SZÜLŐSÉG

Pelenkával a főiskolára

2009. január 30., péntek 08:10

Plusz szolgáltatásokkal segítik a kismamákat az egyetemek, főiskolák: többletponttal, 30 százalékos tandíjkedvezménnyel vagy szakképzett gyermekfelügyelettel egybekötött babamegőrzővel támogatják a kisgyermekeseket. A felsőoktatás 2007-től nem ingyenes a kismamáknak, pedig a GYES-en, GYED-en lévőknek szinte lehetetlen a kötött nappali tanulmányok folytatása, a távoktatási vagy levelező képzések többsége pedig komoly anyagi megterhelést jelent a családnak.



A gyermek gondozása céljából 2009. február 15. és 2009. július 23. közötti időszakban fizetés nélküli szabadságon lévő, vagy terhességi-gyermekágyi segélyben, gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban vagy gyermekgondozási díjban részesülő jelentkezőnek ötven többletpont jár minden alapképzési szakon, egységes, osztatlan képzésen, illetve felsőfokú szakképzésen. A gyermekgondozásért járó többletpontra az jogosult, aki 2009. július 9-ig igazolja a kedvezményre való jogosultságot, írja az MTI.

Az ötven többletpont mellett intézményenként eltérő módon, plusz szolgáltatásokkal segítik a kismamákat az egyetemek és főiskolák. A Kodolányi János Főiskola budapesti intézetében és a Károly Róbert Főiskolán (KRF) korszerű baba-mama szobával várják a kisgyermekes hallgatókat. A KRF-en csaknem ezer kismamának van hallgatói jogviszonya, akik térítésmentesen vehetik igénybe a 2007 óta sikerrel működő babaszobát - adta hírül csütörtökön a Károly Róbert Főiskola. Az intézmény belső felméréséből kiderült: a kisgyermekesek számára meggyőző érv a jelentkezési lapok kitöltésekor egyebek mellett az is, hogy a felsőoktatási intézmény kismamabarát-e.

Vannak olyan intézmények is, amelyek jelentős kedvezményeket adnak a költségtérítéses képzések díjából kismamáknak. A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara például harminc százalékos kedvezményt biztosít a tandíj árából távoktatásos vagy levelező képzés esetén, számol be az MTI.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.01.30 15:01:44zolnaid

    dodóó, lányok hordozzák, fiúk öröklik úgy tudom.

  • 2009.01.30 15:02:52zolnaid

    Részletezve, x kromoszómához kötött, tehát a Rita kisfia nem örökölte, viszont ha lány lenne, akkor az ő gyerekében (rita unokájában) megjelenhet.

  • 2009.01.30 15:04:44Starlark

    A színtévesztés X kromószómához kötötten öröklődik szal ha az apa a színtévesztő és az anya még csak nem is hordozó, mivel az apától a fiú az Y kromoszómát örökli 100% hogy nem lesz színtévesztő a lány viszont hordozó lesz de nem "beteg"

  • 2009.01.30 15:05:36rita a felcser

    Persze.

    Ha kislany lett volna akkor a szinvak pasi es egeszseges no FIUUNOKAJA orokolne.

    A magyarazta eccceru:A nonek ket x kromoszomaja van a fiunak egy X es egy Y.

    A kislanyunk lett volna: megkapta volna az apa beteg X kromoszomajat es az en egeszseges X kromoszomamat.Es hordozo lett volan de jol latott volna mivel az en X em fedte volna a beteg X -et.

    A kisfiu viszont csak tolem kapta az egeszseges X et es az apjatol egy Y kromoszomat.



    EDdig tiszta? Aztan:

    HA a kisfiamnak szuletik kislanya az en X em megy tovabb mert tolem van.

    Tehat megszakadt az oroklodes.



    Mi van akkor ha kislanyunk lett volna aki fiut szul??

    Tehat fiuunoka lanyon keresztul.

    Az hogy hordozott volna a kislanyom egy beteg es egy egeszseges X-et.(de latott volna mer az egeszseges fedte volna a beteget).A fiuunoka viszont az apatol egy Y kap.Es az anyatol egy X -et.Feltelezhetoen a beteg X-et.

    Szoval ez a betegseg mindig atugrik egy generaciot.



  • 2009.01.30 15:05:42Starlark

    Zolnaid egyfelé jár az agyunk ma :)

  • 2009.01.30 15:19:44Starlark

    Rita: Kivéve ha a színtévesztő fiú egy hordozó lánnyal áll össze mint az anyukám unokatestvérééknél :)

    Az összes gyerek színtévesztő lett még a lányok is.

  • 2009.01.30 15:23:30rita a felcser

    Igen, innen a nok 0,5 szazaleka szinteveszto.A ferfiak 8-9 szazaleka.

  • 2009.01.30 15:29:02zolnaid

    Azt hiszem most már a színtévesztés tekintetében mindenki kiművelődött :DDDD

  • 2009.01.30 17:30:12Ronja

    hat, ha mar igy van en elnek vele. de egyelore nem vilagos, h a jelentkezesin mit jeloljek be? vagy mar keszult kulon kismama rublika?

  • 2009.01.30 17:44:06zolnaid

    ja, van egy olyan hogy többletpontot igényelsz ezért meg azért, és ott bejelölöd.

  • 2009.01.30 17:45:15Ronja

    jo hulye vagyok, latom mit kell bejelolni.

  • 2009.01.30 17:47:27Ronja

    Koszi zolnaid :)

  • 2009.01.30 17:54:47zolnaid

    Sok sikert :)

    (de mire elvégzed baba mellett, elárulom képzett logisztikus is leszel.)

  • 2009.01.30 18:02:24Ronja

    meglassuk..:) de csak levelezot merek bevallalni..ezek szerint neked mar van tapasztalatod. ( lehet h irtad feljebb, nem olvastam vegig)

  • 2009.01.30 18:10:45Magenta

    Ronja, hová mész?

  • 2009.01.30 18:10:49zolnaid

    Ja, nekem is levelezőn.

  • 2009.01.30 18:15:23zskoncz

    :)) a képzön és az iparon sincs matek, de bejutni csak nappalira lehet! arra is nehezen, és ott lehet "királylányruhákat szinezni" :-DDD



    na de viccet félre. szerintem ez az többletpont nem oszt vagy szoroz. aki tanulna de nincs pénze és szeretett volna kimama korában annak ez nem számit, nem lesz töb pénze a többletpontból a tandijra. akinek meg akad pénz rá az ugyis okos és felfeszik többletpont nélkül is! szóval nesze semmi fogd meg jól! :)

  • 2009.01.30 18:28:38Ronja

    Magenta, Elte Barczi Gusztav Gyogypedagogiai Kar. Te is jelentkezel valahova?

  • 2009.01.30 19:26:10epresmaci

    Ez megint csak vmi látszat dolog, mert nincs az a kismama, aki 50 pont ide vagy oda, nappali szakra fog jelentkezni és be is tud járni. Sokra megy a baba-mama szobával... Eltörölték a tandíjkedvezményt, de ne sírjanak már a kismamák, nesze nekik 50 pluszpont (úgysem élnek vele)!

  • 2009.01.30 19:32:09Magenta

    Ronja, jó lenne, de nincs rá pénz. :(

  • 2009.01.30 19:39:00Ronja

    en is csak a tamogatottra jelentkezem. a pontok nem csak a nappalira vonatkoznak, ugye?

  • 2009.01.30 20:00:38zolnaid

    sztem a többire is. A felvi.hu-n valahol tuti fent van.



    Na különben ezt bírom még, a kedvezmények, követelmények és pontszámítás évenkénti változtatgatását.

  • 2009.01.30 21:01:19Ronja

    egyetertek!mar probaltam tanulmanyozni a felvit, errol csak most hallottam ugyhogy belevetem magam. Amugy azt sem tudom, h annal aki tobb mint 2eve erettsegizett kerik-e a gimis eredmenyeket v eleg csak az erettsegi...ha kerik, mehetek utana. meg van 2het a bekuldesig.

  • 2009.01.30 21:38:30driakk

    Aki tutira akar menni, és nincs kátrányos helyzetben, az egy tantárgyból emelt szinten érettségizik. Ők általában a középsulisok, akiknek ez nem okoz akkora problémát. Egyébként nincs akkora különbség emelt+középszint között a tantárgyak nagy részénél.(mondjuk matekhoz nem tudok hozzászólni) Én idén felvételizek. Sokat tanulok, nem szeretnék kiesni az egyetemről, de hülye leszek nem felhasználni ezt a többletpontot, ugyanúgy, mint a nyelvvizsgámat. Valószínüleg nem kellene, de szeretek inkább tutira menni. Az államnak komoly probléma a gyesről, gyedről visszatérő kismamák elhelyezése. A kismamákról nem is beszélve:(

    Egyébként ha végiggondolom tényleg nem annyira oké a dolog. De ha valaki cigány, az iért ér pluszpontot?

  • 2009.01.30 21:39:17driakk

    Kérik a gimis eredményeket. Egy fénymásolatot róla.

  • 2009.01.30 21:45:44Ronja

    koszi driakk. te hova? neked meg megvannak a gimis bizonyitvanyaid? :)

  • 2009.01.30 21:50:30driakk

    Megvannak, én 2004ben érettségiztem. Még nem volt időm nagyon elkavarni:) Sote- Etk- ápolás betegellátás- szülésznő szakirány. Persze levelezőn én is. Nagyon szerettem volna nappalin, aztán rájöttem, h nem vagyok bölcsödepárti. (A bölcsilátogatás után)

  • 2009.01.30 22:12:39boszi77

    Tavaly felvételiztem terhesen nappali képzésre, mert az esti vagy távoktatásos megfizethetetlen - rendes fizu mellett is, nemhogy a gyedből. Hála az égnek, nekem nem járt semmiféle többletpont még, mert nem tudnék jó szívvel a többiek szemébe nézni. A felvételire csak egyszer kell tanulni, azt csak megoldja az ember lánya valahogy. Viszont nagyon értékeltem volna, ha nem csak valakinek a jóindulatán múlt volna, hogy már nem a mosdóban fejek, amikor muszáj.

    Meg főleg, ha nem lenne segítségem, akkor a távoktatás tandíját kéne kinyögni valahogy, abban kéne a támogatás inkább.

  • 2009.01.31 00:26:37Evita1

    Ronja: Amit kinéztél nagyon jó kis suli. Van ott egy tanár akit ismerek. :) Egyébként nem azt nézik h van-e érettségid hanem hogy megcsinálod e matek zh-kat min 2esre.. 3 zh van és 8pontot el kell érni összesből. Téma: halmazok,deriválás,integrálás... De elhatároztam: Megcsinálom ha törik ha szakad az egyetemet! Szeretnék büszke lenni magamra!ha 5év 5 év.. Ráérek..



    Tényleg ha lehet ilyen témák is lehetne inditani h egyetem,dys...

  • 2009.01.31 00:30:50Evita1

    Inkább a dys és a kismama kapjon támogatást,meg féláron tanulást.. Ők megérdemlik tényleg.De azért többlet pont mert alacsony végzettségű a szülő,vagy C.. Na azért az már nekem is SOK(K)...



    Nálunk az egyetemen volt egy pár aki nappalin már régebben bevállalta a gyermeket. S végigcsinálták.Ráadásul az iskolában lévő koleszban laktak. Volt h egyik előadásra a srác,másikra a lány ment be s megbeszélték a tanárokkal..

  • 2009.01.31 03:08:12cozumel

    Evita



    szerencsere nem Te dontod el, hogy ki erdemli meg, es ki nem.



    Egeszen pici gondolkodassal belathato lenne, hogy akit otthon nem tamogatnak a tanulasban, annak kell a segitseg, ha o maga szandekot mutat a tanulasra.



    Nem olyan egyszeru megirni a hazi feladatot, ha meg 8 teso ugral a fejed korul, es a csaladban soha nem volt a tanulasnak becsulete. Akkor, akarmennyire is szeretned, lemaradsz a tobbiektol.



    Azoktol is, akiknek legalabb a konyhaasztalon van lehetoseguk csendben megirni a hazit.



    Azoktol meg vegkepp, akiknek sajat szobajuk is van netalan, sajat iroasztallal.



    Akkor mar meg sem emlitem azokat, akiknek a szulei aldoznak plusz konyvekre, plusz tanarra, szaktaborra, stb.





    En meg azt mondom, tamogassuk azokat, akiknek meg konyhaasztal sem jut, de szeretnenek tobbre jutni az eletben, mint amit a kornyezetukben latnak.



  • 2009.01.31 03:08:44cozumel

    Evita



    szerencsere nem Te dontod el, hogy ki erdemli meg, es ki nem.



    Egeszen pici gondolkodassal belathato lenne, hogy akit otthon nem tamogatnak a tanulasban, annak kell a segitseg, ha o maga szandekot mutat a tanulasra.



    Nem olyan egyszeru megirni a hazi feladatot, ha meg 8 teso ugral a fejed korul, es a csaladban soha nem volt a tanulasnak becsulete. Akkor, akarmennyire is szeretned, lemaradsz a tobbiektol.



    Azoktol is, akiknek legalabb a konyhaasztalon van lehetoseguk csendben megirni a hazit.



    Azoktol meg vegkepp, akiknek sajat szobajuk is van netalan, sajat iroasztallal.



    Akkor mar meg sem emlitem azokat, akiknek a szulei aldoznak plusz konyvekre, plusz tanarra, szaktaborra, stb.





    En meg azt mondom, tamogassuk azokat, akiknek meg konyhaasztal sem jut, de szeretnenek tobbre jutni az eletben, mint amit a kornyezetukben latnak.

  • 2009.01.31 03:36:48cozumel

    Mert, azt megiscsak jobban megvalaszthatod, hogy mikor szulsz (diploma elott v. utan), mint azt, hogy hova szuletsz.

  • 2009.01.31 05:07:46C.M.

    cozumel: akinek problémát jelent (nem megfelelő környezetet okolva) az érettségi (tehát egyszeri 5 vizsga) letétele, az mit fog csinálni félévente tíz vizsgával? Majd kér a tanártól plusz ötven százalékot a dogájára, mert nem megfelelő körülmények között él?



  • 2009.01.31 05:09:32C.M.

    (nekem az egyébként a tapasztalatom, hogy akik tényleg ki akarnak törni a környezetükből, azokban van annyi szorgalom és ambíció, hogy igazából nem is szorulnának rá ezekre a pontokra).

  • 2009.01.31 05:13:29C.M.

    ja, bocs, kapni fog havonta fix 12-24000 forintot állambácsitól (ha nappalis államis) szociális ösztöndíj keretében, ez minden bizonnyal lehetővé teszi majd saját szoba kialakítását, és nem fognak körülötte zajongani... bár ha belegondolok, akkor egy íróasztalt tud majd venni, vagy egy nagyobb konyhaasztalt.

  • 2009.01.31 07:39:28Tessina

    2009.01.31 05:07:46 C.M.

    jóeséllyel koleszba tud menni, ha bejut az egyetemre

  • 2009.01.31 09:33:55huhhh

    Cozumel, általában egyetértünk a legtöbb dologban, de most nagyon nem. Akiket felsoroltál, azok valóban megérdemlik a segítséget, de nem többletpontok formájában, hanem már egészen kicsi kortól plusz felkészítéssel, tanulószobával, iskolaotthonnal, kollégiummal, segítőtanárral, ingyen szakkörökkel és nyelvórákkal, vizsgadíj nélkül letehető nyelvvizsgákkal. Mindezt azért, hogy amikor eljut élete első nagy megmérettetéséig, az érettségiig vagy a felvételiig, akkor tudásban, felkészültségben ne maradjon el azoktól, akiknek külön szobája, urambocsá' még saját íróasztala is van. Ezzel ugyanis egyrészt okafogyottá válna a többletpont, másrészt nagyobb eséllyel vágna bele az egyetemi tanulmányokba a fiatal, azzal a reménnyel, hogy el is jut a diplomáig, és nem hullik ki már az első félév után, elvéve a lehetőséget olyantól, aki nem hagyná félbe a tanulást már az elején. És ugyanez igaz a kismamákra is, akiket inkább megfelelő körülményekkel, tandíjkedvezménnyel kellene segíteni, mint észbeli teljesítménytől független turbópontokkal.



    Értem én persze, hogy ez sokkal macerásabb és drágább megoldás lenne állambácsinak, mint írni egy pluszbekezdést a felvételi szabályzatba, aztán jól megveregetni saját vállát, hogy de frankó módon megteremtettem az esélyegyenlőséget, se fáradságomba nem került, se pénzembe. :(

  • 2009.01.31 09:45:04bmbsz

    huhhh, osztom a véleményed!



    Evita1: "Inkább a dys és a kismama kapjon támogatást,meg féláron tanulást.. Ők megérdemlik tényleg.De azért többlet pont mert alacsony végzettségű a szülő,vagy C.. Na azért az már nekem is SOK(K)..."



    Engem őszintén érdekelne, miért is érdemli meg a kismama vagy a diszes a pluszpontot. Én abban a hiszemben élek, hogy a pluszpontot az érdemli meg, akinek van szép nyelvvizsgája, OKTV-je, versenyeredménye. A kismamának gyereke van, ami bár nagyon szép és nagyon szuper, de ha nincs nyelvvizsgája, versenyeredménye, akkor mégis miért kellene többletponttal jutalmazni? Mert szült? A diszest pedig azért mert diszes? Ez nem logika, ez megkülönböztetés.



    Nem az a kérdés, ki kapjon +50 pontot, hanem az, hogy ne legyen nem tudás, nem tanulmányi eredmény alapján osztott többletpont, se kismamának, se kisebbséginek, se balkezesnek. Hogy ne azt mondják (jogosan ironikusan) a pályaválasztó 18-19 évesek, hogy bezzeg, ha szültem volna, bezzeg, ha hátrányos helyzetű lennék. Ezzel csak mélyül a szakadék.



  • 2009.01.31 09:51:52banga

    Tudom: nehéz gyerek mellett tanulni - de nem lehetetlen. 10 éve kismamaként diplomáztam és nyelvvizsgáztam.

    De miért is kapna az ember többletpontot? Inkább utána kellene támogatni egy kicsit az ember lányát!!!

    Például álláskeresésnél nem kifejezetten előny, bármilyen szuper vagy, hogy van 1-2-3 gyereked!!! (tisztelet a kivételnek)

  • 2009.01.31 10:11:51undokmano

    Szerintem gáz ez a többletpont-osztogatás. Mármint ez a fajta. Ez már a tipikusan az, hogy a két szép szeméért. Bazeg.

    Nekem miért nem adtak többletpontot annak idején, amikor egyedül, albérletben bevállaltam a sulit? Vagy pl a férjemnek mondjuk miért nem adnak egy jeggyel jobbat a vizsgákon, hiszen gyesen van?? Higítsunk csak, higítsunk, tök jó lesz. Majd jól nem azok kerülnek be, akik valóban megérdemelnék. És úgy nagyon őszintén: ha valaki kap 50 pont kezdőtőkét, azzal mit fog kezdeni? Sokan képtelenek eljutni még az első félév végéig is... Nem gondolom, hogy a pluszpontok hatására az illető azonnal több ésszel is fog rendelkezni, mint a pluszpontmentes társai...



    Ja és csodás ez a babamamaszoba megoldás is, de hadd ne a gyerekőrző alapján válasszon már anyuci iskolát... Ha meg nem gyerekőrzős sulit választok, akkor meg tökölhetek azon, hová dugjam a gyereket, akár van többletpontom, akár nincs. Mert ugye nem mindenkinél van gyerek "kezdőtőkének" a suli előtt... És akinek ott van, az sem biztos, hogy gazdasági tanulmányokat akar folytatni, lehet, hogy szerencsétlen matektanárnak készül éppen valahol, na és akkor ki van segítve, hogy mondjuk a Kodolányin van gyerekmegőrző.

    Én most ebben a helyzetben vagyok, hogy igen, menet közben találtam párra és sok dolog miatt nem vártunk a gyerekvállalással, és itt állok diploma előtt, lassan 2 gyerekkel, és nem tudom hová dugni a kölyköket. Nem panaszkodni akarok, mert nem az a célom, sőt. Örülök, hogy gyerek mellett is képes vagyok tanulni, és eddig mindig meg lett oldva a gyerek őrzése.

    Az meg már csak hab a tortán, amit banga az imént említett. Jó esetben anyucit visszavárják a melóhelyre, rossz esetben meg szívás van.

  • 2009.01.31 18:18:44Ronja

    azt mondod Evita1? :) remelem tenyleg jo kis suli es fel is vesznek. te hova jarsz? en mar elvegeztem egy kommunikacio szakot a szegedin, ami szerintem egy nagy hulyeseg eppen ezert szeretnek valami nemes, kezzel foghato` szakmat :) /

  • 2009.01.31 18:32:57cozumel

    Huhhh





    EN Evita hsz-ra reagaltam, ott pedig a TAMOGATAS szo allt, anyagi jellegu kiemelve.



    "Inkább a dys és a kismama kapjon támogatást,meg féláron tanulást."





    Tudom, hogy a poszt a plusz pontokrol szol, szerintem ez egyaltalan nem helyes, egyik tamogatando csoportot tekintve sem.

    Ha kell egy alaptudas, amire a foiskolan epiteni lehet, akkor annak hianyaban ketseges a foiskola elvegzese.



    De mondom, en Evita szuklatokoru gondolkodasara probaltam reagalni.



  • 2009.01.31 18:56:39huhhh

    OK, cozumel, akkor megint egyetértünk. :)))))

  • 2009.01.31 19:09:54Starlark

    2009.01.31 09:33:55 huhhh

    Teljes mértékben egyetértek.

  • 2009.01.31 19:29:42cozumel

    Huhhh



    akkor mostmar orom es boldogsag tolti ki az en szivem :-)))))))))

  • 2009.02.01 11:21:53luluxx

    Nagyon érdekes megfigyelést tettem. Az egyetemet igaz, lassan végeztem el és sok nagyszülői segítséggel (3 szülésem volt közben, 3 halasztás emiatt)

    De azt figyeltem meg, hogy a kismamák, mivel jóval kevesebb az idejük, azt sokkal jobba beosztják, nem hagynak semmit utolsó percre, és jobbak az eredményeik. Magamon is észrevettem ezt a váltást, pontosan odaértem órakezdésre, mindent időben beadtam, stb.

    Szerintem jól jár a felsőoktatás a kismamákkal, és a beszűkültségükön is javít.

    De én csak annak támogatnám, akinek még nincs semmilyen diplomája. Az államkassza sem feneketlen tó

  • 2009.02.01 13:21:56bmbsz

    luluxx,

    "De én csak annak támogatnám, akinek még nincs semmilyen diplomája. Az államkassza sem feneketlen tó"



    Ez az egyik vesszőparipám... Minek mindenkinek diploma? Miért kell mindenkit arra ösztönözni, hogy járjon egyetemre?



    Akinek nincs semmilyen diplomája, az nem baj, hiszen annyi szép szakma van, és csak az hiszi azt, hogy ezek nem megbecsültek, aki beveszi azt a maszlagot, hogy a diplomától több leszel. Szerintem nem a diplomaszerzést kell támogatni, hanem a munkakedvet (ez már egy másik téma).



    "De azt figyeltem meg, hogy a kismamák, mivel jóval kevesebb az idejük, azt sokkal jobba beosztják, nem hagynak semmit utolsó percre, és jobbak az eredményeik. Magamon is észrevettem ezt a váltást, pontosan odaértem órakezdésre, mindent időben beadtam, stb."



    Te egy szorgalmas kismama hallgató voltál, de a többség - tapasztalataim alapján - nem ilyen. Kétgyerekes volt évfolyamtársnőm pont az ellenkezője volt. Minden segítséget megkapott, a tanárok olyan bő határidőt adtak neki, amilyet kért. De mindig visszaélt ezzel, mondván, neki gyereke van, ő nem tart referátumot, neki gyereke van, tőle ne várják a házi feladatot, hát még az önálló kutatómunkát. Megjegyzem, a kutatásra 2 tipegő mellett, nem csodálom, hogy nem volt ideje.



    Szóval lehet, hogy jó hallgatók, de elméletileg annak is kell lenniük, ahogy a gyermekteleneknek is. Ha már egyszer egyetemre jársz a gyerekek mellett, az a minimum, hogy teljesítesz is - ahogyan ez az elvárás a gyerektelenektől is. Nem a gyerekszüléssel kellett volna váltanod a szemléletben, előtte is tartani kellett volna a határidőket, és megtenni mindent a jó eredményekért.



    Az a magyar felsőoktatás csodája, hogy ez nem trendi manapság, és valószínűleg azért is tart ott, ahol. :(



    (Ezeket ne vedd ám magadra, csak lamentálgattam kicsit.)

  • 2009.02.02 23:07:08QWERT

    Sok helyen nincs matek, pl. nyelvszakok, magyar, filozófia, ének-zene, karvezetés, történelem. Meg még biztosan van, de hirtelen ennyi jut eszembe.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta