SZÜLŐSÉG

Abortusztabletta fél óra alatt rendelhető az interneten

2008. július 25., péntek 13:30

Fél óra sem kell ahhoz, hogy az interneten megszervezhesse a terhes nő az abortuszát. A körülbelül tizenhétezer forintért kínált tabletták az esetek nagy részében megszabadítanak a nem kívánt terhességtől. A mifepristone-pirula használata után viszont erős vérzés léphet fel vagy az abortusz nem sikerül teljesen, az esetek 11 százalékában orvosi műszeres befejezésre van szükség. Eddig 11 nő vesztette életét a tabletta miatt, de még mindig forgalomban van.



A cég csak olyan országba szállítja a gyilkos készítményt, ahol az abortusz nem engedélyezett. Feltétel továbbá, hogy egy órán belül elérhető legyen kórház vagy elsősegély-hely és a terhesség ne legyen idősebb kilenc hetesnél. Ha a nőnek spirálja vagy szexuális úton terjedő betegsége (chlamydia, gonorrhea) van, nyilatkozatot kell tennie, hogy mindenképp elmegy az orvosához, mielőtt bevenné az abortusz-tablettát.

A leírás szerint a nőnek először a Mifepristone-t kell bevennie, majd 24 óra elteltével a Misoprostolt. A tabletta hatóanyaga a RU 486-os vegyület, amelyet 1988-ban engedélyeztek Franciaországban. A szer kémiai-biológiai hatásaiban a terhesség fennmaradásában jelentős szerepet játszó progeszteronnal megegyezik, azonban élettani hatása azzal éppen ellentétes: a sejtek ingerlése helyett bénítja azokat. Kísérleti alkalmazását Olaszországban egyszer már leállították, miután egy nőnél, aki hazavitte a mifepristone-t és nem a kórházban használta, súlyos vérzés lépett fel.

A British Journal of Obstetrics and Gynaecology című orvosi folyóirat munkatársai megkérdeztek négyszáz, a neten vásárló nőt. A felmérés szerint 11 százalékuknak sebészi beavatkozásra volt szüksége a gyógyszer használata után, vagy a nem teljes abortusz, vagy az erős vérzés miatt, írja az MTI. A Mifepristone nevű szertől eddig 11 terhes nő halt meg.

Egy orvosi honlap szerint a mifepristone-t kizárólag klinikán és a 7. hétig szabadna alkalmazni, mivel a beavatkozás után az esetek 4-5 százalékában erős vérzés tapasztalható. A mifepristone bevételét követõen általában 48 órával történik a misoprostol alkalmazása. A misoprostol adása után néhány órán belül alhasi „görcsök", vérzés jelentkezik, amelynek kíséretében általában teljesen kiürül a méh tartalma.

A webshop leírása szerint az esetek mindössze két százalékában nem sikerül teljesen az abortusz és műszeres befejezés szükséges. Egy százalék az esély arra, hogy a terhesség nem szakad meg a szer hatására. Az alkalmazás után fellépő erős vérzésre is rámutatnak, de az előfordulás gyakoriságáról nem tesznek említést.

Miután a terhességétől megszabadulni kívánó nő elfogadja a feltételeket, már csak fizetnie kell, amelyet adománynak neveznek: minimum 70 eurót kell befizetnie a tablettákért cserébe, a honlap szerint a pénz egy nonprofit szervezeté lesz.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.07.25 21:17:16yukikoka

    Leky, én is emelem kalapom előttetek, és remélem, van (lesz) valahol egy nagyon szerencsés baba, aki hozzátok kerül:)



  • 2008.07.25 21:17:54míramira

    Én mielőtt terhes lettem 17 évig balettoztam.

    Mindig úgy képzeltem hogy majd ha elérem hogy FŐ FŐ balerina leszek utánna jöhet a gyerek.

    Nem baba nem kicsi baba "gyerek"

    nem tudtam mit jelent.

    Aztán szerelmes lettem kezdődött a dolog hogy nagy kajálások este együtt és jödtek a kilók.

    178cm magas voltam és 54 kg.

    Mikor elértem az 58-at nagyon csúnya hangnembe beszélt velem a tanárom mondván hogy ilyen dagadtan mit keresek itt.

    valami nagyon büdöset éreztem mikor kijödtem az irodából.

    Összeszedtem a holmimat a szekrényemből elköszöntem az akkori életemtől.

    Kint megint büdös volt otthon még büdösebb.

    Aztán másnap kezembe volt egy új élet kezdete.

    Terhes voltam .Azért voltak a kívánós vacsorák hízás bödi szagok.

    Azóta nem táncoltam soha,.

    Illetve egyszer csináltam egy pillanatra hasonlót de az anya mitttt csinálsz ra abba hagytam.



    Soha nem tudtam volna megbocsájtani ha elveszítem a kislányomat a fogyókúrám miatt.

  • 2008.07.25 21:20:09yukikoka

    Leky, a gólyahír egyesületről én is sokat hallottam már, ők pont az újszülött gyilkosságok (és gondolom a művi abortuszok) ellen küzdenek oly módon, hogy nem sütik rá a skarlát betűt a bajba jutott nőkre.

    De ahhoz, hogy jelentkezzetek náluk, el kell végeznetek a megfelelő képzést (alkalmasságvizsgálat, tanfolyam), és persze kell egy nagy adag mák is, hogy összehozzanak benneteket egy olyan várandós nővel, akivel aztán vévigélhetitek a babavárást és a szülést, és aki nyilván fájó szívvel, de legalább jó helyen tudhatja a gyermekét.

  • 2008.07.25 21:38:43yuyu79

    a honlapjukon az van, hogy csak azok jelentkezhetnek, akiknek legfeljebb 1 gyerekük van és max 42 évesek :-( Miért? Gondolom persze így is sokan várnak babára...

  • 2008.07.25 21:39:00míramira

    hát ez nem ilyen egyszerűű

    anyukámék végig csinálták tuti háttérrel lakással.

    nem sikerült.

  • 2008.07.25 21:42:16yukikoka

    Míramira, tényleg nem egyszerű.

    Akkor könnyebb, ha mindegy a gyerek kora, származása, neme stb, de a legtöbben újszülöttet, vagy legalábbis csecsemőt szeretnének, lehetőleg egészségest. A gyermekotthonok meg dugig vannak:(

  • 2008.07.25 21:48:16Autosave

    Kedves Tünde,



    Ezt a mondatot igazán elmagyarázhatnád nekem, ha nem gond.

    "A szer kémiai-biológiai hatásaiban a terhesség fennmaradásában jelentős szerepet játszó progeszteronnal megegyezik, azonban élettani hatása azzal éppen ellentétes: a sejtek ingerlése helyett bénítja azokat."

    A biológiai és élettani hatás különbsége mit is jelent egy antiprogeszteron szernél?

    Másrészt, a ténylegesen progeszteront tartalmazó Rigesoft-ot/Escapelle-t miért tarják itthon és külföldön abortusztablettának, amikor teljesen más a hatásmechanizmusa?

    "Nem vagyok fogorvos, csak egy lelkiismeretlen családapa..."

  • 2008.07.25 21:51:59míramira

    Anyáék pont egy prolémás babát választottak cigány és kétnemü baba.

    kisfiú de mégis kislány volt belülről.

    de később affelé műtik amelyre inkább állnak a dolgai.

    gyönyörű kisfiú volt.

  • 2008.07.25 21:53:21szaszuke

    beavereater:



    :-))))))))

  • 2008.07.25 21:53:34leky

    A tűrőképességünket mostanában éppen tíz év körüli gyerekeken teszteltük, és a közös gondolkodásunkat éppen egy, egyik leányomra kísértetiesen hasonlító (gyönyörű, persze, mi lehetne más...) nevelőintézeti kislánnyal való megrendítő találkozás indította el.

    A "kész" árvaházi gyerek biztosan nagyobb megpróbáltatás, de (sajnos) nagyon is kézenfekvő.

  • 2008.07.25 22:05:44yukikoka

    Míramira,

    álhermafrodita baba? És mi lett vele, miért nem sikerült a szüleidnek az örökbefogadás?



    Leky, ez esetben még inkább csodállak benneteket. Sok sikert!

  • 2008.07.25 23:14:59Dr. Han Fastolfe

    Bájos, hogy az abortusz kapcsán mindig előkerül a "szemét férfiak" téma...

    Egyet azért szögezzünk már le: a terhességhez két fél kell. Ha a férfi nem hajlandó felhúzni (jó nagy barom az ilyen, nem vitás) akkor a nő mondhatja akár azt is: ÍGY nem. Ha a NEM ellenére a férfi mégis, akkor azt erőszakos nemi közösülésnek hívják. Ha a nő nem modja, hogy nem, akkor viszont a nem kívánt terhességben a nő is felelős, nem?

    Akik kategórikusan kijelentik, hogy az abortusz gyilkosság, azok - csak gondolati szinten - játszanak el a gondolattal, hogy a lányuk mondjuk 13-14 évesen élete első szexuális élménye során (minden felvilágosítás, tanítás, tanács stb ellenére) mégiscsak terhes lesz. Vagy ne adj isten: megerőszakolja valaki az utcán.

    Szvsz könnyű azt mondani, hogy inkább szülje meg és adja örökbe, de aki végicsinált már egy terhességet az szerintem tudja, hogy ez nem ilyen egyszerű.

    Van abban valami perverz, hogy férfiként érvelek nőknek az abortusztilalom ellen, de akkor is ez a véleményem.

  • 2008.07.25 23:40:30nyuszómuszó

    Dr HF: Oké, belegondolok.. szörnyű lenne..



    DE ez nem annak a függvénye, hogy mi a háttér, nem attól nem lesz gyilkosság, hogy jó numera volt-e vagy sem..



    És biztosan rábeszélném a 13(és jöval több is) éves lányomat az abortuszra, és elvetetném az erőszakolt babát..



    és GYILKOSSÁGNAK tartanám, és együtt kéne élnem vele..



    Amúgy épp írni akartam, hogy köcsög a pasi, aki nem hajlandó gumit húzni, de az a nő, akit meg belemegy, az hülye, és ne sírjon, pont ugyanannyira felelős..

  • 2008.07.25 23:41:30Békanőci

    Dr. Han Fastolfe, ismét beelőztél!

    Az én véleményem is az, hogy az együttlétbe a nő beleegyezése is kell. Ha nem akarom gumi nélkül, de a pasas nem öltözik, akkor nincs akrobatizálás.

    Ha pedig nagyon akarja ezt a nyuszkát, akkor majd felveszi és lesz móka.

    Ha nem veszi fel, és kényszerít(tudva, hogy ab-ellenes, de szép szóval-kényeztetéssel elcsábítható vagyok), akkor rájövök, hogy nem tudom mit keresek mellette, és előbb-utóbb másképp akarom élni az életem...

    Ennyi.

  • 2008.07.25 23:54:26leky

    Dr. HF: NAGYON kevés az olyan kiegyensúlyozott kapcsolat, ahol a nő ugyanolyan szabadon mondhatja, hogy védekezés nélkül (vagy egyáltalán) nem, mint amilyen szabadon a férfi mondja, hogy igen. A kiegyensúlyozott párkapcsolat és a rohadék magyar joggyakorlat által is elismert nemi erőszak között nagyon széles a skála, amelyen belül a nő nem dönthet teljesen szabadon akkor sem, ha helyén van az esze. A férfiak aktus utáni mocsoksága pedig nem ismer határt. Családsegítők, pszichológusok erről valószínűleg alaposabban tudnak beszámolni. Az egész családon belüli erőszak témának is nagyon finomak az árnyalatai.

    Nyuszómuszó, egyetértek (magammal is), az AB attól függetlenül az élet elvétele, hogyan fogant a gyermek.

    Nem tudok belegondolni. Nem megy.

  • 2008.07.26 00:04:38Dr. Han Fastolfe

    leky: szerintem abban nincs vita közöttünk, hogy a családon belüi erőszak egyik formája az, amikor a nő nem mer nemet mondani ezért inkább hagyja megtörténni azt, amit egyébként nem akar. Abban sincs szerintem vita közöttünk, hogy a magyar jogrendszer ezt nem kezeli és ez súlyos mulasztás, amin minél hamarabb változtatni kell.

    Az élet elvétele súlyos vád, nem hiszem, hogy mondjuk a lányodat is gyilkosnak tartanád adott helyzetben.

    Az, hogy 2 sejt együtt már élet-e vagy még csak egy biológiai folyamat túlságosan összetett és ismeretlen folyamat ahhoz, hogy fekete-fehér alapon megítéljük. Ez vallási, morális, világnézeti, politikai, biológiai, etikai és még a jó isten tudja, milyen szemszögből nézve máshogy néz ki.

    Szerintem annak, hogy egy nő az abortuszt választja sok esetben olyan motivációi is lehetnek, amelyeket más ember nem tud és nincs is joga, hogy elbíráljon. Szerintem egy nőnek nem lehet komolyabb, súlyos döntése az életében, minthogy abortuszra menjen-e vagy sem. És az is tény, hogy senkinek nincs joga meghozni a döntést helyette, az ő feje fölött, mint ahogy nincs joga ítélkezni sem felette.

    Szerintem a polgárosodás, az önrendelkezés, a szabadságjogok egyik mérföldköve az, ha egy jogrendszer elismeri a nőnek (embernek!) a saját teste feletti rendelkezésének jogát.

    A morális ítélkezés meg mindenkine joga, viszont elvárható, hogy ezt fekete krétával a kéménybe írja, ne pedig a fejére olvassa olyannak, akihez semmi köze.

  • 2008.07.26 00:56:51leky

    Dr. HF: 'az élet kioltása/elvétele' definíciót éppen én vezettem be a ’gyilkosság’ helyett fentebb. Pontosan azért, mert undorítónak találnám legyilkosozni azokat az anyákat, akik véleményem szerint túlnyomó többségben áldozatok, mégpedig jellemzően férfiak (ja, és rettenetes nagymamák stb.) áldozatai, akik lelki sebeiket egész életükön át hordozzák. Ha már, akkor leginkább utóbbiakat tekintem gyilkosnak és nem az ilyen helyzetbe került anyákat.

    Az élet kioltása objektív dolog akkor is, ha igazságérzetünk helyesnek vagy elfogadhatónak tartja. A téma közelében maradva: egy lánya / húga megerőszakolóját meggyilkoló apát / fivért nem tudok elítélni akkor sem, ha a jogrend szerint - objektív okokból - gyilkos.

    Az élet kezdetének kérdésében valószínűleg nem fogunk egyetértésre jutni, emiatt abban sem, hogy véleményem szerint az abortuszról való döntés nem azonos a saját test fölötti rendelkezéssel, ugyanis egy másik élő test is szóban forog. Az 'élet kioltása' fogalom használata ezért véleményem szerint ténymegállapítás, nem ítélkezés.



    Négy lányom van, elhiheted, hogy a kérdés számomra nem csupán íróasztali okoskodás tárgya. Ezért - meg az ezen posthoz írt korábbi bejegyzéseim miatt is - remélem, elhiszed, hogy nem ítélkezem, legalábbis semmiképpen nem az AB-t választó (arra kényszerülő) anyák fölött.

    Az, hogy felelős vagyok a lányaimért nagykorúságukig (és hidd el, tovább is, a halálomig vagy erőim elvesztéséig - és a fiaimért is persze), nem azonos az ítélkezés jogával. Ítélkezésre EGYÁLTALÁN nincsen jogom. A felelősségem pedig nem azonos a helyettük való döntéssel.

    Gondolhatod, hogy lesz néhány komoly beszélgetésünk velük e kérdésben, és csak remélni tudom, hogy éles helyzetben nem lesz erre szükség.

  • 2008.07.26 02:53:00mókus

    azok kedvéért mondom, akik harciasan az abortusz mellett érvelnek (de tudatlanok), hogy az egyik ismerősöm 550 grammal született a hatodik hónapban és életben maradt!



    Az ikertestvére, aki 50 grammal könnyebb volt, sajnos nem élte túl, de ő igen!



    Szóval ti csak ne jelentsétek ki, hogy szerintetek kinek van esélye és kinek nincs, hiszen ez a fiú is megszületett és már 30 éves!!



    Ja, és go, leky, go!!

  • 2008.07.26 08:00:35Cheyenne

    Valaki meg a kommentek elejen jelezte, hogy biztos, hogy el fog menni az egesz az ezerszer szetcsocsalt abortuszvitaba. Milyen, milyen igaza volt!!!! Mindig van egy-ket uj onjelolt harcos, aki eredetinek hitt, valojaban izzassagszagu, masok altal ezerszer szet- es osszelapatolt ervekkel harcol pro es kontra.

    Nem erzik a harcosok, mindket oldal harcosai, hogy a vilag mar asitozik korulottuk, szerencsere lassan eljut odaig, hogy megszokja, hogy mindig van egy ket kobor peldany, aki fekapja a mar zoldes csontot es ragogat rajta egy cseppet, cincaljak, csaholnak kicsit, szinte mar hozzatartozik a kornyezet hangjaihoz, az ember szinte eszre sem veszi mar.

  • 2008.07.26 09:06:22nyuszómuszó

    Két sejtről tényleg lehet moralizálni, DR HF, de mire az abortusz megtörténik, _legkorábban_ a hatodik hét környékén, a baba szíve ver, és mozog, az itt említett 24. hétbe meg belegondolni is szörnyű:( bár a 6. hónap szélsőséges, de sok-sok abortusz a protokoll csűrése-csavarása/ az anya halogatása okán szépen a második hónap végén, harmadik elején történik..



    És az már nem egy sejtcsomó, ahjogy mondtad.. Amit említettél, olyan fejlődési szakaszban nincs abortusz, mert még nem is észlelték a terhességet..



    Cheyenne, szerintem tök kultúrált eszmecsere folyik..

    Mivel a blog olvasói cserélődnek, a szerkesztők jogosan dobják fel újra és újra ugyanazokat a témákat.. különben maradna a bulvár.. akkor meg azzal volt a baj..

    Nem volt még egy fröcsögős hozzászólás sem, és ha már kint a poszt, és böki a szemed, ne nézegesd, de attól még ott van, ennyivel akár hozzá is szólhat, aki akar:)

  • 2008.07.26 09:16:06Cheyenne

    nyuszókámédes, ugyanarról beszélünk, pont ugyanarról. Csak máshogy.

  • 2008.07.26 09:21:20plussbirka

    a vitanal nagyobb problema, hogy a cikk eleve bena, emigyen egy epito vita nem tenne neki rosszat. amde az igazi es aldemagogok okoskodasaitol ments meg uram minket!

  • 2008.07.26 11:24:20Dr. Han Fastolfe

    Leky: így már OK, alapvetően egyetértek, a moralizálásba pedig nem érdemes belemenni, mivel teljesen szubjektív.

  • 2008.07.26 13:59:13méregzsák

    Az ember sok mindenen elgondolkodik, amíg nem lesz egyszer terhes. Aztán látja a szívcsíra lüktetését az UH-n, majd egy órával később egy vérrög közepén a sejtcsomót a vécépapíron. És nem tudja, hogy élet volt-e, vagy sem, de piszkosul fáj, hogy elment. És még mindig nem tudja, hogy ellenezze, vagy sem...

    Aztán telnek az évek, az ember ott ül a genetikussal szemben, 23. hetes terhesen, és közlik vele, hogy előzetes eredményt kérnek az amniocentézisnél, mert ha gond van, a 24. hétig még elveszik. És közben ficánkol a baba... Hol a határ?

    Értelmetlen vita, nincs objektív igazság, csak hit van, és szabad világ, ahol mindenki a hite szerint cselekedhet.

  • 2008.07.26 14:03:09míramira

    30 évvel ezelőtt áruld el légyszi hol tartottak életben ekkora babát?????

  • 2008.07.26 14:04:33míramira

    Méregzsák én is így gondolom,de nem tudtam megfogalmazni.

  • 2008.07.26 15:15:12mókus

    míra: szóval szerinted hazudok?



    volt már akkor inkubátor, ahogy uh is (mert én is közel harminc vagyok), csak az uh-t például nem mindenkinél vetették be, mert ritkaság volt



    azért kösz a bizalmat..

  • 2008.07.26 15:25:23B-

    Lehet rám követ dobni, de ha én meg akarnám szakítani a terhességemet (bár ilyen egy darabig nem lesz, mert még minimum egy, esetleg kettő babát tervezünk, de ki tudja, mit hoz a jövő) vagy ha a most 15 hónapos kislányom 16 évesen terhesen "állítana haza", én minden követ megmozgatnék (értsd: mélyen a zsebembe nyúlnék), hogy orvosi ellenőrzés mellett tablettával szakítsák meg a terhességet. (Persze nyilván ha a gyerekem meg akarná tartani, akkor mellé állnék, de nem tartom valószínűnek, hogy ezt akarná).



    Lehet, hogy ez durván hangzik, de szerintem ez a valóság.



    Van olyan élethelyzet, amikor az ember megszakítja a terhességét. És ekkor szerintem botrányos, hogy küretet kell végezni, amikor a tabletta biztonságosabb.



    Ezzel együtt nem szeretnék abortuszt, mindig felelősen védekezve éltem nemi életet és a lányomat is ebben a szellemben szeretném nevelni. De úgy érzem, hogy jogom van az első néhány hétben megszakítani a terhességemet, ezt nem érzem bűnnek, nem érzem gyilkosságnak, nem érzem úgy, hogy a sejtcsomó gyerek lenne, és nem érzem jogosnak, hogy azért, mert a férfiak nem tartják kívánatosnak, hogy a nők túl "szabados" nemi életet éljenek (tehetnek egy szívességet), a méhembe turkáljanak közben, amikor ezt sokkal kíméletesebben is el lehet végezni.

  • 2008.07.26 15:27:29B-

    Egyébként én úgy tudom, hogy Magyarországon is megszakíttathatod a terhességedet, ha kiderül, hogy Down-szondrómás. Hányadik héten szűrik? A 20-on. Mikor jön meg az AFP? Szerintem később.

    Emlékezzetek druantiára, akit "megnyugtattak", hogy majd úgy vezetik le az abortusz célú szülést a huszonvalahanyadik héten, hogy biztosan ne maradjon a baba életben :-(((

  • 2008.07.26 15:40:57yuyu79

    Az AFP-t szerintem a 16-t héten szűrik, de kb 3 hét sok helyen, mire megjön az eredmény...

  • 2008.07.26 15:51:50yukikoka

    Az Autosave által kifogásolt mondat a cikkben valóban zavaros, remélem, nem a webshop tájékoztatójának szó szerinti (és hiteles) fordításából ered, mert akkor az egészet megette a fene. Ha ilyen információk állnak rendelkezésre a tablettát beszerző nők számára, akkor el tudom képzelni, mennyire helytállóak az utólagos orvosi beavatkozást igénylő komplikációk számára vonatkozó adatok.



    Szvsz ha a tabival orvosi kontroll mellett el lehet kerülni a küretet, akkor indokolt a legalizálása, függetlenül attól, hogy mit gondolnak a tisztelt szakértő urak a nők nemi életéről (ezúton hívnám fel a figyelmüket arra a cseppet sem elhanyagolható tényre, hogy a szabados nemi életet a nők többnyire férfiakkal folytatják, illetve ha nem, akkor ott nem is áll fenn a teherbeesés lehetősége). Nem azért, mert én helyeslem az abortuszt, vagy nem tartom erkölcsileg hmm. nehezen elfogadhatónak, de a realitások talaján maradva, ha egyszer legális (tetszik vagy nem), akkor igyekezni kell a lehető legkorábban, a lehető legkisebb mértékű testi-lelki károsodással végrehajtani. Nem szeretném, ha na adj isten valamelyik lányomnak (illetve tulajdonképpen bárkinek) baja esne amiatt, hogy ilyen szert fél óra alatt be lehet szerezni az internetről, és orvosi közreműködés nélkül megszakítható vele egy nem kívánt terhesség.

    És tekintve, hogy ez a tabletta csak kora terhességben alkalmazható, nem tartozik ide az angol szabályozás, meg a mittudoménmi, mert szerencsére nem 20 hetes magzatok abortálására való ez a szer ( a magyar jogszabályi hátteret is érdemes megnézi, bizonyos esetekben a 24. hétig itt is elvégeztethető a beavatkozás, igaz, nem anyuka kénye-kedvére, hanem súlyos károsodás stb. esetén - de végül is ez sem releváns info a tabival kapcsolatban, bocs az offért)

  • 2008.07.26 16:55:39hallohallo

    itt van egy átfogó cikk az abortusztablettával kapcsolatban:

    www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=14017

    idemásolom a legutolsó bekezdést, mert nagyon tanulságos:

    Ausztriában hat és fél éve hozzáférhető az abortusztabletta. Christian Fiala olyan klinikát vezet Bécsben, amely családtervezéssel, sürgősségi fogamzásgátlással foglalkozik. Tablettával és hagyományos sebészi módszerrel is végeznek abortuszt, rendszeresen érkeznek ide nők Magyarországról is. Fiala elmondta, hogy náluk is voltak ellenérzések a tabletta bevezetése idején, de korántsem volt akkora vihar, mint nálunk. Nem érti, miért tartják vissza a magyar nőktől ezt a fontos szert. Szerinte a férfiak egy percig sem tolerálnák, ha hasonló helyzetet kellene elviselniük. Elfogadhatatlannak tartja azt az érvelést, hogy a tabletta bevezetésétől felelőtlenebbül viselkednének a nők az ágyban. Kiemelte, hogy az abortuszok száma Hollandiában a legalacsonyabb. Szerinte ez azzal van összefüggésben, hogy a nők itt rendelkeznek a legnagyobb szabadsággal. Adatai szerint azokban az országokban, ahol a tablettát bevezették, nem emelkedett a terhességmegszakítások száma. Botrányosnak tartja, hogy a legtöbb nyugat-európai országban már alkalmazott módszer nem hozzáférhető Magyarországon. Kiemelte, hogy a tablettát az Egészségügyi Világszervezet (WHO) nélkülözhetetlen gyógyszerként tartja nyilván, sőt kifejezetten javasolja a tablettás megszakítást a műszeressel szemben.

  • 2008.07.26 18:20:40yukikoka

    Köszi, Hallohallo.

    Az abortuszok száma szerintem sem a sebészi útnál kevésbé kockázatos tabletta bevezetése miatt emelkedik vagy csökken. Alapvetően a felvilágosítással van baj, illetve a szexuális kultúrával (?) Vannak persze nők, akik a terhességmegszakítást védekezési módszernek tekintik, és gyakran "folyamodnak" ehhez, de azért szvsz a többséget szerencsére egyáltalán nem nyugtatja meg a tabletta vagy bármilyen más eszköz elérhető volta, és elsősorban a nem kívánt terhesség megelőzésére törekszik (ami természetesen a férfiak felelőssége is). Sokan vannak, akik számára a művi ab. nem alternatíva az erkölcsi elveik miatt, ők akkor sem választják ezt az utat, ha a sarki fűszeresnél is lehet majd tabit kapni. Aki pedig adott helyzetében ezt tekinti megoldásnak, az úgyis keresztülviszi, akkor már tegye orvosilag ellenőrzött körülmények között, kevesebb kockázattal (és tök mindegy, hogy én vagy más magunkban mit gondolunk róla)



    Más kérdés, hogy én pl. nem kívánnék a tabletta adta "lehetőséggel" élni, de nem gondolom, hogy mindenkinek az én erkölcsi elveim szerint kell élnie.

    A tabi sok esetben biztonságosabb, mint a műszeres befejezés (lásd a méhperforáció miatt a héten elhunyt fiatal nő), tehát én sem értem, miért ne lehetne alkalmazni, ha már egyszer a küret legális (pontosabban jogilag nem, csak de facto). A többi magánügy.

  • 2008.07.26 19:58:34cozumel

    En a szakmai kollegium allasfoglalasarol nem hallottam korabban, ha ez igy igaz, az gyomorforgatoan felhaborito :-(((



    Viszont ugy egy eve a Czeizel valami olyasmirol beszelt, hogy a tabletta azert nem elerheto Mo-n, mert senki nem vallalja a gyartasat/ behozatalat....regen volt, a reszletekre nem emlekszem, bocs.

  • 2008.07.27 12:20:17hallohallo

    cozumel, a forgalmazását nem vállalja senki, a fenti linkből idézem (de egy csomó helyen is fent van a neten a hír, kétéves dátummal, azóta síri csend):

    Bizonytalan, hogy a gyártó mikor talál forgalmazót. Rejtélyes, hogy az általunk megkeresett legnagyobb gyógyszerforgalmazó cégek - köztük olyanok is, amelyeknek profiljába beletartoznak különböző fogamzásgátló szerek - közül egy sem nyilatkozott. Már-már kikérve maguknak a kérdést, kijelentették, nem óhajtanak erről beszélni, mert üzletstratégiai titkot sértenének. Amikor azt kezdtük feszegetni, nem az áll-e a háttérben, hogy a cég imidzsét károsan befolyásolná egy olyan gyógyszer forgalmazása, amely komoly indulatokat kavarhat, kimérten elköszöntek, és letették a kagylót. Egyetlen forgalmazó gyógyszerész szakembere mondott néhány konkrétumot. Szerinte nem etikai kérdések miatt nem adtak még be törzskönyvezési kérelmet, hiszen a piac tele van etikailag kifogásolható gyógyszerekkel. Úgy véli, hogy nem látnak benne üzletet, nem hozna elég hasznot a forgalmazónak. Más szakértők azt mondják: a hálapénznek is szerepe van a késlekedésben. Azok az orvosok, akik hálapénzt szoktak elfogadni az abortuszért, nem érdekeltek a gyógyszer bevezetésében, mert egy műtéti beavatkozásért többet kapnak, mint egy gyógyszeres kezelésért.



    Az egészben az a furcsa, hogy miközben a gyártó forgalmazót keres, többen akár illegálisan is beszerzik a gyógyszert és már orvosi-szakmai kifogás sincsen, a nők mégsem dönthetnek arról, hogy nekik melyik megoldás okoz kevesebb szenvedést.

  • 2008.07.27 13:17:00Strici

    Örvendetes, hogy Tünde gyilkosozik. Éljen a tárgyszerű újságírás!

  • 2008.07.27 15:08:53eino.

    Strici, te ezt nem értheted. Amikor bárki, aki hivatásszerűen ír , és adott esetben az objektív újságírástól legalább annyira van, mint ide a Szaturnusz gyűrűi, akkor kiderül, hogy dejszen a Poronty egy blog, értse mán meg mindeki! Amikor meg kilométerekre bűzlik egy cikk a reklámtól, vagy a cím túl hatásvadász, akkor meg verjük a fejünkbe, hogy a kattintásszámból él a Poronty, és az újságírónak is meg kell élnie valamiből.



    Amúgy nem tudhatod, mennyire vette át Tünde ezt a cikket egy az egyben, lehet, hogy a ,,gyilkos" jelző nem is a sajátja. Onnan gondolom, mert egyszer egy aránylag részletes leírást olvastam a horvát kiutazásról, és kiderült, hogy átvett cikk, ráadásul nem az ügyben hivatalos honlapról. (Meg is szívtam, de úgy kell nekem.)

  • 2008.07.27 15:13:37eino.

    De azért az abortusztabletta sehogy sem hangzik jól. Mint ahogyan az abortusz sem. Művi abortusz mellett is született baba (nyomorék lett), vagy kellett újabb kaparást csinálni, mert nem volt teljes .



    Valami átmenet kellene a mostani ,bárki bármikor elvetetheti a zigótáját-magzatát' álláspont és a ,ha az anya beledöglik, akkor is hordja ki, mert ez adatott' között.

  • 2008.07.27 15:16:32kriszi

    Eino., szerintem Strici pontosan tudja, hogy a Poronty a kattintásszámból él ;)

  • 2008.07.27 15:21:20eino.

    Kriszi, tudom, csak ezeket a válaszokat kapja az ember, amikor valami miatt igénytelennek/idegesítőnek/komolytalannak stb. tartja a cikket. :)

  • 2010.06.21 16:49:12zooroo

    Kedves Tünde!Szeretnék kapcsolatba kerülni velled,ha adnál vallami elérhetöséget erre a telefon számra 30-8981144 ,már sajnos a 24.órában vagyok

  • 2010.06.21 17:13:01barnslig

    zooroo, úgy érted, terhes vagy és beszedtél egy ilyet?
    vagy védekezés nélküli szex után vagy 24 órával? ha utóbbi, akkor neked nem abortusztabletta kell, hanem sürgősségi fogamzásgátló tabletta, ami 72 órán belül tud hatni. menj el egy nőgyógyászatra, ahol felírják receptre.

  • 2010.06.21 18:49:25Tünde

    sos keress fel egy nőgyógyászt

  • 2010.06.22 08:33:46zooroo

    Sajnos nem már két hetes terhes vagyok!!!

  • 2010.06.22 08:53:32farkasokkal tancolo

    Akkor is irány a nőgyógyász, nálunk legálisan nem lehet kapni ezt a tablettát. Ha meg feketén szerzed be, akkor kockáztatod az egészségedet (még jó, ha nem az életedet), mert kizárólag kórházi felügyelet mellett lehet bevenni.

    Nálunk a szegedi nőgyógyászati klinika foglalkozott vele, ha esetleg ott van ismeretséged, megkérdezheted, hogy alkalmazzák e még (nem hiszem).

  • 2010.06.22 09:18:59drlucifer

    Zooroo!
    Futás a dokihoz!!!

  • 2010.06.22 09:26:08farkasokkal tancolo

    (Egyébként 2 hetes terhesség hivatalosan nincsen is. Legfeljebb az, hogy 2 hete késik a menzesz, és a teszt kétcsíkos, de az már 4 hetes terhesség. Két hetes terhesség még nem terhesség)

  • 2010.06.22 09:33:00modoc

    2010.06.22 09:26:08farkasokkal tancolo

    Ha 2 hete késik a menzesz az nem 6 hetes terhesség? :-)

  • 2010.06.22 09:38:26farkasokkal tancolo

    Hát ha a szülés időpontját számítják, akkor annyi, de amúgy igazándiból 4 hetes (így jön ki a 40 hét). Kétségtelen, hogy azonnal 6 hetet mondanak, amikor egyáltalán kitapintható a terhesség.
    Megszakítás szempontjából viszont nem mindegy.

  • 2010.06.22 09:56:42hinta-palinta

    Standard, hogy mindig az utolsó rendes menstruáció idejét veszik a terhesség kezdetének, mert valamihez viszonyítani kell.Így 'egységes'Ha két hetet késik és feltételezzük hog a ciklusa a nőnek 28 napos, akkor a terhesség 6 hetes.

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta