SZÜLŐSÉG

Ideje körülnézni bölcsiügyben!

2009. március 2., hétfő 08:00

Tudom, hogy még korainak tűnik, de lassan el lehet kezdeni gondolkodni, menjen vagy ne menjen csemetétek bölcsődébe. Sokaknak persze ez nem kérdés, megy, mert vissza kell menni dolgozni. Akármiért, de kell. Áprilisban vannak a beiratkozások, tehát márciusban már érdemes nézegetnetek a kiszemelt intézmény kapuját, ajtaját, mert ki szokták írni rá a pontos dátumokat.



Rendszerint egy hét áll a nagyérdemű rendelkezésére, amikor is délelőtt (délután négykor már nem érdemes, mert nincs ott csak gondozónő és egy rakás gyerek) beírathatja élete értelmét a közintézménybe. Na ettől a naptól egyébként ne várjatok csodát, itt még csak regisztrálják a jelentkezést, döntés később születik, amiről kaptok értesítést.

Ha felvették a porontyot, lehet örülni. Ha nem, akkor fellebbezni lehet a kerületi Egyesített Bölcsőde vezetőjénél. Túljelentkezés esetén szociális alapon döntenek a felvételről. Érdemes a beiratkozás előtt többször arra járni a gyerekkel, nézelődni, mutogatni neki, beszélgetni róla, hogy mi ez az épület.

De azt, hogy "ide fogsz járni", nem szabad mondogatni, hisz ugye nem tudni előre. Valamikor tavasszal vagy nyár elején tartanak egy nagy szülői értekezletet, itt elmondanak mindent, ami fontos. Feltétlenül menjetek el.

Anyabanya

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.03.02 13:12:52vöröske

    Nálunk Dunakeszin is hasonló a szitu, az állami bölcsi,ovi teljesen túl van terhelve 2 éves várólisták vannak,ellenben 3-4 új lakópark kb 1000 új gyerekkel. Az egyik ismerős bement az önkormányzatba és számon kérte, hogy ha már beszedik az adókat a lakóparkoktól, miért nem épülnek bölcsik,ovik? Azt válaszolták, hogy nem gondolták, hogy ennyi kisgyerekes fog ideköltözni!!!!!!!!!! Vicces.

    De vannak magán ovik és bölcsik is, én találtam egy egész jó bölcsit, kicsilányom 2 éves szeptemberben kezdi. 63 ezer/hó, de ad az önkori havi 20 ezret,és a bölcsi adja a pelust.Bio kaját kapnak,ballonos vizet, és ha beteg a gyerkőc napi 600 ft ot elengednek!!

    Ez általában nem szokás! Ja és ami pozitív, vadonatúj épület,kultúrált,tiszta,kedves-rugalmas óvónőkkel 13 gyerekre 3 óvónő.

    Ha lehet választani a baby sitter és a böcsi között szerintem jobb a gyereknek a többi gyerek között.

  • 2009.03.02 13:19:36csutkababa

    Vöröske

    Akkor havi 43 ezer a bölcsi? VAgy a 20 ezer a támogatás a gyerek után, és akkor 83/gyerek/hó?

  • 2009.03.02 13:55:47vöröske

    Hát sajna igen 43/gyerek.De mivel más nincs ez is valami, és az ismerősök szerint akiknek szintén magánba jár, ez még jónak számít.

    A baby sitter legalábbis a mienk akit csecsemő kora óta ismer 1000.-/órát kér.

    És szerintem az, hogy a pelust ők adják az is számít mert az én lányom napi 10-12 pelust használ szóval ha azt is levonod, nem rossz.

  • 2009.03.02 14:00:05Magenta

    vöröske, melyik bölcsi ez?

  • 2009.03.02 14:00:47Magenta

    na

  • 2009.03.02 14:09:48vöröske

    Baby bocsok, Dunakeszi Táncsics M. u

  • 2009.03.02 14:37:28Magenta

    Köszi, ránézek. :)

  • 2009.03.02 14:44:29erakucko

    Hát igen, a családi napközin már én is sokat elgondolkodtam. Egy tanfolyam elvégzése már szakemberré teszi az embert. Én, aki végzett óvodapedagógus vagyok, és mint főállású anya vigyázok gyerekekre, én feketén dolgozok.A szülőket nem zavarja, és árban is megfizethető. De az a röhelyes, hogy ha lejár a főállású anyaság mehetek vissza a munkahelyemre óvónénizni, nem tudom hivatalosan megcsinálni mert ha kiszámolom (és már hányszor átszámoltam)ugyanannyi pénzem maradna , mint az állami óvis keresetem.Pedig sok kisvendégem van, de ők sem tudnák megfizetni a dupláját.

  • 2009.03.02 14:48:52Bato

    Nálunk azt mondták, hogy várólista ugyan nincs, de nem biztos, hogy abba a bölcsibe kerül a gyerek, amelyikbe beiratom. Feltétel nálunk is, a munkahely igazolása, ja és a helyi lakcím. Én ezért jelentettem át a kicsit meg magam az új helyünkre. Megtartottuk a régit ideiglenesnek.

    Hanyattka, ha jól tudom, akkor az oviba mehet, ha április 30 előtt tölti be a 3, évet. A fiam spec tegnap töltötte be a 3. évet és ma kezdett az oviba.

  • 2009.03.02 14:50:49Bato

    erakucko. Én szívesen beadnám a kicsit családi bölcsibe, de úgy tudom, hogy a környéken nincs ilyen. Nem tudod véletlenűl, hogy hol tudok utánna kérdezni?

  • 2009.03.02 14:55:42erakucko

    Bato

    www.csana-info.hu/

    Ez a családi napközi hivatalos oldala.

  • 2009.03.02 14:55:53Vakmacska

    Bato, küldjem neked is amit írtam? (most küldtem kettőnek....:-)))



    addig is: www.csana.hu, a fő forrás....



    Tünde, muszáj asszem erről most már megcsinálni a Porontyképes változatot....



    nekem július 20-án töltötte a lány a hármat, és szeptemberben simán mehetett oviba.

  • 2009.03.02 14:56:22Vakmacska

    bocs, tényleg csana-info, elgépeltem szegényt...

  • 2009.03.02 14:57:52Vakmacska

    erakucko, akkor te is hozzászólhatnál, hogy pontosak-e a számításaim amit a csana alapján csináltam, amit írtál eléggé engem igazol.

  • 2009.03.02 15:00:23erakucko

    Vakmacska

    Szia!

    Elküldenéd nekem előtte az anyagodat?

    erakuckokukacfreemailponthu

  • 2009.03.02 15:00:24Bato

    Vakmacska, erakucko köszi. Közben találtam a neten egy győrit, de kicsit sokallom az árát. Ez van, marad az állami retro bölcsi.

  • 2009.03.02 15:02:09Persela Slytherin

    Csak jelzem, a csanainfon töredéke sincs fent a csanáknak (nem az ő hibájuk), ajánlom a guglit...

  • 2009.03.02 15:03:15Tessina

    akit érdekel, itt megtalálhatók a feltételek:

    www.csana-info.hu/content/index.php?menu_id=4

  • 2009.03.02 15:06:51Persela Slytherin

    AZ egész csana téma meg szerintem egy kicsit elnagyolt, lehet jól csinálni, átgondoltan, meg lehet úgy, hogy le van tojva minden, csak minél többet kaszáljon a szülőkön az ember. Én pl. nem vagyok óvodapedagógus, ezért szeretnék bölcsis korosztálynak nyitni, mert velük "még csak" játszani kell, egyáltalán nem érzem magam felkészültnek arra a fajta célzott foglalkozásra, amit a saját gyerekeim óvónői csinálnak nap mint nap. Tehát, ha nagyobbakat is szeretnék fogadni, az első időszak után tuti keresnék egy óvónőt és alkalmaznám. Ugyanakkor a csana nonprofit, tehát nem túl bő a keret, amiből gazdálkodni lehet, mert azért a szülőket sem lehet a végtelenségig terhelni anyagilag. Én így gondolom, más meg nem. Ettől lesz az egyik csana ilyen, a másik olyan. És pont itt van a veszélyforrása is.

    (Azt egyébként én sem értem, hogy óvódapedagógusoknak minek kell elvégezni a csana tanfolyamot, de ez van, csanában dolgozáshoz csana papírt ír elő az állam...)

  • 2009.03.02 15:08:55Tessina

    hát ezt sokan írtuk egyszerre:P



  • 2009.03.02 15:09:28erakucko

    Először annó 4 éve a játszóteres anyukákkal találtuk ki (ismertek engem, óvónénis koromból), hogy vigyáznék a gyerekeikre. Lementem az önkormányzatra, hogy milyen engedélyek kellenek. Na akkor még semmi nem kellett,mondván de. csinálom étkezéssel nem foglalkozom.Semmilyen engedély nem kell, ha 8 gyereknél többre nem vigyázok. Így indultam. Azután kitalálták ezt a családi napközit. Utána néztem, és röhögtem egy nagyot. Én aki elvégeztem a főiskolát csak akkor vezethetek ilyesmit, ha elvégzem jó pénzért a csana tanfolyamát, és kitaláltak egy csomó engedélyt, ÁNTSZ, tűzoltóság stb. Na ezután leültünk a szülőkkel és megbeszéltük a témát. maradtunk az eredeti felállásban. Az egy dolog, hogy már egy csomó olyan gyerek megfordult a kezem között, akiket ilyen hivatalosan működő családi napköziből hoztak, és tény, hogy valamiért a kerületi védőnénik is inkább engem ajánlanak. Úgyhogy azért én megválogatnám, hogy hová adom be a gyerekemet. Szerintem a pedagógus végzettség a minimum.Vagy bölcsödei gondozó. Persze szerintem az is megérne egy misét, hogy 0-12 éves korosztályt gondoz a családi napközi. Egy tanfolyam elvégzése után?????

  • 2009.03.02 15:16:03Vakmacska

    erakucko, mindjárt küldöm. Erre mondtam pont, hogy egymásnak ellentmondóak a szabályok, egyszerre túl lazák és túl szigorúak.

    Pedagógusi végzettség az előny, de elgondolkodtató, hogy kéne-e megkövetelni - sztem nem feltétlenül kéne - ezzel ugyanis kizársz egy rakás kistelepülést. Külföldön ennél képzetlenebb a legtöbb au pair, (van is belőle gond bőven mondjuk), de elvileg a saját gyerekeinkhez sincsen szaktanfolyamunk. A 0-12 éves korosztály sztem inkább azért került bele, hogy hogyan kezeljük a család saját gyerekeit ha vannak - amúgy elsősorban az 1 és 5 év közöttiekre lenne a dolog kitalálva.



    Szép lassan lelőjük itt az egész témát, de jó, hogy múlt héten fejeztem be a doksi egypontnullás verzióját....

  • 2009.03.02 15:18:19Tessina

    Vakmacska, ha most megbeszéljük, akkor is lesz egyben, összeszedve elolvasni:)

  • 2009.03.02 15:21:06Vakmacska

    ...de addig még bővül a dolog, de jó hogy idejöttek azok, akik már csinálják vagy hamarosan csinálni fogják....

  • 2009.03.02 15:54:45erakucko

    Vakmacska

    Nagyon jól összeszedted a lényeget. Maximálisan egyetértek az egésszel.Úgy tűnhetett, hogy szegény csanások ellen szóltam. Nem így van. Tudom, hogy ebből meggazdagodni nem lehet, sőt egy rendes fizetést is elég nehéz összeszedni belőle. Igen vagy te egyedül csinálod,(de akkor éjjel-nappal), vagy elúszik az a kis pénz a segítődre. Minden elismerésem az ővék, akik szakmai hátérrel, lelkesen végzik. De én nem csatlakozom hozzájuk. (az a piszkos anyagiak) Örülök, hogy adódott ez a lehetőség, kihasználom amig a lehet, aztán vissza az állami taposómalomba. (és én még örülhetek, hogy van hová visszamennem)

  • 2009.03.02 16:15:15Vakmacska

    És mámegint Európa, a nemek közti fizetési, foglalkoztatási, nyugdíj stb. egyenlőtlenségről:



    ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=en&catId=681

  • 2009.03.02 17:13:03anyabanya44

    Persela Slytherin



    Tényleg komolyan gondolod, hogy egy bölcsis korúval csak játszani kell?

    Gyere el egy, csak egy napra a bölcsibe, és igen hamar rájössz, hogy nem csak játszunk egész nap.

  • 2009.03.02 20:32:27Persela Slytherin

    Anyabanya: nem ezt mondtam...

  • 2009.03.02 20:50:17anyabanya44

    Bocs, most olvastam újra, most vettem észre az idézőjelet.

  • 2009.03.02 21:27:30Persela Slytherin

    Kár, pedig altatás közben már kigondoltam a védőbeszédemet a csana mellett és a vádbeszédemet az állam nappali gyerekmegőrzési hiányosságai ellen:-)) Na, akkor azt most dobhatom a kukába:-)

  • 2009.03.02 21:59:28undokmano

    Én nem tudom, hogy nálunk mi történik a bölcsiben napközben. Itt még a beszoktatás ideje alatt sem mehet be a szülő, mondván kicsi a csoportszoba. Ebből kifolyólag a gyerekem kapásból bizalmatlanul viselkedett, amikor étellel kínálták. Ugyanis nekem van egy rossz szokásom, ha valamivel megkínálja egy idegen a gyereket, akkor elveszem az idegentől (pl kolléganő), amit kínál és én adom a gyereknek. Na ez itt kapásból kimaradt. A gyerek egy álló héten át kizárólag puzzle-zott, mivel halvány kisegítő fogalma nem volt arról, hogy hogyan kell viszonyulni a többi gyerekhez illetve a felnőttekhez. Szerintem egy gyereknek a szülő a legfontosabb kontroll, rajta keresztül tanulja meg a világot. Ha tévedek, akkor bocs, nekem nem szakmám a gyerekezés.



    Ami számomra elgondolkodtató, hogy amíg nem járt a gyerek bölcsibe, addig teljesen másképp csinált dolgokat. Pl a férjem tanítgatta az orrfújásra. Bölcsi óta nem jön oda orrot fújni, sőt, szétkeni az arcán a trutyit... De evésnél is azt látom, hogy bölcsi előtt pl kultúráltan képes volt villával enni, azóta meg mindent kanállal vagy kézzel eszik csak. Régen nem volt probléma abból, hogy pelust cseréljek, ha szaros a gyerekem, mostanában meg képes akármeddig sunnyogni a teli csomaggal a seggén, és ha ki akarom cserélni a pelenkát, akkor balhé van, nem is akármilyen. A száját, kezét régen megtörölte kendővel vagy konyharuhával, bölcsi óta meg a száját lazán törli a ruhaujjába. Basszus, mit tanul odabent?? Bölcsi óta az itthon töltött órákban erőszakosan követeli, hogy meséljünk, énekeljünk, vagy hatszázadszorra ismételjük a tárgyak, események stb neveit. Mi történik vajon a bölcsiben? Nem a dadusokat akarom bántani, csak meglepő számomra a változás a gyerekem viselkedésében. Amióta beteg és itthon van, megint megtanulta, hogy normálisan kajálunk, vagy hogy kifújjuk az orrunkat, kezet mosunk. Tudja, mire való a vécé elég régóta, és most ismét elkezdett vécére járni napközben.

    Kicsit el vagyok keseredve. Ha nem lenne szükségünk arra, hogy bölcsizzen, inkább kihagynám az élményt. :(

  • 2009.03.02 22:12:15yukikoka

    Undokmano,

    mennyi idős a kisfiad? Munka miatt muszáj bölcsizni?

  • 2009.03.02 22:34:18psyché

    Undokmano, nincs vmi olyasmi nalatok, h szülöi munkaközösseg? nalunk is voltak problemak a bölcsiben, nem is keves, aztan a szülöi munkaközösseg segitsegevel megoldottunk a problemakat. Azota sokat javult az allapot.

  • 2009.03.02 23:03:48Persela Slytherin

    Megmondom őszintén, engem Undokmanó írásának az eleje háborít fel, ki is rúgtam volna a csoportszoba falait, ha a beszoktatáskor nem lehetek a gyerekemmel legalább pár napig!!!

    A többi, bár kiborító, de sajnos tipikus, sok gyerekkel nem tudnak úgy foglalkozni a gondozók, mint otthon anyu az ő 1-2-3-... szeme fényével, bezzeg a gyerekek egymással igen, el is tanulnak sok hülyeséget. Engem az oviban legjobban az a rengeteg marhaság borított ki, amit az addig teljesen választékosan beszélő 3 és fél évesem rövid idő alatt magáévá bírt tenni a csoport "bikájától"...

  • 2009.03.03 07:47:52anyabanya44

    undokmano

    Miért nem kérdezed meg a gondozónőket? Olyan nincs, hogy nem válaszolnak. Egyébként már készül egy iromány arról, hogy mi történik egész nap a bölcsiben. Nem értem miért nem mehettél be, hisz mindenhol előnyben részesítik az anyás beszoktatást.

  • 2009.03.03 08:19:18undokmano

    Na szerintem elszállt, amit írtam. :( Fenébe. Később felnézek, hátha addigra magához tért ez a fos progi, ami gondoskodik a frissülésről...

  • 2009.03.03 08:32:35erakucko

    Persela Slytherin

    "Kár, pedig altatás közben már kigondoltam a védőbeszédemet a csana mellett és a vádbeszédemet az állam nappali gyerekmegőrzési hiányosságai ellen:-)) Na, akkor azt most dobhatom a kukába:-)"

    Hát erről bizony lenne mit beszélni. Én is látom mi a különbség napi 25 gyerekkel foglalkozni mostoha körülmények között, vagy 5-6 gyerekkel, és megvehetsz minden eszközt. Csak azt nem tudom, te hivatalosan, hogy tudod anyagilag kikalkulálni. Egyedül vagy velük reggeltől-estig? Én azt nem bírnám. Két ember fizuja meg nem jön ki belőle.(szerintem)

  • 2009.03.03 11:29:59Alessia2

    Undokmanó, akkor ott a bölcsivel van a gond.



    Nálunk XIII. Aprófalva bölcsi csak jót mondhatok.

    Ott lehettem a beszoktatásnál és már rövid időn belül használta a villát, amit otthon még nem mindíg engedtünk:)Mindig orrfújás van, rájuk szólnak, ha nem, kézmosás a kislányom mániája lett, otthon is szabály, de amióta bölcsis, minden játék után, ORRFÚJÁS UTÁN IS!, wc után kézmosás. 2 évesen a fogmosás is már természetes, otthon kezdtük szinte baba korában, de a bölcsiben is odafiygelnek és napi 3 fogmosás tuti megvan.



    Tehát én beszélnék a helyedben a gondozókkal és otthon következetesen nem engedném, hogy máshogy viselkedjen. Amit otthon lát előbb -utóbb fontosabb lesz neki. (Ha tudja, hogy Anya ezt így és így szereti és nem így, akkor megpróbál a kedvedre tenni)

  • 2009.03.03 11:59:00undokmano

    Hát nem, nem javult meg semmi sem. A hszem úgy tűnik, jól elszállt. :((((



    Nálunk tisztasági csomagban sem szappant, sem fogmosót nem kértek. A fiam amióta foga van, fogat mos. Itt a tisztasági csomag abból áll, hogy vigyek be lázcsillapító kúpot, pelenkát, popsitörlőt, 2 guriga vécépapírt, százas zsepit és szalvétát.

    Az önkormányzat szerintem semennyire nem finanszírozza a bölcsit. 200ft térítési díj van per nap, és a gyerekek rendszeresen kapnak sütit meg tésztát, amin ki vagyok akadva... Vácon pl tudom, hogy 300 ft a térítés és csak levest, főzeléket, meg gyümit kapnak a kis vöcskök.



    Itt a bölcsinek van saját alapítványa, abból finanszírozzák a gyerekeknek pl a játékokat. Heti 1 gyümölcsnap van, amikor a szülők a gyerekkel együtt reggel pár szem gyümit is be kell vigyenek, amit délelőtt a gyerekek megesznek...



    Itt a bölcsiben lepukkant a berendezés, 2 gyereknek van 1 öltözőszekrénye... És sorolhatnám. A csoportszobák kicsik és nem szellős-világosak. Komolyan mondom, nagyon elkeserítő, ami itt van. A város vezetése leszarja, hogy itt a városban ez az egyetlen bölcsi van, kb 50 gyereket képes befogadni, a város 17ezres lakosú, és a környékbeli falvaknak, városoknak a gyerekeit is ide kéne hogy bevegyék... Rettenetes körülmények között kell dolgozniuk szerintem a bölcsis néniknek. Amúgy a bölcsődei dolgozók nagyon kedvesek, több anyuka is mesélte, hogy mennyire elégedettek a bölcsivel. Lehet, hogy csak nekem vannak extra elvárásaim??



    Mindenesetre, ha a fiamnak marad ez a középfülgyulladásos mizériája, akkor kiveszem. Semmilyen szempontból nem lenne jó, én a sérvem miatt nem tudom ellátni megfelelően, ráadásul már akármikor indulhat a szülésem is... A fiam 2 éves. Séták alkalmával keresi más gyerekek társaságát. Nyitott kiskölök, és tudom, hogy én már kevés vagyok neki. Sokminden összejött most az elkövetkezendő pár hónapra, és szerettem volna, ha csak egyetlen gyerekkel kell foglalkoznom, hogy hová tegyem, amikor vizsgázom. Egy pár hóssal még be tudok menni vizsgára is, de egy 2-2,5 évessel nem tartom valószínűnek... :(

    Segítségem sajnos nincs, a férjem melózik, és másfél év múlva én is megyek vissza. Anyagi okai vannak. Annak is, hogy szeptember óta a férjem volt az, aki gyeden, gyesen volt.

    Nem akarok senkit terhelni a nyomorommal, de tényleg családi-anyagi-egészségügyi okok miatt döntöttünk a bölcsi mellett. Úgyhogy most törpölünk a férjemmel, hogy mi és hogyan legyen a jövőben. Bölcsi vagy itthon, ha utóbbi, akkor hogyan tudom ellátni a két fiút majd (főleg, ha szülés után szükség lesz a sérvműtétre), hogyan fogom intézni a mindennapokat stb. Ha bölcsi, akkor meg ugye a folyamatos betegséghazahordás... Szóval, egyik megoldás jobb, mint a másik. Majd lesz valahogy. :)



    De akkor is bosszant, hogy miért van olyan bölcsi, ahol korszerű minden, más önkormányzatok meg miért szarnak bele, hogy milyen körülmények között vannak a csöppségek???

  • 2009.03.03 12:14:27Alessia2

    Hááát...nem egyszerű.

    Fogkrémet/fogkefét azt nekünk kell vinni, folyékony szapapnt, szalvétát, wc papírt, zsepit minden hónapban 1x.

    gyümölcsöt is rendszeresen visz, aki tud.

    Megunt játékok is ott landolnak.

    sérvműtét nélkül el fogod látni a két pöttömöt. nekem is 2 év van a két gyerek között, az első 6hónap szépséges rémálom volt, aztán könnyebb lett a helyzet.:))nekem se volt segítség, sőt még tanítottam is otthon.....izgalmas volt. KITARTÁS.

  • 2009.03.03 12:27:17Alessia2

    hanyattka: Nálunk a kislányom februárban lett 3 éves és nem veszik fel év közben, csak szeptembertől. Pedig már előtte évben szóltam, oda jár a tesó és így sem........:( mert már lezajlott a beszoktatási fázis és ez összezavarná a gyerekeket.........

  • 2009.03.03 12:32:15undokmano

    Alessia, köszi a bíztatást. A rutinos óvónéni rokonom szerint kötélidegzetem van, olyan a 2évesem. Pedig ő elég türelmes nő, és bő 2 évtizede húzza az igát óvónéniként, és néha iszonyatos gyerekek is kerültek a keze alá. De ő azt mondta, hogy nem bírná a gyerekem elviselni. Szóval, reménykedem, hogy túlélem a két kiscsávóval a következő másfél évet. :D

  • 2009.03.03 19:03:49anyabanya44

    Én önkormányzeti bölcsiben dolgozom, ott nem szarják le. Lehet, hogy nem vagyunk olyan jól felszereltek, mint egy magánbölcsi, de ami kell, azt megkapják a manócskák. Alessia2! Ez ugyanaz a kerület:)

  • 2009.03.03 19:32:16undokmano

    Anyabanya, én csak azt nem értem, hogy egyes önkormányzatok miért fordítanak gondot arra, hogy a gyerkőcök mindent megkapjanak, máshol meg a bölcsin és a bölcsiseken húzzák meg a nadrágszíjat.

  • 2009.03.03 20:11:24Vierre_

    Nem tudom.



    Itt észak budán az égatta világon semmi para nincs a bölcsivel-ovival. Teljesen fasza kis szobák, nagy udvar, kellemesen felszerelt- csúzda, hinta, bölcsi dettó, egy két gondozó még a régi iskola, de van remény...

    Szóval erre nincs ok a panaszra szerintem.

  • 2009.03.03 20:21:02anyabanya44

    Attól is függ, hogy hol van a bölcsi. Ha a fővárosban, a kerület se mindegy. Vannak kerületek, ahol több pénz van ilyen-olyan okokból. Van ahol semmire nem jut:(

  • 2009.03.03 20:54:34LeVilli

    undokmanó, miért? milyen a gyereked, olyan "nehéz" vele?



    Tud vki vmit a Zalai úti bölcsiről? Hogy lehet bekerülni, mik a feltételek?

  • 2009.03.03 21:18:16LeVilli

    XII. ker.

  • 2009.03.03 21:36:10undokmano

    LeVilli, könnyebb volt az ikerhúgaimmal egy egész napot egyedül lehúzni, mint a fiammal 1 órát. Amúgy nekem fel sem tűnne, ha nem látnám azt, hogy mások gyereke mit csinál, meg nem lenne néha néhány apróság, amit el kell intézni. Mondjuk melót telefonon vagy emailben, esetleg a férjemmel olyan apróságokat megbeszélni, hogy vásárlás címén mit kéne meg honnan hozni, vagy megbeszélni, hogy mit mondott a gyerekorvos vagy a nőgyógyász... Ha épp normális passzban kapom el a gyereket, akkor nem okoz gondot az sem, ha leülök tanulni, de ez igen ritka manapság. Férjem mondjuk már kora reggel úgy kel az utóbbi pár hétben, hogy égnek áll a haja. Pedig ő aztán tényleg türelmes ember.



    Vierre, Óbudán pl én szívesen pakolnám bölcsibe-oviba a gyerekem. Én ott jártam közel 30 éve bölcsibe, meg még egy ideig oviba, és ha kiszaladok a nagyanyámékhoz, akkor mindig elcsodálkozom, hogy szinte ugyanolyan, mint régen volt. Persze csak kívülről elnézve. Nálunk nem az a régi kockaépületes bölcsi van, hanem egy régi házból lett kialakítva. Nem túl gyerekbarát. :( Ez persze nem a gondozókon múlik.

  • 2009.03.03 22:29:53Cobold

    Itt Újbudán másként megy. Megszületik a gyerek, és azonnal mégy beíratni, mert kb. 2 éves a várólista. Sok a gyerek.

    Beíratási időszak... ilyen itt nincsen. Vagyis mindig az van.

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta