SZÜLŐSÉG

Az atomtengeralattjáró-gyerek nem alszik

2008. december 2., kedd 10:25

Tegnap fél tizenegykor még táncolt volna dízeltíz mostanában felfedezett zenéjére. Pedig én mindent megtettem. Délután felkeltettem, hogy ne aludjon két és fél órát, mert arra a következtetésre jutottam, talán az lehet a baj, hogy elmúlt kettő és nincs annyi alvásigénye, mint én azt gondolom. És kipróbáltam. Húztam az időt, alvás helyett ebéd után inkább játszottunk, de négykor, pillanatnyi pisiszünetemet kihasználva, félig lelógó lábbal, orvul elaludt a kanapén. Tehát ez mégsem megoldás. De akkor mit csináljak vele?



Nekem muszáj lenne legalább egyetlen órát este is egyedül töltenem, még csak nem is azért, hogy rekreálódjak, olvassak vagy filmet nézzek, hanem azért, hogy a lakás igazán romos állapotán (meg a sajátunkon) legalább minimálisan, csak egy iciripicirit javítsak. Én vagyok a béna, vagy túl sokat akarok?

Igaz, mostanában néha fél nyolcig is aludhatok, mert az apjuk rájött (még idejében), mindenki jobban jár, ha a korábbi négy-öt óráknál többet, inkább hatot alszom legalább, mert akkor talán van esélye itt mindenkinek, és nem feltétlenül egy őrjöngő sárkány várja haza munka után. Így reggelente mostanában ő oszt kakaót, terelgeti az álmos kisdedeket. (Szám szerint kettőt).

Nyilván nem vagyok egyedül e tárgyban, vagyis, hogy lassan öt éve minimum egyszer ébrednem kell, ezen ébredések száma természetesen lineárisan nő a betegségek és egyéb, előre nem biztosan kiszámítható tényezők (időjárás-változás, holdállás, óra-átállítás, különböző hangulatingadozások) által, így előfordul az is simán, hogy csak két órát alszom egyhuzamban éjjel. Vagy semmit. (Különös, hogy mégis rendszeresen ilyenkor mondják azt, hogy milyen jól nézek ki – szóval, nem rossz módszer a szépészeti beavatkozások időbeni kitolásához, ajánlom.)

Na szóval, mielőtt túl sokat sajnáltatnám magam itt, inkább tanácsot szeretnék kérni ahhoz, vajon hogyan lehet a gyermeket rávenni az alvásra, ha neki nincsen arra annyira szüksége, mint magunknak, legalábbis látszólag erősen úgy tűnik.

A háttértörténet nagyjából: ma már - magamhoz képest - egészen jól sikerül igazi napirendben élnünk, reggel hét körül ébredünk, reggeli, játék, uzsonna, játszó, ebéd, alvás, uszonna, játszó (hóban, szélben, sötétben, bármikor, mindig, mi öltözünk, megyünk, én a hős!). Este hosszú fürdés, vacsora, semmi dvd, kilenc- fél tíz körül mese könyvből (nyugodt, szellőztetett szoba, minimális párásítás, halk énekszó, kívánságlista alapján) és nem alszanak el mégsem, és még mindig van energia. (Én viszont elalszom gyorsan, kellemesen.)

Anyám szerint ő mindig reggel hatkor kelt, mire a család felébredt, már cigizett (én legalább leszoktam, nekem ide egy pont végre!), kávézott, megfőzte az aznapi betevőt, aztán szépen felöltözve, sminkelve, haja tupírcsoda, ébresztett minket. (Ja, és apám ingei vasaltan álltak a szekrényben, nem úgy, mint nálunk. Kipucolva a lakás. Nem úgy, mint nálunk. Ebben a tárgyban szívesen nyitnék újabb posztot, persze nem olvasok minden nap, így tuti, hogy erről már írtatok).

Hát az az igazság, ha én hatkor kelnék, akkor egyetlen hét leforgása alatt épülnék le újra, pedig már egészen jól összekaptam magam a két virgonc energiavámpír szoptatása után. (Mellesleg: soha többé igényszerint, az tuti.) Nem szólva arról, hogy közepes minőségű és mennyiségű munkába kezdtem, így ezen dolgokat is az alvásidőkre kellene összpontosítanom , mert az ovibölcsibe szoktatás és az ezek után következő csöndes, munkás itthonlét álomképét egyelőre elég masszívan megakadályozta egy nagyszerű hörgőgyulladás. (Amit viszont kikezeltem, antibiotikum nélkül (még egy pont nekem, hopp!), csak hát sajnos - így ugye - uszkve kettő és fél hét alatt.)

És mivel nem állnak glédában buzgó nagyszülők, hogy néha-néha legalább hétvégéket kivehessünk, így pihenés tárgykörben reménytelen a helyzet jelenleg egyéb területeken is. Azért kezdtem a posztba, mert tényleg kíváncsi vagyok más hogyan éli meg az első éveket, ha van tapasztalat, mit javasolna. Szóval, kérlek, írjátok meg, milyen a porontyotok alvásigénye úgy általában.

Vajon el kell e fogadnom végleg, hogy mi olyan gyerekeket kaptunk, akik energiaszintje a hétköznapitól eltér (az egyiknek legalábbis biztosan), és igenis kapjuk össze magunkat, szokjuk már meg végre, hogy pár évig nem alszunk, más is így csinálja, ki kell bírni, ez a normális, a korábbi léha életünk nem megengedhető többé. (Következő életemben harminc alatt szülök. Tanács leendő anyáknak.)

Egy tanulságos könyvben olvastam: „egy két- és egy hároméves olyan energiákkal hengerli le a környezetét, hogy egy atomtengeralattjáró megirigyelhetné”, vagy valami ilyesmi. És igen, ők kettő- és háromévesek.

Banya

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.12.02 14:29:22kriszi

    Jaaa, nincsenek negyed héttől este nyolcig oviban ám :) Csak kb. fél nyolctól négyig. De utána már csak este alszunk.

    Ja: és szégyen, nem szégyen, egyelőre bent figyel éjjelre a két bili a gyerekszobában. A nagylány már nem használja, de azért ott van minden eshetőségre. A kicsi utál vécére járni. A két pohár víz is ott van az éjjeliszekrényükön. Pisilés, ivás témájú rángatás ezzel kilőve.

  • 2008.12.02 15:06:11Vakmacska

    Kriszi, mázlista vagy.

    Ha az én gyerekem egyszer átszokik végre a saját szobájába, akkor a víz és a bili nála a következőeket fogja eredményezni:

    "anyaaaa, kiöntöttem a vizet...."

    "anyaaaa, beleléptem a bilibe...."

    "anyaaaa, beleejtettem a bilibe a zöld nyuszit....ja, hát kakiltam is...."

    "anyaaa, szabad virágot rakni a vízbe?"

  • 2008.12.02 15:11:51boszor

    Kedves Banya, engem valószínűleg kövezni fognak, hogy beleszólok úgy, hogy nincs gyerekem - de csakazértis:)



    Nem egyébért, de szerintem ez nagyon durva. Szerintem azt, hogy rendszeresen két órát vagy semennyit se aludj, nem tűrni és megszokni kell, hanem megváltoztatni. Írtak itt elég megoldást az anyukák:)



    Elvégre azért nagy vonalakban te irányítod (még) a gyerekek napirendjét, nem ők a tiédet. És nekik is jobb egy (legalább többé-kevésbé) kipihent anyuka, mint egy hullafáradt. Még annak árán is, hogy esetleg fél órát csendben kell ülni az ágyban, amíg el nem alszanak.

  • 2008.12.02 15:12:02szövetszöcske

    Nálunk elsötétítés után 5 perccel jön elő mindig az a probléma, hogy leesett valamelyik szőrállat a földre(a kb. 10-15 közül, akik a kölökkel egy ágyban éjszakáznak), biztosan megütötte magát, és most sírjunk vele együtt... Aztán mindig meg kell beszélni, hogy a szőrállatok nem ütik meg magukat mert plüssből vannak, afrikkal kitömve.

  • 2008.12.02 15:22:50atrask

    Nekem Dani 20-06ot produkál, már régóta, és a bölcsiben is lezavar másfél-2órát. Ez nagyon beállt neki, és nekem is. Innivalót az ágya végébe rakok,aztán hajrá. 2éves. Csak ha gáz van akkor kell kelnem.Mint ma (de nem sokkal korábban)fél6-kor felsírt a drága, biztos rosszat álmodott, de ahogy felvettem, már vigyorgott és bújt hozzám! :)

  • 2008.12.02 15:23:42Honey Lilien

    Általában már nem gond a lefekvés, de néha előfordul, h mindent elkövet, h ne kelljen aludni: "Szomjas vagyooook! Víz nem jó, kakaót kéreeeek! Jaaaajj, most megint fogat kell mosniiii! Pisilni kell! Takarj beeeee! Nincs alvókáááám! Ez nem jóóóó. A mackó keeeell! Sötéééét vaaaaan! Kapcsold fel a sólámpáááát!..." Mindezt kellemes nyávogós hangon.

  • 2008.12.02 15:45:56kriszi

    Ja nem, ez egy hosszas folyamat eredménye. És nem mondom, hogy nincsenek zökkenők :)



    Kiöntöttem a vizet, beleléptem a bilibe, beleesett a plüss nálunk is volt - bili most az ajtó mellett van, nem az ágy mellett :) Amíg nagy volt a kiöntözés veszélye, a nagylány (akkor még kicsi) varázsitatóval aludt, azzal nem tudott nagy bajt csinálni. A fiam meg valahogy előbb megtanulta a poharazást éjjelre is. De pont nemrég, kb. egy hete arra riadtam éjjel, hogy a kicsi felkelt inni, kábaságában magára ejtette a bögréjét, amitől megrémülve bepisilt, és most a dupla tócsa közepén bőg :)))))))))



    És nagyon szigorú voltam e tekintetben mindig is: fogmosás után csak és kizárólag víz van, takargatás maximum háromszor, aztán csak elalvás után, sutyiban :) Plüss/alvósjáték egy azaz egy darab, plusz esetleg egy kendő, ha azt is be akarják takarni. Éjjeli világítás nincs és sosem volt, elég az utcalámpa kintről, illetve az üvegezett ajtón beszűrődő fény, amíg mi felnőttek ébren vagyunk. Töksötét sosincs, látnak, amennyit muszáj. Viszont vannak függönyredőben lakó tündéreink és ajtósarkokban fészkelő manóink féleleműzésre.



    Néha persze van olyan, hogy a mikroszkopikus méretű faangyalka beesik az ágy mögé, és éjjel kettőkor kell megkeresni az alvó kistesó mellett - na olyankor én sem vagyok szelíd és derűs... de most már, hosszas edzés után jól hozom Libby Purves pokoli bugyuta, unalmas zombi-üzemmódját :)

  • 2008.12.02 15:47:09kriszi

    Amit kihagytam: sokat javított a helyzeten, hogy ketten vannak, és egy szobában alszanak. Azóta meglepően sok mindent megoldanak maguk.

  • 2008.12.02 15:59:37mesianyu

    ditakai

    "egyébként szerintem abban az esetben, ha következetes és tiszta napirend van és a gyerekek nem hergelhetik túl magukat alvásidő előtt, akkor azért alapvetően nem a szakkönyvi táblázatok irányadók, hanem az alvás_alvást_szül jelenség válik be"



    Ezzel alapvetően egyetértek. De ha nincs napirend, vagy teljesen felborult. Egy táblázat támpont lehet. Nem szentírás csak TÁMPONT.

    Mivel nekünk bejött, leírtam a tapasztalatom. A gyerek nem annyit és nem úgy alszik ahogy a táblázat írja. De SEGÍTETT kialakítani egy saját alvásritmust.

    Egy végkimerülés határán álló anya a nem alvó gyerekkel küzdve valószínűleg nem sokra megy a "bezzeg az én gyerekem 18 órát alszik egyhuzamban" típusú hozzászólásokkal. Ezért a mondatért most ki fogtok átkozni de akkor is igaz. Mikor az én fiam nem aludt, próbáltam segítséget kérni más anyukáktól de az "én szerencsés vagyok, jó alvó gyerekem van" történetekkel nem jutottam előrébb. Ugyanúgy ott ültem éjszaka és dajkáltam órákig mint előző nap/előző héten. Aztán megvettem ezt a könyvet kipróbáltam a táblázatot és elindultunk egy jó irányba.

    Négy hónapja nem nagyon alszom 3-4 óránál többet egyhuzamban. Gyakran van, hogy be kell érnem 5 órával 3-4 részletben. Ez van. A kicsi min. kétszer kel éjjel enni. Szoptatni, aludni nem tud helyettem senki. Majd ha elkezd emberi kaját enni talán elmúlik ez is.

  • 2008.12.02 16:46:39Subbantósdi

    dodoó: szerintem mindenkinek az a furcsa, amit számára az, szóval számomra az, hogyha valaki úgy éli le az első pár évet a gyereke mellett, hogy természetes számára, hogy nem alszik, csak pár órát - rendszeresen, nem esetileg és tényleg indokolt esetben.

    Egyébként valahol olvastam, hogy agyi fejlettség fokmérője is már, hogy a gyerek mikortól tudja átaludni az éjszakát, szóval vannak alvásproblémás gyerekek, velük egy idő múlva azért lehet orvoshoz fordulni és általában ott azért van neurológiai és pszichológiai vizsgálat.

    Tudom, ismerek ilyen esetet.

  • 2008.12.02 17:02:45Subbantósdi

    "Egy végkimerülés határán álló anya a nem alvó gyerekkel küzdve valószínűleg nem sokra megy a "bezzeg az én gyerekem 18 órát alszik egyhuzamban" típusú hozzászólásokkal. Ezért a mondatért most ki fogtok átkozni de akkor is igaz. Mikor az én fiam nem aludt, próbáltam segítséget kérni más anyukáktól de az "én szerencsés vagyok, jó alvó gyerekem van" történetekkel nem jutottam előrébb."

    mesianyu: pontosan így gondolom én is. Ezért is írtam, hogy szerintem pl. oda lehet figyelni az étkezési dolgokra, mert nem is gondolnánk, hogy mi mindentől tud a gyerek éber lenni, és ehhez nem kell RED BULL-t vagy kávét inni. :o)

    Amúgy meg tényleg, én is olyan vagyok, hogyha gondom van, inkább már nem mondom, mert ki tudja, ha éppen nem egy olyan kismamával beszélgetek, akit azért már régóta jól ismerek emberileg ezen a téren is, hogy éppen egy "bezzeganyuka" szörnyetegbe botlok bele...aztán meg még a végén sértődés, veszekedés és személyeskedés lesz a vége...

    Hogy jó, a Te gyerekednek nincs baja, de majd lesz, meg biztos másban meg baja van, amiben az enyém meg tökéletes és így tovább, lehet sorolni... :o(

  • 2008.12.02 17:07:53kriszi

    Subbantósdi, igen, de manapság szokás nagyon hamar rásütni egy gyerekre, hogy alvászavaros (gőzöm sincs, hogy akit ismersz, milyen, nem rá mondom, hanem általában). Pl. bezony bennünket is küldtek (volna) alvásvizsgálatra a nagyobbal, amikor még (szent ég!) tizenhat hónaposan sem aludta át az éjszakát. Tizennégy hónaposan még ott tartott a dolog, hogy sürgősen álljunk le az éjszakai szopásról, mert biztosan attól ébred. Hát nem. Tizenhat hósan pedig nem vittem el alváslaborba az én extra kis alvásigénnyel rendelkező, amúgy makkegészséges, jókedvű, okos lányomat. És láss csodát: kétévesen egyik napról a másikra rendeződött a dolog, magától, úgy, hogy semmit nem csináltam másképp, mint azelőtt. Az agyi érettség tehát tökéletesen igaz. Az is igaz, hogy vannak alvászavaros gyerekek. Csak nagyon vigyázni kell arra, hogy a kettő között hol húzzuk meg a határt - mindig egyedileg.

  • 2008.12.02 17:37:09ditakai

    mesianyu, kitartás :-)

  • 2008.12.02 18:03:58evet

    Az én pici lányomnál minden feszültség alvásgondokban jön ki a mai napig. Kezdődött 8 hónaposan, amikor a szeparációs szorongás jött elő. Nappal gyönörűen elvolt bárkivel, ha szükség volt rá, éjjel óránként ébredt. Akkor felváltva aludtunk a férjemmel, hogy legalább valaki egyben legyen másnap. Amikor ez lecsengett, jött a lakáskeresés-hitel-költözés, abba is kicsit belezakkant, nem tudott elaludni sokáig. Alvásigénye amúgy is minimális, 2,5 éves kora óta nem alszik délután, az óvodában egyszer aludt, másnap bárányhimlős is lett. Az esti altatás nagyon sokáig 1,5-2 órás program volt, ennyi ideig volt képes ébren elmélkedni az ágyban, persze csak ha mellette feküdtünk. Sírni pedig korlátlan ideig képes lett volna, ha hagyjuk, és nem bújunk mellé.

    A jó hír az, hogy kb 3 éves kora óta 5 perc az elalvás mese után, szól este, ha álmos már, és időtlen idők óta nem történt olyan, hogy lemaradjak a 9-kor kezdődő sorozatomról.

    Persze, ahogy ismerem, a tesó születése után jön egy újabb menet.

  • 2008.12.02 18:20:22verkaverka

    Nekem olyan gyereket osztott a sors, akinek pár hónapos korában már csak napi 11 óra volt az alvásigénye... a vicces az hogy most is kb unyannanyi, 9+2, és éjjel még mindig felébred néhányszor. Ettől persze kivagyok annyira, hogy amikor a héten egyszer (életében negyedszer!) átaludta az éjszakát, rá se jöttem reggel, csak mikor a férjem rákérdezett hogy volt-e valami éjszaka. (Merthogy ő nagyon figyel, próbál ő átmenni hozzá hogy ne legyek ennyire kicsavarva -tanulás, nem csak a gyerek miatt- ez a módszer csak két dolgon bukik meg, egyrészt hogy ő nem ébred fel mikor szól a gyerek, másrészt hogy ha mégis akkor legtöbbször a gyerek vinnyog hogy inkább engem akar. Remek.) A gyerek amúgy a világ legvidámabb és barátságosabb stb gyereke, nem is egy nyafka típus, de éjszaka márpedig felébred és kész, és olyankor hallani akarja hogy megvagyok. Két és fél éves. Két és fél év alatt négy éjszakát aludt át teljesen (viszont pár hónapos korában volt segy korszak mikor hajnalig aludt egyben estétől- ha az nem lett volna már megbolondultam volna asszem). De még mindig nem bántam meg hogy sosem hagytam sírni. Úgy néz ki a saját tempójában alakul a dolog, már nagyon régen nem bulizik éjjel, nagyon rövid időkre ébred fel, ha egy szobában aludnánk és csak mormogni kéne neki hogy minden rendben kisfiam alighanem nem is lenne fárasztó. Így még az, de haladunk, már újabban hajlandó úgy elaludni hogy nem vagyok a szobában, és ehhez sose kellett sírni hagyni, aminek én borzasztóan örülök. Végül is erre szerződtem ha nehéz is.

  • 2008.12.02 18:26:47verkaverka

    Ez a téma miért nincs jobbra fent a friss posztok közt? Csak a főoldalon meg az utolsó hozzászólások közt lehet megtalálni...

  • 2008.12.02 18:27:59verkaverka

    (Nem, nem hülye vagyok, úgy értem ha más témában vagyok benne akkor sincs ott.)

  • 2008.12.02 19:45:54Zsákos ember

    nalunk jo dolga van a gyereknek, valaki (altalaban az anyja) elalszik vele az agyaban, aztan hajnalban amikor pisilnie kell, akkor atjohet a mienkbe (pisiles utan, nem pisilni), es ott alszik tovabb. regebben kemenykedtunk vele, de aztan feltettuk a kerdest, hogy minek, minket ez igy nem zavar, raadasul tok cukin alszik, meg bujkal elalvas kozben.

  • 2008.12.02 19:57:29Magenta

    Zsákos, terveztek még gyereket?

  • 2008.12.02 20:01:07verkaverka

    "pisiles utan, nem pisilni"

    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  • 2008.12.02 20:04:29mesianyu

    Subbantósdi kaja ügyben igazad van. Mi nagyon megszívtuk egy túró rudival, megette a lelkem csokistul és éjjel 3 órát dajkáltam mert ő nagyon nem volt álmos :(

    A családom kórusba sajnálta "szegény" gyereket mert nem ehet csokit. Persze mert nem a csokiajándékozó virraszt vele éjszaka! Már jóval elmúlt kettő mikor újra bátorkodtam csokival együtt odaadni neki a rudit. Csoki télapót is most fog kapni először. Az érdekes az volt, hogy a házi sütik /csokitorta, kakaóscsiga, zserbó/ nem okoztak ilyen tüneteket.

    Hasonló okokból gyermekem le van tiltva a kóláról és a fekete teáról is. A családom ezt sem érti mert "egy kicsitől nem lesz baja" meg "te is ittál mégsem volt semmi" persze de az én gyerekem máshogy működik mint én annak idején.

  • 2008.12.02 20:14:15Zsákos ember

    magenta: hat, erre a kerdesre a hivatalos valasz a "majd" :)

  • 2008.12.02 20:20:52Magenta

    :))))))



    Ok, csak azon gondolkodtam, hogy akkor hogy oldjátok majd meg. De ebből most úgy tűnik, hogy addigra rég a saját ágyában tölti az éjszakát végig. :)





    Nekem állati mákom van alvás szempontból a kölyköcskéimmel. Mind a hárommal (lekopogom).

  • 2008.12.02 20:51:03evet

    Mi most várjuk a másodikat, egyelőre a +1 kanapé hozzátolása a franciaágyhoz megoldás körvonalazódik. Néha a nagylány azt mondja, hogy átköltözik a saját ágyába, ha megszületik a kicsi, de én szkeptikus vagyok.

  • 2008.12.02 20:59:01Normi

    Valahogy szokott sikerülni a többedik gyerek ott is, ahol egy ágyban alszanak a gyerekkel. Valami csoda folytán... :)Nálunk éjjel jöttek át az ágyunkba. Esténk szabad volt. A kanapénk meg mindig...:))

  • 2008.12.02 21:11:47Magenta

    Normi, én nem a "gyártásra" gondoltam. :)



    Hanem, ha majd két gyerek alszik egy ágyban a szülőkkel, aztán esetleg három... :-DDD



    (de nem tudok nyilatkozni, mert mint mondtam, nekem állati szerencsém van velük, még a két hónaposom is úgy alszik, mint a parancsolat, kivéve, ha tényleg van valami nyűgje - pl. tegnap oltás után)

  • 2008.12.02 21:15:01Normi

    Jaa.. Oké. De jó neked!!!! Mondjuk 1,5 év után nekem is jó lett, a posztbeli horror elkerül.És mindenki a helyén alszik többnyire.:)

  • 2008.12.02 21:21:24Magenta

    :))



    Az első pár hétben volt némi hasfájás, aztán sikeresen megtaláltuk a módszert, ami működik, azóta tényleg nyugi van.

    És azt figyeltem meg, hogy ha minden rendben körülötte, akkor az ágyában elnézelődik pár percet, aztán alszik is.



    De még hátravan a fogzás.

  • 2008.12.02 21:22:24kriszi

    Az gyerektől függ. Nálunk csak a nagyobbik mászkál át /akart velünk aludni. A kicsi nem, pedig ő volt az, akit egyáltalán nem pakoltam éjjel csecsemőkorában sem, az éjjeli szopizás után maradt velem, mert úgy egyszerűbb volt visszaaludni :)

  • 2008.12.02 22:04:23psyché

    Alvaskerdesben en is szigoru vagyok. Igaz, ahogy nagyobbak, mar inkabb csak az estivel kapcsolatban. Nalunk hetközben kb fel9kor mindket gyereknek agyban kell lennie. Utana mar nincs "program": tehat nincs ivas (különösen nincs cukros lötty, mint kakao, tej), ha a nagyobbik fiamnak (3,5) pisilnie kell, kimegy, elintezi, visszafekszik. mi szinte eszre sem vesszük ezt. a kisebbik fiam (2) idönkent nyugtalanul alszik, olyankor bemegyek megsimogatom aztan annyi. ha betegek, akkor sem igazan veszem mar ki öket ejszaka az agyukbol: benyomok nekik egy kis Iburophent, fel ora mulva ellenörzöm lement-e a laz, aztan annyi. igaz ez inkabb csak a kisebbik fiammal müködik, mert ö tenyleg csak a sajat agyaban szeret aludni, a nagyobbikat, aki zokog, amikor lazas, azt magunk köze vesszük - pontosabban a ferjem leköltözik a kanapera. egyebkent reggel 8kor keltem öket, a kisebbik meg alszik kb 1-1,5orat a bölcsiben, a nagyobbik mar nem, bar meg szüksege lenne ra.

  • 2008.12.02 22:07:56psyché

    egyebkent azt olvastam egy könyvben, h azert egy 2-3eves koru gyereknek napi min 9 orat kell aludnia, ha annal kevesebbet alszik, akkor erdemes megvizsgaltatni, h minden rendben van-e vele.

    a masik dolog, amit vki mar irt, h az is baj, ha a gyerek tulfarasztja magat, ha mar pörög. akkor mar ugyanugy nem tud elaludni, mint akkor, amikor meg nem almos. kicsit paradox, de neha azert nem alszanak a gyerekek, mert tul faradtak.:-)

  • 2008.12.02 22:15:04IKER 73

    Nekem 4 és fél éves ikreim vannak. Az első naptól kezdve aludtak. Háromóránként ettek, majd aludtak. Soha nem volt velük gondom. A mai napig ez így van. Este fél 8-8 körül fürdenek, mesét olvasok, majd mindenki magára húzza a takarót, és alszik. Van olyan, hogy 2 perc alatt elalszanak, de van olyan, hogy fél óra múlva, de ekkor is csendben vannak. Hétközben az oviban alszanak, hétvégén nem mindig. Ilyenkor előbb mennek aludni, kb. 7 óra, és alvás reggelig. Nekem szerencsém van velük. Azért kicsi korukban odafigyeltem, hogy legyen rendszer az életükben. Ez nem azt jelentette, hogy percre pontosan 7.30-kor fürdés, de a rendszer megvolt, megvan ma is.

  • 2008.12.02 22:32:41csongi07

    Kriszi!

    Felcsillantottad előttem a reményt! :)))))))

    Ugyanis az én 14 hónaposom sem alussza át az éjszakát (két-háromszor ébred fel cicizni, de ő velem alszik egy ágyban). Már épp azon gondolkodtam, hogy megkérdem a gyerekorvost, hátha tud egy tippet, de te már nem az első vagy, akitől ilyet hallok.

    Akkor megpróbálok kitartani :))))))))))

    Addig is ébren álmodom

  • 2008.12.02 22:51:17Kispici

    Amikor még délutánonként aludt a lányom, és azt vettem észre, hogy egyre később alszik el este, akkor megpróbáltam a du. alvásidejét rövidíteni. Lefeküdt mondjuk egykor és kettőkor már felkeltettem, hogy ne aludjon 2-3 órát, mert akkor este már csak 10 után aludt el. Ez egy ideig működött. Persze, amikor oviban aludt, -merthogy akkoriban hetente 3x aludt csak az oviban - a többi napon a nagyi hazahozta ebéd után, szóval az oviban mindig sokat aludt, és olyankor persze este is volt virgonckodás.

    A másik, amit bevetettem én is, hogy este mese, ének, és utána lámpaoltás. Ha akar, éppenséggel fent lehet, de sötétben minek. ;-) Lámpaoltás előtt persze minden igény ki kellett legyen elégítve, ivás, pisilés, plüssállat, stb...

    Persze ahol ketten vannak, ott ez nyilván nehezebb, hiszen szépen elszórakoztatják egymást. :S

  • 2008.12.02 23:12:08Kispici

    Hozzátenném, hogy a lányom az alváshoz való hozzáállását azzal kezdte, hogy élete első négy-öt hónapjában nappal másfél óránként cicizett, abba mindig belealudt, aztán éjjel fent volt. Folyamatosan. Este 9-től reggel 4-ig. És persze ha lekapcsoltuk a villanyt, akkor jött a megállíthatatlan nyekergés. Én már az őrület szélén álltam, kiköltöztem vele éjjelre a nappaliba, hogy legalább a párom tudjon aludni. Kb. 5-6 hónapos korára értük el azt, hogy ezt a fordított életet nagyjából normalizáltuk. Aztán amikor kicsit nagyobb lett, akkor jöttek az esti lefekvés körüli különböző hisztik, huzavonák. Én akkoriban nagy hasznát láttam a "Végre elaludt a gyerek" könyvnek. Annakidején a babaneten sok vita volt körülötte, de nekünk bevált. Nem egészen úgy csináltam a dolgokat, ahogy le voltak benne írva, de működött, és már több, mint három éve (most 6 éves a gyerek) nincs gond a lefektetéssel, elalvással.

  • 2008.12.03 13:22:01verkaverka

    Ezt a témát megint megkérdezem, direkt dugták el? :)))

  • 2008.12.03 14:20:23Pandi

    Verkaverka, a Friss posztok között nem mindig csak az 5 legfrissebb szerepel?

    Mert amikor tegnap délután megkérdezted, akkor szerintem volt már nála 5 frissebb.:)

    (Legalábbis én így számoltam, akkor már kint volt a konzolos játékos is.:))

    Most meg már több is.

  • 2008.12.03 14:36:42monsterwoman1

    Pandi,

    De, szerintem így van, ahogy írod :-D

    Verkaverka,

    mér olyan fontos?:DDD

  • 2008.12.03 14:57:25yukikoka

    OFF

    Szia Magenta!

    Idő hiányában rákerestem a posztban a "hasfájás" szóra, hátha... eljutottam a kommentedig. Nektek milyen módszer vált be hasfájás ellen? Tudom, ki kell várni a 3 hónapot, de kezdek kipurcanni.

    Hétfő éjszaka ugyanis egyáltalán nem engedett bennünket lefeküdni a kisasszony, reggel negyed hétkor térhettünk nyugovóra, de aztán nemsokára kelni is kellett a nagyok miatt. A párom mostantól kiszáll a ringből, mert megy dolgozni, és neki muszáj kipihentnek lennie. Az éjszakai kelésekkel amúgy egyelőre nincs bajom (feltéve hogy közben egy-két órát tudok aludni), csak az átvirrasztott éjszakákkal, a két nagyra már alig marad energiám.

  • 2008.12.03 15:07:09Pandi

    Szia Yukikoka!:)



    Bár nem engem kérdeztél, de amíg Magenta ideér, esetleg nézd meg az Offok között, 10.08-án éppen Magentának lett összeszedve jó néhány tipp.:)

    Remélem, lesz olyan is, ami segíteni fog.

  • 2008.12.03 15:15:03dina76

    Azt hiszem, hosszú leszek, úgyhogy első felvonás: Nekünk két ilyen turbógyerek (mindkettő fiú) jutott. Nagy 2,5 éves, kicsi lassan 10 hónapos. A naggyal nagyon megküzdöttünk az alvással, sokáig küzdött az alvás ellen, mintha attól félne, hogy lemarad valamiről. Akkor aludt el gond nélkül, ha mozgásában korlátozva volt, babakocsiban, autóban, akár az etetőszékben is. Pedig amúgy nem egy örökmozgó, nagyon jól el tud régóta nyugodtan, hosszú ideig egy helyben játszani. Próbálkoztunk sokfélével, aztán a kivárós taktika jött be. 13 hónaposan az éjszakai szopizás volt az utolsó, amit elhagyott, aztán szépen az esti elalvási idő is rövidült. Egyszer megérett erre is, mint mindenre és megtanulta, hogy akarjon elaludni, ha fáradt és szól, hogy megyünk aludni. Ki viszont nehezen fárad. Még nem volt 1 éves, amikor már csak egyszer aludt napközben, nem töltötte be a kettőt, amióta meg (néhány ritka kivételtől eltekintve) elmaradt a napközbeni alvása. Eleinte voltak nyűgös ötpercek, de most már teljesen jól elvan így. Este 5-10 perc beszélgetés, mese után ilyenkor elalszik. Ott fekszem mellette, de ez nekem nem nyűg, inkább jóleső szokás. Időnként vannak apás esték is. 21-7-ig alszik általában. Neki ez a napi 10 óra elég. Ha alszik napközben mégis (autóban még mindig vagy ha nagyon fáradt), akkor minden csúszik. Nem annyival, amennyit napközben aludt.

  • 2008.12.03 15:17:03dina76

    Második felvonás: A majdnem 10 hónapos kicsi hónapok óta nagy átlagban napközben kétszer fél órát alszik (néhány ritka esetben többet), éjjel maximum 9-10-et, jó esetben három részletben. Ennyivel egész nap megy, mint a Duracell nyuszi, nyomul, mosolyog, mondogat, jókedvű. Úgy tűnik, nem kell neki több. A napközbeni alvása sokszor a babakocsiban van, így vannak napok, hogy a lakásban egy "gyerekmentes" perc sincs, sőt csak kétgyerekes van. Szóval igazán átérzem a problémát. A mázli, hogy a gyerkőcök nagyon jól eljátszanak egyedül, együtt, a nagy mindenből kiveszi a részét, mos, takarít, főz, így mellettük a házimunka egy része elvégezhető. Persze ez nem igazi segítség, de párhuzamosan nagyon jól tudjuk tenni a dolgokat. Bár mióta a kicsi is áll, mászik, kicsit nehezebb a helyzet. Így sokszor kipakolja a kipakolható dolgokat a konyhaszekrényből, míg mi a naggyal főzünk, sütünk.

    Szerintem, el kell fogadni, hogy nekünk ilyen gyerekek jutottak. Próbáld mellettük, velük elvégezni a házimunkát. Persze a napközbeni és éjszakai pörgés engem is rendesen kifáraszt, időről időre kidőlök a gyerekekkel 9-kor, így a kettesben töltött esték száma igen alacsony mostanság, de egyszer talán a kicsi is megtanul aludni és legalább az éjszakák nyugisak lesznek. Na és a percek, amikor látom, milyen aranyosan játszanak együtt, milyen gyorsan fejlődnek, ügyesednek, sok mindenért kárpótolnak.

  • 2008.12.04 00:37:01verkaverka

    aha, lehet, amikor először kérdeztem még aznapi volt a téma, asszem nem jutott eszembe hogy 8 óra alatt 5 kerülhet elé :)

  • 2008.12.04 00:39:22verkaverka

    De akkor is azt gondolom hogy ha rápakolnak hatot gyorsan akkor ez a téma meghal. Ami nyilván azért zavar mert az én gyerekem se egy alvóbajnok és szívesen olvasnék biztató szavakat. Jó sokat. :)))))))))))))))))))

  • 2008.12.04 09:11:49szövetszöcske

    Esett itt szó arról, hogy következetesség kell, meg megszokott napirend, mer attól alszik jól a gyerek. Háát, lehet, de mi annak idején a lányommal nem nagyon tartottunk be semmilyen napirendet, és nem volt gáz(jó, mondjuk kellett bő 3-4 hónap mire beállt az éjszakai alvás) . Este 8-9 között volt elvileg az altatási idő, de ezt egy csomószor felrugtuk, ilyenkor mentünk sétálni, vagy ültünk be egy étterembe, mentünk barátokhoz, a gyereknek meg mindegy volt, aludt babahordozóban éttermi széken, babakocsiban a teraszon, barátok ágyában, éjjeli repülőúton ölben aztán otthon mondjuk este 11-kor folytatta a durmolást, és szigorúan a megszokott időkben kelt csak fel. Később mikor nagyobb lett, akkor is volt sokszor este közös program, este 8 órás séta-játszótér, vagy este fél 10-ig elmentünk fürdőbe, soha semmi sem bírta felzaklatni az alvási rendjét. A kicsi pont ellentetje, az első 2-3 hónapban ugyan 4-5 órákat átalaudt az éjjel, de azóta soha, 2 óránként ébresztő, van mikor nyűglődik és nem akar visszaaludni, mindezt stabil napirend (mostanában otthon punnyadunk mindennap, minden este), és következetesség mellett. Naponta alszik 2-3-szor félórát-órát teljesen rendszertelenül(pedig mi fix időkben próbáljuk letenni, de ha nem álmos, akkor 1-2 óra az altatás), esetleg délben 2-3 órát, de ez sem kiszámítható, és nem fáradt, felkel az éjszaka közepén, vigyorog ki a fejéből. Szóval részemről én azt gondolom, hogy ez a következetesség meg napirend balhé talán enyhíthet valamit, de az alvási szokások főként a kölök személyiségén múlnak, a maximum ami elérhető, hogy vérrel-verítékkel, meg csatározásokkal talán valamennyire rá lehet szorítani arra, hogy alkalmazkodjon a kicsi a család többi részéhez...

  • 2008.12.04 10:37:30anyatájger

    Jaj, tényleg kellene még pár ilyen poszt, mert már én is a "végét járom". A kisfiamnak nincsen gondja az elalvással!!! Nekem az a problémám, hogy még mindig fél 5 - 5 óra körül ébred. Ez sem lenne nagy gond, ha vízivás, ölelés, etetés vagy akármi után visszafeküdne, de nem. Egyszerűen elkezd pörögni ezerrel, a szoba pár percen belül úgy néz ki, mint egy háborús övezet. Ja és visong, ordít, kacag, ami kell. (még jó, hogy nem panelban lakunk) Próbáltunk már mindent (du.-i alvásból ébresztés, este 10-ig ébren tartás, stb.), kivéve, hogy este még így sötétben is kivisszük. Ezt fogjuk tenni, és ma lesz a napja, amikor elkezdjük, mert már teljesen hullák vagyunk a férjemmel.

  • 2008.12.04 12:00:52Kispici

    Anyatájger, az éjszakai kelésekre nekünk az vált be, hogy -ez főleg most télen talán jobban működik, mert 5-kor még töksötét van-, hogy sötétben, és az ágyában tartottuk a gyereket. Mondtuk neki, hogy még éjszaka van, anya is, apa is alszik.

    Ha éppen akart, akkor az ágyában levő plüssökkel játszhatott -volna- de rövid idő alatt elunta, hogy alig lát valamit, és mi sem foglalkoztunk vele. És egy idő után visszaaludt. Szerencsére a lányom ha ilyen hajnalon felébredt, akkor nem hangoskodott igazán sose, úgyhogy még lehetett tőle aludni akkor is, ha netán nem aludt vissza. De többnyire visszaaludt. Mostanában már szinte sosem ébred fel fél hét- hét előtt. :-)

  • 2008.12.04 14:28:34anyatájger

    Köszi, Kispici, de nálunk ez sem jött be :(

    Mondjuk az apja simán hagyná üvölteni (mert azt csinálja a drágám, nem sír, üvölt), de én csak rövid ideig bírom, ha meg már odamegyek hozzá...

    Szal kipróbáljuk ezt az esti pörgést a teraszon a sötétben, aztán meglátjuk.

  • 2008.12.04 20:49:06yukikoka

    OFF

    Pandi, köszi:)

    A nagyokkal már mindent kipróbáltunk anno, a kicsilánnyal is kísérletezünk. Gondoltam hátha van valami házi "praktika", amiről még nem hallottam:)

  • 2008.12.05 01:05:38Magenta

    yukikoka, ha még jársz erre majd:



    Nálunk bejött az Infacol szirup, a kajálásban viszont sajna nem tudok okosat mondani, mert a miénk tápszert kap, most már teljes egészében. Azzal meg csak annyit csinálunk, hogy kicsit hígabbra csináljuk, mint az adagolás, így könnyebben megemészti. Plusz ugye a tápszernél nem igény szerint kell etetni, hanem "óraműszerűen", hogy legyen ideje megemészteni a kaját. Kb. hathetes kora óta van nyugink.



    Nem miatta vagyok most ébren. :))))

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta