SZÜLŐSÉG

Anyu nyaral - plusz hat kiló

2008. július 8., kedd 10:02

Amikor a nyári cuccokat vadászom a szekrényben, kezembe akad a régi kedvenc piros vékony ruhám, amely már ezer éve nem volt rajtam. Felpróbálom, itt-ott feszül, mit szépítsem, megagázul nézek ki benne. Sebaj, a nyaralás egy hete alatt majd ledobok 2-3 kilót, persze pont onnan, ahonnan kell. Móricka ahogy elképzeli.

Mert ugye ha az ember szállodában lakik, ahol van fitnessterem és egyéb mozgási lehetőségek, szépen megtervezi, hogy reggelente bekap valami salátát és gyümölcsöt az étteremben, utána már 8-kor remegve várja, hogy mikor kezdődik a szervezett torna, 10-től nordic walking, aztán úszás, szauna, konditerem, aqua-fintess és egyéb zsírégető edzések. Az ebéd úgyis kimarad ebben a melegben, vacsorára meg ismét csak saláta, esetleg hal. Simán bele fogok férni a ruhámba a nyaralás végére. Majd az utolsó vacsoránál napbarnítottan belibbenek benne az étterembe, szem nem marad szárazon.

Aztán már az első vacsoránál elcsábulok és ámokfutok az étteremben. Két tányér sajtkrémleves, egy kis rántott sajt tartárral, néhány falat párolt hal salátával, bűntudatom csökkentendő. Jöhet egy tányérka káposztasaláta, magában. A sütik mágnesként vonzanak, kettő le is csúszik gond nélkül. Ha már van friss gyümölcs, abból is betúrok egy keveset. Más nem is fér már belém.

Otthon lustaságomból fakadóan nem szoktam reggelizni, de egy szállodában képtelenség nem enni. Tízféle felvágott, rántotta, saláta, körözött hívogat csábítóan és én nem tudok nekik ellenállni. Sebaj, majd mozgok valamit. Csak ez sajnos kimerül a jacuzziig való laza sétában. Dél körül már a kölykök is nyúznak, hogy emeljem fel a seggem a napozóágyról és húzzak velük pancsolni. Leúszok 6 hosszt, lihegek, mint egy vízidisznó, dobálom a gyerekeket. Elfáradok. Szauna, hideg víz, jacuzzi. Majd ugyanezek elölről. Délután bekapok egy szendvicset, mert a pancsolástól mocskosul megéheztem, majd ledöglök az ágyra. A konditerem megvár. Jó sokáig kell várnia, mert a héten felé sem nézek. Este ismét felzabálom a vacsorakínálatot.

Amikor eljön az utolsó este, a kezembe veszem a kis piros rucit, majd ugyanazzal a mozdulattal a bőrönd mélyére vágom. Örülök, ha a fekete rövidnadrágomat be tudom gombolni. Nem baj, hazamegyek és élem a megszokott kis életem, tízféle reggeli és vacsora nélkül. És talán egyszer a három utcányira lévő konditerembe is eljutok majd.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

• 2008.07.08 11:02:54sobri jóskáné

Nem feltétlenül kell bálna méretűre hízni a Balaton vagy valamelyik tenger partján, de nekem eszembe sem jutna pont akkor diétázni, vagy egyáltalán megválogatni, hogy mi egészséges, és mi nem. Lazulunk, nyaralunk, és azt csinálunk/eszünk/iszunk, amit akarunk

• 2008.07.08 11:08:34thais

Van több javaslatom a nyaralás alatti elhízás ellen:

1: Ne szállodába menjünk, ahol állandóan etetnek. Válasszunk olyan szállást, ahol nem biztosítanak étkezést. PL. kollégium. Akkor minden nap lehet elsétálni a közértbe, ott a bevásárolt cuccot 6 főre hazacipelni. A kollégiumi teakonyhában megfőzni az ebédet a családnak. Napközben kicsi szendvicseket fogyasztani, amit a hátizsákunkban cipelünk a hátunkon. Persze a vizet is flakonokban. Semmi nasi, esetleg egy kis fagyi napközben.

2. Lehet túrázni, hegyet mászni 11 kg-os gyerekkel a kezedben. Mi felmásztunk az ősember barlangjához babakocsistul. Aki járt arra, tudja milyen út vezet oda.

3. Pihenésképpen el lehet menni egy jó kis előadásra, koncertre. Ott sem nagyon etetnek.

A nyaralás végére garantáltan mindenki belefér a régebbi ruhájába.

• 2008.07.08 11:10:33thais

Még konditeremre sem kell költeni. NYár végére karcsú leszek.

• 2008.07.08 11:20:22mazsola84

thais, ha a közértbe rohangálsz és 6 főre hazacipelsz-főzöl az neked nyaralás?

Nem azért, de a nyaralásnak pont az a lényege, hogy jobb dolgod legyen, mint a hétköznapokban.

• 2008.07.08 11:31:36Hűbele

"Akkor minden nap lehet elsétálni a közértbe, ott a bevásárolt cuccot 6 főre hazacipelni. A kollégiumi teakonyhában megfőzni az ebédet a családnak." Thais, ez nem mindenkinek nyaralás:-))

Nekem a nyaralás ott kezdődik, hogy nem én főzök, nem mosogatok, nem mosok, nem vasalok, nem takarítok. Hanem a gyerekkel vagyok, pihenek, szórakozunk (pancsolás, kirándulás stb.). Az év 51 hetében semmi kifogásom a házimunka ellen, de kell egy hét, amikor minden máshogy van, pont azért, hogy az év többi részében lelkesen vigyem a dolgokat.

Az én lelkemnek sajnos a büféreggeli, büfévacsora szavak mindig csábítóan hangzanak:-) Igaz, teszek rá, hogy felszedek-e ilyenkor 1-2 kilót vagy sem. Majd lemegy:-)

• 2008.07.08 11:52:21Anura

Istenem, de jót nevettem ezen a pancsolós jeleneten! :))))

Ez az iromány vicces volt, na. Tetszett.

• 2008.07.08 12:04:35thais

A főzés a bevásárlás nem az egész nyaralás része. Közben lehet pancsolni, kirándulni. A nyaralás nem azonos a fizikai semmittevéssel. Van aktív pihenés is. Ha az ember egy másik közegben van, és olyat tesz, amit év közben nem tehet meg, az még nyaralás. Pl. többet megy múzeumba, gombászik, kisvasutazik stb. Mellesleg nem büfézik és napozik egyhangúan. Megismer olyan dolgokat, amit még nem láthatott odáig. És nem hízik közben.

• 2008.07.08 12:06:51háromnegyed

fogyit nem szoktam tervezni, de tzonnányi könyveket cipelek nyaralni. hasonló eredményességgel jutok oldalról oldalra, mint a szerző a konditerem felé. de idén is bepakolok!

• 2008.07.08 12:16:25bmbsz

thais

"Ne szállodába menjünk, ahol állandóan etetnek. Válasszunk olyan szállást, ahol nem biztosítanak étkezést. PL. kollégium. Akkor minden nap lehet elsétálni a közértbe, ott a bevásárolt cuccot 6 főre hazacipelni."

először azt hittem, poén, sírtam is a röhögéstől, aztán láttam, hogy komolyan gondoltad...

nos, nyilván ki mit engedhet meg magának, de én kollégiumban nem nyaralnék semmi pénzért. akkor már inkább kivennék egy kis házat, lakókocsit, de nem erőltetném a gomba- és penésztelepet (nyilván sarkítok, de azért valljuk be, a kollégiumok, hostelek nem ideálisak családosaknak).

nekem a nyaralás sokcsillagos szállodát, medencét, kiszolgáló személyzetet jelent. ha nem engedhetem meg magamnak, akkor is :)

• 2008.07.08 12:17:48B-

Nem vagyok már 18 éves, hogy kollégiumban lakjak, amikor nyaralok! És a mosogatás nagyon nem aktív pihenés :-))

Minden nap elmosogatok legalább kétszer. Hétvégén is. Karácsonykor is. A saját születésnapomon is. Akkor könyörgöm, legalább nyaraláskor ne kelljen házimunkát végeznem!!!!!

Ha az ember itthon van a gyerekkel, nincs olyan, hogy hétvége. Minden nap ugyanaz a rutin: a gyerek vasárnap is ugyanakkor kel, ugyanúgy éhes, ugyanúgy le kell vinni, minden tök ugyanúgy van. nem fogok tíz és százazreket kifizetni azért, hogy ezt a monoton rutint átcipeljem egy másik helyre, ahol ugynaúgy főzök-mosok-mosogatok, mint otthon, csak egy kivétellel: semmi sem úgy van, ahogy megszoktam és szeretem, semmit se tudok a saját igényeim szerint praktikusan intézni, tehát a házimunka még tovább tart és még idegörlőbb.

Kifizettem mondjuk fejenként százezret, nem pihentem, városnézés, strandolás helyett a halál célszerűtlenül az apartmanba zsúfolt sparhert fölött görnyedtem a negyven fokba... köszi!!

Akkor volt ez poén, amikor még a szüleinknél laktunk, és 1 hétig eljátszhattuk, milyen lesz, ha majd együtt élünk. De annak is hamar helyi éttermezés lett a vége (különben is, ha az ember külföldön van pl, akkor egye már az ottani kajákat, ne a saját lecsóját..... Ez Magyarország különböző tájain is nagyon igaz szerintem.)

• 2008.07.08 12:29:14Nilüfer

Thais, amit te leírsz, azt otthon is meg lehet csinálni,mert kis falvakat leszámítva a lakóhelyünkön, vagy környékén is van olyasmi, amitt még nem láttunk,és ha otthon maradunk , a szállás sem kerül pénzbe..ez pont olyan nyaralás, mint hogy bicikliutat úgy csinálnak, hogy csíkot húznak a járdán:DDDD

Tisztellek, ha neked a kollégiumi izé nyaralás volt, nekem B -vel egyezően nem lenne az..akkor már azt mondom ITTHON, hogy bocsika, nem főzök, nem mosok, eszünk ahol eszünk, lecsukjuk a szennyestartót, és úgy teszünk,mintha nyaralnánk.

• 2008.07.08 12:30:39Nilüfer

A szállodai koszthoz: az egerszalóki Shiraz-ban garantáltan osztályon felüli a kiszolgáklás is, az étel is..igaz, hogy kettőnk üdülési cse3kkje csak három éjszakára volt elég, de NYARALTAM..lesték az én kívánságomat, és vessen meg bárki, baromi jól esett:DDDDDDD

• 2008.07.08 12:35:33háromnegyed

mi most nagyon beleütköztünk a háztartás-nyaralás kérdésbe. A kisebbik még elég kicsi és néhány kajájához konyha kell, de mindenképpen sok felszerelésre van szüksége, a nagy meg mozgékony.

így kiveszünk egy házat messze, ahová minden (felesleges és szükséges) cucc berakható, jó a levegő, van hely bicajozni, rohangászni. próbálunk majd éttermezni és amit kell, azt nem egyedül fogom mosogatni...

de azért várom, hogy egyszer elég nagyok legyenek a gyerkőcök, hogy vagy itthon hagyhassuk őket, vagy bírják velünk a szállodai döglést és még pénzünk is legyen rá :).

• 2008.07.08 12:38:01Tpancs

a kedves cikkírónak üzenem, hogy nem zabálni mész nyaralni. próbáld kicsit visszafogni magad, és csak egyszer sorbaállni kajáért. plusz nem hőst krumplit szedni, hanem zöldségeket. és vizet inni, nem üdítőt literszám. ennyi és ez baromi egyszerű. számomra röhejes volt látni a sok lököttet, ahogy kétszer-háromszor sorbaállt a kajáért, mitnha eddig otthon éhezett volna. aztán jóllakottan már semmihez nem volt kedvük, csak ülni a vízben, vagy tévézni. ki mit vár a pénzéért egy nyaralástól...

• 2008.07.08 12:38:21Tpancs

húst-krumplit

• 2008.07.08 12:45:06Diandra

Nilüfer: Ugyanabban a szállodában voltunk? A pancsolda rész, a gőzkamra, a medence kiváló és mindnekinek ajánlom, na de a kaja! Valami borzalmas volt! Annyi pénzért meg főleg! , Sótlan (=mindennek ugyanolyan íze volt), unalmas, ízetlen! Ja, és kb. 3 arab fogás volt az egész étlapon az _arab_ szállodában! Nagyon remélem, hogy te utánam jártál ott és szakács-csere volt!

• 2008.07.08 12:49:39B-

Okoska: nekem is pont a napokban jutott eszembe, hogy a mi gyerekkorunkban a felnőtteknek sem voltak olyan nagy igényeik, simán bepakolták a kempinfőzőt a Zsiga hátuljába, aztán irány valami jugoszláv kemping, hadd szóljon! De ne feledjük, hogy ők a háború után voltak gyerekek-fiatalok, nekik tényleg nagy szám volt, hogy van mit enni, utazhatnak, van rendes ruhájuk stb (biztos mindenki hallott már rémtörténeteket a szüleitől - kivéve, ha valami pártbizottsági főmuftik voltak :-) - szerintem sok munkanélküli jobban él most, mint pl az én anyukám családja az ötvenes években, ahol dolgozó is volt (mondjuk egyedül nevelte anyukámat, plusz ott volt egy nyugdíj nélküli nagymama).

Most már mások a viszonyítási alapok, és nem jelent nagy árkülönbséget feltétlenül, ha befizetsz legalább félpanzióra pl. Én már nem szívesen utaznék másfél napokat buszba zsúfolva nyáron. Ha nincs pénz repülős nyaralásra, akkor inkább itthon menjünk el néhány napot ide-oda, de a buszon nyomorgást már nem vállalom be.

Egyébként már több helyről is hallottam, hogy a növekvő benzin/kerozinárak miatt az elkövetkező időkben a nyaralás megint csak luxus lehet. Nem tudom, ez mennyire igaz, de volt már, aki azt tanácsolta nekem, hogy használjam ki, amíg meg tudom fizetni a repülőjegyet. Szerintem érdemes ezt is belekalkulálni mostanában, mert tényleg előfordulhat, hogy 5-10 év múlva már tényleg csak a felső 10% tud kicsit messzebbre elutazni. Remélem azért a gyerekeim még láthatják azokat az országokat, amiket én is.

• 2008.07.08 12:53:17eino.

Az idén nem nyaralok, csak szabin vagyok a gyerekkel, de így is jó. Gyűjtök a jövő évire, amikor az Alpokba megyünk ismét, jó magasra. Én azt szeretem, amikor adnak reggelit (császárzsemle, tea,kávé, tej, kakaó, vaj, felvágott, lekvár, sajt)és vacsorát. A napközbeni kajálást megoldjuk a reggeliből maradt szendvicsekkel meg némi gyümölccsel, esetleg még egy kis fagyival.

Ja és fontos: szoba külön zuhanyzóval, vécével. Én is kiöregedtem a kollégiumokból. A csendes, kisebb panziókat szeretem.

Amit nem csípek: naponta takarítanak, és ez azt jelenti, hogy naponta bejönnek a szobánkba.

LÉnyeg: nehogymár mosogatni, mosni, főzni, cipekedni kelljen, és még fizessek is érte.

• 2008.07.08 12:58:16eino.

Okoska, gyerekkoromban mi soha nem voltunk külföldön, egyszer-egyszer vadkempingeztünk a hegyekben , meg kétszer kivettünk valami kis hegyi lakot, aztán annyi. Jó volt így is, legalábbis nekünk, gyerekeknek. De újabban elgondolkozom, hogy anyámnak is jó volt-e, mert inkább nem jött el nyaralni (dolgozott), és kevesebb napra mentünk apámmal, csak hogy aránylag normálisabb helyen lehessünk, azaz ne sátrazzunk. Ez azt jelentette, hogy 3-4 napért felcuccoltunk a Mátrába v. a Zemplénbe. Hát ez volt. Amit mi, gyerekek imádtunk. De mondom, a szülők érzéseiben nem vagyok biztos. Azt viszont tudom, hogy én mit nem akarok nyaralás alatt: egész éjjel szúnyogokat csapkodni, beázott sátrat szárogatni, főzni, mosogatni.

Akkor inkább nem ,,nyaralok" évekig. Egynapokra várost látogatunk vagy kirándulunk, és kész.

• 2008.07.08 13:08:40Gézengúz_Évi

Érdekes dolog ez... Bennem ez valahogy kettéválik:)

1. Ha ketten megyünk, vagy amíg a fiam kicsi, addig inkább megyek kevesebb napra, de legyenek luxuskörülmények, ne kelljen semmit csinálnom, és igen, dögölhessek a szobában, meg a jacuzziban egész nap, ha úgy tartja kedvem... (erre a célra én is a Shirazt ajánlom egyébként;), illetve most májusban a veszprémi betekintsben voltunk, az ismklassz volt, ha már reklámozunk:))

2. Ha társasággal megyünk, vagy ha nagyobb lesz a gyerek, =(és ha lesz(nek) egyszer kistesója(kistesói), és ő(k) is nagyobb(ak) lesz(nek)), akkor pedig egyértelműen sátor, kempingcucc, bogrács be a csomagtartóba, és irány a nagyvilág, amerre a szemünk lát, és akkor főzünk, patakban mosunk, stb...

• 2008.07.08 13:11:21mazsola84

Én a főzőcskézést akkor tudom elképzelni, ha mondjuk több család kivesz egy házat. Akkor el lehet osztani, hogy mindenkire max. 1-2 főzés jusson. Más a haverokkal grillezni és más gyerekre főzni, palacsintát sütni 6 emberre.

Mi két éve önellátósban voltunk és annyira nem élveztem, az én párom ugyanis csak kívülről látott még konyhát, semmiben nem segít. Nekem nem volt élmény egy hiányosan felszerelt konyhában szerencsétlenkedni.

Ha nyaralok, akkor ne én nyaljam mások seggét, hanem az enyémet nyalják (elnézést a kifejezésért).

• 2008.07.08 13:11:42Gézengúz_Évi

Ja, és én a mostani párommal voltam életemben először nyaralni, a szüleim a nászútjukról is hazajöttek egy éjszaka után, nem azok a máshol alvós fajták... Úgyhogy nem tudom, régen hogy nyaraltak az emberek:)

• 2008.07.08 14:00:01Normi

De mondjátok, ti hogy "dögöltök", pihentek a kicsi gyerekek mellett??? Hogy kell azt? Maximun, ha alszanak, nem? Mert amúgy... jajj...

• 2008.07.08 14:00:38Normi

maximun...Hehe

• 2008.07.08 14:18:11undokmano

Mi passzív pihenők vagyunk a férjemmel, gyerek meg mindig duracellnyuszi, kivéve ha alszik. Imádjuk a semmittevést, ha pihenni megyünk valahova, de még hétvégén is hamarabb szavazunk egy átlustizott napra, mint mindenféle egyéb programra. Ami nem jelenti azt, hogy nincs egyéb, csak szívesebben lustizunk. Tavalyi szabinkat egy nagyon kellemes panzióban töltöttük, természetesen a szállásban benne volt a reggeli, és minden nap a panzió vendéglőjében ettünk főtt kaját. Napi 2-3 kávét ittunk, és minden nap nasiztunk - hol joghurtot, hol csokit, fagyit... És persze minden nap mentünk pancsolni a tóba. Király volt, nem éreztem, hogy lemondtunk volna bármiről is (nem néztük-néztem meg, hogy egészséges legyen stb), és a magyaros, házi konyha ellenére (nagyon jól főztek!!!) lement 4 kiló. Pedig sokszor úgy bezabáltam, hogy azt hittem, nyaralás végére fel sem tudom venni az utazós nadrágom.

Idei nyaralásra kíváncsi leszek, milyen lesz, szerintem örülök, ha délután, amikor alszik a gyerek, én is nyugiban megihatok egy kávét. :D Ugyanoda megyünk, ahol tavaly voltunk, kisgyereknek kishazaitó is tökéletes élmény, nekünk meg az, hogy már előre röhögünk azon, mennyire fogja élvezni, meg miket fogunk csinálni... :D

• 2008.07.08 14:24:10trollkotze

Tpancs

Ez egy kissé rosszindulatú volt, bár van benne igazság; valóban, az ember nem zabálni megy nyaralni, de a nem megszokott ízek ugyanúgy élményt jelentenek, mint a nem megszokott tájak. Meg aztán sokan úgy vagyunk vele, hogy amikor nyaralunk, nem kell a korgó gyomor, mert sokmindent elrontana. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a nyaralás lényege, hogy mindig tele legyen a szánk, de nem is az, hogy számolgassuk a kalóriákat.

Mi finomakat eszünk, nem vonjuk meg magunktól a finomságokat, osztán mégsem a vízben döglünk egész nap, sőt. (Egyáltalán nem vonz az effajta nyaralás.)

• 2008.07.08 14:47:02beste

Tavaly a Hotel Kapitányt látogattuk meg, Sümegen. A kiváló kajákat úgy dolgoztuk le, hogy minden nap felmentünk a várba (aki járt már ott, tudja, hogy elég izompróbáló dolog egy menetben felvágtatni). A napi lustálkodáshoz - legyen jacuzzi, úszás, vagy csak beszélgetés a fák alatt - pedig ott a magyarországi hotelek legszebben megpingált és berendezett gyermekmegőrzője, ahol a csemeték is baromi jól érzik magukat. (Tényleg érdemes megnézni.)

• 2008.07.08 14:53:26Tpancs

nalátod Fortisszima, egyetértünk. azért voltam kicsit kemény, mert nem bírom ezt a fajta nyígást és tehetetlenséget.

• 2008.07.08 15:13:03undokmano

nagyobb gyerekekkel vagy gyermektelen pároknak tudom ajánlani Felsőszölnököt. világtól elzárt hely, mi még 3 éve voltunk ott, még esküvő előtt... imádtuk. csendes, hegyek között, hármashatáron van, lehet kirándulni és ha jól tudom, szomszédban kevés kocsikázással strandolni is lehet. mi egy hegytetőn lévő parasztházban szálltunk meg, nem volt horribilis ára, és maximális kikapcsolódás azoknak, akik nyugalomra, tömény természetre vágynak. :D

• 2008.07.08 16:12:04macskosz

Nyaraláskor engedje el magát az ember, lazuljon, egyen, ha jólesik. Hazatérve pedig ballagjon el a konditerembe, vegyen bérletet és izmozzon heti 3-4x, akkor felveheti a csini piros/kék/fehér/fekete ruháját.

Amúgy ha okosan eszel, nyaralás alatt se hízol meg....nem vacsira kell bezabálni, hanem reggelire meg ebédre!

• 2008.07.08 16:49:30hallohallo

én zabálni megyek nyaralni. élvezem, hogy nem a saját főztöm eszem (bár tényleg imádok főzni, mondhatom, hogy hobbi, de az idegen ízek jól tudnak esni, nem?), azt még jobban, hogy se bevásárolni, se előállítani, se elpakolni-elmosogatni nem kell nekem. és mindig büféreggeli-büfévacsora helyre megyek, és végigeszem a menüt. az egészet. mindent. ez pl legutóbb három különféle fogást, különféle köretekkel jelentett vacsorára, plusz nagy salátákat, plusz desszert, plusz gyümölcs. és imádom, hogy mások az ízek, ha pl. külföldön vagyok (mondjuk ez sokszor belföldre is igaz). és imádom, hogy van reggeli, itthon én azt nem szoktam, de a kis frissen sült croissant-ok vajjal, meg a rántotta, szóval jöhet.

és aztán eszem ágában nem megyek el fitnessugrálni, mert azt itthon is megtehetem, (hanem inkább a természetes vízben úszkálok és snorkelezem, meg kirándulok nagyokat), nincs bennem az a megfelelési kényszer, hogy nyaralás végére az obligát karcsú és lebarnult külsőt öltsem (nem is öltöm :)).

viszont jó nagyokat döglök. és alszom. és beszélgetünk. és helyiekkel is ismerkedünk. és irdatlan sokat röhögünk, egyfolytában. és eszünk, megint csak, és újra. mert jólesik, mert finom, és igen: mert elémteszik.

• 2008.07.08 17:09:41cozumel

Ez nyilvan beallitottsag kerdese, de en, ha nyaralni mennek (:D), akkor meg tobbet kondiznek.

Mivel en imadom, nekem kell, nekem ettol jobb a napom, de a dolgos hetkoznapokon nem tudok annyi idot tolteni a teremben, amennyit szeretnek.

Imadom a szabadteri mozgast is, de a kondizas a hobbim.

Ugyhogy a nyaralas alatt biztos ket orat toltenek a teremben reggel, aztan laza szauna, laza uszkalas...

Mindezek utan nana, hogy kevesbe vennem szigoruan az egeszseges taplalkozast is :-)

A reggelin nem valtoztatnek, nem szeretem a kenyeres/mezes/lekvaros/narancsleves/croissantos reggeliket.

Viszont napkozben biztos lecsuszna egy kis ez az...nem kifejezetten dietas cucc.

Kulfoldon meg abszulute kiprobalnek minden helyi specialitast.

• 2008.07.08 18:08:44hallohallo

cozumel, ahogy írod, "nem szeretem a kenyeres/mezes/lekvaros/narancsleves/croissantos reggeliket", rájöttem, teljesen lökött vagyok, én sem szeretem elvileg, mármint úgy általában, lesütöm a heti egyszeri teljeskiőrlésűtönkölykenyeret, és rozmaringos tejfölbe mártogatom, de ha nyaralok, úgy vetem rá magam a lekvároskenyérre, mintha mennyei manna lenne :D lehet, hogy pont ezért :D

és igazad lehet, biztos beállítottság, én kondizni itthon is utálok, lehetőleg kerülöm is. nyaralás alatt meg pláne nem fogok, hipp-hopp rákattanni, biztos annak fontos, akinek ez a mindennapjainak része.

• 2008.07.08 19:12:15nyussz

úgy kell nyaralni menni, hogy előtte leadsz 4 kilót, és nyaralás végére felszedsz 2-őt. nálam ez így megy. amúgy sokat kell csinálni a "dolgot" a pasival, meg menni a gyerekekkel pancsolni. lehet még egy kis izom is felkerül:P

• 2008.07.08 19:20:17AP

AKARATERŐ

ha az nincs, tényleg hiába

• 2008.07.08 19:45:06hallohallo

vagy úgy kell elmenni nyaralni, hogy szarni kell a kilókra. (egészségre figyelni, azért! de az nem 4-6 kilókon múlik.) ez saját tanulság, (ex)táplálkozási zavaros vagyok.

• 2008.07.08 21:07:03miramira

Voltunk nyaralni Olaszországban Veronába ahol lakókocsiban voltunk spagettit főztem meg miegymás és naaaagy buli volt.

Balcsi: Főztünk hol bográcsba, hol szalonna sütés volt.

Budapet :Vinum hotel**** vagy***** a seggünk alá volt tolva minden de mégis a balcsit emlegettük végig.Hiába többet ért a vízparton ülni a harmadik csöves kukoricát zabálni mint az X.emeleti erkélyről bambulni halkan,mondván nezavarjuk egymást.

Ha meg nyaralni megyek igyekszem előtte formába hozni magam,már ha az a lényeg.

de nem hinném.Eggyütt vagyunk jól vagyunk buliii vaaaaaaaaaaaaaaan.góóóóóó nyaralás!!!!

• 2008.07.09 07:30:31tade2

A shiraz-hoz...mi ott voltunk két gyreekkel 3 éjszaka, négy nap, januárban(!), bementünk a szobába, utána lementem a recepcóra, h en kádas, pótágyazható szobát kértem. Telefonon: természetesen, lefoglaltuk a szobát, a recepción: ilyen szobánk nincs is (ami pótágyazható és nem csak zuhanyozós (!)...

másik negatívum, hogy teljes ellátásra fizettünk be, és ennél az árnál én nem gondoltam, hogy egy vegetariánus vendég kihívást jelent majd a szakácsnak, alapban kellene, h legyen a választható főfogások között egy nem húsos...amikor kértük, hogy erre javasoljanak vmit, miután nem volt a menün ilyen, egyszerűen levették a húst a tányérról, és a pátom ehette a salátából álló főételt, a nemistudom hányezer forintért....

egyszer a három napból volt büféreggeli, enyhén összeszáradt felvágottakkal, és teljesen kiszáradt lacazszendvicsekkel...(persze, mondhatjuk, h volt lazac is..:))

szóval ételfronton van még hova fejlődniük....viszont, h vmi pozitívat írjak, a fürdő nagyon jó, az, h a három napba csak fél nap Eger fért bele, a többit bent töltöttük, ennek köszönhető..gyerekek (3 és 6 évesek) nagyon élvezték, sőt, még a fentiekkel együtt is mi is...ha legközelebb arra megyünk, a menüt majd előre telefonon egyeztetjük, kiemelve, h van vegatriánus kívánság, a szobát pedig kétszer leellenőrzöm...

• 2008.07.09 13:39:20mazsola84

Na, már egyszer írtam, de mégegyszer: ha Eger környékén maradunk, ajánlom mindenkinek az egri Korona borházat. Gyerekkel szerintem ideális, bár mi gyerek nélkül is kurva jól szoktuk érezni magunkat, visszatérő vendégek vagyunk, és azért a Shiraznál olcsóbb...

• 2008.07.09 13:46:06B-

Gondolkoztam azon, hogy a nyaralás ne legyen döglés... Hát, amíg egyetemista voltam meg gyermektelen, addig tényleg szerettem az aktív pihenést, túrával városnézéssel stb. De akkor hétköznap is volt időm arra, hogy kinézzek a fejemből vagy teljesen lényegtelen dolgokról beszélgessünk a párommal. Most fejből kinézés alapból felejtős (pedig szerintem ilyenkor az agy rendszerezi a sok befogadott infót, szóval intellektuálisa-érzelmileg nagyon fontos az üresjárat), a beszélgetések meg olyan rövidek sokszor, hogy tréfálkozásra, csevegésre, verbális simogatásra kevés idő jut, inkább a lényeget próbáljuk egyeztetni, és az se mindig sikerül. Így most igenis vágyom olyan nyaralásra is, ahol napokig semmi mást nem kell csinálni, mint a popsinkat áztatni és közben lényegtelen dolgokról beszélgetni, mert szerintem ez igenis fontos kapcsolaterősítő és érzelmi-lelki-szellemi feltöltődést jelent.

A mozival is így vagyok: ha van kapacitásom, nem érdekelnek a felszínes limonádék csak a művészfilmek, drámák, elgondolkodtató alkotások. Amikor le vagyok hajtva vagy érzelmileg nehéz szakaszon megyek át, szorongok, depi vagyok stb, nincs kapacitásom még más baján is elmélkedni, csakis látványos, kikapcsolódást nyújtó, erkölcsi kérdéseket max. Mosó Masa mosodája- színvonalon boncolgató filmre megyek el. Nem érzem magam igénytelennek, egyszerűen lehasznált vagyok ilyenkor.

• 2008.07.09 16:20:26kiscica33

Debrecen Aquaticum gyerekkel is nagyon jó!!

Felsőszölnök: www.panziojulianna.com, nagyon jó kis eldugott hely, a tulaj nagyon rendes és imádja a gyerekeket (sokunokás nagypapa)

• 2008.07.09 17:06:54Subbantósdi

Hát valóban nem ajánlatos az utazás előtt és utána közvetlenül mérlegre állni.

Mi is voltunk párszor wellness-szállodákban és hát én bizony visszafogtam magamat, de azért kellett a reggeli, mivel vacsoráig semmit sem ettünk, max. ha kimentünk a városba, valami apróságot.

Igaz, így is inkább egészséges dolgokat ettem reggelire, nem főtt ételt vagy olyat, ami megfekszi a gyomromat, inkább csak többet, mintha itthon lennék.

A vacsora az megint jó kérdés, én beértem a leves+második adaggal, és időnként valami desszerttel, ami nem süti volt vagy valami édesség, ha lehetett, inkább gyümölcs, vagy gyümölcsrizs, vagy esetleg sajttál, vagy valami hasonló egyszerűbb dolog, pont azért, mert én meg már este nem tudok sokat enni, mert akkor nem alszom.

De azért így is hízik az ember, férjem, aki amúgy elég vékony fajta, azért evett rendesen, reggelire és vacsorára is, többször fordult a tányérokkal, én inkább a wellness-részt használtam, szóval ezt is meg lehet osztani.

Sosem hagytam volna ki egy testpakolást, masszázst, meg imádok gőzfürdőzni és persze jacuzzizni.

Férjem inkább csak úszott, meg persze jakuzzi és azon kívül inkább szauna.

• 2008.07.09 17:08:22Subbantósdi

lasvegas.hu/tabanmuhely/szarcsa/flash_core.htm

Szárcsa Csárda és Fogadó, ez egy ajánlat, nekünk nagyon bejött, ezen kívül az összes 4 csillagos Hunguest hotel.

• 2008.07.09 17:18:44Subbantósdi

Nekem legjobban a hajdúszoboszlói, a tapolcai és a galyatetői jött be, ezek bababarát szállodák és a minőség is megfelelő volt, mindenhol egyformán tudtuk, hogy a pénzünkért azt kapjuk, amit várunk.

Az a kérdés már csak, hogy legyen családi szoba és/vagy apartman, mert kisgyerekkel csak ez a jó megoldás, főleg több kisgyerekkel, mivel egy szobában nem szerencsés aludni, sem Neki(k), sem nekünk nem jó, főleg, ha úgy szokattuk, hogy külön szobában alszik, alszanak. :o)

• 2008.07.09 17:19:40Subbantósdi

A Szárcsa meg egy olyan hely, ami bár Székesfehérvárott van, szóval nem egy igazán nyári nyaralóhelyen, de azért onnan lehet sokfelé menni, kocsival, ugye Velencei-tó is, de van persze saját kis wellness-részlege is, a bútorok és a berendezések sajátságosak és a tulaj bútorgyára tervezte őket, így nincs két egyforma szoba, hanem ilyen fantázia megoldások vannak, jól főznek, bőséges a reggeli és a vacsora is, és nagyon figyelmesek, udvariasak, tiszták és modernek.

Csak egy a baj, hogy nincs apartmanjuk, max. két egybenyíló szobát lehet kifogni, de akkor mindkettőt ki kell fizetni, amelyek külön- külön is kiadhatók.

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.