SZÜLŐSÉG

Petefészek-átültetés után szült egy nő St. Louisban

2008. december 12., péntek 08:10

Sikeres petefészek-átültetést hajtottak végre az egyesült államokbeli St. Louisban, a műtéten átesett asszony november 11-én egészséges kislánynak adott életét. A donor önként vállalkozott, hogy segítséget nyújtson meddő ikertestvérének. Ez volt az első eset, hogy teljes petefészek-átültetés után a gyermek élve született - adta hírül legfrissebb a New England Journal of Medicine szakfolyóirat, amely szerint a módszer révén megőrizhető a termékenység a daganatos betegeknél, illetve lehetővé válik idősebb korban is a gyermekvállalás, írja az MTI.



Az ikernővérek egyikénél 15 éves korban korai menopauza következett be, de testvére átültetett petefészkének köszönhetően visszanyerte termékenységét és 38 éves korában kislányt szült - tudatta Sherman Silber, St. Louis város Meddőségi Központjának munkatársa és csapata. Korábban csak a petefészek külső burkát ültették át, és arra jutottak, hogy a szövet fagyasztás ellenére is képes helyreállítani a termékenységet. Az ilyen beavatkozáson átesett nyolc nőnek hat gyermeke született, az esetek kétharmadában azonban a peték elpusztulnak a beültetett szövetben fellépő elégtelen vérkeringés miatt, és a nők igen rövid időn belül, mintegy három évvel később változó korba kerülnek.

A probléma kiküszöbölése érdekében Silber és kollégái teljes petefészek-átültetést végeztek el, és összekapcsoltak két eret és egy ütőeret a vérellátás biztosítása érdekében, ami kihívást jelent a véredények szűk volta miatt. Bár a beavatkozásban most két ikertestvér vett részt, Silber szerint az eljárás a nők két csoportja számára lehet hasznos, amennyiben a lefagyasztott petefészek életképesnek bizonyul. Az egyik csoport a daganatos betegségben szenvedő fiatal pácienseké, akik a kemoterápia miatt válnak meddővé. Ebben az esetben kiveszik a petefészküket, lefagyasztják, majd a kezelések után visszaültetik, írja az MTI.

A másik - vitatottabb - eset, amikor a beavatkozással a nők termékenységét akarják meghosszabbítani. A nőknek 20 éves korukban ki lehet venni és lefagyasztani az egyik petefészkét. Ha 40 vagy 45 éves korában a visszaültetés mellett dönt, még mindig 20 vagy 25 éves az egyik petefészke, tehát megőrzi a termékenységét - magyarázta Silber. A meddőség a 25 éves nők körében mintegy hat százalékos, 40 éves korra 70 százalékra, 43 éves korban pedig mintegy 95 százalékra nő - mondta Silber.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.12.13 13:09:04ditakai

    anyamadár,

    aranyos vagy :-) azért annyira nem traumatizál a dolog, csak helytelenítem...

  • 2008.12.13 13:14:53dodóó

    A férjem és köztem 25 év van.

    8 éve együtt vagyunk.Második gyermekünket várjuk.

    Nagyon szépen élünk,jót is rosszat is megéltünk együtt.

    Nagyon szereti a saját és közös manónkat is.

    Ha újrakezdhetném is őt választanám.

    Nem ragozom tovább mert nagyon csöpögős lenne.



    JA! Nem az anyagiak miatt.Mert mi a nulláról indultunk az elején.

  • 2008.12.13 13:26:16anyamadár

    Ditakai :)))

  • 2008.12.13 13:34:56Heatherette

    kösz :)

  • 2008.12.13 13:36:23ruju

    én is jó rég írtam, nem csoda, de ez most kikívánkozik :-).



    nekem a posztról eszembe sem jutott a késői terhesség, mint valós veszély a társadalom elárvulását tekintve (:-D), inkább az, hogy hány nőnek segíthetnének ezzel a menopauza idején a tünetek enyhítésével, kezelésével. vagy, hány nőnek segíthetnéek - mint ahogy érintőlegesen szó is volt róla -, hogy ne 20-30 x évesen, tök hirtelen, betegség, akármi miatt álljon le a hormontermelése, stb.



    én sem hiszem, hogy a 40-50-60-as korosztály sorban fog állni egy terhességért, főleg, hogy komoly beavatkozásoknak kell magát alávetnie érte (nyilván nem azokról írok most, akiknek természetes úton, rásegítés nélkül összejön. nem tudom elképzelni, hogy valós igény lenne a - szülés szemszögéből - idősebb korosztály körében erre a módszerre).



    Heatherette örökbefogadós javaslata meg egyszerűen sztem nem lehet megoldás. az örökbefogadás is szülés. gyereked lesz. a tiéd. miért lenne az kisebb teher? azért mert kicsit idősebb gyereket veszel magadhoz? és ez jó, mert ha beadod a kulcsot, majd visszamegy az államiba?



    amúgy meg éljen az orvostudomány, és várom az örvendetes híreket a méhátültetés utáni egészséges szülésről, feltétlenül szóljatok (mert akkor még majd 50 évesen vállalnék egyet! :-DDDDD)

  • 2008.12.13 13:48:55Heatherette

    Hát én ezt úgy látom, hogy az a gyerek már a világra jött. Ő ott sínylődik egymaga az árvaházban. Még ha csak éveket is kap tőlem, mert megmurdálok x év múlva, miután örökbe fogadtam, akkor is volt egy normális családi élete x évig, és azért nagy valószínűséggel nem megy vissza az árvaházba, mert ott a párom, a többi gyerekem, vagy csak van egy rokonság, aki ránézeget. Már lesznek rokonai akkor is, ha konkrétan nem lesz hozzájuk kötve, nem fogadják be teszem azt, de mégis van valakije. Ez szerintem felbecsülhetetlen érték.

    Az örökbefogadást én nagyon támogatom egyébként. Újabban sokat gondolkozom ezen a "megéri-e gyereket csinálni erre a bolygóra?" témakörön. Egy ideális világban úgy képzelném el a család felépítését, hogy 1-2 saját gyerek + 1-2 adoptált. Az nagyszerű lenne! És azt hiszem, valakit "kimenteni az árvaházból" mindig megéri, mert már az a gondoskodás, amit ez alatt tőled kap, nagyon értékes. Én úgy gondolom, hogy igenis jó ötlet, hogy 50-akárhány évesen inkább az örökbefogadás.

    (Jó, van, akinek fontos a vér szerinti gyerek, nálam - mondhatni - egyre megy.)

  • 2008.12.13 13:49:28manka78

    Na, az előző elszállt. Szerintem minden gyereknek az a természetes amibe beleszületik. Nekem fiatal szüleim vannak és ez nekem nagyon jó. Viszont ha anyu 40 felett szült volna engem, akkor az lenne a természetes és annak örülnék, hogy annyi éves. A gyermek szempontjából nem az a legfontosabb tényező, hogy milyen idősek a szülei, hanem a szülők hozzáállása. Ettől függetlenül én nem tervezem, hogy 40 felett szeretnék még szülni, de addig még 10 évnek kell eltelnie és addig sokat változhat a véleményem. A másik szempont, hogy a férjem 8 évvel idősebb nálam és már gondolom ő sem szeretne 48 évesen újra babázni. De még semmi sem biztos.

  • 2008.12.13 14:11:58ruju

    Heatherette, sok mindenben igazad van. :-x csak ha 50 évesen adoptálok, annak az adoptált gyereknek ugyanúgy nem lesz teszem azt nagyija, vagy nagyapja - ez csak wish hozzászólásainak tükrében.



    meg persze nagyszerű lenne az 1+2 saját + az adoptáltak, de baszki, nem lehet kivárni. nem lehet magyarországon, és szerintem nagyon eu-ban sehol sem csak úgy gyerekhez jutni. és akinek lehet saját, de többet akar, az nyilván azt fogja mondani, hogy kapja be az állam, meg mindenki, aki beleszól abba, hogy ki és mikor, inkább szülök még egyet. és igazuk is van. én már 4-5-öt biztos szülhettem volna, amióta sorban állunk.

  • 2008.12.13 14:34:32Heatherette

    ruju, wish nem azt kifogásolta, hogy nem lesz nagyija

  • 2008.12.13 14:35:55cozumel

    Most nagyon vordpiisz lesz a hsz-m.

    Tenyleg kar volt igy osszeveszni, mert mindket fel ertelmes es megfontolando erveket hozott fel.



    Annak ellenere, hogy en inkabb Huhhh erveit fogadom el, illetve fele billen a merleg nyelve, nem mondanam, hogy Wish aggalyait soporjuk a szonyeg ala.



    Jo gondolat, hogy nezzuk meg a varhato elettartamot az adott orszagban. Mondjuk legyen 75 ev a noi nemnel. Akkor az 50 evesen szult gyermekem elvileg 25 eves koraig

    "nevelhetem". Persze teljesithetek atlagon alul, vagy felul is, ez benne van a pakliban.

    De ha az atlagot veszem, akkor 25 evesen kell majd elbucsuznia a gyerekmnek tolem.

    Vegulis felnott ember lesz.



    Biztos, hogy sokszor fajoan hianyozni fogok az eletebol, de eletet kapott tolem. Meg 25 evnyi szeretetet, torodest. Asszem ez nem keves.

  • 2008.12.13 14:44:59ditakai

    (wish azt mondta, hogy ötven évesen az embernek már illik megbarátkoznia a sorsával, és a többség ezt meg is teszi és kb. 10 év próbálkozás után normális esetben adoptálnak egy gyereket, és nem konkretice a self-made verziót hajszolják életük hátralévő részében, ha úgy hozza a sors, akár x éves korukig is)

  • 2008.12.13 14:47:02ditakai

    cozumel, nem neked szólt, hanem rujunak



  • 2008.12.13 14:52:43ditakai

    Banyek, ez elkerülte a figyelmem: "4-5-öt biztos szülhettem volna, amióta sorban állunk"



    Ez nagyon durva :-((

  • 2008.12.13 15:01:05Heatherette

    ruju, mesélsz kicsit erről? mik a feltételei az örökbefogadásnak? mit néznek, miket szoktak kifogásolni? milyen papírok kellenek hozzá?

  • 2008.12.13 15:01:39cantaloupe

    Ebben a temaban ditakaival ertek egyet.



    Nem tartom idealisnak a gyerekszulest mondjuk saccperkabe 45 ev felett. Es hogy miert? Azert, amiert egy 15-16 eves tini anyava valasat sem tartom annak, ami a masik veglet.



    Ezt biologiai oratol vagy beavatkozasoktol fuggetlenul mondom. Keves kiveteltol eltekintve egy tini sem erett meg az anyasagra, egy 45 evesnek is mar mashogy jar az esze. Es konyorgom, ne gyertek Marcia Cross-val vagy Sophia Lorennel, akik bomba nok, hanem azokat a 45-50 eves noket nezzuk, akik naponta szembejonnek velunk az utcan.



    Megtiltani persze nem akarom, nem is tudnam, de szamomra nem ugyanaz a kategoria, aki mondjuk 40 evesen megtalalja a parjat es neki szul gyereket, meg az a 70 eves roman asszony, akit kiserleti nyulnak hasznalva termekenyitettek meg es ikreket szult.

  • 2008.12.13 15:06:00Stipistopi

    Szívbillentyű-bajokban/volt drogosoknak/meglévő melegeknek... soroljam még?... nem adnak örökbe gyereket. És senkinek sem, aki az ÖSSZES hírben "érintett, érdekes módon...."

  • 2008.12.13 15:11:01Heatherette

    szerintem te szerelmes vagy belém

  • 2008.12.13 15:14:03anyamadár

    Heatherette az nlc-n és egyéb honlapokon nagyon jó örökbefogadós topicok vannak.

    Első körben ott érdemes tájékozódni majd pedig a TEGYESZnél

    Házasoknak is sok-sok hónap mire megkapják az alkalmasságit, a gyerekre pedig éveket kell várniuk. Persze ez megyefüggő is.



    Egyedülállónak szinte lehetetlen gyereket kapni...

  • 2008.12.13 15:16:28ditakai

    Heatherette :-)))))))))



    Stipistopi, asszem meglett volna a kívánt kattintásszám a kommented nélkül is mára...

  • 2008.12.13 15:20:22Heatherette

    köszi a tippeket, anyamadár

    igazából már sok mindennek utánajártam, és látom a lehetőségeket, illetve azok hiányát. csak úgy összességében érdekel ez a téma, függetlenül attól, mert érintett vagyok-e benne vagy sem.

    de azt hiszem, ez az, ami sosem fog változni, mindig ilyen szar és érthetetlen marad a rendszer

  • 2008.12.13 16:06:24anyamadár

    Heatherette szerintem a hiba pl. ott van:

    - a veszélyeztetett családban élő gyerekeket is nagyon nehézkesen emelik ki végleg a családból, mert első a "vérségi" rokonság. Személyesen ismerek több olyan gyereket akit rendszeresen visszapakoltak a bántalmazó családba, ahelyett, hogy családotthonba került volna,

    - ha a vérszerinti szülő évente egyszer küld egy üdvözlőlapot és nem hajlandó lemondani a gyerekről az a gyerek marad a csecsemőotthonban majd megy tovább korának megfelelően a következő intézményekbe, iletve ha mégis kikerül nevelőszülőkhöz a feje fölött folyton ott lesz az árny, hogy innen is mennie kell, mert kell a vérszerinti szülőnek.



    Továbbra is azt tartom, hogy egy gyereknek szerető otthon kell és tök mindegy, hogy egyszülős családmodell vagy kétszülős, hogy anyuka vagy csak apuka, a lényeg az odafigyelő gondoskodás.

    De ez teljesen személyes véleményem.



    Egyébként sokszor nagyon jó megoldás, a nevelőszülőség vállalása. Régebben lehetett pl. patronálószülőnek is lenni, azaz egy-egy gyereket a nevelőotthonból hétvégére hazavinni. Nem tudom ez a lehetőség működik-e még otthon.

    Csak ugye a nevelőszülőnek fel kell arra készülnie lélekben, hogy lehet elveszíti a gyereket mert jönnek érte a vérszerinti szülők, vagy örökbeadható lesz és az ő megkerülésével valaki másnak odaadják.

  • 2008.12.13 16:14:32dodóó

    Mi évek óta kérvényezzük hogy az ünnepekre szeretnénk kihozni egy-két gyermeket magunkhoz.

    (testvér párt)

    Nincs kikötésünk hogy fiú-lány magyar vagy roma gyerkőc.

    Mikor nyáron nyaralni mentünk akkor is jeleztem hogy elvinnénk egy gyereket,mindig azt a választ kapom hogy nem úgy van az!!



    Látogatni sem lehet,hogy kialakuljon valamiféle kapcsolat.

    4 családdal állunk barátságban.Ez akár 8 gyerek boldog karácsonyát is jelenthetné.



    Nah..elsírtam magam.

  • 2008.12.13 16:17:14anyamadár

    Dodóó szerintem kell előbb egy alkalmassági olyan nevelőszülős-féle.

    Nyugodtan menjetek be a TEGYESZ-hez és kérdezzétek ki a hivatalos utat.

    Régen biztosan létezett ilyen lehetőség azt tudom.

    :)

  • 2008.12.13 16:17:24ditakai

    Ez tényleg elkeserítő hozzáállás!!! Fel nem foghatom, hogy mi kivetnivalója van ebben a hivatalnokoknak.

  • 2008.12.13 16:17:30Heatherette

    Hát épp ezt nem értem. Van egy ismerősöm, aki egy olyan otthonban dolgozik, ahol árva gyerekek laknak. Érdekes hallgatni az ő nézőpontját. Szerinte nincs okunk rá, hogy sajnáljuk ezeket a gyerekeket, mert tök jó dolguk van ott, és amúgy is a legtöbbnek vannak szülei, igaz, csak havonta vagy félévente jelentkeznek, de hát akkor is vannak. Összességében nem azt szűrtem le a szavaiból, hogy szeretetben nevelnék őket, már amennyire ez lehetséges egy otthonban, inkább olyan rideg a rendszer. Van egy lány, akire gyakran panaszkodik. Mindig öngyilkosságot kísérel meg, és emiatt ők forgatják a szemeiket. Mert hogy csak hisztizik, és be szokták zárni ilyenkor, meg különböző szankciók lépnek életbe. Azt is tudom, hogy konkrétan nem dobják ki őket 18 éves korukban, de a fizetésük nagy részét oda kell adniuk az eltartásért cserébe, tehát esélyük nincs arra, hogy megspóroljanak valamennyit, amiből majd talpraállnak. Valahogy az az érzésem, hogy rettenetesek ezek az otthonok. Gondolom, felveszik az állami támogatást, azért éri meg ott tartani ezeket a fiatalokat, és még tőlük is elkérik azt a bizonyos összeget. Felajánlani nem tudsz olyat, hogy egy bizonyos gyereknek, hanem be kell adni az irodára, aztán... lesz vele, ami lesz. Sosem tudod meg, hová került. Az egész olyan bizarr, emiatt eléggé fel szoktam húzni magam, amikor valaki azzal érvel, hogy árvának lenni nem is olyan vészes. Mert sok ilyen ember létezik, aki szerint nem olyan komoly probléma ez egy ember életében, hiszen felnő, nem? Ja. Fel.

  • 2008.12.13 16:18:53ditakai

    anyamadár, remélem igazad van, de akkor is egy tuskó szörnyella lehet a kisablak túloldalán, hogy mégcsak támpontot sem ad, hogy merre érdemes továbbindulni, ha az embernek ilyen önzetlen kedve támad

  • 2008.12.13 16:26:01anyamadár

    Heatherette én sem értem hidd el és még rengetegen vagyunk akik nem értjük...



    Ezeknek a gyerekeknek családra van szüksége és jó, hogy egyre több un. családotthon működik de az nem ugyanaz...



  • 2008.12.13 16:28:29Heatherette

    ez nálunk is előfordult, amit dodóó is említ. ugye, az végülis szinte egyértelmű volt, hogy személyes kapcsolat nem jöhet létre közöttünk, tehát előre megmondták, hogy találkozni gyerekkel nekünk nem lehet. azt viszont szerettük volna megcsinálni, hogy támogatunk gyereket vagy gyerekeket anyagilag, mittomén: ruha, iskolai cuccok, játékok. ezt sem engedélyezték, annyit kaptunk válaszképp, hogy adjuk le az irodán, amit hozunk, mert azt bárkinek szabad. igen, de konkrétan tudom, hogy megesik, hogy ezek a cuccok nem jutnak el a gyerekekhez, hanem értékesítik őket, pláne ha újak. azt ki tudják magyarázni könnyen. ezért akartuk konkrétan a gyerek kezébe adni, onnan csak nem veszik ki. de nem lehet. ennyit sem lehet.

    de ezek szerint ez nem csak tőlünk lett megtagadva, hanem általános hozzáállás.

  • 2008.12.13 16:32:45anyamadár

    Ditakai ez nagyon elszomorító lehet a segíteni vágyóknak. :(

    Tényleg érdemes utánanézni mik a lehetőségek hivatalos úton.

  • 2008.12.13 16:39:47ditakai

    Kicsit jobban belegondolva egyébként azért nem értem a hozzáállást, mert az max a vendéglátóknak válhat terhessé, ha egy gyerek elkezd kötődni hozzájuk nem kívánt mértékben. A gyerek szempontjából pedig csakis pozitív lehet, mert legalább van egy fiktív kötődés az életében, ami ha előrébb nem is viszi egzisztenciálisan, de lelkiekben sokat számíthat neki.



    Kb úgy, mint hogy én nem vagyok vallásos, de tudom, hogy vannak emberek, akiknek a vallásos tudat plusz erőt ad az élethez, így van egy lelki kapaszkodójuk nehéz helyzetekben.

  • 2008.12.13 16:42:01Heatherette

    ditakai, ez érdekli őket a legkevésbé, hidd el. mármint a gyermek lelkivilága. nem ezt féltik, hanem plusz papírmunka. ennyi. úgy vélem, ez az oka, semmi több.

  • 2008.12.13 16:47:41anyamadár

    Nem hülyeség az a gondolat, hogy lehet nem jó a gyerek lelkivilágának ha valaki egyszer-egyszer kiviszi, de ha ezt rendesen szabályoznák - pl. ha valaki vállalja patronálást akkor egy hónapban minden harmadik vagy első hétvégén kiviszi magához, tehát rendszeresen egy teljes éven keresztül, akkor máris egyszerűbb lenne. Mert gondolom ha Karácsonyra meghívnátok egy testvérpárt és nyaralni is akkor ti is már kötődnétek valamennyire és nem kérnétek minden alkalommal másikat "a változatosság kedvéért".

  • 2008.12.13 17:12:02dodóó

    Így van anyamadár!

    Eljönne egy egy hétvégére,nyaralni,lenne valami elképzelése hogy milyen is családban.





    Ami a lényeg!

    nem kötöttük ki a nemet kort bőrszínt.

    Akár egy tizenévest is küldhettek volna .

    Hisz ő már felfogja hogy vissza kell ugyan mennie az otthonba,de ha kölcsönösen akarjuk akkor szívesen látjuk.



    Amúgy miután a mi babánk kinőtt pár kis ruháját,bementünk az otthonba hogy ha van olyan akit nem látogatnak annak adnánk.

    Azt mondták nekünk is hogy vigyük be xy helyre majd ott döntenek a holmik sorsáról.

  • 2008.12.13 17:21:21anyamadár

    Dodóó ha adományozni is szeretnétek lehet érdemes inkább Alapítványhoz menni. Pl. www.devaigyerekek.hu vagy vannak egyházi fenntartású anyaotthonok ahol lehet elkéne a kisruha.



    Nem vagyok gyerekpszichológus csak érzéseim, emlékeim vannak, nyáron mindig rengeteg gyereket nyaraltattak anyuék a telkünkön - nem nevelőintézetes hanem ismerős és szerény körülmények között élő gyerekeket, olyanokat is akiknek nem volt alkalmuk nyaralni vagy csak otthon lógtak volna Pesten míg a szüleik dolgoztak. Volt, hogy nagyon szegény osztálytársam jött hozzánk ünnepelni vagy csak ebédelni suli után. Ahol négy gyereknek jut ott jut az ötödiknek is (ez volt a szüleim jelmondata:)).

    És mikor felnőttként összefutunk sokszor nevetünk ezeken a csodálatos közös nyaralásokon, emlékeken, ebédeléseken :)

  • 2008.12.13 17:22:57anyamadár

    Sikerült megint remekül fogalmaznom.. bocs csak féllábbal a konyhában serénykedem + legóhajót építek :)

  • 2008.12.13 17:42:30dodóó



    anyamadár!

    Pár napja olvastam hogy ilyeneket nem lehet mentségül felhozni!

    Tessék komolyan venni!:-))





    Anyaotthon-ez jó ötlet!

  • 2008.12.13 20:20:57psyché

    Ha jol tudom, az örökbe fogadasnal is van egy maximalis korhatar, ami fölött mar nem fogadhat gyerekt vki - gondolom pontosan olyan okokbol, amilyeneket Wish is reszletezett. Lehet, h kicsit sarkosan fogalmazott, de alapvetöen igaza volt: az ember 50es evei mar nem az anyasagrol szolnak (altalaban). Es aki azt irta, h nem veletlenül alakult ki menopauza az emberi fajnal, nos szerintem neki is igaza volt. A menopauza nem sokkal 50 felett kezdödik, tehat aki 50 evesen vallal gyermeket az elegge közel van hozza. Mas kerdes az, h termeszetes uton összejön es megtartja, de szerintem egy ilyen komoly müteti beavatkozasnal igenis lehetne huzni egy korhatart, akarcsak az örökbefogadasnal. nem erzem kirekesztönek ezt az ötletet. inkabb ugy erzem, annak adunk eselyt, akinek meg valoban van ideje elni is vele.

  • 2008.12.13 20:25:08psyché

    En azota nem adakozok pl ruhat sem nagyon, amiota megtudtam, mi is törtenik a ruhakkal az adakozas utan. Finoman szolva is rengetegen kivalogatjak belöle a hasznalhato, meg ertekesithetö darabokat, a raszoruloknak szinte csak a szemet jut el es azert is fizetniük kell.:-(( A filmben, amit lattam, azt mondtak, h meg ez is jobb, mint a semmi, mert afrikaban megveszi egy kereskedö es ertekesiti a piacon, igy van belöle nemi gazdasagi haszna az adott raszorulo allamnak, de en mindig ugy kepzeltem el, h odaadom, elviszik es mindet ingyen szetosztjak a raszorulok között.:-((

  • 2008.12.13 21:02:39Heatherette

    hát konkrétan nagyon sok ruhaadománynak az a sorsra, hogy a jobb darabok turkálóban kötnek ki, a rosszabbakat meg törlőrongynak (!) használják gyárakban, a mezőgazdaságban stb. helyeken. anno láttam, hogy zsákszám érkeztek bálákban ezek a ruhák, és pillanatok alatt széthordták őket az említett célokból.

  • 2008.12.13 21:07:53ditakai

    biztosan vannak rossz példák is, de nekem a máltaiakkal nincsenek ilyen rossz tapasztalataim a ruha-adományozással kapcsolatban

  • 2008.12.13 21:26:40Blueray

    psyché: a menopauza az európai nőknél - általában - a negyvenes évek végén keződik. Vannak persze extrém esetek, amikor már negyvenévesen elmarad a vérzés, meg előfordul, hogy ötven fölött jóval még csak meg sem legyintette a nőt a hőhullám, de nem ez a jellemző.

  • 2008.12.13 22:12:50verkaverka

    45 évesen még szabad újszülöttet örökbefogadni, tehát ez pl Jakupcsek ellen még nem érv...

  • 2008.12.13 23:02:14Heatherette

    és ki beszélt itt ellene?

  • 2008.12.13 23:23:53tollseprű

    Bocsánat, biztos már megvitattátok, nem tudok visszaolvasni, de engem ez az örökös vágy arra, ami már elvileg nem nekünk van kitalálva (pl 60 évesen szülni) arra emlékeztet, amikor a Brian életében a férfiak szüléshez való jogáról vitatkoznak... :) illetve :(

  • 2008.12.14 10:06:52Nilüfer

    Én szerettem volna heti egy.két délután bejárni a csecsemőotthinba, kicsit játszani, foglalkozni a gyerekekkel, ezzel segíteni a gondozókat, és kicsit változatossá tenni a gyerekek életét.Kifejezetten a kicsikékét, és beképzeltség nélkül mondom, értek is hozzájuk, és szeretni szoktak.

    Nem lehet.Indok: a gyerekekben kötődés alakul ki, ami ártalmas...hát, egyrészt igaz..nem hozhatom haza őket, és azt sem tudom garantálni, hogy időtlen időkig mellettük leszek..ugyanakkor azt gondolom, ha valakit szeretnek, az nem árthat. nem vagyok ehhez elég okos..mindenesetre nagyon szíven ütött, hogy nem kértek belőle.

  • 2008.12.14 10:12:14wish73

    akik azt írták nekem, h miért "aggódom", ezek után sem fognak sorban állni tömegével az 50 feletti nők gyerekért, azoknak azt válaszolnám, hogy, ha pusztán anyagi szempontokat néznénk, vagyis , h mibe kerül ez a társadalomnak, akkor tényleg indifferens. de ilyet még érintőlegesen sem említettem. uis nem ez a szempont. én lelki tényezőkre gondolok, és, ha azt a gyereket, aki egyedül marad a nagyvilágban tök fiatalon, akinek az anyja nem bír már felszaladni a lépcsőn a babakocsival, aki már nem bírja a sporotsabb prg-okat, aki fizikai állapota okán nem képes olyan dolgokra, amikre a nála 20 évvel fiatalabb társai igen, éls ezért az őgyereke marad ki eg ycsomó dolgoból, aki már sokkal stresszesebb,stb. nem vígasztalja, h nincsenek is ők olyan sokan. neki az az egy a 100%. mert az ő egész életét meghatározza.

    amúgy, meg, ha olyan helyre szeretnétek adományozni, ahol tutira az érintettekhez jut a cucc, ajánlom az oltalom karitatív egyesületet. felnőtt, gyerek, minden témában minden cucc-műszaki, játék, ruha, akármi az érintettekhez kerül. www.oltalom.hu

  • 2008.12.14 10:18:55wish73

    és megint utólag jut eszembe: túl az átlagéletkoron, várható koron, stb. 65 évesen legkésőbb nyugdíjas az ember. hiába él még akár 10 évet, a legköltségesebb időszakban-továbbtanulás, nyelvtanulás, jogsi, lakás, stb., amire tudom, h szokás legyinteni, mert azok nélkül is hú, de jól lehet élni, meg nem mindenkinek adatik meg fiatal szülők mellett sem, azért a mai világban erősen meghatározó ezek megléte vagy hiánya, nos ezek menedzselése nyugdíjból, hát, gratulálok annak, akinek sikerül

  • 2008.12.14 10:25:00anyamadár

    Wish én írtam neked, hogy nincs miért aggódni ez azért nem "divathullám".

    Méghozzá azért írtam, mert szerintem az történt, hogy az orvosok ismét végrehajtottak egy bravúros dolgot és máris a legvitatottabb aspektusát kezdte vizsgálni a kommentelők egy része.

  • 2008.12.15 20:47:58thais

    Kedves Wish!"a legköltségesebb időszakban-továbbtanulás, nyelvtanulás, jogsi, lakás, stb.,". Nekem a szüleim a legaktívabb időszakukban sem tudták finanszírozni egyiket sem. Önmagam teremtettem meg mindent. MIért kötelező elvárás egy szülőtől, hogy minden készen tegyen a gyereke elé? Akkor neki miért kell majd küzdenie? Az más kérdés, hogy az ember természetesen támogatja a gyerekeit, amíg tanulnak. De utána? Ha megszerezték a kellő tudást, ők is járuljanak hozzá a saját jövőjükhöz. Sok szülő még aktív kora létére sem tud lakást venni a gyerekének. Miért kell ezt elvárni egy nyugdíjastól? Egy közalkalmazott, még ha diplomás is, nem tud annyi pénzt megspórolni, hogy mindent készen tegyen a gyereke elé.

  • 2008.12.15 21:03:34psyché

    Ez valoban egy hatalmas orvosi bravur, ami sok meddö nönek ad uj remenyseget. Kivanom, h a modszer minel tovabb fejlödjön.

    Azonban azt a gondolatot is helyen valonak erzem, h a felteteleit egy ilyen mütetnek vmennyire szabalyozni kell. Ebbe szerintem egy korhatar is lazan belefer, hiszen a megszületö gyermek erdekeit is figyelembe kell venni. A gyermeknek szerintem az az erdeke, h meglegyen a statisztikai eselye arra, h a szülei min 18-20eves koraig gondoskodni tudnak rola (erzelmileg, nem feltetlenül anyagilag). Egyebkent en sem gondolom, h az 50-60eves korosztaly sorban fog allni erre a mütetre. Biztosan lenne egy-ket mindenre elszant egyed is ebböl a korosztalybol, de ilyenek mindig vannak. En egyebkent igy kicsivel 30-on tul bizony ugy erzem, h mar most is eleg nagy megterheles a ket kicsi gyerköc, 50ev felett tutti nem vallalkoznek ra...

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta