SZÜLŐSÉG

Nem húzhat gyedre, aki nem húzott dolgozni

2009. február 11., szerda 18:00

Csak azoknak járhat gyed, akik legalább egy éve bejelentve dolgoznak, és azoknak is csak annyi ideig, amennyit ledolgoztak - értesült az MTI szocialista forrásokból. Eszerint azt a kiskaput akarják bezárni, amivel meglehetősen sokan éltek: a minimálbéren bejelentettek szülés előtt legalább egy hónapot fizetés nélküli szabadságon töltöttek, majd magas bérrel bejelentve visszamentek dolgozni pár hétre, merthogy a gyed alapját az utolsó fizetésalapján  számolták ki, ha 30 napnál hosszabb időre megszakadt a folyamatos biztosítási jogviszony. De ugyanígy juthatott gyedhez, azaz havi kb. 80 ezres apanázshoz bárki, akinek nem volt bejelentett munkahelye. Magyarán, aki két évig akar gyedet, dolgozzon le legalább két évet rendes pénzen bejelentve, különben megszívja. 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.02.12 14:57:04Heatherette

    hát akkor hajrá

  • 2009.02.12 14:57:27opti

    A véleményem, hogy a nyugati rendszer, rendszerek szarok. Sok nyugati országban élnek rokonaim, valahol fél év, valahol 4 hónap a gyed, valahol a fizu többszöröse, valahol ugyan úgy számolják mint nálunk. Németorszégban ha jól tudom pont nemrég emelték ismét egy évre vissza. Ugyanis az a pár hónap igazán nem elég egy babának, és a szoptatás ellen van. És ez nem jó. És az egy éves babát sem jó bölcsibe adni. Ezért én úgy gondolom, hogy a fent vázolt rendszer nagyon is jó, csak a kérdéseket kell még megválaszolni, hogy mi van a táppénzzel, bele számít-e vagy sem, ugyan úgy csak a szülést megelőző naptári év alapján számolnak avagy sem, ha a szülésig számolnak, akkor a táppénzt is alapul veszik-e avagy sem, ha zsinórban jön még egy gyerek, akkor mi van...



    Mert ha ezekre a kérdésekre rossz szabályok születnek, akkor nőhet az abortuszok száma, és nagyon nagy korkülönbséggel születhetnek csak gyerekek, stb...

  • 2009.02.12 14:57:34Vakmacska

    Cozu



    Hát nemtom, itt az ember nem béreli a lakhelyét hanem veszi. Kicserélni drága (illeték) vagy lehetetlen (ózdi panelért győri vécét vagy budapesti erkélyt se kapsz)



    Idősgondozás intézményesen nincs vagy rémes színvonalú vagy megfizethetetlen, Nekünk így orrunkra van ragasztva egy 90 éves meg egy 80 éves, úgy se egyszerű etetni őket hogy "csak" három kerülettel vannak arrébb. Anyámra meg mi vagyunk ragasztva, tekintve hogy amikor hazaérünk, általában akkor már rég nincs ovi, így viszont anyu ebéd után hazaviheti, vagy amikor megfelelő. Költöztetném magammal a nénit-bácsit meg anyámat? (lakni egyikükkel se lenne hm, problémamentes, utóbbit kipróbáltuk 4 évig...)



    Ja, a legtöbb barátunk is itt lakik, igaz aki nem az Helsinkiben meg Párizsban, meg lehet újakat szerezni, de nem kétévente, abban a mélységben, legtöbb általánosból való még....

  • 2009.02.12 14:58:18Bato

    Amúgy apám Dél-Somogyban keresi hülyére magát. 4 év alatt nagyon komoly megrendelői kört épített ki magának egészen a Balaton déli partjáig.

  • 2009.02.12 14:58:25szövetszöcske

    Én mérnökként végeztem vidéken, Kelet Mo-on, és az évfolyamomból azoknak lett jó munkahelyük, akik utánnamentek, gyakorlatilag mindenfelé az országban, Szentgotthárdtól, Szfváron és Győrön át Jászberényig. Múltkor volt évfolyamtalálkozó, nagyjából úgy nézett ki, hogy akik mozognak a meló után, azok azért elvannak mint a befőtt, akik maradtak a városban, azok meg tartották a panasznapot, hogy milyen cudar is nekik. Szerintem ez a valódi küzdőszellem, ha hegedülni kellene tanítanom Kenyában mer abból lehet éppen kenyérrevalót keresni, akkor megtanulok hegedülni meg Kenyaiul, és veszek egy repülőjegyet. Ha meg maradok mer nekem itt jobb, akkor nem verem a nyálam, hogy a köcsög kenyai hegedűtanárok miafrancér keresnek már jól...

  • 2009.02.12 14:59:35anyatájger

    Magenta, aranyos vagy, kösziiii! Mindenféleképpen leírom, ha összejött a dolog.

  • 2009.02.12 15:00:05Heatherette

    szöcske :)

  • 2009.02.12 15:01:06Magenta

    szöcske: :-DDD



  • 2009.02.12 15:02:20Bato

    szöcske:-) nálad a pont. Csak az a gáz, hogy ebben az országban genetikailag sír mindenkinek a szája, ahelyett, hogy megpróbálna tenni ellene. Tisztelet a kivételnek.

  • 2009.02.12 15:03:11Kis málna

    Szovetszocske. Lehet maradni és utána menni is egyszerre. Az évfolyamodban mennyi nő végzett?

  • 2009.02.12 15:03:39Kis málna

    Merthogy a gyed ugye Rólunk szól...

  • 2009.02.12 15:04:20anyatájger

    Hááát, nehéz dolog ez a költözés téma...

  • 2009.02.12 15:05:49Heatherette

    nemrég volt erről egy jó műsor valamelyik kisebb adón. hogy el kéne jutnia addig a magyar embernek is, hogy 30-40-50 évesen is váltson szakmát, tanuljon meg küzdeni, mert csak így lehet megmaradni. az én apám is mondogattak egypár évig, hogy ő már nem vált (45 körül), mert már öreg ő ahhoz. ügyvezető igazgatóként küzdött egy olyan cégért, ami hitelt vett fel azért, hogy a régi hiteleit kifizesse. gyakran fel sem vette a saját fizetése nagy részét. nem tudta elképzelni, hogy bármi mást tudna csinálni. aztán mégis...

  • 2009.02.12 15:05:55Bato

    Én 20évesen költöztem el otthonról, mert nem volt elég az, amit akkor ott kerestem. Első új lakhely 100km-re. Aztán 250km-re pár év múlva, már a párommal, mert nem akartunk albérletbe élni évekig és az akkori fizunkból másra nem számíthattunk. Itt mind a ketten jól keresünk, bár én most gyed-n vagyok.

    Párom a rendes melóhelye mellet még bedolgozik máshova is. Az megy félre, mondván válság van. Egyébként ő programozó. Állandóan próbálja képezni magát. Jelenleg ma azo országban nem sokan használják azt a programnyelvet, amit Ő, így van rá igény.

    Én pedig próbálok apámnak adminisztrálbni. Hátha alkalmaz gyed után, ha nem tudok visszamenni:-)

  • 2009.02.12 15:06:06szövetszöcske

    Kis málna: Voltak páran nők. Mondjuk durván a társaság negyede-ötöde. Akikkel azóta találkoztam, azok majdnem mind Pestre költöztek, itt élnek-dolgoznak, nem szanaszét az országban mint a hapsik, de ebből nem tudom mi a tanulság.

  • 2009.02.12 15:06:41Bato

    Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem feltétlen BP, ahol az ember jól kereshet. Illetve, hogy ne csak mindig állam bácsitól várjuk a megoldást.

  • 2009.02.12 15:06:57cozumel

    Igen, ugyanez megy itt is pepitaban.

    N.S.-ban egy haz kb. 120 ezer dolcsi, az mar palota.

    A mienk itt majdnem felmilla, es egy eleg szereny haziko.



    Az alberlet ott: 400-600 dollarert egy csinos lakas vagy kisebb haz.

    Itt, amikor a ferjem kezdett, 1000 dollar volt egy SZOBA!!!! alberleti dija. A furdo/konyha kozos hasznalatu volt.



    Belevagtunk, mert itt tudjuk fizetni a hatalmas mortgage-t, ott meg a nagyon keveset sem tudtuk volna, mert a semmibol pontosan semmit lehet fizetni.



    Fontosak a baratok, nekem is nagyon hianyoznak, meg a csalad is.

    Mindenkinek mas-mas a prioritasi sorrend.



    A mienk az, hgoy legfontosabb a jo munka, mert abbol tudjuk jol felnevelni a gyerekeinket.

  • 2009.02.12 15:09:01Kis málna

    H.! A továbbképzés jó dolog,édesanyám is átképezte magát ( a belügybe lett gazdasági igazgató) de még egyszer: a gyed az aktív koru NŐKRŐL szól!

  • 2009.02.12 15:09:13cozumel

    Heatherette



    ez is tok igaz, en is most tanulok, itt nem furcsa a 40-50 eves tanulo sem, sot, az allamnak kulon koncepcioja van a felnottoktatasra.



    Es az a tapasztalat, hogy a felnott, akinek mar gyereke van, vagy legalabbis el kell tartania sajat magat, az nem kerget almokat.

    Olyan melot valaszt, amit nem fog utalni, de nem is feltetlen szerelem elso latasra.

    Viszont fizet.

  • 2009.02.12 15:12:51Bato

    kis málna: nem értek teljesen egyet veled. Igen aktív koru nőkről szól. Én szeptembeig leszek gyeden. Tudtam, hogy két éves koráig leszek itthon, aztán vissza. Januárig elég a szabim. Autoipar, így valszeg nem tudok visszamenni. Már most ván 2-3 élképzelésem, hogy mihez fogok kezdeni, ha mégsem sikerül visszamennem. Első körben, nyártól tanfolyamra fogok járni, ősztől pedig elindítom a vállalkozásom, ha nem sikerül visszamennem. Meg kell tanulnunk előre gondolkodni, tervezni, tervezni, tervezni, tervezni!!!!

  • 2009.02.12 15:13:56anyamadár

    Cozu a legnehezebb benne mikor mindent elölről kel kezdeni, újra fel kell építeni az életeteket, barátok és nagycsalád nélkül... aztán sokszor elővesz a kétség, megéri ez nekünk? És mikor végre jönne az alkalom a hazautazásra rá kell döbbenni, hogy bár nem égetted fel a hidakat de egyszerűen bizonytalanba mennél haza... nem biztos, hogy megérné.



  • 2009.02.12 15:15:00szövetszöcske

    cozumel, ez a nem kerget álmokat ez nálatok van, Mo-on majdnem mindenki elégedetlenkedik, nézegeti hátha leesik valami morzsa az állambácsitól, közben szidja a rendszert, rázza az öklét, anyázza a köztársasági elnököt, hogy drágul a gáz, és (majdnem) minden válsztáson az ellenzékre szavaz, mer akkor majd biztosan jobb lesz, megemelik majd a családi pótlékot, meg olcsóbb a kenyér (hiszen ezt igérték).

  • 2009.02.12 15:15:45anyamadár

    "kell" természetesen.

    És ez arra vonatkozott, hogy sokszor ki kell szakadni a megszokottból...

  • 2009.02.12 15:18:44anyatájger

    Bato, azért a tanfolyamot sem egyszerű ám kifizetni :(

  • 2009.02.12 15:19:24mrsbear

    Már elnézést, de ez a nyavalygás annyira tipikus magyar mentalitás. Lehet, hogy nem túl jó dolog visszamenni dolgozni pár hónap után, de szerintetek egy német csecsemő nem érdemelné meg ugyanazt, mint egy magyar? Ott is van anyatej, csak egy kicsit küzdelmesebb, mert fejni kell. És hát gondolom mindenki, aki GYEDen van, amúgy két évig szoptat. Szerintem ezek kifogások. De aztán persze panaszkodunk is, hogy a németek meg miért élnek jobban.

  • 2009.02.12 15:20:27Kis málna

    Bato! Én is tervezgetek...amióta itthon vagyok két tanfolyamot végeztem el (ha már így alakult és a munkaügyi fizet): személyügyi gazdálkodó és műkörömépítő. Ezek aztán tényleg eléggé különböző szakmák. Úgy gondoltam a személyügyivel akár egy vállalkozáshoz is el tudok helyezkedni, a műkörmöst pedig itthon is tudom csinálni, amíg Tündérmanó 1 vagy 2 éves nem lesz. Most fogok vizsgázni, aztán meglátjuk mennyire keresett ez a két szakma.

  • 2009.02.12 15:21:23Bato

    anyatájger: igen, nem egyszerű, de valamit valamiért. Főleg ha ettől jobb és könnyebb lesz. Ezt kell szem előtt tartani. Kicsit pozitívabban lányok!!!!

  • 2009.02.12 15:23:05Vakmacska

    Bato, tetszenek a hsz-aid.



    szöcske, én 16 éves koromtól nem kergettem álmokat, sok tanárom szánt bölcsésznek, néztem nagy bociszemekkel hogy akkor enni meg mit fogunk? igazam lett, talán ez is az oka, hogy eddig nem kellett innen elmennem, fújolok és szentségelek állambácsi felé, de ami azt illeti, a munkahelyeim egyikéről sem tudok rosszat mondani, azok bejöttek. Biztos szerencsém is volt, de volt mellette jó adag tudatosság meg sok munka.

  • 2009.02.12 15:24:17Kis málna

    Ja s a személyügyis szakdolim témája éppen az élethosszig tartó tanulás volt.:)

  • 2009.02.12 15:24:45szövetszöcske

    Vakmacska, szerintem ebben te vagy a kisebbség. A törpe minoritás.

  • 2009.02.12 15:26:41Heatherette

    málna, a szakmák megszerzése összességében nem jelent semmit. utána kell ügyesnek lenni.

  • 2009.02.12 15:28:11Vakmacska

    meg ha eddig leszűrtem a hozzászólásaidból, te hasonlóképpen...

    mi nagyon csórók voltunk ifjúkorunkban, és ha kaptunk valamit, azt a családtól kaptuk. Na többek közt már csak ezért sem hagyjuk a véneket hátra, még ha máshol több lenne a zsé, vagy könnyebb lenne vagy valami.

  • 2009.02.12 15:28:34Vakmacska

    ja előző hsz-em szöcskének szólt.

  • 2009.02.12 15:30:27Bato

    Kis málna: látod, így kell elkezdeni, aztán a többi már a leleményességen (nem sumákolásra gondolok), talpraesettségen múlik.

    Vakmacska:-) Én is szídom Őket, de nem tőlük várom a segítséget.

  • 2009.02.12 15:30:32Kis málna

    Persze, csak azt mondom szeretünk általánosítani (én is), pedig nem mindenki várja a szájába a sült galambot.

  • 2009.02.12 15:57:45kancsika

    azért a poszt író kicsit pontosíthatna, arra vonatkozólag, hogy "De ugyanígy juthatott gyedhez, azaz havi kb. 80 ezres apanázshoz bárki"

    én most 2009-től a maximális gyed-et kapom, ami a levonások után 72e Ft, szóval ne túlozzunk. ráadásul ez 2009-től, mert 2008-ban bruttó 96 600 Ft volt a gyed. szó se róla, én is örültem még tavaly, hogy majdnem 100e Ft-ot fogok kézhez kapni, hát koppantam is nagyot. csak azért írtam, nehogy bárki is azt gondolja, milyen jó buli a gyed ;))) otthon is vagy, meg dől a lé.

  • 2009.02.12 17:01:18bmbsz

    hallohallo,



    "aha, látom, magyarországon mennyire érték a tudás meg a tanulás meg a diploma meg a phd meg az ember."



    nem tudom, ezt az én hsz-emre szántad-e, de arra értettem, szóval:

    Ösztöndíjas phd-s vagyok. Mellette szabadúszóként rengeteg helyre dolgozom. A tudás érték, de azt nem tudod megenni, és abból nem lesz fűtött szoba sem. Túl sok diplomást árasztanak magukból a magyar intézmények, hát ne csodálkozzunk, hogy a milliomodik építőmérnök 70 nettóért dolgozik. A jó, kiemelkedő pedig 200 fölöttiért. Ez így van rendjén. Szóval a tudást megbecsülik, de a tudás sosem volt egyenlő a diplomával. Jah, és nem tartom értelmiséginek azt, akinek diplomája van. Az értelmiségi nem a papírnál kezdődik.



    A túlképzés miatt pedig rengeteg a selejt. Múltkor BA-soknak tartottam órát. Háááát, hadd ne részletezzem, milyen okosak voltak. A 12-ből 2-ről lehetett elmondani, hogy igen, ő megéri a kicsengetett normatívát, a többit viszont az egyetem közelébe sem lett volna szabad engedni. A barátaim között sokan tanítanak valamelyik bp-i egyetemen, és a közgazdásztól a mérnökig mind ezt mondja. Szóval még csak nem is egy képzésre jellemző jelenség ez. :(

  • 2009.02.12 17:58:18sacoesmaco

    szöcske - Miskolc vagy Nyháza? Én utóbbi és 1993, mg. gépész üzemmérnökként ...

  • 2009.02.12 18:16:06sacoesmaco

    a tanulásról - annak idején sehova nem kellett ilyen végzettségű NŐ, mint én vagyok, így elmentem egy boltba eladónak és elkezdtem felépíteni mindent. Mára felsővezető vagyok, s miután diploma után Szabolcsból költöztem Bp-re, 6 éve visszaköltöztem egy állás miatt Kelet-Mo.-ra. És ha kell, megyek tovább. Most írom a szakdolgozatomat egy újabb diplomához, s ezután új szakmát fogok tanulni, olyat, amivel külföldön is el tudok helyezkedni.

  • 2009.02.12 18:21:52sacoesmaco

    ja, kifelejtettem - a következő szakmám (nem diploma) egészségügyi témakörből lesz

  • 2009.02.12 20:39:33undokmano

    anyatájger, én monor.



    Magenta, ez a válásos téma nekünk is felmerült. Továbbá felmerült még, hogy mit tehetnénk, hogy előnyösebb helyzetben legyen a gyerek, ha be kívánom adni bölcsibe vagy oviba:

    - válás papíron, de ez már volt. a papíron válás egyébként sok problémára gyógyír, pl könnyebben lehet szocpolhoz jutni, ha a pár valamelyik tagja korhatár felett van...

    - cigánynak vallom magam (bocsánat, ebben az országban ilyet nem szabad mondani), és sírok-rívok az önkorminál ezért meg azért

    - "legyártunk" még minimum 1 gyereket



    Basszus, én nem akarok nagycsaládos lenni, bármennyire is irigylem néha azokat a nőket, akik 4 gyereket nevelhetnek. Én csak normális életet akarok élni 2 gyerekkel és 1 férjjel. Nem akarok csalni és hazudni azért, hogy előnyösebb helyzetbe kerüljek. Bár egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy előnyösebb, ha minél hamarabb belököm a bölcsibe a gyereket. De azt gondolom, hogy egy 2 éves gyereket ha beadok közösségbe, akkor nem kéne csúnyán nézni miatta. És azt meg elég furának találom, hogy valaki másik közalk eldönti helyettem, hogy az anyagi helyzetem alapján mennyire szorulok rá arra, hogy visszamenjek dolgozni.

    Én szeretem a munkámat. Boldog voltam, hogy visszamentem a terhességem elején dolgozni, és a férjem maradt itthon a kisfiunkkal. Többet keresek a férjemnél, de sajnos vagy sem, mindkettőnk keresetére szükség van, mert annyival nem keresek többet. Egyikünkre sem tudom azt mondani, hogy családfenntartó. Mert nem lenne igaz. Mert egyikünk fizuja sem üti meg azt a szintet, amikor azt mondja valaki, hogy igen, ebből el lehet tartani egy családot.

    És szeretném, ha majd vissza tudnék menni melózni a mostani helyemre, ha nem kellene szinte közelharcot folytatni azért, hogy a gyerekem a település (és a környező jópár település) egyetlen bölcsijébe felvételt nyerjen.

    Ezért tartom jónak, ha kezdenének valamit ezzel az egész gyed-gyes témával. Hogy ne azok a családok szívjanak, ahol a szülők - munkahelytől függetlenül - fizetik az adót, tbt, és nem ügyeskedéssel próbálnak helyezkedni.

  • 2009.02.12 20:59:14Magenta

    undokmano, nálunk dettó ugyanez a helyzet, annyi különbséggel, hogy én nem "belököm" a gyerekemet a bölcsibe, hanem beíratom.

  • 2009.02.12 21:09:01undokmano

    Igen, Magenta, ha szépen akarom kifejezni magam, akkor tényleg beíratom. :) Nem Neked szántam a belökés kifejezést. Csak valahogy mostanában nagyon ritka, hogy szépen fejezem ki magam, ha szociális vagy politikai dolgokról van szó. :(

  • 2009.02.12 21:12:41Magenta

    Hát én magamra vettem. :(



    Valószínűleg azért, mert az első kettővel végig otthon voltam és nagyon élveztem. Most sem azért adom bölcsibe a gyereket, mert az olyan jó.

  • 2009.02.12 21:22:58undokmano

    Magenta, ne haragudj, tényleg nem Neked szántam!!! Direkt hagytam helyet azután, amit Neked írtam. Nem akartalak megbántani! Ha másképp alakul az életünk, akkor valószínleg én is 2 éves koráig itthon lettem volna a fiammal. De nekem az elsőm miatt túl sok volt az itthonlét (veszélyeztetett terhesség, utána a fiunk betegsége és halála, a másodikkal szintén veszélyeztetett terhesség, és szülés után másfél évvel örömmel mentem vissza dolgozni, bár megint közbeszólt az élet). Most ha úgy alakulnak a dolgok, akkor elképzelhető, hogy a bébike 2 éves koráig itthon maradok, de ennek elég kicsi a valószínűsége, ahogy elnézem a gazdasági helyzetet. És bevallom, sajnálom valahol, mert pontosan tudom, hogy mi az, amiről lemaradhatok, ha korábban bekerül bölcsibe a gyerek.

  • 2009.02.12 22:28:57csepke

    Olyan sokan mondják hogy így nem lehet megélni,meg úgy. KEdvenceim az éhező doktoranduszok. Hát nem tudom. Ebben az ország szerintem csak az nem dolgozik, aki nem akar. Én egy hét alatt találtam plusz két melót is amivel pénzt keresek, a főállásomon túl. És egyiknek sincs semmi köze ahhoz amit tanultam. Ezt bárki megteheti aki úgyérzi kevés a pénze, a gyede, gyese...

  • 2009.02.12 23:11:00Magenta

    undokmano, nyilván én is érzékenyebb vagyok a témára. :)))))



    csepke, hm, szép!

    A gyerekkel mikor foglalkozol három meló mellett?

  • 2009.02.12 23:24:35Heatherette

    tény, hogy azonnal lehet munkát találni. én 1 (!) nap alatt találtam annak idején. bizonyos területeken most sincs ez másképp.

  • 2009.02.13 00:13:56cozumel

    Szocske





    tudod, mit csinal most a ferjem?

    Godrot as -37 fokban.

    Mert most ezt a munkat biztak rajuk.

    Az egesz csapat kepzett technikusokbol all, viszont a valsag miatt itt is lelassultak a nagy projektek, es egy csomo ingazot el is kuldtek.

    Szoval most nem alkalmaznak "kulimunkasokat", hanem a szakemberekkel vegeztetik el a tenyleg piszkos melot is.

    De mi orulunk, mert nem epitettek le a ferjem, sot, sikerult munkahelyet valtania es egy jobb cegnel elhelyezkednie, mielott ott is letszamstoppot jelentettek be.







    Ja, es tudjatok mit csinal itt sok kismama?



    Ok vezetik az iskolabuszokat :-)

    Reggel egy-masfel ora, delutan 1-masfel ora.

    Gyereket viszi magaval, becsatolja a gyerekulest a buszulesre, es hajra.

    Dolgozik napi max. 3 orat, a kicsi nezelodik, utazik, alszik a szekben.

    Tanev elejen mar eleve ugy hirdetik az allasokat, hogy "gyesen levo" kismamak elonyben! :-)

  • 2009.02.13 07:56:54anyatájger

    undokmano, én nem ott élek



    Egyébként jókat írtál, ezekkel a "lehetőségekkel" sokan élnek is (tapasztalat a tanítványok és ismerősök körében) :(



    Áh, írtam egy hosszút, de inkább kitöröltem, nem is idegesítem magam...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta