SZÜLŐSÉG

A Facebook szerint a szoptatás obszcén és pornográf

2009. január 19., hétfő 08:00

Gyermekét szoptató anya – a képzőművészet kedvelt témája évszázadok óta. Szobrok, festmények, grafikák, kerámiák, művészi fotók. Szép, természetes, meghitt és derűs… vagy inkább obszcén és pornográf? Kelli Roman valószínűleg az előbbit gondolta, amikor még tavaly egy olyan fotóval lepte meg ismerőseit a Facebook közösségi oldalon, melyen éppen kislányát szoptatja.



Hamar kiderül azonban, hogy a portál hivatalos álláspontja az utóbbi véleményt osztja. A kép ugyanis rövid időn belül eltűnt az oldalról, és miután az amerikai édesanya kifogásolta ezt az eljárást, egy személytelen, formális levélből megtudta, hogy a Facebook szabályzata értelmében „obszcén, pornográf vagy szexuális tartalmú” képek nem jeleníthetők meg az oldalon, sőt akár ki is tilthatják őt onnan, ha továbbra is hasonló témájú fotókat tesz közzé magáról.



A szoptatás obszcén és pornográf??? Kelli a Facebookhoz benyújtott petícióban adott hangot felháborodásának, melyben egyfelől kifejti, hogy semmilyen törvény nem tiltja az olyan képek nyilvánosságra hozatalát, melyeken az anya gyermekét táplálja (legyen az szoptatás, cumisüveg vagy bármi más), másfelől részletes magyarázatot követel arra vonatkozóan, hogy pontosan mennyiben sértik a szoptatást ábrázoló fotók a portál idevágó szabályait – különös tekintettel arra, hogy akár Kelli ismerősei között is többen vannak, akiknek jóval merészebb képei hosszú idő óta békésen megférnek az oldalon anélkül, hogy bántanák a többiek érzékenységét. Kelli felhívásához azóta csaknem százezren csatlakoztak, biztosítva őt arról, hogy közös erővel kell fellépni az ehhez hasonló diszkriminatív politika ellen.

Többen nemcsak aláírásukkal támogatták Kelli ügyét, egy ottawai ötgyermekes édesanya, Stephanie felhívására például 11 ezren egy szoptatós anya fotójára cserélték fel megszokott arcképüket a portálon. A Utah államban élő Heather nem elégedett meg a virtuális támogatással: a Facebook kaliforniai központja előtt kilenc társával együtt tüntetőleg megszoptatta kislányát. (Más kérdés persze, hogy ezzel kizárólag a helyi média figyelmét sikerült felkelteniük, mivel a karácsony utáni szombatot választották demonstrációjuk időpontjául, amikor a Facebook illetékesei valószínűleg az ünnep fáradalmait pihenték ki otthonukban, az iroda ugyanis teljesen kihalt volt.)

Nem maradtak természetesen szótlanok az ügyben az illetékesek sem. Barry Schnitt, a Facebook szóvivője úgy nyilatkozott, hogy alapelvük, hogy a meztelen test látványát semmilyen formában nem engedik meg az oldalon. Ők maguk nem kutatnak a szabályokat megszegő felhasználók után, ehelyett a virtuális közösség tagjaira bízzák annak bejelentését, ha valami olyat észlelnek, ami nem megengedett. A szoptatás ábrázolása önmagában nem tiltott dolog, a fotón azonban nem szerepelhet az emlőbimbó vagy annak környéke. Ez utóbbi engedmény ugyanakkor értelmét veszti annak ismeretében, hogy a szóvivő állítása szerint sem módjuk, sem szándékuk nincs arra, hogy minden esetet egyénileg bíráljanak el, ha valaki visszásságot jelez, akkor minden további vizsgálódás nélkül lépnek, és kész.

Megszólalt a kérdésben John Palfrey professzor is, aki az internettel kapcsolatos jog szakértője a Harvard Egyetemen. Szerinte paradox helyzetet teremt, hogy miközben a világháló egyre nagyobb teret enged a privát szféra kiszélesítésének, mind jobban fokozódik az igény a személyiségi jogok megóvása iránt is. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy míg a jog életünk minden területén törvényekkel szabályozza, mit tehetünk és mit nem, a Facebookhoz és a MySpace-hez hasonló virtuális közösségekben kizárólag az oldal tulajdonosa által megalkotott játékszabályok diktálnak.

Ezek pedig sok esetben nem egyeznek (mint most sem) a hivatalos jogi állásponttal, hiszen más országokhoz hasonlóan az Egyesült Államokban is törvényadta jog a szoptatás (akár közterületen is), és semmi nem tiltja a szoptató anya képi ábrázolását. Nem menti fel a Facebookot, mégis tény, hogy ők sincsenek könnyű helyzetben, mivel igen nagy nyomás nehezedik rájuk azzal kapcsolatban, hogy minden lehetséges módon igyekezzenek megóvni a kiskorú felhasználókat a zaklatók, a pedofilok és az egyéb rossz szándékú felnőtt felhasználók támadásaival szemben, és törekedjenek arra, hogy ne kerülhessen olyan tartalom a gyerekek elé, ami nem az ő szemüknek való.

A szoptatással kapcsolatos orvosi kérdésekkel és kutatásokkal foglalkozó amerikai szakmai szervezet, az Academy of Breastfeeding Medicine nyilatkozatban tiltakozott a Facebook (és a hasonló szabályokat alkalmazó MySpace) diszkriminatív politikája ellen. Véleményük szerint az ilyenfajta tiltás csak arra jó, hogy rejtenivaló tevékenységként tüntesse fel a szoptatást, ami – azzal együtt, hogy a tápszeres táplálással kapcsolatban semmilyen hasonló korlátozás nem létezik – alkalmas arra, hogy a laikusok szemében utóbbi tűnjön „normálisnak” az anyatejes táplálással szemben, noha a szoptatásról sokan, sok helyen bebizonyították, hogy a legjobb megoldás a csecsemő számára. A szoptatás és a női emlő látványa nem titkolnivaló dolog, melyre többek között a Madonna-ábrázolásokat hozzák fel példaként, melyeken évszázadok óta megjelenik a szoptató édesanya képe anélkül, hogy ez bárkiben megbotránkozást ébresztene.

Kelli petíciója nagy sajtóvisszhangot keltett, és az olvasók véleményének is hangot adó híroldalakon megszólalt a hétköznapok embere is. Én az ABC News internetes oldalon olvastam róla, így az ottani hozzászólásokból szemezgettem néhányat befejezésként. A Facebook szabályait elítélők indokai leginkább két nagy körbe csoportosíthatók: a hozzászólók egy része szerint semmi olyan nincs a szoptatásban (és leginkább nem obszcén vagy pornográf), ami miatt ki kellene tiltani az oldalról, míg más részük az egyéni szabadságjogokra hivatkozva véli úgy, senkinek semmi köze ahhoz, hogy ki mit tesz közzé magáról a nagy nyilvánosság előtt, legyen az szoptatás vagy bármi egyéb. A korlátozással szimpatizálók egyike sem gondolja úgy, hogy a szoptatás obszcén vagy káros dolog lenne, de szerintük az anya és a gyermek közötti olyan intim együttlétről van szó, ami semmiképpen nem való idegen tekintetek elé. Egyikük azzal érvel, hogy a mindennapi tisztálkodás is az élet szerves része, mégsem szerencsélteti ismerőseit a fürdőszobában készített meztelen fotóival.

A megoldás persze az lenne, ha a Facebook a mostaninál árnyaltabban fogalmazná meg felhasználási szabályaiban, pontosan mi az, amit e téren megenged a mostanra 140 milliósra duzzadt virtuális közösség tagjainak. Ehhez képest egyelőre csupán azt tartják elképzelhetőnek, hogy – a 18 év alattiakra jelenleg is érvényes korlátozásokhoz hasonlóan – megteremtik annak technikai hátterét, hogy a szoptatást ábrázoló képek megtekintését korhatárhoz köthessék. Ez pedig nem több, mint a probléma elodázása és újratermelése. Ez utóbbi nem hivatalos álláspont, hanem a saját véleményem.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.01.19 13:21:20Vicuska.blog.hu

    A történet tényleg nagyon jó:D:D:D

  • 2009.01.19 13:22:44cidre

    Egyébként még én sem kaptam rossz megjegyzéseket szoptatás miatt, pedig se Gucci, se Vuitton... inkább egy csomó ruha made in Turkesztán :)

  • 2009.01.19 13:23:36kele

    rita, ezért érdemes volt ma bekapcsolni a gépet:)))

  • 2009.01.19 13:24:06másutt

    Egy ilyet ateltem en is Angliaban.

    Baratnom egy muzeum (nem keptar, hanem kastely!) kellos kozepen kezdet szoptatni, teremor megkert mindket, hogy faradjunk egy privat szobaba, ott "kenyelmesebb lesz". A szoba a kiallitas resze volt, egy tortenelmi agyon ulve szoptatotta baratnom bezart ajtok mogott, hulyere rohogtuk magunkat!



    Ez Edinbogyo szakterulete, de Skociaban nemreg torvenybe vestek, hogy SENKI SEHOL nem kerhet meg egy anyat, hogy ne szoptasson. Buntetes jar erte!

  • 2009.01.19 13:25:32FPéter

    Hova tartunk, emberek? A következő az lesz, hogy bármely szoptató anya nemi erőszaknak teszi ki 18 éven aluli gyermekét, amikor fedetlen keblének látványával sokkolja! Ezért mindenkinek robotok segítségével, laboratóriumban előállított tápszerekkel kell majd táplálnia gyermekét! A világ érik az apokalipszisre...

  • 2009.01.19 13:26:39dodóó

    Én még suliba jártam mikor 5 hetesem már vittem magammal.Senki semmit nem látott a pólóm alatt.

  • 2009.01.19 13:32:34rita a felcser

    Igazuk van Skociaban.Mert ha ehes a gyerek akkor kinozod ha nem eteted meg.

    Szerintem amugy a gyereket bogetni kinzas.De volt mar errol egy ket szep nagyposzt.

  • 2009.01.19 13:34:29Magenta

    Bromwyn, azt hiszem, ha van szoptatós szoba, akkor tényleg nem a múzeum közepén kell szoptatni.



  • 2009.01.19 13:37:33másutt

    rita, ott muszaj, mert gyakorlatilag alig szoptatnak mar a nok... minden segitseg kell.



    itt Londonban nap mint nap latom a mindenoras terhes noket a helyi nagy bevasarlohelyen amint stokiznak tapszerbol, 10-20 kartonnal (veny nelkul kaphato, MINDENUTT).

    meg sem probaljak a szoptatast.



    most ez jobb? ilyen szupercivilizalt steril modon?



    egyebkent a "diszkret" szoptatas mellmerettol is fugg. 80 G mellel nehezebb megoldani, mint 75B-vel.

    es ez nem csak a "latvany"... a nagyobb mellett fogni is kell egy kezzel, mialatt a gyereket fogja az ember a masik kezebnel... a gyerek szajat a harmadik kezevel.. :)



    Dehat ez mindennel igy van.

    egy spagettipantos ingecske egy kisebb mellu non szexi. en felveszek egy ilyet, megall a forgalom. :D

    de en is megoldottam. nagymeretu textilpelus kivalo takarot csinal....

  • 2009.01.19 13:41:03csimpilimpi

    Én szoptattam nyilvános helyen. Azért tettem, mert így kényelmesebb. És mert nem tiltja semmi. Se törvény, se az erkölcsi érzékem. (Igyekeztem azért diszkréten.)



    Volt érv, hogy kakálni se kakálunk mások előtt. Namost a kisbaba kakál. (Pelenkába.) Ez is elítélendő? Ha nem, akkor az miért elítélendő, hogy eszik?



    Valaki meg azt mondta, hogy azt sem szereti, hogy a felnőttek mások előtt esznek. Hát, azon túl, hogy kicsit fura gondolat (étterem, mint olyan, az egy gáz hely? vagy egy családi ebéd?), nade itt _nem_ felnőttekről van szó!

  • 2009.01.19 13:41:43mspoppy

    Rita, ez tuti! :) :)



    Ld. Avent mellszívó-reklám, ahol trendianyu (frizu, smink, bizsu, kiskosztüm, harisnya, tűsarkó o.k.) laptop-táskának tűnő hűtőtáskában viszi magával (a melóhelyre) a mellszívó cuccot, hogy aztán az iroda magányában fejegesse a tejecskét a kis trónörökösnek...

  • 2009.01.19 13:44:04csimpilimpi

    másutt, ebben a méret-dologban igazad van. az én - szoptatás alatt - 80B-s mellemet teljesen eltakarta egy újszülött fej is. semmi nem látszott belőle. na nem a szoptatás tényéből, de a mellemből tuti.

  • 2009.01.19 13:46:53Magenta

    csimpilimpi, én írtam a kajálást.



    Továbbra is fenntartom, hogy ahol van szoptatós szoba, ott nem kell ország-világ előtt szoptatni. Azon kívül meg lehet DISZKRÉTEN!

    Az evést meg (ha már megtiszteltél és megjegyezted) az utcán evésre mondtam.



    Tudod, szájon tudnám vágni a bunkót, amikor a fornettit zabálja a metrón, másokra morzsázva.



    Egy étterem, vagy egy családi ebéd nem ugyanaz, tök fölösleges kiforgatni a szavaimat.

  • 2009.01.19 13:48:24mspoppy

    Egyébként azt "bírom" ebben a témában, hogy sosem az éhes gyerek felől közelítik meg a nagyokosok, hanem anyuci kivillanó cicije felől. Vajonmér'?

  • 2009.01.19 13:52:33csimpilimpi

    Magenta - ahol van szoptatós szoba, és kultúrált, és elérhető (nincs kulcsra zárva, nem kígyóznak előtte hosszú sorok) akkor azt biztos bárki szívesen használja. Én is. A legtöbb helyen sajna nincs. És legyen diszkrét, oké, szerintem is. (Kérdés persze, mit nevezünk diszkrétnek.)



    Az evéshez (legyen: utcán evés) nekem a fő mondandóm az volt, hogy itt nem felnőttről van szó, hanem kisbabáról. Ráadásul nem valami morzsálós dolgot eszik, mint ahogy egy másik kommentelő adomája is már rávilágított. (Csak tippelem, hogy neked a morzsálás az egyik, ami zavar, hiszen ezt is írod.)

  • 2009.01.19 13:55:28másutt

    magenta, en egyetertek, elvben.

    de nem mindenutt van szoptatos szoba. es ha a gyerek voros fejjel uvolt, akkor en biza szoptatni akartam, nem kerdezoskodni, meg eldugott helyet keresgelni, mintha szegyelnivalom lett volna.

    az ember a korulmenyeket merlegeli, es megteszi, amit lehet....



    kulonben sem vagyok villantos, elegge konzervativan oltozom, alkatilag nem vagyok magammutogatos.



    termeszetes, hogy mindenkinek mas az "elfogadott".



    es nem minden kismama engedheti meg maganak, hogy otthin uljon. nalunk nem volt nagyi, aki fozzon, nem volt szomszedneni, nem volt senki, csak mi. en biza mentem mindenhova a 2-3 hetessel, bevasarolni, stb, muszaj volt. nem azert mentem, mert bulizni akartam.... mindig diszkret voltam. takargattam....



    sokszor kapott tapot is, ha muszaj volt. de ezt most mar sajnalom! akkor is szoptatnom kellett volna! nem apadt volna el a tejem talan...

  • 2009.01.19 13:56:12cidre

    Magenta, elvileg járműveken nem is lehet olyat enni, ami a másik embert zavarja, a ruháját összepiszkítja.

    De az utcán? Mondjuk egy jó kis családi fagyizás? Horribile dictu, a kilátszó nyelvünkkel nyalogatva a fagyit? Vagy csak a bokorba bújva elképzelhető a bátor tett kivitelezése?

  • 2009.01.19 13:56:19tollseprű

    Amúgy tudjátok, mi a fura? Vannak helyek, ahol azért nincs szoptatós szoba, mert annyira elfogadott, hogy lehet nyilvánosan szoptatni, hogy nincs értelme. Otthon lenne értelme, aztán mégis tavaly épült fel bevásárlókp-ba sem raktak az észlény tervezők (bár mondjuk próbafülkékben is remekül lehet szoptatni :))...

  • 2009.01.19 13:56:54mpbm

    4 éves lányom mondta a múltkor: A hugi ugye a cicidből ivott, amikor még nem volt cumisüvegünk?

    :)

  • 2009.01.19 13:57:31másutt

    meg egy dolog. en elvbol nem szoptattam SOHA WC-ben. akkor sem, ha ott volt a szoptatos helyiseg!



    nem szoptatok ott, ahol masok szarnak. kesz, vege. a szarszag, a lehuzott WC hangja es a fingas nem volt osszeferheto az en picikem ebedjevel, soha. akkor inkabb BARMI MAS!

  • 2009.01.19 13:59:35rita a felcser

    :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  • 2009.01.19 14:02:37kisbibe

    un-dokk! Ez iszonyat nagy duma volt!!!! :):) Nagyot nevettem rajta! :)



    Szerintem azért a női mell felől közelítik meg ezt a kérdést, mert ugye szexuális szimbólum is a mell, sokaknak nem az jut róla eszébe, hogy nem azért van, hogy a fárfiaknak legyen min legeltetni a szemüket, teljesen más biológiai funkciója.



    A témára én szerintem még soha nem láttam közterületen szoptató anyukát, bár soha nem is kerestem, hátha megláthatok egyet. :) Ha diszkréten csinálja, semmi bajom vele, de mint valaki írta, hogy mindenki lássa, hogy ő mennyire "anya", az engem is zavarna és zavarba is jönnék.



    De azért sem értem, hogy miért lett pornográfnak titulálva egy szoptatós kép, mert minden videoklipben csak azt nem látom az énekesnőkből, amit éppen nem akarok (pl. puniszőrt), az újságok címlapjain fedetlen mellekkel pózoló nők vannak - nem korhatáros újságokra, hanem pl napilapokra is gondolok -, így nekem nagyon nem jön össze ez a dolog. De hogy az ismerőseimnek hogyan szereznék örömet egy ilyen képpel?! :D Hát, a férfiaknak talán... A nőket meg ugye nem hinném, hogy nagyon meghatná, itt is sokan egyből a kisbabát nézték - velem együtt. Bár azért irigykedek a mellméretre is... ;)

  • 2009.01.19 14:28:53B-

    Amíg nem volt gyerekem, engem is zavarba hozott a szoptatás. Azóta egyáltalán nem. Simán szoptatnék bárki előtt, csak azért nem teszem, mert úgy képzelem, hogy az másokat zavarna. De bennem ezzel kapcsolatban semmilyen szeméremérzet nincsen. Rokonok, barátok előtt simán, csak akkor vonulok el (vagy kérem, hogy vonuljon el ő), ha úgy sejtem, hogy az illetőnek kellemetlen lenne egyébként.



    Egyszer velem megesett, hogy barátnőknek mutogattam a telefonomban a gyerekről képet, és amikor már a kezükben volt és lépegettek a képek között, akkor jöttem rá, hogy van benne egy félmeztelen szoptatós kép is. Nem szóltak semmit, pedig gondolom, látták, én se szóltam semmit.



    Ja, és amíg a női testet úgy használja a média, ahogy, addig kinyalhatják a seggemet! Felháborítónak tartom, hogy délután 5-6 órától 15 percenként látszik a tévében tangabugyis segg vagy felpolcolt csöcs, addig bárki beszól, ha egy nő nem szexuális irányba akarja használni a mellét mások előtt! Egy plázában több látszik sok vásárlóból, mint egy szoptató anya melléből!! De a kilogó csöcs csak addig helyénvaló, amíg a férfiaknak akar tetszelegni? Ha a csöcs a férfivilágon kívül eső tartományban villan ki, akkor már vér gáz?



    Magasról teszek az így gondolkodók véleményére. Korlátolt, nevetséges banda.

  • 2009.01.19 14:38:43B-

    Még annyit azért megjegyeznék, hogy hogy lehet az, hogy a csípőszűrésen, ahova néhány hetes babákat hívnak rutinszűrésre, és ahol előfordul, hogy várakozással együtt több órát is el kell ölteni, nincs szoba a szoptatáshoz??? Az egyik éhesen kiabáló koraszülött babát a vizsgáló függönye mögé bújva szoptatta meg az anyukája (gondolom, az utcáról elég jól látszódott az ablakban "bújkáló" kismama), engem elmenőben engedett be az egyik növér a nővérszobába.



    Ja, és mindenki úgy tett, mintha egy ilyen szűrésen, ahova egyszerre 50 néhány hetes kisbaba érkezik, teljesen váratlan fordulat lenne, hogy valaki szoptatni akar.



    Arról, hogy babakocsival nem lehetett megúszni a lépcsőzést, már nem is beszélek (gondolom, bárki, aki sérülés miatt jön az ortopédiára, örömrivalgásba tör ki, ha hosszan lépcsőzhet)

  • 2009.01.19 14:45:55Sheruzad

    Meg a nyaron, egy kavezo teraszan ucsorogve egyszer csak azt azt latom hogy a szoszed asztalnal ulo tarsasag fiatal holgytagja hirtelen lerantja a laza spagettipantos top felet magarol, kikapja a melyen kussolo dedet a mozesbol (moes labnal, foldon, felig az asztal alatt) es nekiall szoptatni.

    EMg csak nem is ez volt ami nagyon kiakasztott, merthat, fogjuk ra h prud vagyok. De kozbe abba se hagyta a cigizest, ertitek, cicin a baba, anyuka meg otja a fustot..

    (mint mindenki mas is az asztaltarsasagbol.. igaz, a mi asztaltarsasagunk is ipari gyarkemeny, neha ugy erzem csak en nem dohanyzom egesz Sp.o.ban..)

  • 2009.01.19 14:51:01másutt

    dohanyzo szoptato no: na, AZ IGAZAN OBSZEN!

  • 2009.01.19 14:51:59Sheruzad

    ja, meg egyszer egy eskuvon tortent, hogy a menyasszony egyik huga par hete szult, es a fotozas kozepette elvonult szoptatni. majd a foto soro kovetkezo utasitasa az volt, h akkor msot a 4 nover egyutt! gyerunk! hola negydik? Marina szoptat, majd jon. Erre a fotos, mint egy idegbeteg, persze kiakadt, nem birt varni, szoval, jot a kismama, az estelyiruha nyakbakotos resze leengedv, baba cicin, es ug allt oda, es ilyen lett az eskuvoi foto a "negy noverrol"

    Az egyik kedves bnom azt mondta, az eskuvojen o egy igazi kiralylanynak erezte magat, es ezen az egy napon minden rola szolt (egy angyali turelmu, nagyon jolelku, onzetlen csajol van szo!!!) hat en ha latnek egy ile fotot, nem elsosorban a menyasszonyt latnam foszereplonek.. :S

  • 2009.01.19 14:57:11másutt

    Sheruzad: alternativa lehett volna egy hatalmas locsogo tejfolt Marina estelyijenek az elejen.. :D en meg olyat lattam mar...

  • 2009.01.19 15:01:00B-

    Sheruzad: ha neki nem fájt, hogy a húga szoptat, neked miért fáj? Lehet, hogy ha a te húgod lenne, szeretettel néznél utólag ezekre a fényképekre.



    Erről szól végülis a család, az esküvő, nem? Továbbadjuk a génállományunkat, és szövetségeket kötünk, hogy ezt hatékonyan tegyük.

  • 2009.01.19 15:09:07másutt

    nem mindenki akar "kiralykiszasszony" lenni egy napra.

    en pl. boldog lennek egy csaladi esemennyel, ahol mindenki boldog (es jollakott) es nem uvolt ehes csecsemo.



    az, hogy en vagyok a figyelem kozpontja, mindenki engem bamul es engem fenykepeznek, szamomra REMALOM! Pedig oroszlan jegyu vagyok! :D



    ha a menyasszony a foszereplo (es nem az ifju PAR), az szerintem mar akkor gaz. persze, van, akinek az jon be...

  • 2009.01.19 15:09:49Chalabre



    Szoptatás?



    "Szép, természetes, meghitt és derűs… vagy inkább obszcén és pornográf?" Szerintem egyik sem. Nem kell glóriát sem fonni köré, hiszen valóban a világ egyik legtermészetesebb dolga, és nem kellene üldözni sem olyat képzelve mögé, ami nincs.



    Persze lehet meghitt és derűs a mamának és a picinek, de nem feltétlen a kívülállóknak, és itt most pont arról szól a téma. Nem az intim kettes szoptatásról.



    Semmi kifogásom az ellen, ha egy anya nyilvános helyen, akár egy étteremben szoptatja meg a gyermekét, csak diszkréten tegye. Eltakarva, amit illendő és kész. Viszont szoptasson, ha megteheti, és ezért isten ments, hogy házi őrizetben kelljen élnie. Nem értem mit kell ebből ilyen nagy ügyet csinálni?













  • 2009.01.19 15:40:13cantaloupe

    Egyreszt: az obszcen, pronograf szavak valoban sertoek. Ha benne van a facebook szabalyzataban, hogy intim testereszt nem mutogatunk, az jo ervnek, de a fenti jelzok bekapcsoltak a veszvillogot a nagy tigrisanyakban.



    Masreszt: ilyen kep rolam a csaladi fotoalbumban lesz, de nem nyilvanos portalokon. Tudom, termeszetes taplalkozas, de termeszetes a kozosules, kakilas is, es megsem rakunk fel olyan kepet sem. Egyszeruen azert, mert maganugy, nem a nagyerdemure tartozik.

    Mas persze a helyzet, ha repulon, tobboras uton kerul sor a szoptatasra, akkor diszkreten, kendovel oldanam meg.



    De a mai napig nem ertem, mi a jo abban, hogy valaki felrak egy ilyen kepet, szinte dicsekedve, hogy nezzetek, EN milyen ugyesen szoptatok! Itt az egesz akcionak mar nem az etetes, hanem a magamutogatas a celja-ezert nem tetszik.

  • 2009.01.19 15:55:45másutt

    cantaloupe, egy ismerosom valahogyan ugy allitja ossze a mama-baba-albumjait, hogy mindig legyen rajta egy jo nagy dekoltazs.

    (ezt mar terhesen kezdte, amikor jol megnott a mele)

    teljesen nyilvanvalo, hogy mire megy ki a jatek!

    ("nezzetek meg, milyen HOT MAMA vagyok! ja, es itt a gyerek is...")

    es ezt szetspammeli mindenkinek. szinte mar vicc!



    viszont teljesen meg tudom erteni, aki szamara az evo gyerek (mellbol evo) meg atmegy az intimmerce limbolec alatt.



    nalam nem. az en szoptatos kepeimet senki nem latta! de total megertem, akinek ok.



    dehat rolam bikinis kep sincs sehol, meg smarolos sem. olyan sem, ahol a Parom keze a mellemen van. valakiknek ez is ok.

  • 2009.01.19 16:02:38B-

    Mondjuk én a fenti képen nem látok semmi magamutogatósat meg dekoltázsvillantósat.



    Sokkal inkább a Madonna-képekre emlékeztet. (Nem, nem az énekesnőre gondoltam...)

  • 2009.01.19 16:03:58cantaloupe

    Masutt,



    en sem szeretem sem a hivalkodast, sem a kozonseges viselkedest.



    Ha egy ferfi keze nyugszik a noi mellen, ott mar jobban megertem a pornograf jelleget, hisz ott a mell mint erogen zona kerul kozeppontba.



    En semmi problemat nem latok a szoptatos kepekben sem, de azt megertem, ha egy kozossegi oldal nem szorgalmazza ezeket.



    Rolam sincs bikinis, smarolos stb. kep, egyszeruen nem tartozik masra, es nem is akarok szexualis objektkent vagy szoptatos madonnakent tetszelegni. Azt, hogy van cicim, szoktam csokolozni stb. nem tolom mas kepebe, mert ertelmet nem latom.

  • 2009.01.19 16:09:03cantaloupe

    B-,



    nekem nem a keppel, annak beallitasaval van bajom, mert szep es intim helyzetet lathatunk-az en problemam a talalas modjan van, szerintem nem tartozik 500+ ismerosre. Ebben a kontextusban en mar a magamutogatast is belelatom a termeszetesseg mellett.



    Szamomra mas meztelenul beulni a szauanba, mint meztelen kepet magamrol portalokra felrakni; mas, hogy a parkban andalogva megcsokolom a parom es megint mas, ha egy nyalakodos kep felkerul rolam a netre.

    Biztos erzed a kulonbseget, miert termeszetes az egyik, es visszataszito a masodik verzio-legalabbis nekem. :)

  • 2009.01.19 16:10:00rita a felcser

    Ebben a kontextusban a noi mell(latinul mamma,jelen esetben mamma secretans)uzsonnas zacsko!!:DD

  • 2009.01.19 16:10:37B-

    Igen, érzem a különbséget:-)



    Egyébként lehet, hogy ha ismeném a képen látható csajt, zavarba hozna ez a kép, de így nem látok rajta semmi problémásat. Szép.

  • 2009.01.19 16:11:09másutt

    Egyebkent az egesz tortenet kisertetiesen emlekeztet a melles-AOL-es botranyra.

    Jopar eve az AOL bojkottalta a MELL szot, mint obszcen. Ily modon kicenzoralta az osszes mellrakot szoba ejto csoportot es hireket.

    Pedig ez a 90-es evek kozepen volt.

    Ugyanaz pepitaban,

    Semmi hivalkodo vagy szexi nincsen abban, ha egy 65 eves no, akit mellrakkal diagnosztizalnak, segitseget keres az interneten.

    Elgondolkodtato, hm?



    A fenti kep GYONYORU.

  • 2009.01.19 16:12:01B-

    mamma secretans - fúj :-)))



    Nem tok latinul, de a secretans nem azt jelenti, hogy (váladákot) kiválasztó?

    Szerintem ez egy gusztustalan ige. Kérem, az én mammámra nem használják :-)

  • 2009.01.19 16:22:27másutt

    B-

    "Amíg nem volt gyerekem, engem is zavarba hozott a szoptatás. Azóta egyáltalán nem."

    errol az jutott eszembe, hogy a legtobb gyerek szamara a csokolozas "fuj, undorito".

    Azutan valahogy a legtobbjuk megvaltoztatja a velemenyet.

    :)

    En pl. 180 fokos fordulattal allok hozza szinte minden gyerektemahoz.

    Nem hiaba vannak azok a hormonok. Es nem csak a mamak megsiratasara vannak. Allitolag az egesz agy atprogramozodik....

  • 2009.01.19 16:22:33cantaloupe

    Az alapproblema mindig abbol adodik, hogy a mell ugye intim zona, amit takarunk, ugyanakkor taplalekforras a csecsemonek, jogos a secretans jelzo. (B-, igazad van, valadekot jelent eme szocska.)



    Na most, a termeszetesseg lenyege szamomra, hogy ha itt az ido, megszoptatom a babam, mert ehes, mert igy diktalja az osztone, en pedig megetetem. Etteremben, repulon, barhol.

    DE eppen_azert, mert termeszetes, nem csapok belole huhot, a repulon sem fogok vegigsetalni, hogy nezze mar szoptato, bizony, az en mellembol! Csendben tesszuk a dolgunkat, aztan melltarto bekapcs-semmi fakszni.

    En igy tervezem. :)

  • 2009.01.19 18:16:13sylblog

    Szoptatni jó, de felesleges közszemlére csinálni belőle, pl. internet és MINDENKIVEL, MINDENÁRON TUDATNI MILYEN SZUPER DOLOG IS EZ.

    Az illető LLL-s aktivista vagy újságírói szenzáció hajhász dologról van szó.Viszont lehet sok olyan szitu az ember életében, amikor muszáj megszoptatni a gyereket, főleg amikor nagyon kicsi még és akár két óránként is igényli a tejcsit.Pl. bank,közjegyző (lakáshitel intézése), orvosnál való várakozás.Bizony volt, hogy elmentünk csecsemőtanácsadásra, gyerek éhes lett (etetés után pedig rögtön indultunk otthonról) nagyon sokan voltak nagy gyerekkel 1-2 évesek, előrekértük volna magunkat, szűk volt a hely a váróban (szoptatáshoz abszolúte nem ideális).Próbáltam előre kérni magunkat udvariasan, nem sikerült. Hát nem volt mit tenni, gyalog hazajöttünk, meg szoptattam gyerkőcőt és a tanácsadás végére mentünk vissza.

  • 2009.01.20 07:57:54Bromwyn

    Sylblog,

    nem szőrszálhasogatásból kérdezem, de tényleg érdekel a véleményed (és másoké is). A köztéren való szoptatás csak akkor jogos szerinted, ha ilyesmivel indokolhatjuk? "bank,közjegyző (lakáshitel intézése), orvosnál való várakozás"? Mert én bizony múzeumba, kerthelyiséges kávézóba, parkba stb. is jártam mindkét újszülöttemmel, sőt, még kertmoziba is. Tehát szórakozási célból is el mertem hagyni a házat, és bizony szoptattam is rengeteget. Azt hiszem, diszkréten. Sokszor történt, hogy érdeklődő fejek hajoltak egész közel (férfiak is) a szopizó gyerekemhez, és rajongva kérdezték: alszik? Aztán amikor mondtam, hogy khm, szopizik, akkor volt nagy irulás-pirulás.

  • 2009.01.20 17:11:05Heatherette

    annak idején volt egy tanárnőm, aki nem volt az a gusztusos darab, mindig fehér blúzban meg szoknyában láttad. elég konzervatív felfogású volt minden tekintetben. majd, amikor szült, bejárt hozzánk, és mutogatta a képeket. majdnem elhánytam magam, amikor a szoptatós fotóit tolta az arcomba. pedig ilyen képek voltak, mint ez is itt. ti elolvastatok volna biztosan, hogy mennyire gyönyörű. hát én annyit fogtam fel belőle, hogy most látnom kell a melleit. lehet, hogy ez teljesen más szituáció, mint egy sima "villantás", de ezt max. az anya érzi így, meg még azok, akik hasonló hangulatban vannak. elhiszem, hogy meg kell azonnal etetni, de lehet azt úgy is, hogy nem tolod más arcába a melleidet. ha van egy külön helyiség fenntartva a szoptatós kismamáknak, akkor fogadják már el, és menjenek el oda. mi ez a hiszti, hogy ő akkor is azon a bizonyos kockakövön akarja megtenni, amin áll? és sehol máshol? én is azt gondolom, hogy a szarás is természetes dolog, mégsem szarsz a közért közepére, ha rád jön az inger. vannak dolgok, amik a magánügyeink.

  • 2009.01.20 17:11:51Heatherette

    "elolvadtatok" :)

  • 2009.01.20 17:18:18cantaloupe

    Bromwyn,



    szerintem az altalad felvazolt szitu mas lapra tartozik. Elmesz otthonrol, es a baba megehezik, igy kap enni-legyen az muzeumban, parkban, kavehazban stb.

    Nem azert mesz ezekre a helyekre, hogy mindenki lassa, hogy szoptatsz, hanem mas celbol-kavezni, kepeket nezegetni, vasarolni stb.



    Ha viszont ezt kepen teszed fel, akkor mar mast kozol.

  • 2010.06.28 20:48:13ColT

    Ezek idióták!

  • 2010.06.29 10:30:50ebedli_

    Múzeumba vinni karonülő kisbabát, aki végigüvölti a termeket, ha éhes vagy bekakilt: parasztság.

  • 2010.06.29 17:49:38Aabroncs

    Nem obszcén és nem pornográf. Intim, bensőséges...Azonban nem is való utcára, étterembe, és igen egy ilyen fotó nem ugyanolyan, mint amin mondjuk egy autót látunk. Van akinek sértheti az érzékenységét. Az enyémet nem, de el tudom fogadni...

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta