SZÜLŐSÉG

Hogyan döbbent rá minket Angelina Jolie, hogy magyarok vagyunk

2008. július 3., csütörtök 10:45

A felnőtt emberek agyrágógumija sokszor egy bulvárlap, ami általában arra jó, hogy a wc-ben ne unjuk magunkat halálra, hiszen oda azért csak nem viszünk súlyos irodalmat. Egy egészséges lelkületű ember helyén tudja kezelni az ott olvasottakat, s a legtöbb felnőtt számára az sem probléma, hogy elfogadja helyét a világban.



A gyerekünk tudja, hogy magyar, már lassan fújja a himnuszt is. Szép csendben halad előre a tudás tengerében, tapasztal, megismeri a világot. De hogyan viszonyítja magát más országokhoz, sőt, hogy egyáltalán viszonyítania kell magát, az teljesen más tészta.



A Bulvár újság hosszasan taglalja Angelina Jolie életét, örökbefogadását, s a 8 éves Panna teljesen elképedve nézi a távolból fotózott kastélyt, a sok színes gyereket. Definiáltuk, hogy ő egy sztár. Kik lehetnek sztárok? Erre a kérdésre próbáltam kultúrválaszt adni, s megértetni vele, hogy a sztárság nem csak az, hogy valaki nagyon sok pénzt kalapál össze (sőt, egyáltalán nem az), hanem az, hogy valami olyan dolgot ad másoknak, amit nem tud mindenki, amitől ő más, mint a többi, s amit ad, az jó. Lányom leragadt a színészetnél.

- Anya, te lehetnél színész?
- Már nem.
- De ha annak mentél volna? Lehettél volna sztár?
- Ha befutott színész lettem volna, akkor igen.
Kattognak a kerekek a kicsi fejben, mindenképpen egy rugóra jár az agy, hiába, ebben a korban különösen fogékonyak a hülyeségre.

- Neked is lehetne ekkora kastélyod?
- Nem, egy magyar sztárnak nincs esélye eljutni odáig itthon.

Nos, a döbbenet ekkor érte a fejlődő szervezetet. De hát ő egy mindennapi gyerek, elfogadható, sőt, annál talán jobb körülményekkel, erre most kell megtudnia, hogy ő kevesebb, mint a világ más országában, egyenesen Amerikában élő emberek. Esélyét sem adom neki, hogy legalább álmodjon nagyot, mert egy magyar gyerek, csak egy magyar gyerek. Bezzeg az amerikai… A lehetőségek végesek. S ekkor én is furcsán néztem rá, mert erre sosem gondoltam, hogy el kell magyarázni, főleg, hogy ez letöri őt. S ekkor hosszasan elkezdtünk beszélgetni, a tudósokról, akik magyarok és nagyon sokra vitték, igaz, nem feltétlenül itthon, de legalább magyarok. A pénzen túli értékekről (nem most először), arról, hogy lehetne nagyon-nagyon rossz is, s a világ egészét nézve, úgy gondolom, hogy még mindig abban a 20%-ban élünk, akik jó és kényelmes körülményeknek örvendhetünk (bizonyára az olvasók is, gondoljunk Kínára, Indiára, s azok népességére).

Valami azonban elindult: sikeresen elhatárolta magát a világ egy részétől azzal, hogy kezébe vett egy könnyen emészthető, „rendkívül izgalmas” magazint. Rövid időn belül megtudta, hogy egy bizonyos nézőpontból milyen az, hogy magyar, s azt hiszem, ezzel adtunk a demagógiának, s a sekélyességnek egy apró pofont. Nem baj, dolgozom az ügyön, maximum a wc-n sem hagyok elől agyrágógumit. Szeretem az időt, s a helyet, ahol élek, még ha néha nehéz is. S most már azt is tudom, hogy tud a bulvár értéket is közvetíteni, mert ha nincs Angelina Jolie, nincs beszélgetés tudósokról, művészekről, költőkről, írókról, feltalálókról, s olyan emberekről, akikre büszkék vagyunk. Mi, magyarok.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.07.03 18:50:49Vierre

    aztán a szürke hétköznapok mást igazolnak :))) ugye, azért beláthatjuk, nagyon sok ember szűlője pontosan tudja minek szánja az ő gyerekét :)))



    Amúgy anyamadár ha azért akar menni hogy szerepeljen és legyen villája, azzal mi a baj? :) Hát akkor menjen, nem? csinálja azért. :)))

    Mi a lényeg, hogy boldog legyen, vagy az a lényeg hogy olyan ideák alapján amik szerintünk jók? :)

    Ha a fiam tözsdézni fog és rommá szarrá keresi magát a pénzért és az neki jó, akkor tegye, ha festő akar lenni és a világbékéért művészkedni tegye. De ne legyen tözsdén valami olyan hablattyal, hogy az morálisan jó a gazdaságnak és ő emberileg több lesz ezáltal, miközben csak a pénzért teszi. :) Inkább legyen hiteles, nem?

  • 2008.07.03 18:56:32anyamadár

    Vierre, igazad van, a gyerek legyen hiteles :)

    de szeretném őket rávezetni arra, hogy nem a sok pénz gazdagít hanem ahogy éled az életed. :)



  • 2008.07.03 18:59:49sz.sz.sz

    Hello-hello kedves Vierre_! Hát áthozod ide is a "hablatyot"? Minnyá visszavonok mindenféle szeretünk, megértünk, stb. dumát:))))

    (Tudom, hogy álmatlanul forgolódnál, ha megtenném. Tudom!:))

    Okoska: megnézem. Nem leszek objektív ugyan, de megnézem:)

  • 2008.07.03 19:04:08Pandi

    Vierre_



    Bármennyire is koc(z)ka vagyok, ennyit azé' még én is levettem, csak jólesett, nnnnnnnna!:)))))))))))))

  • 2008.07.03 19:21:24Vierre

    sssssssssssz, igazad van , igazad van, most egy hónapig ignorálom azt a szót, backi annyit írta ma már, le is kopott tőle a körmöm, ami kamu, mert amúgy is kicsi. :)))))



    Pandi, váááááááááááááágom, csak jó volt leírni nah. sajnáltam magam egy kicsit, nah :)))))))



    Persze nem. Ilyenkor tobzódom. :))))



    És a zénfiam katona lesz, mer ingyenszállás, kaja, pija, néha nők és nem kő eltartanom.

    A jányom meg apáca me ingyenszállás, kaja, piaja néha nők és nem kő eltartanom. :)))))))))

  • 2008.07.03 19:26:35Pandita

    Ma sztár voltam, jeee... Elénekeltem a gyermekeknek a Fürge rókalábak kezdetű dalocskát. Fetrengve röhögtünk a végén. Nem tudok énekelni. Vagyis igen, de úgy, hogy a Deák térnél ki lehetne vele üríteni a metrót.



    Pandi: nicsak, Te vagy a szintén ikres? :)

  • 2008.07.03 19:41:03Pandi

    Pandita



    Sajnos(?) nem, én a mezei porontyos pandi vagyok, csak az utóbbi időben nekem az egyszem 14 hónaposom is annyi programot csinál, hogy "kicsit" kevesebbet tudok porontyozni.:)

  • 2008.07.03 19:50:03Pandita

    Ahaaa. Akkor neked még csak lesznek ikreid :) Jó sport :D

  • 2008.07.03 22:24:36egyremegy

    Kedves Bossifam, én tanár vagyok, állítólag nagyon jó, használom minden tudásom és fejlesztem is, sőt hajtok, sokat dolgozom, de csak nincs esélyem semmire. Még a hitelintézetek is kiröhögnek, ha meg nem, akkor jobb lett volna, mert nem bírom kinyögni a törlesztőrészleteket.



    Sőt, már az is elterjed itt minálunk (na nem is alaptalanul), hogy csak a gyengék mennek tanárnak, tehát még olyan nesze semmi sikernek sem érezheted az életed.



    Na, csak annyi, hogy itt nem (sem) igaz feltétlen, hogy aki szorgalmas és tud, az érvényesül. De akinek sikerült, annak biztos jó ezt hinni.

  • 2008.07.03 23:28:16Bossifam

    egyremegy:'

    Amit a fentiekben irtam az a sajat tapasztalatom, en igy tanultam es igy elek. Nagyon szomoru az, ha egy tanart ennyire becsülnek meg...mint ahogy irod. Sajnalom. Üdv

  • 2008.07.03 23:38:01Spenc

    Mindenhol a bűnözéssel lehet a legtöbbet szakítani, csak országok szerint változik az a százalék mutató ami azokat gyűjti össze, akiknek sikerült jó egzisztenciát teremteni becsületes élettel.Magyarországon ez a százalék mutató szvsz 5%. Vagyis 100 jól menő családból 95%-ban van "okosság" ha ilyen, ha olyan.Aki mást mond hazudik.Ez az arány nyilván a fejlett(ebb) országokban magasabb.De még amerikában is úgy van, hogy ha gyorsan akarsz gazdagodni akkor "okosság" kell...

  • 2008.07.04 07:34:16Bossifam

    mondjuk a büntetesek aranya es mikentje is mas. Ezt hozza kell tenni.

  • 2008.07.04 07:36:14Bossifam

    Egy bünözö, az csak egy bünözö. Mas kategoria.

  • 2008.07.04 09:56:39suo tempore

    mérnem mondtad neki,h persze lehet neked is kastélyod? akkor megnyugszik és a kis agyát se tetted be egy magyarugarnyi gyufásdobozba ebben a fogékony korban



    persze, lehet neked is kastélyod, hiszen miért ne lehetne? én pár évvel ezelőtt még abban se hittem,h számítógépem meg autóm lesz



    mekkora szívás lenne, ha most se hinnék benne, nem tudnék bulvárszennyet olvasni és járhatnék tömegközlekedni

  • 2008.07.04 10:44:13B-

    Szerintem is szar ez a magyaros "úgy sem sikerülhet törvényesen" hozzáállás. Ugyanakkor azt olvastam, hogy Amerikában nagyon sokan depressziósok, mert kicsi koruk óta azt hallják, hogy ha elég keményen dolgozol, ha elég erősen akarod, összejöhet. Viszont ha logikusan gondolkodunk, egy társadalomban nem lehet mondjuk (hasamra ütök) 30%-nál több befutott, gazdag ember, mert akkor ki végzi a termelő munkát, meg ha mindenki gazdag, akkor nem érzi a gazdagságot, és ugye a pénz véges: ahhoz, hogy valakinek sok legyen, az kell, hogy többeknek viszont kevés stb. Szükségszerű, hogy X %-nak ne legyen kastélya. Ez az X% viszont amiatt örlődik, hogy biztos nem akarta eléggé, biztos nem dolgozott elég keményen, tehát ő értéktelen, bukott ember stb. És a többiek is ezt gondolják, ami egyenes út a depresszióhoz.



    Amerikában is 1000 cipőtisztitó fiúból, aki nagy vagyonról álmodik, csak 1 lesz Mágnás Miska, viszont ő aztán telekürtöli a sajtót, hogy ha igazán akarod, ha keményen dolgozol stb stb. A többi 999-et kéne inkább megkérdezni. Oké, biztos volt közöttük, aki nem akarta eléggé vagy akit nem érdekel a vagyon, de szerintem olyan is, aki nem mérte fel reálisan a képességeit, vagy nem volt jó időben jó helyen, vagy pont akkor történt valami a családjában (születés, haláleset), amikor lehetősége lett volna előre lépni, vagy olyan családba született, ahol nem tanulhatott semmi pozitív példát, vagy nem áldozta fel emberi kapcsolatait az előrejutás oltárán stb stb stb.



    Szóval szerintem a siker nem csak az egyén érdeme, benne van a szerencse, a gének, a családi háttér (ösztönző példák, legyenek azok elrettentőek vagy bátorítóak), a kedvező társadalmi-gazdasági kötülmények és persze megint csak a szerncse :-)



    Nyilván, aki eleve feladja vagy meg se próbálja, annak nem jöhet össze. De nem lehet az összes gyufaárusból milliomos, nincs akkora piac a világon sem. Inkább arra kellene törekedni (ahogy ezt fentebb írtam), hogy az ember a képességeihez, körülményeihez képest hozza ki magából a maximumot. Ne kergessen elérhetetlen álmokat, mert az épp olyan frusztráló, mint ha eleve feladod. Én pl sosem álmodozom föld körüli utazásról, mert szinte esélytelen, de nincs is a prioritásaim között. Viszont nagyon meg tudok becsülni egy görögországi utat, teljes szívemből tudok neki örülni. Én is el vagyok tőle ájulva, hogy mobiltelefonunk, internetes számítógépünk, dvd-lejátszónk stb van (gyerekkoromban tutira nem hittem volna el, hogy ilyen csodamasimáink lesznek), hamarosan befigyel egy autó, és annak is előre örülök.



    Szóval az ember lehet sikeres és őszintén boldog kastély nélkül is, ha reálisan látja a lehetőségeti és azt, hogy időben és térben figyelve milyen baromi jó dolga van (mondjuk az elmúlt 100 évben a mai napig a Földön megszületett összes ember viszonylatában szerintem orrhosszal vezet az átlagmagyar).

  • 2008.07.04 11:00:40jewel79bp

    Érdekes kérdés.

    Szerintem szükség van az álmokra, és jó olvasni ilyen történeteket, mint Angelináé. Valóban talán semmi közös nincs a sorsunkban, de egy pillanatig igenis jó elgondolkodni, álmodozni azon, milyen lehet kastélyban lakni. Ilyenkor az ember gondolatai elkalandoznak, és ez is egyfajta kikapcsolódás. Nem hiszem, hogy mindenki arra vágyik, hogy olyan élete legyen, mint a sztárnak, sőt, de azért jó eljátszani a gondolattal.

  • 2008.07.04 11:07:44anyamadár

    Nem akarom elvitatni egyébként a színészi tehetségét Angelinának, de azért sok jólmenő sztárocska odaát színész- vagy művész esetleg producerszülők gyermeke :)))



  • 2008.07.04 11:08:34B-

    jewel: igen, fontos, hogy csak néha a poén kedvéért eljátszol a gondolattal, vagy komolyan vágyol rá.



    Fizikailag lehetetlen, hogy minden ember kastélyban lakjon, elég megnézni, milyen emeletes házakban férünk csak el. Nincs annyi szabad terület az országban, hogy mindenkinek jusson egy kastélynyi, még ha ingyen is adják a földet meg az építőanyagot.



    Nem sikerülhet mindenkinek. Nem szabad azt a hitet elültetni az emberekben, hogy bárkinek összejöhet, és ha neked nem sikerült, akkor az a te hibád.



    Harcolj-dolgozz becsülettel és amid van, becsüld meg. Ne azt nézd, ami a szomszédnak van. Szerinem ez a második tényező véd meg attól, hogy depresszióba zuhanj a "sikertelenséged" miatt, amikor a Föld lakosságának több mint a fele napi 2 dollárból él....(És becsüld meg a családod, az emberi kapcsolataidat. Ne szorítsd őket háttérbe a látszólagos előremenetel miatt. Ha napi 14 órát dolgozol, és fölépítesz egy cégbirodalmat, de elfelejtesz ajándékot venni a gyereked születésnapjára, nem értél el egy centivel sem többet, mint a szomszéd magyar-esztétika szakos gimnáziumi tanár. Sőt.)

  • 2008.07.04 11:14:56B-

    Én láttam egyébként Angelina Joliet művészfilmben, és tehetséges. Nem tudok haragudni rá, amiért dollármilliókért tinglitangli limonádékban is játszik (engem is rá lehetne venni...)



    Egyik színészkedő haverom szerint a holliwoodi színészek mind tehetségesek, mert aki nem az, nem jut el odáig. Hiába vagy szép/jóképű vagy fekszel le a producerrel, ha tehetségtelen vagy, nem lehet dolgozni veled, lesz helyetted 20 másik, aki szép/jóképű és/vagy lefekszik a producerrel, és még tehetséges is. Egyszerűen tehetség vagy valami plusz nélkül nem jutsz oda a tűzhöz, olyan nagy a tolongás. Az már más kérdés, hogy ez a tehetség nem minden filmben tud megnyilvánulni (forgatókönyv, rendező hibája, forgalmazói elképzelések stb).



    Aztán amikor egy-egy szépfiút/jócsajt művészfilmben vagy kevésbé hagyományos szerepben látunk, ledöbbenünk, hogy úristen, ez az ember tehetséges. Brad Pittet pl ha csak a Trójában láttam volna, azt hinném, hogy egy tehetségtelen, magamutogató ripacs. A 12 majomban vagy a Blöffben meg hogy odatette magát... Szóval nem elég a csini pofi, ott vannak a tartalékok, csak nem mindig van rá lehetőség, hogy megmutasd, mit tudsz valójában.

  • 2008.07.04 11:30:43suo tempore

    ebben a dologban nem angelinajolie a lényeg, hanem hogy anyuci már jó korán betűrje a kis hülye agyát, hogy úgysem viheti semmire...és minő meglepi, nem is fogja



    hajrá magyarok!

  • 2008.07.04 11:33:46másutt

    B-

    A GIA-ra vagy a "Girl, Interrupted"-re gondolsz? Jo filmek voltak, de onmagat jatszotta.

    Egy kicsit/nagyon dilis, tombolo vad csajt aki drogozik (akkor meg o is nagy drogos volt).



    Ez kb olyan, mintha nekem most epen egy otthon uldogelo kismamat kellene jatszanom, aki fel-le emelget egy siro csecsemot es azt kanallal eteti. Tuti alakitast tudnek nyujtani. Teljesen hihetot. Oszkar dijasat.



    Amint mast probalt jatszani, kilog a lolab.

    Szerintem. Nem lenne hiheto atomfizikusnak vagy kosztumos darabban, soha.

    Shakespeare? Hahaha!!!

  • 2008.07.04 11:45:17B-

    másutt: nem kell mindenkinek Shakespeare-t játszani. Amire én gondoltam, abban nem vad. drogos csajt játszott, hanem egy sérülékeny, érzények kamaszlányt :-)



    Egyébként egyáltalán nem biztos, hogy hitelesen tudnál kismamát alakítani. Elég megnézni milyen, amikor amatőrök nyilatkoznak a tévében a saját élményeikről vagy szakmájukról. Rögtön megváltozik a hangsúlyuk, "énekelnek", összezavarodnak, hülyén fogalmaznak. Egyáltalán nem olyan könnyű saját magadat eljátszani kamerák előtt.



    Azon látszik, hogy kurva jól csinálja, hogy azt hiszed, te is meg tudnád csinálni :-)

  • 2008.07.04 11:46:55B-

    A Trójában (kosztümös) meg simán lejátszotta Pittet, szerintem.

  • 2008.07.04 11:50:15baud

    Shakespeare-t szerintem hagyjátok meg a szexi Jeremy Ironsnak. :)

  • 2008.07.04 11:59:44másutt

    voltakeppen, az is lehet, hogy jo szineszno, ezen nem fogunk osszeveszni. nekem nem esetem. van ilyen. iszonyuan idegesit.



    atto fuggetlenul, hogy rem arogans, azt hiszem nalam elerte azt a telitetsegi szintet, hogy a csapbol is o folyik es nem adnek ki penzt arra, hogy meg a szabadidomben is ot kelljen nezni.

    gyakorlatilag az egyetlen modja annak, hogy ne kelljen nezni az arcat az az, hogy bezarkozzunk egy moziba, ahol a filmben nincs benne. :D



    sebaj.

    ha mindenkinek ugyanaz a szinesz/film tetszene, sosem kapnank jegyet a kedvenc mozinkba! :D

  • 2008.07.04 12:07:17B-

    Én se néztem meg még soha direkt azért filmet, mert ő játszik benne.



    Érdekes, engem valahogy elkerül ez a Jolie túladagolás, Mo-on kevésbé folyik a csapból, bulvárt meg nem olvasok (csak a Porontyot, haha). Talán ezért nem irritál, és ezért érzem úgy, hogy valahogy akaratán kívül tették meg a celebjelenség jelképének. Igazából nem érdekel, nem az esetem, csak nem értem, miért kell mindig fikázni.



    Általában zavar, amikor híres emberekről ítélkeznek olyanok, akik sose látták még csak az illető bátyjának az anyósát se, háturlól se, egy kontinensen se tartózkodtak vele stb. (És most lécci ne jöjjön senki, hogy élt már Amerikában, ő tudja. Majd akkor tudja, ha megittak együtt egy teát). Nekem is vannak, akik nem szimpatikusak, de nem hiszem, hogy 5 soros hírekből meg 2 perces reklámokból korrekt személyiségrajzot állíthatok fel egy vadidegenről.



    Lehet, hogy picsa. De ahhoz nekem semmi közöm. És főleg semmi alapom, hogy egy XYZ. kerületi panellakásból megmondjam róla a frankót.

  • 2008.07.04 13:09:31Hemish

    Subbantósdi: Te az agyamra mész azzal hogy mindig mindent jobban tudsz!

    Egyébként borzalmas ez a közléskényszer amit művelsz. Mindenhez van hozzászólásod, te főállásban kommentelő vagy?

  • 2008.07.04 13:22:53B-

    Nem, csak gyesen van ;-)

  • 2008.07.04 13:36:37cantaloupe

    Amit en nagyon tisztelek Angelina Jolie-ban, hogy rengeteget adakozik es nem aprozza el: millio dollarokos nagysagrandben ad az UNICEF-nek, Iraknak, Kambodzsanak stb.



    B-, igazad van, de nem latod at a mechanikajat ennek? Azer' van a bulvarsajto meg a szappanopera, mert amig az ember mas gondjaval foglalkozik, addig feledi a sajatjat. :)



    Mellesleg barki barmit mond, Amerika meg mindig a lehetosegek hazaja. Igaz, nem lesz minden cipotisztito fiubol Louis Vuitton, de meg mindig ebben az orszagban van ra a legnagyobb esely, hogy ha kuzdesz es tehetseges vagy, lesz beloled valami.

    Ezt latom a ferjem peldajan, meg a kornyezeten.



    Azokat sem kell sajnalni, akiknek nem jon ossze a nagy dobas. A szomszedomek mindketten heti 35 oraban meloznak egy csemegeuzletben, kozepes beosztasban, es 5 szobas, 3 szintes hazat tartanak fenn...mellette jarnak buvarkodni, nyaralni Mexikoba, tengeri herkentyuket enni jo kis ettermekbe. Nem gazdagok, de kenyelmesen elnek, nem kell szazszor megforgatni minden fillert.



    Na, csak azert irtam be, mert ma van ugye a Fuggetlenseg Napja, es ezen apropobol hadd vedjem meg Amerikat. Barmit lehet mondani rola, csak azt nem, hogy itt nincs lehetoseg. :)

  • 2008.07.04 14:16:27anyamadár

    Hát nem konkrétan Angelinát akartam támadni, hanem csak arra akartam utalni, hogy azért aki közelebb van a tűzhöz hamarabb bekerül egy-két filmbe. :)



    (Ez itthon is sokszor így történik...:))

  • 2008.07.04 14:50:17Bossifam

    Ami az erdeklödesemet megragadta az az, hogy miert kell egy masik orszag, teljesen mas viszonyait hasonlitgatni egyaltalan? Ez nem visz elöbbre senkit.Nem a szomszedba kell kukucskalni hogy ott bezzeg mi van. Ahol az ember el, ott kell megprobalnia ervenyesülni ugy ahogy tud. Azonkovül a gazdagsag relativ. Kinek mi szamit.

  • 2008.07.04 14:53:20cozumel

    Cantaloupe



    este tuzijatek lesz-e? :-)

    (nalunk volt elsejen, csak itt nincs "este", vilagosban meg nem olyan poen...)

  • 2008.07.04 15:28:26Bossifam

    Okos ember a mas karan tanul.:)))

  • 2008.07.04 15:44:03Bossifam

    Okoska

    Nem erröl irtam. olvasd at megegyszer. :)

  • 2008.07.04 15:59:17cantaloupe

    Bossifam,



    csak azert irtam le, mert te is az USA keleti partjarol irsz, es azt szerettem volna, ha masfajta velemeny is all itt. Az osszehasonlitast te kezdted.



    Es igenis kell a szomszedba kukucskalni, mert ez az oka, hogy zoldkartyaert meg mindig tobben allnak sorba, mint teszem azt magyar allampolgarsagert.

    Most itt sem all jol sokak szenaja a gazdasag miatt, de egy atlag kozeposztaly meg mindig megengedheti maganak azt, amit a szomszedokrol irtam. (De amugy mi sem panaszkodhatunk, sot...csak nem magammal akartam peldalozni.)



    Ha csak olyan embereket ismersz, akiknek a penz az istene, rossz korokben mozogsz, itt is vannak normalis emberek.



    ---



    Cozumel, a kozeli varosban tegnap volt a tuzijatek, pipa voltam, mert nem mentunk, ugyanis esett az eso, erre megis megtartottak!



    Ma vendegeink lesznek, de otodiken is lesznek tuzijatekok az ocean partvarosaiban, oda fogunk elmenni, strandrol meg ugysem neztem tuzijatekot. :)

  • 2008.07.04 16:07:42Bossifam

    cantaloupe

    En a sajat tapasztalatomat irom. San diegoban születtem, Egy Phoenixi cegnel dolgozom./most 4 honapig bizony a keleti parton a munkam miatt. Bizony hogy hajtok, mert akkor miert dolgoznak ha nem? Nem nezegetem hogy kinek milye van, azt nezem hogy en mit ertem el es mit akarok elerni. Erre irtam a fentieket. Ha valaki elöbbre akar jutni, ne azt nezze hogy mi van a szomszedban, hanem probalja elerni azt amit akar.

  • 2008.07.04 16:09:38Bossifam

    csak azert irtam le, mert te is az USA keleti partjarol irsz, es azt szerettem volna, ha masfajta velemeny is all itt. Az osszehasonlitast te kezdted.

    ------------

    Ez meg vegkeppen nem stimmel. Olvasd at megegyszer a kommenteket.

  • 2008.07.04 16:12:20Bossifam

    Ha csak olyan embereket ismersz, akiknek a penz az istene, rossz korokben mozogsz, itt is vannak normalis emberek.

    ------------------

    Ezek szerint at sem olvastad eddig amit irtam, ugy valaszolgatsz. Akkor valaszolgass nekem, ha tudod mit irsz. Ez a kommented azt mutatja hogy fogalmad nincs arrol amit irtam eddig. Akkor mi a fenenek irogatsz nekem. Mar elnezest.

  • 2008.07.04 16:15:11Bossifam

    te utaznal többszaz km.-t a munkad miatt? en ezt csinalom most honapokig. es nincs gond.

  • 2008.07.04 16:15:45cantaloupe

    Bossifam,



    igen, mindenki kaparja maganak a gesztenyet, de egy kis motivacio nem art. Ami nem egyenlo azzal, hogy irigyeljuk a masikat.

  • 2008.07.04 16:19:38Bossifam

    na akkor most ugyanazt irod amit eddig magam is tettem. cool

  • 2008.07.04 16:26:19Bossifam

    Ha valamit el akar az ember erni, akkor az keves ha csak almodozik rola. Azert valamit tenni kell. Nem a penz a döntö, hanem az elmeny, hogy a munkaddal elertel valamit. Az meg hogy ki miert hajt, valtozo...mindenki maga tüzi ki a celjait.

  • 2008.07.04 16:31:54cantaloupe

    Ja, csak kicsit tobb pozitiv gondolattal.

  • 2008.07.04 16:37:04Bossifam

    Ezt mindenki ugy teszi ahogy tudja vagy amilyen lehetösege van ra. A positiv gondolkodas elöre visz. De ezt nem tudod az atlagba beleverni. Vagy van neki, vagy nincs.Ha egy celod van, akkor az mar positiv. Nagyon sok embernek meg celja sincs. Ez nem jo. De igy kell elfogadni.

  • 2008.07.04 19:33:52huhhh

    "Sosem értettem, h. miért szeretik olyan sokan Szegedet."



    Hát, Okoska, talán azért, mert vannak páran az országban, akik tisztában vannak azzal, hogy Szeged és a negyvenakárhányas út (ahogy írod), az nem ugyanaz. De nem ám. Az egyik egy út, a másik egy város, tudod... és a külváros az mindenhol külváros... De azért engem is érdekelne, hol vannak Szegeden ipartelepek.

  • 2008.07.04 21:07:57beros

    "Sosem értettem, h. miért szeretik olyan sokan Szegedet."



    Bocsanat a belecsacsogasert, de azert ez jo hulye szoveg volt. hat mer pldaul odajartam oskolaba par evet,tele vagyok emlekekkel, imadom a tisza-partot, sokszor gyalogoltunk haza ejjel a hidon ujszegedre, jartunk a regos bendeguzba bulizni (ismeri valaki?), csodas borfesztivalok vannak, es a szechenyi teren uldogelni feloracskat amikor sut a nap, az GYOGYIR a lelkemnek, a legkedvesebb varosom Szeged, imadom a sarga villamosokat is , folytassam??



    Sot, asszem sok-sok ember erez ugyanigy pl bukaresttel vagy bogotaval szemben netan meg jaszfenekustuj irant is.



    biztos nyavanyas erzelgos vagyok, de szeged a szivem csucske, punktum.

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta