja szereti.

  • 2009.03.26 15:22:54efgé

    Nagyon jó a téma!! Magam is "gondozónő" voltam, "a nemdohányzó" fajtából.Sokszor "ledadusoztak", "bölcsisnéniztek",és még jónéhány hányaveti kifejezést használtak, melyek meglehetősen degradálóan hatottak.Nos, az a helyzet,nem hinném, hogy egyetemi diplomával, rengeteg tudással! a fejében bárki szivesen frusztrálódna egy "bömböldében".Ott az elhivatottság számít, és azt nem tanítják az egyetemen....

  • 2009.03.26 15:27:49efgé

    Magam is gondozónő voltam a "nemdohányzó" fajtából. Sokszor "ledadusoztak","bölcsisnéniztek". Mondhatom elég degrada!!Nem hiszem, hogy bárki szívesen frusztrálódna egyetemi diplomával egy "bömböldében", oda elhivatottság kell, és azt nem tanítják az egyetemeken.....

  • 2009.03.26 15:29:03yukikoka

    "Háromnegyed: én ezzel a titulus dologgal jobban vigyáznék a helyedben. Ugyanis egy "műszakis" adjunktus, meg egy orvos adjunktus között komoly különbség van (nem lebecsülendő a műszakist sem), és erre rettenetesen háklisak."



    miért lenne más egy mérnök adj., mint ugyanez orvosban? Ugyanott áll az egyetemi ranglétrán, csak mást tud.

    A dokik közül meg szerintem az idősebbek szenvednek rangkórságban, a fiatalok kevésbé. Mondjuk azt nem csípik, ha letegezik őket, ez tény... (orvos családtagjaim és barátok mesélnek néha ezt-azt)

  • 2009.03.26 15:36:30gyj

    Jómagam jogászként úgy gondolom, hogy az én szakmám semmiben nem különbözik egy vízvezeték-szerelőétől. az elvárások ugyanazok: magas szakmai színvonalon a rendelkezésünkre álló eszközökkel megoldani a problémát reális áron. ezért aztán azt sem hiszem, hogy társadalmilag magasabb pozíciót töltenék be.

  • 2009.03.26 15:54:08egyremegy

    Tegeződésről.

    Ha fiatalabb is a gondozónő/dadus/bölcsis néni, neki kell/lehet felajánlania a tegeződést. Hiába érzi a szülő, hogy mennyire gördülékenyebb is lenne a kommunkiáciő, hiszen lánya, unokája, barátnője lehetne a pedagógus.

    Ha ő nem érzi ennek szükségét, fogadjuk el.

    A nőgyógyászomnak sem mondtam, hogy tegeződjünk, sőt a banki ügyintézőnek sem.



    A butikban a múltkor, ott igen, de ott sem én kezdtem.

  • 2009.03.26 15:54:34egyremegy

    -ció

  • 2009.03.26 15:57:19MintaMókus

    yukikoka- hát nem. Kérdezz utána bátran. Míg egy orv adj-nak minimum kórházi osztálya van, addig ugyanez mérnökben még nem is tanár, csak sima óraadó. Kicsit máshogy súlyozódik, hidd el. De korosztályban is eltérő. Hiába lesz egy orvos előbb dr, egy mérnök 30-32 évesen már lehet adjunktus, egy orvosnál 40 alatt ez szinte teljesen kizárt. Dehát egész más a struktúra is.

  • 2009.03.26 16:10:37kiskati7

    MintaMókus

    Kórházi osztálya az osztályvezető főorvosnak van.

    Sok 40 év alatti adjunktust ismerek. Szakorvosi vizsga kell hozzá és bizonyos mennyiségű szakorvosként eltöltött év. Szóval az adjunktusnak nincs osztálya. Egy kórházi osztályon több adjunktus is dolgozhat egyszerre.

  • 2009.03.26 16:16:38yukikoka

    MintaMókus, ja, ha kórházi osztályban mérjük, ki mennyit ér... Nem kell utána kérdeznem. Egy orvos adj.-nak nem feltétlen jár kórházi osztály, sőt, az általam ismert osztályokat gyakran egyetemi tanári ranggal bíró dokik vezetik. Ettől függetlenül fenntartom, hogy attól, hogy egy mérnök adj.-nak nincs kórházi osztálya, még ugyanannyit ér, mint egy orvos adj.

  • 2009.03.26 16:23:45yukikoka

    A dr.-ként történő bemutatkozás meg béna szerintem. Az ember nem mondja, hogy dr. xy vagyok, legfeljebb egy doki a kórházban, de az is minek, hisz tudom, hogy az.

    Azt azonban én is megfigyeltem, hogy kis hazánkban másképp állnak az emberhez, ha ott van a neve előtt, hogy dr. (hivatalos ügyek intézése, vagy eü-i ellátás során, ugye kiolvasható a személyes okmányokból, ha benne van)), kevésbé hajlamosak hülyének nézni, pedig hát... a diplomával, sőt, még a PhD-vel sem adnak észt, meg aztán nem attól kéne függővé tenni a normális hangnemet és a tiszteletet.

  • 2009.03.26 16:37:00ruju

    yukikoka, ez a németeknél pont ugyanígy van. A doktor az atyaúristen, bölcsődei, úvúdai helyeket osztogatnak már a titulusra, persze nyilván nem hivatalosan...



    Van egy ismerősöm, ő belgyógyász, a férjét most nevezték ki az itteni tüdőklinika professzorává (igen fiatalon). Amikor megismerkedtünk és ezt mondta, láttam, hogy gyak. elvárja tőlem, hogy hasraessek, én meg csak annyit mondtam, hogy "aha". erre rögtön elkezdte magyarázni, hogy "no nem azért, őket sem érdekli a titulus..." :-D

  • 2009.03.26 16:37:23ruju

    óvóda, bocs

  • 2009.03.26 16:46:28raszta macska

    Hű, én el se mondom, mit gondolok a doktori titulusokról. :)))

  • 2009.03.26 16:52:48yukikoka

    ruju, az meg végképp gáz, ha ismerősöktől is elvárjuk a hasra esést. Mondjuk más, hogy egyszerűen van egy dr. címed, és más, ha kineveznek osztályvezetővé vagy proffá, utóbbira azért lehet büszkének lenni, de nem kell mások képébe tolni.

    Nekem benne van a személyimben a dr., és nem tagadom, néha jól jön. Gáz, de ez van. De nem mutatkozom be így és nem írom ki a bejárati ajtón a névtáblára (mondjuk az iwiw-en ott van)

  • 2009.03.26 16:53:51yukikoka

    A lányom óvónőit és a dadusát pedig nagyon szeretem, mindegyiknek sokat köszönhetek. Tényleg csodálatos nők, szerencsésnek érzem magunkat.

  • 2009.03.26 16:55:02yukikoka

    raszta macska, dísznek éppen megteszi:))) Persze egy PhD-nek azért tudnék örülni, na nem a rang, hanem a lehetőségek miatt. Egyszer talán befejezem:)

  • 2009.03.26 16:56:16ruju

    yukikoka, bólogatok. Ezt próbáltam illusztrálni :-DD

  • 2009.03.26 17:03:25AncsiPancsi

    Ruju nekem a főnököm ilyen.

    Munkaköri kötelesség,hogy néha el kell látványosan ájulni tőle :DDDD

    A bibi velem sajna ellenben a kolléganőimmel,nekem jobban megy a pókerarc,ami kivágja nála a biztosítékot. :P :D

  • 2009.03.26 17:06:19yukikoka

    "Munkaköri kötelesség,hogy néha el kell látványosan ájulni tőle :DDDD"



    nagyon LOL:)

  • 2009.03.26 17:09:59ruju

    :DDDDDDD

  • 2009.03.26 17:14:19MintaMókus

    yukikoka-kineveznek proffá? Nagyon képben vagy, gratulálok

    Amúgy meg pont ezt magyarázom már huszadszor, hogy nem a titulusban kellene mérni valakit. Főleg ha nincs mögötte semmi.

    Azt továbbra is fenntartom, hogy az adjunktusi fokozat mérnökben és orvosban közel sem ugyanaz a rang. Sem munkailag, sem egyetemileg.

  • 2009.03.26 17:16:38háromnegyed

    nyitok egy nagy zárójelet, mert a gondozónénikhez nincs köze: (( szóval a dr. címet használhatja alanyi jogon minden orvos és jogász. a többiek a diploma után csináltak még valamit a viseléséhez. régebben kisdoktori-nagydoktori néven futott, most PhD van tudományos vonalon és ugyanarra a két betűre jogosít. illetve, ha valakinek tetszik a dr helyett a hárombetűs PhD változatot is használhatja. a tanársegéd-adjunktus-docens-egyetemi tanár meg egyeteni beosztások, amiket persze valamilyen teljesítménnyel lehet összehozni. engem nem izgat fel nagyon, nem vettem bele a hivatalos nevembe a betűket. DE tapasztalatom szerint az orvosok másként bánnak a betűsökkel. és ha a gyerek valamilyen szakorvosi vizsgálatáról van szó, akkor az fontos és bemondom a betűket. a latin kifejezéseket meg majd itthon kiszótárazom :) ))

  • 2009.03.26 17:20:33háromnegyed

    eltűnt egy szép hosszú hozzászólásom? na mindegy, ez a titulus-téma nem olyan érdekes.

    a mérnök adjunktust és az orvos-adjunktust meg nem éri meg méregetni. nem ugyanazon a pályán és nem egyforma szabályokkal és célokkal működünk.

  • 2009.03.26 17:25:27yukikoka

    MintaMókus, ruju nem magyar példát írt. Van, ahol a professzor nem uazt jelenti, mint nálunk, hanem csak egyetemi oktatót, szóval nem rangot. Meg ruju azt írta, az ismerőse férjét kinevezték proffá, és nem különösebben kívántam ebbe belekötni, mert nem ez a lényeg, így megismételtem (lerövidítve), amit írt.

    Szerintem hülyeség különböző tudományterületeket összehasonlítani "munkailag" és "egyetemileg", de befejeztem a kakarágást.

    A lényeg az, hogy éljenek az óvónők, gondozónők, dadusok, dadák!

  • 2009.03.26 19:11:16anyabanya44

    Nincs bennem sértettség, már rég megszoktam a dadusozást. Mert igen, gondozónő vagyok. Lehet, hogy dadus kedves kifejezés, ettől még nem vagyok az. Nem nézem le őket, a mi munkánk csapatmunka, az óvónő nehezen boldogulna dadus nélkül, én meg az Incike nélkül. Ő se szereti, hogy technikai dolgozó a neve, ettől még az. Nincs probléma személyiségemmel, és nem vagyok rangkóros. De ez a hivatalos megnevezésem. A gyerekeknek Zsófi vagyok, eszükbe nem jut nénit mondani, ez az anyukák"kényszere". Tegeződöm a szülőkkel, néhány apukával is. Az anyákat vagy a nevükön szólítom(már aki megengedi), vagy anyukának hívom. Sajnálom, ha az írásom sértettnek tűnt, mert nyuszi szavaival élve: Nem annak volt szánva!

  • 2009.03.26 19:40:17háromnegyed

    nekem nem is tűnt sértettnek a hangnem. nem baj, ha az anyukák tisztában vannak a különböző foglalkozásokkal (képzettségekkel és feladatokkal). ugyanis nem mindegy, hogy kitől mit várhatunk. nem egyforma az óvónéni a logopédussal, a dadus a gondozónővel, a tanítónéni a tanárnővel.

  • 2009.03.26 19:41:18háromnegyed

    ja és elnézést. természetesen a megkülönböztetés nem értékítélet a részemről.

  • 2009.03.26 20:05:20eino.

    Amíg nem volt gyerekem, bölcsis gondozónőként gondoltam rájuk.

    Amikor lett, és néha be kellett vinnem, a ,,gyűjtőnekük" bölcsisnéni lett. Aztán ebből a halmazból kivált a ,Zsuzsi néni', aki egyetemi végzettség nélkül is pontosan tudta, hogyan kell a gyerekekhez szólni, hogyan kell őket gondozni, szeretgetni, mikor mit éreznek, mi a bajuk stb..

    Ha bölcsisekkel foglalkoznék, nem bántana a dadus szó. Hiszen dajkálgatni kell még azokat a csöppségeket...



    Aki azt szeretné, hogy az 1-2 évesek előtt úgy emlegessék: gondozónő, az ne vigyázzon a gyerekemre. Persze képletesen értem, mert az enyém már nagy.

  • 2009.03.26 20:09:49eino.

    ,,De ez a hivatalos megnevezésem."



    Nekem is van egy hivatalos megnevezésem, mégis egy rövidített, és nem is pontos megnevezéssel szokták mondani , mert ember nincs, aki végignyökögi. De kit érdekel? A hivatalos papírokon legyen rajta, és kész.

  • 2009.03.26 20:10:52anyabanya44

    Nem emlékszem, hogy azt írtam volna, a gyerekeknek kell gondozónőnek szólítani engem. Nem erről van szó.

  • 2009.03.26 20:14:23eino.

    #

    2009.03.26 13:40:33 mesianyu



    Nem olvastam végig a kommenteket, lehet már felmerült de mi lenne ha beíratáskor egész egyszerű módon megkérdezzük, hogy szólítsuk? Mégis csak szemünk fényére fog vigyázni egész nap hónapokig/évekig. Egy egyszerű kérdés és mindenki boldog.

    -----------



    Amikor bemutatkoztak az óvónők+a dadus a második oviban a gyereknek, mind mondták az ,,óvodás nevüket" is. Még egyszerűbb, és mindenki boldog volt :) Amúgy tényleg. Még mindig nosztalgiázom, micsoda klassz hely és időszak volt az, amikor oda járt a lányom...Se előtte, se utána nem volt olyan jó sehol, mert az a ,,triumvirátus" verhetetlen volt emberségben, szakmaiságban.

  • 2009.03.26 20:17:40eino.

    Anyabanya, értem, de a gyerek előtt egyszerűen nem jön az ember szájára!

    Utána meg már azért, mert megszokta.



    Nekem meg azt kellett megszoknom, hogy minden orvosnál egyszerűen ,,anyuka" lettem, kivéve a gyerek körzetinél, mert őt már ismerem régebb óta.Eleinte utáltam, de aztán rájöttem, hogy nekik így egyszerűbb, nekem meg végül is tökmindegy, ha a gyereket meggyógyítják. (Csak sajnos nem mindenhol tették, onnan el kellett vinnem)

  • 2009.03.26 20:26:42anyabanya44

    De nem is a gyerek előtti beszélgetésről van szó, ő úgyis akkor tud azonosítani, ha a nevemet hallja, hogy Zsófi a bölcsiből. Vagy Zsófi néni a bölcsiből. Én az általános megnevezésről beszélek. Sajnálom, ha nem tudtam magam elég világosan kifejezni.

  • 2009.03.26 20:29:34anyabanya44

    Mellesleg én is utáltam, hogy az első gyerekem születése után egyszerűen csak anyuka voltam. Bárhol. Na ezen is lehet jót vitatkozni. De én akkor is sokáig úgy éreztem, hogy személy szerint megszüntem létezni. Valakinek az anyukája vagyok. Ami persze nagyon jó dolog, de olyan helyeken is anyuka voltam, ahol nem kellett volna. Köze nem volt hozzá az anyaságomnak.

  • 2009.03.26 20:33:58ruju

    anyabanya, most komolyan, a bölcsis "anyukáid" hol használják az általános megnevezésedet? A gyerekkel max, aki úgyis a keresztneveden azonosít, tehát én is azt mondom neki, hogy ne legyen félreértés, más helyzetben meg - bocsi - nem sűrűn vagy beszélgetés tárgya, már ha ezt a mai porontyos beszélgetést nem nézzük, szóval nem értem, mi a gond. Nem dadus vagy, oké, gondozónő vagy, oké. Ez állna a személyidben, és?

  • 2009.03.26 23:02:29manka78

    A nagyobbik lányom gondozónőjét Jolikának hívták. Eleinte a lányom nem tudta kimondani, így Tojika néninek hívta. Jolika természetesen nem vette sértésnek.:))

  • 2009.03.27 06:43:24Tessina

    Irise, néha én is így érzem, aztán veszek mondókás lapozgatóst, meg ilyeneket, és igyekszem:)), de azt hiszem, ha fogalakozol a vele, beszálsz hozzá, nagy baj nem lehet. Bölcsibe akkor add, ha szeretnél visszamenni dolgozni, és/vagy úgy látod, hogy nagyon hiányzik neki a gyerektársaság, és azt nem tudod egy-két rignatóval, ilyenekkel ellensúlyozni.

  • 2009.03.27 07:16:11Artemis

    Visszagondolva a saját bölcsis-ovis élményeimre... Igazából nem emlékszem, hogy lett volna olyan gondozó-, óvó- vagy dadus néni, akit NEM a keresztnevén szólítottunk volna (már én meg a szüleim). Bölcsiben volt Kriszti néni, aztán az óvónők Saci néni (akit imádtam) és Viki néni, a dadus Zsuzsa néni, a vezető óvónő meg Ida néni. Szerintem mindenki jobban szerette a személyes megszólítást, és ez a 80-as évek közepén volt. De mint már valaki említette, szerintem is a legjobb megoldás a gyerek beíratásakor megkérdezni, hogy kit hogyan lehet szólítani.

  • 2009.03.27 08:11:06Veg_

    Artemis! Itt vagy még? Szeretnék tőled valamit kérdezni privátban. Kaphatnék egy emilcimet? Ha nem, azért se haragszom :) Enyémcim sajátneves, ezért nem tudom megadni itt :(

  • 2009.03.27 09:29:51yukikoka

    OFF, bocs anyabanya



    MintaMókus, ha még olvasol

    Leesett, miért gondolod, hogy egy orvos adj más, mint pl. egy mérnök. A tisztánlátás érdekében, nehogy túl sokat várj egy orvos adj-tól: külön ranglétra az egyetemi (ez uaz, mint a mérnököknél, bölcsészeknél és mindenütt), és külön a kórházi (klinikai?). Utóbbiban is van adjunktus (a segédorvos és alorvos után), de fölötte is van titulus (főorvos), és még ahhoz sem jár kórházi osztály. Ahol a férjem dolgozik, ott az osztályon 6 főorvos van, ebből nyilván csak egy az osztályvezető főmufti. Adjunktus egy van, még tejfölös szájú:) Az egyetemi ranglétra meg ugyebár a szokásos (tanársegéd, adj., docens stb).

  • 2009.03.27 11:58:44www.faltetovalas.hu

    hihi:-)

  • 2009.03.27 13:51:25Artemis

    Veg_ persze, itt vagyok



    melymbrosia78 kukac hotmail pont com



  • 2009.03.27 19:39:28Rabyn

    Istenem, hogy itt mennyi sötét ember van. A cikk nem arról szól, hogy mostantól ne Gizinénizzük le a gondozónőt!

    A cikk arról szól, hogy a gondozónő egy VÉGZETTSÉG! A Dadus is egy VÉGZETTSÉG! DE alacsonyabb szintű! Egy ovónő halálosan megsértődik ha legondozónénized ahogy egy tanár is ha tanítózod, egy orvos ha nővérkézed stb...



    Szövegértés emberek!!! Tanuljatok már meg olvasni!



    És igenis gondozzák a gyerekeket mert a peluscsere, esetenként a fürdetés, taknyosorr törlés, etetés, itatás, öltöztetés a gondozás kategóriába esik.

  • 2009.03.27 19:42:25Artemis

    Rabyn, mindezt már többen is elmondták. Azt szerintem senki nem vitatta, hogy az XY nénis megszólítás a legbarátságosabb, csak nem mindenki kérdezi meg azonnal, hogy "hogyan szólíthatom?". Az egy dolog, hogy mindenkit en masse hülyének nézel, de talán nem kéne fejünket is leüvölteni.

  • 2009.03.27 20:33:26Rabyn

    Artemis: azon akadtam ki igazán, hogy itt megvannak lepődve, sőt sértve egyesek, hogy egy gondozónő kikéri magának a dadus megszólítást. Nem az a végzettsége könyörgöm még jó, hogy kikéri magának!



    És akinek nem inge ne vegye magára a leüvöltést meg a lehülyézést.

  • 2009.03.28 00:27:41Turboanyu

    Szerintem az a baj, hogy a bölcsődei gondozónőkre nincs jó szó. Mert a férjemmel vagy a kollégáimmal emlegethetjük, hogy óvónő, tanárnő, doktornő, de amikor a gyerekekkel beszélgetek, akkor óvónéni, tanító néni, stb. Nem minden helyzetben lehet Kati nénit, Gizi nénit mondani, van amikor általánosságban van róluk szó.

    Ha a gyerekekkel beszélgetek, akkor olyan szerencsétlen azt mondani, hogy "bölcsis gondozónéni". Egyébként meg nem kell megsértődni, ha valakit esetleg ledadusoznak, mert ha a szülő tisztelettel beszél, akkor bizonyára nem lenézésből mondják.

  • 2009.03.28 10:34:36Artemis

    off



    Veg_, ha írtál, nem kaptam meg :-( ... az email címem pár kommenttel feljebb, ha még mindig kell.



    nem értem, miért nincsenek olyan funkciók, mint pl. kommentek szerkesztésének meg privát üzenetek küldésének lehetősége...



    on

Blogok, amiket olvasunk

STÍLER 4 ruhadarab, aminek nincs helye egy stílusos nő ruhatárában

A nagy őszi gardróbcsere remek alkalom arra, hogy megszabaduljunk néhány olyan holmitól, ami csak a megvásárlás pillanatában tűnt jó ötletnek. A divat változik, trendek jönnek-mennek, de biztos lehetsz benne, hogy a most következő cuccok nélkül igenis, lehet élni. Ráadásul egy magabiztos, stílusos életet.

KERTÉSZ Így gondozd ősszel a csónakorchidádat

Most, hogy ránk rúgta az ajtót az ősz, egyre jobban figyelünk a szobanövényekre. Az orchideák különösen népszerűek. ennek oka lehet különleges szépségük, szokatlan megjelenésük, vagy éppen az, hogy a meleg trópusi tájak hangulatát hozzák közel, ami télen különösen jóleső érzés.

OTTHONTÉRKÉP Elfogytak a zuglói garázsok

Fizetős övezetté vált a XIV. kerületben az Örs vezér tere és a Felvonulási tér környéke is. Ráadásul nem csak hétköznap, hanem szombat-vasárnap is. Gondoltuk, megnézzük, milyen a garázshelyzet a kerületben. Aztán koppantunk.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta