SZÜLŐSÉG

Hogyan védjük meg gyerekeinket az alkoholtól?

2009. március 12., csütörtök 12:00

Részegen ment iskolába kedden reggel két diák Egerváron. A 15 éves lányt és 14 éves fiú társát mentő vitte a helyi általános iskolából a zalaegerszegi kórház gyermekosztályára - írja a Zalai Hírlap.



A 15 éves, hetedikes lány és a 14 éves, nyolcadikos fiú azt mondták, nem az iskolában ittak, lakóhelyükön, Lakhegyen egy kocsmában vették a hét deciliter vilmoskörte pálinkát, amelyet mind elfogyasztottak, mire az iskolába értek. A lakhegyi kocsmáros tagadta, hogy nála vásároltak volna a fiatalok.



A gyerekek a lap szerint rossz családi körülmények között élnek, egyikük apja alkoholista, a másik pedig édesanyja halála miatt nagyszüleivel él, akik az eset miatt most azt fontolgatják, hogy nem vállalják tovább nevelését, otthonba adják.

Az eset kapcsán eszünkbe jutott a megelőzés fontossága. Pontosan ezeknek a családoknak, ahol nincs a gyerekek előtt pozitív példa, jelenthetne segítséget az alkohol elleni kampány, akár az iskolai nevelés keretein belül. Németországban például úgy küzdenek a tinédzserek egyre nagyobb méreteket öltő ivászata ellen, hogy a szórakozóhelyek környékén olyan söralátéteket osztogatnak, amelyen részeg, ájult fiatalok láthatók. Az olasz tinédzsereknek is problémáik vannak az alkohollal, egy korábbi tanulmány szerint tavaly 92 százalékuk rúgott be.

Ami a két magyar fiatalt illeti, talán poénnak látják társaik, hogy részegen mentek iskolába, valójában azonban elszomorító és elgondolkodtató: hogyan fogjuk megvédeni gyerekeinket az alkoholtól?

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.03.12 18:49:13Heatherette

    cantaloupe

    te sem értetted meg. mondtam, hogy nem lehet megértetni. tájékoztatni lehet. kurvára nem ugyanaz. beszélhetek én is arról, milyen érzés, nem fog átjönni neked. márpedig az elriasztás abban az egy esetben működne, ha pontosan át tudná adni bárki is egy idegen embernek, hogy milyenek ezek az érzések. de ez nem lehetséges. tehát tök felesleges ezen fáradozni. ehelyett a nagyokosok kitalálták, hogy el kell rettenteni, bármi áron. hazugságok árán is!!! hazudnak, hazudnak, hazudnak! mikor jönnek mér rá, hogy az elrettentéssel nem mennek semmire? a bűnözőket elrettenti a börtön gondolata? vagy akár a halálbüntetésé? azzal mennek vmire? nem. pedig azok egy kicsit komolyabb következmények, mint a kokózás utáni levertség. arról beszélek, hogy mást nem tudsz tenni, mint tájékoztatni, de ha ebben az állapotodban teszed, ebben a féligazságokra, ferdítésekre, hazugságokra épülő programban hiszel, az nem tájékoztatás. az csak félrevezetés, hazudozás. tehát vagy tapasztalsz magad, vagy beleásod magad a témába, és megismered mindkét oldalt. aztán akkor már úgy állhatsz a gyerek elé, hogy vmi lövésed van arról, hogy miről is beszélsz.

  • 2009.03.12 19:08:07melcseee

    szöcske!



    én értem amit írsz... mármint ha te is arra gondolsz, ami nekem erről eszembe jutott :)



    van egy csoporttársam a suliban, annyira szerény és jó és szelíd és mindig készül és mindig mindent tud. és én néha felráznám, hogy lássalak már kiborulni! kiabálj már legalább egyszer az életben, ha vmi idegesít!!! mert ez így nem normális.



    ....erre gondoltál?



    egyébként meg, lehet, h emiatt a felfogás miatt, de a párom múltj miatt cvegyes érzéseim vannak. egyik oldalról örülök, hogy túl van a pia-fű-cigi-póker kombón, mert talán (?) így nem lesz neki olyan mondjuk 40évesen, hogy Úristen, még nem is éltem, mindig csak jó voltam, mennyi mindent be kell pótolnom...



    a másik oldalról viszont pont emiatt félek. nehogy megint bekapja a gépszíj.



    (bár hozzátenném, hogy nem én változtattam meg, és nem miattam változott meg. elkezdett változni, és én kb három hónappal a kezdés után léptem az életébe.)



    van a baráti körünkben egy srác, talán nyáron vagy tavasszal ment ki Londonba. csak hallottuk róla, h eléggé rákapott a fűre elsősorban, de már másról is szó volt. láttam az Emberen, hogy megijedt kicsit. próbált vele beszélni, ehát msn-en keresztül nem nagyon tudott rá hatni...

    ...én meg - szégyen nem szégyen - elsősorban azt tartottam szem előtt, h nehogy őt is bele tudja rángatni (és ez az én bajom, a rettegés, hogy visszaesik...mert befolyásolható...tud-e nemet mondani? tudna nemet mondani nélkülem - mármint, hogy nem azért mondjon nemet, h ne belhézzak vele, hanem saját maga miatt? mert nem mindegy, h miattam nem füvezik pl. mert akkor egyszer csak rájön h neki inkább az kell - vagy megváltozott annyira h rájött, h anélkül is jó, és akkor nem is fog elcsábulni)



    nna mindegy, lényeg: a srác kedden hazajött. a reptéről hívott minket, h akkor jönne hozzánk aludni, mit mondjak erre, persze, jöjjön. ha nem ogyott 25 kilót, akkor egyet sem. remegett, kapkodott, és 5ször kellett visszautasítani, hogy nem, mi nem fogunk veled szívni! erre lement a parkba csak elszívhassa egyedül, met "odakint minden este ez volt a program, már annyira megszoktam, jó lesz, egy kis jóéjtfű"



    és ez olyan szomorú...

  • 2009.03.12 19:11:19manka78

    Szerintem van abban valami, hogy a gyerek az otthon látottak alapján ítél, aztán vagy követi a példát vagy tudatosan az ellenkezőjét teszi. Én is a férjem is az otthonról hozott példát követjük, mert láttuk, hogy beválik. Anyósom pedig a szöges ellentettjét teszi, mint amit annak idején otthon látott. Az ő családjában jellemző az alkoholizmus. Egyedül ő és a dédimama nem szeszel. Sőt, anyósomat igen nehéz rávenni akár egy pohárka italra is. Viszont van a családjában, aki a szülők rossz példájából nem okulva szintén alkoholista.

    Aztán olyan is előfordulhat, hogy a túl "jógyerekek"-be az lett sulykolva, hogy az milyen dolog már, meg hozzá az nem illő és csak azért is belecsap a lecsóba. Itt is az arany középút lehet a megoldás, ha egyáltalán létezik ilyen. Én úgy gondolom, hogy ha nem csinálunk ügyet belőle, pl. nem ügy ha én úgy gondolom, hogy most megiszok valamennyi bort, szóra sem érdemes, akkor a gyereknek sem lesz érdekes dolog. Látja, hogy létezik a dolog, de ettől semmi nem változik, apa, anya ugyanúgy viselkedik, ellátja a dolgait, mint egyébként is tenné. Az, hogy ha az alkalom úgy kívánja lát embereket inni, természetes legyen, ne érdekelje az ismeretlen.

  • 2009.03.12 19:13:15melcseee

    és én csak azt nem értem, hogy az anyja miért nem vette észre azt, hogy 14-17 éves koráig



    - későn járt haza

    - bagószagú volt

    - minden nap részegen járt haza

    - egyre szarabb jegyeket vitt haza a suliból

    - egyzser a gólyabálon le is bukott pl. azzal, hogy a haverjával vettek vodkát - és egész nap azt itták... egyik órán elaludtak, másikon fel kellett állniuk felelés közben - a többiek támogatták kétoldalról őket - és amikor emiatt behívták az anyját, ő utána sem figyelt oda!

    - ja és ők rendszeresen csináltak a suli utáni ivászaton kívül olyat, hogy reggel, suliba menet megittak egy-egy felest, mert hideg volt télen



    kérdeztem tőle, hogy tudta elhallgatni az anyja elől, hogyhogy nem vette észre rajta - válasz: arra figyeltem, hogy ne nézzek a szemébe, nem nagyon beszéltem vele, hazaértem, felmentem, meghnytattam magam, fogmosás, fekvés aludni.



    3 ÉVEN KERESZTÜL

  • 2009.03.12 19:13:16melcseee

    és én csak azt nem értem, hogy az anyja miért nem vette észre azt, hogy 14-17 éves koráig



    - későn járt haza

    - bagószagú volt

    - minden nap részegen járt haza

    - egyre szarabb jegyeket vitt haza a suliból

    - egyzser a gólyabálon le is bukott pl. azzal, hogy a haverjával vettek vodkát - és egész nap azt itták... egyik órán elaludtak, másikon fel kellett állniuk felelés közben - a többiek támogatták kétoldalról őket - és amikor emiatt behívták az anyját, ő utána sem figyelt oda!

    - ja és ők rendszeresen csináltak a suli utáni ivászaton kívül olyat, hogy reggel, suliba menet megittak egy-egy felest, mert hideg volt télen



    kérdeztem tőle, hogy tudta elhallgatni az anyja elől, hogyhogy nem vette észre rajta - válasz: arra figyeltem, hogy ne nézzek a szemébe, nem nagyon beszéltem vele, hazaértem, felmentem, meghnytattam magam, fogmosás, fekvés aludni.



    3 ÉVEN KERESZTÜL

  • 2009.03.12 19:13:51melcseee

    nna itt kezdődött a jó kis viszonyom Anyóssal...

  • 2009.03.12 19:17:12melcseee

    bocsi h kétszer ment el meg ilyenek - nem tudom, hogy sikerült így elküldenem :)



    ja és ugye ugyanezt a haverok szülei sem veszik észre...

    ...az anyukák nem beszélnek a gyerekeikkel, vagy mi van?



    (ja és két hónapja voltunk együtt, amikor én már telefonon keresztül felismertem a hangján, hogy ivott - nem lett volna olyan nehéz anyucinak sem sztem...)

  • 2009.03.12 19:18:58Heatherette

    mi a baj a suli előtti felessel?

    szerintem annyi még kell is...

  • 2009.03.12 19:24:22manka78

    "mi a baj a suli előtti felessel?

    szerintem annyi még kell is..."

    Igen, természetesen, még a házirend is előírja. Na, inkább hagyjuk is.

  • 2009.03.12 19:25:08melcseee

    nem tudom, szerintem nem normális dolog...ja és nem egy feles volt. egy-egy...az meg ugvye tudjuk mennyi... :P

  • 2009.03.12 19:29:43Heatherette

    mert mit akarunk megelőzni? a dekoncentráltságot? egy feles csak annyira old fel, mint egy erős kávé. élénkít, ennyi.

  • 2009.03.12 19:39:11Heatherette

    web.tvnetwork.hu/vaise/drog_csalad.html



    ezt ajánlom. tökéletesen bemutatja azt, hogy mi a helyzet akkor, amikor szar szülők szar tanácsokat kapnak, és közben csak magukat sajnálják.

    a másik interjú pedig látni engedi, hogyan mászott át egy függő ember a másik függőségbe. és ez a honlap ezeket az ocsmány dolgokat hirdeti!

    szomorú.

  • 2009.03.12 20:40:17melcseee

    2009.03.12 19:37:26 Okoska



    igen, azt belátom, hogy én azért akadok ki ezen ennyire, mert Anyukám feladta a karriert és csak a gyerekeinek él. 6an vagyunk testvérek, és Anyu mindenkinek mindennap leellenőrizte a háziját, segített a tanulásban ha kellett, ha vki egy jegyet rontott, már felkészítette a köv dolgozatra, szal szemmel voltunk tartva. burokban voltam, azt hiszem.



    de érdekes, hogy ezalatt olyan szemléletmódot tudott nekem adni, hogy amikor kijöttem ebből a burokból, nem "züllöttem el"



    viszont pl. egy barátunkkal költöztünk be, ő mintha "megrészegült" volna a szabadságtól - az egyetemből kibukott, mert nem ment be, mert wowozott, füvezett/sztem még most is, stbi stbi.



    de sztem nem az a nevelés, h minél több pénzt felhajtok a gyereknek.

    még mielőtt kapnám a köveket, persze h az is kell, csak ne annak a rovásra menjen, hogy kapcsolatom is van vele.



    (pl párom az anyjával a mai napig egyszerűen nem tud beszélni. 5 perc után nincs téma)

  • 2009.03.12 20:40:57melcseee

    és ha pl. csak odament volna hozzá, hogy megkérdezze, hogy milyen volt a napja, már feltűnt volna neki a piaszag.

  • 2009.03.12 21:06:18horadi

    Off

    Mammina!

    Decemberben voltak 3 évesek a csajaim. :-)

  • 2009.03.12 21:17:23cantaloupe

    Na jo, H, en akkor ki is szalltam a vitabol, ez a "rajtam kivul mindenki hulye, csak en tudom a tutit" allaspont kioktatassal fuszerezve nagyon nem jon be, igy konstruktivan nem tudunk vitazni.



    Azert jojozik a szemem attol is, hogy neked egy eszpresszo ugyanaz, mint egy feles, mert ez nagyon nem igy van.

  • 2009.03.12 22:34:46Heatherette

    már ne haragudj, de kezdem látni azt, hogy kurvára nem érdekel titeket, úgy összességében semmi, amin nem vitázhattok. ha leírok vmit drogkérdésben, amiben muszáj lenne igazat adnotok nekem, inkább bekussoltok, vagy lerendezitek az embert azzal, hogy "veled úgysem lehet beszélni". ez nem izgi, mert nem lehet hajat tépni. voltaképpen nem érdekelnek titeket a problémák, nem érdekel semmi más, csak a szájkarate. na persze, ez majd beindítja a nagy fikaözönt, vagy épp tüntetőleg no comment. tudod, cant, néha lehet nem vitázni, és ez az a téma, amiben nem vitázom. ált. fele annyira nem gondolom komolyan azt, amit provokatív célból leírok, mert tudom magamról, hogy akkor csak épp kiadom a dühömet. aztán vicces, hogy bolhából hogy csinál elefántot a banda. de van, amivel kapcsolatban nem ismerek tréfát, és ez az. kár, hogy az ilyen posztok jó nagy ívben le vannak szarva, de ez minősít benneteket.

  • 2009.03.12 22:37:48bölcsésztanár

    Szerintem is elég ütős lehet, ha egy poklokat megjárt, de visszatért ember beszél a kölköknek. Neki feltehetnek olyan kérdéseket is, amiket a szakértőknek nem.

    Vagy a totál-brutál elrettentés.

    Sose felejtem el, mikor a suliban a hittantanár asztalánál ülve észrevettem egy fotósorozatot, ami egy amerikai heroinista lányról készült. A new yorki rendőrség készítette róla kb. 10 éven keresztül, a halála előtt egy hónappal volt az utolsó felvétel. Bevitte a gimiseknek, nézegessék egy kicsit. Én azóta se felejtettem el. Nem szándékozom heroinhoz nyúlni, de nagyon-nagyon meggondolnám, ha mégis.

  • 2009.03.12 22:52:48Magenta

    H. a hozzászólásodból most az jön le, hogy ha nekiállunk vitázni, az a baj, ha nem, csak esetleg csöndben utánajárok a dolognak, ahogy ajánlottad, akkor meg az.



    Nem értem én ezt.



    Mindenképp szar alak vagyok?

  • 2009.03.12 23:07:08cantaloupe

    H,

    hat akkor tombolj a Gumicukron, ugyis tommal jobban megtalalod a kozos hangot.

    Mint mondtam: senki nem tart pisztolyt a fejedhez, hogy egy papasmamas blogra jarj.



    Mondjuk kicsit skizo hozzaallas az, hogy mindig leirod, mit utalsz bennunk, meg hogy minosit bennunket, stb, megsem a kortarsaiddal logsz vagy a volt drogosok, divatdiktatorok stb. blogjan irogatsz, hanem itt esz a fene. Sajat magadat hazudtolod meg, olyan vagy, mint egy metalos, aki jegyet vesz Britney-koncertre, csakhogy fujjolhasson az elso sorbol. :P

  • 2009.03.12 23:23:49Heatherette

    na, kb ilyen és ennyi reakcióra számítottam...

  • 2009.03.13 00:44:10kihanemén

    hozzánk a suliba bejöttek felvilágosítani, drogok terén. első kérdésünk az volt, próbáltd kishaver? válasz: nem. majd elmesélte, h az lsdtől rózsaszín elefántokat, lila lovakat, sárkányokat lehet látni időnként. köv hét végére 35ből 5en kipróbálták, annyira felcsigázott mindenkit. mindez 200xben kishazánk egyik elit középiskolájában... nesze neked felvilágosítás.

    ellenben amikor megnéztük páran, akik addigra rendszeresen szívtunk a rekviem egy álomért c. filmet, nem akartunk egy jointba se beleszívni vagy fél évig...



    suli előtti/utáni feles is megvolt mindenkinek. nem egyszer. volt, akinek 3 évig középiskolában minden nap. utolsó 2 évben minden délután vodkázás a közeli kocsmában, jó beszélgetések, világmegváltó gondolatok....



    egyébként 100%os felvételi arányt produkáltunk, mára mindenki végzett, jó állással, családdal, itt-ott gyerekekkel. senki sem lett alkesz/drogos, lelki sérült. a kapcsolatot a mai napig tartjuk, 35-ből 25en...



    ki merem jelenteni, h 20 igaz baráttal kevesebb van az életemben, ha nem iszunk akkor.



    mai svagyunk páran, akik időnként elmennek berúgni, elszívnak egy joet. mégis tudunk normális életet élni.



    mindennek a kulcsa, az, h kiben mi van lelkileg.



    nem egy olyat ismerek, aki abban nevelkedett, h a sex, drog alkohol bűn. mára pszichiátrián.

    olyat is tudok, nem egyet,akiknek engedtek mindent, mértékkel. közöttük is vannak ilyenek.



    aki alapból egy kiegyensúlyozott, boldog ember, abban nagy károkat nem tehet semmi (max a herion)

    jöhetnek a kövek.

  • 2009.03.13 01:10:52beddinge

    szerintem is sok szermpontból eltúlozzák ezt a dolgot. nálunk is ment minden a gimiben, és a legtöbben ma már rendesen élnek.

    ráadásul nem érdemes összemosni a bulizós kamaszokat és azt, ha valaki azért tépi szét magát, mert otthon gáz van.

    amikor én középiskolás voltam (most 26 vagyok), éppen akkor robbant be a spangli, néhány évig nem id volt akkor "divat" a pia, viszont folyton tekerték a cigiket.

    a legtöbben ma már túljutottak a durva szakaszon, persze ha valamit szeret az ember, azt ha nem muszáj, teljesen nem adja fel. rendes munkánk van, még diploma is - bár ennek nincs sok jelentősége

    aki elcsúszott vele, annak otthon volt valami probléma, sőt, nyilván azok közül is sokaknak nem volt felhőtlen a családi élet, akik később sérülések nélkül, sok vidám, de leginkább tanulságos tapasztalatokkal lettek túl a kamaszkoron.

    nem volt otthon beszélgetés, se semmi, ha az ember lelkes valamiért, akkor az aválasz, hoyg "te milyen sokat beszélsz". úgyhogy inkább elhallgat a gyerek, nem mesél semmit.

    nprmális kapcsolatot kell kialakítani beszélgetéssel, bizalommal.

    a gyerek úgyis kipróbálja az alkoholt és ma már minden mást is. 12 éves gyerekeket simán megkínálnak fűvel ma már, és z azért még tényleg szörnyen fiatal az ilyesmihez. szerető légkör, és olyan szülő, aki kíváncsi a gyerekére. ez a nyitja.

    na perszre remélem, tényeg bejön. a mi kis feladványunk április végén érkezik

  • 2009.03.13 01:47:30cantaloupe

    Kihanemen es beddinge,



    akkor mivel magyarazzatok azt, hogy harmonikus csaladban elo gyerekek kozul 2 felno boldog, elegedett felnotte valva, es a 3. lezullik a drogoktol?



    Nem annyira egyszeru am az, hogy a kiegyensulyozott korulmenyek kozt elok soha nem kerulnek be a spiralba...bar teny, hogy a csaladi es szocialis korulmenyek befolyasolo tenyezok, de nem lehet mindent a szulokre es a korulmenyekre kenni.

  • 2009.03.13 03:54:18Kipikopii

    2009.03.13 00:44:10 kihanemén "hozzánk a suliba bejöttek felvilágosítani, drogok terén. első kérdésünk az volt, próbáltd kishaver? válasz: nem."



    -> ertem, tehat ahhoz, hogy elhidd, hogy ha sziklaba vagod a fejed szetloccsanhat, elobb valakinek ezt demonstralnia kell



    "suli előtti/utáni feles is megvolt mindenkinek. nem egyszer. volt, akinek 3 évig középiskolában minden nap. utolsó 2 évben minden délután vodkázás a közeli kocsmában, jó beszélgetések, világmegváltó gondolatok...."



    -> klasszikus (al)ertelmisegi hozzaallas: vilagot megvaltani (=szajtepni) csak pia mellett lehet

    -> gimiben a napot felessel inditani szerintem gaz, tobb tanulmany (nem brittt tudosok) kimutatta, hogy a tinikorban elkezdett alkoholivas es a kesobbi alkoholizmus kozott osszefugges van (lehet, hogy ez meg most rajtatok huszonevesen nem jon ki, de terjunk vissza erre 10-20 ev mulva)



    Beddinge: ugyanez, a huszoneves meg edeskeves nagy kovetkeztetesek levonasara, nezzuk meg 10-20 ev mulva.



    amugy remek, hogy egy alkoholizmust megelozo poszt atment az alkoholivok onigazolasaba...

  • 2009.03.13 08:39:23QWERT

    kihanemén!

    Teljesen igazad van!



    Kipikopii: te meg ne kötekedj!



    Amúgy régen tanultuk, hogy az alkoholizmus az, amikor az ember rendszeresen fogyaszt alkoholt. (Elvileg a heti 1 is annak számít, mennyiségtől független.)



    Ha valóban ilyen hülye definició alapján határozzák meg az alkoholisták számát, akkor nem csoda, hogy olyan magas.



    A gyerek meg kipróbál mindent, akkor is ha anyuka fejreáll. Hajtja a kiváncsiság, és a többiektől el nem maradás. Amíg pl. vodkáról vagy fűről van szó, még úgyahogy rendben is van.



    A drogos felvilágosítások meg gázak. Kipikopii, és képzeld, van különbség a fej sziklán való szétloccsantása és egy lsd között. És nem tudom, hogy vágod e, de pont egy kamaszt elég meggyőzni, tehát sokkal hatásosabb, ha egy olyan előadó tartja, aki már próbálta.

    Ugyanakkor az is baromság szokott lenni ilyen előadásokon, hogy azt mondják: drogozni rossz. Persze. Akkor miért csinálják olyan sokan? Mert közben igenis jó érzés (jó, hát néha nem). A következmények persze károsak, főleg hosszú távon. De akik kipróbálják, jelentős részük nem jut el oda, hogy meghülyüljön tőle. Hiszen sokan megcsinálnak 2-3 diplomát (jó, most ne minősítsük a felsőoktatást...), normális családjuk van, jó munkahely, stb...

    Néha lelazít az ember egy spanglival, de ettől nem lesz egy drogos állat.

  • 2009.03.13 09:02:07mammina

    a cikk cimehez visszaterve, ha a hozzaszolasokat veszem alapul, akkor a valasz az, hogy a mostani trend szerint sehogyan sem tudjuk megovni, nincs ra torvenyszeruseg, hiszen jo csaladbol rossz csaladbol ugyanugy jonnek, talan a jo hatterbol meg mindig kevesebben. persze gimiben, itt-ott iszik mindenki meg kicsit kiprobal ezt-azt, es megis normalis marad (egyenlore, majd amikor kezdodnek a problemak 40 eves kor korul, esetleg nincs munka es kozepkoruakert ugye foleg gyerekkel nem kapkodnak mar, es kurvara nincs mibol enni adni a gyerekeknek, nincs mibol fizetni a kocsi reszletet, es a haverok is eppen akkor fordulnak el, akkor ki mihez fog nyulni meglatjuk. ettol jo dolog a fiatalsag, hogy ugy gondolkodik ahogy, de ettol rossz is, mert nem lesz mindig minden meg ami a nyugodtsaghoz kell. es akkor nagyon konnyu egy mar drogozottnak ugyanahhoz a stresszoldashoz nyulni mint gimis koraban, csak a teste is es a kornyezete is maskeppen fogja lereagalni. johetnek a kovek hogy ez igy tul fekete-feher. lehet. :-)

  • 2009.03.13 09:19:02anyatájger

    Kicsit elkeserítőek a hozzászólások. Már többször akartam írni ilyet, de ennyire még sosem volt aktuális: ti hol éltek???

    Atyaég, 15 évesen sokan isznak, no nem azt mondom, hogy ez jó, de nekem inkább a cikkben szereplő mennyiség szúrt szemet, amit ezek ketten korán reggel legurítottak.

    Nagyjából egyetértek kihaneménnel, bár a családi háttér valóban sokat számít. A szülők életmódja, konfliktuskezelése, a gyerek személyiségének megfelelő bánásmódban látom a megoldást. Egyszerűen ismerni kell magunkat és a gyereket annyira, hogy vágjuk, amikor gáz van. Erre pedig nincs recept.

    A cikkben szereplő gyerekeknél valszeg totális zűrzavar van otthon, de el tudom képzelni, hogy másnál minden okés otthon és ennyi idősen csak a buli kedvéért legurít egy-két felest suli előtt.

  • 2009.03.13 09:22:37anyatájger

    Na, látom megjött a fiatalság :)

  • 2009.03.13 09:25:37anyatájger

    Én nem várok el senkitől ilyet. Viszont ismerem őket is. Általában ők szipuznak, mert arra van csak pénzük :(

  • 2009.03.13 09:30:20anyatájger

    Helyes, nagyon helyes, örülök, hogy fiatalok is hozzászólnak a cikkhez :)

  • 2009.03.13 09:32:23mammina

    mielott ismetelten egymasnak esne valamelyik aktualis ket tabor: nem, nem tartom jonak hogy fiatalok isznak barmilyen mennyisegben is, de.. ha az o szuleik nem aggodnak akkor mi miert tesszuk? mindenki probalja meg ahogy gondolja. felesleges szidni a fiatalokat, ugyis olyanok amilyenek. fugg az alaptermeszettol es fugg attol is amit otthon lat. en megprobalom majd felvilagositani oket - sajnos hal istennek van egy baratnom aki elso kezbol tud nekik meselni hogy mi milyen, es latjuk is hogyan megy tonkre szep lassan. ugyis mindenki a legjobbat akarja a gyerekenek, es ugyis minden gyereknek van kb 4 eve amikor kezelhetetlen. ez teny. mindenki tegyen a jozan esze belatasa szerint. en szemely szerint drukkolok azoknak akik kiprobalnak valami szert hosszabb ideig, de kijonnek belole - alkohol, cigi, drog akarmi - hogy mikor jonnek a bajok, ne nyuljanak vissza. tul egyszeru. latom sajnos.

  • 2009.03.13 09:39:36anyatájger

    Sztem csak több éves alkoholizálás tanít meg a határokra. A bevitt ital mennyiségének tűrése nagyban függ a lelkiállapotodtól, a gyomrod állapotától, az ital minőségétől, az időjárási frontoktól attól, mennyire vagy kipihent és még sokminden mástól.



    Szóval a cikk kérdésére a válasz: sehogyan. A jó kérdés: hogyan védjük meg gyerekeinket az alkoholizmustól?



    la petite. jó tanulást!

  • 2009.03.13 09:48:11mammina

    anyatajger is oda jutott ahova en vegkovetkeztetesnek, csak masik uton. :-))

  • 2009.03.13 09:51:33anyatájger

    mammina :)

    én alkoholizáló úton, te meg absztinens úton :)

  • 2009.03.13 09:57:46mammina

    amig pici a gyerekem en is konnyen vagyok okos! majd kiderul idovel hogy mukodik e a tudomanyom!!! remelem igen :-) ok.ok. biztos vagyok benne :-))))

  • 2009.03.13 10:06:05anyatájger

    Hát, én a családi háteremmel (meg a sajátommal) csak reménykedem...

    De a tapasztalat megvan, az biztos .8

  • 2009.03.13 10:06:12anyatájger

    Hát, én a családi háteremmel (meg a sajátommal) csak reménykedem...

    De a tapasztalat megvan, az biztos.

  • 2009.03.13 22:12:40husii

    2009.03.12 14:24:36 szövetszöcske

    na nehogymár egy tizenéves gyerek összevissza kúrjon mindenkivel. és csakis defektes lehet, ha nem füvezik, igazad van. hogy lehet valakinek ennyi esze...tejóég.

  • 2009.03.13 22:27:07B-

    Szerintem egy kicsit kell inni, szexelni meg füvezni azért :-) A lényeg az, hogy ne keveredj veszélyes vagy gázos szitukba. Olyan helyen üsd szét magad, ahol van, aki vigyázzon Rád, ne fogadj el idegentől cuccost, és ha lány vagy, olyan pasikkal hetyegj, akik lehetőleg nem erőszakolnak meg csoprtosan egy kocsi hátsó ülésén...



    Itt van pl az a francia lány, aki a Lánchídról beesett a Dunába. Szerintem teljesen mindegy, hogy hányás közben beesett, öngyi lett vagy valaki belökte: az a sokkoló, hogy elmegy a csaj bulizni a haverjaival, benyom 6 felest, aztán elindul gyalog haza - és senki nem kíséri el! Nincs senki a társaságban, aki beültetné egy taxiba vagy valami! Nulla odafigyelés.



    Szerintem fontos, hogy a bulizós korba érő gyerekünknél mindig legyen taxipénz, és úgy legyen nevelve, hogy tudja, bármilyen szarba került, felhívhatja a szüleit illetve hazajöhet.



    Sajnos ismerettségi körben volt olyan, hogy a csaj nem mert hazamenni, amikor rosszra fodult az éjszaka, és a szülők azt hitték, hogy barátnőkkel pizsamapartizik jókislányosan :-(( Én azt szeretném, ha a gyerekem engem hívna először.

  • 2009.03.13 22:27:25B-

    bla

  • 2009.03.13 22:32:40husii

    2009.03.13 22:27:07 B-

    nem azt mondom, kipróbálni ki lehet, nem lesz semmi baja ha elszív egy jointot. de mondjuk azért egy tizenakárhány éves ne szexeljen már idegenekkel. egy felnőtt nő azt tesz, amit akar, lehet egyéjszakás kapcsolata, ha éppen arra vágyik, de egy gyereknél azért ez elég nevetséges. szexeljen persze, egész nap, de csak olyannal akit szeret. ennyi.

  • 2009.03.13 22:49:33manka78

    B-! Nálunk ez működött. Mivel kertvárosban laktunk, oda még ritkábban járt busz, éjszaka meg sehogy. Így hívtam az ősöket telefonon/akkor még fülkéből/ és jöttek értem, egészen addig, amíg az aktuális barátom nem vitt haza. Jó lenne, ha a lányaim is így csinálnák. Ha kell egy sarokkal odébb száll majd be a kocsiba, hogy ne lássák.:)

  • 2009.03.13 23:19:00baudolinA

    Szerintem pedig van ember, aki nem részegedik le soha életében, és egyáltalán nem tartom bénának azt, aki ezt vállalja. Azt már sokkal visszataszítóbbnak, amikor valaki részeg. Undorodom tőlük, ez van. És tökmindegy, hogy évente vagy hetente egyszer csinálja valaki, ha egyszer részeg, akkor tőlem tartsa magát távol. Lerészegedés nélkül is pontosan lehet tudni, hol a határ.

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta