SZÜLŐSÉG

Autósülésteszt - amin nem érdemes spórolni

2009. március 19., csütörtök 10:00

Ha van gyerekünk és van autónk is, a kettőt kompatibilissé kell tenni, méghozzá gyerekülés segítségével, ezzel mindenki tisztában van. Azzal azonban nem, hogy milyen a jó autósülés, ami igazán biztonságos, s nem csak a szép macis mintáival tűnik ki az áruházak polcairól. Ahhoz pedig, hogy jól döntsünk, bizony sokféle szempontot kell figyelembe vennünk, s segítség nélkül egyáltalán nem biztos, hogy sikerül választanunk. Míg gyerekkorunkban a legkisebb gyerek is szabadon ugrándozhatott a kocsi hátsó ülésén, s ezzel sokszor az életével fizetett, addig ma már, 2002. január elsejétől csak gyerekülésben utazhatnak. Mint korábban beszámoltunk már róla , néhány jogszabályi változás történt a KRESZ-ben a gyerekülésekkel kapcsolatban, most pedig nézzük meg konkrétan a különböző gyereküléseket, hogy melyik mit tud és mire van belőle szükségünk.



Mielőtt megvásároljuk a gyerekülést, néhány alapvető dologgal nem árt, ha tisztában vagyunk. Csak akkor szállíthatjuk a gyereket az első ülésen, ha nincs, vagy kikapcsolható a légzsák és kizárólag menetiránnyal háttal. Azok a gyerekülések, amiket 1995 előtt gyártottak nem megfelelőek, jóváhagyási számuk (E betű alatti számsor az ülés alatt) 01-el és 02-vel kezdődnek. A vásárlás fő szempontja mindig a gyerek súlya, nem pedig a kora.

Bár gyerekülést már 10.000 forint alatt is vehetünk bármelyik hiperben, nem biztos, hogy kellő biztonságot ad a gyereknek, ezen pedig igazán nem érdemes spórolni. Az ADAC (német autóklub) 2008-as gyereküléstesztje alapján most bemutatunk néhány olyan márkát, amit valóban érdemes megvenni, bemutatva azokat a szempontokat, amiket figyelembe kell vennünk.

Az első kategóriában ( 1 éves korig, vagyis 0-10 kilogrammig) a fenti teszt szerint három „ülés” kapott minden kategóriában (biztonság, kezelhetőség, kényelem, használat) jó minősítést, a RÖMER Baby Safe sleeper, a HTS Besafe iZi Sleep gyerekülés, valamint a Jané Strata elnevezésű hordozó. Az első tulajdonképpen nem is ülés, hanem egy mózeskosár, amely állítható támlával, hordozó karral rendelkezik, valamint adapterrel helyezhető a hátsó ülésre. A Jané típusú ülés 5 pontos biztonságiöv-rendszerrel felszerelt, a 2 pontos rögzítés nagyobb tartófelületet nyújt, és ezzel megnöveli a biztonságot. Mind a RÖMER, mind a Jané kiváló minősítést kapott biztonsági kategóriában a teszt során.

A HTS Besafe szintén kagyló formájú, ötpontos beépített biztonsági övvel rendelkezik és négy német magazinnál is jó minősítést kapott az elmúlt két évben. Míg a Römer mózeskosár alakú hordozóját 70.000,- forintért vásárolhatjuk meg, addig a HTS Besafe 40.000, a Jané Strarta 47.000 forintba kerül. Az ADAC tesztjében azonban egy negyedik ülés kapta meg a kiváló minősítést, annak ellenére, hogy egyik tesztszempont jó alá minősítést, azaz hiányosat kapott, méghozzá „használhatóságból”, kezelhetőségből és biztonságból azonban, mely alapvetően a legfontosabb, azonban kiválót kapott, s ő nem más, mint a RÖMER Baby Safe Plus Isofix (44.000 forint). Az isofix lábakkal ellátott szerkezet közvetlenül a karosszériához rögzíti az ülést, így kiküszöbölődnek a biztonsági övből adódó hibák, például ha véletlenül rosszul helyeztük be, vagy lazán vezettük az övet. Hogy ne csak a legjobbakat, hanem a sereghajtókat is megemlítsük, a teszt szerint a leggyengébben a PEG PEREGO Primo Viaggio Tri-Fix (35.000-39.000 forint) végzett, igaz, a négy kategóriából kettőből jót kapott (biztonság és használhatóság), a maradék kettőből pedig hiányosat.

A következő korosztálynak/méretnek gyártott ülések közül (9-18 kilogrammig, vagy 1-4 éves korig) ismét a RÖMER márka került ki győztesen, két gyerekülése kapott jó minősítést minden kategóriában, a RÖMER Safefix Plus (Isofix) (108.000 forint), valamint a RÖMER King Plus (60.000 forint). Az előbbi 4 pozícióba dönthető akár menet közben is, annyira egyszerű a kezelése, 5 pontos övvel rendelkezik központi övfeszítővel, s menetiránnyal megegyezően szerelhető be, a már említett isofix módon. Az utóbbi szellőzőrendszerrel ellátott (háttámla), három dőlési szögbe állítható, s minden 3 pontos biztonsági övvel ellátott autóba beszerelhető.

Van egy különösen érdekes kategória (9-25 kilóig/1-7 éves korig), ahol csak két termék szerepel, mindkettő minősítése hiányos, ráadásul pont a biztonság kategóriában érték el mindketten ezt a minősítést. Az egyik a MICHELIN Cockpit, ezeket a gyereküléseket vissza is hívták: a töréstesztek alapján nem felel meg az EU szabványoknak, a másik pedig a EITEL PLASTIC Luftikid.

A 9-36 kg-ig terjedő kategóriában a vezető gyerekülés a KIDDY Comfort Pro (56.000 forint) volt. Ez a majdnem 12 éves korig használható gyerekülés nagy és strapabíró lábtartóval rendelkezik, a legtöbb gyerekülésből a nagyok ugyanis csak lógatják a lábukat, ennél a típusnál viszont van helyük végre. Igen vastag beépített fejtámasszal rendelkezik, ami ütközéskor gátolja a fejcsapódást. Követi a gyerek növekedését, valamint egy kézzel is könnyen kezelhető.

A legutolsó csoportban (15-36 kilogrammig/4-12 éves korig) hat ülés ért el jó minősítést, s ebből három lett minden kategóriában jó, használhatóságból pedig ugyanezek kiválóak. A BÉBÉ CONFORT Moby (40.000), mely rendkívül széles, kagyló formájú üléssel rendelkezik, valamint a nálunk kevésbé ismert CYBEX Solution X (33.000), mely szellősebb darab és átmenetet képez az ülésmagasító és a gyerekülés között (igaz, a CYBEX masszív fej és háttámlával rendelkezik). A KIDDY Discovery Pro (40.000) autósülés 2008-as újdonság, s nagyon hasonlít a CYBEX-re, kár, hogy a KIDDY ebből az üléséből kispórolta a lábtartót, pedig nagyon jó kiegészítő, mint láttuk az előző kategóriában. Természetesen a Römer sem maradhat ki a sorból, mint legjobb gyerekülés, a RÖMER KID (43.000) 11 fokozatban állítható fejtámlamagassággal, dönthető háttámlával és erőteljes oldalvédelemmel ismét bizonyít a saját súlycsoportjában.

Mint látjuk, nem mindegy, hogy milyen ülés mellett tesszük végül le a voksunkat, érdemes tehát jól körüljárni a témát, mielőtt megvesszük a kiválasztott darabot. Az autósülésnél ugyanis nem elég, ha tetszetős a huzat, designos a forma, egy-egy törésteszt alkalmával kiderülhet, hogy nem nyújt kellő biztonságot. Míg egy babakocsinál nem kell feltétlenül tudományosan vásárolnunk, a gyerekünk védelmében nem árt, ha tájékozódunk, hogy melyik ülést érdemes megvenni. A gyerekülés a sok babafelszerelés és kiegészítő közül egy olyan darab, amin nem hogy nem érdemes, de nem is szabad spórolni.

forrás: www.aca.de

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.03.19 14:50:16plussbirka

    miert nem emliti senki peldaul a Concord markat. allitolag ugyanolyan jo, mint a Romer, viszont jelentosen olcsobb.

  • 2009.03.19 14:52:27babó

    soci



    a kresz nagyon inkoherens ebben a kérdésben: hiába számít a két gyerek egynek, ha van biztonsági öv, akkor egybe csak egyet lehet becsatolni, amúgy a becsatolás kötelező, és persze a gyerekülés is kötelező, tehát ez az egész dolog csak egy régi trabantban lehet érdekes, ahol hátul nincs biztonsági öv.



    az ülésmagasító gyerekülésnek számít de csak adott magasság/tömeg után.



    de biztos, hogy a legfrissebb kreszt találtad meg?

    2008 ban pl változott



    itt egy cikk az origóról, éppen ezt találtam:

    209.85.129.132/search?q=cache:qq_C9NtJyCgJ:www.babazo.hu/bebi/20080404-utazas-gyerekkel-kresz-modositasa-valtozasok.html+kresz+biztons%C3%A1gi+gyermek%C3%BCl%C3%A9s+2008&cd=4&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&lr=lang_hu&client=firefox-a



    ebben van egy mondat:

    "A gyermekülés rögzítésére alkalmas gépkocsikban 3 év alatti gyerekek első és hátsó ülésen is kizárólag autósülésben utazhatnak (tehergépjárművekben is). Első ülésre csak akkor rögzíthetjük az autósülést - minden esetben a menetiránnyal ellentétes irányban-, ha az üléshez nincs felszerelt légzsák, vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták (kikapcsolták)."



    kérdés: mit jelent a menetiránnyal ellentétes irányban felszerelt ülés???

  • 2009.03.19 14:53:19babó

    ja igen, és:



    "Nem szállítható az első ülésen harmadik életévét betöltött, 150 cm-nél alacsonyabb testmagasságú gyerek, még gyerekülésben sem."



    milyen magas egy nyolc éves? :((

  • 2009.03.19 14:55:52Gézengúz_Évi

    cantaloupe, az a baj, hogy tudtommal a 15-36kg-os ülések között nincs olyan, aminek van saját öve. Csak a 9-36-osnak van, meg a 9-18asnak. Előbbit nem komálom, anyuék autójában ilyen van a fiamnak, de tényleg kicsinek nagy, nagynak kicsi lesz szerintem.



    Nálunk ez különösen nagy probléma, mert ugyan szeretem a mostani öszvér (Concord Ultimax 0-18kg) ülésünket, nem akarnék mégegyszer iylen vegyes kategóriásat venni, viszont a fiam mindjárt 15 kiló, magasságra is mindjárt kilóg az ülésből, viszont az autó övéhez még nagyon kicsinek tartom...

  • 2009.03.19 14:59:28babó

    ja egyébként viccesek a súlyhatárok is, mert gyakorlatilag (az ismerettségi körömben) minden gyerek jóval hamarabb kinövi hosszában, mint ahány kiló rá van írva. pl az én 14 kilós lánykám a 18-ig tartó ülésben már nagyon feszeng. (ezért nekünk 15-36 van, jöhetnek a kövek)

  • 2009.03.19 15:03:06anyamadár

    2009.03.19 14:59:28 babó

    Nálunk pont fordítva van, mert alacsonyak a gyerekeink. :) Nagyon kényelmes volt a mienk a lánykámnak, most is simán belefér, feje sem lóg ki belőle, de mert pont 18 kiló (5 éves) ezért lecseréltük a következő kategóriásra.

  • 2009.03.19 15:03:52dodóó

    mi is megnéztünk sokat és a 15-től egyikben sem volt.

    A 9kg-tól kezdődőekben mindegyikben.

  • 2009.03.19 15:04:27anyamadár

    "2009.03.19 14:55:52 Gézengúz_Évi



    cantaloupe, az a baj, hogy tudtommal a 15-36kg-os ülések között nincs olyan, aminek van saját öve. Csak a 9-36-osnak van, meg a 9-18asnak."



    A 9-36-osnak is kijön a saját öve, mármint az a rész belőle mikor átváltod a 18-36 kilós kategóriára, nem? Legalábbis amit eddig láttam abban mind így volt.

  • 2009.03.19 15:05:06másutt

    cantaloupe, én sem értem a Maxi Cosi kihagyását. Párom arra esküdött, több ország ütközési tesztjei átvizsgálása itán. Magyarországon is kaphstó, azt vettünk.

  • 2009.03.19 15:08:19Pity

    "A vásárlás fő szempontja mindig a gyerek súlya, nem pedig a kora. "



    Ez sem teljesen pontos. Vannak fél éves- 8 hónapos gyerekek akik már ekkor 9 kilósak. Azért őket inkább még ne etgyük be menetiránnyal szemben a 9-18-as ülésbe.

  • 2009.03.19 15:10:06babó

    hát, a miénknek sincs saját öve :((



    de szuperül kifekszik az oldalsó vezetőizékben átfűzve (szabályosan bekötve természetesen) a csajszin.(és jó pontszámot kapott a törésteszteken). és most nézem: maxi-cosi (már el is felejtettem)



    amúgy nem tudom, nem látom a lányomat különösebben magasnak és vékonynak, bár tény, hogy nem az a vasgyúró típus.

  • 2009.03.19 15:11:33babó

    Pity, és akkor ne vigyük sehová? mert 9 kilósan nem tudom hogyan fér el háttal... ha csak nem kis kerek gombóc :))

  • 2009.03.19 15:11:59dodóó

    MI 10 hónaposan kezdtük használni a 8600grammos babával a 9-18kg-ig levő ülést és döntve nagyon kényelmesen elvolt.

  • 2009.03.19 15:12:46másutt

    cantaloupe, én sem értem a Maxi Cosi kihagyását. Párom arra esküdött, több ország ütközési tesztjei átvizsgálása itán. Magyarországon is kaphstó, azt vettünk.

  • 2009.03.19 15:16:02anyamadár

    2009.03.19 15:10:06 babó

    Mi sem találtunk a piacon sajátöveset ennek a súlycsoportnak.

  • 2009.03.19 15:17:06cantaloupe

    Gezenguz_Evi,



    kaphato otthon a Britax marka? Abban van allithato fejparna es 5 pontos ov a legnagyobb meretben is.

    A Romer, Concord stb. itt nem kaphato, ezeket nem ismerem.



    Masutt,

    Ausztriaban tudom, hogy szinten elso helyen van a MaxiCosi, ezert is csodalkoztam.

    Amugy nekem azert nem tetszik egyedul, mert a kupolaja nem huzhato teljesen elore, tehat nap es eso ellen, ha travel systemkent is hasznalod, nem ved igazan jol. ezert valasztjuk a Chicco-t, ami szinten A kategorias biztonsagilag.

  • 2009.03.19 15:23:55anyamadár

    Cantaloupe itt is csak Britax van és az ötpontos öv kijön belőle mikor átalakítod nagyobb korcsoportra.

    Mi is olyat akartunk és két babaáruházban jártunk ahol megmutatták az eladók és elmondták hogy működik.



    Most Britax Kid Plus van a nagyobbnak.

  • 2009.03.19 15:24:15oreille

    Cantaloupe,

    Britax=Römer



    www.roemer-britax.de/

  • 2009.03.19 15:25:03anyamadár

    www.britax.co.uk/car-seats/kid-plus/

  • 2009.03.19 15:36:08Pity

    Babó, Dodó: erre valók a 0-18 kg ülések. Háttal beköthethető a nagyobb baba is. De vigyed persze csak ugye az ülés lényege akkor jön elő, ha baj van.

    Ja tök jól elvan benne, csak kérdés, hogy tudja-e magát normálisan tartani egy 8 hónapos?????

  • 2009.03.19 15:39:39cantaloupe

    Oreille, nem tudtam, de kosz! :)

  • 2009.03.19 15:40:44Pity

    Videó: www.youtube.com/watch?v=G8mFsXNXOLw

  • 2009.03.19 15:48:07babó

    és ezek hogy vannak háttal bekötve? biztonsági övvel? mert nem látom rajta, de biztos béna vagyok :((



    és nehezen képzelem el a gyakorlatban, hogy hogy viszek benne egy nem alvó kétévest...



    de a videó amúgy magárét beszél, persze józan paraszti ésszel is nyilvánvaló, hogy melyik testrész merre lendül (fej, nyak, karok)

  • 2009.03.19 15:50:42babó

    arról nem beszélve, hogy most néztem a brendon honlapján a 0-18-as üléseknél, hogy azok is "csak" 10 kilóig mehetnek háttal, utána vissza kell fordítani, tehát a gyerek előre néz. bár nyertünk egy kilót...

  • 2009.03.19 15:51:59babó

    és ugye első ülésre nem tehetsz gyereket...



    hátul meg vicces lehet, ha kettesben vagytok :((

  • 2009.03.19 15:53:10Pity

    Ja egy kilót meg mondjuk 1 hónapot és esetleg egy gyereket....

  • 2009.03.19 15:55:19babó

    Pity



    most csak kötözködök, értsd meg. bármikor meghalhat az a gyerek, érted? esetleg megvédheted, igen... és ez fontos is, na. csak a fenntartásaimat közlöm.



    és hogy van bekötve a videóban? csak mert ilyet még élőben nem láttam, biztos én voltam a béna.

  • 2009.03.19 16:02:28plussbirka

    jaja. epp akartam mondani, meg masutt korabbi hozzaszolasahoz, hogy semmikepp se becsuljuk le az un "mazli" szerepet az eletben. a hosszu elethez elsosorban az kell ugyanis.



    de mondjatok mar valamit, ha tudtok, lszi a concord-rol!

  • 2009.03.19 16:02:31Pity

    Értem én meghalhat, de ha esetelgleg adok kicsivel több esélyt, akkor miért ne tegyem meg. Mondom ezt úgy, hogy az én gyerekem 1 évesen évsem volt 9 kiló, de nem is kapott nagyobb ülést addig.

    Amúgy meg mi a baj a videóval nem értem?

  • 2009.03.19 18:33:31Vowel

    és mi van a pár évvel ezelőtt jó minősítést kapott ülésekkel? mert itt most csak az ideiek vannak fent. Nekem meg már ősrégi gyerekeim vannak, römer kid és concord lift evo üléssel, valamit a kicsi egy brevi ülésben. De ezek már legalább négy évesek, csak a régi törésteszteken lehet olvasni róluk. És ezek az ülések ma már legalább normális áron kaphatóak, mert nem a legújabb dizájn.

    Egyébként azt vettem észre, minél trendibb egy ülés, annál jobb lesz a teszteket...:) ez persze csak annyit jelent, hogy egy drága ülésnél már megtehetik, hogy szép is legyen.

    a párezres bevásárlóközpontos márkájúak egyáltalán nem néznek ki valami csábítóan...tehát akinek ez is számít, az biztos, hogy az ultradrága ülést fogja megvenni, ami nagy valószínűséggel jó is lesz.

  • 2009.03.19 18:56:12mspoppy

    Nemrég a majd' két éves kisfiam MENET KÖZBEN KIKAPCSOLTA az ötpontos övét!!



    Azóta új ülést akarok venni. Pont jókor jött a poszt.



    Lassan a gumik, a sebváltógombom és a gyerekülés többet ér, mint maga az autó, de nincs más választásom...

  • 2009.03.19 20:54:43ruju

    Plussbirka, nekünk concorde trimaxunk volt (van még, csak már kölcsönbe adva :-D), én nagyon szerettem, 5 pontos. DE. Amikor mi vettük, úgy árulták, hogy 9-36 kg-ig jó, persze bevettük, és persze rohadtul nem jó. Ma meg már nem is így árulják, csak 2 kategóriát vállalnak be, ami reális, egyébként. A nagyobb ülések pedig mind az autó bizt. övével operálnak. Amit cantaloupe belinkelt, az még a kisebb ülés. Szóval trimax állat jó volt, de azután még kell egy ülést venni, mielőtt átváltasz a magasítóra. Azért nem vettünk megint concorde-ot mert nem találtam tőlük isofixeset, az új kocsinkban viszont van csatlakozás, szal úgy gondoltuk, akkor csak jobb olyat venni, így lett cybex.

  • 2009.03.19 21:45:30korcsolya

    Én a cikkből hiányolom pl. a Maxi Cosi márkát. Nekünk Maxi Cosi Tobi van, és azért vettük, mert nagyon biztonságosnak találtuk. Egyébként valóban óriási kiszúrás a magyarokkal az ÁR, mert mi pl. épp ezt a gyerekülést az e-bayen vettük egy kiskereskedőtöl vadi újonnan, és postaköltséggel együtt is jóval olcsóbb volt, mint pl. a Brendonban vagy a Minimanoban. Igaz, ehhez egy kicsit kell tudni németül vagy angolul, és várni kellett rá kb két hetet. De még így is bőven megérte.

  • 2009.03.19 21:46:50Banán Kamran

    jó a téma, kár, hogy végig kell olvasni a kommenteket a teljes képhez... szerintem egy autósüléses cikknél kevés egy darab teszt eredményeit idecitálni!

    nem maradhatott volna ki a helyes rögzítés (ülést az autóhoz, gyereket az üléshez!!) fontossága, az ülések szavatossági ideje (mint valaki említette: a felhasznált anyagok is öregednek), és a legfontosabb: már a legkisebb koccanást megélt használt gyerekülés is óriásit veszít a biztonságából! úgyhogy használtat csak óvatosan.

    és még egy: amennyire tudom, a gyári huzat is bejátszik a biztonságba, úgyhogy gyerekülést nem lehet megstoppolni... (csak azért írom, mert hallottam ilyenről.)

  • 2009.03.19 22:37:51O.U.T.

    nekem Cncord Ultimaxom van, muszáj volt váltani, amikor a Kisnyúl 4 hónapos lett, mert már csak olajos cipőkanállal tudtam begyömöszölni a bébihordozójába... ebben viszont kényelmesen elférnek a vállai is, nincs megtörve a háta sem benne, és még egy jó darabig tud menetiránynak háttal utazni benne. elméletileg, ha az ember kiveszi a kicsinyítő-döntő-szűkítő panelt, akkor egy jó darabig fogom tudni használni menetiránynak megfelelően is.... bár szkeptikus vagyok, a 6 hónapos lányom 70 centi, és 8 kiló..

  • 2009.03.19 22:42:43manka78

    O.U.T.! Pumpálod azt a gyereket?.:)))

  • 2009.03.19 22:53:21O.U.T.

    jáááj, hagyjuk a pumpálás témát.....:))))



  • 2009.03.19 22:54:48O.U.T.

    jáááááj....hagyjuk ezt a pumpálás témát...:))))))

  • 2009.03.19 22:55:30O.U.T.

    na, ebből is látszik, hogy ez igen kardinális kérdés mostanában:)

  • 2009.03.19 23:05:34Starlark

    De jó post, épp aktuális.

    De csak 9kg-tól jó a rendes ülés? Törpe még csak 7 de már teljesem kilóg a hordozóból mert hosszúnak viszont hosszú...

    Fogalmam sincs mikor lesz 9 kiló, de addigra tuti hajtogatva férne csak bele.

  • 2009.03.19 23:06:39O.U.T.

    Starlak,



    neked is a mi ülésünket tudom javasolni: Concord Ultimax

  • 2009.03.20 07:21:39Gézengúz_Évi

    Nekünk is Ultimaxunk van, hasonló okokból, gyermekem 3 hónaposan bírt 9kiló lenni, és nem fért bele a hordozóba... Most 14kg, 90cm, és még egy darabig jó lesz szerintem, bá már legmagasabb állásban van a fejtámla..

  • 2009.03.20 08:04:52manka78

    O.U.T.! Nehogy megsértődj már! Eszembe se jutna beszólni. Viccnek szántam a kérdést.:))

    Egyébként engem sem érdekel különösképp a gyerek súlya, minket pont azért csesztettek, hogy nem hízik, úgy, ahogy megvan írva. Aztán mégis itt van, köszöni, jól megvan, leszarja a táblázatokat, hízik, ahogy neki jól esik.:))

  • 2009.03.20 09:24:37kaktuszvirág

    Plussbirka, nekünk corcord neo hordozója van, (asszem ion-nak hívják). Tökre szeretem, gyerek 9 hónaposan 10 kiló, még belefér.

  • 2009.03.20 12:41:48sobri jóskáné

    Mejdnem elolvastam az összes hsz-t, de persze maradtak fehér foltok. Nyakig benne vagyok a babacucc témában, mert ilyen helyen dolgozom, és túl vagyok pár tréninget, amit a gyártók tartottak.

    Hordozókról: csak háttal szereljétek be, és első ülésre csak akkor, ha nincs légzsák, vagy kikapcsolható. Amint a baba feje eléri a hordozó felső szélét, vagy már pár centivel előbb meg kell venni a következő ülést, mert onnantól kezdve nem biztonságos.



    Ülésekről: a gyártók azt mondják, hogy a legbiztonságosabb, ha a gyerek 4 éves koráig tud háttal utazni. Vannak már olyan ülések, amik háttal is megközhetők, és már nem a hordozó-kategória.



    Használt ülésekről: soha ne vegyetek használtat, mert ha volt balesete az ülésnek, lehetnek rajt olyan láthatatlan sérülések, amelyek miatt már nem biztonságos a kagyló.



    Balesetes ülésekről: baleset után az ülést nem szabad tovább használni. Néhány gyártó felajánl helyette ingyen másikat.



    A drága ülésekről: tény, hogy az isofix a legjobb, de lehet kapni olyan üléseket is, amelyek normál bekötésűek, és nem kerülnek egy vagyonba, mégis biztonságosak. És tévedés ne essék, ez akár Kínában is készülhet, ha van bizonyítványa, és a szülők megtanulják rendesen bekötni, nem lehet baj.



  • 2009.03.20 12:43:22sobri jóskáné

    hűha, kicsit gyorsan csépeltem be a szöveget, meg is látszik. helyesírási hibákat tessenek szívesek elnézni... :)



    pl. megköthető, tréninget, rajta stb....

  • 2009.03.20 15:01:46mspoppy

    Hi, ma vettem egy új ülést. Jól körbenéztem és belepróbáltam a gyerkőcöt. Aszerint választottam, hogy "rendesen" üljön benne, vagyis a paramétereinek megfeleljen és a kocsik üléseihez is passzoljon. Így a nyerő egy Girafe Club (=Pierre Cardin) márkájú lett.

  • 2009.03.20 15:33:32esze

    Maxi Cosi Cabrio 0+-os kategória, azaz egy rendesen kerek 1 éves is belefér (13 kg-ig jó)

    Az, hogy a gyerek lába kilóg a hordozóból, az nem baj, akkor vegyél újat, ha a feje lóg túl. Nekem rendesen kerek volt a lányom és jól is viselte a hátrafelé néző ülést, így 15 hós koráig az volt neki. Aztán meg áttettem a nagytesó Isofixes Römerébe.

    És most lehet a köveket dobálni: az isofixes kocsi dacára nem vettem mégegy olyan ülést, mert a nagy most már bármikor kinőheti. Vettem egy Kiddyt. Lehet dönteni, mindkét gyerek aludt már benne. És jól elvan mindkettő a testpajzzsal. De ez nem magától értetődő, ezért a www.bababirodalom.hu-n ki lehet próbálni egy hétig.

    Nem tudom, hogy nagy gyereknek milyen lesz, de most irreálisnak látszó méretekig ki lehet húzni. :) magasság-vállszélesség változtatható sok fokozatban. (Az enyémek néha cserélnek ülést, 8 centi van köztük, de állítgatom, pedig abból nem sok lehet a testméretükben.)

    Ennek egy fekvő fokozata van és azt sem lehet menetközben átbillenteni.

    Elvben 15-18 kilótól már nem kell a testpajzs, hanem csak a 3 pontos öv, mert akkor már túl sok lóg a gyerekből a pajzs fölé. És persze az övvezető a fejtámlához van igazítva, tehát a kicsi gyerekhez még nagyon lent megy.

  • 2009.03.20 15:34:42esze

    Ööööö, jó hosszan, de én is lebuktam, hogy válogathatok az ülések közt, nem vagyok a 20eFt-ba beszorítva.

  • 2009.03.25 18:52:03Starlark

    OUT: Köszi a tippet :) Pénteken érkezik az ülés :)

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta