SZÜLŐSÉG

Gyereknapló: Abigél elámul a tanyán

2008. december 15., hétfő 10:20

Abigél felhúzta az overált meg a gumicsizmát, és lement a tanyára. Megszemlélte a jószágot, megitatta a teheneket, kitakarította a malacólat, majd elégedetten hempergett egyet a sárral kevert trágyalében maga is. És persze roppantul élvezte, hogy végre élőben láthatta azokat az állatokat, amiket anya meg apa eddig csak béna könyvekből mutogatott neki.



Kiderült, hogy a malac nem rózsaszín, és nem mondja, hogy uíí-uíí, a boci sokkal nagyobb, mint a képeken, a libák mindig együtt vonulnak, és az egész udvar királya maga a kakas. A kakas azonnal bűvkörébe vonta Abigélt, és nem is engedte el többé, bejött neki a többi jószág is, na de a fehér kakas, az mindennél jobban. Csak állt és bámulta órákig, húzott mindig a kakas felé, és többször kellett komoly hiszti és erőszak árán megakadályozni, hogy a kakas után másszon, mert hát hol máshol trónolt volna a baromfiudvar királya, mint a ganaj tetején.



Visszafelé, útban a főváros felé meg is beszéltük a gyerekem apjával, hogy jó lenne egy ilyen tanya nekünk is. A falusi nagymamáról sajnos lecsúsztunk, de nem lenne jó, ha Abigél csak a várost ismerné. Persze lehet hogy én idealizálom a dolgot, hiszen nekem legemeghatározóbb gyerekkori élményeim a nagymamámnál, falun töltött nyarakhoz kötődnek, hja, persze már semmi sem a régi, ott sem tart ma már senki tehenet.



Na, mielőtt unalmas lenne ez a falu-város, mocskos-romlott és tiszta-idilli sztereotipikus összehasonlítósdi, abba is hagyom itt az elmélkedést, pusztán azt akarom mondani, hogy arra jöttünk rá, nem biztos, hogy jó az, ha egy gyerek csak a városban tölti el a gyerekkorát, és kezdem megérteni azokat, akik fogják a gyerekeket és elköltöznek valahová vidékre. Persze ezerszer lerágott csont ez is, és tudom, hogy soha nem tudnék elköltözni falura, és tudom, hogy akik falun laknak, azok meg azt gondolják, hogy mennyivel jobb egy nagyvárosban, ahol van mondjuk bölcsőde, vagy el lehet járni a gyerekkel mindenféle foglalkozásra.

Mindössze azt mondom, hogy az embernek önbizalmat ad, ha több környezetben is otthon van és feltalálja magát, ha nem néz bambán, amikor kiesik a saját világából és szerepéből, ehhez pedig az kell, hogy minél többféle életet megismerjen. Már kiskoromban is bénának találtam a nagymamám falujába érkező turistákat, akik hülye kérdéseket tettek fel a vidéki életről, és olyan jó volt a tudat, hogy én ezt mind ismerem, és igen, ha úgy adódik, még egy csirkét is le tudok vágni. Szóval most, hogy gyerekem lett, egyre jobban értékelem a falusi nagymamákat.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.12.15 14:47:31szövetszöcske

    Tényleg vannak már lóháton 5 éves kölykök is? Nna, majd ha jön a jóidő, kiviszem a lányomat, szerintem komálná ezt a lovaglás-balhét, ráadásul közel is van.

  • 2008.12.15 14:48:22Magenta

    Szerintem megnézzük, a lánykám már régóta ácsingózik.

  • 2008.12.15 14:52:29korcsolya

    asdfg123: Stampok Park Dunabogdány mellett. Van tanya, lovaglási lehetőség, horgásztó, étterem, és szállás is. De jó, ha előre tudnak a jöttödről! (főleg kaja szemponból)

  • 2008.12.15 14:53:27Zsákos ember

    magenta ahova mi jarunk, az talan 1800ft/25 perc, vagy berlet 7 ruppa/ ho, es ez 4 vagy 5 alkalom, attol fugg, melyik honap.



    szovetszocske: a mienk 3 es fel evesen talalta ki, hogy menni akar. 4 evesen mar futoszaron meg-meg zotyogtettek, de amugy nagyreszt csak jatszanak vele mindenfele egyensuly gyakorlatot, mikozben setal a lo. allitolag 6 eves koruk korul erik be bennuk valami, es onnantol lehet oket jol tanitani.

  • 2008.12.15 14:55:37Zsákos ember

    ja, es amugy fedett a lovarda, szoval nem evszakfuggo (bar olyan dog meleg nincs telen, de legalabb nem fuj a szel, meg nem esik az eso, cserebe hatvanyozottan loszagu leszel otthonra)

  • 2008.12.15 14:57:41csutkababa

    Szövetszöcske

    Magenta



    Csak ajánlani tudom. Egy régi vadászkastély a főépület, melltte az istállók, és hatalmas karámok, benne a lovak, külön lovaglókarámok.

    A 2/A útról még látszik is.

  • 2008.12.15 14:57:54Magenta

    Még a végén ott jön össze a találkozó. :)



    Zsákos, ti effektíve messze laktok tőlünk és 1800/25 perc???

  • 2008.12.15 14:58:58csutkababa

    De nem fedett, ez igaz.

  • 2008.12.15 14:59:08Magenta

    Hm, hm, elautózunk arra. :) Egyelőre legalábbis.

  • 2008.12.15 15:09:35Zsákos ember

    ez az:



    www.terapiaspark.hu/lovasoktatas.html

  • 2008.12.15 15:56:21peppermint

    asdfg123, ha nagyobbat kirándulnátok:

    Megszállni a Két Koronában Balatonszárszón ajánlom, a Bódi család mindig kitesz magáért. Aztán Somogyvámoson a Krisnavölgyben lehet simogatni és etetni olyan érdekes állatokat, mint pl. a bivaly, és megnézni a falut, amit építettek a közösség tagjai. Nagyon klassz élmény és nem mindennapi.

  • 2008.12.15 17:49:19AncsiPancsi

    Elejét olvasva belebotlottam a kutya témába.

    Tudom hogy vannak rémtörténetek,de nem kell ennyire félteni a gyereket a kutyától.

    Nálunk otthon anyósoméknál két akkora kutya van hogy a gyerek feje búbjánál kezdődik az állat nyaka. :)

    Világ életükben el voltak engedve a kertben és ha ennyire paráztam volna akkor szalonna sütéskor vagy kerti partin bent kellett volna kuksolnom a gyerekkel a szobában.

    Ehelyett inkább összebarátkoztak a két nagy batár és a törpe csipszar. :)

    Na és mondhatom szerelem volt első látásra.

  • 2008.12.15 17:58:51psyché

    MM, merre jartatok? en is szeretnem elvinni a fiaimat egy jo kis falusi nyaralasra allatokkal, szenaval, stb. örülnek, ha megadnad ennek a tanyanak a cimet. Köszi!

  • 2008.12.15 18:05:33manka78

    MM! Az előző posztodban említetted, hogy van/volt kötődésed Dédestapolcsányhoz. Biztos voltál gyerekkorodban dédesi vásárban. Szerintem oda is érdemes elmenni gyerekkel. Mindig van állatvásár is. Kecske, malac, tehén, nyuszi, ló stb.

  • 2008.12.15 18:06:14manka78

    Igaz, hogy nincs hozzátok túl közel.

  • 2008.12.15 18:45:05noisette

    Ancsipancsi: egyik tanítványomat kb egy hónapja harapta meg a szomszéd kutyája (akivel állítólag kiskora óta jóban vannak, és szelíd meg aranyos magyar vizsla...)... drága gyermek azt játszotta, hogy ő most elveszi a kutyától a kaját... 10 öltés lett a vége... (az arcán ráadásul)

    szóval én most kutyakérdésben igencsak elgondolkoztam.

  • 2008.12.15 18:52:53macskaszemű

    Noisette, ott nem a kutya volt a hülye, hanem a gyerek. Vagy a felnőtt, akinek nem az volt az első dolga, hogy megtanítsa, ne csesztesse az állatot, ha eszik.

  • 2008.12.15 19:01:47noisette

    macskaszemű:

    igen, ez egyértelmű... szerencsére jól van és gondolom tanult az esetből...

    de az ilyen hirtelen jött jó ötletekre nem lehet felkészülni... sajnos...

  • 2008.12.15 19:02:19csongi07

    Ne haragudj Noisette, de van kutyád? Vagy volt valaha? Mert ha lenne, soha nem mondanád, hogy a kutya volt a hibás, mikor az csak az ételét védte. A kisgyereket kellett volna megtanítani, hogy a kutyát nem szabad zavarni evés közben, meg ha már el akar vonulni,stb. Ott legfeljebb a kutya gazdája, vagy a gyerek szülei voltak a hibásak.

    Nemrég volt nálam a barátnőm a két kisgyerekkel, és mikor kimentünk játszani a "tyutyusokkal", az volt az első, hogy elmagyarázzam, mit nem szabad a kutyával.

    Persze végig ott is voltam velük, de ez más tészta.

  • 2008.12.15 19:06:36noisette

    csongi 07:

    igen, volt kutyám...

    nem mondtam, hogy a kutya a hibás.

    csak megemlítettem, hogy ez történt, jobb félni (a gyerek vagy a jelenlévő -esetleg "pont csak egy percre elforduló"-felnőtt hülyeségétől), mint megijedni.

  • 2008.12.15 19:12:07sztroberi

    noisette: ilyen alapon semmilyen állat nem kompatibilis a gyerekkel (ad absurdum az akváriumba is bele tud fulladni). nem azon kell filózni, hogy mi baja lehet a gyereknek az adott állat mellett, hanem hogy hogy lehet megtanítani a gyereknek, hogy kell az állattal együtt élni, illetve az állatnak, hogy a gyerek nem kaja.

  • 2008.12.15 19:13:01csongi07

    Noisett,

    bocsi, nem akartam durva lenni, csak ettől fel szokott bennem menni a pumpa. :)))

    Főleg, hogy mostanában sokan kérdezik, nem akarok-e megszabadulni a három kutyámtól, hiszen már egy éves elmúlt a kisfiam, és hát hogyan játszhat majd az udvaron és a kertben, ha ott vannak "azok a dögök"?

    Persze ezek az emberek soha nem voltak kutyatulajdonosok, de ők azért jobban tudják.

    Még egyszer bocsi, ha durva voltam, csak már alapból ugrok, ha valaki csak "csúnyán néz" a kutyákra :))

  • 2008.12.15 19:19:29Zsákos ember

    hehhhe szoval a gyerek volt a hulye...

    kutya ugyben en is a jobb felni mint megijedni elv hive vagyok, foleg nagy dogoknel. en soha nem mertem levenni a szemem a gyerekrol, amikor nagyobb testu kutyaval jatszott, meg amugy nem is nagyon orulok az ilyennek.

  • 2008.12.15 19:22:43Zsákos ember

    csongi meg sztroberi meg egy 4-5 eves gyerek sem kepes mindig felfogni, hogy mit szabad meg mit nem. nekem is szokott a gyerek fajdalmat okozni jatekbol, es sokszor nem erzi, hogy mi az ami meg vicces, es mi az, ami mar nem. nos en meg tudom allni, hogy ne csapjak oda meregbol, illetve nem ilyedek meg es nem kezdek vedekezni. es bar tisztelem a kutyakat, azt gondolom, nekik azert nincs sem ennyi eszuk sem ennyi onuralmuk.

  • 2008.12.15 19:53:39sztroberi

    zsákos: perzse, h nincs annyi önuralmuk. nem is gondoltam, hogy a kutyának kéne értenie a helyzetet. De nem gondolom, hogy azért túl kéne adni régi házikedvenceken, mert megszületett a gyerek, illetve nem gondolom, hogy a gyereknek jobb, ha állat nélkül nő fel, mondván, hogy ha felnő, eldöntheti, hogy akar-e gyereket, hiszen akkor ha akar is, lesz is neki, mikor jön az ő gyereke, az állat mehet a sunyiba.

    pl. az etetéses móka addig, amíg a gyerek még nem feltétlenül érti, hogy miért nem szabad nyúlkálni, megoldható úgy, hogy amikor a kutya eszik, a gyerek nem mehet abba a helyiségbe, ki a kertbe stb. (jó esetben a kutya a vacsiját amúgy se a gyerek szobájában költi el).

  • 2008.12.15 20:53:02macskaszemű

    Volt régen egy kutyánk, még alsós koromban, róla annyit, hogy képes volt az ajtó előtt feküdni akkor is, ha ellepte a hó, minthogy a házába menjen. Nagyon szerettük. A du. hazafelé tartó diákok közül egyik minden nap egy bottal végighúzott a kerítésen, hogy idegesítse. Egyszer nyitva volt a kapu, mert vki jött, pont akkor voltak ott a nebulók is. Kutya ki, azt, aki mindig baszogatta, megharapta, pár öltés combon. Na, a következmény: feljelentéssel fenyegetőzés szülők részéről, majd jött a vadász, és fejbelőtte a kutyánkat a patakparton. Mindez egy kis köcsög miatt, akinek otthon nem mondták el, hogy tisztelje az állatokat, és ne hergelje őket. Nagyon sajnálom, hogy sokak fejében ez nincs rendbetéve. Ők azok, akik pl. a csigákat, bogarakat is élvezetből tapossák el, mert szerintük vicces. Igenis van, amikor a gyerek a hülye.

    Azért nem vagyok szemellenzős, vannak kutyák, amiktől félek, itt a környéken is, mert tudom, hogy a gazdája segghülye, és képtelen visszahívni a három dögöt. Nem merem arra vinni a gyereket, ez meg a másik oldala az ügynek.

  • 2008.12.15 21:13:23psyché

    En azt hiszem, h sem a kutya, sem a gyerek nem tehet igazan a dologrol. Az egyik egy allat, ami az ösztöneinek engedelmeskedik, a masik pedig egy gyerek, aki meg nem tudja vegiggondolni a cselekedetei következmenyeit. Itt egyertelmüen a szülök/felnöttek a felelösek. Nem szabad egy gyereket egy kutyaval egyedül hagyni, mindig ott kell lenni es figyelni kell, h mit csinal a gyerek az allattal es viszont. Ilyenkor is törtenhet baj, de joval kisebb az eselye. En pl sosem engedem ki a gyerekeket egyedül a kertbe anyukameknal, mert ott van a kutyajuk, aki egy aldott jo lelek, de megis csak egy kutya. Vszinüleg sosem bantana a gyerekeimet, de jobb a biztonsag. Ugyanez a helyzet a cicajukkal is. Azzal sem hagyom egyedül öket, mert rengeteg baleset törtenhet, kikaparhatja a szemüket a legrosszabb esetben (pedig az anyukam vad (tenyleg az) cicaja elviselte a kisebbik fiam szeretetrohamait a nyaron, engedte, h hozzabujjon, minden es nem csinalt semmit, többet engedett meg neki, mint az anyamnak). Minek kockaztatni? Az en felelössegem, h vigyazzak a gyerekemre es ne engedjem, h marhasagokat csinaljon.

  • 2008.12.15 21:45:44AncsiPancsi

    Látom felkorbácsolta az érzelmeket ez a téma.

    A lényeg ,hogy soktényezős dolog ez.

    1 Soha ne hagyjuk a gyereket a kutyával

    2 Meg kell magyarázni neki,hogy nem szabad bántani amikor eszik és nem szabad elvenni tőle a kedvenc játékát.

    3 Abban az estben engedjük játszani a kutya játékával ha ő engedi,pl. leejti elénk a labdát,hogy dobjuk el neki.

    4 Ha látjuk ,hogy védi a területét vagy a kedvenc gazdiját ne engedjük,hogy a gyerek odamenjen.

    5 a lényeg a kutyatulajdonos körültekintően és szeretetben nevelje a kutyát és valószínűleg toleránsabb lesz a kisgyerekkel és idegenekkel.

    6 és a legfontosabb ne kondicionáljuk a gyerekbe ,hogy féljen a a kutyáktól,mert az állat megérzi azt.

  • 2008.12.15 22:24:51dodóó

    Enyém mindig megkérdezi a gazdát hogy megsimogathatja-e a kutyát.(3 éves)

    Ezt jó ideje csinálja.

    20 hónapos lehetett mikor a vásárba vettünk neki egy kölyök Rotit,de mikor hazaértünk a kutya rohangálni kezdett és tetszett neki a tükör képe amit hangos ugatással díjazott.

    Minden plüss állatot kiakart sajátítani.

    A kislányt meg meglökte hátulról és mikor felborult játszani szeretett volna vele.

    De a kisgazdi megijedt.

    Elajándékoztuk,szuper helyre került.

    Gyerek szinten szeretik.

  • 2008.12.15 22:26:34dodóó

    Most van egy imádni való,marha eleven sunyi kis dög macskánk.

    Üzenem neki:Ha az ágyon élezi a körmét továbbra is jajj neki.

  • 2008.12.15 22:34:04prahalad

    Somogy megye- Patca Katica tanya - ajánlom mindenkinek. Mindenféle háziállat, friss helyben sült kenyér, sőt fából lovagvár is van... Van honlapjuk, a címére nem emlékszem, de ha valaki beüti egy keresőbe, megtalálja.

  • 2008.12.15 22:52:55Csöre

    asdfg123: az Őrségben tudok ilyen portát, ahol meg lehet szállni, van kecske-birka-tehén-ló-kutya-macska-baromfi-traktor és vagy 5 gyerek. Érdekel?

  • 2008.12.16 07:39:51Meni

    Ez a kutya tema mindig indulatokat kavar, nem is akarok belemenni. De azt nagyon fontosnak tartom /foleg azoknak a szuloknek, akiknek soha nem volt kutyajuk/, hogy nem feltetlenul a nagy meretu kutyatol kell felni. Jellemzoen a kisebb kutyak idegesebbek, konnyebben oda kapnak, hamarabb megijednek a gyerektol, aki mar csak meretenel fogva is fenyegetest jelent neki. Mig mondjuk egy nemetjuhasz nem tekinti alapbol veszelynek a gyereket, sot, jobb esetben vedelmezendo kolyokkent kezeli. Ettol fuggetlenul persze a nagyokkal is vigyazni kell, de szerintem sokkal sokkal jobban, ha kicsi kutya van a gyerek kozeleben.

  • 2008.12.16 07:41:48szajberpiraty

    AncsiPancsi:



    A családunkban sajnos előfordult, hogy a nagyszülők nagytestű kutyája arcon harapta a 16 hónapos gyereket. A gyerek 3 felnőtt társaságában volt az udvaron, mind a gyerek közvetlen közelében álltak. Esélyük sem volt bármit is tenni. Csak a szerencsének tulajdonítható, hogy a kutya nem tépte le a gyerek fél arcát, a felső fognyom milliméterekre van a gyerek szemétől.



    Szerintem nem bagatellizálni kell a veszélyt, hanem be kell csukni a kutyát, amíg kint játszik a gyerek.

  • 2008.12.16 08:00:16ditakai

    Bagatellizálod a veszélyt, ha nem kötöd be a biztonsági övet.



    Kutyákra nem lehet örök-érvényű szabályokat állítani, mert alapvetően a habitusfüggő, hogy mi az indokolt óvatosság. Soha semmilyen barátságos kuvaszt nem engednék szabadon a gyerek közelébe, míg ugyanez mondjuk egy Bernáthegyi esetében nem tartanám indokoltnak.

  • 2008.12.16 08:24:04Meni

    Ditakai, van igazsag abban amit mondasz, mert vannak ilyen meg olyan temperamentumu kutyak. Attol fuggoen, hogy mire tenyesztettek ki oket. De az elmelet ott borul meg, hogy mi van azokkal a kutyakkal, amiknek valamilyen genetikai vagy nevelesi hiba miatt eltero habitusa alakul ki, mint ami a fajtara jellemzo? Mondjuk ha azt a bizonyos bernathegyit vertek, vagy mint fent irta valaki, egy gyerek modszeresen szivatta? Felre ne erts, en is preferalok fajta szerint, de ova intelek attol, hogy megbizz egy ujfunlandiban, vagy egy vizslaban csak azert, mert azok szelidek...

  • 2008.12.16 08:33:06sztroberi

    Meni: ez oké, idegen kutyához nem küldöm oda a gyereket egyedül, meg figyelek, vigyázok, egy percre se fordulok el stb. de ugyanúgy a másik oldal is kicsit túlzó, a saját kutyánkat nem fogom bezárni egész napokra, h a gyerek ki tudjon menni a kertbe. és félre értés ne essék, itt se csapom ki egyedül a gyereket a kutyához, h oldják meg, de nem az a megoldás, hogy ha jött a gyerek, akkor a kutya (jobb esetben) másik, szerető családhoz került, vagy (rosszabb esetben) hátralevő ideje jelentős részét bezárva tölti egy fészerben.

  • 2008.12.16 08:40:32VilágosKékHarisnya

    Sziasztok,



    elolvastam a hozzászólásokat és nagyon kösz azt, hogy nem lett tipikus vidék-nagyváros vita az egészből.



    Én egy vidéki kisvárosban élek (statisztikai űrlapokon ez a Bp. és a megyeszékhely után az "egyéb város" kategória :)) ), a nagymamámék meg egy tipikus dél-alföldi vályogtanyán élnek (már csak mama sajnos).

    Ott töltöttem a gyerekkoromat és most is ott töltök annyi időt, amennyit csak lehet.



    Soha nem vágyódtam el innen, akkor sem, mikor két évig nem kaptam munkát és minden ismerősöm/barátom azt hajtogatta, miért nem költözöm fel Bp-re, a végzettségeimmel ott pillanatok alatt kapnék állást, elherdálom a tehetségem stb.



    Asszem igazi kisvárosi ill. tanyasi paraszt vagyok :)

    Nem röhögök azon, hogy valaki nem tudja az árpát megkülönböztetni a búzától, nem tudja, hogy mi az a tritikálé vagy nem tud levágni egy tyúkot, vagy nem tud duncolni, sőt, azt sem tudja, hogy a kapa meg a saraboló két különböző szerszám.



    Mindig gyerekes izgalommal indulok Bp-re, először úgy érzem magam, mint Alíz Csodaországban - volt már arra is példa, hogy egy színházi előadás miatt képes voltam kocsiba ülni, vezetni oda, majd vissza két órát, másnap meg támolyogtam a munkahelyen, de megnéztem, ott voltam!!! - harmadik nap viszont viszketni kezdtek, idegesít a zaj, a tömeg, a szirénázó mentőautó ötpercenként és jönnék már haza.

    Néha jó lenne, ha nem kéne egy színházért órákig utazni, és csábít Bp. a kultúrális programok miatt, és idegbajt kapok, mikor nem tudok magamnak ruhát/nadrágot/felsőt venni mert semmi nem tetszik...... de ez elmúlik. :)



    Itt szeretném felnevelni a leendő gyerekeimet. Aztán mehetnek világot látni.



    Egyébként azt tervezzük, hogy - meghagyva a tanya jelleget - átépítjük a házat és kiköltözünk. Férj először húzódozott, de a lelkesedésem átragadt rá is.



    Mindezek ellenére tudom, mi a sajtófőnök, nincs tájszólásom, tudom, hogy Cavalli nem egy olasz fagyi,beszélek külföldiül és elég tájékozottnak tartom magam.



    Az álmom egyébként, hogy a mellettünk levő tanyán olyan hétvégéket rendezni, ahol a városiak lejöhetnek egy-egy napra vagy hétvégére és belekóstolhatnak a tanyasi életbe. A gyerkőcök biztos élveznék! :)

  • 2008.12.16 08:51:15VilágosKékHarisnya

    lejöhetnek=kijöhetnek



    Kutya témához: a kedvtelésből tartott kutyák sokszor elveszítik az identitásukat.

    Ha nem gyakorolhatják azt, amihez értenek (a vizsla vadászkutya, a kuvasz őrző, a németjuhász és a roti munkakutyák stb.) akkor összezavarodnak.

    Csak az tartson kutyát, aki oda tud figyelni a kutya igényeire, naponta több órát rá tud szánni hogy eleget mozogjon, dolgozzon.

    Minden kutya külön egyéniség, sztem az alap, hogy következetesnek kell vele lenni és megtartani magunknál a falkavezér szerepet.



    Ha a kutya normális nevelést kap, nyugodtan oda lehet engedni a gyereket, előtte persze elmagyarázni neki, hogy csak a hátát simogatjuk, nem csipkedjük, nem kapaszkodunk bele a szájába és nyitogatjuk a száját, nem tekergetjük a farkát és nem vesszük el tőle a kaját.

    Nem akarok glóriát szuszakolni magamra, de nekem most is elég elbődülnöm, és az első "vissza" vagy "hozzám"-ra mindenki tudja, hol a helye.

    Ugyanakkor képes vagyok arra is, hogy visítva fetrengjek velük a fűben (aznapi ruha általában kidob) mert akkor "hancúr" van. Ezt ők is tudják és alig várják. :)

  • 2008.12.16 09:22:51Zsákos ember

    nekem enyhe tajszolasom van, de soha nem szivattak miatta, es kb 5 evente egyszer kerdezik, hogy honnan szalasztottak. szerintem ez ma mar nem ciki, foleg, hogy itt pesten is minden 3-ik ember kicsit maskeppen beszel. en sokaig nem is tudtam rola, amig kb 16 eves koromban visszahallottam a szovegemet egy felvetelrol ;D



    nagytestu kutya - kistestu kutya: lehet, hogy sok zsebpiszok kutya idegesebb, csak 10-ed annyi ero van bennuk es negyed akkora a foguk, mint a nagynak. plussz agyon tudom oket taposni, ha kell, egy nagy dog meg jo esellyel erosebb nalam.

  • 2008.12.16 10:18:30pearl25

    asdfg123 ,

    Nem tudom olvasod e meg,

    pokoltanya.mindenkilapja.hu/

    Szolnok kornyeken van. Ott lehet maradni akar hetvegere is van vendeghaz. Igaza tanya, ket kis falu kozott.. lovak kecskek, tyukok, struccok, szamar, mosomedvek, kutyak macskak stb..

  • 2008.12.16 10:19:02pearl25

    www.pokoltanya.mindenkilapja.hu

  • 2008.12.16 10:29:18kele

    Kutyasztori: gyerekekkel táboroztunk a Tisza-tó mellett. Bringzátunk a töltésen, éppen pihenő volt. Valahonnan előrohant idegesen egy puliféle kutya, megcélozva a gyerekeket, nagyon megijedtünk, mi lesz. A kolleganőm (pszichológus) elkezdett kiabálni a kutyával, hogy "nem szégyelled magad, ne merj hozzáérni a gyerekekhez, tűnés innen" stb. A kutya döbbenten nézte, majd megfordult, és elment. Én meg nem hittem a szememnek:)

  • 2008.12.16 11:34:52asdfg123

    Sziasztok!

    Olvasom persze csak időnként muszáj dolgozni :-).

    Tényleg szállásost keresek, megnézem a Pokoltanyát is, Csöre légyszíves Te is küldd el amit tudsz az Őrségben, az egyébként is az egyik kedvenc helyünk.

    Balatonszárszó Két Korona tényleg király hely, céges tréningekről ismerem, ott tényleg mindent a vendégért :-).

  • 2008.12.16 11:57:43szajberpiraty

    A kutya bezárása alatt azt értem, hogy olyan helyre zárom a kutyát, ahol nem szenved, de a gyerekkel sincs egy helyen.



    A fent említett esetben lehetőség lett volna a kutyát másik udvarrészbe átcsukni, csak senki sem tette meg a felnőttek közül.



    A kutya falkaállat, és a pici gyerekeket maga alatt állónak tekinti. Adott esetben meg is "neveli", ahogy egy kutyakölyökkel tenné, csak hát ez a nevelés egy 10-20 hónapos gyerekre végzetes lehet.



    Mire az ember felfogja, hogy mi történt, már késő.



    Jobb az elővigyázatosság. Ahova kisgyerek megy játszani ott biztosan meg lehet oldani a kutya normális elkülönítését.

  • 2008.12.16 13:27:00Magenta

    Három kutya támadta meg az egyhónapos kisfiút Törökszentmiklóson

    2008.12.13. 15:35 - syl.



    Egy törökszentmiklósi család három kutyája támadt rá az egyhónapos kisfiúra szombaton, Szolnok megyében. A csecsemő az első hírek szerint súlyos, de nem életveszélyes sérüléseket szenvedett. Az egyhónapos gyermeket babakocsiban tették ki levegőzni a család házának udvarára. Egy kis időre maradt felügyelet nélkül, és ekkor támadt rá valamiért az udvarban szabadon lévő három kistestű kutya. A mentőket szombat délben értesítették - tájékoztatta a Független Hírügynökséget az Országos Mentőszolgálat sajtóügyelete. A kisfiú arca és felső teste sérült meg, de létfontosságú szervet nem értek a harapások. Mentőhelikopterrel vitték Budapestre, a Heim Pál Gyermekkórházba. Az első orvosi vélemények szerint sérülései nem életveszélyesek, de valószínűleg maradandó károsodásokat szenvedett. A rendőrség az eset körülményeit vizsgálja, és kiskorú veszélyeztetése miatt ismeretlen tettes ellen eljárást indított.

  • 2008.12.16 13:39:56Zsákos ember

    ...es par hetente van egy ilyen hir...

  • 2008.12.16 13:43:49Magenta

    Azért linkeltem be, mert egyetértek sajna azzal, hogy nem lehet eléggé vigyázni. 10 másodperc is elég. Még egy embert se ismerhetünk igazán (hányan mondják váláskor, hogy "dehátazthittemvelünkezsose..."), hát még egy állatot.

  • 2008.12.16 13:46:08Magenta

    Van egy reklám, valami biztosító vagy bank, nem is tudom, de megy az ürge biciklivel, mindenki fölé oda van írva, hogy "másvalaki" és valami olyan duma van hozzá, hogy balesetek mindig csak másvalakivel történnek. Aztán befordul a sarkon, megjelenik a feje fölött a másvalaki felirat... Nem vagyok egy reklám-fan, de ebben van igazság!



    A képen nem látok akkora nagy veszélyhelyzetet, de én - már csak lustaságból is - inkább leguggolnék a gyerek mellé. :)

  • 2008.12.16 13:50:11noisette

    Amúgy milyen picike a gyermek a tehén mellett...

    teljesen elolvadtam :)

    a fehér kezeslábast sikerült kimosni?

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta