SZÜLŐSÉG

Jogellenesen akadályozták meg a portugálok az abortuszhajó kikötését

2009. február 16., hétfő 09:00

Az Emberi Jogok Európai Bírósága elmarasztalta a portugál kormányt azért, mert a kikötői hatóságok megakadályozták, hogy a Borndiep nevű hajó kikössön az ország partjainál. A holland felségjelű hajó a Women on Waves nevű holland nonprofit szervezet tulajdona, mely feladatának tartja az abortusz biztonságos módjainak népszerűsítését, ezzel együtt a bizonytalan és veszélyes körülmények között elvégzett beavatkozások számának visszaszorítását. Úgy vélik, minden nőnek tisztában kell lennie alapvető jogával, hogy saját maga rendelkezik teste felett, és ennek értelmében megfelelő feltételeket kell teremteni számára akkor is, ha terhessége megszakíttatása mellett dönt. A szervezet aktivistái felvilágosító előadásokat tartanak, tiltakozó kampányokat szerveznek a túl szigorúnak ítélt abortusztörvények ellen, és abortusztablettát biztosítanak a fedélzeten mindazoknak, akiknek saját országuk szabályai szerint egyáltalán nem lenne lehetőségük megszakíttatni terhességüket, vagy hazájukban nem állnak rendelkezésre a biztonságos abortusz eszközei.



A törvények alól természetesen egyetlen állam polgárai sem bújhatnak ki, melyet a holland szervezet oly módon old meg, hogy a világ különböző pontjain hajója fedélzetére veszi azokat, akik élni kívánnak a gyógyszeres terhességmegszakítás lehetőségével, de erre hazájukban valamilyen okból nincs módjuk. Az adott ország törvényeinek érvényessége ugyanis csak a tengeri felségterület határáig terjed, azon túl, a nemzetközi vizeken viszont már olyasminek sincs jogi akadálya, ami a partokhoz kicsit közelebb még törvényellenes lenne.

A Borndiep 2004 augusztusában is e célból közeledett a portugál partok felé, a hatóságok azonban hadihajóval állták útját a kikötni készülő holland hajónak, és arra hivatkozva szólították fel a kapitányt a portugál vizek elhagyására, hogy gyanújuk szerint a hajó személyzete illegális beavatkozásokat és gyógyszereket szándékozik felkínálni a szigorú portugál abortusztörvények alól kibújni akaró nők számára.

Az eset nyomán a szervezet panaszt nyújtott be az Emberi Jogok Európai Bíróságához, melyben azt kérte a strasbourgi bíróktól, hogy minősítsék jogellenesnek a portugálok eljárását, hiszen a hajón tartózkodók nem kívántak illegális abortuszokat végezni, csupán tájékoztatni az érdeklődőket a terhességmegszakítás biztonságos módjairól. Álláspontjuk szerint az incidens pillanatában semmi olyan nem zajlott a hajón, ami akár a portugál, akár a holland, akár a nemzetközi törvényekbe ütközött volna.

A jog malmai Strasbourgban is lassan őrölnek, és közben a portugál abortusztörvények szigora is enyhült valamelyest 2007-ben, így ma már nem csak akkor engedélyezik a terhesség megszakítását, ha az anya élete közvetlen veszélyben van. A határozat meghozatalához több mint négy évre volt szükség, de végre megszületett.

A Women on Waves honlapján is közzétett határozat szerint az Emberi Jogok Európai Bírósága döntésében elismeri ugyan, hogy a portugál kormány az érintettek egészsége védelmében, a jogrend megóvása és a visszaélések megakadályozása érdekében tette, amit tett, intézkedése azonban aránytalanul és indokolatlanul szigorú és erőszakos volt. Véleményük szerint a portugál hatóságoknak számtalan más lehetőségük nyílt volna arra, hogy kontrollálják a hajón zajló eseményeket. A bíróság igazat adott a holland szervezetnek abban, hogy a portugál kormány megsértette az uniós polgárok szabad mozgáshoz és szólásszabadsághoz való jogát azzal, hogy hadihajót küldött a Borndiep útjába, még akkor is, ha a hajó végül is kiköthetett Portugáliában.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.02.16 14:45:57Magenta

    Hová lett a kommentem?

  • 2009.02.16 15:00:16cozumel

    Petitecsuti



    ezek nagyon osszetett kerdesek :)

    Nekem ehhez innom kell meg egy kavet, itt meg kora reggel van :D



    Igen, az allamnak nincs joga gyilkolni, hiszen ne felejtsuk el, az "allam en vagyok". Meg Te is, meg Magenta is, szoval az allam sem egy emberektol fuggetlen szervezet.



    Es valojaban a borton sem jo. Az a helyzet, hogy megjartuk a Holdat mar 50 eve, de itt a foldon meg alapveto kerdesekben tok tanacstalanok vagyunk.

    Mert, hogy a bortonnek semmi ertelme -azonkivul, hogy elszeparal- az tuti.



    Vonegutt: God bless you dr. Kevorkian

    ha meg nem olvastad Petite, akkor kotelezo!

  • 2009.02.16 15:29:46cozumel

    Lapetite



    mi az a maxitatyo? :D:D:D



    A fickok 99%ban erosen tulteng a semmit meg nem talalo gen, igen, ez igy van. Ha szembejon vele a tesztaszuro es koszon neki, akkor se talalja meg, csak ha en adom a kezebe :D



    A hullam kinek a filmje?

  • 2009.02.16 15:45:36cozumel

    Jaaaa, ezek a nagy noi taskak, amiben en soha semmit nem talalnek meg, ertem mar :D



    Kerdesre a valasz: ha kinyitod a hutot, meglatod a repertoart :)

    Az enyem sosem kerdezni, ha ott a tuzhelyen a kaja, akkor foztem, ha nincs, akkor tudja, hogy a hutoben talal valami emberi taplalekot. Ugyes fiu, keszit maganak :)

  • 2009.02.16 16:09:23szenilla

    Szegény Obama jut eszembe, aki beiktatását követő napon legalizálta az abortuszt, aztán már verték is a tüntetők a kerítését. Ha meg megtiltja, akkor a szimpatizánsok vonulnak fel. Egyetértés soha nem lesz, kb annyira érdemes erről vitatkozni, mint hogy mi a jobb katolikusnak, avagy zsidónak lenni. Aki el akar vetetni egy gyereket, akkor is megteszi, ha tilos. Én azzal értek egyet, hogy minden nő dönthessen szabadon, mindezt úgy, hogy azt gondolom én soha nem vetetném el - vagy inkább: nagyon nem szeretnék olyan helyzetbe kerülni, hogy felmerüljön mint lehetőség..

    A bibi alapból szerintem nem ez, hanem a felvilágosítás, avagy annak hiánya. Kedvencem a "de hát hogy lehetek terhes csak egyszer szexeltünk". Rohadt nagy homály van, és nem csak a tizenévesek között. Sőt, ami még rosszabb prűdéria és álszentség. Nehezen felejtem el azt az esetet, amikor abban a középiskolában, ahol tanítottam az igazgató bejelentette a tanároknak, hogy jön egy egészségtanár(vagy mi?), aki végiglátogatja az osztályfőnöki órákat szexuális felvilágosítás témakörben. Ne tudjátok meg milyen zavart röhögcsélés és poénkodás volt a válasz a tanárok nagy részétől!! Ultra gáz - aztán meg bemegy és jól lecseszi a diákjait, ha azok hasonlóan reagálnak...

    Kissé hosszú lett - bocs

  • 2009.02.16 16:16:24csutkababa

    Szenilla

    Én anno felajánlottam, hogy a lányom osztályában amolyan nincs tabu módra bemegyek beszélgetni, óvszerhasználat banánon pl bemutatva, bármit kérdezhet, semmi nem tilos.

    Igazgató elsumákolta, osztályfőnök elsumákolta.

    Az ig. legfőbb kifogása az volt, jajj, mit szól az a vallásos/prűd/szégyellős szülő, fel fogja jelenteni a sulit, újságcikk lesz, jajjjj, neee...

  • 2009.02.16 16:19:39cozumel

    Csutka



    ezt nem mondod komolyan!

    ide most dulledt szemu csodalkozos ikont kell kepzelni, de sokat...

  • 2009.02.16 16:22:44szenilla

    Csutkababa

    na ez a gáz, nem az abortusz

    ami ugyanakkor nagyon rémisztő, hogy a mai gyerekek sokkal gyorsabban érnek testileg, mint mondjuk egy évtizede. Már most parázok mi lesz itt tíz év múlva...

  • 2009.02.16 16:27:13csutkababa

    És azt még nem is említettem, hogy sok tanár azt hiszi, az AIDS mosakodással kivédhető...

    Rég volt a nyolcvanas évek, amikor a csapból is ez folyt, mostanra elfelejtettünk félni tőle...

    Újra van sok kankó, szifilisz, hepatitis nemi úton.

    Felmérés volt, és ott derültek ki ezek a dolgok.

  • 2009.02.16 16:27:59csutkababa

    ja, már nem ez az igazgató:-)))

  • 2009.02.16 16:30:30cozumel

    Amugy igen, a szigoru vallasos neveles, az onmegtartoztatas kizarolagos elfogadasa a siker titka! Legutosebb pelda, Mrs. Palin 17 eves leanykaja.

  • 2009.02.16 16:32:37csutkababa

    Cozumel

    Jaja:-)))))))

    Nem lehet, hogy a lányka önmegtartóztatott, de a fiú nem????

  • 2009.02.16 19:37:37baudolinA

    Olyan szépen leírtatok mindent, hogy akár el is mehetek. :)

  • 2009.02.16 19:51:52nyuszómuszó

    Azért én nem egyszer hallottam már azután, hogy valaki, mintha csak az időjárásról beszélne, közölte, hogy abortusza volt, aztán kiderült, hogy tulajdonképpen nem becsúszott, hanem soha nem is védekezett, és nem is szándékozik, mert hát x év alatt csak y-szor lett terhes..



    Jó, ez behatárolhatóan 20 év alatti korosztály, és nem az értelmesebb fajtából, de azért elgondolkodtató, hogy rá fog-e valaha jönni, ha majd már ő lesz a huszas-harmincas korosztály, hogy az abortusz nem fogamzásgátlas..

    Bár a huszadik műtét után valószínűleg már nem nagyon lesz ilyen gondja, de addig semmi nem kényszeríti rá, hogy egyáltalán belegondoljon..



    Persze a tiltás nem megoldás, csak arra a kérdésre akartam válaszolni, hogy vajon összefügg-e a legalitás és a nagy szám..

    Szóval, szerintem igenis összefügg..

  • 2009.02.16 20:04:06hallohallo

    a fentebb, általam idézett számok inkább kiscsutit támasztják alá - talán annyi különbséggel, hogy portugáliából nagyszámú "abortuszturizmus" volt spanyolország felé, az illegális ab. mellett, és ott legalább biztonságos klinikákon történt.

  • 2009.02.16 20:16:39hallohallo

    szerintem itt másról van szó. olyan országokban tiltott az ab általában, ami hagyományosan konzervatív. márpedig ilyen országokban nincsenek felvilágosító programok az iskolákban, nincs támogatt és/vagy mindenki számára elérhető fogamzásgátlás, egyáltalán, tabuként kezelik a szexet.

    innentől egyenes út vezet a terhességhez.

    amúgy én ezen akadtam ki:

    www.origo.hu/itthon/20090121-evre-evre-egyte-tobbet-forditana-abortuszra-a-kormany.html

    először a címe miatt akadtam ki (gavallér a kormány - kormány hímnemű, és adakozik a megesett nők javára? bazz, az a nők adója is)

    aztán meg amiatt, hogy van ez az óriási keret, és mégsem ingyenes.

    aztán meg amiatt, és emiatt leginkább, hogy ha van ez a keret, amit nem használnak fel, hát miért nem a fogamzásgátlás támogatására/megelőzésre fordítják?

  • 2009.02.16 20:49:43Magenta

    Én a lányomon kívül a barátnőivel is lazán elbeszélgetek ilyesmikről.

  • 2009.02.16 20:55:31baudolinA

    Magenta,

    attól tartok, hogy te vagy az üdítő kivétel. Mikor tanítottam, folyton faggattak ilyesmikkel, én pedig válaszolgattam. Aztán egyszer eljött egy szülő, és felháborodottan kérte számon rajtam, hogy hogy mertem elmagyarázni a lányának a menstruációt (nem vicc, holtkomoly), mert az ő lánya "még nem olyan", ő még csak kislány.



    Mondom neki, hogy a lánya 13 éves (talán éppen ideje volna elmondani, hogy mi a franc az a havi vérzés), és sírva jött hozzám, hogy "ott lent" vérzik, és most mi lesz, pedig fiú hozzá sem ért, és őt otthon megverik, ha megtudják. Úgyhogy egy lendülettel az anyjának is elmondtam, hogy a menzesz nem azt jelenti, hogy a lánya lefeküdt valakivel. Teljesen kiakadtam...

  • 2009.02.16 20:58:45baudolinA

    Subbantósdi,

    köszi a linket, bár nagyon tendenciózus. Mondjuk részemről ha választani kellene, akkor már inkább az abortusztabletta, mint az abortusz. Az ilyen "magzatgyermek" összetételektől pedig kissé égnek áll a hajam.



    (De persze inkább nem szeretnék választani, úgyhogy teszek is ennek érdekében...)

  • 2009.02.16 21:32:31rita a felcser

    Baud

    Mennyi hulye vaaan.Jaj.Sotet kozepkor.

  • 2009.02.16 21:34:09Magenta

    Na rita, valamiben egyszer egyetértünk!

  • 2009.02.16 21:40:07rita a felcser

    Te Magenta ,te hany eves vagy? 31 ?

  • 2009.02.16 21:44:59Magenta

    33 múltam.

  • 2009.02.16 21:47:03Magenta

    Mér'?

  • 2009.02.16 21:48:16rita a felcser

    Kivancsi voltam

    Ja

    Mert Angelina Jolie is 33 :DDDDDDDDDDD

  • 2009.02.16 21:49:47Magenta

    Tudom, büszke is vagyok rá, bár többet ért el nálam. :P

  • 2009.02.16 21:53:01rita a felcser

    Hat nemtom ha pl egy moldvai kisvarosban szuletik es nem ket szineszhez....akkor lett volna Miss Suia :DDDDDDD

  • 2009.02.16 21:57:33Magenta

    Na ja, hát karrier szempontból elég nagy fórral indult.

  • 2009.02.16 21:57:49rita a felcser

    ....

  • 2009.02.16 22:04:37cozumel

    Magenta



    Ritanak igaza van, akkor lenne csak ertelme az osszehasonlitasnak, ha azonos korulmenyek kozul indultatok volna ;-)

  • 2009.02.17 06:35:58Subbantósdi

    "Én azzal értek egyet, hogy minden nő dönthessen szabadon, mindezt úgy, hogy azt gondolom én soha nem vetetném el - vagy inkább: nagyon nem szeretnék olyan helyzetbe kerülni, hogy felmerüljön mint lehetőség..

    A bibi alapból szerintem nem ez, hanem a felvilágosítás, avagy annak hiánya. Kedvencem a "de hát hogy lehetek terhes csak egyszer szexeltünk". Rohadt nagy homály van, és nem csak a tizenévesek között."

    szenilla: ezzel egy az egyben egyet tudok érteni, legalábbis ami az aránylag fejlett országokra jellemző. Mert az elmaradott térségekben, vagy olyan fejlett országokban lévő szegényebb "pontokon" még ennél is rosszabb a helyzet, a megelőzéssel és általában az egészségtudatos élettel kapcsolatban.

    baudolinA: szívesen.

    Én azt gondolom, a fiataloknak eleve nincs tiszta önképük még, egészségtudatosságról meg nehéz az Ő esetükben beszélni, otthonról sem ezt a példát hozzák, hiszen a szülők legtöbbje, az anyák, nagymamák nem ezt a példát mutatják, nem járnak, vagy ha igen, esetileg, ha már gond van, mert érzik, pl. nőgyógyászhoz.

    Egy anya legfőbb dolgának kell lennie a szexualitás elmagyarázása mellett, hogy a lányát akár már 18 évesen kézen fogja, és elvigye a saját nőgyógyászához.

    Én ezt a régimódi elvet vallom, engem így neveltek és bizony, így nem is lett gond...

    Igaz, én nem tizenévesen kezdtem el szexuális életet élni, számomra sajnos megdöbbentő, és nagyon is félek, hogy mi lesz majd, ha már a 14 éves lányom netalántán úgy fogja érezni, hogy akkor Ő nem él tovább, ha fekszik le a barátjával vagy csak egy alkalmi sráccal....

  • 2009.02.17 06:37:47Subbantósdi

    De ugyanez vonatkozik, másik oldalról, a fiamra is, hogyha Ő már ilyen idősen hajtani akarja a lányokat és talál is erre partnert, hogy oda kell figyelnie, hogy legyen óvszer...

    De ezzel kapcsolatban azért az apa szerepe is fontos.

    Minden szempontból fontos, hogy mik az alapok, a szülő az életével, a saját példájával hogy áll a kérdéshez és hogy mikor és hogy veszi a "fáradságot", hogy megbeszélje ezeket a dolgokat a gyerekével...

  • 2009.02.17 09:34:12szövetszöcske

    Itt mindenki a felvilágosításnál kezdené a harcot, én viszont azt gondolom, hogy azér csak egyes kivételezett családokban beszélnek ilyesmiről, meg azér nincs iskolában óra, tévében normális műsor róla, mer a magyar nyelvben egyszerűen normális szavak sincsenek, ezért kényelmetlen mindez. Előbb némi nyelvújítás kellene. Pillanatnyilag ha valaki azt mondja, hogy pénisz meg vagina, az kb olyan mintha azt mondaná nőgyógyászat vagy urólógia, hülyén hangzik, na, nem is szólva, hogy még a saját párunknak is röhejes azt mondani, hogy közösüljünk. Dugni-baszni-kefélni, ááá, mint a disznó viccek, rögtön vigyorog vagy felháborodik aki meghallja. Orális szex, mintha orvosi tankönyvből lépne ki, szopás-nyalás, ááá azt meg rendes feminista nem veszi a szájára.

    Naszóval az egészet én úgy kezdeném, hogy nyelvújító bizottság leül, kijelöli minden szexualitással kapcsolatos dologra-tevékenységre a neutrális, közhasználatba veendő szavakat, aztán ezt mintha nyelvtanfolyam lenne, sulykolni az emberek agyába, példamondatokkal, szövegkörnyezettel. Ha az ember füle megszokja, akkor utánna nem nehéz kimondani sem, ha megvan a szókincs meg a sablonmondatok, akkor senki nem röhögcséli végig a felvilágosítós órát az iskolában, hanem tud az információkra figyelni, vagy otthon megbeszélni a párjával.

    Bejött egy csomó technika, szexualitással kapcsolatos téma-probléma az országba, és még nem nőttünk fel ehhez, mindenféle pornófilekből ellesett technikákkal próbálkoznak sokak, csak megbeszélni nehéz a másikkal, aztán csudálkozik mindenki, hogy nem lesznek kompatibilisek a párjukkal.

    Egyébként, ez úgy kapcsolódik a témához, hogy mondjuk a lányunknak nem csak annyit kell megtanítani, hogy óvszer mindenek felett, hanem azt is, hogy figyelmeztesse majd a szeretett srácot(és ne mondjuk azon filózzon hogy jaj, hogy is mondja ezt meg).

  • 2009.02.17 10:07:01Subbantósdi

    "Bejött egy csomó technika, szexualitással kapcsolatos téma-probléma az országba, és még nem nőttünk fel ehhez, mindenféle pornófilmekből ellesett technikákkal próbálkoznak sokak, csak megbeszélni nehéz a másikkal, aztán csodálkozik mindenki, hogy nem lesznek kompatibilisek a párjukkal.

    Egyébként, ez úgy kapcsolódik a témához, hogy mondjuk a lányunknak nem csak annyit kell megtanítani, hogy óvszer mindenek felett, hanem azt is, hogy figyelmeztesse majd a szeretett srácot(és ne mondjuk azon filózzon hogy jaj, hogy is mondja ezt meg)."

    szövetszöcske: egyetértek Veled, azzal a kis megjegyzéssel, hogy eleve valahogy a lányokat talán arra kéne visszavezetni, bár ez lehet, szélbe kiáltott szó és függ a lány természetétől és a környezeti hatásoktól is, hogy ugyan ne már az legyen, hogy csak akkor ér valamit az élete, ha már 14 évesen elveszti a szűzességét, ráér erre még, nem tudom, de amikor én voltam fiatal, nálunk azért az én ísmerettségi körömben legalább 16 éves kort azért a lányok megvárták ezzel...

    Tehát nem mindenek felett óvszer, szóval hajrá kislányom, ha van kedved, már 13 évesen vagy akár hamarabb is ugorj ágyba vagy valamilyen egyéb helyzetbe a fiúval, hanem kicsit várni kéne még ezzel..

    Az a baj, hogy éretlenek ehhez még, agyban, nagyrészt, tisztelet a kivételnek, mikor a lányok döntő többsége elveszti a szüzességét, ezt sokan később is negatív dologként nem feldolgozva mindenféle lelki defektektől szenvednek...

    Helyettük is gondolkodni kell, még ha nem is érti, hogy miért...

    Persze ez a a gyakorlatban nagyon nehéz, de ha nem így gondolkodunk, akkor csoda, hogy ez van és csak utólag csodálkozunk, szidunk, sápítozunk a kialakult helyzetek miatt?

  • 2009.02.17 10:15:27baudolinA

    szövetszöcske,

    tökmindegy, hogy milyen szavakat használsz. Szerintem az emberek többsége nem a szavak "normalitása" miatt nem beszél erről, hanem mert közönségesen prűd, és mindenféle kifogásokat keres arra nézve, hogy ő "arról" miért nem beszél. Mert ő nem veszi a szájára a közösülés/szeretkezés/dugás szavakat, aha.



    Függ a közönségedtől is, hogy milyen szavakat használsz, de alapvetően nem hiszem, hogy olyan szörnyű lenne, ha valaki vaginát mond "felvilágosító órán"/otthon a pina helyett. Az a baj, hogy bármilyen szót találsz ki, sosem lesznek semlegesek, pontosan a téma miatt.

  • 2009.02.17 10:17:13szövetszöcske

    Subbantósdi, na igen, én mondjuk azt a szituációt feltételeztem, amikor a döntés a szexről már megszületett (és már mindegy, hogy hány évesen, vagy miért, lényeg, hogy helyzet van), ha meglennének a megfelelő kommunikációs sablonok (nem csak a pornófilmekből, a haveroktól, és az orvosiaskodó-tudományoskodó felvilágosító könyvekből megszerzettek), az sokat dobna mindenféle statisztikán(többek között az abortuszokén is), és csökkentené az esélyét annak, hogy az első pár eltrógerkodott alkalom aztán évekre szétcseszi a szexuális életet.

  • 2009.02.17 10:28:29szövetszöcske

    baudolinA, a szavak pont azért nem lesznek semlegesek, mert nyögvenyelősen használjuk őket. Ha sokszor használjuk, mindenkinek megszokja a füle, rááll a szája, aztán kivégeztük a tabut. Nézd például a szoptatás is intim dolog, fura hangulatú, mégis van rá jó kifejezés, és ha van róla egy fénykép, kevesen feszengenek, vagy érzik kínosan magukat. (hülye példa, de jobb nem jutott eszembe hirtelen) Ezt kellene elérni a szexuális dolgokkal kapcsolatban is, mert az ember csiinálnak mindenfélét, akkor is ha nem beszélnek róla, legfeljebb szarul csinálják, ha nem lehet róla beszélni.

    Ha a napilapokban arról írnának a kisszínesben, hogy kell frankó-technikásan óvszert húzni(ahelyett hogy az a szexuális téma, hogy mondjuk a májkeldzsekszon nyilatkozta, hogy szívesen szexuális életet élne bredpitt annyával), akkor egyrészt mindenkinek megszokná a füle és használná, másrészt értelmesebb lenne a témafelhozatal.

  • 2009.02.17 10:39:32baudolinA

    szövetszöcske,

    de egy "normális" (általad bevezetett) szót is lehet nyögvenyelősen használni, ha az adott ember prűd, vagy mocskos dolognak érzi a szexet. Vagy csak alapból annyira szemérmes, hogy nem tud erről beszélni. A szülés is jó kifejezés, tudok róla beszélgetni, de mégis feszengenék, ha meg kellene néznem egy szülésvideót.



    A második bekezdéseddel egyetértek, de ez szerintem nem annyira a szavaktól, mint a tálalástól függ.

  • 2009.02.17 10:54:05szövetszöcske

    baudolinA, ha valaki prűd vagy mocskos dolognak érzi a szexet, azon a kommunikáció nem segít az igaz, nem is akar kommunikálni róla. Én azt gondolom, nem ez az általános, hanem az, hogy az emberek sokan és sokmindenfélét csinálnak szexuális térén, és még ennél is többet szeretnének csinálni, és ennek ellenére inkább nem beszélnek róla. Nem azért mert mocskos dolog, hanem mert imidzsromboló róla beszélni, az ember bénázik, vagy röhejes lesz a végén, vagy túl rámenős-erőszakos, mindenki éli inkább a saját biztos szerepét amíg rá nem un és keres másik társat.

  • 2009.02.17 10:57:33csutkababa

    Mentőn voltam éjjel.

    Vittünk egy 25éves hölgyet, ÖTÖDIK szülése indult meg. A negyedik most 1 éves.

    Az első négyet akarták, az ötödik becsúszott, anyuka totál tájékozatlan volt MINDENFÉLE fogamzásgátlást tekintve.

    Gyors előadást tartottam neki a szoptatás alatt szedhető tabiról, a kémiai fog.gátlókról, és megkérdeztem, apa ismeri a gumit?

    A válasz: Jaj, nem hajlandó használni, micsináljak?



    No comment...

  • 2009.02.17 11:06:50baudolinA

    csutkababa,

    most nagyon csúf szavak jutottak eszembe a férjre vonatkozóan, de inkább nem írom le őket...

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta