SZÜLŐSÉG

Eddig anya voltam, most mi legyek?

2008. szeptember 7., vasárnap 10:50

„Kedves naplóm, végre tudom, hogy mi szeretnék lenni igazán: Karizmatikus egyéniség. Egy bajom van csak, hogy ezt nem tudom semmilyen papíron beikszelni, vagyis van még egy, hogy nem tanítják sehol. Pedig, ahogy látom, ezzel tudnék a legtöbbet keresni, mert gyakorlatilag minden pályán megállnám a helyem. Ugyanis aki belülről süt, az lassan, de biztosan elér oda, ahová mindenki szeretne. Mert ő kérem, önmegvalósít.” Nagy hiba, hogy ezeket a sorokat egy tízen-húszon valahány éves sem írhatta, ugyanis ezen az egyéniség, önmegvalósítás, karizma dolgon nem gondolkodunk akkor még. Persze nem is kell, ha magától nincs meg bennünk a fűszer, akkor sanyi, valaki vagy átsüt, vagy csak nagyon akar, de a görcsöt mindenhol kiszúrják.



Ezeken a magasztos dolgokon gondolkodtam, amikor néztem Lovasit, aki szemmel láthatólag mostanában sokat gyúrt és jobban érzi magát a bőrében, mint valaha. Kellett neki ehhez az, hogy a Kispál és a borzot oda tegye, ahová kell, hogy nulláról kezdje, és csak bámulom azt a tüzet, amivel vezetni tudja a közönségét. Pedig hát nem egy szép ember, nem ír világslágereket, a Kiscsillag csúcsa is a „…van-e szándék…” és a „…Kockacukor…”. Nézem a pasit, s rájövök, hogy a Maslow-piramis csúcsát tapossa, én is így akarok élni. Mit neki több generációs szakadék a közönség és közte, elhiszi megint több ezer ember, amit rázó fejjel dalol, pedig tényleg nem komolyan mondja. Lehet, hogy neki is jót tett, hogy serdül a gyerek, mert van kézközelben hiteles kritika.

Mielőtt megkapnám, hogy fizetett lovasikattintásszámgeneráló vagyok, nézzünk egy másik egyszerű példát, egy olyan palit, akit nevezhetünk akár médiatúrónak is, de lássuk be, ahhoz képest, hogy mi van a tarsolyában, ügyesen megél belőle. Konkrétan Hajós Andrásra gondolok, aki se nem nagy zenész, se nem nagy showman, de annyira tisztán és értelmesen tudja becsomagolni azt, amire gondol, s úgy tudja előadni, hogy megbocsátom neki, hogy nem szociológiát oktat valahol, hanem történetesen agyrágógumit dobál a népnek. Ráadásul sikerül átlag kétévente hülyét csinálnia valahol magából, ettől pedig látjuk, hogy emberből van.

Míg régen a fenti példához hasonló egyéniségek indultak valamivel a Ki Mit Tud-ban, s a konkurencia nélküli világban igazán nagy karriert futhattak be, addig ma bárhol, bármit csinálhatnak. Ráadásul nem is biztos, hogy mindenki sztár akar lenni, amúgy is elprostituáltuk mostanában ezt a szót. Mindenesetre milyen dolog, hogy valakinek azért fizetnek, mert önmagát adja? Én arra szavazok, hogy király! Hol lehet erre az állásra jelentkezni?

Mi kell ahhoz tehát, hogy megtartsuk az egyéniségünket (már ha van)? Tovább megyek, mi kell ahhoz, hogy a gyerekünkből ne ölje ki az egyéniségét egy jólszituált pedagógus, vagy kettő? Vagy egy átütő egyéniséget nem lehet hamvába dönteni, s teljesen fölöslegesen aggódunk attól, hogy a helyes gyerekünket megtöri a szocializáció rögös útja? Nagy kérdések ezek, de istenem az ember vágyik mindig valamire. Nézem a színpadon a Kiscsillaggal fellépő Rátgéber Lászlót, aki azt üvölti, hogy Fishing on Orfű , s azon gondolkodom, bár már mondtam, de elmondom mégegyszer, hogy legközelebb hívjon már fel a Lovasi engem is egy nótára. Igaz, a kosárlabdához és a zenéhez sem értek, de szándék az van .

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.09.07 11:49:13wish73

    tudom, h a cikk nem konkrétan az említett emberekről szól, csak példaként szerepelnek, de spec. tudom, h nem annyira süti dolog a hajós közvetlen hozzátartozójának lenni, mert, amit az ember a médiában lát, az épp a család rovására megy. gondolom, nem ő az egyetlen, akinek a magánéletére nem tett túl jó hatást a közszereplés.

    szóval az, h valaki a családi életét beáldozza azért, h karizmatikus celebként tündököljön, nem hiszem, h anniyra követendő lenne. szóval, amit a "nép" lát, az mindig csak egy szelet. lehet karizmatikusnak lenni az élet egyik területén, de ez többnyire valami más rovására megy, és akkor már nem anyira irigyelnivaló. sztem.

  • 2008.09.07 12:24:58panka

    A Lovasi szerintem szép, de ugyebár ízlések és.

    Valamint szvsz, Win, igen jól írsz, egyenletesen magas színvonalon. Nem gondoltál még rá, hogy ezzel kéne valamit kezdened? (nem flekkdíjra gondoltam, mint "valami")

  • 2008.09.07 12:42:29kele

    A tanárokkal kapcsolatban: nagyon sok gáz tanár van, de mindig akad egy-két igazán karizmatikus egyéniség, aki egymaga nagyobb hatással van a gyerekre, mint a többi összesen.



    Szerintem az a fontos, hogy valaki megtalálja azt a hivatást (szándékosan nem munkát mondok), ami boldoggá teszi, ahol kiteljesedhet, "megvalósíthatja önmagát". Sajnos ez keveseknek sikerül, az az érdekes: miért? Nem tudja eldönteni, mit akar, vagy tudja, de egyéb (pl. anyagi okokból) nem vállalja fel a döntését. Erre egy példa ismeretségi körömből: menő jogász csaj, aki egyszer elmesélte, mennyire elege van a munkájából. Mert ő imádja a gyerekeket, mindig is tanítónő szeretett volna lenni, de ennyi fizetésért nem érte meg neki a tanítóképzőre jelentkezni.

  • 2008.09.07 15:02:22nutika

    A francba, Win! Én most dolgozni akartam, erre te ilyen jót irsz! :-)

    Én is az önmegvalósitás rögös útján járok, bevallom. Ha másért nem, hát azért, mert a kölyöknek tartozom annyival, hogy ezt állitom elé példaként. Bármikor elmehetnék valamelyik multihoz igát húzni, pár év múlva lenne szép házunk, két autónk - de nem áldozom be a napi nyolcon túli drága időmet a multikarrier csiszolgatására a gyerek helyett, és azt a nyolcat is értelmesebben szeretem eltölteni. Úgyhogy ha túl vagyunk a bölcsibe beszokás rögös útján, a felszabaduló időt "szabadúszással" fogom tölteni - kereskedő leszek, pályázatot irok, megtanulok koncentrálni, meditálni, folytatom a civil életet, és igyekszem jól érezni magam a dologban. Piszok nehéz ez az ugrás a "semmibe", mert belém is azt sulykolták, hogy az ember az iskolái után dolgozni megy a munkahelyére, és húzza az igát a nyugdijig, már ha megéri. De kamaszkorom óta ordibál valaki (én?) a fejemben, hogy ez nem klappol - hogy nekem olyasmiért fizessenek (lehetőleg sokat ;-)), amit szeretek csinálni. Úgyhogy most ugrom.

    Egyébként nekem a szivem csücske a Hajós, pont azért, amit irtál, de ezügyben a Novák Péter a példaképem.

  • 2008.09.07 15:20:16Win

    Francba, azt hittem, ez a cikk mar nem jelenik meg, a lovasis vonalat meg atirtam egy masik posztba, ami reg kiment. ekkora lovasi rajongo azert nem vagy, igy jartam:)

  • 2008.09.07 15:23:41kriszi

    Hehe, én meg csodálkoztam, mit akarsz már megint a Maslow-piramissal :)))))))))



    Amúgy nem tudom, kinek mit jelent az önmegvalósítás. Sőt mostanában azt sem tudom, mit jelent nekem. Pár hónapja azt hittem, vállalkozó leszek, ez lesz a helyem, szabadon, kockázatosan stb. Aztán jött egy fordulat, lehetőség, mentem vissza alkalmazottnak, erre körülöttem minden ígéretes vállalkozás vagy összedől, vagy felszámolja a gazdája, és teper vissza alkalmazottnak. Én meg csak kapkodom a fejemet, ez se jó, az se jó...

  • 2008.09.07 15:37:47andie

    hűű, nem tok hosszan írni, épp önmegvalósítok, csak benéztem, a határidős mélyvíz munka meg előttem, ami után beverekedhetem magam oda, ahova nehéz!

    egyébként copy-paste nutika

    pussz

    andie, aki szakított, de most tőletek (is) jól érzi magát, hála érte

  • 2008.09.07 16:21:10Ronja

    hat en nagyon az onmegvalositason parazom- nalam arrol van szo, hogy iden szulok es azert 2evig nem tervezem beadni a gyereket- de mi lesz utana?! alkalmazottkent nem szeretnek dolgozni, napi 8oraban nem szeretnek dolgozni csakis akkor ha pl.beinditok egy vallalkozast de az meg oriasi lutri. raadasul a diplomam kb semmire sem jo, tehat tanulhatok a kov.evekben tovabb. a vagyam az, hogy viszonylag fuggetlen lehessek anyagilag, ne legyek total stresszben, s inkabb a gyerekemert elhessek es ne a munkamert...hm, ujat mondtam?

  • 2008.09.07 16:38:12plussbirka

    Win miattad erdemes Porontyot olvasni! egyebkent: a gyerekbol egyeniseg lesz, ha hagyod kibontakozni azert, ha nem, akkor meg azert (O:

  • 2008.09.07 16:58:27cozumel

    Win



    ez a post nagyon jo, bar meg nem sikerult eldontenem, szamomra mirol is szol :-)))

  • 2008.09.07 17:53:52Vowel

    én is önmegvalósítani szeretnék! Rocksztár szeretnék lenni! :D:D:D

    valaki nem akar velem összeállni?

  • 2008.09.07 18:20:44huhhh

    Hááát... azt is szeretem csinálni, amit most csinálok, de ha most hirtelen "önmegvalósíthatnék", akkor

    1) szereznék egy második diplomát, valami egészen más területen, mint a mostani - csak még ki kellene találnom, mi legyen az, mert sok mindenhez lenne kedvem,

    2) koszos, romos régiségekből újra szépet varázsolnék, persze előbb megtanulnám valakitől a szükséges szakmai fogásokat, hogy tényleg jól csináljam.

    Hát, ennyi...

  • 2008.09.07 18:37:24Zsákos ember

    es ha mindenki egyeniseg meg onmegvalosito lesz, ki termel krumplit?

    biztos franko dolog kulonbnek lenni, de

    1) a szurkek viszik a hatukon a vilagot

    2) szegeny szurkekbe bele van nevelve, hogy az egyeniseg a meno, ezert sokan utaljak magukat, hogy csak szurkek. pedig atlagnak lenni sose szegyen.

    3) nehanyan ezt annyira gorcsosre veszik, hogy probaljak magukat tobbnek mutatni egy szurkenel. ezzel a huzzassal aztan olyat tesznek, ami viszont tenyleg szegyen. csak ezt ok meg nem ertett egyenisegnek veszik.

    4) tizmillio ember el magyarorszagon, sokmilliard a vilagon. annak az eselye, hogy valaki egyeniseg, gyakorlatilag a nullaval egyenlo. miert tunik megis par ember annak? mert a masik 10000, aki magyarorszagon ugyanazt tudja, nem volt olyan mazlista, hogy kibontakozzon.

  • 2008.09.07 18:39:40baud

    We are all individuals, mi? :D

  • 2008.09.07 18:42:10Dortje

    (kele)

    Én bevállaltam a tanítást, és nem bántam meg. meg kell nézni, miből élünk, de boldog vagyok. És sokat segített, hogy a szüleim támogattak, bár mindenki más hülye egy ötletnek tartotta. Én is támogatni fogom, hogy a gyerekem azt a hivatást válassza, ami neki tetszik.

  • 2008.09.07 19:04:52eino.

    Épp a nyáron döntöttem el, hogy az adott - szerény - lehetőségeken belül én is önmegvalósítok. Nagyszülői felkérésre karácsonyig csinálok egy énekelt verses meg népdalos CD-t (term. nem kereskedelmi használatra, csak így családon, baráti körön belül osztogatva), remélem, a kíséretre kiszemelt zenész emberke benne lesz, és még csak nem is kér horribilis összeget.

    4-5 dalra gondoltam összesen. Ha minden klappol, az ötödik egy Vivaldi-duett lenne, egy barátnőm énekelné az altot. Olcsó, de kiváló helyi zongorista-jelöltem is van :)



    Amúgy az igazi önmegvalósítással tényleg az a gond, hogy az már a család rovására megy. Sajnos. Tudom, a Nők Lapja szerint nem, mert össze lehet egyeztetni... Na persze.

  • 2008.09.07 19:11:31eino.

    ,,2008.09.07 18:37:24 Zsákos ember



    es ha mindenki egyeniseg meg onmegvalosito lesz, ki termel krumplit?"



    Zsákos, krumplitermelés után is lehet egy kicsit azt csinálni, amit szeretnénk. Bár tény, hogy ez nem ugyanaz, mint átadni magunkat valaminek.



  • 2008.09.07 19:16:03Zsákos ember

    eino: hat ja, biztos sok foldmuves van, aki kapalas utan siman mond viccesebbet a kocsmaban, mint Hajos Andras :))

  • 2008.09.07 19:24:59eino.

    Ez szerintem is tény :) És még a ,,család rovására megy" kategóriába is beletartozhat (kocsma)...



  • 2008.09.07 19:32:31baud

    eino, többeknél látom, hogy nem lehetetlen az "önmegvalósítás" és a család összeegyeztetése. Csak ahhoz olyan férfi is kell, aki nem gondolja azt, hogy a háztartás, gyereknevelés stb. a nő feladata, és ő nagy kegyesen "besegít" néha. Illetve nem érzi megalázónak, ha esetleg egy időre ő "vonul vissza", hogy a nő haladjon.

  • 2008.09.07 19:45:32Ronja

    Zsakos ember, itt arrol van szo, h valoszinuleg nem elegitene ki a krumpli termeles, ha igy lenne tan nem motoszkalna bennem ama gondolat, hogy szeretnek kezdeni valamit az eletemmel. ja, es az onmegvalositason nem hiszem h a menoseget kell erteni...Te igy latod? azt h vmit kezdeni akarsz mar menoseg?? de meg a krumpli termeles is lehet egy onmegv. cel.

  • 2008.09.07 20:18:14Kiskunsági Cuvee

    jaja, egyetértek.



    A fizikai munka nemesít, de kérdés, hogy nap végén lenne e időd gondolkodni, hogy szeretnél-e önmegvalósítani.



    Egyszer csak gazdaságod lenne, krumpliszedő emberekkel, anyagi biztonságod, s jöhet az individualizmus.



    A krumpliszedők előről kezdikezt a tokikot?



    ha pedig gazdaságilag nem jön be, akkor pedig a megéletésen fogunk agyalni, nem az önmegvalósításon.

  • 2008.09.07 20:23:38nutika

    Én pl. pont azért fogok önmegvalósitani, mert fontos a családom (az ön-öm része), és nem akarom, hogy csak azt a napi pár órát lássák belőlem, amikor hulla vagyok a "krumpliszedés" után.

    Egyébként másik példaképem Hamvas Béla, aki, úgy tudom, gyári munkásként töltötte (nem mintha magától) élete jelentős részét, és emellett volt energiája önmegvalósitani - kb. egy könyvtárnyi könyvet irt.

  • 2008.09.07 20:45:07eino.

    Baud , lehet. De sokan vagyunk egyedülálló anyák (úgy kell nekünk :) ), és így még elképzelhetetlenebb.



    Másrészt meg a Szulák Anrdra-Sugár Ágnes féle ,,család és karrier" típust nem tudom úgy elhinni, ahogyan tálalják. Mert Ágika pár hetes újszülött mellől ment el szilveszteri műsort vezetni, az meg azért nem olyan egyszerű- aki szült, az tudja. Szulák Andrea is végigsírta a médiát, mikor lesz már gyereke...



    De az ilyen esetektől eltekintve azért tényleg lehet , hogy apa-anya-gyerek(ek) felállásban valahogy működik a dolog, abban az esetben, ha apa nem ,,segít néha", hanem teszi a dolgát.

    Az igazság az, hogy én viszont még nem láttam ilyet. Olyan nőt igen, aki beletörődött a sorsába, vagy nem is nagyon voltak különösebb önmegvalósító vágyai. Van, akinek a család a minden vágya, de 1-2 gyerekkel, amikor már nagyobbak, a kiélési lehetőség egyszer csak elmúlik.

  • 2008.09.07 21:13:15kriszi

    Fura, nekem (most éppen) az önmegvalósítás nem azt jelenti, hogy magamnak élek, vagy hogy valami marha nagyot/különlegeset alkotok. Hanem hogy a helyemen vagyok, kerek a világ bennem, jól érzem magamat a bőrömben és tudom, hová tartok. És ennek számtalan módja van, és számtalan területe - sőt, nekem per pillanat több területből áll össze a dolog. Nekem most per pillanat a családi része nagyon kerek, a szakmai részén még van mit csiszolnom.

    Aztán az önmegvalósításhoz szerintem az is hozzátartozik, hogy kiválasztom az utamat - és belenyugszom, hogy a választással egyben lemondok egy csomó másik útról. Nem minden másról, és nem véglegesen, de több mindenről mégis. Pl. én már biztosan nem leszek egyetemi professzor, pedig egy időben szerettem volna. De nem lettem volna kerek család nélkül, és a kettőt én nem tudom összeegyeztetni.

  • 2008.09.07 21:15:13wish73

    zsákos, épp az általad felvetett gondolatok motoszkálnak bennem hónapok óta.

    pedagógus vagyok, sajátos nevelési igényű gyerekekkel dolgozom. másról sem hallok, mint, hogy szakvizsga, meg tudományos jellegű kutatások, értekezések, mert attól lesz valaki "valaki" a szakmában. életfogytig tartó tanulás blabla. nem kérdés, h időnként valaki rájön egy-két összefüggésre, rendszerezi a tudását, és ebből a napszámos is meríthet, ami a munkáját eredményesebbé teszi, és ez a végfelhasználó-értsd gyerek érdeke is. DE: a sok tudományos fokozat, a sok tanulással, írással töltött idő alatt ki az, aki a konkrét munkát végzi a gyerekkel? ki az, aki megtanítja, rávezeti, megmutatja, megérteti, stb. stb. ha mindenki íróasztal mögé ül, rengeteg elméleti szakember osztja az észt-önmegvalósít, ha úgy tetszik, de a valódi munkát továbbra is a szürke napszámosok végzik. akik kúsznak-másznak a földön a gyerekkel, akik megtörlik az orrát, akik megtanítják öltözködni, enni, írni, olvasni, stb. és ma már ciki, aki csak idáig vitte.

  • 2008.09.07 21:17:17kriszi

    ... valamint Nobel-díjas író sem leszek, ennyi szóismétléssel :))))))



    Jaja, és ha nem is lesz belőlem pontosan az, ami hajdanában akartam lenni, élhetek még olyan módon, ahogy mindig is elképzeltem - nem attól függ, pontosan az-e a munkám. Persze nekem könnyű, nagyon szerény álmaim vannak ;)

  • 2008.09.07 21:18:59kriszi

    Wish, ez mindenhol így van. Én spec. most abba a helyzetbe kerültem, hogy nem végezhetem a nagy szerelmem munkát, amiért épp ott dolgozom, ahol - nincs rá időm, mivel egyéb, csillogóbb és ezért előbbrevaló kötelezettségeim vannak :(

  • 2008.09.07 21:23:28Nagysasszony

    Hahó, miért gondoljátok, h az önmegvalósítás csakis valami MÁS lehet???

    Az életem csak akkor értékes, ha másokért élek.

    Akár a családomért. Akár mindazokért, akik szembejönnek velem a melóban...

    Boldog lehetek, mert értékesnek tartom, amit csinálok.

  • 2008.09.07 22:39:23cozumel

    Na ez elszallt...akkor megegyszer.



    Reszemrol ugy gondolom, hogy nekem mar reg sikerult, illetve folyamatosan sikerul az onmegvalositas.

    Amikro tanulni akartam, azt tettem.

    Kesobb dolgoztam, utaztam, karriert epitettem, majd leepitettem a gyerekek kedveert :-)



    Nekem igy volt jo, elegedett vagyok.



    Es ha a Huhhh altal emlegetett nagy lehetoseg most ramszakadna, akkor pont az tennem, amit most: tanulnek. Csak gyorsabb utemben, mert tobb idom lenne ra.



    De pontosan abba az iranyba tartanek, amelyikbe tartok mots is.



    Szoval most kenyelmesen hatradolok a fotelban, elegedett vagyok....es meg a ferjem is kiveszi a reszet a teendokbol :-)))

  • 2008.09.08 00:12:28eino.

    2008.09.07 21:23:28 Nagysasszony



    Hahó, miért gondoljátok, h az önmegvalósítás csakis valami MÁS lehet???

    Az életem csak akkor értékes, ha másokért élek.



    ..



    Hát hogyne, csakhogy a gyerek egyszer elmegy, önálló lesz, és akkor mi marad?



    Pl. aki énekel (és tényleg szépen), az örömet okoz az embereknek, néha még meg is ríkatja őket, katarzist ,,ajándékoz", ami nem kis szó. Tehát simán működhet ez oda-vissza alapon.



    Aztán ott vannak a szoc. jellegű melók, amikért rajonganék, ha nem lenne annyira alulfizetve, hogy a megélhetésünk még ennyire se lenne garantálva.



    Szabad mást akarni, mint ami van, és törekedni arra, hogy legalább valamilyen szinten megvalósuljon az énünk egy másik része?Ami a körülmények miatt el van nyomva.



    Vannak, akiknek ez tényleg gond. A ,,legyünk harmóniában önmagunkkal" hogy működhet, ha teljesen le kell mondani önmagunk egy fontos területéről? Persze van, akinek úgy jó minden, ahogy épp megéli, ennek több oka lehet.

  • 2008.09.08 06:04:21huhhh

    Nagysasszony, te pedig miért gondolod azt, hogy aki szeretné valami MÁSBAN is kipróbálni magát, az most biztosan

    1) nem másokért él,

    2) nem boldog,

    3) nem tartja értékesnek, amit csinál?



    Én azzal kezdtem az előző hozzászólásomat, hogy nagyon szeretem, amit csinálok, de ez számomra nem jelenti azt, hogy vak és süket lettem az élet összes egyéb szépsége és érdekessége iránt. Más kérdés persze, hogy az éppen most végzett (és örömmel végzett!) munkám és a családom mellett mire marad időm és energiám. Elárulom, nem sokra, ezért fogalmaztam úgy, hogy ha mégis eljönne a LEHETŐSÉG, akkor azért lennének ötleteim az "önmegvalósításra" (felhívnám a figyelmet az idézőjelekre).

    Nem az az egyetlen dolog ugyanis, amit szívesen megtanulnék és akár napi szinten is művelnék, amivel éppen most keresem a pénzt, de ettől nem érzem önző, boldogtalan és értéktelen embernek magamat.

    Legyen szép napotok (bár nálunk éppen most kezdett esni az eső)!

  • 2008.09.08 07:40:17O.E.

    Nem is gondoltam, hogy ennyien vagyunk, akiknek ponz ugyanez, pont ugyanígy. Tök jó érzés, hogy nem vagyok egyedük, kösz, Win és a többiek.

    Viszont ne legyünk elkenődve, ha még nem indultunk el a szép célok felé elég lelkesen: Lovasi sem gyúr, tegnap láttam a hasát.

  • 2008.09.08 09:19:52gregory

    szvsz ha az önmegvalósítás = boldogság, akkor nem kell mást tennünk mint a képességeink és a lehetőségeink határán egyensúlyoznunk életünk folyamán. Ez a recept; hogy könnyű-e? hááááááááááát...

  • 2008.09.08 09:53:47Csibelany

    Ha nyernek a lotton, akkor allatokat mentenek, embereknek segitenek "foallasban". Annyira tavolall tolem a nyereseg- es eredmenyhajhasz vilag, es megis biztos, hogy lottonyeremeny hijan ebben a vilagban fogom eltengetni a munkaseveimet...grrr

  • 2008.09.08 11:53:17ifac

    ha én nyernék a lottón, akkor sem mennék nyaralni életem végéig, stb.

    oké, hogy jótékonykodnék, de mellette nekem az önmegvalósítás az lenne, hogy kényelmesen, stresszmentesen csinálnék valami olyat, ami hasznos mindenki számára. pl nyitnék egy nagy vállalatot, és sok embernek munkát adnék.



    szóval az, hogy önmegvalósít valaki, az a mai világban igen nehéz, hiszen a napi robot és család mellett a nőknek még magukra sincs elég idejük, nem is beszélve ugye arról a skatulyáról, melyben benne vannak (éljen az esélyegyenlőség:))



    és az önmegvalósítás nem egyenlő a boldogsággal, mert lehetsz boldog, de nem biztos hogy önmegvalósítasz is. hiszen tényleg mi lesz később? most még boldog vagy, van kicsi otthon, Remek ember melletted... stb. kell más a boldogsághoz? Nem.

    DE! mi lesz, ha a gyerek felnő? pár év és elmegy egyetemre, látod egy hónapban egyszer stb. későbbre is kell valami, aminek az alapjait nem feltétlenül most kell lerakni, de jó ha az emberben megvan a készség. mert ha nincs más, csak a család azt később a gyerek szívja meg, hiszen nem fogod tudni elengedni a nagyvilágba

  • 2008.09.08 13:50:10scarlet ruby blue

    (Érdemes belenézni néha a Zenit vagy a BP TV műsorába, na ott van önmegvalósítás, bármilyen paranoid téveszmés, vagy fahangú énekes, vagy fűzfapoéta vásárolhat magának műsoridőt. ;)



    Komolyra fordítva a szót, 2008.09.07 18:37:24 Zsákos ember megfogalmazta a véleményem. Átlagembernek, fizikai/irodai melósnak/"normál" családanyának lenni egyáltalán nem gáz, a gáz az, ha valaki tehetség nélkül erőlködik, hogy híres és érdekes legyen.



    A "mi lesz ha kirepül a gyerek" kérdéskörhöz: attól, hogy valaki a szó mai értelmében nem "önmegvalósít", valószínűleg vannak barátai, hobbijai (utazás, olvasás, kézimunka, barkácsolás, weblap-készítés, bármi), és akkor már nem olyan szörnyű. Én pl nagyon várom az egészséges, vidám nyugdíjaskort. ;)

  • 2008.09.08 15:30:59nutika

    Zsákos Ember, Scarlet Ruby és mások:

    szerintetek az önmegvalósitás komolyan annyit jelent, hogy valaki bohóckodik a médiában és elhanyagolja a családját?

    Akkor szerintetek egy introvertált ember nem valósithatja meg önmagát?

    Az anyaság, annak, akinek ez minden vágya, nem nevezhető önmegvalósitásnak? Vagy egy biogazdaság kialakitása, fenntartása, fejlesztése? Vagy ha valaki kétéves korától autószerelő vagy épitész szeretne lenni, és felnőttkorára ezt meg is valósitja?

    Vagy ha valaki akár főállásban, akár hobbiként ir, fest, szobrokat farag, ékszereket készit?



    Számomra az önmegvalósitás arról szól, hogy a körülményekhez képest igyekszem boldognak lenni, olyasmit csinálni, ami érdekel, amihez tehetségem van, amivel hasznára lehetek a szűkebb-tágabb környezetemnek, és nem belemenni számomra vállalhatatlan kompromisszumokba.

  • 2008.09.08 15:38:10Zsákos ember

    nutika: az onmegvalositassal igazad van, de en az "egyeniseg"-rol is beszeltem (sot, ha elolvasod megegyszer, leginkabb arrol)

  • 2008.09.08 16:57:52nutika

    egyetlen általad "szürkének" definiált ismerősöm sincsen. Mindenki, akit ismerek, egyéniség. Szürkének csak azt látom, akit nem ismerek, aki a tömeg része az utcán. És ők sem szürkék igazából, csak én nem látom a szineiket, mert nem ismerem őket.

  • 2008.09.08 17:08:58Zsákos ember

    igen, ez a "kegyes" meghatarozas. a "kegyetlen" pedig hogy valoszinu mindegyik ismerosodhoz lehet talalni 20 masikat a metron, aki stilusaban / viselkedeseben teljesen ugyanolyan. ettol nem "egyeni". de ez nem serto szerintem.

  • 2008.09.08 17:39:02Sanima

    nutikával teljesen egyetértek.



    Nekem az lesz az önmegvalósítás, ha saját irodám lesz, ami mellett simán foglalkozhatok a családommal, és igenis biokertész leszek, és élvezni fogom.

    A családalapítás előtt meg szeretném bejárni a világ számomra érdekes zugait.

  • 2008.09.08 18:30:07Vowel

    Vidia,

    tökéletes!!!! mikor kezdünk????

  • 2008.09.08 19:51:45scarlet ruby blue

    @nutika: Én az önmegvalósítást a hozzászólásom végén direkt tettem idézőjelbe, mert van ez a számomra nem túl kellemes értelme, miszerint a médiában érvényesülsz, vagy könyvet adsz ki, vagy valami nagyon ezoterikusat, különlegeset csinálsz, ami esetleg épp divatos is.



    A hétköznapi értelmével semmi gondom nincs a szónak, hogy pl a hobbidnak, családodnak élsz és ez tesz boldoggá, vagy hogy hivatásként szereted a munkádat.

  • 2008.09.08 21:54:57ditakai

    Ez az önmegvalósítós álmodozás sokszor éppen azokra jellemző, akik nem tesznek érte, csak lamentálnak és kiszínezik magukban, hogy milyen szép is lenne, ha ...

  • 2008.09.09 08:05:36andie

    Na, egy kicsit visszanéztem.



    Számomra az önmegvalósítás ott kezdődik, hogy tudod, mit akarsz. Az ember, aki csapong, sodródik, vagy határozatlan elképzelései vannak arról, mit szeretne, nem hiszem, hogy tud önmegvalósítani.



    Persze sokan ezt túlzott tudatosságnak tartják, és szeretnek csak érzésből élni, meg ahogy majd az élet hozza, de ez is egyfajta "tudom mit akarok", csak ismerni kell hozzá önmagunkat.



    egyébként a tuti recept: azt csinálni, amit a legjobban szeretsz, és ez egyben legyen az is, amihez a legjobban értesz, és amivel a legtöbb pénzt tudod keresni.



    ez baromi nehéz, de szerintem nem elérhetetlen. a ma világban viszont mégis ritkán látni e 3 együttállását.



    Nekem sokszor volt az életben olyan, hogy tudtam mit akarok, és eszerint cselekedtem. Legutóbb ez pályamódosítással járt, de nagy megkönnyebbülés letenni azt a terhet (csak utólag éreztem tehernek), hogy nem azt csináltam, amit a legjobban szerettem, és végre kijelöltem egy utat, amin haladhatok.



    De ez csak egy része az életemnek. Ugyanilyen fontos része lesz majd a családom, a gyermekeim.



    És akkor még arról nem is beszéltem, hogy hobbi: tánc, nyelvek, mindkettőt még tanulni, stb. Szóval széles ez a paletta.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta