SZÜLŐSÉG

Új nemzetközi extrém sport: a párperces gyermekágy

2009. február 2., hétfő 16:00

Ugyanazon a héten, hogy a 15 hónaposom csendespihenőit kihasználva, félénken előkotortam és átnéztem a poros, 2 éves CV-met, egy nagyon ijesztő hír került utamba. Rachida Dati, a 43 éves francia igazságügy miniszterasszony 6 napja egészséges kislánynak adott életet császármetszés által. És a tegnapi napon már dolgozni ment. Igen, a tegnapi francia kormányülésen Madame Miniszter már benn ült és dolgozot, ugyanúgy, mint azelőtt.

Kicsi Zohra csak pár órás volt, amikor a mamája már az égetően fontos állami papírokat rendezgette a kórházi ágyán, az aláírását osztogatta, és a szülési szabadság jogáról önként lemondott. Madame Dati egyébként már régóta a média kereszttüzében van. A miniszterelnök, Nicholas Sarközy üdvöskéje az első Észak-Afrikai származású, muszlim vallású miniszter. Ezen kívül a gyermek nemcsak hogy házasságon kívül született, de az apa mivolta nem ismert, és széleskörű spekuláció tárgya.



Talán véletlen egybeesés, talán nem, hogy a fenti hír éppen akkor ért el hozzám, amikor némi bűntudattal próbálom magammal elhitetni, hogy a gyerekem rendben lesz a bölcsiben először nélkülem, másfél évesen.

De a miniszterasszony csak egy a sok nemzetközi hírességből, akik mostanság azzal próbálják bebizonyitani "szuperanya" mivoltukat, hogy a szülés után villámgyorsan visszatérnek a "normális" kerékvágásba. A nemzetközi és a magyar média előszeretettel elemzik színésznők, énekesek, és egyéb rivaldafényben élő nők alakját és munkáját közvetlenül a szülés után: nagy versengés folyik, hogy ki mikor "szerzi vissza" karcsúságát vagy tér vissza a munkahelyére. És a világ figyel és jegyzetel. A 6 hetes gyermekágy a celebvilágban már szinte luxusnak tűnik amellett, amit egyes hírességek művelnek.

Tavaly áprilisban, Sarah Palin, a későbbi republikánus alelnökjelölt 3 nappal azután, hogy ötödik gyermeke megszületett, már visszatért irodájába egy teljes munkanapra. Többek között az éppen aktuális alaszkai gázcső-megbeszélés miatt. Nyilván az nem várhatott. A gyermek Down-szindrómával született, de sem ez, sem a már otthon levő 4 testvére nem akadályozta meg édesanyját, hogy politikai karrierjét ötödik sebességbe téve 4 hónappal később megcélozza a Fehér Házat.

Heidi Klum második gyermeke megszülése után 8 hét alatt hozta vissza magát olyan szintre, hogy bugyiban és melltartóban végigsétálhasson többezer fényképezőgép vakuja előtt a híres fehérneműgyártó, a Victoria's Secret divatbemutatóján, és ezt minden divatlap leközölte. A szülés utáni 8 hetet extrém fogyókúrával és sporttal töltötte.

Natalia Vogyianova, az orosz sztármanöken, akit a Louis Vuitton, a L'Oréal és a Calvin Klein hirdetésekről ismerhetünk, 20 nappal azután, hogy harmadik gyermeke megszületett, már a párizsi divatbemutatón aratott tapsvihart.

Ami még félelmetesebb, mint maga a jelenség, az a reakció: az ilyen viselkedés a médiában gyakran gratulációval van jutalmazva, és még a "szuperanya" dicséretet is megkapta Sarah Palin és Natalia Vogyianova is. Olyan országokban, ahol a szoptatás nem divat, szinte alig rebbentik a szemüket, amikor az ilyen hírek megjelennek. Kiválo gyógyszerek vannak az anyatej elapasztására. Ezután, szoptatás nélkül egyszerű és nagyszerű már a kórházban elkezdeni a salátalevél és cigaretta diétát (mint ahogyan Billie Piper angol színésznő tette az angol újságok szerint. Ő három hétig bírta otthon). A francia és angol blogokban a mai napon egymás után jelentek meg a "wow, ilyen jól kinézni egy császár után, le a kalappal" és "milyen csinos és szerencsés, jó neki" gratulációk a miniszterasszonynak. Csak elvétve egy "ejnye-bejnye".

Engem a tápszeren a nanny-vel otthon egyedül hagyott pár napos újszülöttek esete nem csodálattal, hanem ellenszenvvel tölt el. Ezeket a nőket nem szuperanyáknak tartom, hanem kegyetlennek. Mit próbálnak bizonyítani? Anyagilag egészen biztosan nem szorulnak a munkára: minden fent említett kismama milliomos. Vajon hol lesz a vége ennek a versenynek?

másutt

 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.02.03 08:43:23Mafalda

    justjared.buzznet.com/2009/02/02/rebecca-romijns-incredible-shrinking-belly/



    ez csak egy a sok celeb sztori közül

    érdemes beleolvasni a kommentekbe is!

  • 2009.02.03 08:45:23Subbantósdi

    "Miért olyan megdönthetetlen törvény, hogy a gyerek két éves koráig csak az anya kell vele legyen? Én ebben látok némi túlzást, szerintem ez olyan önigazolásos önző, kisajátító dolog a nők részéről."

    boszi77: nem mindenki önigazolásból marad otthon, hanem van, akinek van rá módja, így látja jónak, meggyőződésből, értékrend alapján.

    És nem hiszem, hogy egy anya azzal, hogy otthon marad, kisajátít... Kitől, mitől sajátítja ki? A társadalomtól, a bölcsitől?

    Nem értem, de biztos bennem van a hiba.:o(

  • 2009.02.03 08:48:14di

    nekem se volt időm végig olvasni a hozzászólásokat, de véleményem van. Egyrész tényleg a régi gazdag-szegény világban is hasonló volt a helyzet, csak ott a gazdag anyukának még csak karrierje se volt, ás akkor is a dadus nevelte a gyerekeket, és hozzájuk is fordultak tanácsért, nem a szülőkhöz. Szerencsére ma már más a helyzet és sokan otthon maradnak a gyerekekkel, de tényleg azért 1hetesen visszamenni dolgozni! szólva nem értem tényleg minek a gyerek nekik és a bizniszmen anyukáknak szintén minek, és azoknak akinek nyűg a gyerek. Minek? ennyire erős lenne a genetika, a szaporodásra? nem értem...és tényleg nagyon jó lenne olvasni arrról, h milyenek lesznek ezek a gyerekek? mennyire veszélyeztetik a társadalamt pl. mert nem nézik emberszámba a másikat, csak egy gépnek...akit ki lehet zsákmányolni? Vajon hová fog vezetni ez a szeretet nélküli világ?

    És akiknek meg anyagi okokból kell visszamennie dolgozni, próbál vmi elfogadhataó munkát találni, de pont a karieristáknak nem kell pénz, ők tehetnék meg, de nem nekik nem jó a gyerek...de akkor minek nekik? Vegyenek ki az intézetekből 5-6 éveseket és akkor azokkal már más a helyzet, ha annyira gyerekre vágynak. De tényleg vajon hogy-hogy vágynak gyerekre? egyáltalán hogy jut eszükbe két tárgyalás közt?

  • 2009.02.03 08:49:06szövetszöcske

    Már nem azért, de pár poszttal odébb ment a jajongás, hogy nem szabad tévét nézni mer kiég az embernek az agya, meg tévénézés előtt órákig kell azt kiválogatni, hogy mit nézünk meg, és persze a Vekerdi mit mond erről. Most meg szó nélkül azon csámcsog a jónép, hogy mindenféle noname közszereplő-médiabohóc, megnemválasztott amerikai alelnök, tenyésztett divatmajmok Heidiklum meg Natalia Kornyikova mega hasonlók mit csinálnak a magánéletükben. Legközelebb majd kivesézésre kerül az is, hogy vajon építő jellegű-e hogy a májkell dzsekszon egészségügyi okokból csak misszionárius pózban nyomja a gorillákkal az oxigénsátrában, a tomkrúz meg gruppenben osztja családtagjaival együtt a cientológus haverjait? Ezeknek az embereknek minden lépését imidzs-tervezők találják ki, minden házasság-vállás-gyerekszülés-egyébkisszínes arra van optimalizálva, hogy lehessen róla csámcsogni, a lehető legnagyobbat kaszálja rajtuk a tévé és a sajtó. Mostkomolyan, mi abból a tanulság hogy pár celeb mit csinál és hogyan, ehhez képest a brittt tudósok felismerései tényleg tudományos mérföldkövek...

  • 2009.02.03 08:55:27Tessina

    cozumelnek szerintem tök igaza van. Nálunk hasonló játszódik le a családban, a lányok unokatesóival kapcsolatban. Úgy adódott, hogy olyan vállalkozásba kezdtek, amiben az anyjuknak jobban helyt kell állnia, ezért legtöbbször az apjuk viszi haza és fekteti le a (már oviskorú) gyerekeket. Az anyósom meg totál ki van akadva, hogy jajj, szegény apjuk (mondanom sem kell, hogy az ő fia:)). De az eszébe sem jut, hogy amikor a gyerekek kisebbek voltak, akkor pont fordított volt a helyzet... akkor meg senki nem szólt semmit, pedig szegény anyuka nem kicsit volt láthatóan fáradt nulla segítséggel, éjjel-nappal a gyerekekkel melózva, ráadásul menni se nagyon tudott sehova, mert nem beszél magyarul, és a családja sem itt él... érdekes dolgok ezek.

  • 2009.02.03 08:55:38Subbantósdi

    "Szóval szerintem ahol nem sokat vannak otthon az anyukák, ott sem lesz minden baba boldogtalan és deviáns gyerek. Csak itthon más a szokás, amit politikai okokból neveltek a népbe 30-40 évvel ezelőtt."

    boszi77: Valóban, nem lehet általánosítani, de nagyobb eséllyel, úgy hiszem, lesznek a gyerekek kicsit bizonytalanabbak, talán kicsit gyökértelenebbnek érzik magukat, ha nincs az anyjuk elég időt mellettük...

    Én nem értem, miért van ez, hogy ez a képzet, hogy 30-40 éve ezt nyomatja a rendszer, ronda szóval élve, hogy maradj otthon 3 évig?

    Én ezt nem éreztem, azt annál inkább, hogy a hetvenes években anyám engem már fél évesen bölcsödébe adott, előtte is két hónappal már egy idős nő vigyázott rám, mert Neki vissza kellett mennie dolgozni...Kellett a pénz, nem karrier miatt, amúgy is titkárnő volt, ez nem nagy karrier.

    Lehet, én ezért is mindig is éreztem ezt a a hiányérzetet, mert nem volt velem az első években. És ezért talán nem is alakult ki olyan kapcsolatunk, ami jó lett volna, máig sem...

  • 2009.02.03 08:59:46Subbantósdi

    szövetszöcske:egyetértek Veled, én igaz, nem vagyok nagy tévéellenes, de ettől függetlenül nem hagyom, hogy belevándoroljanak az életünkbe és gondolkodásunkba ezek a celebek, ki kell őket zárni és a magunk életét élni...

    Mert nem jó példák és nagy részük "meg van csinálva, ki van találva".

  • 2009.02.03 09:01:38Subbantósdi

    di: már ezekről mi is páran így elfilóztunk itt... :o(

  • 2009.02.03 09:06:34Subbantósdi

    yukikoka: egyetértek Veled. :o)

  • 2009.02.03 09:38:20Buttercup

    Elítélem azt, aki újszülött babáját magára hagyja. Csak pár éves korban alakul ki az, hogy a baba tud a anyukája létezéséről még akkor is, ha az nincs ott. Ergo ha anyuka kiment a szobából, akkor nem létezik. VAn olyan ismerősöm, aki 1 hónapos babáját egy teljes napra és éjszakára egyedül hagyja. Meg sem próbálta szoptatni sem, inkább fejőgépezik, és persze semmire nincs ideje.

  • 2009.02.03 09:41:33anyamadár

    Szerintem nem az a baj, hogy vannak akik hamar visszamennek és dolgozni kezdenek, hanem az, hogy azokat a "sztáranyukákat" akik otthonmaradnak, gyereknevelnek inkább nem vállalnak filmszerepeket egy ideig és akik nem -0-ás ruhákat hordanak a szoptatás miatt a szülés után két héttel, már lehúzzák ugyenezek a kedves újságírók, undorító paparazzifotók jelennek meg róluk, ahogy ásítanak éppen, vagy nagy csomag pelussal vágtatnak ki egy szupermarketből...



  • 2009.02.03 09:43:41anyamadár

    Szövetszöcske - szerintem itt nem kifejezetten ezekről a médiabohócokról van szó, hanem a közvéleményről, amit az újságok alakítanak...

  • 2009.02.03 10:01:57psyché

    szövetszöcske, total igazad van.:-)

  • 2009.02.03 10:11:48macskaszemű

    Bírom, mikor olyanok osztják az észt, mint pl. boszi77, akinek segge alá tolja nagyi a segítségét.

    Így tényleg egyszerűbb lehet mászkálni, elhiszem, csak ez nem a te érdemed.

  • 2009.02.03 10:13:19Subbantósdi

    anyamadár: egyetértek Veled. Lehet, én is közvélemény vagyok, amit az újság alakít, de én mégis inkább azzal lennék nyugodtabb gondolatú, hogyha interjúban vagy képekben ilyen sztáranyukákat látnék, vagy olyat, aki ezt az oldalát is vállalja a dolgoknak...

    Nem istennőkre, hanem hús-vér celebekre lenne inkább szüksége az embereknek, akik tényleg példaértékű életet tudnának mutatni.

    Bár én nem vagyok nagy celeb-kutató és nem is igazán nézem a kereskedelmi csatornák celeb-műsorait vagy olvasok Story-t vagy BEST-et, de azért valahogy mégiscsak találkozik az ember ezekkel a dolgokkal, nem tudja, ha akarja, sem kikerülni...

  • 2009.02.03 10:14:27anyatájger

    "Maradjunk Palinnal, akit ugyan nalam kevesbe nem sokan kedvelnek, elhihetitek, de probalom mas oldalrol megnezni az o esetet.



    Eloszor is, mar terhes volt, amikor a felkerest kapta.

    Most akkor mi is a teendo?

    Abortusz az o eseteben nem johet szoba, en ezt maximalisan akceptalom.

    Akkor ne indulhasson az USA ALELNOKI POSZTJAERT, amit valoszinuleg egyszer az eletben ajanlanak fel, es tobbe soha?" - Na ez az a szitu, amit én végképp nem tudok megérteni. De komolyan. Én lemondanék az egyszeri lehetőségről. Szerencsére (?) nem vagyunk egyformák...

  • 2009.02.03 10:17:53gyöngy1

    OFF: "A miniszterelnök, Nicholas Sarközy "

    Tudom, csak kötözködöm.

    1, Sarkozy a franciák köztársasági elnöke, a minszterelnök François Fillon.

    2, Nicolas, a 'H' felesleges

    3, ha már magyarosítani akarunk, akkor legyen Sárközy, és ne Sarközy. A Nicolas meg lehet Miklós is akár (lásd Verne Gyula)

  • 2009.02.03 10:20:21anyamadár

    Subbantósdi, nekünk sincs tv-nk, de pl. Velvetet olvasok néha, az újságok címlapjait látom, szóval szerintem itt nem a sokszor senkiházi sztárocskák a lényegesek ebben, hanem a sok ember aki ennek él, ezt követi - sajna itt nagy tömegekről van szó -, az faszacsajnak tartja azt aki már szülés után a munkahelyén csücsül és dagadt unalmas kismamákat emleget ha valaki otthonmarad a gyerekével akár évekig...



    de ugyanezt írtam az előbb is :) na mindegy...

  • 2009.02.03 10:20:22Subbantósdi

    Nekem van egy barátnőm, annak a barátnője, én csak futólag ismerem, mivel ők voltak anno kollégák, na szóval a lánynak van egy lassan két éves kislánya, de inkább még csak másfél és egy évesen beadta a helyi, Pest megyei városka, magán bölcsödéjébe, állami ott nincs is, de én erre azt gondoltam naívan, mikor mesélte, hogy hát igen, megy vissza dolgozni, bár nem értettem, miért, mert amúgy kaszinózik a csaj, kruppié, és ez az életmód egy kisgyerekkel elég zűrös...

    Amúgy a férje meg ott vezető, szóval van pénzük nem is kevés...

    Barátnőmtől jött a válasz, mert megkérdezte a lányt, hogy nem erről van szó, egyszerűen szeretné, ha lenne napközben ideje mondjuk szoláriumba járni, meg vásárolgatni, stb...

    Amúgy lenne nagymama, aki vigyáz a babára időnként, nem ez a gond, de a hozzáállás...

    Én azt érzem, és ezt meg is mondtam a barátnőmnek, aki van olyan, hogy ezt kettőnk között tartja, hogy egyszerűen azt érzem, hogy nem akar a gyerekével napközben foglalkozni, nem tudja, mivel kösse le, mit játszon Vele, vagy már megunta, hogy egy évig otthon volt Vele és a régi életét akarja, munka nélkül ugyan, de élni...

    És ezt én nem tartom túl jónak...

    Lehet, Ő ettől időmilliomos és több ideje jut magára, megszépül, stb. és lelkileg kiegyensúlyozottabb, mert nem négy fal között és a játszótéren tengeti a napjait, de a lányára, mivel kislányról van szó, szerintem nem gondolt...

    Amúgy azt is hallottam, hogy ez a kislány nem is tud még, pedig már korából fakadóan kéne, önállóan játszani, állandóan sír és az anyján lóg, hogy foglalkozzon Vele, szóval szerintem itt a gyerek pont érzi, hogy az anyja távolságot tart Vele és ezért még jobban igényli, hogy állandóan Vele legyen, mert fél, hogy elveszti, hiszen már egy évesen lepasszolta a bölcsibe.

  • 2009.02.03 10:22:18Subbantósdi

    anyamadár: egyetértek Veled maximálisan.

    Bár nekünk van tévénk, de nem megy egész nap és ami megy, az erősen szűrt, főleg, mikor a lányom is nézheti, de így is lehet azért úgy gondolkodni, hogy kerüljük a celeb-műsorokat.

  • 2009.02.03 10:58:04Magenta

    #

    2009.02.02 22:13:23 rita a felcser



    OFF

    Magenta

    Keress meg az IWIW-en tettem par kepet,de aztan letorolom.Az egyiket biztos :DDDDDD



    -----------------



    Rita, inkább 17-nek gondolnálak. :)

    A kisfiad még mindig tüneményes.

    Tényleg szép arcod van és az alakod se rossz. A hasad meg egyáltalán nem olyan, hogy amiatt kés alá kelljen feküdni, egy év múlva már semmi nem fog látszani.

  • 2009.02.03 11:01:27Magenta

    sálálálá

  • 2009.02.03 11:23:55bohar

    1.én az a nő vagyok, akinél a terhesség és a szülés majdhogynem könnyű de mindenképp komplikációmentes volt, de a gyermekágy! mindháromszor rémálom, hosszú fájdalmas, és nehéz

    de el tudom képzelni, hogy mindenkinél másképp működik ez

    2. nekem még az is nehézséget okoz, hogy a 2 gyerekkel itthon voltam és vagyok a 3.al is, most már viszont elvágynék tanulni...azaz a tőlem távol álló dolgot, hogy a legkisebb felügyeletét idpnként vagy rendszeresen másra bizzam nehézséget okoz, lelkileg, miközben vágyom már másra is, neki is szeretném azt adni amit az első kettőnek..

  • 2009.02.03 11:43:27Selkt-Sa

    szerintem jó az 5 perces gyermekágy, ahogy az is, ha a nő 6 hétig fekszik, és utána 3 évig gyereket nevel. a lényeg azon van, hogy legyen választási lehetősége, és a társadalom támogassa a döntésében. és ne legyenek olyan posztok, hogy szülés után felkel a nő, mert nem kényeskedős fajta, és unta már a lustálkodást, és karácsonyi vacsit főz a családnak, jajj de menő, otthon döglődő kismamák fujfujfuj, utána két héttel meg olyan poszt, hogy heidi klum, meg mme dati 6-20 nap után kifutón meg minisztériumban dolgoznak, és hogy az fujfujfuj, 6 hét gyerekágy, másfél év kövérség jajjdemenő.



    vagy most ez így hogy? ha a nő felkel, hogy klasszikus szerepeit a családban betöltse, és főzzön a családjának, és mondjuk segítség nélkül megszakadjon a házimunkában, az oké, de ha egy-két hét után felkel, mert neki a nagyvilágban dolga van gyerekszülésen kívül, és egyáltalán nem klasszikus női szerepmodelleket akar betölteni, anélkül, hogy beleszakadna, akkor az gáz?

  • 2009.02.03 12:37:22papucsbojt

    Selkt-Sa: :) ha tul anyas az a baaaj, nem nem eleg modern akor az baaaaj, ha felkel vacsit fozni az a baaaaj, ha kimegy a kifutora az a baaaaaj, ha fekve marad na az az igazan nagy baaaj :D

  • 2009.02.03 12:54:53Ragyogó Világítótorony

    #

    2009.02.03 08:38:14 Subbantósdi

    Világítótorony: oké, csak nekem erős volt és eléggé sarkított a véleményed, tudod, az élet, szerintem, nem fehér és fekete, csak...



    ...valakinek tixtába kell tennie a dolgokat, úgy h az 1xerűek is értsék..:)



    2009.02.02 22:48:18 Annipanni



    2009.02.02 22:19:56 Ragyogó Világítótorony



    Ezert ekkora gond manapsag a noknek megtalalni az egyensulyt a gyerekneveles es a munka kozott.



    ....hogy megint sarkítsak: nem lehet 1xerre b*xni és xűznek maradni...

  • 2009.02.03 13:10:00Subbantósdi

    Ragyogó Világítótorony: de én nem vagyok ám egyszerű... :o)

  • 2009.02.03 13:31:34yukikoka

    voroske,

    "ferjem imad vele jatszani es kb odahozza hogy etessem meg aztan viszi is el tolem hogy o babusgassa. Nem hiszem hogy ki kene tepnem a kezebol, merthogy a nagykonyvben az van irva hogy velem kell lennie a koloknek 24/7 es nem pedig vele."

    Nincs ez megírva semmilyen nagykönyvben. Az, hogy a gyereket nem passzoljuk 6 hetesen bölcsibe vagy bébiszitterre, nem jelenti azt, hogy csak róla kell, hogy szóljon az életed vagy hogy más hozzá sem érhet. Tehát: anyuci otthonléte nem zárja ki apa, nagyszülő stb. hathatós közreműködését a gyerek nevelésében, sőt, kifejezetten jót tesz minden családtagnak. Időnként bébiszitter is "befigyelhet", gyerek életkorától függően. Én is másoddiplomáztam illetve most PhD-zek gyerekek mellett, persze szerencsés vagyok a nagyszülői segítség miatt, de ez messze nem minden nap és egész nap történik.

    Cozumelnek pedig szerintem igaza van abban, hogy az anya helyettesíthető apával, nagymamival stb, csak kézenfekvő az anyát "elővenni", hisz ő szül, szoptat, így találta ki a természet, tetszik-nem tetszik. De a nagymama is sokkal jobb alternatíva a kicsi gyerek szempontjából, mint a bölcsi vagy akár egy napi szinten alkalmazott bébiszitter.

    Az "otthon lét" pedig nem egyenlő a folyamatos anya-gyerek duálunióval, összegyógyulással; menni kell gyerek- és felnőtt társaságba, foglalkozni kell a gyerekkel, és persze időben (gyerekfüggő) közösségbe adni, na ez utóbbi ugye problémás kis hazánkban.

    Persze érthető, ha valaki azért megy vissza korán dolgozni, mert kell a pénz (magánügy, ki miről tud lemondani, és miről nem, pl. nyaralás, de a kenyérről ugye nem lehet), vagy mert idegileg annyira nem bírja a monotóniát és az új szerepkört, hogy a gyerek érdeke is azt kívánja, hogy anya menjen inkább dolgozni.

  • 2009.02.03 13:34:35yukikoka

    A sokak által emlegetett "lelki sérülést" pedig nem úgy kell elképzelni, hogy a ded tizenévesen lelövi az osztálytársait, vagy belemenekül egy rossz házasságba:) Egyszerűen arról van szó, hogy az első időkben tanul meg kötődni, bízni a másikban, az anyával (más állandó személlyel) kialakított szoros érzelmi kötődése lesz későbbi kapcsolatai mintája, meghatározó személyiségformáló tényező (értékes vagyok, feltétel nélkül szeretnek)

  • 2009.02.03 13:48:36mspoppy

    Másutt: egyetértek! és gratulálok, szépen felépített, jól megfogalmazott poszt!



    Nagyon egyszerű és könnyű lenne az ilyen "extrém sportos" eseteket elintézni annyival, hogy magánügy - de sajnos nem az. Ezeknek az embereknek a magánélete a nyilvánosság előtt zajlik - mégpedig a saját választásuk alapján (egyik sem "beleszületett", mint vmely királyi sarj) - és a családi életük RÉSZE a jól megkomponált karrier-tervüknek. Így a gyerekvállalás is. (ld. még klf. nemzetiségű gyekekek adoptálása)



    A "szülés után rohanok vissza dolgozni" témában pedig nem az egyén döntésével van a gond, hanem azzal a mintával, amit közvetít.



    Mert ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy az embereknek - azoknak is, akik egyébként nem foglalkoznak a kismamás témákkal - előbb-utóbb az a kép alakul ki a fejébén, hogy az a normális (helyénvaló, kívánatos, stb.), ha anyucinak az a legfontosabb, hogy szülés után rögtön visszafogyjon és visszaüljön a teszkó pénztárába dolgozni. És ha ettől eltérő nézeteket vall, akkor egy lusta, tehetetlen, önigazoló, mártíromkodó, stb. trampli.



    És a GYEREK IGÉNYE, SZEMPONTJAI már megint nem érdekelnek senkit...

  • 2009.02.03 13:54:11mspoppy

    ...és még valami: nem véletlen, hogy a legprofibb cégek már túlléptek az ilyen kóros megfelelési kényszerekhez és komplexusokhoz vezető "minták" közvetítésén és az "éld az életed, ahogy akarod, csak vegyél hozzá ***t" filozófiával kampányolnak.

  • 2009.02.03 14:17:14cantaloupe

    Cozumel,



    megint van, amiben egyetertunk, konkretan 2 pontban:

    1)a ferfiaktol soha nem kerdezik meg, hogyan egyezteti a karriert a csaladdal (ezt Palin is emlitette amugy, mikor kenyes kerdeseket kapott e teren)

    2) Egy alelnoki posztot nem ajanlanak fel hetenkent, valoban egyszeri alkalom.



    Nade.

    Mindannak ellenere, hogy en a legjobb munkaerot vennem fel, es ha a 10 jelentkezo kozul 9 ferfi, de a noi pilota/autoszerelo/politikus a legjobb es neki adnam az allast..szoval minden feminizmus ellenere nem tagadhatjuk, hogy a biologiat nem kapcsolhatjuk csak ugy ki!

    -Az apa/nagymama nem tud szoptatni

    -Nem ok hordtak 9 honapig a gyereket

    -A kisbaba (kutatasok szerint) az anyjanal nyugszik meg legjobban, az o hangjara rezonal elsosorban



    Es igen, nemcsak noknek, ferfiaknak is donteni kene arrol, hogy nagycsaladot akarnak, vagy ejjel-nappal melozni, utazgatni, ugyanis a nap mindenkinek 48 orabol all. Palin karrierje nem hirtelen alakult ki, az 5 gyerek sem derult egbol pottyant oda...es ket ekkora lovat egy fenekkel nem lehet megulni.



    Azaz lehet, de van ertelme?

  • 2009.02.03 14:29:10cozumel

    Cantaloupe



    nem tudom, nem voltam ott, nem ultem az asztaluknal, nem jatszottam a gyerekeivel, nem lattam ot olvasni esti meset...

    Honnan tudjam, mi a KEREK, NAGY, EGESZ VALOSAG???

    Honnan tudjam, hogy nem egy harmonikus es tenyleg boldog csalad ok?



    Tolem tenyleg tavol all az egesz gondolkodasmodja, de nem fogom ot elitelni azert a dologert, amit egy masik feminini posztban meg szamonkernek. Tudod, kettos merce ;-)



    A szoptatas meg a magzati kontaktus meg jo es fontos, de sokkal fontosabb ezeknel, hogy a gyerek szeretetet kapjon, azt meg apa is meg tudja adni.



    Olyan is van am, ogy anya belehal a szulesbe, es abbol a gyerekbol is lehet boldog felnott...

  • 2009.02.03 14:35:30cantaloupe

    Cozumel,



    mondom, en itt kulonvalasztom az ertelmet es az erzelmet. Ha en lennek a fonok, odaadnam a legjobb munkaeronek az allast, akkor is, ha egy honapja szult otosikreket.



    De mas a biznisz, es mas a privat velemenyem arrol, mikor valaki a kisbabajat hagyja otthon honapokra.



    Ez nem kettos merce, mert bele nem szolok, meg nem kerdeznem senkitol, aki nem kozelebbi ismeros vagy barat, hogy mikent zsonglorkodik az idovel.

    De a velemenyem az, hogy egy uj eletert felelosseggel tartozok, en akartam, tehat kutyakotelessegem a legjobb korulmenyeket megteremteni-erzelmileg.

  • 2009.02.03 14:36:04másutt

    en az ilyen "egy fenekkel 2 lovat" (koszi, cantaloupe, ez nagyon jo mondas) ugyekben azt tapasztaltam, hogy az illeto eleg pocsek munkat vegez mindket helyen.

    a fent emlitett ismerosom pl., aki most 1/2 bedobassal dolgozik, keson megy be es koran lelep es szar munkat vegez, pedig a 6 honapos gyereke napi 9 orat a bolcsiben van.

    ha vart volna meg 1 evet, akkor vegezhetett volna jo munkat otthon, majd jot a munkahelyen is.

    minek mindent egyszerre csinalni???

  • 2009.02.03 14:45:53mspoppy

    az "egy fennékkel két lovat, de minek" gondolattal teljesen egyetértek, talán annyit fűznék még hozzá, hogy a csikósok is csak a LÁTVÁNYOSSÁG kedvéért hajtják a puszta ötöst (Koch-ot), nem azért, mert bármi értelme is volna egy "fenékkel" öt lovat "megülni". :D :D

  • 2009.02.03 16:29:26ditakai

    ezeket az eseteket olvasva engem egyedül azért nem borít el néha a hülyeség és az önmarcangolás karrier témában, mert három évig külföldön az ilyen szupercsaládok gyerekeinek voltam a pótmamája, és mindenkit biztosíthatok, hogy az esetek nagy százalékában ezek a jól alkalmazkodó gyerekek kifejezetten rugalmas idegzetet igényelnek a szüleiktől majd tinédzserkorban, és az a korszak nem ám 6-13 hónapról szól, hanem 6 évről :-)))

  • 2009.02.03 20:37:33Subbantósdi

    "és ne legyenek olyan posztok, hogy szülés után felkel a nő, mert nem kényeskedős fajta, és unta már a lustálkodást, és karácsonyi vacsit főz a családnak, jajj de menő, otthon döglődő kismamák fujfujfuj, utána két héttel meg olyan poszt, hogy heidi klum, meg mme dati 6-20 nap után kifutón meg minisztériumban dolgoznak, és hogy az fujfujfuj, 6 hét gyerekágy, másfél év kövérség jajjdemenő."

    Selkt-Sa: én is írogattam erre a posztra, emlékszem rá, azért a vélemények nagyobb része legalábbis elítélő volt, vagy nem egyértelműen támogató.

  • 2009.02.03 22:06:01szajberpiraty

    Vagy felnevelünk egy gyereket normálisan, vagy nem. Ha 6 naposan másra van bízva, akkor nem biztos, hogy később nem lesznek gondok... És akkor nem számít majd, hogy anyuci milyen karriert futott be.



  • 2009.02.03 22:09:21másutt

    selkt-sa

    Ide nem csak 1 ember ir, ezért mindenféle vélemény elhangzik.

  • 2009.02.03 22:18:06kaktuszvirág

    Okoska,

    erről csak annyit, hogy én biztos voltam benne, hogy a terhességet végig dolgozom, és kb. 3 hónap után meg fogok őrülni itthon. Ehhez igazítottam mindent (megtehetem, saját cég). Ehhez képest az utolsó pár héten pihennem kellett, a gyerek meg lassan 8 hónapos, és feláll a szőr a hátamon, ha arra gondolok, hogy vissza kéne menni lassan dolgozni (legalább egy kicsit).

    Nem csak a válság szólhat közbe, erre készülj fel :-)

  • 2009.02.03 23:17:48kaktuszvirág

    De, de.... illetve nem dolgozom. Közben helyettem is tartják a frontot, de nem sokáig. Úgyhogy igazán nagy a nyomás, hogy visszamenjek. Külső-belső egyaránt. És sosem gondoltam volna, hogy ennyire marha jó itthon lenni egy gyerkőccel, és nem egész nap pörögni, fontosnak lenni.

    De muszáj lesz visszamenni dolgozni, legalább annyira, hogy fenntartsam a dolgaimat, különben ugrik mindaz, amiért évek óta dolgoztam.

    (Ja, és a szoptatás miatt kevesebb kiló vagyok, mint a terhesség előtt, úgyhogy majd én is biztos kapom a "minek kellett ennek gyerek, ha csak magával foglalkozik" kritikát)

  • 2009.02.05 16:02:19Prinzessin Erbsen

    A masodik gyerekekemet hazavittem a korhazbol, ferjem ugyan kitakaritott, de hütö üres, lementem bevasaroltam, föztem vacsorat.



    Ket nap mulva meg latogatott az anyam - a ferjem ekkor mar visszament dolgozni. Mikor jött epp vegeztem a padlo felmosasaval, közölte, hogy elfaradt az uton, feküdj le modntam, es kimentem csinaltam neki egy rantottat mert nem reggelizet - madj beviszem ha kesz.



    Nem vagyok celeb - csak nekem nem volt kinek nyafogni szüles utan.

  • 2009.02.05 16:37:22oreille

    Prinzessin, te azért erősen félreértettél itt valamit... senki nem írta azt, hogy micsoda anya az olyan, aki nem fekszik 6 hétig az ágyban a deddel és hagyja magát kiszolgálni. arról volt szó, hogy amikor kitolnak a szülőszobáról, akkor ne kérd meg a nővért, hogy a babaszoba helyett mégis az irodába toljon :-)



    de szívesen mesélek neked én is a kórházból való hazatérés utáni napon "mesterek" által szétvert konyháról (késtek kicsit a szállítással), a mindent belepő finom fűrészporról és arról, hogy az egyetlen tál kaja, amit nekem akkor bárki megfőzött egy illatos húsleves volt, tele karfiollal.

  • 2009.05.22 09:21:19másutt

    natessek, itt van egy temaba vago hir:
    csaj megszulte negykilos gyereket es 2 ora mulva reszt vett a sajat (feher ruhas!) eskuvojen.
    a gyereket is elvittek. ;)
    http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1185750/Mother-walks-aisle--just-TWO-HOURS-giving-birth.html
    szerintem egyre gyakoribb lesz az ilyen, errol probaltam irni.

  • 2009.05.22 10:02:05rita a felcser

    A zsiregetes es szoptatas elegge kizarjak egymast.Jo,van aki lefogy mint a kutya.De a prolaktin hormon nem segit az odemakon,lassitja az agyat stb.

    MAskulonben nekem nem szimpatikus,meg lehet csinalni,de szerintem az olyan vagany mikor kethetes kisbaba van a haznal es lesed ,hogy mikor ebred fel,es lopva benezel a szobaba,es csodalod amikor alszik.

  • 2009.05.22 10:21:50másutt

    Van egy ismerosom, angol, a minap mondta, hogy o egyaltalan nem fog szoptatni, hogy a szules utani napon kezdhesse a minimalkaloria dietat. Bravo.

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta