SZÜLŐSÉG

Kitolás közben teli szájjal vigyorog

2008. szeptember 14., vasárnap 10:40

Az alábbi videót többször is megnéztem, egyszerűen nem akartam elhinni, hogy így is lehet szülni. Nemhogy szenvedés nem látszik a nő arcán, egyenesen vigyorog, teli szájjal, mint aki be van kábítózva, mintha nem is őt feszítené szét a bébi, mintha csak kívülállóként nézné végig más szülését.

 



Nekiálltam az interneten hasonló videókat keresni, de hosszas kutatómunka után sem találtam még csak hasonlót sem. Egy korábbi válogatásban ugyan megfigyelhető, hogy néhány anya énekel, ringatja magát vajúdás alatt, de kitolásnál azért látható fájdalmuk, mégha nem is hisztiznek.



Kicsit olyan ez a felvétel, mintha egy amerikai filmben lenne, csak a rendezők most nem a hisztit és ordítást túlozzák el, hanem a szülés egyszerűségét. Ki ne szeretné, ha élete filmjének egyik legfontosabb jelenete a fenti módon történne? Azért rózsaszín álmokat ne kergessünk, az esetek túlnyomó többségében azért nem ilyen egyszerű és mosolygós a szülés. Akárhogy is, de a végén ott fog szuszogni a magzatmázas, gyűrött baba a mellkasunkon és akkor egy szempillantás alatt elfelejtjük a kitolást, akár kiabáltunk közben, akár nem.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.09.15 18:25:41másutt

    Jedenew: kerjed! :)

    Szerintem tuti jo.

  • 2008.09.15 18:40:41Jedenew

    Bes3, köszi, te vagy az emberem. :) Lányok, bocs a pozíció elkelt, ne is tolongjatok tovább. :)

  • 2008.09.15 18:52:06anyamadár

    Vártam mikor jön az első igazi "ez csak photoshop" hozzászólás...

  • 2008.09.15 20:04:03kaktuszvirág

    Jedenew: szerintem isteni, kérjed, ha lehet! Vajúdás alatt remek pihenés, amíg hat, a kitolást meg lehet érezni, és így tudod irányítani.

  • 2008.09.15 20:24:15anyamadár

    Kiscsillag csatlakozom Másutthoz a császár látványban szerintem még rosszabb mint a sima szülés, izmok, húgyhólyag, vágások, varrás stb... Ez egy szép szülés volt itt fentebb. :)

  • 2008.09.15 21:04:11Cobold

    2008.09.15 07:53:51 kekecke

    Szülés közben tejtől feszülő mell? Ez nekem új... napokkal a szülés után, akkor igen.

  • 2008.09.15 21:10:43Cobold

    Nem tom, nekem a vajúdás nem fájt, de a kitolás, az brutális volt. Szemben többek élményével.

  • 2008.09.15 21:20:26bes3

    Sybil Fawlty: abszolút nem véletlen hogy csak ez a hetvenes években forgatott filmecske mutat ilyen tejbetök szülőnőt.

    A "háborítatlanul szülők " vajon miért nem "tudnak befelé koncentrálni"?



    mert nem kapnak vegyi támogatást hozzá, a hetvenes évek óta ez nem "divat".

    Le merném fogadni hogy a nő nem is emlékszik a történtekre. Jó hogy van a film :)

  • 2008.09.15 21:48:05kurtahaj

    Csatlakozom Coboldhoz!:)

    És azért ott keményen tartják a nő térdét...

    Szerintem is tükörben nézhette.

  • 2008.09.15 22:02:49wish73

    epidurallal, ahog yírtam tegnap, semmit nem éreztem. hasamon volt a ctg (jól emléxem még, h ez a neve?) és, amikor a görbék mutatták a fájást, szólta az akkor még férjem, és toltam. vagyis épp attól tudtam befelé figyelni, h magát a fájást nem éreztem. az első lánykámat simán szültem, a kitolási szak fájdalamait még a is fel tudom idézni,a vajjúdásét nem.

    a videón látott nővel kapcsolatban azon gondolkodtam, h hogyan lehet befelé figyelni, ha az ember férje premier plánban nézi, plusz egy kamera is veszi?

  • 2008.09.15 23:15:43mormi

    kiskatival melyen egyet tudok erteni. En ugy ereztem, nekem csak segit az EDA. Tokeletesen ereztem, mikor kell nyomni, de nem fajt, csak a nyomasi inger jott. Igy tudtam figyelni a kitolasra, ami csak fel ora lett igy, szemben a 2 napos (EDA elott) vajudasi szakaszra.

    A szobatarsam mondta, h o nem akart, de ot is rabeszelte a szuleszno az EDA-ra. En is ugy indultam neki, hogy megprobalom nelkule de igy utolag orulok neki, hogy kertem.

  • 2008.09.15 23:25:27kurtahaj

    Én nagyon örülök, hogy fel sem merült, sem bennem, sem a dokiban, sem a szülésznőben. Biztos alkati dolog, nekem nem fájt annyira, még a kitolás sem volt nagyon gáz. a másodiknál meg már szinte vártam a "mingyárszétszakadok"érzést, mert akkor már tényleg gyorsan megy.Bár a gátvédelem kicsit a mazóknak kedvez:)

  • 2008.09.15 23:26:24kurtahaj

    A nő gátját fantasztikus figyelni..semmi masszírozás, tágul gyönyörűen, nem reped....Hát hogy is van ez?!Ez is alkati?????

  • 2008.09.15 23:29:05kurtahaj

    Nem úgy van ez a fájdalom-dolog, hogy valamit mesél erről piciny korod óta a nagyid, anyukád??? És a te szülésed is olyan lesz, mint amit "beléd mesélnek, programoznak?"

    Remélem, hogy lesz majd kislányunk is, hogy legyen kit "beprogramoznom" könnyű, élmény-szülésre:)))))

  • 2008.09.16 00:49:54eino.

    Kurtahaj, nem , nem úgy van a fájdalom-dolog. Az anyukám császárral szült, és amúgy sem az a közlékeny fajta, én meg olyan szüléssel kapcsolatos könyveket olvastam, melyben annyit írtak, hogy a méhösszehúzódás olyan, mint az erősebb menstruációs görcs. Nem aggódtam, mert tudtam, milyen az, óóóó, simán ki lehet bírni.

    Na persze. Az első néhány órában így is volt, nem is voltam kétségbeesve. Aztán jött a bedurvulás, az elképzelhetetlen és sajnos szünet nélküli, órákig tartó fájdalom. A végén már élni sem akartam. Persze, ahogy meglett a pici, nem volt érdekes, de addig nagyon is, pedig pozitívan álltam hozzá meg minden. Na jó, minden egyes méhszalagomra valóban nem koncentráltam rá, talán ez volt a hiba :)

  • 2008.09.16 01:52:00másutt

    kurtahaj, en sem, soha egyetlen szot nem hallottam a csaladomban a szulesi fajdalomrol.

  • 2008.09.16 05:20:47fatyol11

    Babapok:"Az meg, hogy a 8 éves gyerek... Khm... az enyém 10 és nem kerül olyan helyzetbe, hogy láthassa. "

    Orulok, hogy tokeletes vagy, majd jelentkeznek nalad oktatasra. A poronty nalam kint van kedvencekben a "babas" folderben, es olvasgattam itt delutan a folderben talalhato oldalakat, mikozben atjott a szomszed a 8 eves fiaval a ferjemhez. Eppen csak gyorsan lejjebb tudtam gorgetni az oldalt.. Csak annyit batorkodtam megjegyezni, hogy ilyen videoknal lehetne erre figgyelni, a fene sem gondolta, hogy ennyi tokeletes no van itt.

    gjuci: a 2 eves gyerek valoszinuleg a noi vaginarol annyit tud, hogy nem nagyon izgatja a latvany. En is siman vegigneztem a 19 honaposommal. na milyen fajjin vagyok! Mi volna, ha egyszer valakinek a velemenyet elfogadnatok kioktatas nelkul??

    A videorol a velemeyemet mar leirtam, tetszett. A 12 eves lanyomnak is.

  • 2008.09.16 05:23:00fatyol11

    eino.: fajdalom, es fajdalom kozott is ugyanolyan sok kulonbozoseg van, mit test es test kozott, es akkor nem is beszeltunk a fajdalomkuszobrol. Hidd el, hogy van aki konnyebben viseli az ugyanakkora fajdalmat, mint mas. Ennyi.

  • 2008.09.16 10:56:36hoel

    Sztem mindenképpen érdemes kérni az epiduralt! Én egyet szültem " natúrban ", utána megesküdtem, hogy soha többet, egyke marad a gyerek. Utána mégis lett még kettő, mindkettő epidurálban. Ég és föld ! És nem igaz, hogy nem tudsz segiteni a babának, ott van a szülésznő és az orvos és szólnak, hogy mikor kell nyomni. Baba sem annyira megviselt utána , békésen nézelődik 10/10 es Apgar értékkel, nem kék- zöld- lila.Most már biztosan nem szülök negyediket, de ha rászántam volna magamat, az is epidurallal ment volna.

  • 2008.09.16 11:29:48mormi

    A fajdalom elviselesere biztos ra lehet keszulni lelkileg, de nekem nem sikerult. Pedig hatarozottan ugy indultam neki, h marpedig nem fog ez annyira fajni, kibirom. Keszitettem be lagy zenet, durva zenet, a tarsolyban relaxacios modszereket, nem segitett. Egy mero osszeszoritott fajdalomgomboc voltam 2 teljes napon at. Ilyen parameterek mellett megvaltas volt az EDA. Lehet, h alacsony a fajdalomkuszobom, lehet hogy tudat alatt nem hittem el, h nem fog fajni, vagy nekem egyszeruen ez jutott, de szerintem a lenyeg az, h igy utolag ugy erzem, jo dontest hoztam az EDA keresekor.



    Ja es a szuleszno azzal biztatgatott kitolas kozben, h menni fog vagas nelkul, aztan egyszer csak felkialtott, h leallni gyorsan mert berepedt. Tehat sajna tenyleg van, amikor vagni kell es nem ok nelkul. A jo hir, h en ebbol nem ereztem semmit,csak a varrast.

  • 2008.09.16 12:05:37.kiscsillag

    Köszi az infó anyamadárnak és másuttnak. Most néztem meg egy császáros szülést. Az se egy lányregény, de nekem ez minden Alien filmet hajaz (már csak a mama-babafej méretarányokat nézve is) :) Vágás meg lógós has meg fájdalom úgyis mind a kettőnél van, úgyhogy ilyen szempontból meg mindegy.

    Amúgy szerintem is van a hölgyeményben valami fájdalomcsillapító. Vagy nem anya szülte és fotosopp:)

  • 2008.09.16 13:08:01macskosz

    Nincs feltétlenül vágás és lógó has.



    Érdemes olyan dokit felhajtani aki ért is a gátvédelemhez. A hasat meg ápolni kell, első és legfontosabb szabály: nem elhízni. Második: naponta 2-3 alkalommal minimum kenegetni kell a hasat, nem kell méregdrága krém, rendes testápoló megteszi, csak tényleg az elejétől kenni. És az sem árt, ha előtte formába rántja magát az ember, feszes izmokkal indul neki a terhességnek, Szegény hasizmok úgyis csak nyúlnak és nyúlnak.

    Amikor meg kijött a baba utána tornázni kell többet és még többet. Így ugyanolyan lesz a hasad mint baba előtt.

  • 2008.09.16 13:19:15másutt

    Hat nemtom macskosz, ha valakinek szetvagjak a hasat egy surgossegi csaszaron, akkor hogyan segit azon a terhesseg alatti testapolo... akkor nem hegesedik?

    En a csaszarrol irtam... nem a terhessegrol.

  • 2008.09.16 13:22:33méregzsák

    Másutt: beletrafáltál. Az elsőnél annnnyira gondos voltam, tudom, hogy hajlamos vagyok a terhességi csíkokra, a narancsbőrre, mindenre, ezért kenegettem, egy darab csíkom sem lett. De bezzeg az a vágás a köldökömig...

  • 2008.09.16 13:59:58másutt

    macskosz es masok.

    ez az egesz anyasag olyan, hogyha minden okes, es szuperul megy, akkor az a MI okossagunk, ugyessegunk es szorgalmunk miatt van. ha gaz van es baj es siro gyerek, akkor az isten akarata...

    :D

    peldak:

    nem no meg valaki segge a terhesseg alatt, az csakis azert lehet, mert nem evett feherkenyeret es jogazot. BIBIBIII

    osztan a masik 15 no a jogan, akinek nagy lett a segge, pedig jogazott, az csakis azert van, mert csaladi genetika....



    masik pelda a terhessegi csikok, amikrol 1000-szer bebizonyitottak, hogy 99%-ban a hajlam (azaz a bor keptelensege a megnyulasra) eredmenye. es sajna nem igazan segit semmilyen krem.

    megis, milliardokert adnak el kenocsot ra...

    (van 20 ezerert is krem!)

    es aki keni, es megis csikos lesz mint a bengali tigris, az beszopja.



    ha gyerek jol eszik es alszik (mint az enyem, BIBI), az is azert van, mert szupermama vagyok, termeszetfeletti kepessegekkel. veletlenul sem azert, mert mazlim van egy jo picikevel.



    Szoval, macskosz, en nagyon orulok, hogy pont ugyanolyan a hasad, mint a szules elott, de en, mint 37 evesen szulo no, nem fogom csakis es kizarolag magamat hibaztatni, hogy nekem nem olyan.



    Lehetek body builder vilagbajnok, es lehetnek olimpiai izmaim, a BÖR ralog a hegre, ez van.

    ha a szules utani torna segit a megnyult boron, mond mar meg hogyan, mert az en plasztikai sebeszem meg nem hallott rola. :)

  • 2008.09.16 14:15:39.kiscsillag

    Mondjátok, hogy ez a köldökig császár manapság már csak nagyon vészes esetekben fordul elő!!

    Egy rokonom császársebét láttam, kb. 6-7 cm volt, pedig 13 éve szült, és nem is függőleges irányú. Az izom meg pont olyan nehezen áll helyre mint bármilyen más műtét után. Nekem 3 nyisszantás is van a hasamon, és valóban nehezebb ledolgozni onnan a felesleget, de azért lehetséges. Mondjátok hogy így van!! :)

  • 2008.09.16 14:28:56másutt

    nekem is vizszintes a vagas es viszonylag kicsi.



    asszem az az igazsag, hogy a hasam ugy nez ki, mint egy OK kondicioban levo velem egykoru no hasa.

    azaz nem ugy nez ki, mint egy 20 eves sosemszult hasa, vagy egy 22 eves csaszarozott no hasa.

    lehet, hogy ha valaki a csaszar utan jol nez ki 25 evesen, az is olyan hassal vegzi, mint en, 20 evvel kesobb....



    nincs ezzel semmi baj.



    a masik dolog, hogy ha valaki kozelebb van a 40-hez mint a 30-hoz a prioritasa nem feltetlen az, hogy jol nezzen ki bikiniben vagy a vizes t-shirt versenyen Siofokon... :)

    es ez igy van jol.

    jol karbantartott csini kismama vagyok - enyhen logo hassal, amit szepen meg is fogok csinaltatni, amikor befejeztem a csaladom szaporitasat....



    csak azert irtam amit irtam, kiscsillag, hogy nehogyma' azt hidd, hogy a csaszar megved barmitol, kinyulastol, inkontinenciatol, csikoktol, hegektol. osszessegeben nagyobb a kockazat es TOBB a maradando kar. hidd ezt el. ha nekem nem is, akkor a nemzetkozi statisztikaknak es az UNESCO-nak.... :)

  • 2008.09.16 14:59:20másutt

    Okoska, szerintem akkor egyetertesz a lenyeggel...

    En azt mondtam, hogy a logo has nem feltetlen csak a testmozgason avagy sulyon mulik.

    (nem arrol beszelek, akin HAJ log es amugy is 15 kg tulsuly van rajta)

    Van ismerosom, akin egy borzacsko log... nehezen korrigalhato felulesekkel...

  • 2008.09.16 16:39:25B-

    Okoska, nem akarlak sokkolni, de a krémek annyit érnek, mint halottnak a csók. Nem tudom, hogy urband legend-e, de állítólag az egyik nagy narancsbőr elleni krém készítő cég vezetője azt nyilatkozta valamikor, hogy ha a termékük helyett krémsajttal dörzsölgetnéd a narancsbőrödet minden nap 15 percet, akkor kb ugyanannyi eredmény lenne (lényeg: masszírozást lehetővé tevő kenőanyaggal 15 percig gyömöszölni, ez segít, nem a hipoprotektin formula).



    EDA: nem magy be a vérkeringésen keresztül a bébibe? Én úgy tudom, hogy nem hogy hatékonyabbá tenné a nyomást, de lassítja a szülést és ezáltal növeli a csázsár lehetőségét. Épp most mesélte orvos rokon, hogy Amerikában szült, ott automatikusan bekötötték az EDA-t és rajta kívül alig tudta valaki megszülni hüvelyi úton a gyereket. Magáról is kicsit úgy beszélt, hogy szerencséje volt.

  • 2008.09.16 16:42:25másutt

    B-

    jaja, az en szuleszno/babam is azt mondta, hogy a maszirozas szamit, nem a krem maga. dehat a genetika a legfontosabb.



    a terhessegi csikok es a kinyulos bor ellen a legjobb megoldas:

    JOL VALASZD MEG AZ ANYADAT!

    (avagy szulj 6 honapra, dehat az nem olyan jo a gyereknek)

    :D

  • 2008.09.16 16:45:43hoel

    B- : nem megy be a gyerekbe, mert az meg közben jön kifele. Szóval ha igen akkor is olyan minimális koncentrációban, hogy nem látszik a gyereken. Illetve ami látszik, az csak pozitivum.

  • 2008.09.16 16:50:09B-

    hoel, csak azt nem értem, miért lenne olyan szép (és nem kék-zöld) a gyerek, ha az edától épp, hogy elnyúlik, komplikáltabbá válik nagy eséllyel a szülés, és nagyobb eséllyel fordul is császárba. Míg eda nélkül gyorsabban kijön, ergo kevesebb ideje van kékülni.

  • 2008.09.16 16:53:04B-

    Attól még, hogy neked nem fáj, a gyerek ugyanúgy nyomódik, mint eda nélkül (és akkor ezek szerint még csak le se szedálja :-) ) Szerintem a saját állapotodat vetíted ki a gyerekre. Ha te is érzed, milyen erővel nyomakodik kifele, jobban bele tudod magad élni, milyen érzés lehet neki nyomakodni.

  • 2008.09.16 17:04:10B-

    Oké, de nem mindegy, hogy 200 forintos testápolón siklik a kezem, vagy 20 ezer foritos csodakencén, ha a truváj a kézmozdulataimban van úgyis...

  • 2008.09.16 17:34:17hoel

    B: duma, hogy hosszabb epidurallal a kitolás, éppenhogy rövidebb. Persze, csak akkor, ha az anya és a szülészek együtt tudnak müködni az utolsó pillanatokban. És az epiduralos babáim azért voltak szebbek újszülöttként, mert sokkal gyorsabban ment az egész buli. ( az első játszott mindenféle furcsa szinben, de hamar elmult neki, szerencsére)

  • 2008.09.16 18:35:40blazska

    Hm, a felvétel nekem sem tűnik életszerűnek, fájdalomcsillapítás ide vagy oda. De ahány szülés, annyiféle, még egy anyánál is. Én is röhögtem a kitolás alatt, de csak fájásszünetben. Főleg, amikor már kilógott a baba haja és odatették a kezem, hogy tapogassam meg. :-D Onnan tudtam, h. ez szokatlan dolog, hogy a szülésznő és az dokinő is röhögni kezdtek, hogy "nézze már, nevet". :-) Nem kaptam se fájdalomcsillapítót, se semmit, befele figyelés nagymestere sem vagyok, se sportos típus, a fájdalomküszöböm sem különösen nagy egyébként - szerintem csak mázlim volt/van. Persze valamennyire készültem a szülésre, légzőgyakorlatok, ilyesmi begyakorlása, de szerintem nem jobban, mint bárki más.

  • 2008.09.16 18:51:30blazska

    hoel, de azt már nem fogod megtudni, milyen lett volna az első EDA-val, ill. a második kettő anélkül. :-) Amúgy én is úgy tudom, hogy egyrészt segíthet az EDA ellazulni, ha valaki a fájdalom hatására begörcsöl és leáll - ami jó, viszont sok tapasztalat szerint a végén megnehezíti a nyomást (hiába mondja a bába, az azért mégis gyengébb inger, mint ahogy a természet diktálja :-)). Az én kórházamban az utóbbitól tartottak jobban, ezért mindenkinél automatikusan lekapcsolták az EDA-t a vége előtt. Állítólag tök rossz érzés...



    Babák kinézete: nálam első gyerek lassabban jött, tökéletes, gyönyörű arcvonásokkal, doki mondta, olyan, mintha már egy napos lenne. Második gyorsabban bújt ki, mégis olyan kis nyomi volt. :-) Általában tényleg fordítva van, dehát ez is "ahány eset, annyiféle". Ja, egyiknél sem volt gátmetszés.

  • 2008.09.16 22:19:17macskosz

    masutt,



    gratula a jól evő jól alvó gyerekedhez.



    És hogy a témánál maradjunk, szerintem a jól karbantartott szöveteknek jobb a gyógyhajlama.



    A kötényhason valszeg tényleg nem segít preventíve a testápoló. De az alapján amit láttam több anyukának van baja a csíkokkal mint a lógó hassal. Ezért írtam a kenegetést.

  • 2008.09.16 22:20:55macskosz

    gyógyhajlamuk...bocs

  • 2008.09.16 22:22:58cidre

    macskosz, én kenegettem előírásszerűen: zebra vagyok. A barátnőm nem kenegette: sima poci.

    Ennyit a krémekről (na jó, azért adok nekik 20 %-ot, de nem csodaszerek)

  • 2008.09.16 22:30:55B-

    hoel: szerintem a két utolsó szülésed azért volt könnyebb, mert általában az első a legnehezebb, ő töri magának az utat. Másodszorra már minden szövet könnyebben tágul stb. Amennyire tudom, bizonyított, statisztikákkal alátámasztott tény, hogy az EDÁ-val tovább tart a szülés és könnyebben lesz belőle csaszi.

  • 2008.09.16 22:33:06B-

    Egyébként én se kentem a hasam: se kötényes nem lett, se csíkos. Ellenben a mellemen lett néhány diszkrét csík másnapra, amikor beindult a tejtermelés...

    Talán összefügg, hogy a hasam lassan, fokozatosan nőtt meg, sokáig inkább kicsi volt, így volt ideje a szöveteknek kíméletesen tágulni, a mellem meg egyszercsak bedurrant, egyik napról a másikra. Mondjuk ezt csak mint laikus gondolom.

  • 2008.09.16 23:57:56kurtahaj

    Kenegetés:az elsőnél nagyon szorgosan kentem, nem lett semmilyen csíkom, a másodiknál nem kentem, szép tigrincs lettem én is.(

    Én is azt hallottam mindenfelől, hogy az EDÁ-zás gyakrabban torkollik császárba, mint a nemEDÁ-zás...és a családi/baráti nemrég szültek körében is abszolút "áll" ez a dolog.

    A fájdalomküszöb magassága/alacsonysága is öröklődik az angol tudósok szerint?:))))

  • 2008.09.17 01:53:56cozumel

    En kenegettem magam, occso' kremmel, nem lettem csikos egy kicsit sem. Pedig a ket baba 5 kilon felul volt.

    De! A hasfalam nem lett ujra olyan feszes, pedig kockaizomzatom volt/van.

    Viszont az izmok azt a merteku nyulast nem tudtak regeneralni. Szoval kocka, de kifele domborodik egy kicsit.

    Ha direkt elengedem magam, akkor akar kisterhesnek is nezhetnenek :-)



    A vonalkod/nem vonalkod kerdesben bizony sokat szamit a genetika.



    A hidratalas annyiban segit, amennyiben a hetkoznapokban is: rugalmasabb a bor.

    De ehhez nem szabad elfeledkezni a belso hidratalasrol: viz, viz, es meg tobb viz!!!

    A koffeintartalmu dolgok meg kerulendok.



    Erdemes megelozo lepeseket tenni, de ha ennek ellenere zebrasodunk, akkor fogadjuk el. Az oroklott geneket nehez legyozni :-)



  • 2008.09.17 21:25:43Mille38

    Sziasztok, nem írom le ismét, hogy milyen könnyen és örömmel szültem a harmadik gyerekemet, hosszú történet és máshol már megírtam, de a végén úgy nevettem, hogy a szomszédos gégészetről átjöttek megnézni, mi a buli szombat hajnalban a szülőszobán :)) Elég gáz volt, hogy két idegen pasi között áll a férjem az ajtóban, nem ért vissza anyóséktól, ahova elvitte a két nagyobbat :)



    De csak azért utalok erre, mert a videó számomra 90%-ban hihető, hiszen hasonló élményem nekem is van.



    Lógó has: sose felejtsétek el, hogy nemcsak elölről van változás a bőr és izmok kinyúlásával, hanem bizony az egész deréki gerincszakasz a terhesség alatt előrehomorodik, és ez szülés után a has kidomborodását fokozhatja. A több pihenés miatt a hátizmok is gyengülhetnek. A megnövekedett mell húzza a hátat, ott a domborulat fokozódik. Tehát a hátizomzat erősítése jótékony a tartásra, az egyenes tartás viszont kisebbíti a hasat. Hogy is mondták régen? Fel a fej, ki a mell, be a has :)

  • 2008.09.22 17:16:39Lukrécia Bögre

    komolyan hihetetlenek vagytok.

    ezek szerint én vagyok az egyedüli, akinek sokadszori nézésre is kicsordul a könnye a meghatottságtól.

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta