SZÜLŐSÉG

Minden ötödik gyerek viselkedészavaros

2009. február 5., csütörtök 19:00

Jobban oda kell figyelni a gyerekekre, a tanároknak a konfliktushelyzeteket időben fel kell ismerniük, az iskolának pedig jobban le kell kötnie a gyereket, hogy ne történjen iskolai agresszió - hangzott el a csütörtöki Biztonságos Iskoláért konferencián Veszprémben. Az Oktatási és Kulturális Minisztérium illetékese elmondta: ma már a testi agressziónál veszélyesebb a lelki terror. Egy felmérés szerint minden ötödik gyereknek van valamilyen mentális és viselkedészavara.



Gyakorló pedagógusok, szülők, civil szervezetek képviselői tanácskoztak csütörtökön Veszprémben, a Biztonságos Iskoláért konferenciára. Az Oktatási és Kulturális Minisztérium vezető- főtanácsosa azt mondta, hazánkban alapvetően biztonságosak az iskolák, hiszen az agresszió nem mindennapos az intézményekben, írja a Független Hírügynökség.

Ennek ellenére az látszik, hogy a testi erőszak mellett egyre inkább megjelentik a lelki terror is, nemcsak a gyerekek között, hanem a tanár- diák viszonyban is, például amikor a tanár valamilyen megvonással fenyeget.

Simonyi István, a Független Hírügynökségnek elmondta: fontos, hogy a gyerek órán is elmondhassa véleményét, tehát demokratikusabb nevelésre lenne szükség, a szülőnek pedig sokkal többet kellene érdemben foglalkoznia, beszélgetni a gyerekével. A WHO és az ENSZ Gyermekalap tanulmánya szerint minden ötödik gyerek küzd valamilyen mentális és viselkedészavarral, számol be a Független Hírügynökség.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.02.07 09:39:34elzsabo

    Cozumel,

    egyetértek.

  • 2009.02.07 10:56:42QWERT

    2009.02.06 07:18:28 mucika



    Nem, nem abból áll a tanárképzés.

    A tanárképzés áll egy halom pszichológiával és neveléssel kapcsolatos tantárgyból. Ezek között vannak kifejezetten hasznosak, a gyakorlatban is kiválóan alkalmazhatók.

    Másrészt van a gyakorlati rész: napközi, osztályfőnöki, valamint a szakhoz történő tanítás (2 félévben van, összesen 4 hét), és utolsó évben egy hónapos gyakorlat egy választott iskolában.

    Persze, lehet mondani, hogy kevés, de aki nem olyan igazi "tanár-típus", annak úgyis mindegy.

  • 2009.02.07 10:57:51QWERT

    Jah, és az államvizsgát megelőzi egy tanári képesítő vizsga, ahol a pedagógia és pszchichológia tanszék nagyjai beülnek, és kérdezgetnek mindenfélét.

    Az államvizsgát pedig nem nézi végig semmilyen pszichológus.

  • 2009.02.07 10:58:34QWERT

    Valamint a diploma minősítését tanár szakon nagyban a tanítási gyakorlatok minősítése adja.

  • 2009.02.07 21:23:19Heatherette

    pár órája kaptam el néhány percet a Duna TV egyik adásából, ahol erről a felmérésről beszéltek. egy agressziókutató beszélt. szerinte egyáltalán nem túlzás azt állítani, hogy minden ötödik gyerek viselkedészavaros, és azt a ratyi szöveget tolta, amit itt ált. mindenki megmosolyog. hogy "milyen lett a világ". végig azon gondolkodtam, hogy ehhez minek diploma? ennyit bárki csuklóból kihoz a sztoriból. ez gáz, hogy ezzel a szeméttel van tele a média, és ilyen alakokat nevezünk szakembereknek.

  • 2009.02.07 21:44:31subidubidu

    Elzsabo,



    Köszönöm, észben fogom tartani!

  • 2009.02.08 19:29:56evaandrea

    Ilyen lett a világ, ez túl általános.

    Igen, változott a világ, talán kicsit gyorsabban változott, mint mondjuk 50-100 évvel ezelőtt. De ennek van pozitív oldala, egy ember is képes saját tapasztalatain keresztül átlátni a változások mibenlétét.

    Nem kell hozzá különösebb tehetség, hogy átlássuk, a világ értékválságba került. Egy érték nélküli társadalom vajon mit tud közvetíteni a következő generációnak? Ma egy mindent felülíró értéket közvetít, és ez a pénz. Aki nem ezt az értéket isteníti, az vesztes, ügyefogyott, szándékosan nem használom a trendi kifejezést.

    Érdekes, hogy Gandhi milyen tisztán látta, mi fog minket embereket tönkretenni.

    Szerinte ez a 7 főbűn.

    -gazdagság munka nélkül

    -gyönyör lelkiismeret nélkül

    -tudás jellem nélkül

    -kereskedelem erkölcs nélkül

    -tudomány emberség nélkül

    -vallás áldozathozatal nélkül

    -politika elvek nélkül

    Ma épp ezt a kort éljük.

    Ha a szülők így élnek, ugyan milyen értékeket adnak át a gyerekeiknek?

    Az iskola hiába erőlködik valódi értékek átadásával, ha ezek nem számítanak értéknek a társadalomban.

    Ez a feszültség agressziót eredményez.

  • 2009.02.08 19:39:13evaandrea

    Másik vesszőparipám, a csecsemőkori "nem nevelés". Ezalatt azt értem, hogy minden ahogy esik úgy puffan, vagyis a szülők nem alakítanak ki a gyereknek egy napirendszerűséget, ami biztonságot adhatna neki. Ebből a körből kerülnek ki a "nincs alvásigénye" gyerekek. Aztán átvészelik valahogy a nappal alvós időszakot, esetleg majd a bölcsi, ovi hozzászoktatja.

    De a gyerek idegrendszere megsínyli a dolgot, és mint egy búvópatak, valahogyan, valamikor benyújtja a számlát.

    Aztán persze senki nem érti, miért hiperaktiv, figyelem vagy magatartászavaros stb a gyerek...

    Szóval bizonyos esetekben van szülői felelősség. Amit persze nem könnyű belátni.

  • 2009.02.08 19:48:51Heatherette

    azért ma nem lehet úgy nevelni egy gyereket, mint régen, mert a világ megváltozott. én azért nem tartom jónak, hogy a szülők pluszban még ennyi terhet rónak a gyerekre, mert így is irreálisak az elvárások. én inkább azt láttam mindig is magam körül, hogy ettől kattantak be. ezt a szülők nem látják. ez azért nem volt se a szüleink, se a nagyszüleink idejében. ők tök kényelmesen eltöltötték a gyerekkorukat, aztán elmentek világot látni (ki munka, ki egyetem), de tudtak egyetlen dologra koncentrálni. és ez az, ami ma nincs meg. ha csak egy dolgot csinálsz, úgy néznek rád, mint valami csodabogárra. ha nyolc felé kapsz, az a menő. nem hiszem, hogy ez normális.

  • 2009.02.08 21:48:54manka78

    Azért ezzel a van napirend=van nevelés, nincs napirend= nincs nevelés dologgal vitatkoznék.

    Nálunk nincs szigorú napirend. Nincs rá lehetőség, és igény sem. Attól, hogy nem minden nap egyforma menetrend szerint zajlik, igenis nevelve vannak a gyerekeim, pici koruktól fogva. Nem attól lesz biztonságban a gyerek, hogy mindent mindig azonos időben csinálunk, hanem attól, hogy együtt csináljuk.

  • 2009.02.08 22:25:08kriszi

    Evaandrea, kérlek ne általánosíts ennyire. Amit írsz, az kb. annyi, hogy "erkölcstelen, értéktelen világ, senki nem neveli a gyerekét elvek és értékek szerint, nem csoda, hogy ennyi viselkedészavaros van". Van benne némi igazság? Van. Igaz? Nem. Ennél sokkal, de sokkal bonyolultabb a dolog. A napirendet meg inkább hagyjuk. Ahány gyerek-szülő pár, annyiféle megoldás. Két gyerekem van, ugyanazzal a "módszerrel" nevelve. Van-volt napirendjük is. A kicsi mormota, egyedül alvó, nyugis, jó étvágyú kölök. A nagy pörgős, nyüzsgős, levegőből élő, hihetetlen kis alvásigényű darab, aki este bemászik az öccséhez az ágyba, és átcsattog éjjel, ha rosszat álmodott. De nem akarom ismételni magamat :)

    Ja ON: tudtommal egyik sem viselkedészavaros.



    Amaci,

    rengeteg, fárasztó, szabad mozgás a kölöknek. Fáradjon hullára minden nap háromszor, lehetőleg levegőn. Sok-sok rohangászás, labdázás, gyaloglás. Az enyémek (már) nem egészen ilyenek, de hihetetlen hatással van rájuk, ha velük ugrabugrálok. Én is kellemesen kidöglök ilyenkor, ők meg határozottan megjuhászodnak utána. Néha csak annyi kell, hogy végigtáncoljuk a Hajlakkot :))))

  • 2009.02.08 22:34:22manka78

    Kriszi! Akkor nem csak nekem tűnik túlzásnak!

  • 2009.02.08 22:37:38manka78

    "Amit írsz, az kb. annyi, hogy "erkölcstelen, értéktelen világ, senki nem neveli a gyerekét elvek és értékek szerint,"-Csak evaandrea.

    Már többször megkísérelte itt megmondani a frankót, ami még nem is lenne akkora baj, csak az, ahogy mindenki mást hülyének néz és lenéz. Hú, de gázos lett a fejem tőle.

  • 2009.02.09 00:53:01dodóó

    Azért ezzel a van napirend=van nevelés, nincs napirend= nincs nevelés dologgal vitatkoznék.

    Nálunk nincs szigorú napirend. Nincs rá lehetőség, és igény sem. Attól, hogy nem minden nap egyforma menetrend szerint zajlik, igenis nevelve vannak a gyerekeim, pici koruktól fogva. Nem attól lesz biztonságban a gyerek, hogy mindent mindig azonos időben csinálunk, hanem attól, hogy együtt csináljuk.



    Egyetértek veled.



    Nálunk változó mikor ébredünk,lehet hogy megcsinálom a reggelit és vissza bújunk az ágyba mesét nézni,de lehet hogy felöltözünk rendet rakunk és neki állunk valaminek.

    A lényeg együtt.

  • 2009.02.09 00:59:52dodóó

    Hát én nem neveltem csecsemőkorban.

    Nem lustultam egész nap,mondván ahogy esik úgy puffan.

    Naponta volt séta, boltba menés, takarítás,főzés

    A baba szopizott,aludt.

    Később mikor éhes volt megetettem.Álmos?lefektettem.De nagyon nem foglalkoztam vele hogy 7-óra fürdés idő.

    Fürdettem ha ráértem.

    Ha kedvem volt.

    Ha neki kedve volt.

    Ez most is így van.

    Ha csinálunk valamit,nem szakítom félbe.Lehet enni később.Ha éhes és még nincs kész a kaja egyen mást.

    Ha mese van nem zavarom pakolni a szobájába,csak mert épp idő van.

  • 2009.02.09 07:26:17manka78

    "Hát én nem neveltem csecsemőkorban."

    De igen, Dodóó! Csak nem hangoztattad így. Az is beleszámít a nevelésbe, mikor még csecsemők. Attól, hogy nem ugyanúgy, mint mikor már nagyobbacska, de akkor is elindulunk egy bizonyos úton.

    Egyébként, ha jól emlékszem, ebben a témában már egyszer evaandrea kiverte a biztosítékot többünknél. Ha ő maga pedagógus, és egyből azzal az előítélettel közelít minden egyes gyerek felé, hogy a szülők úgysem képesek megnevelni és a pedagógusra vár a feladat, akkor neki is nagyon rossz lehet, nem csak a gyerekeknek. Semmivel sem látok magam körül több viselkedészavaros gyereket, mint amikor én voltam gyerek. Akkor is volt 2-3 problémás gyerek osztályonként, most már a lányom is iskolás és ott látom, hogy most is hasonló a helyzet. Sőt, ha a munkámat veszem alapul, ott is rengeteg gyerekkel érintkezek. Ott is hasonló a helyzet. A legtöbb gyerek igenis jól nevelt. A többihez meg meg kell találni a kulcsot, nem egyből leírni. Persze még ezután is marad, akivel nagyon-nagyon nehéz együtt élni.

  • 2009.02.09 08:50:10szövetszöcske

    Ezeket a Gandhi-féle elveket most hétvégém olvastam a slozin, egy párhetes nőklapjában jelent meg. Ez az igazi dicsérendő porontyos mentalitás, elolvasom az újságban a kis színesek között azt ami a legjobban ostorozó, mondjuk az értékválságról szól, aztán már csak egy posztot kell keresni ahol elsüthető ez a frissen szerzett műveltség, és lehet belőle szájkarate, na ezér is szeretek ide járni:)

    (mondjuk kicsit röhejes pont ezzel szájkaratézni a porontyon, ahol a jelenlevő szülőknek inkább a túl sok érték közvetítése okozza a problémát, ha senki nem kamuzik itt, akkor egy átlag poronty-szülő gyerekének gombaalakú lesz a feje akkorára nő a szürkeállománya a sok közvetített értéktől:))

  • 2009.02.09 09:06:27Tessina

    szöcske:))

  • 2009.02.09 13:14:43Erenya

    Nap mint nap hallgatom felettem a gyerekek rohangálnak-dübörögnek, aztán zokognak és ordítanak, aztán anyuka-apuka ordít, aztán megint a kölkök bőgnek, és be is zárult a kör. MINDEN NAP! Milyen ember lesz az ilyen gyerekekből???

    Képzelem, hogy unhatja már a lakásban futkosást, de amikor verőfényes napsütés volt egész nap, akkor is ment a műsor, mert szülőknek eszükbe se jutott, hogy talán ki kéne vinni a gyereket a szabadba... talán kirohnagálná magát-



    Aki ilyen lusta, az minek csinál gyeeket? Mégis, mire számít? Hogy majd az ordibálástól meg a büntetéstől lesz szófogadó??? Annyira fel tudom magam húzni ilyeneken :( Pláne, ha arra gondolok, hány ilyen család van még ezeken kívül...

  • 2009.02.09 13:36:19szövetszöcske

    Ezaz, navégre, eztvártam, minekilyennekgyerek, milyenemberleszbelőlük, akinél csak rohangálnak-dübörögnek, aztán meg bőgnek, a szülő meg kiabál. Ha én lennék a köztársasági elnők betiltanám az egyszer biztos. Legalább lesz most ebben a jó kis posztban újra egy kis élet.

  • 2009.02.09 13:37:49babó

    Aki ilyen lusta, az minek csinál gyereket? Mégis, mire számít?



    sajnos az ember tényleg nem tudja előre mit vállal. mind pozitív, mind negatív értelemben. de az, hogy valaki menet közben nem hajlandó felnőni a feladathoz, arra nincs mentség. :((



    és igen, a lefárasztás a legjobb :))

  • 2009.02.09 13:38:49babó

    mondjuk nekünk is vannak olyan előadásaink, amit jobb, hogy más nem lát :(( amikor minden rosszul jön ki. de nem ebből áll az életünk :))

  • 2009.02.09 13:49:11manka78

    Mi úgy vagyunk vele, hogy alig várom a jó időt, mikor lehet kint nyomulni. Mi szeretjük a szabadidőnket kint eltölteni. A nagyot még a hideg sem érdekli, ő már kimehet egyedül is. A szomszéd kislánnyal, aki idősebb tőle, szépen eljátszanak, már a koripályára is át tudnak menni kettesben, délután. Nyáron meg szinte egész nap kint vannak, sokszor még enni is kint adok nekik.

  • 2009.02.09 14:46:09B-

    Szerintem az együtt töltött idő a legfontosabb. Azért neveletlenek a mai gyerekek szerintem, mert értékeket csak egy szeretetteljes kapcsolat példamutatásán keresztül tudsz elsajátítani. Ha anya leszarja, hogy ha felparkol a járdára, a babakocsival az úttesten kell menni, akkor a gyerek sem fog másokra odafigyelni, hiába szól rá az anyja ötször, hogy "dehát legyél már kicsit tekintettel másokra!!!". Sok együtt töltött idő kell, hogy a gyerek gyakorlatban láthassa, hogy az, akit szeret, hogyan él, hogyan udvarisa, figyelmes másokkal, hogyan van ekintettel a környezetére stb. Ezt a tévéből és szentbeszédekből nem lehet megtanulni.



    Sok közös program, beszélgetések kellenek. Meg az, hogy aki a példát mutatja, öntudatlanul is betartson bizonyos erkölcsi elveket.

  • 2009.02.09 14:54:57B-

    Ja és csatlakozom: a napirend nem jelent semmit szerintem sem :-) De kellenek bizonyos támponok azért. Ugyanakkor ha az ember nem narkós vagy hajléktalan, képtelen támpontok nélkül élni (reggel szinte mindenki felkel, eszik, este lefekszik, előtte fürdik, napközben csinál valamit), az ismétlődéseket nehéz kizárni, de szerintem erőltetni sem kell.



    Én a játszón azt látom, hogy azoknak a szülőknek könnyebb a gyerekeikkel, akik nem rögtön morogni meg nevelni kezdenek, hanem a konfliktusokból próbálnak valami mindkét fél számára elfogadható vidám kiutat találni.



    Akik viszont rögtön elkezdik mondani, hogy "még egy ilyen, és hazaviszlek... miért kell mindig ezt csinálni... nem igaz hogy megint milyen vagy", azok állandóan csak morognak, és a vége mindig sírás. Van egy tök aranyos kisfiú pl, én még sose láttam rosszalkodni, de állandóan hallom a fentieket az anyja szájából. Ugyanakkor van egy kislány pl, aki elég önfejű és képes hisztizni is, ha arról van szó, de az ő anyja mindig kitalál valamit, amivel pozitív útra tereli a dolgot. Nem enged minden hülyeségben, de nagyon ügyesen alkalmazza a figyelemelterelést stb. Neki szerintem sokkal nehezebb gyereke van, mégis kisimultabb az arca :-)



    Az én gyerekem 21 hónapos, és egyelőre azt tapasztalom: erőltetéssel semmi nem megy. Ha felemelem a hangom, akkor még meg is ijed, meg én is szarul érzem magam. Egyetlen módszer a figyelemelterelés, számomra is elfogadható alternatívák felkínálása.



    Nem akarom bántani, azt szeretném, hogy olyasmiket csináljon, amikkel én is egyetértek, és még élvezi is. De ha próbálnám is bántani, azzal se érnék el semmit. Még olyan kis ösztönlények, ha megijednek, még nagyobb lesz a hiszti. Csak addig van esélyem kimenekülni a szituációból, amíg nyugodt, vagy inkább derűs vagyok. Viszont megéri, mert akkor hamar normális vizekre tudunk evezni, és azt hiszem, ez a cél.

  • 2009.02.09 14:58:17Magenta

    A napirend lehet gyerekenként változó. Nálunk a két nagynál már nem okoz gondot, ha x helyett y időben zuhanyoznak le és vacsoráznak.



    Viszont a kicsi kimondottan sírós-nyűgös, ha nincs fél hétkor fürdés és hétkor vacsi, tehát nála ehhez alkalmazkodunk. Időnként pedig szopkovics, ha mondjuk sógoréknál vagyunk és óraműszerűen el kell indulni haza, de egyelőre az ő igényei előbbrevalóak.



    A másik, hogy kimondottan szeret egyedül játszani (mint most). Ha odafekszem mellé, reklamál. Viszont ha igényli a társaságot, azt ugyanúgy jelzi.



    A tegnapi gyönyörű időben meg egy percet sem voltunk a lakásban, egész délután háromig, isteni volt, alig várom a tavaszt! :)))))

  • 2009.02.09 15:06:41cozumel

    B-



    azert en szoktam (volt) mondani a gyerekeknek, hogy "ha meg egy ilyen, hazaviszlek".

    Nem tartom annyira jonak, hogy mindig tereljunk, nyilvan egy kisebb semmisegnel jobb, mint engedni a full hiszti kibontakozasat, de fontosabb dolgoknal nem terelunk. Megbeszeljuk AZT, ami a konfliktus gyokere, es ha kell, akkor bizonyos szankciok emlegetesere is sorkerul.

    Sot, mar olyan rohadt dog is voltam, hogy a bizonyos szankciot bevaltottam, nevezetesen a gyereket belapatoltam a kocsiba, es hazamentunk.

    De utana elhitte, ha csak 1X mondtam, hogy adott viselkedesnek az lesz a kovetkezmenye, hogy hazamegyunk.







    Szocske



    annyira igazad van, nekem is total szimpi, mikor valaki a heti noklapjas bolcsesseget belefonja egy vitaba :-))))



    Manka



    igy van, Evaandreanak ez a fixa ideaja, hogy ma nincs jol nevelt gyerek, kiveve persze az o gyermekeit. Ezt mar tobbszor kifejtette a Porontyon. Tenyleg elgondolkodtato, hogy mekkora eloitelettel nez a tanitvanyaira...

  • 2009.02.09 15:14:39cozumel

    Amugy a csecsemo neveles-koncepcio nagy kedvencem.

    Hogyan nevelsz meg egy 4 honapost, hogy csak napi 3X szarjon, ne 6X?

    Hogyan veszed ra, hogy feloracskak helyett aludjon 3X masfelet, ahogy a konyvben elo van irva egy ekkora babanak?

    Hogyan veszed ra, hgoy ne sirjon, mikor minden leheto igenyet kielegitetted, tehat tuti csak szorakozik veled, annak meg elejet kell venni, nem?



    Lennenek meg kerdeseim, de egyelore ezekre varom a valaszt :)

  • 2009.02.09 15:17:08B-

    Cozumel: szerintem is teljesen oké, hogy ha a gyerek úgy viselkedik, akkor kilátásba helyezed, hogy hazaviszed, és haza is viszed. Ez szerintem is tejesen jogos és hatásos eszköz - ha nem hangzik el minden játszóterezés alkalmával legalább kétszer.



    Mondom, egy olyan kisfiúról van szó, aki szerintem kedves (nem láttam még soha másokat bántani), csöndes, nem dobál köveket, nem szór koszt a csúzdára stb. Állandóan hallom, ahogy az anyja neveli meg fenyegeti, de egyetlen alkalommal sem láttam még, hogy oylat csinált volna, ami gáz (illetve asszem a múltkor elvette valaki kismotorját - aztamindenit, nahát)



    Meg kell húzni a határokat, de ha pozitívan is ki lehet jönni egy szituból, akkor nem érdemes elvinni a morgás-fenyegetőzés irányába szerintem. Nyilván nem lehet mindig terelni meg alternatívákat találni. De a 3 év alatti korosztályban általában pont arra van szükség, hogy az anyukák gondoskodjanak róla, hogy ha az egyik gyerek megkívánja a másik kislapátját, akkor az ügy végére mindenkinek a kezében legyen egy kislapát - felesleges rögtön előrántani a nehéztüzérséget.

  • 2009.02.09 15:18:47B-

    Meg szerintem a gyereknek is jó, ha megtanulja, hogy egy konfliktusnak nem csak az lehet a vége, hogy az egyik ráerőlteti a másikra az akaratát, a másik meg szenved (sír vagy magában fortyog). Egy kis rugalmassággal nagyon sok necces helyzetből ki lehet jönni úgy, hogy végül mindenki elégedett. Nem a probléma elkendőzése a cél, hanem hogy ne csináljunk mindenből rögtön hatalmi harcot.

  • 2009.02.09 15:18:47Magenta

    cozumel, ezekre én is kíváncsi vagyok, egy négy hónapossal itthon, főleg! :))))))))



    Külön várnám a választ, hogy hogy csitítjuk le, amikor megviseli az időjárási front?

  • 2009.02.09 15:38:14Magenta

    Hű, akkor ezt már buktam! :-D

  • 2009.02.09 16:04:16yukikoka

    Magenta, hát nyakon kell önteni egy tál hideg vízzel. Nem értem, miért mentek ki a divatból az ilyen a jó kis módszerek. És aztán okkal mondhatod, hogy nem vered a gyereket, csak néha berakod a hideg zuhi alá, de hát ez igazán belefér, nem?:)

  • 2009.02.09 16:23:30Magenta

    yukikoka: :)))



    Arcmosást már alkalmaztunk a fiamnál, de ez annyi volt, hogy odavittük a mosdóhoz és megmostuk az arcát hideg vízzel, illetve nagy hisztinél csináltunk olyat, hogy bevizeztem a kezem, mintha megmostam volna és kicsit megfröcsköltem vele.

    Ez is annyira meglepetés erejű volt, hogy abba is hagyta rögtön.

  • 2009.02.09 16:30:40Erenya

    Hidegvíz jó, csak kár, hogy van gyerek, amelyik még jobban kiborul tőle...

    Ismerek anyukát, aki, ha a gyerek hisztizik vmi butaságon, elkezd énekelni, és közben csinálja a dolgát tovább... az ének megnyugtatja őt is, meg egy idő után a gyereket is, mert látja hogy az anyja "nem veszi fel a kesztyűt", hát őneki is könnyebb úgy megnyugodni, hogy az anyja nem ideges.





    miféle nőklapjás bölcsesség??????? :O

  • 2009.02.09 16:49:07szövetszöcske

    miféle nőklapjás bölcsesség????



    Tegnap estefelé volt egy hozzászólás értékválságról meg Gandhi-féle 7 főbűnről már csak okításképpen is kommentelőknek, és bevezetésképpen ahhoz, hogy milyen fontos a csecsemőkori nevelés meg napirend. És nahát, pont pár hete volt egy kisszínes cikk a nőklapjában erről a 7 főbűn dologról, meg az értékválságról(Gandhi lánya nyilatkozott), bár ott az újságban nem szájkarate részeként és a napirend bevezetésének fontosságát indokolva.

  • 2009.02.09 17:06:32yukikoka

    remélem, lejött, hogy csak vicceltem. Nem_szabad a gyereket hideg zuhany alá tenni!!! Arcmosás az más persze

  • 2009.02.09 17:19:20Magenta

    yukikoka, lejött! :)



    Hideg zuhany alá nem tenném, hiszen én magam sem állnék alá. És nem ütöm meg, mert arra sem "vágynék", hogy engem megüssenek.



    Viszont ha ideges vagyok, néha jólesik, ha megmosom az arcom hideg vízzel, a fiamnál is jót tett. Kb. 2-3 alkalommal volt rá szükség, de akkor már azért, mert levegőt sem kapott a hisztitől, ez segített lenyugodni kicsit.

  • 2009.02.09 17:26:02yukikoka

    Magenta, nem neked szólt, azért írtam oda, hogy az arcmosás más. Azt én is próbáltam már langyos vízzel, igaz, nekünk nem jött be:)

  • 2009.02.09 17:35:27Magenta

    yukikoka, nem mindenkinél egyforma. A lányomnál sose kellett alkalmazni, a kicsinél meg még ki tudja, mi lesz. :)



    Amúgy a fiammal vért izzadtunk, mire rájöttünk, kitapasztaltuk, hogy lehet kezelni.

  • 2009.02.09 18:38:04Erenya

    köszi, szöcske, már azt hittem, az én hsz-mra értetted... holott én mindössze azt próbáltam fejtegetni, hogy csapják ki a kölköt a szabadba, rohangászni, ha mód van rá, aztán biztosan kevesebb gond lesz vele.

  • 2009.02.09 18:53:29manka78

    Nálunk a nagynál fegyelmezésnél általában hat a szép szó, ha mégsem akkor elég felemelni a hangomat. Viszont egy hibát mindig elkövetek, ha befenyítem, hogy na akkor a beígért program ejtve, mert nem fogad szót és mégis megkönyörülök rajta. Szerencsére nem él vissza vele és pillanatnyi eszköznek hatásos, mert betojik és szót fogad.

  • 2009.02.09 18:56:07manka78

    "Amugy a csecsemo neveles-koncepcio nagy kedvencem.

    Hogyan nevelsz meg egy 4 honapost, hogy csak napi 3X szarjon, ne 6X?" -Ó, ez nálunk még a 14 hónaposnál sem megy. Valamit elszartam. Erről jut eszembe, hogy volt már beszarás-nemszarás-bilizés vitánk is evaandreával.:)

  • 2009.02.09 21:13:07elzsabo

    Nekem 21 gyerekem van, és ma mind kivittem őket a hóesésbe...:-)

  • 2009.02.09 21:23:42manka78

    "Nekem 21 gyerekem van, és ma mind kivittem őket a hóesésbe...:-)"

    Hát aki szapora az szapora.:)))))

  • 2009.02.10 13:22:00Erenya

    Á, én is miondig kiviszem a gyerekeket, kivéve, ha ömlik az eső.



    Nekem 26 van :))))))))

  • 2009.02.11 17:27:37elzsabo

    Erenya, csak nem...?:-D

  • 2009.02.11 18:05:43Vicuska

    Egyetem mellett 3 nyarat dolgoztam a Balcsin (Déli part, sekély víz) egy gyerektáborban. Szerintem minden 5. NEM AZ, ha városi gyerekről beszélünk, és minden 5. az, ha vidékiről. Rémes volt, amikor kint tűzött a nap, és a tunya városi gyerekek az elit pesti, debreceni, szegedi stb iskolákból azon kívül, hogy összetörték a biliárddákót, meg leverték a lámpát a szobában(!) a kosárlabdával, semmi értelmeset nem tudtak csinálni. Csak túrták be a kólát a jégkrémet, meg a csipszet. Aztán a grízestésztánál közölték, hogy nem kérnek rá lisztet(!) mert még nem láttak porcukrot(Ezt 3 II. kerületi kislány jelentette ki). A tábor közvetlenül a part mellett volt, és a kerítésen belül akadt még egy kosárpálya, egy kosárpalánk, egy röpipálya, egy strandfocipálya és 6 ping-pong asztal. Fogalmuk nem volt arról, hogy mit lehet és mit nem (szerintük mindent lehet), vagy hogy viselkedési norma is van a világon. Csak őrjöngtek meg vergődtek. Kiábrándító volt. A vidéki gyerekek feltalálták magukat, egyik sem nézett egész nap tévét, takarodóig kint játszottak úgy kellett őket betuszkolni a tanítónéninek. Minden félreértések elkerülése végett én is nagyvárosi lyány vagyok, de ez akkor is elkeserített és most sem látok más tanítási gyakorlaton.

  • 2009.11.05 11:19:36Csaj

    Az érdekes az, hogy mit kezdenek magukkal ezek az agyondédelgetett, fegyelmet soha meg nem ismerő ámde kreatív gyermekek, majd ha kilépnek az életbe és dolgozni kezdenek? És rájönnek, hogy talán nem ahhoz kellett volna hozzászokniuk, hogy az iskolában a tanárral is vitatkozzanak? Mert a főnökkel utána már elég fura lesz a hasonló viselkedés.. És a kutya sem fog mögötte magasabbrendű indokokat keresni. (nehéz gyerekkor hátrányos helyzet stb.)Nem vagyok híve a gyerekek bántásának semmilyen módon, és a bátorító, szeretetteljes nevelést helyezem előtérbe, de sajnos azzal sem tudok egyetérteni, hgoy mindennel kapcsolatban meg kell hallgatni egy gyerek véleményét...Kell a korlát szerintem. És elég szomorú, hogy az iskolában már nincs erre lehetőség.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta