SZÜLŐSÉG

A World of Warcraft a világ legveszélyesebb játéka

2009. március 4., szerda 13:30

A legveszélyesebb számítógépes játéknak ítélte egy svéd internetes portál a Blizzard közösségi internetes szerepjátékát, a World of Warcraftot (WoW). Állítását alátámasztja egy svéd gyermekvédelmi szervezet is, amely nemrég azt nyilatkozta, hogy a "WoW" az új kokain. Egy húszéves svéd fiú a közelmúltban azért került kórházba, mert összeesett, miután 20 órán keresztül "wowozott"



Az ilyen események nem ritkák: az Egyesült Államokban rendszeresen látnak napvilágot a számítógépes játékkal kapcsolatos igaz rémtörténetek, amelyek során az illető súlyos állapotba került a túlzott játék miatt, vagy akár bele is halt a szünet nélküli "wowozásba".



Svédországban rendkívül népszerű ez a játék - különösen a fiatalabb korosztály körében: a World of Warcraft európai szervereinek tekintélyes részét teszik ki tinédzser svéd játékosok - írja az MTI a thelocal nevű svéd hírportál alapján. A svéd gyermekvédelmi szervezet, a Stiftelsen Ungdomsvard már meg is kongatta a vészharangokat. Szerinte a World of Warcraft egész egyszerűen "az új kokain". - "Nincs egyetlen olyan játékfüggéshez köthető eset sem, amelyhez ilyen, vagy olyan formában ne lett volna köthető a World of Warcraft - hangoztatta "Sven Rollenhagen, a szervezet vezetője. A World of Warcraft-függésről szól a South Park rajzfilmsorozat egyik híres epizódja is.

A gyermekvédelmi szervezet és a svéd közegészségügyi intézet hadat üzent a játékaddikciónak, amely szerintük egyre vészesebb méreteket ölt az országban, ugyanakkor konkrét diagnózis még nincs erre a betegségre. A World of Warcraft 11,7 millió előfizetővel bír világszerte, és már a játékos világban is közismert, hogy milyen mértékű függést okozhat. A sajtó, a politikusok és a pszichológusok ezzel mégis ritkán foglalkoznak, miközben mindenhonnan az erőszakos témákkal való példálózásokat lehet hallani, írja az MTI.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.03.05 19:50:19Artemis

    Tiernan: nálad a pont. A WoW semmivel sem addiktívabb, mint bármely másik számítógépes- vagy konzolos játék. Személyes tapasztalatból tudom, hogy teljesen lehetséges normális élet (család, barátok, suli/munka) mellett a szabadidő egy részét Warcrafttal tölteni. Azoknál, akiknek minden pillanatát a WoW vagy bármely másik játék tölti ki, tényleg nagy a probléma és "elvonásra" van szükségük. De nehogy már a Blizzardot kezdjék perelni az emberek azért, mert elszarták az idejüket játékkal...

  • 2009.03.05 23:34:24elzsabo

    Itt nem az a lényeg hogy a WoW mennyire addiktív, hanem arról, hogy MINDEN képernyő az . Kisbabáknál is már jól meg lehet figyelni, hogy mágnesként vonzza a tekintetüket. A fő veszély abban rejlik, hogy a gyerek ahelyett hogy mozogna (ami lételeme), kezével manipulálna, AKTÍV tevékenységet végezne, bambán mered a képernyőre, készen kapva rengeteg olyan információt, amit nem tud feldolgozni.

    És nem elég hogy butító, de a szociális kapcsolatait is negatívan befolyásolja (család, kortársak). Ranschburg Jenő sokat foglalkozik egyébként a témával, könyve is jelent meg erről.

    A szülő felelőssége, hogy határt szabjon a korlátlan TV vagy gép elött ülésnek.

    És attól is gutaütést kapok, ha a kétéves gyerek a Kisvakondot nézi a youtube-on...

  • 2009.03.06 00:04:36cantaloupe

    Elzsabo,



    azert szerintem vannak fokozatok, meg gyerekek eseteben is. Kisbabat en sem ultetnek le villodzo fenyek ele, valoban nyugtalanul alszanak tole.

    Kisgyereknel sem javasoljak az elalvas elotti tevezest, hasonlo okokbol, nincs ido feldolgozni a kepsorokat.

    De ha beteg a kicsi, rossz az ido, akkor vele EGYUTT megnezni egy aranyos mesefilmet (ismetlem, egyet, nem orak hosszat) nem fogja a szocialis kapcsolatait rongalni.



    A fontos az, hogy a taviranyito a te kezedben legyen, es az egy mese, vagy max. ketto (attol fugg, milyen hosszu), valoban annyi is maradjon.



    Masik problema: manapsag ket extrem iranyzat van: egyik, hogy a gyerekkel abszolut nem foglalkoznak, hanem hagyjak vadulni, tevezni egesz nap, a masik meg, hogy kozos jatek, tevezes, jatszoter, kulonora-tul betablazzak a gyerekeket! A mai gyerekek nem tudnak jol unatkozni, es allitolag abbol szuletnek neha jo, kreativ jatekotletek! Mi pl. a szomszed kislannyal babszinhazat keszitettunk kartonbol, tortenetet talaltunk ki es eljatszottuk a felnotteknek. Nem kellett mindig valamit penzert venni, villogtatni, zenelni, felnott tarsasagat igenybe venni, hogy jol erezzuk magukat.

    Ma ezt a tulajdonsagot keves gyereknel latom.

  • 2009.03.06 00:15:29elzsabo

    Én pedig azt mondom, hogy rossz idő, betegség esetén is lehet tevékenykedni tv nélkül, pl mesélni a gyereknek. Mert azért vele együtt nézni a tévét még mindig nem ugyanaz, mint ha Anya mesél neki. A szociális kapcsolatok romlása alatt pedig azt az esetet értettem pl, amikor a gyerek még ebédelni se jön kimondjuk a szobájából, mert fontos WoW-ozhatnékja van, és gyakorlatilag nem találkozik-beszél se a szüleivel, barátai pedig már rég nincsenek, viszont dührohamot kap ha kirángatják nagysokára a gép elöl.

  • 2009.03.06 00:21:04elzsabo

    én pedig azt mondom, hogy rossz idő, betegség stb. esetén is lehet mást csinálni tv helyett. Azért nem mindegy, hogy együtt nézik a tévét, vagy anya mesél, vagy bábszínházaznak...

    A szociűlis kapcsolatok romlása alatt pedig azt értettem, amikor a kamasz még ebédelni se jön ki a szobájából hétvégén, mert fontos WoW-ozhatnékja van, vagy dührohamot kap mikor nagysokára kiránagtják a gép elöl, szüleivel gyakorlatilag alig találkozik-beszél, barátai pedig már rég nincsenek.

  • 2009.03.06 00:22:30elzsabo

    Na a fene már ebbe...:-) azért majdnem sikerült ugyanazt:-D

  • 2009.03.06 06:12:14Tessina

    elzsabo, nyilván lehet még betegség idején TV nélkül trükközni, csak bizony előfordul, hogy a kevésbé szuperaya kifogy az ötletekből épp, mert már mindent elmesélt, amire éppen, 2-3 óra alvás után képes volt. Olyankor azért szerintem megérdemelnek mindketten egy 10 perces Kisvakond-epizódot, nem?

    Azzal pedig hosszasan tudnék vitatkozni, hogy a WoW vagy más csapatorientált! játékok mennyiben teszik tönkre szükségszerűen a szociális kapcsolatokat, illetve mennyiben javítanak rajtuk, nem beszélve arról, hogy nagyon sok szempontból téves az az elképzelés, hogy butítanak. A WoW nem TV. Még van is egy-két olyan képesség, amit egy játékos kifejezetten fejleszthet egy ilyen játékban: nyelvtudás, matematikai képességek, szövegértés (muszáj megértei a feladatokat, ha előre akar lépni valaki, ha nem érti, nem fog átmenni egy kettessel). Persze félreértés ne essék, nem akarom azt modnani, hogy hű, de jót teszünk a gyerekkel, ha akarata ellenére is lenyomjuk a gép elé játszani. Csak arról van szó, hogy nem olyan fekete-fehér a dolog, mint ahogy azoknak lefestik, akik még azt sem tudják, hogy nem egyedül kell vele játszani. Egyébként pedig - ezt nagyon gyakran elfelejtik megemlíteni - a WoW és a legtöbb ilyen játék dobozán szándékoltan nem túl diszkréten elhelyezve, és nem is véletlenül, ott virít, hogy 12+.

  • 2009.03.06 06:19:36Veg_

    Ezt a marhaságot ki találta ki? Ugyan nem wowozok, de a 90es évek óta játszom online (olykor fizetős, olykor nem) stratégiai játékokban, klánvezérként, klántagként, klánon kivüliként, mikor hogy. Volt, hogy éppen távkapcsolatban éltem, hét közben órára keltem, hogy időben elinditsak/megszervezzek egy támadás/védekezés hullámot, hétvégén meg időnként odaültem, ne legyen gáz, a többit a helyettesre biztam. Olyan is volt, hogy rég vágyott pc stratégiai játékot vettem, leültem utána játszani (csütörtök), hogy kipróbáljam. Pénteken a gép elöl mentem melózni, bazi táskákkal a szemem alatt, zombiként. Még péntek éjjel is játszottam, majd ledőltem a székről, és aludtam 24 órát, csak biológiai okokból keltem fel. Akkor se felejtettem el enni-inni, mert hülye azért nem vagyok. Gyereket a fülénél huznék az asztalhoz enni, nem engedném, hogy kihagyja a sulit, és legalább vizzel telitölteném. Mert egy szülőnek ez is a dolga. De ha valakinek annyira szar az élete, hogy ilyen miatt még enni/inni is elfelejt, ott nem a játék a hibás... Jah! És mielött megkapom, hogy a pasiknak könnyü, a zasszony mindent eléjük tesz, én lennék az utóbbi... Most is játszunk mindketten, online is, offline is, mégsincs semmi baj, minden olyan müx, ami egy normál családban müködik, csak ő a focinézés helyett játszik - én nem tudom, mi helyett, mert a háztartás mellett rejtvényt fejtek, olvasok, zenét hallgatok, tévézek, ahogy a párom is, mégis belefér.

    Egyszóval nem értem a játékpánikot :D

  • 2009.03.06 06:22:30Veg_

    Mellesleg aki arra a marhaságra hajlamos, hogy kihagyja az alapvető biológiai szükségleteit játék miatt, annak nem a wowval van baja, az ultiba is belehalhat.

  • 2009.03.06 07:17:37Veg_

    "Halálos áldozatokat követelt a Palacsintahét

    Ketten is megfulladtak a torkukon akadt palacsintától Oroszországban."



    Uristen! A világ legveszélyesebb étele a palacsinta! Nehogy egyen valaki!!!

    :-DDDDD

  • 2009.03.06 08:27:13Brumibaby

    Valaki világosítson már fel, ha kimész pisilni, meg eszel, mi történik veled a játékban, elvesztesz egy életet, vagy pontot, vagy egyszerűen csak így bele lehet feledkezni?



    (Az én gyerekem is játszik, nem ilyet, hanem mindenféle mást. Naponta fél órát kap, hétvégén egyet, azt beosztja valahogy. Aztán tudja, hogy fel kell állnia, akkor is, ha nem tetszik neki. Igaz, még abban a korban van,. hogy tudok rá hatni.)

  • 2009.03.06 10:07:29elzsabo

    Tessina,

    azért bátorkodtam leírni a fentieket, mert a kamasz öcsémen konkrétan látom a negatív következményeket aki WoW-ozik, tehát pontosan tudom hogy csapatban játszák,ellenben semmilyen képességét nem fejlesztette játékosan, pl. angolból 2-se lett pedig kéttannyelvű osztályba jár...

    És nem azt mondom, hogy a napi 10 perc kisvakond butít, hanem a bármilyen monitor elött eltöltött sok-sok óra, mert sok más hasznos tevékenységtől veszi el az időt.

    Én gyerekekkel foglalkozom, úgyhogy elég sok pszichológiát, fejlődéslélektant tanultam/tanulok, és azt látom, hogy az a gyerek, aki otthon nagyrészt gépezik/tévézik, azok gyengébben teljesítenek mond a beszéd, mind a gondolkodás, kognitív képességek, valamint a társas kapcsolatok területén azokkal szemben, aki pl. a testvérével vagy akár egyedül játszik, esetleg a szüleivel.

    Sokat cikkeztek már a képernyő hipnotikus hatásairól, a villódzó fények és infók feldolgozási nehézségeiről, valamint arról, hogy hogyan fogja utána a gyerek túlmozgással kompenzálni a feszültséget, az órák hosszat tartó egy helyben ülést.

    Radikális állásponton vagyok (sokéves tapasztalat alapján), persze mindenki úgy csinálja ahogy alarja.:-)

  • 2009.03.06 10:53:40morpheusz

    Helo!



    Bárki bármit mond azért bekell látni sokaknak, hogy ami mostanában folyik az nem nevezhetö normalisnak! én is játszottam 4 évig! Nem is keveset! De meguntam és abba hagytam kb 6 honapja! Számtalan példa van rá, hogy sok embert kivon a wow a normalis életböl, nem veszik észre, hogy egy virtuális világ kezd elhatalmasodni felettük, ugyet sem ettnek arra hogy mi folyik körölöttük, család, barátok, barátnök elhanyagolása szépen lassan minden olyan dolgot alá rendel az ember a játéknak, ami majd késöbb negatívumként fog vissza köszönni a késöbbiekben! egy jo példa a gyerekeknél a tanulás.....semmi mással nem foglalkozik csak a wow-al.Nekem öcsém 11 éves, mikor játszottam neki is tetszett a játék, elis kezdett játszani, mikor megláttam, hogy 3-4 orán keresztül csak wow, fogtam magamat és töröltem minden karakter-t és a wow-t is! És mondtam neki, hogy ennek mátol vége!

    Részemröl inkább elviszem az öcsémet focizni vagy pecázni vagy akárhova, de nem fogom megengedni, hogy evvel a SZ*Arral töltse el a szabadidejét! Javasalom mindenkinek föleg a fiataloknak, hogy tüzzenek ki egy célt maguknak a elkövetkezendö 1-2 évre és azon járjon az agyuk, hogy hogyan váltsák azt valora és ne azon, hogy NAX-ban hány T7 et tud összeszedni 1 hét alatt!



    thx, hogy elolvastad!



    szép napot!

  • 2009.03.06 11:05:53kisbibe

    Veg_! Travian? :) Azt mi is játszottuk és meg is fogadtuk, hogy soha többet. Pont akkor született a lányunk és minden szabadidőnket (amikor aludt) utána ott éltük ki és bizony majdnem rá is ment a közös életünk. Azóta soha ilyen hülyeség, mert nagyon könnyű belecsúszni. Csak még egy támadás, jaj, most engem támadnak, blablabla. Mindig van kifogás. A baj szerintem ott van, hogy sokan ezt nem ismerik fel. Mi tudtuk, hogy ez az online játék vesz el sok közös élményt tőlünk - persze nem a legelején, mert akkor nagyon izgi volt egy klánba csatlakozni, szervezkedni, stb -, hanem amikor már másról sem beszéltünk itthon és a szüleink is kezdtek furcsán nézni ránk. Aztán elkezdtünk veszekedni hülyeségeken, még éjszaka is felkeltünk a hülye játék miatt. Se előtte, se utána nem játszottunk ilyennel és nem is fogunk. Abszolút egyetértek, hogy nagyon kell vigyázni ilyenekkel, mert nem csak olyanok csúszhatnak bele, akiknek nincs rendben az életük, a mienk aztán tényleg rendben volt. Aztán majdnem össze is borult. Tényleg nagyon kell vigyázni a függőséggel, mert nagyon könnyen azzá lehet válni egy online játéknál.

  • 2009.03.06 16:58:31Tessina

    elzsabo, valószínűleg igazad van, csak néha ami oknak látszik, nem ok, hanem maga is következmény. Illetve gyakran.



    Brumy, nem tudom, én nem ismerek egyáltalán olyat, aki erre a szintre eljutott. Mondjuk, amit kisbibe ír, már az is meglehetősen durva szerintem.

  • 2009.03.08 23:42:02Oscar_Waldezz

    Sokan abba kötöttek bele, hogy egy példán keresztül akarják bemutatni azt a tényt, hogy a wow a világ legveszélyesebb játéka. A fő veszélye nyilván nem az, hogy aki játszik az meghal, de sok olyan példát fel lehetne hozni, hogy kit rúgtak ki az iskolából vagy ki bukott meg miatta. Igazából a játékosok nagy részénél a legfontosabb tevékenységek(iskolába/munkába járás, evés, tisztálkodás) rendben vannak, de az olyan szintén fontos dolgok mint a tanulás, sportolás és a baráti kapcsolatok ápolása igencsak el van hanyagolva. Persze vannak súlyosabb esetek is, de a lényeg, hogy igen kevesen vannak, akik legalább minimális szinten ne károsultak volna azért, mert játszottak/játszanak.

  • 2009.03.09 07:35:34Tessina

    bizonyítékot:)

  • 2009.03.11 06:33:17Veg_

    2009.03.06 11:05:53 kisbibe: igen, pl. a travian, a magyar szerver első napja óta játszottam, az előző s1 végével hagytuk abba, elvégre már együtt élünk egy ideje, van más dolgunk :) Még anno droidaréna, az enyém volt az egyetlen fullmagyar klán. De a párommal pl a stratéga kapcsán ismerkedtünk meg (nem tudtuk, ki milyen nemü, klántali elmaradt, bejelentettem, hgoy akkor én buli, ő meg hgoy jöhetne-e, mert a tali miatt nem csinált progit, találkoztunk, szerelem első látásra)

    Viszont a trav és a droidaréna azért volt jó, mert folyamatos kommunikációt igényel (trav klánok köztit is, igy volt talink, tudni, kikkel játszol, stratégából meg minden évben volt több nagytali az összes klán tagjaival, akik jönni akarnak, sokan jöttek össze ott, ismerek több ilyen házaspárt, immáron gyerekhadakkal). Wowos ismik is tartanak talikat, szkájpolnak ezerrel, szóval van ismerkedés, ha valaki nem gubózik be, csak a téma nem a foci meg a sör, hanem a játék.

  • 2009.09.07 22:05:49Capppa

    Ő ruhadtul nem értem miért lene a "világ legveszálysebbb játéka" elöször is nem a tervezök kérik meg a gyerekeket hogy orba szályba nyomják a wow másodszor meg Glock360 igaza van honan lehet tudni nem te írtad? am van az a MEtin 2 ami szintén ilyyen csak nem anyira jo a grafko és ott is vanak halál esetek söt én szeretem a MUonlinét és jécotam is rajta de abban sokkal jobban kocka voltam mint a Wow ban! mert jaj ma lenyom ok 1 rr-t vagy 2rr- jaj ha már igy megy legyen 10 tom nem érted mit mondok de akik jácotak vagy jácanak rajta tudják mit mondok szoval az sokka veszedlmesebb ebböl a szempontbol mert pl én még a haverom muonlinoztunk és amikor azon nyomtam csak kockultam és nem voltan jó jegyeim de amiota Wow ozok nem tok olyan kocka leni és a jegyeim is elégé megváltoztak tehát nem 2-3 hanem 4-5 jegyek jötek de nem mondom a Muonline is jó cssk én meg jopáran nem tudtunk melete tanulni és bocs ha ezzel megsártek valakit.
    Amugy meg ha én is a Wow a tervezöje lenék elérném hogy ne tudják az olyanok mint te betiltatni a játékot mert mondthatni nem keresnek vele roszul.

  • 2009.09.07 22:10:01Capppa

    amugy meg a Cigi is tönkre tesz elöbb vagy utobb szoval azt nem akarjuk betiltatni mint az egyik kokaine szoval ezt is mondthatnám bár én nem szívok de nem is elenzem öket

  • 2009.09.07 22:16:15madz

    jesszusom, te hány éves vagy?

  • 2009.09.08 16:39:54orgarin

    madz számit neked az hogy hány éves?? én már rég ota jáccok a woowal és semmi bajom nincsen töle ebben igagazavan capppa nak h a cigi is "káros" mint a world of warcraft "wow"

  • 2009.09.08 16:42:39orgarin

    és hogyha anyira káros a wow akkor miért volt még az 1. is az online játékok között??

  • 2009.09.08 16:46:25orgarin

    és 100% hogy akik itt irogatnak azoknak 50% az se tudja mi az a "wow" és ha már itt tartunk akkor tény hogy van ez a játék ahol van 2 külön világ és elfoglalja a(z) "idöseket és a gyerekeket is" szoval nem nyulér jácanak több mint 10000 ezzel a játékal hanem azért mert szeretik is 1.nem a wow thet arrol h a sok kokcka nem tudja megálni azt h még csak ne is egyen ne menyen el "wc-re" vagy bárhova vagy még aludni se... a szülö tehet arrol h engedi enyi ideig jácani és könyü mindent a wowra háritani

  • 2009.09.08 16:48:58orgarin

    és szerintem jobb lenne ha odafigyelne a szülö a gyerekére és foglalkozni vele és nem merülne már ugy a játékba hogy pl.: már azt hiszi hogy ö 1 orc shaman...teccés szerint és ahogy megemlitettem nem a wow a hibás hanem aki jácik vele -.-"

  • 2009.09.08 21:42:11Capppa

    kösz orgarin hogy igazat adtál meg amit utána írtál az is igaz csak én már látam hogy valakik írták már és nem akartam írni meg fáradt is voltam nah emgyek mert megy a Megtorlo igaz már látam de jo fil aki még ma olvasni fogja annak bb jo8

  • 2009.09.08 21:51:07madz

    ti hogy keveredtetek ide? nyomás vissza a Hordába

  • 2009.09.09 18:47:27Capppa

    Elöször is büszke vok arra hogy hordás vok.
    Másodszor nem te mondod meg hova menyek.
    Harmadszor a 16 éves gyerek szokták azt megkérdezni hogy te hány éves vagy szoval akkor te hány éves vagy?ja am már élör tom hogy valami mást fogysz mondani.Am én csak a véleményemet írtam le és nem kértem rá komentet köszi!

  • 2009.09.09 20:06:59orgarin

    madz nem tudom h te hány éves vagy de sztem te oloyan 10 év körül lehecc nah m1 pl aki igy tolja a wowot mint ez www.youtube.hu/.... gyerek annak hol vannak a szülei?? még csak a szobába se mernek menni... x)

  • 2009.09.09 20:09:41orgarin

    és capppa -nak k!ára igaza van mert a wow az jó játék de capppa k!csög velem a suliban is meg minden de a wowwal igaza van ok. h lenéz de leszharom akkor tölcse az idöt mással enyi

  • 2009.09.09 20:59:26csutkababa

    Vágtázó
    Én pl rohadtul kíváncsi lennék éretlen kamasz véleményére a maszturbos poszton...

  • 2009.09.09 21:09:25csutkababa

    :DD öhm nem így értettem:DDDD
    De a komoly felnőtt vitában értékes lenne egy éretlen emberke véleménye a felvilágosításról, a többiről nem is beszélve...
    Mármint hogy pl. szerinte hogyan lehetne jól csinálni, hogy az értelen emberkéből felelősségteljes, tisztafejű felnőtt váljon...
    Álom...

  • 2009.09.10 09:30:15orgarin

    vágtázo hallotkém tégedki kérdezett? gondolom h kivagy szal sztemkussolj :D

  • 2009.09.10 09:31:52orgarin

    N ÉS EZÉRT ÉÉÉN IS!

  • 2009.09.10 09:33:52orgarin

    nemtom befejezni mert elmegy anetsajna nahm1bball

  • 2009.09.10 09:40:55csutkababa

    orgarin
    Sajnos nem értem:(

  • 2009.09.10 09:46:27Silverveil

    Rendszeres porontyozók egy kis info nektek:

    Van a wowhoz kapcsolódó magyar blog, ahol elvileg kiélhetnék magukat az öntudattal rendelkező büszke tizenéves hordások, stb. De ott azért illik tudni helyesen írni, az offolástért moderálás jár, így ott van akinek sajnos nem ad teret a virtuális játszótér.

    Ha nem kapja meg a két zavarodott gyerek a figyelmet, majd szépen lelép magától:)

  • 2009.09.11 23:10:03Capppa

    Najo nekem k!rvára elegem van ebből a sz!r bol én csak a cikhez írtam a véleményemet semmi más ez az én gondolatom és mondhatok akármit meg hogy kis 10éves p!csök nem érdekel aki lenézi a kisebeket az meg egy nagyképü f!sz és enm külömbözik a kisebektöl am én meg szeretem a Wow ot és azért elleneztem ezt
    am meg csutkababa ezt hogy érted hogy
    De a komoly felnőtt vitában értékes lenne egy éretlen emberke véleménye a felvilágosításról, a többiről nem is beszélve...
    Moist ugy érted a véleményem sz!rt se ér vagy pedig hasznos?

  • 2009.09.14 10:18:16orgarin

    low azaki a wow-ot szharnak tartja enyibye alltegnap 21órát gépeztem és még élek ..

  • 2009.09.14 11:30:59csutkababa

    Capppa
    Úgy értettem, hogy ugyan nem ebben a témakörben, mert ehhez nem értek, de a szexuális felvilágosítással kapcsolatos poszton igazán írhatna egy érintett kiskamasz, gyerek, kamasz, hogy látja ezt a dolgot.

  • 2009.09.18 17:32:26Capppa

    Jah jó okés kösz értékelsz

  • 2009.11.27 23:37:59Capppa

    Nah all nem jőnek a kommentárok ×Đ
    Am kül még mindig nem értek valamit ha valaki szeret valamit a másiknak miért kell fikáznia? most pl nem a WoW ra gondolok hanem 1 általán miért olyan jó ez nekik? de ha már wow akk térjünk vissza rá tinektek nincs más dolgotok és ide feljártok és kiröhögitek azokat akik elmondják hogy hogy nem minden úgy van ahogy látszik pl amit írtam is hogy attól hogy még valakinek nincsenek korlátai attól még enm az adod személy vagy tárgy tehet róla hanem ö vagy te vagy én mert most hogy az a gyerek lefordult az enm jelenti azt hogy a wow nak van ilyen hatása hanem az hogy a pici gyerek szépen eklzárkozik anyuci meg apuci sz!arik rá és akk csodálkoznak ha a gyerek a földön fekszik am emg ennek més oka is lehet a gyerek gyógyszert szed és nem vette be vagy nem bírta a fen maradást esetleg túlsókat ivott valamiből pl Energia ital és attól de ezt nem tudhatjuk mert pontosan nincs le írva hogy a gyerek mit csinált még ott bent nah Jó8 all

  • 2009.11.27 23:48:27nyina&mika

    Capppa, én átverekedtem magam a szövegeden, ami nem volt egyszerű, de mostmár van miért büszkének lenni magamra.
    azt áruld el, hogy az első sorodban lévő szmájli mit jelent és hogy hány éves vagy. kérlek. megesz a kíváncsiság miatta, és egyáltalán nem amiatt, mert fikázni akarlak.

  • 2009.11.28 00:57:10glad az egyetlen

    Elöször azt hittem, hogy diszlexia, de nem az, csak inkább egy olyan ember írása, aki chat-elni szokott és most folyamatos írásra kényszerült. :)
    Tiipem szerint 13-17 év között....

  • 2009.12.31 23:42:27Capppa

    nyina&mika Bazd+ :D XD
    akkor Legyél büszke troféátis kapsz
    am igen 14 vagyok és nem érdkel ezek után ki mit mond mert az elétkor nem jelent anyi mindent

  • 2010.09.23 15:50:38Criess

    Szeretem az ilyeneket ... Valakinek nem jön be a wow akkor csináljunk egy olyan hírt h az uj kokaine .. Jah mert valoszínű jobb lenne h ha beszívva mennék neki kocsival egy ártatlan családnak és nem én döglenék meg hanem az aki ártatlan . Ha már itt tartunk akkor játszak inkább ilyen játékokkal ?? (Képek)
    [link]

    [link]

    [link]

    [link]

    ez egy néhány világszerte elterjedt játék teljesen megszokott képei . Emberek ezek ellen senkisem tiltakozik pedig szerintem jovan károsabb lehet egy tizen éves gyerek számára az ilyen játékok , hiába 18 as játék ugyan úgy játszik vele .

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta