SZÜLŐSÉG

Kismama 3.0: Védőnők, hagyjatok békén!

2008. december 17., szerda 08:55

21. hét

Nem tudom, más hogy van vele, de engem nagyon idegesít, amikor valaki azzal jön nekem, hogy a terhesség nem betegség, hanem állapot. Mert ez nagyon szépen hangzik, és valóban, így is kellene, hogy legyen, a tapasztalat viszont azt mutatja, hogy minél mélyebbre merülök a terhesség bugyraiban, annál inkább szaporodik körülöttem a fehérköpenyes társaság.



Egyszer a körzetihez megyek valami papírért, aztán a nőgyógyászhoz a havi kontroll miatt, majd az ultrahangra, ahol legutóbb például egyetlen kérdésemre sem volt hajlandó válaszolni a doki, vagy a védőnőhöz, akihez aztán végképp nem értem miért kell havonta járni. Megvallom őszintén, igazából a vele való randi dobta fel a miértek háborgó tengerét az egészségügy útvesztőiben amúgy jámbor birkaként terelgetett terhes személyemben. Egyszerűen értelmetlennek érzem ugyanis ezeket a kontrollokat.



Bár nem szeretném, ha ezt a kijelentésemet a rövidesen háromgyerekes kismama arroganciájaként könyvelnék el egyesek, mégsem tagadhatom, hogy gyakorlati oldalról nézve a kelletlenségnek igenis köze van meglévő és folyton rohangáló, rosszalkodó gyerekeimhez. Nekem ugyanis egy-egy ilyen kiruccanás megtervezése körülbelül egy hetet vesz igénybe. Mert nálunk nincs nyugdíjas nagyszülő, konkrétan nekem már szüleim sincsenek, a férjem reggeltől hajnali háromig dolgozik, tehát nagyjából én csinálok mindent itthon és a gyerekek körül. Így alakult ki például az az extrémnek mondható helyzet, hogyha nem akarom a gyerekeimet magammal cipelni a védőnőhöz, hogy ott klasszul végignyalják a padlót míg nekem megmérik a vérnyomásomat meg a testsúlyomat, akkor reggel 8-ra kérek időpontot, mert egy óra vigyázást a férjem akkor még be tud vállalni.

Ilyenkor kocsival száguldok a két utcányira lévő rendelőhöz, hogy a gyaloglással se veszítsek időt, és igyekszem minél gyorsabban lerendezni a dolgot, hogy repeszthessek visszafelé. Szerencsére a védőnőm sem az a sztorizgatós fajta, bár nem is tudom, miről is mesélhetne, hiszen kábé 24 évesen ez az első körzete. Nagyon kedves, meg minden, de őszintén, ha valamin spórolhatnék az időmből, hát a vele való dumálgatás (Hogy érzi magát? Van kérdése? stb) lenne az.

Igazából nem is értem ezeket a randikat. Amikor először mentem hozzá, azt hittem, felvesz a nyilvántartásba, ad egy kiskönyvet, aztán legközelebb akkor találkozunk, amikor hazajövünk Félgyerkőccel a kórházból. Ehhez képest azóta volt már itt családlátogatáson, és havonta vár engem vérnyomás és testsúly-kontrollra.

Elismerem, a védőnőre szükség van a gyerek születése után, jöjjön, csekkolja a dedet, idegesítse vagy nyugtassa a kismamát a gyarapodással meg a szoptatással, de azon túl, hogy fel lettem világosítva, a védőnői kontroll kell a GYES-hez, a szülés előtti havi vacakolásban nem sok poént látok. Persze lehet, hogy mindez azért van, mert egyszerűen nem vagyok hozzászokva a magyar szisztemhez, és épp a következő védőnői ellenőrzésen fogok majd megvilágosodni, aztán mea culpázni itt a Porontyon.

Csak összehasonlításképp, a holland rendszer, amiben én eddig “terheskedtem”, ugyan nem adja meg a teljeskörű orvosi biztonságot a kismamáknak, de ez szerintem egy problémamentes terhességnél nem is hiányzik. Hagyták, hogy növögessen a hasam, és bár ott nem orvoshoz jársz havonta, hanem bábához, mégsem éreztem a terhesgondozást kevesebbnek attól, hogy a kilenc hónapban egyszer sem kellett lehúzni a bugyimat, viszont élveztem, hogy mindig hosszan és türelmesen nézték a szívhangot, tapogatták, hogyan fekszik a baba, és minden olyan végtelenül természetes volt. Azt hiszem, két ultrahang volt egész terhesség alatt, és talán egy labor.

Mindemellett, félreértés ne essék, én igenis úgy érzem, az orvosnak helye van a mama mellett, mégha nem is olyan sűrűségben, mint ahogy azt a magyar rendszer előírja, és szüléskor én is nagyobb biztonságban éreztem magam itthon a kedvenc dokimmal, mint érezhettem volna kinn a bábával, de ezt a védőnős dolgot azért továbbra sem értem. Mit oszt és mit szoroz a védőnő pecsétje, mérlege és vérnyomásmérője az orvos pecsétjével, az orvos mérlegével és vérnyomásmérőjével szemben? Mikor találja már fel végre valaki a “védőorvost”?

Panzej

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.12.18 17:32:46Magenta

    dodóó, rendesek voltatok nagyon! :)))



    A mostani Nők Lapjában van egy 9 testvérből álló család, hát tőlük nem sajnálok semmit, amit kaptak, le a kalappal a két nagy fiú előtt. :)

  • 2008.12.18 17:32:55dodóó

    Amúgy még mindig keresek melót.

    Tegnap arra vetemedtem mivel nagyon jól érzem magam hogy jelentkeztem hot-dog árusnak.

    De az mondta a tulaj hogy szó sem lehet róla.

    Bármi bajom lehet.

    Mi?

    maximum nap végén még nekem kell fizetni mert mindent megeszek.

  • 2008.12.18 17:35:43ditakai

    legalább lesz miből chips-et venni...



    egyébként miért nem lehet ezeket az összegeket utalvány formájában kiutalni?!

  • 2008.12.18 17:38:38Magenta

    Ja, egyébként ma a Házon kívülben pont arról lesz szó, hogy "mire megy el a segély egy kis faluban" (így van a beharangozóban).



    De ez OFF.

  • 2008.12.18 17:39:32Magenta

    dodóó, szerinted lesz, aki felvesz 21 hetesen dolgozni? :((((

  • 2008.12.18 17:51:15dodóó

    Tudom tudom....

  • 2008.12.18 17:53:06luckymom

    Nem azért írtam a törvényt, hogy egyet értek vele vagy nem. Hanem azért, hogy a nyomorban élő gyerekeket talán nem a védőnőkön kellene számonkérni. Mert sokszor lehet, hogy maximálisan jól dolgozik védőnő, megtesz mindent a családért, amihez neki van kompetenciája, a jelzést is megtette a megfelelő szervek felé, akik még többet tudnak segíteni. És azok vagy jól, vagy rosszul végzik a dolgukat.



    Természetesen, ha nem végzi a feladatát, nem segít, és nem tesz jelzést az ellátó rendszer felé, akkor természetesen jogosan számonkérhető.

  • 2008.12.18 17:56:14Magenta

    luckymom, nem a védőnőket akarom bántani, az enyém... hát, közömbös, nincs vele bajom, de igazából még értelmeset se nagyon mondott - de bizony sokszor ki se mennek a problémás helyekre, mert elzavarják őket.

    Nyilván én se mennék oda megveretni magam, ahol "nem látnak szívesen", de van olyn igencsak jól szituált ismerősöm, ahol viszont belekötött abba a védőnő, hogy nincs a lakásban speckó pelenkatartó kuka.

  • 2008.12.18 18:01:35ditakai

    Nálunk sincs, egyenesen megy a kerti nagy kukába, és akkor???

  • 2008.12.18 18:01:45Magenta

    Szerintem egyébként ezt is egységesíteni kellene, márminthogy mi is a dolguk pontosan, mert három gyereket szültem, de innen tudtam meg, hogy van olyan védőnő, aki fehérjét néz a vizeletből, pedig pont nem bántam volna például.



    Ugyanúgy, ahogy egységesíteni kéne, hogy az illetékhivatalban ne azon múljon az ember esetleges kedvezménye, hogy tetszik-e a képe az ügyintézőnek, meg még nagyon sok más egyebet.



    Terhességem alatt én is azt figyeltem meg, hogy tök mást mond a doki, a védőnő, a háziorvos, nyilván arra hallgattam, akiben a legjobban megbíztam, de össze lehet zavarni az embert, főleg az első babásokat, akikben egyébként is több a para.

  • 2008.12.18 18:02:11kismama3/2

    Ezek szerint az előttem lévő 170akárhány hozzászólásban senki nem ismételte el más véleményét. Vagyis mindenki másként gondolkodik.



    Különben egy szóval sem mondtam, hogy nem lehet gondolkodni. Dehogynem, kell is. Csak van sok olyan dolog, amin ha életed végéig gondolkodsz és morogsz, akkor sem tudsz rajta változtatni.



    Luckymom! Köszi!

    "a nyomorban élő gyerekeket talán nem a védőnőkön kellene számonkérni."

    Ezzel teljesen egyetértek, hisz így is van. A védőnő nem határozhat úgy, hogy márpedig ettől a nőtől el kell venni a gyereket. Még akkor sem, ha egyetértene ezzel az elvvel. Még egy anyuka sem dönthet úgy, hogy a 15 éves lányától vegyék el a gyereket, ha a tökéletlen lánya meg akarja tartani. Pedig több köze van hozzá, mint a védőnőnek, mert neki kell majd felnevelnie az unokáját.

    Nekem is elég drasztikus elképzeléseim vannak arról, hogy hova tenném a gyerekét éheztető vagy bántalmazó szülőket. De az ítélkezés nem az én reszortom. És a világ megváltása sem, tehát simán leteszek róla. :)

  • 2008.12.18 18:03:18Magenta

    ditakai, nálunk sincs, sima billenős kis szemetes van a kiságy mellett. :)



    Valójában nem tudta megindokolni, de talán az lehetett benne, hogy ha már jól kereső fiatal pár, szép lakással, szép gyerekszobával, ez se hiányozzon. :) Vagy nem tudom, már nem volt mit szóvátenni.

  • 2008.12.18 18:05:36Magenta

    A világ megváltása senkinek sem dolga, tényleg, ha mindenki csöndben ül a seggén, és lenyel mindent, meg is állhatunk, ahol vagyunk.



    Egyébként talán rosszul tudom, de annyiból számon lehet kérni a nyomorban élő gyerekeket a védőnőkön, hogy az első lépést ugye nekik kell megtenni, vagy nem? Jelezni az illetékesek felé, hogy valami nem kóser.

  • 2008.12.18 18:11:33undokmano

    Nekem első babával volt olyan védőnőm, aki mindig csekkolta a vizeletet erre-arra. Hozzá szívesen jártam, mert diszkréten ment a mázsálás is, és mindig meghallgattuk a babácska szívhangját is. Sőt volt, hogy én kereshettem meg, hogy ismerkedjek a babával. A védőnő persze odafigyelt mindig, de inkább volt segítő a terhességben, mint eü alkalmazott.



    Ahol most lakunk, igazi szoci rendelő van, csuklós vérnyomásmérővel (ami rendre félremér) és ősrégi mérleggel, és minden alkalommal utálok lemenni, mert cseszegetnek a súlyom és az alkatom miatt (pedig esküszöm, mindent megteszek, hogy ne hízzak, most a 28. hét végén ugyanott vagyok súlyban, mint kezdetkor). A dokim jó fej, inkább vele dumálok le mindent, ami fontos, védőnőhöz meg eddig 2szer estem le, és nem is nagyon tervezem továbbiakban, max szülés előtt leugrom majd feliratni a hintőport.

  • 2008.12.18 18:15:17soci

    Vicces, most akkor ott tartunk, ahol az egész kezdődött. MIT is lehet akkor számonkérni a védőnőtől (szülés előtt)? Mire való?

  • 2008.12.18 18:22:18Magenta

    undokmano, nekem még nem volt olyan védőnőm, mint neked az első, igaz, csak kettőt fogyasztottam. :)



    Benyeltem, hogy le kell hozzá mászkálni, elkéredzkedni a főnökömtől, hogy minden alkalommal elmondja, hogy tartsak csak gyümölcsnapokat (ráadásul ott több védőnő is rendel egyszerre, úgyhogy több kismama is végighallgathatta a másik műsorát), ne igyak sokat (nyáron!), de fölösleges időpazarlásnak tartottam, ennyi.

  • 2008.12.18 18:53:55Egyanyuka

    Soci!

    Ha a védőnőd tökfej, akkor ne várj tőle semmit, kerüld el! Ha mázlista vagy és talpraesett, esetleg még lelkiismeretes is, akkor figyelmeztet a vizsgálatok időpontjára, elmeséli, melyik vérvétel előtt ehetsz, mire kell vigyáznod, ha szexelsz apával, ha fürdőzgetsz, melyik kozmetikumokra allergiás a fél város... Köteles megmérni a vérnyomásodat és a súlyodat és havonta a vizeletedet is meg kell vizsgálnia. Kötelező továbbképzéseik vannak, ahol a csodaorvosok által elfogadott legfrissebb infókat kapják, csak a becsontosodottak nem mindig tudják újítani az adatállományukat. Egy időre született védőnő segít neked a neten talált tömeges marhaságokat szűrni, ráadásul négyszemközt kérdezhetsz tőle olyan dolgokat is, amit egy orvostól nem mersz. A védőnőséget is lehet szarul csinálni, mint minden mást. Nem vagyok védőnő

  • 2008.12.18 19:08:47dodóó

    Undokmanó!



    A kórházba hazamenetelkor felírják neked.

    hazafele akár ki is válthatod.

    Illetve terhességed vége felé kérheted a gyerekorvost akihez járni fogtok hogy írja fel,mert szeretnéd ha minden meg lenne mire a baba haza ér.

  • 2008.12.18 19:14:01tarkabab

    ha védőnő lennék, biztos másképp esne, de mint csak visszaeső kismama, én nem érzem úgy, hogy ha azt mondom, nekem ez így nem jó, azzal kétségbe vonnám, hogy xy vagy az anyukája védőnőként sokat segít másoknak. (a mi családunkban is van védőnő és nem tűnik úgy, hogy kávézgatással meg fontoskodással telnek a napjai, mondjuk húzós környéken dolgozik, az igaz)



    szóval, amit biztosan tudok, hogy NEKEM teljesen fölösleges a védőnőhöz lejárni pusztán azért, hogy átvezesse egy kis füzetkébe, amik az orvosi papírjaimra vannak írva. és azt gondolom, hogy ezt nyugodtan ki lehet mondani, sőt aki szeret, háboroghat is rajta, hogy fölösleges dologra költik a pénzét. nálunk is el lehetne költeni - a gyerekekre - sokkal jobban, ami erre elmegy az én időmből meg az övéből is.



    lehet, hogy az ilyenek kimondásától semmi nem változik, vagy csak embertelenül lassan, de attól, hogy udvariasan hallgatunk, és bebeszéljük magunknak, hogy ez a terhességgel járó elkerülhetetlen kellemetlenség, mint a hányinger, egész biztos nem lesz jobb.



  • 2008.12.18 19:20:00Egyanyuka

    Undokmanó!

    A védőnő nem is írhat fel semmit, csak a doki. A védőnő esetleg elmesélheti, hogy a rakás recept közül mi mire való és melyiket nem etetik külföldön a gyerekekkel, csak nálunk. A gyerekorvosnak és a védőnőnek is ki kell menni az újszülötthöz egy munkanapon belül. Hátha otthon bénázol kétségbeesve az elsővel, miközben anyukád Zalaegerszegen várja a vonatot

  • 2008.12.18 19:29:03Egyanyuka

    Tarkabab! Szerencsés vagy, hogy sokáig tudsz dolgozni pocakkal. Ha veszélyeztetett terhesként otthon csücsülnél, lehet, hogy szívesen vennél néhány tanácsot, hátha segítenél a pocaknak egyben maradni. A védőnőnk teljesen rugalmasan kezelte a 4 megjelenést. A pisit bármikor, bárki bevitte, ő megnézte, a doki vizsgálatait elég volt telefonon bejelenteni, a súlyomat elhitte. A szűrővizsgálatok csak addig tűnnek pénzkidobásnak, amíg nem találnak nálad valamit

  • 2008.12.18 19:50:03dodóó

    Hozzánk kijött a védőnő a dokival az első két hétben egysze egyszer.

    Aztán még két hétig jött a gyerek doki.

    Tanácsadásra én soha nem mentem a gyerekkel.

    Megmondtam hogy nem viszem be a gyerekemet egy

    mindenféle betegséget ellátó rendelőintézetbe.

    Mondták oké.Megértik.

    Oltásokat megkapta akkor látták hogy minden rendbe a babával.

  • 2008.12.18 19:50:39dodóó

    egyszerrrrrr

  • 2008.12.18 20:17:48undokmano

    dodóó, a kórházban, ahol szülni fogok, ott nem írják fel, viszont a gyerekorvosunk nagyon jó fej, eddig mindkét srácomnál felírt előre mindent, és itthon várt a cuccos, mire hazaértem a kórházból. :D

    épp most anyázom, mert ma voltunk lent, mert a gyerek pöttyös, de kiderült, hogy nem azért, mert fertőző beteg, hanem vszínű az antibiki amit kapott múlt héten, arra allergiás. én mondjuk helyből kiakadtam a pöttyeitől, mert baromira nem hiányzik most semmi szuper gyerekbetegség, de most így estefelé egyre jobban él bennem a gyanú, hogy a gyerekem nemes egyszerűséggel a csokival áll hadilábon. reggelre meglátom.



    Egyanyuka, a védőnővel szoktam intéztetni a recepteket, így a legkényelmesebb. :) Szülés után úgyis egyezkedek vele telcsin, hogy mikor akar kijönni. Nekünk a mostani már a sokadik védőnőnk, nem tudom, mennyire siet kijönni, mert alig ismerjük egymást. Előző kettőm születése után az akkori védőnő nagyon jó fej volt, mondta, hogy mivel minden rendben van, ha nem gáz, akkor nem aznap rohanna ki, amikor hazajövünk, hanem 1-2 nappal később. Mondtam is neki, hogy nem gáz, sőt. Kijött, dumáltunk, megnézte a kicsit, aztán elköszönt. Dokinénik hasonlóan állt a dolgokhoz. A mostani védőnőről nem tudom, mennyire rugalmas, de az eddigi 2 találkozásunk alkalmával annak bizonyult, így remélem, szülés után is az lesz.

  • 2008.12.18 22:11:58indapass

    Három gyerekem van és bizony gyerekestül mentem sokszor a védőnőhöz. A védőnő az egyetlen, aki az elsőtől kezdve ismer, segít, ha kell, de nem szól bele, ha nem. Tanácsot ad, ha úgy látja, szükségem lehet rá, de nem erőszakol rám semmit. Fölhív, ha oltás közeleg, de kedvesen érdeklődik csak, hogy ugye emlékszem. Ha megkérem, házhoz hoz beutalót/receptet, ha gáz van, fölhívhatom hétvégén (pl. hogy megnézze, tényleg kiszáradóban van-e a szopisztrájkos baba vagy csak én képzelem). És egy fillért sem kér/fogad el.

    Ehhez képest az orvos, ha nem választott, nem töri össze magát. Ha választott, akkor csak várja a gázsit a szereplésért.



    Szóval egy JÓ védőnő szerintem aranyat ér.

  • 2008.12.18 22:17:55verkaverka

    Egyanyuka, persze, mindenki tudja hogy vannak jó és lelkiismeretes védőnők, meg vannak akiknek szükségük van a segítségükre. De az azért valószínű, hogy nincs mindenkinek szüksége rájuk, nem ebben a formában ahogy most zajlik, és hát sokuk nincs a helyzet magaslatán.



    Egyébként akinek olyan az orvosa hogy nem mer tőle kérdezni csak a védőnőtől az keressen új orvost!!! Komolyan. Ez igaz nőgyógyászra is, gyerekorvosra is.

  • 2008.12.18 22:21:15verkaverka

    Hát nekem az orvosomat pl napi 24 órában lehet hívni bármi baromsággal, a védőnőt meg ha épp elkapja az ember bent akkor jó, (bár akkor se tud semmiről semmit), szóval csak tanácsadás alatt lehet hívni, az kb heti 4 óra, hát... A régi gyerekorvoshoz meg már nem járunk (város másik vége), ezzel együtt volt már hogy felhívtam kérdéssel, meg is mondtam rögtön hogy én vagyok és már nem tartozunk hozzá, és ugyanúgy nagyon segítőkész volt mint korábban.

  • 2008.12.19 07:50:08undokmano

    Nekem vérkemény alvásgondjaim vannak a 22 hós gyerekemmel, de már egy éve szívok, mint torkos borz, most jutottunk el oda, hogy van szakorvos telefonszámom. A védőnők az égvilágon semmit nem tudtak segíteni. Aki a gyerek születésekor a védőnőnk volt, elment nyugdíjba, amit iszonyúan sajnálok, mert imádtam. Utána volt egy fiatal, még gyermektelen védőnőnk, akit szintén nagyon csíptem, mert nagyon talpraesett volt, soha nem beszélt hülyeségeket, de az elmúlt kb 15 hónap alatt csak az utóbbi 3 hónapban van ismét állandó védőnőnk. Életemben annyi hülye tanácsot, mint a gazdátlan 1 évben kaptam, nem mondott még senki. Volt olyan védőnő, aki szorgalmazta az édességek (pl tejbegríz, karamellás tej) adását, amikor evésgondjaink voltak (gyerek nem tekinti ételnek az ilyesmit, csak turkálja, inkább gyümölcsöt kunyerál vagy elcseni a konyhából, meg joghurtot kér, ha nasizna, normál kajákból meg imádja, ami fűszeres). Szóval, voltak hajmeresztő dolgok. A legjobb az volt, amikor egyik védőnő azt mondta, hogy nem kéne aggódnom a nemevésen, mert jó húsban van a gyerek, amire mondtam neki, hogy aha, csak mivel tejet nem kaphat inni, csak tápot (doktornővel egyeztünk meg ebben), azt nem issza, és heteken át minden nap kb 1 joghurtot és fél almát evett, a jó húsban levés egy dolog, de nem gondolom, hogy megfelelő mennyiségű tápanyaghoz jut a gyerek szervezete. Na akkor csend lett, pár nappal később a dokinéninkkel dumáltam ugyanerről, szerinte meg gondot jelentett a nemevés, és azt mondta, hogy próbálkozzak meg más tápokkal, hátha, mert fontos lenne, hogy megkapja a megfelelő mennyiségű Ca-t. Na akkor pár napon belül megtaláltuk az igazit, azóta is az megy, dokinéni elégedett volt, amikor mondtam neki, hogy siker. Azóta is vannak időszakok, amikor nem akar enni a gyerekem, de nem izgulok azon, ha napokon át mondjuk csak almát és banánt akar enni.



    A mostani új védőnőnkkel volt egyszer alkalmam hosszabban beszélgetni, nagyon normálisan gondolkodik, elmondja, hogy ő az adott témában mit gondol, hogyan járt el a gyerekeinél, és még ha nem is egyezik a véleményünk, akkor sem mondja azt, hogy nem jól gondolom vagy nem jól csinálom. Viszont úgy kapok tanácsot, ahogyan szívesen el is fogadom. :)

  • 2008.12.19 19:54:40jou

    Sajnos a téma elevenembe vág, nem tudok nem hozzászólni. Teljesen feleslegesnek tartom a védőnőzést, én mondjuk az enyémből indulok ki.

    Megkaptam a kiskönyvet, amibe ez orvos bele sem írt, mert azt mondta, kicsit elavult és balkáni már, minek kaparásszon bele olvashatatlanul, a hely az úgyis kevés, mikor gyönyörűen kinyomtatva, tisztán és érthetően ad minden alkalommal helyzetjelentést. (nem mellesleg képtelenek voltak adott évi könyvecskét adni, és egy kendős kisgyerek volt rajta, amiről pedig mindig az jutott eszembe, hogy beteg...)

    Ha az orvos úgyis méricskél, akkor miért kell külön a védőnőnél is jópofizni.

    Sosem volt kérdésem, mert azokat feltettem olyanoknak, akiknek VOLT MÁR gyereke, gondolom neked sem tudott újakat mondani a 24 éves védőnő.

    Én azzal sem értek egyet, hogy szülés után ott tébláboljon egy vadidegen a szoba közepén, azt addigra már úgyis fel kellett mérnie, milyen körülmények közé érkezik a gyerek, és az anya igényli-e az ő segítségét, vagy sem.

    Az meg hogy rendszeresen zaklasson, kijárjon, az abszurd!

    A mi ellenérzéseink addig sodortak minket, míg felszólítottak minket jelenjünk meg a családjóléti írnok előtt, mert nem működünk együtt a védőnénivel.

    Nem történt semmi, kicsit csodálkozva felírta, hogy nincs mikrónk, meg még egyéb hasznos dolgokat, azután viszlát, meg egy csomó papírmunka.

  • 2008.12.19 19:59:23verkaverka

    Az hogy lehet hogy meg kellett jelenni a családjóléti írnok előtt mikor itt sokszor sokan írták hogy kiderült hogy nem is kötelező a védőnő szolgálatait igénybevenni, és le lehet róla mondani írásban? Most tieket szivattak szabálytalanul vagy akik lemondtak róla azok nem tehették volna?

  • 2008.12.19 20:59:07soci

    Verkaverka, ezt kifejtenéd? Ki az a családjóléti írnok?

  • 2008.12.20 17:28:13verkaverka

    soci, visszaolvasnád? :) jou írta felettem az egész történetet...

  • 2008.12.20 21:36:06soci

    Már látom! Bocsi! :-)

  • 2008.12.20 22:10:11cozumel

    Nincs mikrotok?

    Es vallaltatok gyereket?

    Hat nem csodalom, hogy allandoan kijar a vedono...ilyen felelotlen szulokhoz! :D:D:D

  • 2008.12.21 12:22:37jou

    Nincs mikrónk, ja, baromi nehéz volt eltitkolni végig a terhesség alatt, szülés előtt a doki még rá is kérdezett, hogy de BIZTOS, hogy van mikrótok? Mert ha nincs... Azt is megjegyezte-megnézte(a családjólétis), hogy milyen ágyon alszunk, bement a mi hálónkba..... De hogy van-e biztonsági dugó a konnektorba, az nem érdekelte.

    Igen, írásban le lehet mondani a védőnői "szolgáltatásról", de mire kiderült, addigra már így is hetente csöngetett, és levelekkel bombázott. Azután felnyomott minket a családvédelmiseknél, ahol meg kellett jelenni, utána kijött az ember, aztán megint nekünk kellett menni, mert amit jegyzetelt nálunk(műszaki cikkeink, ágyunk, stb)és legépelt, azt külön alá kellett írni, persze minden adatunk rosszul volt leírva, ki kellett javítani. Még a védőnőhöz is kellett volna menni lemondani róla, de valahogy hagyjanak már békén, nem igaz hogy nincs jobb dolguk.

  • 2008.12.21 12:32:32dodóó

    jou!



    Te nem a nővérem vagy???



    Vele is ugyanez történt.

  • 2008.12.21 12:33:44dodóó

    Tényleg nekik sincs mikrójuk.

    Egy gyereketek van és kislány?

    mert akkor nem tudsz lerázni!

    :-)

  • 2008.12.21 13:05:37luckymom

    "felnyomott minket a családvédelmiseknél"



    Jou! Szerintem nem felnyomott (Jaj, de utálom ezt a szót!), hanem neki hivatalból jelentenie kell, ha valaki lemond a védőnői szolgáltatásról. Nem kitolásból, hanem mert kötelessége. Ez ugyanolyan mint az otthonszülés. Azt is jelentenie kell. Még akkor is, ha például egyetért vele. És örüljön, ha nem ő kap ellenőrzést a saját fejére amiatt, mert nem elég hatékonyan beszélte le az anyukát.

  • 2008.12.21 18:43:08noisette

    valaki árulja már el nekem; miért olyan fene nagy dolog az a mikro????

    a védőnő ellenőrzi, hogy működik-e? vagy elég ha csak ott van egy?

  • 2008.12.21 19:01:19cozumel

    Noisette



    ezen a csonton ragodunk mi is...

  • 2008.12.22 19:05:36jou

    dodóó, nincs húgom sajnos:) És mikrónk sincs, úgyhogy bennem nem lehet megbízni.

    Na jó, nehogy elhiggyétek,hogy a doki tényleg megkérdezte van-e mikrónk, de a családvédelmis tényleg rákérdezett, és valamit jegyzetelt, miután mondtuk, nincs. Az összes műszaki cikkünket végignézte-kérdezte, és ebben nekem az a fura, hogy most hever a lerobbant irodájában egy lista, hogy ezen a címen kik élnek, mit dolgoznak, mennyi a jövedelmük, és mellesleg ezek az értékek vannak a lakásban.... És ő elvileg azon a címen jött ki, hogy ellenőrizze, a gyerek megfelelő körülmények között él-e. Hát ez érdekelte a legkevésbé, ha vernénk, vagy éheztetnénk, az az irodájában is kiderült volna.

    Luckymom, tudom, hogy jelentenie kell, de mondtuk neki épp elégszer, hogy hagyjon minket békén. Rendszeresen járunk orvoshoz, az első 6 hétben járt hozzánk a védőnő, látták a lakást, láttak minket, nem vagyunk szakadtak, látják, tudják, hogy gondozzuk, imádjuk a gyereket, akkor miért kell valakit addig zrikálni az elavult, balkáni szarságaikkal, a papírjaikkal, látom a rendelő váróját, tele van olyanokkal, akikkel foglalkozhatnának.

  • 2009.02.25 19:43:02Thomas34

    Amíg a hüvelytablettát lenyeljük, a glicerines kúpot a hüvelybe helyezzük, amíg a csecsemő fő tápláléka a Danoníno, a krémtúró és a túró rudi nem tejtermék, a sült krumpli pedig zöldség, amíg a 6 hónapos csecsemőre erőltetjük a szobatisztaságot, mert már tud ülni magyarázattal, amíg az általunk megrágott ételt vagy a nyálunk által "sterilizált" cumit oda merjük adni a gyereknek, addig nincs joga senkinek kritizálni a védőnőt. Nem az anyuka terhére van kitalálva, hanem a magzat és gyermek érdekében, amit a szülő azt a havi 10 percet nehezményel. A védőnő is csámcsoghatna az anyukák hülyeségein, amit nap mint nap tapasztal. Lehet nem IQ fighterek, de legalább rosszindulat nem szorult beléjük. Meglepő hogy az anyukák nem érnek rá a vizsgálatokra, de mocskolódni, fikázni gyerek, házimunka főzés, takarítás mellett az van. Persze ha fizetni kellene érte, akkor meg lenne becsülve.

  • 2009.03.16 12:51:02boszimami

    Én is a harmadikat várom,és bocs,hogy nem értek egyet,de meg kell védenem a védőnőt!(Legalábbis a sajátomat)Lehet,hogy van,aki úgy született,hogy mindent tud,de a többség nem,és az elsőgyerekes anyukák elképesztő blődségeket tudnak kérdezni,amikre én mondjuk nem biztos hogy ötvenhetedszer is ugyanolyan nyugisan tudnék válaszolni...És mondjuk,akkor kitől kérdezel?mert imádom a dokimat,szuper,teljesen bízom benne,de nem őt fogom este 6-kor felhívni,ha valami bajom van...Mert minden terhesség más,és még a harmadiknál is előfordul,hogy kérdésem van!Az előzőnél is ő vette észre,hogy magas a vérnyomásom,a doki már csak a gyógyszert írta fel!

  • 2009.03.16 13:29:53- anya -

    Akit érdekel, itt van egy jogszabály a védőnői szolgálat ellátásával kapcsolatban:



    efrirk.antsz.hu/szures/vedono.htm

  • 2009.03.17 08:37:36boszimami

    Ja,és válasz a posztírónak:Hollandiában a bábához jársz,itt a védőnőhöz...Mennyivel rosszabb?Ugyanúgy havonta egyszer kell menni!Itt ez vált be,jó pár évtizede,már csak azért is,mert nálunk pl.nem is lehet szülésznőt választani,annál szülsz,aki épp bent van,ha mázlid van,akkor ismered még az előző gyerektől,ha nincs,akkor tök idegen...Nagyon sajnállak,hogy 24 éves pályakezdőt fogtál ki,de légyszi,ebből ne vonj le következtetéseket az egész rendszerről!Az enyém több mint kétszerannyi idős,és az anyagi ellátásoktól a cukrosdiétán keresztül a szoptatásig mindenben segít!Ja,és nem tart rajtaütésszerű ellenőrzéseket,legalábbis nálam(mért is tenné,ez a 3. "közös"gyerekünk,túl nagy meglepetés egyikünket sem érné),viszont felhívhatom akár vasárnap este is,ha valami nyűgöm van,biztos,hogy nem küld el a fenébe,hanem próbál segíteni...És hidd el,hogy van,amikor keménynek kell lennie,mert még mindig van olyan,aki abszolút nem hajlandó felfogni,hogy pl.terhesen ne bagózzon,vagy ne szopja le az újszülött cumiját...

  • 2009.03.17 09:19:19Temptation

    Jou sztorijához: a védőnő a gyermekvédelmi jelzőrendszer tagja (akár csak a gyerekorvos, óvodavezető, iskolai igazgató, gyermekvédelmi felelős, iskolapszichológus stb.) Nekik KÖTELESSÉGÜK jelezni a gyermekjóléti és családsegítő szolgálat felé, ha valami olyat látnak, ami a gyermek fejlődését veszélyezteti.

    Természetesen előfordulhat, hogy valaki eltúloz valamit, de ha a gyermekvédelem egészét nézzük, inkább legyen egy-két "mellélövés", mint hogy ne kerüljenek napvilágra olyan ügyek, ahol tényleg baj van.

    A kérdésekkel kapcsolatban: Igen a környezettanulmány nyomtatvány ilyen kérdéseket tartalmaz.Nem passzióból találja ki a védőnő, vagy a gyerekjólétis. Ez egy formanyomtatvány. És olyan kérdés is van, hogy pl. van-e külön szobája, ágya a gyereknek.Ezen felesleges felszívni magatokat.

    Nem a mikró hiánya az, ami miatt a gyerekjóléti szolgálat "ráugrik" a családra.

  • 2009.03.17 09:19:52Panzej

    Szia, nem olvastál figyelmesen. Az én kérdésem az, hogy miért kell terhesség alatt védőnőhöz IS járni? Miért nem elég az orvos? Nem vitatom, h szülés UTÁN szükség lehet védőnőre. De én itt is azt támogatnám, ha a védőnő szülés után fel tudná mérni, valóban a nyakamra kell-e járnia minden héten, mint a sógornőmnek. Tekintve hogy ez a harmadik gyerekem, meg lehetne nézni pl a másik kettőt. h mennyire vannak elhanyagolva/rosszul tartva, aztán dönteni, h elég lenne-e pl havonta a kontroll. Persze, az jó, ha a védőnőt lehet hívni, ha nyűg van, de neki is könnyebb lenne a sora, ha nem kellene felesleges órákat tölteni utazgatással, mert kötelező minden családhoz kimenni, akkor is, ha pl nyilvánvaló, h nem szükséges. De még egyszer hangsúlyozom, én a terhesség alatti védőnői látogatásokat sokallom. Ha választhatnék, én ezekről lemondanék.

  • 2009.03.17 09:26:45Panzej

    Még valami. Hollandiában nincs orvos, csak bába. Tehát nem kell két helyre járni terhesség alatt. Szülés után sem parázzák túl, a védőnő egyszer jön ki. Amúgy, ha akarod, havonta beviheted súlyellenőrzésre, tanácsadásra havonta egyszer viheted a babát a védőnőhöz (aki pl az oltásokat is adhat), egyszer az orvoshoz felváltva.

  • 2009.03.17 09:49:11babó

    egyébként tényleg kötelező havonta járni?

    én most várom a másodikat, közben új védőnőm lett, és a kiskönyv kiállításával együtt (amikor csak beírták az adatokat) összesen négyszer voltam. és nem nagyon sürgette, hogy jöjjek többször. mondjuk nem is volt semmi gond, átbeszéltük az aktuális dolgokat és kész.



    amúgy sztem hasznos a védőnő (még akkor is, ha gyököt kell néha vonni, abból amit mond) mert egy csomó olyan mindennapi kérdésre tud válaszolni, ami a dokikat marhára nem érdekli, mert az anyaság hétköznapi, gyakorlati részére vonatkoznak.



    persze más kérdés, hogy a sokadik gyereknél ez már nem túl érdekes.

  • 2010.11.07 11:23:25Andrea nevu vedonoci

    Kedves Anyukak, kismamak!
    Elolvastam az osszes hozzaszolast, hatborzongato, hogy hogy nyilatkoztatok a hivatasomrol. Biztos, hogy igazatok van, mert nekuk vedonoknek is vannak ketsegeink. En most elhataroztam, hogy a sajat eszkozeimmel elinditok valami valtozast. Ehhez kerem a segitsegeteket, hogy mire lenne szuksegetek, milyen modositasokra gondoltok. Az eddigi velemenyetek alapjan mar nekem is vannak otleteim.
    Addig is ajanlom a MAVE honlapjat, ahol le van irva a mukodesi szabalyzatunk. De szerintem ezt is minhden alkalommal tisztaznunk kell, amikor kapcsolatba kerulunk egy varandossal.
    Nem normalis, hogy okot adtunk erre a mondatra: a vedono a terhesseggel jaro baj, mint a hanyinger. Vagy valami ilyesmi volt.

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta