SZÜLŐSÉG

Nincsenek szinglik, csak vénlányok

2009. február 3., kedd 11:20

A szinglikérdést sokat boncolgattuk már, s nagyjából annyit lehetne filozofálni, moralizálni a témán, mint a „Mi volt előbb, a tyúk, vagy a tojás?” kérdéskörön. Persze, ha egymásba vezetem a két gondolatot, remekül láthatjuk, hogy sokkal egyszerűbb kisilabizálni az időrendet az előbbinél, mert az egyedül élő nők voltak előbb, s a szingliség csak egy mai, divatos fogalom. Sőt, nem is fogalom, hanem egy mentőöv, amit a 20. század dobott oda azoknak a nőknek, akik valamiért nem találták meg életük párját. Akik egy fél évszázada még csak beskatulyázott, viccek céltáblájának állított vénlányok voltak, ma már irigyelt, szabad életet élő nők, akik két kanállal habzsolják az életet. A közvélemény pedig hol elhiszi, hogy a nők önszántukból választották ezt az életformát, hol pedig szkeptikusan csóválja a fejét, s azt mondja, a vénlány csak vénlány marad, egyedül a nyelv szépül. Mert szingliség alapvetően nincs, csak különböző hozzáállás.



Ragadjuk meg rögtön az első csúsztatást, amin nyilván többen felhördültek már! Miért csak a nőket szinglizzük le? A szó jelentése ugyanis egyedül élő, így nyugodtan hívhatnánk a pasikat is így, ám a köztudatban mégis a kettes számrendszer birtokolja ezt a jelzőt. Ha becsukjuk a szemünket és megpróbálunk magunk elé képzelni egy szinglit, egy fehér fogsorral mosolygó nőt látunk, aki csillogó ruhában, legalábbis mindenképpen ragyogó fuksszal hasítja, mondjuk az éjszakát (a háttérben stílusosan óriás diszkógömb lapít). De honnan vettük egyáltalán ezt a képet? A Szex és New York globális agymosást végzett, s mindannyian elhisszük, hogy az egyedül élő nők olyanok, mint Carrie, Miranda, Samantha és Charlotte? Magyarosítható-e ez az állapot?

A magam részéről meg vagyok győződve róla, hogy a szingli nő - és itt most csak őket boncolgatom- nem önszántából él úgy, ahogy. Azt ugyan elfogadom, hogy az emberek egy része nem él szokványosan, s nem az és úgy jó neki, ahogy azt a társadalom elvárja. Még azzal is kibékülök, ha valaki nem akar gyereket. Nem mondom, hogy megértem, de elhiszem, hogy van ilyen. Mint ahogy sokan értelmetlennek találják, hogy férjhez menjenek. De hát akkor mit is akar egy szingli? Vagy mit nem akar?

Mivel a nők az utóbbi évtizedben felszabadultak, s jóval több lehetőség van előttük az élet minden területén, mint elődeiknek, cseppet sem meglepő, hogy egyre többen élnek nem szokványos életet. Legalább is a megszokott értelemben nem. De akkor mi határozza meg a nőiséget? Mitől is nő, egy nő, s mi az, ami gátolhatja az ő kiteljesedését? A női lét értelme évezredeken keresztül a gyerekszülés, a gyönyörszerzés és a férfiról való gondoskodás volt, a szingliség pedig ezzel megy szembe és veszi fel a harcot a sztereotípiákkal.

Persze ma már nem gyűjtögetünk, meg őrizzük a gyerekekkel a tüzet, genetikailag azonban kódolva vagyunk. Lehet pár nélkül élni, de minek? Lehet gyerek nélkül élni, ezzel pedig megszakítunk egy évezredes láncot és végleg meghalunk. A válasz a sok miértre sokszor prózai. A mai nők elvárásai egy idő után olyan magasak, hogy nincs, aki teljesítené az elvárható szintet. A kényelmes életet feladni egy gyerekért egy bizonyos korban már nem olyan egyértelmű, sőt, sokszor őrültségnek tűnik. Így halnak meg sokan egyedül, hajtás nélküli ágként, sokan önszántukból, sokan pechből.

A szingliség állapot. Konzervált félmegoldás, amiből valaki vagy ki tud lépni, vagy nem. S hogy akar-e? Nos, ez a szinglik nagy titka marad…

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.02.04 14:49:44vajommi

    Nekem volt olyan időszak az életemben, amikor "szórakoztam", élveztem azt az életet, ami itt a szinglikkel kapcsolatban elhangzott. Mindez történt egy 8 éves kapcsolat után. Akkor tényleg nem akartam lekötni magam, örültem, hogy szabad vagyok (mondjuk ehhez kellett az a 4 utolsó év abban a bizonyos kapcsolatban, mikor nagyon elfajultak a dolgok). Lényeg, hogy pár év után, azt gondoltam, hogy elég volt. Ha most hozna össze a sors azokkal, akikkel korábban összehozott, csak akkor esélyt sem adtam nekik a nagy szabadságvágy miatt, most megfontolnám. De ezzel nem azt akarom mondani, hogy most ha tehetném bárkit elővennék a múltból. Egyszerűen csak adnék esélyt. Most sem érzem magam öregnek, de átléptem a 30-asok táborába, mostmár nehezen azonosulok azokkal, akik teljesen elzárkóznak a tartós kapcsolat és család elől, de azt azért nem bánom, hogy így alakult az életem. Szerintem meg kell tapasztalni dolgokat, ahhoz, hogy saját magunkat is megismerjük, és másokat is tudjunk tolerálni.

  • 2009.02.04 14:54:42Kalória

    @psyché: detto

  • 2009.02.04 14:58:26nyílméregbéka

    De sok komment lett :-)

    Nekem csak két gondolatom van.

    Az egyik: sokan (családosok) azt hiszik, hogy a mai magyar egyedülállók - most a nőkről beszélek - divatból, élvezetből, önzésből, lustaságból (nem kívánt törlendő) lettek "szinglik". Holott, 90 %-ban, lóf@szt. Az én családos barátnőm középiskolás, egyetemi csoporttársakhoz, első munkahelyi kollégájukhoz mentek hozzá. Ez mind szép, de pl. én olyan sulikba jártam, ahol zömmel nők voltak, vagy 2-3 nős ffi. Munkahely dettó. Legyek meleg? ;-)

    Aztán. Lássuk be, hogy jóval több anő, mint a férfi! Parasztosan, kicsi a választék, és azt is férjül veszik hamarjában az osztálytársnőik. A megmaradtaknak pedig jó része egyszerűen fél elköteleződni. A huszonéves pasik zöme úgy godnolja, ő ráér, és különben is, jöhet még jobb, nem akarja ő még lekötni magát, nagy teher a család stb. Ha a szingli nő, aki akar családot, az ilyen faszit elkezdi nyüstölni, a pasik megrettennek és szakítanak. Ha csak 3-4 ilyen kapcsolatod volt, amibe éveket tettél bele, máris 30 vagy és még nem mentél férjhez! Persze mi is bepalizhatnánk a "hű, hirtelen terhes maradtam!" módon a pasikat, de annak sok értelme van? Vagy hozzámehettünk volna ahhoz a sráchoz, aki nem tetszett ugyan, de hajlandó lett volna elvenni.... megkeseredett házasság, "Sose menj férjhez!" iskolapéldája.



    A másik. Itt írta egy pasi, és megdicsérték többen, hogy hordja a jegygyűrűjét. Sok férj ugyanis nem hordja. Miért? Hogy csajozhasson. Vagyis... félrelép?? A szép családi fészekből? Akkor ezek miféle házasságok? És nem egyetlen esetből általánosítok, mert nagoyn sok olyan házas ffit ismerek, aki nem hordja a gyűrűjét. Nőben ilyent még nem láttam. Hümm.

    (És még az is érdekelne, hogy Mikola úr vajon megcsalta-e a feleségét az évtizedek alatt a "szinglihordák" tagjaival? ... :-D)

  • 2009.02.04 15:00:06hát igen

    az ember sokféle döntést hoz az élete során, de csak kevés olyan van amitől később nem térhet el mert megváltozott ő, a körülményei vagy valami más. a legjobb párkapcsolatok is zátonyra futhatnak és a legeltökéltebb egyedulálló is találkozhat valakivel aki miatt feladja ezt az életformát. Direkt nem függetlenséget írok, hiszen a (relatív) függetlenség megtartása szerintem nagyon fontos.

  • 2009.02.04 15:04:37vajommi

    Egy tisztességben megőszült régi áltsulis tanárnőm mondta (akkoriban volt ötveniksz éves), hogy ha megkérdezték tőle, miért nem ment férjhez, azt válaszolta, hogy azért, mert akihez hozzáment volna, az nem vette el, aki meg elvette volna, ahhoz nem akart hozzámenni... Egyébként mindig vidám, jófej nő volt, állandóan táborba meg kirándulni hurcolta a gyerekeket meg különböző délutáni foglalkozásokat tartott. Nyilván, mert ráért. :-) Neki ez az élet jutott, illetve ezt választotta. Van ilyen is. Abban az időben ezt kevesen vállalták fel. Inkább hozzámentek ahhoz, aki el akarta venni őket. :-) (nem mindenki!!! de sokan...)

  • 2009.02.04 15:29:02pazola

    baudolinA: honnan tudod, hogy nem lattam? Elfogytak az ervek, jon a szemelyeskedes? Langharcos legalabb ervelt :DD

  • 2009.02.04 15:31:32baudolinA

    pazola,

    hát emlékeim szerint te kezdted a személyeskedést, hogy Lángharcosnak ne legyen gyereke... Aztán meg jött valami gerinckitépős szöveg.

  • 2009.02.04 19:40:59pazola

    Linkeld be, draga, mindkettot, vagy kenytelen leszek a szemelyeskedesed utan meg hazugnak is nevezni :)

  • 2009.02.04 21:52:55Nikolka

    én 31 vagyok, vénlány, nem szingli, de nem a saját akaratomból. Beletörődtem, mindegy, ez van.

  • 2009.02.04 22:02:48Heatherette

    mi az oka, Nikolka? miért gondolod, hogy neked csak ennyi jut?

  • 2009.02.04 22:08:14Nikolka

    ezt itt hosszú lenne kifejteni, de nem is igazán érdekes. Annak idején felvállaltam valamit a családomért, amiből most már nem tudok kiszállni. Szóval van különbség szingli és vénlány között, az én helyzetemben nulla az esélye a pártalálásnak. Pont.

  • 2009.02.04 22:15:22Heatherette

    sajnálom, hogy így érzed

  • 2009.02.04 22:31:30baudolinA

    2009.02.03 20:26:07 pazola

    Langharcos: ha meleg vagy, ne is legyen gyereked a pasiddal.



    A másikért bocs, nem te voltál. Rosszul emlékeztem.

  • 2009.02.04 22:37:57Heatherette

    na, az ilyen beszólástól kinyílik a bicska a zsebemben

  • 2009.02.04 23:39:05baudolinA

    Melyiktől?

  • 2009.02.04 23:45:39Heatherette

    a buzistól

  • 2009.02.04 23:57:04baudolinA

    Hát nekem is. Ráadásul nekem tényleg van bicskám... :)

  • 2009.02.05 00:05:46psyché

    baud, en sem hiszem, h mindenki massal boldog lettem volna, söt (nagyon valogatos voltam)! de azt azert hiszem, h lett volna meg egy-ket ember a vilagon, akivel erre bizonyara meg lett volna az esely (nem konkret emberekre gondolok): szerelemre, hazassagra, vidam es elegedett eletre. Azert lett volna meg az esely, mert en erre vagytam, hajlando voltam ezert tenni, es nem hiszem, h nincs a vilagon a ferjemen kivül meg ember, aki szinten erre vagyott volna, es nekem is tetszett volna. Viszont, akkor es ott az összes lehetseges szemely közül, pont a mostani ferjem volt ott. ezert mondom, h nincs "igazi", csak jo idöben voltunk jo helyen, ugyanarra vagytunk es megragadtuk a kinalkozo alkalmat.

    eppen ugy, ahogy van arra esely, h mas bolygokon is van elet, nem csak a Földön, eppen ugy van esely arra, h en most itt ülnek es elegedett es vidam eletet elnek egy masik ferfival. nem ugyanez az elet lenne, de ugyanolyan minösegü elet lenne.

    egyebkent "úgy gondolom, hogy a lehető legjobbat választottam, és hogy a jelenlegi elképzeléseim szerint szeretnék vele maradni. Hogy mással milyen lenne, nem tudom. És nem is szándékozom kipróbálni".:-)

  • 2009.02.05 07:51:42pazola

    2009.02.04 22:31:30 baudolinA



    Jaj, te kis csacsi :DD



    Hat o mondta, hogy nem akar gyereket, nem en szemelyeskedtem, hogy ne legyen. Visszabb mar nem tudtal olvasni?



    2009.02.04 22:37:57 Heatherette



    Csak vigyazz, meg ne vagd magad vele ott a zsebedben. Te is eloszor olvass, ha erdemben hozza tudsz tenni a leirtakhoz, johet.



  • 2009.02.05 07:58:29pazola

    Ja, es segitsegkeppen: ne annyi legyen, hogy miert ne, mert jobb szulok, mint az intezeti igazgatono, meg jobb ket apuka a kicsinek, mint egy, aki veri anyukat, meg a tobbi baromsag, mert ebbol rogton latni fogom, hogy write-only uzemmodban mukodsz, es teljesen alkalmatlan vagy a vitara.

  • 2009.02.05 08:13:16efai

    Az hogy több a férfi Mo-on mint a nő, az csak az összlakosságra igaz, mert kb. 55-60 felett vannak csak többségben a nők, ugyanis mint mindenki tudja a férfiak 8-10 évvel korábban halnak meg mint a nők, de a pártkeresés éveiben még sokkal több a férfi mint a nő, ugyanis több fiú születik mint kislány, tehát ez önmagában nem érv semmi mellett sem.

  • 2009.02.05 09:36:46baudolinA

    psyché,

    egyetértünk. :)



    pazola,

    azért jobb, mert az örökbefogadás jobb a gyereknek, mint az intézet. A szeretet és a gyerek vágya pedig nem függ a nemi orientációtól. Pont.

  • 2009.02.05 09:54:56mazsola84

    Apám azért nem hordja a jegygyűrűjét, mert az elsőt már a nászúton elhagyta, a másodikat akkor mikor megszülettem, a 3-at otthon a széfben tartja.

    A férjemé meg csináltatott gyűrű és kicsit nagy lett (leesik az ujjáról, rohadt meleg nyár volt mikor levették a méretet, valószínűleg meg volt dagadva a keze), és mivel különleges formája van, eddig 3 ötvös nem vállalta el a szűkíttetést.

    De az is lehet, hogy egy összeesküvés áldozatai vagyunk anyámmal és mind a kettőnket jól megcsalnak. Nyilván.

  • 2009.02.05 10:13:04pazola

    2009.02.05 09:36:46 baudolinA



    Neked akkor meg ertelmezesi problemaid is vannak, ami alapvetoen nem baj, csak olyankor okoz problemat, amikor vitazni kell. A hetero szulok orokbefogadasa jobb a gyereknek, mint a homo szuloke. Pont.



    ( amugy megalmondtam a megoldast Langharcos gondjara is, nevezetesen hogy nem akar gyereket, a pasija meg igen: fogadjanak orokbe! Hiszen annyi intezeti gyerek van, ugye.. )

  • 2009.02.05 10:17:23manka78

    Mazsola! Én még apámon soha nem láttam gyűrűt./Azt mondják anyuék, hogy eladták, mikor én 2 éves voltam, mert meghalt a nagymamám és abból a pénzből temették el.:((/. Anyu azóta kapott gyűrűt aputól, ő hordja is. A férjem jegygyűrűje is az ékszertartóban van, mert azt mondja, hogy melóban a sok vegyszer tönkretenné. Most akkor ez hogy is?.:)))

  • 2009.02.05 10:22:41mazsola84

    manka, én is úgy vagyok vele, hogy szeretném, ha hordaná, de azt nem szeretném, ha elhagyná, mint anno apám többet is. Majd egyszer megcsináltatjuk azt kész. Amúgy annyira nem is klasszik jegygyűrű, szóval simán beledumálhatná akárkibe, hogy nem jegygyűrű. Manapság pedig a férfiak is hordanak ékszert, akár gyűrűsujjon is, ebből nehéz következtetni.



    Nem vagyunk a gyűrűk urában, hogy ez valami varázslatos dolog legyen és az majd jól távol tartja a csajokat :)))

  • 2009.02.05 10:24:40yukikoka

    Hehe, Baudolina és az értelmezési problémák:DDD

  • 2009.02.05 10:28:37yukikoka

    meg kis csacsi... ez a nap vicce:)))

  • 2009.02.05 10:30:29baudolinA

    pazola,

    azt nem tudjuk, hogy miért lenne jobb egy heteró szülőpár, mint egy meleg. Mert nincsenek rá kutatások. Szerintem amúgy nem heteró-homo felosztásban kellene gondolkodni, hanem az egyes párokat megvizsgálni, függetlenül attól, hogy milyen neművel bújnak ágyba. Ez az "értelmezési problémáid vannak" pedig szánalmas, no... De ezt tényleg hagyjuk abba, mert nem fogunk egyetérteni, úgyhogy feleslegesen győzködjük egymást.

  • 2009.02.05 10:31:57baudolinA

    yukikoka,

    hát valahol el kell kezdeni. :)

  • 2009.02.05 10:38:48manka78

    Különben is vannak csajok, akiket az sem érdekel, hogy gyűrű van a pasi ujján, ha azt meg akarja szerezni. A gyűrű nem azért van, hogy távol tartsa a betolakodókat.:)

  • 2009.02.05 11:07:46Blueray

    A jeggyűrű akadályoz a mosogatásban :)

  • 2009.02.05 11:07:59pazola

    2009.02.05 10:30:29 baudolinA



    Igy van! Nem tudjuk, _miert_ lenne jobb egy hetero szulopar, mint egy homo. Viszont biztosan tudjuk, hogy jobb lenne ( ha nem igy lenne, akkor nem Adamevaban gondolkodnank, hanem Adambelaban ). Tehat addig, amig van egy ugyanannyira megfelelo hetero par, mint egy homo, addig az utobbi ki van zarva - nagyon helyesen. Nem ertem, ezt miert nem vagy kepes megerteni. Ervet meg nem lattam a homok mellett a heterok elleneben. Ahogy lesz ilyen, visszavonom az ertelmezesi problemat, de mivel nem fogsz tudni ilyet irni... :)



    ( Az intezetesdi/putri vs. ketapuka a fentebb leirtak miatt nem erv )

  • 2009.02.05 11:17:06baudolinA

    pazola,

    én nem tudom biztosan, hogy jobb lenne-e vagy sem. Nincs semmiféle "tudjuk", ugyanis az emberek egy része ezt állítja, a másik pedig mást. Mert nem abban gondolkodom, hogy heteró-homo. Ádám és Évában pedig egyszerűen fajfenntartási okokból gondolkodunk, nem pedig azért, mert jobb vagy rosszabb. Az viszont néhány ezer évvel korábban volt, azóta némiképp változtak a társadalmi és tudományos feltételek, álláspontok.



    Azért nem vagyok képes megérteni, mert ha két ugyanannyira megfelelő párról van szó, akkor miért is diszkrimináljuk a melegeket? Mert valaki úgy gondolta, hogy a heterók jobbak? (Amit persze nem tud igazolni, de tőlem követeli az érveket.) Szerintem két ugyanannyira megfelelő pár (feltéve, hogy létezik ilyen, ami persze nincs, mert mindig lehet valami eltérőt találni, ami alapján dönteni lehet) esetében az legyen elsőbbségben, aki több ideje vár.



    Egyébként bocs, de nem túlzottan hat meg, hogy szerinted értelmezési problémáim vannak. Szerintem nincsenek, de persze nyugodtan szajkózd tovább, ha jobban érzed tőle magad.

  • 2009.02.05 11:17:38Blueray

    Bizony, jó lenne, ha a "miért ne homo" kérdést tárgyilagosan meg lehetne válaszolni. Ez azonban mindaddig lehetetlen, amíg a társadalom a homoszexualitást (kizárólag) nemi beállítódásnak vagy éppenséggel identitászavarnak fogja fel (hogy a "betegség" vagy "perverzió" megjelöléseket ne is említsem).







  • 2009.02.05 11:19:32baudolinA

    Blueray,

    nekem alapvetően azzal van problémám, hogy ez a kérdés feltevődik...

  • 2009.02.05 11:39:52Blueray

    Az örökbefogadás engedélyezhetőségének megítélésénél félre kell tenni az olyan meggondolásokat, hogy az, aki ellenzi, hogy homo pár örökbe fogadhasson, az negatíve diszkriminálja az azonos neműekhez vonzódó embereket.

    Tudomásul kell venni, hogy az örökbefogadás elsősorban nem azért "van", hogy gyermekre áhítozó, magtalan (és ettől boldogtalan) párok vágyait beteljesítse. Célja és értelme

    elsődlegesen az, hogy az érintett gyerekek számára biztosítsa a családban való felnövekedést.Azért, hogy a gyerek a családban nevelkedve elsajátítsa a hagyományos értékrendet, szeretetteljes, érzelmileg (lelkileg)és fizikailag stabil, biztonságos környezetben nőhessen föl, ahol figyelnek rá.

    A homo párok örökbefogadási jogát ellenzők többsége pedig úgy gondolja, hogy az ilyen "családok" éppen hogy nem a hagyományos (értsd: társadalmilag bevett, elfogadott,ill. elvárt)értékek, elvek alapján működnek.



  • 2009.02.05 11:46:25pazola

    Jo, tehat semmilyen erv nincs amellett, hogy a homok jobbak a heteroknal, mindossze annyi, hogy - szerinted - nem rosszabbak.



    Koszonom, hogy vegre eljutottunk idaig :)



    ( nekem pedig van egy igen komoly ellenuk, es ha a sirasra gorbult szajat lattad volna, neked is lenne.. persze erintettseg hijan konnyebb ervelni )



    Akkor azt hiszem, vegre pontot tettunk a vegere: a homok semmivel sem jobbak - objektiven - mint a heterok.



    Vegre vege! :)



    ( Blueray: igy van, ahogy mondod: "Azért, hogy a gyerek a családban nevelkedve elsajátítsa a hagyományos értékrendet" - nos, a ketapukas csalad sem nem csalad, sem nem hagyomanyos ertekrend, azaz a gyerek erdekei serulnek - megintcsak az azonos minosegu hetero csaladhoz kepest )

  • 2009.02.05 11:53:05Heatherette

    pazola, megfájdul tőled a gerincem!

    miféle érv ez, hogy "tehát nem rosszabbak, ezért előbbrevaló a hetero"... ezt honnan a büdös picsából szedted?! ha nem rosszabbak, akkor EGYENLŐK, ugye? vagy ezt a lehetőséget te nem ismered?

  • 2009.02.05 11:53:44Blueray

    Bocsánat, a véleményemet csak több részletben tudom leírni, mert a program az általa túl hosszúnak ítélt szöveget nem jeleníti meg (nem küldi el? ) a kommentek között.

    Folytatom:

    Félreértés ne essék: én a magam részéről nem támogatom, de nem is ellenzem a dolgot.

    Fogalmam sincs, hogyan alakul a kérdés megítélése, csak egyvalamit tudok, de azt biztosan: a jelenlegi puskaporrral telített légkörben, mindenféle indulatokkal, nyílt v. leplezett agresszióval, sanyarú gazdasági, életszínvonalbeli kilátásokkal terhes mindennapjainkban nem lehet, NEM SZABAD erőszakoskodni, "mindenárontörvényt" ezzel kapcsolatban kikényszeríteni.

  • 2009.02.05 12:00:54baudolinA

    pazola,



    Oké, akkor ilyen alapon ("nem hagyományos") válás után vegyük el a gyereket az egyedülálló féltől, és adjuk örökbe. Mert ő sem lát hagyományos értékrendet, hiszen felborult a szent család intézménye. A gyerek sírásra görbült szájáért pedig nem a szülők hibásak, hanem azok a gyerekek, akik ezért gúnyolták (ÉS azok szülei). Tipikus "érvelés": gúnyolni fogják a gyereket a heteró szülők gyerekei, úgyhogy inkább diszkrimináljuk a melegeket. Az ő érdekükben, persze. Ajánlom elolvasásra neked is, ha még nem volt hozzá szerencséd: azbeszt.blog.hu/2008/06/08/ne_legy_mar_buzi



    Blueray,

    most mit mondjak... a feketék egyenjogúsítása sem volt egy díszmenet...

  • 2009.02.05 12:07:09pazola

    2009.02.05 11:53:05 Heatherette



    Probalj olvasni is, ne csak irni, es ne ragadj ki egy mondatot a ket napos vitabol - tudod ezt nem illik :)



    ( mellesleg aki realis alternativanak es UTOS ERVnek gondolja, hogy a serult esvagy cigany esvagy idosebb gyerekeket a buzik majd jol orokbefogadjak, azzal nem tudok - nem is lehet - vitatkozni.. )





  • 2009.02.05 12:12:59pazola

    2009.02.05 11:53:05 Heatherette



    Mivel a hsz-t megette a blog, roviden: nem illik olvasas nelkul irni, es egy ket napos vitabol egy mondatot kiragadni. Csunya dolog :)



    A buzik serult/idosebb/cigany ( esetleg tizeves serult cigany? ) gyerekeket fognak orokbe fogadni? Ne viccelj mar :DDD

  • 2009.02.05 12:14:59Blueray

    Pazola és mindenki, aki vele egy véleményen van:

    csodálatos dolog a gondolatszabadság, mindenkinek joga van a saját meggyőződését kinyilvánítani.

    De nem rákényszeríteni másokra. Még azzal a magyarázattal sem, hogy az "emberek" így gondolják ("mi" így gondoljuk).

    Azt kellene megérteni, hogy a homoszexualitás (noha természetesen az is része) nem pusztán nemi identitásbeli probléma (semmiképpen nem betegség vagy eltévelyedés).

    A meleg ember teljes értékű és teljes életet él. Ugyanolyan, mint te vagy én, számára úgy magától értetődő a világ, ahogyan ő látja és a saját helyzete is természetes (tehát nem egy alapvetően "hetero" gondolatvilágba, személyiségbe ékelődik be egy oda nem illő részlet - történetesen az azonos neműekhez való vonzódás, érzelmi, testi irányultság -/amit, ha szükséges, talán el is lehet távolítani, mint egy rossz fogat/. Hatalmas dolgokat alkot, óriási művész, kiváló sebész (megmenti az életed a műtőasztalon!)lehet.

    De kétségtelenül MÁS, mint a többség.













  • 2009.02.05 12:25:35Heatherette

    pazola



    ha más nincs, akkor igen. nekem se lenne gondom egy idősebb/cigány gyerekkel. a sérültet nem vállalnám be.

  • 2009.02.05 12:49:45énis

    és amikor öngyilkos lesz, jól felnézel rá...

  • 2009.02.05 12:50:58peanut

    Én 27 éves koromig voltam egyedül. Ugyan senki nem piszkált...de hát azért titkon irigyeltem azokat akik kézenfogva sétáltak boldogan életük párjával. Aztán megtört a jég és jött a Henci jóképű is volt meg minden...csakhogy egy igazi taplógomba volt a lelkem. 3 évig türtem, mert azt mondták a nagynénik, hogy egy nőnek tűrnie kell. Hagytam, hogy tönkrevágjon, élősködjön, lenézzen és még sorolhatnám. Nagy nehezen kirúgtam...és AZONNAL jött más. 3o körül kapós lettem vagy mi....Férjhez mentem és tanulva előző tévedésemből, már eleve nem akartam tűrni és egyebek. Nem is kell.

    Én utáltam single lenni. Utáltam egyedül lenni. Nem tudtam elfogadni, hogy én marha happy vagyok egyedül. Mert barátok ide vagy oda, magányos voltam. Nőből vagyok. Szükségem van egy társra akire felnézhetek, aki mellett biztonságban érezhetem magam. Stb.

    Azonban nem nézem le azokat a nőket akik egyedül vannak. Én elszántam hiszem, hogy mindenkinek van párja. A szándék hogy megtalálja inkább hiányzik.

  • 2009.02.05 23:52:07eszterke

    Win és kedves hozzászólók



    teljesen témába vágó irodalom:



    Elisabeth Badinter: A szerető anya. Csokonai Kiadó, Debrecen, 1999

  • 2009.02.06 02:20:36Guruljka

    Pazola! Van egy érvem a homo pár mellett: tutira nem lesznek előítéletesek a homszexuálisokkal szemben mint Te. Nem ezért vagy azért de az _örökbe fogadott_ is lehet meleg. Őt is jobban nevelnék a heterók? Szerinted ők biztos kinevelik ezt a buziságot mi?:) Kár hogy a buzikat eddig is egy anya meg apa hozta össze hetero szex közben, és többnyire ők is nevelgették.

    És ha már itt tartunk, bőven elég hogy nem rosszabbak a homók, mint a heterók. Hogy miért? Azért, mert ahol a jog az állam működési alapja és nem a vallás (pl. 21. században Európában), ott nem hit és világkép alapján döntenek arról mi a helyes és ki mit csinálhat. Hanem alkalmasság alapján. Márpedig a homok alkalmasak a gyerekek nevelésre. Mivel ez tényszerűen így van, két pár közül az alkalmasabb kapja a gyereket és ne az amelyik nem buzi. Jó? De csak azért mert a gyereknek ez a jobb. Képességük szerint nem rosszabbak a homók és előbb-utóbb itt is bőrt lehet húzni a fogakra, mert meg fogják kapni az örökbefogadási jogot. Tetszik, nem tetszik ez lesz:) Lehet majd szemet forgatni, meg háborogni, de ellenezni észérvvel? Azt nem tudod. Két apuka? Muhaha, kiscsillag a kölkök felének most is két apja van, mert a szüleik elválnak újra összeházasodnak stb...

    Közel van a Balkán és lassan haladunk, de meglesz az. Nagyon helyesen, mert a lényeg a gyerek érdeke.

    Amúgy: a zasszonyak a konyhában a helye, a buzik meg húzzák meg magukat 2009-ben, EURÓPÁBAN??????

    Hirtelen kedvem támadt előkeresni az útlevelem vaze, de akkor jobban az előítéletes népeké lenne ez az ország és inkább egy nagy lofaszt!

  • 2009.02.07 23:00:00ready_real

    2009.02.04 11:06:22 stellaz1 igen annak. Nemhogy gyereket nem kellett volna vállalniuk, de ha nem működött a kapcoslatuk szét is kellett volna menniük. Az én szüleimnek tuti (mint mondtam korábban már itt, engem abortálni akart az anyám csak a doki elbszta)

    Egyébként meg mi ez a nagy harciasság midnen oldalon?

    Igenis vannak az önmegvalósításnak éppolyan pozitív , ember számára hasznos oldalai, mitn a gyerekvállalásnak.

    És vbár igaz, én nem értem a korán gyermeket vállalókat (20 éves kor eleje) , és majd 30évesen imádok partizni járni remélem még 45 évesen is fogok, mint Goa Gil bátyó, nem gondolom, hogy fujj én ezáltal lenézendő lennék. Miért? Miért baj ha neklem majd 30 évesen nem színházra van igényem, hanem egy partyra, ahol kikapcsolhatom az agyam, ahol utazhatok a zene szárnyain?

    Miért baj pl az, hogy a munkám örömmel tölt el?

    Miért baj, ha szeretem a munkám , és hiányozna akkor is, ha gyerekeim lennének?





    "Mert barátok ide vagy oda, magányos voltam. Nőből vagyok. "

    Aki magányos, annak hiányzik valami az életéből.Ez nem jó! Képesnek kell egyedül is egésznek lenni. És ha egy ilyen összejön egy másik egésszel akkor ki tud alakulni egy jól müködő mi. Egyéb esetben viszont csak függőség van, amiben piszkos nagyot lehet koppanni a kapcsolat esetleges megszűnésekor.

    Mert úgy érzi az emebr , semmit sem ér a másik nélkül.

    De ez hazugság, ez hülyeség!!!!



    No, szóval a nyáron én is voltam "szingli" és egy nagyon hosszú kapcsolat után voltam , és nagyon magányos voltam, de hála égnek kezdtem kikeveredni belőle, és amint sokkal nagyobb önbizalmam lett, és egyedül is jól elvoltam, jól éreztem magama bőrömben akkor jött a szerelem is.

    De ez triviális: a maányos nő arcára kiül az, ami a lelkében zajlik, jóhogy nem nagyon kell senkinek... De egy magabiztos nő?

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta