SZÜLŐSÉG

Nem nő jövőre a gyes, gyet és anyasági támogatás összege

2008. december 4., csütörtök 09:30

A gyermekgondozási segély, a gyermeknevelési támogatás, valamint az anyasági támogatás összege 2009-ben nem változik az ideihez képest, a családi pótlék összege pedig csak szeptember 1-jétől emelkedik. Ennek oka, hogy a parlament nem szavazta meg a magasabb nyugdíjminimumot, a segély és a támogatások összege pedig ahhoz igazodik - írja az MTI a csütörtöki Népszava alapján.



A gyermekesek szempontjából az elmúlt 1-2 év legjelentősebb változása a családtámogatási rendszer átalakítása volt. 2006-ban megszűnt a rendszeres gyermekvédelmi támogatás, a kedvezmény beépült a családi pótlékba, a családi adókedvezmény jogosultsági feltételei pedig szigorúbbak lettek. A családi pótlék az inflációval, a megszüntetett adókedvezmény egy részével és a megszüntetett rendszeres gyermekvédelmi támogatásnak megfelelő összeggel, valamint a 13. havi járandóság beolvasztásával emelkedett.

2006-ban és 2007-ben a családi pótlékot a jogszabálynak megfelelően­­ az infláció mértékében emelték. 2006-ban ez a 6,2 százalékos emelés egységes volt. 2007-ben a kormány figyelembe vette a sokgyerekesek és egyedülálló szülők lemaradását, és ennek megfelelően differenciáltan növelte a családi pótlékot - olvasható a Népszavában.

Ferge Zsuzsa szociológus szerint a családi pótlék összege eddig sem volt különösen magas, értéke jelentősen csökkent a 20 évvel ezelőttihez képest, írja az MTI. 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.12.04 20:41:25szesat

    Nem is kell messze menni,Ausztriába két gyerek után kb 110000 forintosítva a gyes,ami 2,5! évig jár,a családi az hónapra bontva 70000.Nem tudom ezzel miért nem példálózodnak sose.Mindig csak a németek,meg a franciák!Mennyit is kapnak ők havonta egy gyerek után?Gondolom nem 12000-et!

  • 2008.12.04 20:43:05szesat

    Nem lenne azzal semmi baj,ha az állam kiszállna a családok segélyezéséből...csak akkor nem kellett volna kilopni mindent alólunk!

  • 2008.12.04 22:04:26pizsamazo

    2008.12.04 18:45:00 ditakai

    Dancegirl26-nek szerintem annyiban igaza van, hogy a nyugdíjak valamilyen szinten infláció-követők, míg a családtámogatásra szánt összegek nem. Ami mindkettőre jellemző az az, hogy nem lehet belőlük nagy általánosságban megélni :)



    "már ne is haragudj, de a nyugdíjasok is ledolgozták a munkaéveiket"



    Ehhez pedig csak annyit fűznék hozzá, hogy ja ledolgozták, hogy mennyire voltak hasznára a társadalomnak, az már más kérdés... a legmagasabb nyugdíjat ugyanis még mindig a volt pártkatonák, volt ÁVH-sok stb. kapják...

  • 2008.12.04 23:13:25Guruljka

    Pankánál a pont:)

  • 2008.12.04 23:29:11cozumel

    Guruljka



    ugy a kommentek kozepe fele kezdett egnekallni a honaljszorzetem, es akkor olvastam a Te hsz-d...nagyon fel kellett rohognom :-)

  • 2008.12.05 09:11:52szövetszöcske

    Hö, és még sokan háborognak, hogy a politikusok demagógok meg kamu igéreteket tesznek:) Hiszen a magyarok az őszinte embereket szeretik. Akik őszintén megmondják, hogy bár minuszos a költségvetés, de azért az állam mindenkit támogat majd, és jövőre mégtöbb pénzzel, emellett nem lesz drágább a benzin, emelkednek a fizetések, mindezt kevesebb adóból. A jónép szinte tálcán kínálja megát a szavazatvásárlásra, elég beigérni a frankót, a szavazók meg már nyüszítenek az elégedettségtől és készítik elő a vazelint. Hiszen mi az igazságos köztársasági elnököket szeretjük(sőt mit elnököt, inkább király kellene ide, ez a demokrácia úgyis bonyolult dolog), aki némi állami zséből majdcsak elintézi, hogy ne legyen már olyan sok a gáz ára, aztán mondjuk 10-15 év múlva meg lehet háborogni, hogy itt aztán senki nem mondta az alattvalók közül, hogy minuszos legyen az országkassza, ehhez a minuszhoz senkinek semmi köze, fizessék vissza a gazdagok (és persze gazdag mindenki olyan, akinek nálam legalább 1 fórinttal több pénzze van):)

  • 2008.12.05 09:42:16Dr. Han Fastolfe

    Ezzel most nagyon népszerűtlen leszek, de nem érdekel.

    Szerintem az 1+1 év bőven elég. A feleségem most ment vissza dolgozni, a kiscsaj két éves, imád bölcsibe járni, ami nagyon jót tett neki is és a családnak is.

    Teljesen felesleges három évig otthon kuksolni.

    Ez az egyik.



    A másik: fel kéne ébredni: ELFOGYOTT A PÉNZ! Eddig a három év otthoni gyereknevelést IS(!) hitelből finanszírozta az állam.

    Lehetett volna úgy is, mint Szlovákiában: egyik nap bejelentik, hogy mostantól minden kevesebb sok évig, hogy aztán hamar legyen euró és fejlődjön a gazdaság.

    Mi ehelyett azt választottuk, hogy növeljük a közszférát, nem nyúlunk az egészségügyhöz sem az oktatáshoz sem az adórendszerhez sem a nyugdíjrendszerhez, majd azt, hogy legyen 13. havi mindenség meg sültgalamb. Aztán amikor kiderült, hogy nem lesz ez így jó, jól megszavaztuk, hogy márpedig semmi se változzon meg mert ez így jó ahogy van csak még több pénzt kell beletenni.

    Most itt a számla, erre megy a sivalkodás, hogy neazemberekkelfizettessemeg.

    Jó reggelt.

    Most nem az lesz ami lehetett volna, hogy sok éven át kicsit kevesebb sokmindenből, hanem az lesz, hogy sok éven át sokkal kevesebb mindenből.

    És ahogy elnézem, józan észnek nyoma sincs, továbbra is arra van igény, hogy maradjon minden így csak több pénzt bele.

    A versenyszférában is helyzet van: ahol nem rugnak ki embereket, ott az történik mint nálunk: bérbefagyasztás (még inflációs emelés sincs), költségcsökkentés, több munka - és örülj, hogy van hol dolgoznod.

  • 2008.12.05 09:47:32regi

    Han: végre egy értelmes ember, aki látja és érti is a dolgokat. az a baj velünk, hogy csak rövid távra vagyunk képesek gondolkozni és nem lesz ez így jó.

    prognosztizálható, hogy mindenki tüntetni fog a bércsökkenés ellen. pedig nincs más választás, össze kell húzni a nadrágszíjat. nem is kicsit.

  • 2008.12.05 09:50:51sztroberi

    egyet kell értsek szöcskével és Hannal. Pedig én a közszférában dolgozom. Sose értettem, h mi ez a 13. havi fizetés. Nincs is 13. hónap. Az rossz érv,h a versenyszférában meg osztanak prémiumot, ugyanis igen, osztanak, de NEM alanyi jogon és NEM mindenkinek. És most nem osztanak prémiumot, mert nincs miből. Ennek kéne lennie a közszférában is: aki jól dolgozott, megérdemli, az kapjon prémiumot, de aki egész évben a lábát lógatta (ismerek egykét ilyen közalkalmazottat), az talán mégse kapjon ajándékba egy teljes havi fizut, mert a 12 havi fizujáért sem csinált semmit. És persze lehet háborogni, meg lehet tünteni, hogy nem emelkedik a GYES stb., csak ez olyan, mintha azért mennénk tünteni, hogy Szicília és Madagaszkár nem tartozik az országhoz. Ugyanis ha nincs pénz, effektive nincs, semmi, elfogyott, akkor nem lehet valami több, mint eddig.

  • 2008.12.05 10:09:42Macskacico

    Csak ugy irom, hogy ti, akik otthon vagytok lassatok, hogy ez az egesz gyes-gyed lehet mashogy is: itt (Franciaorszag), a szules elott jar 6 het, a szules utan 10 az elso es masodik gyereknel, a harmadiktol kicsit emelkedik az idotartam. Ennyi. Szo nincs evekrol stb. Mindenki menjen vissza dolgozni. Es hogy mit kezdunk a gyerekkel? Nos bolcsi az van, csak epp hely nincs. Mi iden marciusban kertunk, jovo szeptemberre igertek egyet. Igy most hivatasos dadus van. Ez a rendszer szerintem tipikus itteni. A lenyeg, hogy allami szinten ellenorzott nokrol van szo, akik max. harom gyerekre vigyazhatnak. En vagyok a munkaadoja es ehhez ad az allam segitseget, ha nem keresek tul sokat. Itthon is maradhatnek, ha akarnek, de akkor csak nagyon keves penz jar havonta, amit nem engedhettunk meg magunknak. Talan a kovetkezonel mar sikerul itthon maradni fel evet... talan. Es hogy nincs eleg penz otthon a kismamaknak? Teny. Mashol se, de legalabb ti latjatok a gyereket felnoni. Es mindezek ellenere en is legalabb harom gyereket akarok, mint az igazi franciak nagytobbsege, hisz a szuletesi arany Europaban itt a legmagasabb... ki erti ezt? :-)

  • 2008.12.05 10:25:45Zsákos ember

    macskacico igazad van. ugyanakkor ha valakitol elvesznek, mindig felmerul a kerdes, hogy miert tole, amikor ott van ez meg az meg amaz.

    ma magyarorszagon ha jol tudom, kb 100ezer gyerek szuletik evente, tegyuk fel, hogy minden anya 80ezret kap 3 evig havonta, akkor az allamnak ez evi 288 milliard forintba kerul, ha 3 evig marad otthon egy anya, kicsit kevesebb mint 200-ba ha evig. 100 milliardrol beszelunk minden eggyes evvel.

    ez sok penz? igen, bazi sok, ugyanakkor rengeteget vernek el mas szarsagokra, csak irjatok be, hogy "szazmilliard forint" a google-be, es ugranak fel az ilyen-olyan fejlesztesi tamogatasok. ezek akar hasznosak is lehetnenek, ha normalisan koltodnenek el, de nem ez a helyzet, igy az embert bantja, hogy esetleg azert lehessen kevesebbet otthon evi 100000 anya, hogy parezer politikushavenak legyen zseton 7-es bmw-re.

    vagy vegyuk a fent is szidott nyugdijat. ugye ma el lehet menni valami 58 eves kortol nyugdijba, ha valakinek megvannak az evei. el is mennek sokan, evi kb annyian, mint ahany gyerek szuletik. mivel osszemerheto mennyisegekrol van szo, feltetelezem a korai nyugdijazas koltsege kb annyi mint az otthonmarado anya koltsege, es kb ugyanannyit lehet megsporolni a "mennyenek a muterok hamarabb dolgozni" dolgon mint a "mennyenek az emberek kesobb nyugdijba" dolgon. rengeted helyet lehet emliteni, ahova elfolyik 100 milliard. (raadasul ennel kevesebbet visznek el az anyak, mert 3-ik evben nem 80ezret kapnak, es az elso ketto evben is csak egy reszuk kapja a maximumot, tehat felulbecslessel szamoltam)



    azt mondanam, hogy jo, ne kapjanak az anyak penzt, csak fel evig. csak akkor ne follyon el mashova sem az a sokszor szazmilliard. es ha nem folyik el a sokszor szazmilliard, maris masfelszer annyit keresnenek az emberek, es nem sirnanak annyit azon, hogy mennyi penzt lehet vagy nem lehet kapni a gyerek utan.

  • 2008.12.05 10:37:06Nilüfer

    Zsákos legyen a KIRÁLY!!!!!!

  • 2008.12.05 10:45:40szövetszöcske

    www.tegyunkerte.hu/kampanyok/ado_kiadvany.pdf (tudom, hogy részben propaganda, de ennél egyszerűbben még nem láttam felvázolva, hogy kábé mire megy el a költségvetés)

  • 2008.12.05 10:51:35Vakmacska

    Igen, Zsákos tud számolni, nagyeszű politikusaink - tisztelet a kivételnek - általában nem tudnak.

    Már ugye a nyári, nagy népszerűséget kiváltott posztomban is kitértem rá, hogy pusztán az a tény, hogy a 8 osztályt végzett vidéki anya nem a GYES, hanem a "munkanélküli segély" rubrikát gazdagítja, attól nem lesz jobb senkinek. "Anyákhúzzatokdolgozni" meg "elfogyottapénz" szlogenektől sem lesz több bölcsődei férőhely, és apának vagy anyának se adnak többet a melóhelyen hogy ki bírjon fizetni a gyerekőrzéstől a logisztikáig (buszbérlet, benzin, miegymás) mindent ami ezzel jár.

    A tizenharmadik havi meg megint olyan dolog, ami a matekból bukottak számára gumicsont. A lényeg hogy egy évben mennyit keres a szerencsétlen. Ha a bölcsis dolgozó eddig kapott nettó hetvenet, akkor az egész évi pénze olyan kevés, hogy ne papoljon senki arról, hogy nincs 13. hónap. Hetven per tizenkettő, nem egészen hatezer havonta. Ha elosztották volna tizenkétfele, akkor nettó hetvenhatot vinne haza, és mindenki üvöltene, hogy mínusz hetvennel éhenhal. Tálalás kérdése. Normális országokban éves jövedelmet adnak meg, nem havit, oszt hogy hányszor utalják egy évben, az tök mindegy. A MENYYIT és a MILYEN MUNKÁÉRt a lényeg.

  • 2008.12.05 10:55:27Dr. Han Fastolfe

    Zsákos, alapvetően igazad van, csak nem stimmelnek a számok.

    Van itt ugye pl. az állami vezetők jutalma, fizetéseik csökkentése, létszámuk csökkentése. Ez jól nagynak tűnik, ugye? Pedig összes 2(!) mrd megtakarítást hoz.

    A sokat emlegetett audi/bmw nem milliárdos, hanem milliós tétel. Rendben, sok kicsi sokra megy, de ha azt mondanánk, hogy ezentúl az állam ne költsön semmit beruházásra, összesen spórolnánk kb 10 milliárdot.

    Megintcsak jól hangzó dolog a képviselők juttatásainak csökkentése. Legyen az, hogy elveszünk minden képviselőtől havi 200eFt-ot. Ez 200*386*12=926.400.00 Ft., azaz nincs 1 Mrd. Ezt lehet szorozgatni, még elvenni,bruttósítani stb. Így sem lesz több 2-3 mrd-nál.

    A nagy pénzek - tetszik vagy sem - a szoviális rendszerre mennek el.

    A 13. havi nyugdíj tervezett korlátozása önmagában 170(!) mrd.

    A közalkalmazottak 13. havi bérének elvonása megint 100(!) mrd.

    Persze, jól hangzik, hogy ne vegyenek audit meg béemvét hanem legyen több annyival is a gyes/gyed, csakhogy ez havi 100-200 forint ezen a szinten.

    A másik nagy tétel az önkormányztai rendszer. Minden kis falunak saját testülete, polgármestere, jegyzője mittudoménmije van. Csak a fővárosban van többezer önkormányztai képviselő. Ha jól emlékszem, az egész önkormányzati rendszer megfelezése valami 200 mrd lenne évente.

    Csak ugye ezek azok, amihez soha egyetlen pártnak sincs érdeke hozzányúlni.

    Az is érthető, hogy mindenki elviselhetetlennek tartja, ha pont az ő családi pótlkából, vagy nyugdíjából, vagy 13. havi akármijéből vesznek el, és nincs ember aki elégedett lenne azzal amit kap.

    Csak az a baj, hogy bérmennire hihetetlennek tűnik, a mi szociális rendszerünk sokkal fejlettebb és költségesebb, mint a nálunk lényegesen gazdagabb országoké, miközben a gazdaságunk és az adórendszerünk egyszerűen enm termeli ezt ki.

    Persze mondhatjuk azt, hogy nade ez kb egy kenyér ára:)

  • 2008.12.05 10:59:20Zsákos ember

    Dr. Han Fastolfe: en nem az allami szervek audiarol beszeltem, hanem arrol, hogy a kiskunhalasi discoba vesznek 20 millioert fenytechnikat EU tamogatasbol, amirol utana kiderul, hogy 4 millioba kerul, tehat 16 millio zsebre lett teve...

  • 2008.12.05 11:05:10szövetszöcske

    Zsákos: Az EU támogatást nem lehetne zsebbe szétosztogatni az emberek között. Tényleg csak a lenyúlás van belőle, de nem dönthet róla a köztársasági elnök, hogy akkor szétosztja az anyák között, mert akkor legalább mindenkinek csurran csöppen, nem csak pár ember nyúlja le. Elvileg fejleszteni kellene belőle és nem eltapsolni, dehát ilyen az ország. Ettől függetlenül fejlesztési támogatásokból soha nem lesz több szabadon eltapsolható pénz az állami költségvetésben.

  • 2008.12.05 11:05:18kismica

    Bizony, mennyi ilyen van, h EU pénz+állami (tehát az enyém, tiéd, mivel az államnak nincs egy fillére sem) és papíron minden ok, meg a szerződés szerint, a valóságban mégsem. Elég megnézni néhány közbeszerzési eljárást, a most dívó közösség önkormányzati szofvtver-fejlesztéseket. Haljak meg, ha egyszer megértem (azon kívül, h a benne lévőknek ez mekkora buli), miért nem lehet egységes szoftver/alkalmazásfejlesztés minden önkormányzatnak/kistérségnek. Hogy miért kell 2-3 évente más-más minisztériumnak új és új hálózatot kitalálni kb. ugyanarra és pályázattal támogatni (teleház/eMo. pont/Eu pontok/most épp Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér). Ezek nem milliócskák (amikért mellesleg egy-egy "rendes ember" egy évig dolgozik), hanem milliárdok...

  • 2008.12.05 11:15:05Zsákos ember

    szovetszocske: hat kozvetve nem, de kozvetetten igen. mert ha eu-s penzbol epitenek ezt-azt, vesznek uj traktort a gazdanak, hogy legyen mivel szantani, akkor kesobb nem kell ugyanazt a traktort a koltsegvetesbol megoldani, amikor megunja a paraszt, es jon az MTZ-vel tuntetni, mert sokat fogyaszt a traktor, es nem gazdasagos neki vele termelni, es igy a tesco nem tole veszi meg az almat, hanem importalja a spanyoloktol.

  • 2008.12.05 11:17:54Zsákos ember

    ilyen onkormanyzati szoftverfejlesztesben en is benne lennek, csak valahogy nem vagyok jo pozicioban. de ha valaki igen, es keres egy brutalisan hipertehettseges fejlesztot, akkor itt vagyok, szoljon, azt is megigerem, hogy erkolcsi normat valtok, es nem fikazom tobbet a lenyulasokat :D

  • 2008.12.05 11:18:02Dr. Han Fastolfe

    Zsákos: ez is valami, csak ez meg nem olyan pénz amit szét lehetne osztani.

    De abban igazad van, hogy nem így kellene felhasználni őket, hanem szabályosan-tisztességesen és akkor abból lehetnének új munkahelyek, ahová az anyák "húzhatnának vissza", a gdp-ből meg futná új bölcsödékre... a kezem meg kezd beleérni a bilibe:(

  • 2008.12.05 11:20:58Zsákos ember

    2008.12.05 11:15:05 Zsákos ember azt akartam irni, hogy kozvetlenul nem, de kozvetve igen

  • 2008.12.05 11:21:55Zsákos ember

    amugy azt sem ertem, hogy egy discolampa miert erdemes eu tamogatasra. az jo az orszagnak, ha szebb fenyekre riszalnak a fiatalok?

  • 2008.12.05 11:28:31szövetszöcske

    Zsákos: Ha a példádnál maradunk, az igaz, hogy végül a traktorosnak lesz jobb, de a zsét akkor is befektetésre költötte. Ha zsebbe kapta volna, lehet, hogy két szobával nagyobb házat vásárol inkább belőle, aztán következő évben kimegy tüntetni, mert sokat fogyaszt a traktor, és megintcsak nincs pénze lecserélni... De az igazi magyar nem vesz belőle traktort, hanem az összeg feléért vesz kamu-számlát traktorról, és mégiscsak mondjuk házat bővit a pénzből, és azt gondolja magáról, hogy rohadt okos volt. (mondjuk ez a tróger gyakorlat legalább vicces, a lepukkantabb országokban minden ilyen támogatásból a végén fegyver lesz, azzal lövik egymást az emberek, mert abban van az igazi üzlet)

  • 2008.12.05 11:37:11Dr. Han Fastolfe

    Szöcske for president:)

  • 2008.12.05 11:38:52ditakai

    Zsákost! Zsákost! :-))

  • 2008.12.05 12:15:39Zsákos ember

    velem nem jarnatok jol, bokros lajos a peldakepem ;)

  • 2008.12.05 12:48:38Vakmacska

    Zsákos, dehogynem, Bokrost nem csak azért rakták ki hipergyorsan mert nem volt népszerű arc a zembereknek, hanem mert igencsak rühellte a korrupciót. Én leginkább betenném a tagot egy nagy ipari másológépbe oszt jó sok pozícióban lenne dolga egyszerre.



    Vele csak abban vitatkoztam (illetve nem volt igazi vita, mert lényegében egyertétett) hogy nem lehet egyszerre öngondoskodásról papolni meg ugyanannak a pénznek a 70%-át elvonni adóba újraelosztásra.



    Arra soha nem mert vetemedni senki se, hogy akkor jó, mostantól csökkentünk adót (zemberek nagy része mosolyog), de majd 1 vagy 2 év múlva szépen ehhez igazítjuk a szociális rendszert, tessék felkészülni (kevésbé mosolyognak, de sajnos a legtöbb birka aszonja ugyan holvanazmég). Fél évnél egyik főokos se lát tovább. És istenadta népünket is rátanították szépen, hogy a logika nem kifizetődő, de eszetlen viselkedést számos esetben meg lehet úszni, sőt.

  • 2008.12.05 12:53:38Magenta

    Egyetértek dr. Hannal!



    Egyébként ha ez örömet okoz a közszférában dolgozóknak, idén ott sincs sok helyen 13. havi meg jutalom (amit mellesleg teljesítmény alapján osztogatnak, nem puszira), csak nincs kinek tüntetni.



    Tegnap felhívtam az illetékhivatalt, mert pont hat hónapja nevünkre került a lakás és még nem kaptunk csekket (milyen kis rendes vagyok...). Válasz, idézem: "x.y. kolléganőnél van a dolog július óta, de még nem volt ideje kiszabni az illetéket". Muhaha, vagyis öt hónap nem volt elég neki, hogy kiállítson egy kva csekket, mert nekem fél perc volt kiszámolni, mennyit fizetünk. És sajnos hány ilyen van...

  • 2008.12.05 12:58:44háromnegyed

    a népszerűtlenekhez csatlakozva:

    - ha én visszamegyek dolgozni gyerkőc 3 éves kora előtt, akkor miért jár nekem segély?

    - továbbá, biztos, hogy annak is kell családi pótlékot adni, akinek mondjuk a fizujához viszonyítva mondjuk csak 5%?



    hajlandó lennék valamivel rosszabbul élni, ha a valóban rászorulók többet kapnának, a gazdagabbak meg semmit

  • 2008.12.05 13:08:14Magenta

    Egyébként ha ez örömet okoz a közszférában dolgozóknak, idén ott sincs sok helyen 13. havi meg jutalom (amit mellesleg teljesítmény alapján osztogatnak, nem puszira), csak nincs kinek tüntetni.



    Tudok értelmesen fogalmazni...



    Mármint a versenyszférában sincs 13. havi meg jutalom!

  • 2008.12.05 13:23:53Guruljka

    Köszönöm, köszönöm, köszönöm!

    A remény hal meg utoljára, mert vannak még gondolkodó emberek is:)



  • 2008.12.05 13:26:09Zsákos ember

    magenta kicsit hasonlot en is tudok, amikor vettuk a kecot, kellett egy papirt szerezni nekem is meg a paromnak is. en akkor a 13-ik kerulethezt tartoztam, ott megcsinaltak sorszamhuzassal varakozassal illetekfizetessel egyutt kb 10 perc alatt, meg talan annyi sem volt. felesegem videki kisvaroshoz tartozott, ott ket hetbe telt, mire telefonalgatas es ketszeri leutazas utan (csak 180km egy iranyba...) sikerult ugyanazt megszerezni. az elso heten azert nem tudtak haladni, mert nem volt ott az iktatos kollega, aki kiszedte volna az aktat a helyerol. fuuuu de idegesek voltunk, foleg, hogy tudtuk mennyi ido alatt lehet ezt elintezni mas helyen.

  • 2008.12.05 13:29:34Magenta

    Zsákos, számomra elég elkeserítő, hogy az ügyintézés nem megy mindenhol egyformán. A vicces, hogy sógornőmék eladták a lakásukat. Az új lakó beköltözött november elején (egy hónapja). Mostanra már be is fizette az illetéket!

  • 2008.12.05 13:32:11Leona

    mán bocs, de mint közszféra-dolgozó megjegyezném:

    - a 13. havi béremelés helyett lett kitalálva, mert amíg a béremelést nem tudják visszavenni, addig a 13.-at igen (lásd jelen helyzet)

    - jutalom (legalábbis nálunk) teljesítmény alapján van. Ez pedig azért van, mert nincs túlórapénz (túlóra meg van), szóval a jutalommal kompenzálnak elméletileg. (Gyakorlatilag nem fedi a túlóra mennyiséget)

    - tüntetni pedig nem minden közszolga tud.



    Ugyanakkor úgy gondolom, hogy nekünk, közszolgáknak is viselnünk kell a válság miatti terhet. Szóval ha tudnék tüntetni, akkor sem mennék.

  • 2008.12.05 13:45:23Zsákos ember

    Leona: a beremelest is vissza tudjak venni inflacio gerjesztessel ;)



    amugy sokakkal egyetemben eleg hulye elnevezesnek tartom a 13-ik havi vizut. nalunk ez bonusznak hivjak, es mondjuk kb 4-5 eve ennel a cegnel atlag evi 3 havi fizetes volt, tavaly mar egy havi fizetest sem ert el, iden meg mondjuk en eppen kaptam majdnem fel evnyit egy melo miatt, de legtobben a cegnel nem kaptak semmit. es a lenyeg most jon: nem is sir emiatt senkinek a szaja, mert mindenki tudja, hogy most keves a melo, szarul megy a cegnek, es nincs miert sirni (senki nem tett le semmit az asztalra, igaz, nem volt mit). sot, legtobben orulnek, hogy a ceg kitartja oket es nincsenek elhajtva a retekbe!

  • 2008.12.05 13:46:46cidre

    Kér dologhoz szeretnék hozzászólni:

    Az első az eredeti téma: engem abszolút nem lepett meg, hogy nem fog semmi sem emelkedni, hiszen két hónapja az folyik a vízcsapból, hogy mekkora válság van. Gondolom, ezzel az értékes hozzászólásommal senkit sem leptem meg.



    A másik az ennek kapcsán felmerült meddig-maradjunk-otthon. Személy szerint nagyon értékesnek érzem az itthon töltött éveimet, úgyhogy nem szívesen mondok le a lehetőségről önként és dalolva. Kicsit ezért bántónak is érzem sz "otthon kuksolni", "lógatni a lábubkat" kifejezéseket, mert szerintem ennél én többet tettem le az asztalra, míg itthon voltam. Nem érzemazt, hogy intézményes neveléssel ezt helyettesíteni lehetett volna.

    De hogy egyéb hátrányokat is említsek: pl. a nagyobbik fiam már oviba jár, s sokkal kevesebbet viszik őket szabad levegőre, mint amikor velem volt itthon. Ennek (is) köszönhető szerintem, hogy sorra hozza haza a betegségeket, hogy hol egyikük, hol másikuk, hol mindketten betegek. Ezt azért nehéz lenne menedzselni munka mellett. Mostanában divat lett sokallni ezt a három évet, s ha szigorúan a munkavállalási szempontokatnézzük csak, akkor nagyon igaz. Akkor még a két év is sok.

    De. Ha a család és a gyerekek érdekeit nézzük, akkor - személyes tapasztalataim alapján - valahol 4 év tájékán húznám meg a határvonalat, amit ideálisnak érzek a tömény (nem napi 3-4 óra) közösségi léthez.

    Persze, ezt a két szempontot össze kell egyeztetni, s valami kompromisszumot kötni. De ezt nem hiszem, hogy optimálisan meg lehetne oldani felülről irányítva: inkább közvetve kellene pl. támogatva az alternatív foglalkoztatási módok kialakítását a cégeknél, erre pályáztatni őket - rengeteget foglalkozom mostanában a témával, úgyhogy a szívügyemnek tekinte - s akkor a nők maguktól választanák ezt a lehetőséget, mert nem kellene egész napokra elszakadni a gyerektől, s egy intézményre bízni, de nem kellene segélyből (gyes) élni. Ismerőseim közül egyébként aki megtehette, most is visszament dolgozni, mikor a gyerek 2 éves lett, mert nem jöttek ki egy fizuból és gyesből. Aki meg nem tehette meg, azt maradt még egy évet a gyerekével, a munkanélküli segély feléért (mert a gyes kb. annyi), s addig továbbképezhette esetleg magát, kereshetett állást. Tehát az államnak is megérte.



    Szóval személyes vélemény a végére: számomra abszolút nem vonzó az, hogy utazással együtt napi 10-11 órát távol töltsek a kisgyerekeimtől, s nagyon jónak tartom, hogy Magyarországon van valamennyi lehetőségem arra, hogy mellettük lehessek a kezdeti években. Az, hogy külföldön ez hogyan szokás, azt meg nem tartom feltétlenül követendő példának.

  • 2008.12.05 13:47:45Dr. Han Fastolfe

    Magenta, vígasztalásul: mi pont 1.5 éve költöztünk, azóta se jött határozat az illetékről. Ha az önkormányzatnak nem sürgős, én nem erőltetem:)

    (fogadjunk, hogy most kb 2 héten belül megérkezik?)

  • 2008.12.05 13:48:45tökcsősz

    Egyetértek Hannal, kiegészítve azzal, hogy a szociális rendszerben van az alapvető probléma.



    És ameddig inkább megéri segélyen maradni, mint dolgozni menni, addig ez nem is fog változni. :(



    Jó példa erre a szomszédasszonyom: 5 gyerek, életében nem dolgozott, a férje feketén nyomja az építőiparban, egy fillér adót nem fizetnek, de gázártámogatás meg segély meg ingyenebéd az oviban persze jár..

  • 2008.12.05 13:52:00szövetszöcske

    Magenta: Mi bő két éve vettük a házat, én kaptam illeték-csekket egy év után, az asszony nem, bementünk a hivatalba (akkor még volt), kértünk pecsétes papírt róla, hogy jó címre fogják küldeni neki is a levelet, na azóta se jött semmi, és közben a hivatal is megszünt, még érdeklődni sem lehet.

  • 2008.12.05 14:00:01Magenta

    2008.12.05 13:47:45 Dr. Han Fastolfe

    Magenta, vígasztalásul: mi pont 1.5 éve költöztünk, azóta se jött határozat az illetékről. Ha az önkormányzatnak nem sürgős, én nem erőltetem:)



    --------------



    Én is csak azért érdeklődtem, nehogy az a meglepi érjen, hogy aztán egyszercsak jön a levél, mindjárt késedelmi kamattal megspékelve.



    Volt egy olyan év, amikor adóhátralékom volt (ügyes pénzügyes...). Mindegy, levonták. Aztán a következő évben is.

    Majd a harmadik évben kaptam egy csekket késedelmi kamattal, mert túlfizetésem van. Vicces volt.

    Ja, nem mellesleg, mikor másodszor is levonták, reklamáltam és visszaigényeltem.

  • 2008.12.05 14:03:24Magenta

    És hogy én is hozzászóljak a témához: a családi pótlékot kb. 1000 forinttal emelnék meg, ha egyáltalán annyival. Nem ez az összeg fogja fölhözvágni a háztartást.

    Sajnos közösen kell(ene) mindenkinek "szívni".

  • 2008.12.06 01:44:02kapuka

    Az a baj, hogy nem arról beszélünk, hogy az otthon a gyerekkel töltött idő 3 év helyett 2 lenne. Nem, mert az ismerőseim többsége, valószínűleg én is, 2 év után visszamegy dolgozni (ha van hova, és a gyereket is beveszik a bölcsibe), mert a gyesből aztán nem él meg. Viszont itt arról lenne szó, hogy nem 2 év GYED és aztán semmi, hanem 1 éves korig GYED, és aztán GYES. Vagyis, azok akik most arra kényszerülnek, hogy 2 éves gyerekkel visszamenjenek dolgozni, azok ezután arra lesznek, hogy 1 év után menjenek vissza dolgozni.

    Még talán ez is rendben lenne. De: vajon vissza vesznek-e a munkahelyemre? Egyáltalán meg lesz-e még a munkahelyem? Ha vissza vennének, lesz-e hely bölcsiben? Mert annyit nem keresek, hogy magánbölcsi, vagy dada jöjjön szóba (nagyszülők nagyon messze laknak).



    Egyébként meg az itteni hozzászólások egy részéből is kiérzik ami manapság egyre jobban elharapódzik Magyarországon. Az, hogy mindenki letojja a másikat, meg dögöljön meg a szomszéd tehene is. Most, hogy van egy 6 hónapos kisfiam, és próbáljuk élni a mindennapi életünket, most látom, hogy mennyire nem családbarát az ország. És itt nem a kormányt értem, hanem az országban élő embereket. Az egy dolog, hogy nem nagyon könnyítik meg a babakocsival való közlekedést. De ha pl. jön egy alacsony padlós busz, akkor az utasok néznek úgy az anyára, mint egy véres rongyra, hogy hát ez meg mit foglalja itt előlünk a helyet! Ha közértbe megyünk, akkor is résen kell lennem erősen, nehogy valaki átgázoljon a babakocsin. De olyanra is volt már példa, hogy kinyitottam egy ajtót, toltam volna be a babakocsit, erre egy drága férfi nemhogy segített volna (bár el sem várom), de szépen megvárta, hogy kinyissam az ajtót, majd ő szépen kisétált rajta! Vagy klinikán várunk, életerős férfiak (mert ők csak kísérők voltak) ülnek a padon, és nézik, ahogy én állva, karomban a gyereket itatom.

    Tudom, elkanyarodtam kissé a témától, de talán a lényeg kivehető belőle.

  • 2008.12.06 08:06:37zolnaid

    Vakmacska, csak egy pici tévedés: a 13. havit _elosztották_ 12 felé ténylegesen, tehát már nem egy összegben jött, hanem havonta arányosan. Kvázi arról volt szó hogy az első hónapokban (betanulásnak is vehetjük) nem járt ez a plusz összeg, majd egy picit megemelkedett a havi fizetés.

  • 2008.12.06 09:40:37baud

    kapuka,

    ami a bekezdésed második felét illeti: ne hagyd magad. Én is elég nyuszi voltam sokáig (pedig nekem nincs is gyerekem :)), mostanra megtanultam, hogy a tömegközlekedésben senkire nem lehet számítani. Pl. metró. Ki van írva, hogy jobbra álljon mindenki, hogy aki siet, az a baloldalon lemehessen. Gondoltam, egy év alatt csak megszokja a nép, de többnyire nem. Úgyhogy most még csak azért is gyalogolok a lépcsőn, és mindenkinek hátulról hangosan (és illedelmesen) szólok, hogy "elnézést". Ha félreáll, megköszönöm, ha nem, még egyszer is szólok. Tegnap egy ürgének háromszor kellett szólni, aztán morogva félreállt.

  • 2008.12.06 13:20:41horadi

    Szövetszöcske!

    Az Illetékhivatal nem szünt meg, csak beolvadt az Apeh kötelékébe. Az Apeh-nél érdeklődjetek, ott tudni fognak segíteni.

  • 2008.12.06 13:48:03horadi

    Magenta!

    Az illetékek kiszabása persze megyei szinten működik és én nem tudom, ti hol laktok. Én csak a bp-i részől tudok beszámolni, mert dolgozik ott rokonom. Szó szerint belerokkannak a munkába, mert kevesen vannak! Nem napi 8 órát dolgoznak, hanem 10-11-et és sokszor van hétvégi túlórázás is.

    A munkatempó multi, a fizetés meg közszféra, közben meg fejük fölött lebegtetik állandóan a leépítéseket.

    Én biztos nem dolgoznék ott! :-(

  • 2008.12.06 16:42:52Magenta

    horadi, Pest agglomerációjában lakunk. Nem igazán ismerem a belső rendszerüket, én ügyfélként látom a dolgot. Abból a szempontból nézve meg... :(((



    Mondom, nekem az a furi, hogy tudok olyat mutatni, aki egy hónappal a beköltözés után már be is fizette az illetékét.

    Bár nekem nem sürgős, de ha már ülünk azon a pénzen és úgyse csinálunk vele mást, akár be is fizethetnénk.

  • 2008.12.06 17:14:29cozumel

    Kicsit visszamennek tegnapra....

    Nagyjabol egyetertek doki Hannal, de ugyanakkor Zsakosnak es Szocskenek is (megint) igazuk van.



    Ugyanakkor valamit szeretnek kerni:

    Ne mossuk ossze folyton, hogy mi a legjobb a gyereknek, es mi az orszag erdeke, mire telik.



    A gyereknek akkor is az anyja mellett a legjobb az elso par ev, ha erre nincs ossznemzeti szinten love.

    (tekintsunk el attol, hogy vannak anyukak, akik semmit nem tudnak kezdeni a gyerekkel, vagy meg annal is kevesebbet, hogy nekik talan az ovi ezerszer jobb.... de most nem roluk van szo)



    Az, hogy a kicsi dr. Han zokkenomentesen beemelte a bolcsode projektet ket evesen, nem altalanos.

    A gyerekek tobbsege bizony erzekenyen, idonkent hipererzekenyen veszi ezt a kanyart, rovidebb/hosszabb tavu problemak keletkezhetnek az elszakadas kovetkezteben.



    Szoval, habar luxus a 3 ev, ne tegyunk ugy, mintha a gyerek szempontjabol nem lenne ertelme.



    Ezert ruhelltem piszkosul anno Zappe cikket. Mert ezen a vonalon mocskosul ferditett.

  • 2008.12.06 17:15:23cozumel

    ZSAKOS EMBER!

    Csak nem kiskunhalasi vagy? Merthogy onnan hoztad a diszkolampa peldajat....:-)

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta