SZÜLŐSÉG

Egy gyerek helyett kettő - nem perelhet a leszbikus pár

2008. július 25., péntek 14:25

Nem perelheti orvosát az az ausztrál leszbikus pár, akik ikrek helyett egy gyermeket szerettek volna, s a dupla gyermekáldás költségeit a szerintük gondatlan doktor nyakába akarták varrni.



Ausztráliában, különösen az orvostársadalomban nagy felzúdulást keltett az eset, amelynek végére egy canberrai bíróság bírónője tett pontot. A ma már négyéves kislányok szülei 400 ezer ausztrál dollárra (56 millió forint) - az egyik gyermek teljes felnevelésének költségére - akarták perelni az orvost, aki szerintük nem ellenőrizte, hogy egy embriót ültetnek-e be a mesterséges megtermékenyítéskor, írja az MTI.

A bírónő azonban azzal az indoklással, hogy éppenséggel "az anyának kellett volna felhívnia az orvosok figyelmét arra, hogy meggondolta magát, és kétembriós helyett csak egyembriós beültetést szeretne", elutasította a kontinensen mindeddig példátlan keresetet.

A pénteki ausztrál napilapokban a gyermekek érdekében név nélkül emlegetett pár ügyvédje kijelentette, hogy ügyfeleit sokkolta a határozat, és hamarosan fellebbezni fognak ellene.

Az Ausztrál Orvosi Szövetség elnöke azonban üdvözölte a bíróság döntését, és az állami rádiónak nyilatkozva közölte: törvénymódosításra van szükség, hogy soha többé ne lehessen a bírósághoz fordulni ilyen ügyben. Az orvosok egyhangú véleménye, hogy egy egészséges gyermek születése nem lehet per tárgya, számol be az MTI.

A törvényszéki meghallgatás közben a gyermekek szülei írásos közleményt juttattak el a sajtóhoz, amelyben hangsúlyozták, hogy fel sem merült bennük, hogy ne szeretnék mindkét gyermeket.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.07.25 15:13:21nyuszómuszó

    Akkor meg aztán azért pereltek volna, ha az az egy meg nem tapad meg..

    Asszem mi itt nem tudjuk úgysem felfogni ezt a csúnyán nézel rám, beperellek életformát:D

  • 2008.07.25 15:22:52Pandi

    Ez biztos.:)))

  • 2008.07.25 15:37:17Dr. Han Fastolfe

    De azt se, amikor a zöld lámpánál a zebrán elütik a gyerekedet és a söfőr 3 év felfüggesztettel megússza, és ha bepereled polgárin megítélnek mondjuk 100,000 Ft. "kártárítítést", mert kiderül, hogy szegény sofőr ugyan vadiúj bmw-vewl jár, de minimálbéren tengődik ezért nem tudna szegény nagyobb pénzt kifizetni...

    Vagy amikor az orvos hazaküldi az agyhártyagyulladásos gyereket azzal, hogy bolhacsípés, tessék gyakrabban fürdetni, a gyerek meghal, és utána a "belső vizsgálat" kideríti, hogy az orvos "nem követett el mulasztást"...

    Szvsz lehet gúnyolódni azon, hogy csúnyán nézel beperelnek, de ott legalább van következménye a dolgoknak, nem röhög a tárgyalás végén az elkövető az arcodba egy nevetséges ítélettel a zsebében.

  • 2008.07.25 15:37:40Cheyenne

    "Egy egeszseges gyermek szuletese nem lehet per targya" mondja az orvosok egyhangu velemenye. Ez a szoveg elso olvasatra nagyon jol hangzik, es lehet rajta bologatni, hogy bizony-bizony, de masodikra es jobban belegondolva egyertelmu, hogy ennek a mondatnak az egvilagon semmi ertelme sincs.

  • 2008.07.25 15:40:40Cheyenne

    Visszavonom. Megertettem.

  • 2008.07.25 15:49:47nyuszómuszó

    Ez két külön szélsőség, Dr H F., még, ha ugyanoda is vezethető vissza..

    Egyik sem jó..

    Röhejes az egyik, és tragikusan röhejes a másik is..



    Nem mondtam, hogy szerintem a magyar jogi gyakorlat megfelelően működik, vagy elég súlyos büntetéseket oszt.. mert nem, szar az egész.. de ez egy másik kérdés, mindenestre, egyetértünk, úgy hiszem, bár a hozzászólásod keserű hangvételéből úgy érzem, talán TE is érintett vagy valami ilyesmiben; ha így van, sajnálom..



    Viszont nekem örökös derültség kiapadhatatlan forrása volt, mikor külföldön éltem, hogy a jónép valami hihetetlen sportot űzött a pereskedésből, bárkit, bárkiért, bárki beperelhetett, mindenféle hülyeség alapján, és úgy gondoltam, talán ez is valami ilyesféle ügy lehet..



    Mint már fentebb elhangzott: épeszű ember (oké, akkor magyarországi felfogás szerint)véleményem szerint nem perel azért, mert született egy egészséges gyereke pluszban..



    A magyar viszonyokra nézve meg tényleg rettentő szomorú, hogy ha elütik a gyereked a járdán, és ott hal meg, az egyetlen elintézési mód, ha megkeresed a tettest a cimborákkal, és betonkockával a lábán úszni invitáljátok.. Más nincs, különben megússza valami röhejes büntetéssel..:(

  • 2008.07.25 15:58:47Dr. Han Fastolfe

    nyuszómuszó: két dologban is gazad van: mindkettő szélsőség, és egyik se jó, valamint abban is, hogy konkrétan a cikkben szereplő helyzet is inkább szánalmas-nevetséges a per "tárgya" szempontjából.

    Érintett csak kis részben vagyok: konkrétan engem is elütöttek autóval idén februárban, és az ügyészség még csak "nyomoz", idén talán még per se lesz belőle.

  • 2008.07.25 16:04:55csmiklos-35

    Remélem itt sohasem lehet majd homoszexuálisoknak gyereke. Minden pszihológus egyetért abban, hogy a csonka családban felnövekvő gyerekek hatalmas hátrányban vannak az miatt, hogy nincs előttük egy egészséges apa, vagy anya kép, ez kihat az egész életükre. Akkor ha két apja van a gyereknek, attól még egészséges lelkű lesz?!

  • 2008.07.25 16:19:38Cheyenne

    Ellenben, ha ket homo bevallal egy gyereket, azt valoszinuleg gondosabb megfontolas utan teszi, mint az a szurke tomegben megbujo, akinel beut a gyerek, vagy akar meg nem is veletlen, de a konvencioknak megfeleles vagya csinaltatta vele, hogy aztan az idegesito kis patkanyt lelancolja a TV ele, addig sem zavar a non stop vedelesben. Mert veluk, a csmiklosok es a romai katolikus egyhaz szerint minden rendben, ertuk sosem akkora a hangzavar. Ellenben a buzik, na azok aztan a beteg tarsadalom, a satan, fokhagymafuzert es keresztet az arcuk ele!!!

    Vicc.

  • 2008.07.25 16:22:08lirian

    csmiklos-35, a mai melegek 99%-a apa-anya családmodellt látva nőtt fel, és mégis mi lett belőlük :)

    Gondolod, hogy attól nem egészséges valakinek a lelke, mert két apukája/anyukája van?

    Állítom neked, hogy egy-egy ilyen családból lényegesen toleránsabb, nyitottabb gyerekek jönnek majd, mint sok mintacsaládból... nyilván itt is lesz majd kivétel a nagy számok törvénye alapján, de ne vegyük már magunknak a bátorságot, hogy eredendően elítélünk valamit, csak úgy általánosítva.

    Egyébként meg hogy jön ez ide, volt már erről post, meg fröcsögés, indulatok gátszakadása.

  • 2008.07.25 16:25:05másutt

    csmiklos

    tevedsz. a csonka csaladnal SOKKAL nagyobb hatrany, ha a szulo(k)

    -alkoholista

    -bantalmazzak egymast

    -bantalmazzak a gyereket

    -nemtorodom

    Most akkor ha minden alkoholista, vagy gyerekevel nem torodo magyart strelizalnanak, mit gondolsz, mennyi gyerek szuletne?

  • 2008.07.25 16:35:57Dr. Han Fastolfe

    csimklos: a másik hozzászólásodat olvasva az a véleményem, hogy te magad vagy a példa arra, hogy az "egész család" messze nem garancia a normális gyerekre. Inkább ezer meleg szülő, mint egy hozzád hasonló.

  • 2008.07.25 16:38:10cozumel

    Pandi



    nalunk is lehet csak egy embrio beulteteset kerni, ha a par kifejezetten nem szeretne megkockaztatni, hogy ikrei lesznek.

    De a legtobben nem banjak ezt a kockazatot.

  • 2008.07.25 16:39:34cozumel

    Csmiklos szerint akkor viszont a magyar tarsadalomban csupa egeszseges lelku ember eldegel, hiszen nem fogadhatnak orokbe a homokosok....



    Hogy ez mekkora muhaha!!! (lenne, ha nem lenne inkabb szomoru)

  • 2008.07.25 16:48:08míramira

    csonka család??

    Nem biztos hogy rossz!

    Páromnak van egy tizenéves lánykája akivel jól kijövünk.

    Persze ehhez az is kell hogy az anyukája ne utálkozzon stb...

    Én nem nevelem a gyereket ha nálunk volt /van Elláttam főztem a kedvére valót boltba jödt velem stb..

    Persze más volt ameddig nem született meg a hugija de szereti nagyon.

    Én megértem azt is ha apukájával szeretne lenni.

    a legelején megbeszéltük a dolgokat őszinteséget várok.



    A mai napig rá szólok a férjemre ha valami rosszallót akar mondani a volt nejére.

    Felnevelte a kislányt,tisztán szépen járatta,pedig volt hogy nehezebb volt neki mint nekünk.

    de a gyereknek jobb így egy szuper csonka családban mintha apja annya együtt marad és ölik egymást.

  • 2008.07.25 16:49:59Különálló

    cozumel: +1

  • 2008.07.25 17:37:28Pandi

    Cozumel, igen, ezért is írtam, hogy külön kellett volna kérniük, természetesen írásban (gondolom).



    Dr Han, a balesetek itthoni megítélésével kapcsolatban egyetértek.

    Viszont nem értettem, hogy hogy jön ez ide. Persze ez nem a te hibád, hanem az én nehéz felfogásomé.

    Viszont hadd engedtessék már meg egy könnyed poén így péntek délután, nem kell rögtön gúnyolódásért perelni.:)

  • 2008.07.25 17:47:36eino.

    Nem igazán értem a két picsa problémája. A mesterséges megtermékenyítés miatt szaporodott meg az ikrek száma, mégsem perelt emiatt senki. Istenem, perelni azt az orvost, aki lehetővé tette számukra ezt a csodát... :((( Menjenek a kurva anyjukba.



    Csmiklós, férfi minta kell a gyereknek, aki gyakran van jelen. De ez lehet egy barát, nagybácsi vagy akár a fiatalos nagypapa is. Alkesz, linkóci apu nélkül egész jól megvagyunk, köszönjük. Azt a HATALMAS hátrányt nem érzi a gyerek, de talán mindjárt szólok neki, hogy kezdjen szedni antidepresszánsokat, meg járjon mindenféle pszichokörbe, mert neki most nagyon szar.

  • 2008.07.25 18:51:43voroske

    Annak ellenere hogy mi nagyon is orultunk volna ha a ikrek lesznek a lombikunkbol szsvz meg teljesen jogos is lehet a par felhaborodasa.

    A lombiknal a parnak igenis joga van (tok mindegy hogy milyen szexualis iranyultsaguk) eldonteni hogy mennyi embriot ultetnek vissza.

    Altalaban a klinikaknak van egy bevett gyakorlata (ez altalaban felso hatart jelent), de a parnak mindig joga van kevesebbet valasztani. Jol is neznenk ki ha az orvosok csak ugy onkentesen annyi embriot ultetgethetnenek vissza amennyit akarnak.

    Ha az orvosok a par kifejezett keresere ellenere ultettek tobb embriot vissza, akkor igenis vonjak oket felelosegre.

    Mikor mi lombikkoztunk nekunk a mi klinikant max 3 embrio visszaulteteset vallalta, es mi dontottunk ugy hogy mi csak 2-t akarunk visszaultetni. Mi meg veletlen se akarunk volna harmasikreket, de ikrekkel semmi problemannk nem lett volna ezert dontottunk ugy hogy 2-t ultetunk vissza.



    Ha az orvosok felulbiralhatjak a parok ilyen iranyu donteseit, akkor hol a hatar? Ha eggyel tobbet visszaultetni az legalis, es kettovel es harommal es 5-tel?

    Itt emberekrol van szo nem kiserleti patkanyokrol, akikkel az orvos azt csinal amit akar.

    Arrol nem is beszelve hogy az ikrek mindig is jelentosen nagyobb egeszsegugyi kockazatot jelentenek, mint csak 1 magzat. Az ikreseket gyakrabban csaszarozzak, gyakrabban lesznek koraszulettek, gyakrabban vetelnek el stb.

    Itt szerencsere nem lett baj, de lehett volna es ha az orvosok a par kifejezett kerese ellenere tettek oket ebbe a joval rizikosabb elethelyzetbe az igenis jogtalan.

    Itt szerintem egyedul az a kerdes, hogy miert ultettek vissza tobbet. Ha a part kifejezett kerese ellenere ultettek vissza 2 embriot 1 helyett, akkor szvsz egyertelmuen saros a klinika.

    Ha a klinika bevett gyakorlata a 2 embrio visszaultetese, es erre a par nem figyelt oda es nem szoltak hogy ok csak egyet akarnak akkor az a par hibaja. (Persze csak akkor ha a klinika errol gyakorlatrol oket tajekoztatta valamilyen formaban.)

  • 2008.07.25 20:29:31anyabanya44

    Sziasztok! Először írok, eddig nem nagyon akartak hozzászólni, bár régóta olvasom.

    De most kicsit kiment a biztosíték.

    Az én szüleim amolyan normális családmodellt követtek. Csak éppen apám ivott mint az állat, az anyám szegény meg kereste a vígasztalást.

    Én pedig jól elvoltam egyedül. Kedves Csmiklós! Szerinted ez a normális? Ez rendben van, csak mert heterók?????

  • 2008.07.25 21:58:13glad az egyetlen

    A pofátlan mindenüket!

  • 2008.07.25 22:02:11glad az egyetlen

    voroske olvass:



    "...A bírónő azonban azzal az indoklással, hogy éppenséggel "az anyának kellett volna felhívnia az orvosok figyelmét arra, hogy meggondolta magát, és kétembriós helyett csak egyembriós beültetést szeretne", ..."



    Szóval ezek szerint a pár két embrió beültetését kérte, csak magukban úgy gondolták, hogy abból egy tapad meg.



    Ez ugye nagyon nem mindegy, mert ahol a páciens fizet érdemes több embriót beültetni, mert ha kevéssel próbálkoznak akkor nem lesz elég egy bevatkozás.

    Az pedig súlyos ezrekbe kerül minden alkalommal.



    Nem is szólva arról, hogy mivel szerintem a petesejt tőlük van így tudták azt is hány embrió van.

  • 2008.07.25 23:16:00Dr. Han Fastolfe

    Pandi: alapvetően sehogy, csak felmerült, hogy milyen nevetséges, hogy más országokban "ha csúnyán nézek beperelnek". Erre írtam, hogy lehet, hogy nevetségesnek tűnik, de az se jobb ami itthon van.

  • 2008.07.25 23:24:41voroske

    Glad:

    Olvasok en olvasok, csak az az en olvasasommal a baj, hogy tul sokat teszem es az ilyen-olyan nem egeszen pontos magyar forditas mellett elolvasom az eredeti cikket is, plusz meg mas cikkeket is az ugyrol :)

    Aztan abbol kiderul hogy sokkal arnyaltabb a helyzet.

    Nem arrol van szo hogy magukban azt gondoltak hogy ugyis egy tapad majd meg. Eredetileg ebelemente a ketto beultetesbe, amit ala is irtak.

    Hanem aztan konkretan a beultetes elott a no mondta az orvosanak, hogy meggondoltak magukat es csak 1-et akarnak visszaultetni. Szvsz ezert is nem a klinikat hanem konktretan az adott orvost perelik.

    Nomarmost az orvos vagy tokre tudatosan figyelmen kivul hagyta amit mondott neki a no kozvetlen a beultetes elott, vagy "csak" elfelejtette ezt az "apro" informaciot tovabbadni a proceduraban resztvevo tobbi korhazi dolgozonak. Igy aztan az embriologus az eredeti terv szerint 2 embriot keszitett elo a kateterbe.

    A biro dontes meg azt adja indoklasnak, hogy a nonek a felelossege lett volna megbizonyosodni afelol hogy az egesz resztvevo korhazi szemlyzet tud a megvaltozott igenyerol.

    Azert szerintem nem a paciens felelosege kene legyen, hogy felkeresse az embriologust a laborban, hogy hekas egy embriot tegyel am abba csobe bele es ne kettot. Eleve a paciens sokszor eleteben nem is talalkozik a laborszemelyzettel. Meg a beultetes elott mar szepen be is vagy oltoztetve hatul nyitott kis korhazi lepelbe es hasonlo nyalanksagok.



    "Nem is szólva arról, hogy mivel szerintem a petesejt tőlük van így tudták azt is hány embrió van."

    Az hogy hany embriojuk volt annak semmi koze nincs ahhoz hogy mennyit ultetnek be. Szinte az osszes lombikos parnak tobbszor annyi embrioja van mint amennyit beultetnek. Azt hiszem fel is kotottem volna magam, hanekem beultetik mind a feltucat embriomat es hatosikreket szulok emiatt. De vannak olyanok is akinek 10-20 embriojuk is van, akkor ott ez a logika alapjan az orvosnak joga lenne 10-20 embriot beultetni??? Ugye nem.



    Szerintem valoszinu az orvos tudatosan nem intezkedett, hogy modositsak az elokeszitett embriok szamat. Valoszinu ugy gondolta, hogy aa ugyse tapad meg majd mindketto, de ha csak egyet ultetnek be akkor nagyobb az eselye hogy nem tapad meg es az rontja a klinika statisztikajat.

  • 2008.07.26 02:46:35mealo

    Tudomason szerint, letezik olyan megoldas, ha a par mar tudja, hogy hany baba fogant meg, es ha azt sokkalljak, akkor lehet szelektiv abortuszt kerni, es igy a szuletendo babak szamat a kivantig csokkenteni, bar ehhez kell a gyomor, hogy egy gyereket szeretnenk egyet meg nem, akik mar midketten megfogantak. Az, hogy a mesterseges megtermekenyites milyen proceduraval zajlik, ebbol a szempontbol nezve lenyegtelen, mert kesobb meg lehet "korrigalni".

    Szemely szerint teljessen ellene vagyok, ha azonban a megoldast keressuk...

    MInden megfogant gyermek egy csoda, es az, hogy a szulok a megszuletesuk utan, kepesek egy ilyen perbe belefogni igazan szomoru. Nem szeretnem elkepzelni azt a pillanatot, amikor az ikrek megtudjak, hogy a szulok, gyakorlatilag azert pereltek be az orvost, mert eggyel tobben szulettek, ki tesz itt moralis igazsagot? A birosag nem errol szol ugyanis....

  • 2008.07.26 04:29:12glad az egyetlen

    voroske



    "...konkretan a beultetes elott a no mondta az orvosanak..."

    Konkrétan a nő azt állította, hogy őszerinte ezt mondta. :)

    Mert ugye ez szembe áll egy írásbeli formával ami ugyebár sok jogrendszer szerint magasabb prioritású a szónál.

    "...Eredetileg ebelemente a ketto beultetesbe, amit ala is irtak...."



  • 2008.07.26 04:30:19glad az egyetlen

    voroske



    Ja és ha egy irásbeli anyag áll szembe as zóbelivel, akkor hiába a szóbeli volt az utolsó akkor is az irásbeli lesz érvényben (föleg ha nincs tanú).

  • 2008.07.26 04:32:15glad az egyetlen

    mealo



    Mondjuk az sokat elárul, hogy ez a per a meglehetősen liberális nyugati birói rendszerben is példátlan....

  • 2008.07.26 08:50:30plussbirka

    hat en konkretan nem ismerek egy homoszexualis part sem, de nem ugy van, hogy van "anya" meg "apa",marmint, hogy az egyik elvben noi szerepet vallal, a masik meg ferfit?

  • 2008.07.26 08:58:29Cheyenne

    plüssbirka, szövetszöcske, mi van itt, valami aberrált népnemzeti játékbolt? Vászonsertés és pamutgiliszta van? Esetleg gyapjúmedúza?

  • 2008.07.26 09:04:38szövetszöcske

    Hát, én szoktam néha pamutpuma néven is megnyilvánulni. Ez most beszólás volt? Vonzódom az alliteráló alvósállat nicknevekhez, mer az nagykirályság...

  • 2008.07.26 09:08:57voroske

    mealo :

    Azert egeszen mas nem akarni X-nel tobb gyereket, mint megolni ha mar megfogant. Ez olyan mintha a fogamzasgatlo felirasat kered az orvostol es o teljesen mast ad, es az teljesen oke lenne jogilag, hiszen ugyis elabortalhatod ha valami nem tetszik.

    A masik meg hogy a szelectiv abortusznal eleg jelentos a riziko a teljes terhesseg elvesztesere. Itt egesz egyszeruan arrol van szo hogy egy orvosnak joga van-e felulbiralni egy par onrendelkezesi jogat hogy hany gyermeket akar vallalni avagy sem.





    Glad:

    Igen a no azt allitjam hogy ezt mondta, es nem tudhatod te sem es en sem hogy ezt valoban ezt mondta -e. Mindenesetre en spec sehol sem olvastam hogy az orvos ezt tagadta volna ezt.

    Plusz a biroi dontes sem ezt vonta ketsegbe, hanem azt hogy azonkivul hogy ok ezt elmondtak az orvosnak nekik kellett volna utanajarni hogy ez a keresbol konkret tett is legyen.

    Szerintem egy kesobbi keres akkor is felul kell hogy biralja az elozot ha az csak szoban tortent. Ha egy szobani keres nem eleg a klinikanak, akkor ezt talan a delikvens tudomasara kene hozni hogy ha akar valamit akkor irasban tegye.

    Sajnos az egesz ugy kapcsan a media nem arrol targyal, hogy valoban mondtak-e , kinek mondtak, hoghy mondtak mert errol senki nem ir semmit, mintha ez mellekes lenne, pedig nagyon nem az. Hanem nagy moralis kerdesse ment at, es a nezet az hogyha egeszseges gyerek szuletett, akkor alapbol fogja be a pofajat a par tokmindegy hogy ok mit akartak.

    Na meg a masik fo tema a mediaban, hogy eleve leszbikusoknak nem is kene megengedni a lombikot.

    Kivancsi lennek akkor is mindenki ennyire ellenseges lenne a parral szemben, ha tortenetesen nem egy leszbikus, hanem egy hetero par donteset nem vette volna az orvos figyelembe.

  • 2008.07.26 09:11:45szövetszöcske

    Ja, a poszt szerintem troger, most nemrégen volt homokos vita, azér is kár volt. Egyébként meg lehet abból az aspektusból is nézni a dolgot, hogy megpróbáltak valami menő nőgyógyász kőgazdag biztosítójából kihúzni némi pénzt valami álindokkal amit valami ilyen álindokokra specializálódott ügyvéd talált ki , a zsét meg valószínűleg úgyis a kölykökre költöttek volna aztán annyi, kis szódával elmegy.

  • 2008.07.26 09:19:45Cheyenne

    szövetszöcske



    Hallod, neked van valami szofver a gépeden, hogy ha leírják a neved, akkor riaszt, vagy nullahuszonnégyben félig leeresztett szemmel a gép előtt ülsz, mint (plüss)pók a hálójában?



    Egyébként nem, nem volt beszólás, azzal arra várok, hogy írjál valami jó közhelyes kulimászt, akkor fogok lecsapni.

  • 2008.07.26 09:29:08szövetszöcske

    Még most tölt a bullshit-generátort, mer egyébként olyan kőostoba vagyok, hogy amíg ez el nem indul, addig nem mennek a közhelyek. Na nem baj, addig olvasgatom mások magvasabb hozzászólásait...

  • 2008.07.26 10:07:02spoilsport

    Magyarországon (tudtommal) minden ilyen beavatkozás előtt papírt íratnak alá, hogy a páciens tudomásul veszi, hogy a meddőségi kezelés követketében többes terhesség fordulhat elő. Furcsa, hogy Ausztráliában ez nem így van!

  • 2008.07.26 11:21:18Dr. Han Fastolfe

    plussbirka: nem, baromira nem így van. Nyilván az egyik kicsit femininebb a másik kicsit maszkulinabb, de ez pont azért nincs így, mivel nem az ellenkező nmeet keresik a máskban hanem az azonost.

  • 2008.07.26 13:07:40másutt

    plussbirka:

    en ismerek kozelrol leszbikus part, ferfi homoszexualisokat is.

    tobb mint 3 homoszexualis hazaspart is ismerek.

    voltam tanu homokos eskuvon. :D



    es nincs olyan, hogy egyikuk a "ferfi", masikuk a "no".



    a tarsadalomban nagy a szoras: vannak "noiesebb ferfiak", "ferfiasabb nok", stb. ez a homokos parokon belul is igy van.

    (hetero noben is van olyan, aki meccsre jar es tud autoban olajat cserelni, es boldog feleseg, anya, stb)

    van olyan leszbi par, ahol mindketten eleg ferfiasak, de olyan is van, ami eleg extrem, es az egyik "lanyosabb".



    pl. leszbi eskuvokon van, hogy mind2 fel eskuvoi feher ruhat vesz fel, van, hogy mind2 oltonyt, es van, hogy fele-fele.

  • 2008.07.26 13:26:28plussbirka

    tanultam ismet. koszonom.

  • 2008.07.26 14:10:31Szelíd hangorkán

    Ez de undorító dolog. Mindkét gyereket elvenném tőlük, aki a saját gyerekében csak azt látja, hogyan tudna milliókat leszakítani általa, az nem jó szülő... Undor és fertő.

  • 2008.07.26 14:23:21Blogger Géza

    Hogy itt mennyi buzereáns és látens buzeráns van, aki úgy gondolja, hogy egy gyerek ugyanolyan feltételekkel fog felnőni, ha állandóan azt kell magyaráznia, hogy miért van 2 anyukája, és egy apukája sem, vagy fordítva! Most tök felesleges idekeverni az alkoholizust, miért, egy homokos nem lehet alkoholista? Röhej. Egyébként a homoszexuálisok gyakrabban szenvednek lelki betegségektől, lesznek öngyilkosok, hiszen néha még saját maguk sem képesek feldolgozni perverziójuket, nemhogy a környezetük. Egyébként gyakrabban pedofilok is. (Egyik perverzió vonzza a másikat.) Már csak ezért sem lenne szabad örökbe fogadást lehetővé tenni és mesterséges megtermékenyítésben részesíteni őket.

  • 2008.07.26 14:40:23B-

    Blogger Géza: a heteró pasik meg büdösebbet és gyakrabban finganak, büfögnek.



    Természetesen az állításomat tudományos vizsgálatokkal és statisztikákkal fogom alátámasztani - amint Te is a tiédet (különösen a pedofilosat, lécci, lécci).

  • 2008.07.26 14:49:54B-

    Egyébként én sem értek egyet a perrel, bár az igaz, hogy az ikerterhesség rizikós (ismerettségi körünkben sajnos több olyan eset is volt, ahol az egyik baba sérült :-( az egyik családnál egyenlőtlen fejlődés miatt korábban meg kellett indítani a szülést, és végül az egyik baba súlyosan fogyatékos lett).



    Egyébként úgy tudom, most már Magyarországon is igyekeznek csökkenteni a beültetett embriók számát az ikerterhességek kockázata miatt.



    Nekem is van homo pár ismerősöm, akik gyereket nevelnek, és simán rájuk bíznám a sajátomat is, ha úgy hozná a sors.



    Az az érdekes, hogy ha úgy teszik fel a kérdést, hogy fogadhassanak-e a melegek örökbe gyereket, akkor az ember elmereng, hogy hatások, kirekesztés stb, de ha az a kérdés, hogy "Peti és Laci", akiket ismersz jó szülők lennének-e, akkor már egészen más szempontok alapján mérlegelsz.



    A homoszexuálisok nem alkotnak homogén (haha)közösséget, és szerintem nem a szexualitásuk az, ami a legjobban meghatározza őket.



    Egyébként háborús időkben gyakori volt, hogy valakit 2 vagy több nő neveljen, mondjuk apuka meghalt a fronton a nagynéni meg a házasolandú korú férfiak számának radikális megcsappanása miatt nem tudott férjhez menni. Ez a jelenség mindig is volt. "Csonka család" is: a pasik a háborúban meg a veszélyes munkahelyeken haltak, a nők szülésben, és mindenki járványokban.



    Figyeljétek meg pl, hogy egyetlen olyan Moliere-darab sincs, ahol az apa a gyermekei anyjával élne együtt. Mindig kb a gyerekeivel egykorú mostohaanyuka van. Azért ez sokat elmond arról szerintem, hogy mennyire modern gondolat a "csonka család" meg az újraházasodás.

  • 2008.07.26 16:46:25hallohallo

    B-, teljesen egyetértek.

    és pont ma olvastam egy jó kis írást, angolul, itt

    community.feministing.com/2008/07/my-two-moms.html

    az a címe, a két anyukám. az írónak két anyukája van - nem, nem leszbikus házzasság, hanem a szülei elváltak és aztán mindkét szülő újraházasodott. ezt vonja párhuzamba azzal, hogy a húga viszont nővel él együtt, így az unokaöccsének is két anyukája van. pont, mint neki. és amíg szerető családi légkör van, nincs ezzel semmi gond. sőt, szerinte az, hogy sokféleség és sok egyéniség és sokféle minta van valaki körül, az segíti a társadalomba való beilleszkedését.

    a kommentekben meg hasonló példát ír valaki, neki szintén elváltak a szülei, az édesanyja újra férjhezment, így lett két apukája, viszont az anyukája valami úton-módon kikerült az életéből. és most két apukája van. ilyenkor persze nem problémázik senki sem ezen.

  • 2008.07.26 16:55:03cozumel

    Magyarorszagon harom vagy annal nagyobb szamu tobbesterhesseg eseten lehet redukciot kerni.

    Ikrek eseten nem, hiszen az ikerterhesseg veszelyei ma mar igen jol kezelhetok, az ikrek mintegy 90% ugyanis a 33. het utan szuletik.



    Ezzel szemben a harmasikrek szinte MIND megszuletnek a 34. hetig, a negyesikrek pedig a 30. hettel bezarolag.



    Szoval az ikrek es a harmas/tobbes ikrek kozt lenyegesen nagyobb a riziko.

  • 2008.07.27 09:54:36Délibáb

    csmilkos

    > Remélem itt sohasem lehet majd homoszexuálisoknak gyereke. Minden pszihológus egyetért abban, hogy a csonka családban felnövekvő gyerekek hatalmas hátrányban vannak az miatt, hogy nincs előttük egy egészséges apa, vagy anya kép, ez kihat az egész életükre.



    Nagyon helyes, akkor minden elvélt szülőtől vegyék el a gyereket, és fogadják őket örökbe olyan családok, ahol van apa és anya is, nem? kérdés, hogy két apa vagy két anya okozza-e a nagyobb kárt, vagy a nevelőintézet.



    Lombiknál ált. tényleg több embriót ültetnek be, és abból valamennyi megmarad. Nem hiszem el, hogy nem tájékoztatták a szülőket pontosan, hogy hogy megy ez, és később sem tűnt fel, hogy ikreik lesznek. Tudtommal ha túl sok (pl. 3+) baba indul fejlődésnek, szóba is kerül, hogy egyiket elveszik, a többi érdekében.



    Ráadásul aki a lombikig eljut, kétségbeesetten akar gyereket. Kicsit nevetséges, ha egy ilyen ember utána reklamál, hogy a kettő viszont neki túl sok.



    Megpróbáltak pénzhez jutni, szerencsére nem jött be.

  • 2008.07.27 10:16:32Starlark

    "csmilkos

    Remélem itt sohasem lehet majd homoszexuálisoknak gyereke."



    Mi akadályozhat meg akár idehaza is két leszbikust hogy gyereke legyen?



    Nem tudom hogy megy ez a lombik programnál de gondolom nem kell házassági anyakönyvit lobogtatni hozzá, vagy psziho tesztet tölteni...



    Azokkal értek egyett akik szerint ennél sokkal rosszabb "szülőknek" lehet mindenféle gond nélkül gyereke, de ők beleférnek abba csodálatos családképbe...



    A per pedig szerintem is csak arra ment ki hogy húzzuk le jól anyagilag a dokit.

  • 2008.07.27 10:52:17monsterwoman1

    Starlark!

    De igen, mindkettőt kell lobogtatni! Illetve élettársaknál jegyzői igazolást.

    Pszicho teszt is van.

  • 2008.07.28 17:15:57Pandita

    Elnézést, ha olyat írok, amit már más is előttem, DE

    Sokan összetennék a kezüket, ha akár mind a kettő, vagy három megmaradna, csak maradjon már meg!!!

    Ez a két ribanc meg azért perel, mert ők csak egy gyerek "költségeire" készültek? Nekik csak egy tétel a büdzsében az a gyerek, vagy mi?

    El kéne venni tőlük mindkettőt, legyen annak gyereke, aki nem perel érte, és nem akarja cigányok módjára mással megfizettetni a felnevelését.

    Elnézést, de most pár napon belül több gyerek-témájú sztori is a nyakamba szakadt innen-onnan, úgyhogy most kibuggyant a hócipőm.

  • 2008.07.28 17:18:05Pandita

    Akinek csak úgy magától lesznek ikrei, kit perelhet a nagyobb költségekért, kéremszépen? A génjeit? :)

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta