SZÜLŐSÉG

Mi kell a nőnek? Férfi? Inkább FÉRFI!

2008. június 28., szombat 09:30

FÉRFI kell nekünk. Tovább megyek: A FÉRFI. S bár a nőknek nem ildomos stírölni, pláne egy tisztes családanyának, remélem azért mindenki bevallja, hogy olykor-olykor megesik, hogy elakad a lélegzete néhány pasi láttán. Mert a szemünket az esküvőn nem műti ki a pap, bizony. Ettől pedig egy cseppet se érezze magát senki cudar cédának, a világ már csak ilyen, működik bennünk mindenféle ösztön, de azért vagyunk ugye homo sapiensek, hogy ezeket leküzdjük. Elméletben viszont játszadozzunk most egy kicsit, érezzük magunkat úgy, mintha egy könnyed női lapocska pasimustráját olvasgatnánk! Emlékeztek még? Valaha mi is játékosok voltunk a húspiacon.



A múltkor eljutottam egy egészen jó kis szórakozóhelyre, ahol nem csak 20 alattiak voltak, sőt, nem csak tingli-tangli zenét játszottak, szóval helyén volt minden. Ne szépítsük a dolgokat, otthondolgozó nőként, néha be tud az ember szűkülni, a levegő pedig tele volt tesztoszteronnal, jó ötletnek tűnt a mégegypohár is. És elgondolkodtam azon, hogy vajon mi is az, ami megfogja a nőket.

Biztosan hasonló mechanika szerint működik a két nem, én a férfiakkal úgy vagyok, hogy akit megnézek, közel sem biztos, hogy rá is csapnék, vagy hagynám, hogy rám csapjon. Vannak ugyanis a szépséges palik, akik pont akkor léptek ki egy divatlapból, mielőtt elsuhantak előttünk. Nem lehet őket nem megcsodálni, de az esztétika győzedelme mellett elgondolkodhatunk már rögtön a nulladik percben, hogy kié lesz hosszú távon a fürdőszoba és ki birtokolja majd a nagyobb piperekészletet. Eztán pedig lapozzunk, mert ez a típus maximum szórakozásnak jó, komolyabb viszonyba ne keveredjünk! Halkan jegyzem csak meg, hogy ők azok, akik inkább esztétikailag választanak, s nagy valószínűséggel nem mi vagyunk azok a szőke, hosszúcombú, nagymellű istennők, akik felhívják magukra a figyelmet. De talán túléljük valahogy.

Vannak az értelmiségi típusú palik, akik tulajdonképpen akkor kapnak csak esélyt, ha képesek vagyunk rájuk koncentrálni negyedóránál többet, s meglátjuk bennük a lehetőséget. Nekik talán hosszabb idő kell, amíg a szikra bepattan, de ne írjuk le őket semmiképpen. Főleg azért sem, mert hosszútávon rájuk lehet számítani igazán, gyakorlatilag sérülésmentesen kerülhetünk közelebbi viszonyba velük, minden a fantázián múlik. Ők a jolly joker, bármikor bárhová behelyettesíthetőek: jó barát, jó pasi, jó szórakozás. Itt jegyzem meg, férjet belőlük érdemes választani, ahogy régen a mondás szerint csúnya nőt vett nőül a férfi, mert azt nem szerették el tőle. De hát nem is mondtam, hogy az értelmiségi pasi feltétlenül csúnya. S ha találkozik az értelem a külsővel lehet, hogy az illető rögtön átkúszik egy másik kategóriába.

Vegyünk egy mély levegőt, s beszéljünk a nagy vadakról! Nekem speciel mindig a rosszarcú palik jöttek be, bár igazság szerint soha nem lehetett tudni, hogy mi alapján választottam. Sosem volt típusom, talán az egyetlen fix pontom a nagy orr volt, isten tudja miért, lehet, ez is valami ősi, genetikai úttábla. Tehát vannak a Férfi Férfiak, akik a Camel-reklámból léptek ki, kicsit borostásan, s látszik rajtuk, hogy veszélyesen élnek. Legyen ez számunkra intő jel, sajna ránk is is veszélyt jelentenek. Ezzel a típussal tuti nem könnyű az élet, de a kihívást kedvelők azért megpróbálhatják. S nem mellesleg értük dobban a szívünk majd még nagyikorunkban is.

Mire idáig eljutottunk, néhány pohárkán túljutottam, s csak néztem a különös párokat, ronda férfi-gyönyörű nő, isteni pali-iszonyat csaj, s kezdtem azt gondolni, hogy nem olyan egyszerű ez az egész, mint ahogy én hittem. Talán az egész csak kémia, szag. Elég egy mély szippantás és készen vagyunk, elvesztünk, s akkor már tökmindegy, hogy milyen is a másik. Meg aztán gondoljunk arra is, hogy mennyit számít a sziporka, stílus, amivel a világ legrondább palija egy pillanat alatt vonzóvá válhat. Ne keressük a sztereotípiát, keressük inkább a Férfit! A szerencsések, ha benéznek a nappaliban, ott találják őt, s bizonyára nem történt régen semmi különös, csak beleszipákoltak a levegőbe egy nagyot. A tesztoszteron, vagy csak a kémia meg ott volt.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.06.30 12:22:50Zsákos ember

    anyatájger:



    elso idezet toled: "Engem meg nagyon zavarna, ha a párom más politikai nézetet vallana"



    masodik idezet toled: "Viszont semmi bajom azzal, aki nem így érez és gondolkodik"



    most akkor mi zavar, es mi nem? kicsit alszentseg szag van :)

  • 2008.06.30 12:23:40verkaverka

    Anyatajger, ezt hogy érted pontosan? Miben más egy baloldali "erkölcsi értékrendje" mint a tied, ami annyira kizárná hogy bármi közöd legyen hozzá?

  • 2008.06.30 12:26:37szövetszöcske

    Hát, én ezt pont fordítva látom. Ha az asszony nem tudja szétválasztani a politikát, meg a vallást meg az ízlésvilágát kettőnk kapcsolatától az már régen rossz. Ha úgy élnénk szexuális életet, ahogy azt a pap megmondta a templomban, annyi gyereket kellene legyártani, amennyi a zasszony választott pártja szerint szükséges, és nem lenne hajlandó eljönni velem csak olyan filmre, ami a 18 éves kora óta féltve őrzött ízlésvilágába belefér, hát, igaziból nem látnám hol vagyok én, és hol a kapcsolatunk a párom értékrendjében. Igen, persze, szavazhat bárkire, járhat templomba, és lehet saját ízlésvilága, de ez az életének egy szelete, a másik (szerintem nagyobb) szelet meg a társkapcsolat. Ha a párom a kapcsolatunkat alárendelné a politikának, igaziból sokkal nagyobb pofon lenne akár egy félrelépésnél is (azt legalaább rá lehet fogni a hormonokra, vagy múló megingásra, míg tudatosan valami hülye politikusnak alárendelni a másikat, na azt nem...)

  • 2008.06.30 12:31:12Zsákos ember

    Sanima: en raadasul ugy vettem eszre a sajat barati koromben, hogy nincsenek kifejezett "mszp-sek" meg "fideszesek", hanem nagyjabol latjak minden part elonyeit/hatranyait. aztan a valasztasok kozelettevel megprobaljak eldonteni, melyik a legkevesbe kocsog (bocsanat) banda, es arra szavaz. en mar szavaztam mszp-re, szdsz-re, most ott tartok, hogy az mszp-t puhapocsnek latom amiert benazik, eddig ruheltem a fideszeseket, de neha jokat mondanak az inforadion, es miota az orbannak kiugrott az a bizonyos beszede, azota oket most tobbre tartom az mszp-nel, de amugy valoszinu az mdf-re fogok szavazni. es nem en vagyok az egyetlen ilyen keringo.



    raadasul a mas nezetu ismerosok segitenek meglatni es megerteni a masik oldal erveit, sokszor volt mar, hogy egy-egy kerdeben megvaltozott emiatt az allaspontom, es konkretan abban a dologban emiatt egy masik partot tartottam jobbnak.



    visszaterve a "zavar e parom politikai nezete", ugy foglalnam ossze, hogy ha olyan elvakult, hogy valakit kb feltetel nelkul szeressen, kb mint egy focidrukker, akkor nem hiszem, hogy azon a szinten van, hogy vele kellene parkapcsolatot letesitenem.

  • 2008.06.30 12:32:14Zsákos ember

    szovetszocske: ja, en is igy latom.

  • 2008.06.30 12:40:42Sanima

    Zsákos ember:

    bizony, bizony, én is úgy vagyok ezzel, hogy engem igenis meg lehet győzni. Nem vagyok olyan szűklátókörű( mint amilyennek már tituláltak itt, hehe), értelmes vitára mindig nyitott vagyok, és képes vagyok elismerni, ha nincs igazam.Én nem úgy látom a politikát, hogy a szimpi párt az etalon, a vezető az atyaúristen, a nem szimpi párt meg egy mocsadék. Senkinek ne legyenek illúziói, mindenki stiklizik, és ha jobban belegondoltok, mindenki ezt is csinálná...ha közel lennék a tűzhöz, én is helyezkednék, meg a familit nyomnám, nyilván.

    Itt csak az a különbség, hogy " elvileg" milyen idea, világnézet mögé sorakoznak fel a politikusok...

  • 2008.06.30 12:42:51Vierre_

    ez azért van, mert magyarországon aki balos, az komcsi, nem jár templomba, nem hisz istenbe, nem hisz a magyar kultúrába és nem konzervatív.

    Aki libsi, arra legyintünk. Idióta. Vagy zsidó, vagy buzi vagy drogos.

    Aki jobbos az meg nacionalista, hungarista, kőkeresztény konzervatív, és antiszemita.



    Pontosan ez ma Magyarország. Szánalmas. Ezek azok a szterotipiák amik miatt kb dedó ami itt van. Vér komoly dedó, olyan mint egy országnyi óvoda.



    Én ismerek hívő balost, aki nem kommunista és hívő.

    Ismerek olyan libsit aki nem buzi, nem drogos és nem idióta.

    De nem ismerek olyan jobbost aki nem zsidózik.



    Pedig én nyitott ember vagyok. Volt jobb oldali barátom, nagyon szerettük egymást, csak éppen a politikáról nem beszéltünk.



    Én egyet kérnék azoktól akik kereszténynek vallják magukat és zsidóznak és cigányoznak. Nézzenek mélyen magukba, mit tanít a felebarátokról a vallásuk és sose feledjék hogy Jézusuk zsidó volt.



    Én nem politizálok, szerintem választani sem megyek, eddig voltam, kényszerből de immár nincs még az sem bennem. Értelmes, felnőtt embereket akarok nem pedig ostoba demagóg idiótákat párttól függetlenül.

  • 2008.06.30 12:50:47anyatájger

    zsákos: messze álljon tőlem az álszentség, pláne a szag :) Lehet, hogy nem olvastad az engem megelőző kommenteket. A férjemnél zavarna, de a barátaim, haverjaim, stb. vagy akár az itt írók közül nem érdekel, hogy ki hová szavaz.

    Már látom, hogy nem kellett volna politizálnom, mert ezt általában félreértik. Nem a pártokról van szó és az ígéreteikről. Na, de nem "térítek".

    Szövetszöcske: sajnálom, hogy így gondolkodsz a hitről és a vallásról. Csak a templom, a pap, meg a férjnek való alárendeltség jut eszedbe róla?

  • 2008.06.30 13:05:13Sanima

    Vierre_

    jobbos vagyok, de nem zsidózok. Sőt: felfoghatatlanul szörnyű dolog, amit velük műveltek Hitlerék.

    Azzal ugyan nem értek egyet, ahogy a palesztinokkal bánnak, de hát ez ugye megint nem az én ügyem. Ezen kívül baromira nincs velük bajom.

    Jelenleg a kedvenc számom egy zsidó dal, azt üvöltöm itthon állandóan, sőt karaoke version-t is szereztem, és nyomom úgy, hogy azt se tudom mit éneklek:) de azt már megállapítottam, hogy a héber ( asszem az) nyelv kiejtése qrva nehéz.

    Volt az egyetemen egy zsidó srtác, húúúú , de szép volt:) hogy témánál maradjak:)) zöld szem, barna haj, határozott kiállás...nyami.



    A bátyám libsi, nem buzi, nem drogos, csak haladó szelleműnek gondolja magát.:))



    Na, én meg még hívő balost nem láttam.És ezt nem negatívumként, vagy pozitívumként, pusztán tényként jegyzem meg. De nem is érdekel, hogy ki hívő, meg ki nem.A vallásról is ugyanúgy lehet vitázni, mint a politikáról...

  • 2008.06.30 13:05:48verkaverka

    anyatájger, biztos félreértettünk valamit, magyarázd el nyugodtan. FOntos.

  • 2008.06.30 13:07:12Sanima

    "magyarországon aki balos, az komcsi, nem jár templomba, nem hisz istenbe, nem hisz a magyar kultúrába és nem konzervatív.

    Aki libsi, arra legyintünk. Idióta. Vagy zsidó, vagy buzi vagy drogos.

    Aki jobbos az meg nacionalista, hungarista, kőkeresztény konzervatív, és antiszemita."



    Vierre_ Mo.-n tényleg ez van! Abszolút tökéletesen foglaltad össze!Sajnos...

  • 2008.06.30 13:11:53Vierre

    Sanima, akkor te vagy az a jobbos aki nem zsidózik :)) az én volt anyósom meg az a balos aki hívő. Egál. :)))))

  • 2008.06.30 13:15:38Vierre

    És még annyit hozzá tennék, mint nem-hívő, hogy máshol nem feltétlen fonódik össze a keresztény hit a jobb oldallal, hiszen annyi ember van, aki nem vallásos ellenben konzervatív értékeket képvisel. Itt nálunk aki jár gyülekezetbe, ott sajnos a papbácsikák hívják fel arra a figyelmet, kire szavazzanak, aki pedig nem jár ott az a téridő görbület áll fenn, hogy a hazaszeretetet mindenképp össze kell kötni a vallással. Pedig a volt anyósom imádja Magyarországot, vallásos és még sem jobbos. Vannak érdekes dolgok. :))) És ismerek olyan jobbost, aki nagyon örülne a libsi drogtörvénynek, heti szinten pöfékeli a spanglit. Annyira szánalmas ami itthon megy, hogy ihajjj :)))

  • 2008.06.30 13:15:54szövetszöcske

    anyatájger: Az én szempontomból a párom vallása ennyi (szerintem férjnek való alárendeltséget egyébként nem mondtam). Nagyon tiszteletreméltó, ha a párom tud hinni valamiben, de ha ez a hit simán übereli a kapcsolatunkat, az elvek fontosabbak mint az hogy ketten együtt egy párként jól meglegyünk, akkor valami nem smakkol, alárendeltséget érzek (én sem határozom meg az asszonynak, hogy melyik nap járjon templomba, és akkor miről mit gondoljon, akkor a vallás se határozza meg nekem, hogy aztán húzzunk-e óvszert esténként és milyen pozitúrában és akkor szépen megférünk. Egyébként úgy látom,ez a legtöbb nem szektás átlagvallásosnál símán működik, a vallás filozófiáját követi, de azért a túlkapásokat nem, mondjuk nem rendeli alá annak a családtervezést, hogy aztán hétvégén a templomban mit mondott a pap)

  • 2008.06.30 13:25:41Zsákos ember

    szovetszocske: mondjuk vallasos/nem vallasos parnal gond lehet, hogy mit mondanak a gyereknek. nekem voltak vallasos, templomba jaro baratnoim, akkor ez meg sem fordult a fejemben. de most, hogy van gyerekunk, orulok, hogy a parom sem vallasos. mar az is kicsit gaz volt, hogy a vallasos nagyinak beadjuk, hogy nem lesz megkeresztelve a gyerek :)

  • 2008.06.30 13:27:29wish73

    eino, azért kell elhatárolódni a szélső jobbtól, mert az a szokásuk, h bűnbakokat keresnek, és azokat likvidálják. és ilyen formán eccercsak eljöhetnek a gyereküket egyedül nevelőkért is, mert, ha elég sok embert behülyítenek, h ők tehetnek a gazdasági válságról, akkor lesz annyi csőcselék, amennyire szükségük lesz. amúgy nem hiszem, hogy a mai közhangulat tanulmányozása érdekében le kéne mondanom a műkörmös időpontomat. télleg, látszik a neten, hogy kinek milyen a körme? puki is hallatszik? ajjaj, Vierre, gondban leszel:D nekem sosem volt és nem is lesz műkörmöm, de nem azért, h több időm legyen a levéltárban.

    ha az a párt, amelyikre én szavaztam egykoron, nyíltan kiállna bármely pedofil tagja mellett, hidd el, elhatárolódnék. sőt, ahhoz, h ne voksoljak rájuk, ennél kevesebb is elég -lásd elmúlt idők választási botrányai. vagyis részemről működik az, h ha számomra vállalhatatlan dolgok számukra nem vállalhatatlanok,akkor buktak egy szavazatot. viszont ez nem azt jelenti, h csapódom máshova, mindegy, csak valahova tartozzak-alapon.



    sanima, engedd már meg nekem, hogy távolságot tarsak azoktól, akik egy platformon vannak olyanokkal, akik szívük szerint rendes tisztogatást végeznének. tudod, vétkesek közt cinkos, aki néma. vagyis, ha xy maga nem is gázosítana el senkit, de azért néhány cimborája igen, és ő bizony az ilyenek szavazataira is számít, akkor ne fájjon neked, ha nem kívánok közelebbi ismerettségbe kerülni egyikükkel sem. baj ez? legfeljebb nem leszünk barátok. és így a pszichológusom se te leszel. mindketten jól járunk.



    amúgy Ákos esetében én is azt írtam, hogy sosem kompromittáltatta magát, amikor valaki egy hsz elerjéig lenácizta. sajnos a net-hozzáféréssel még senki nem fizetett elő az értő és figyelmes olvasásra. felárért kéne a csomagnak tartalmaznia.



    Vierre, a cigány nem szitokszó, mint a digó az olaszoknál. hu.wikipedia.org/wiki/Rom%C3%A1k

  • 2008.06.30 13:28:48anyatájger

    szövetszöcske: neked mindig a szexen jár az eszed?

  • 2008.06.30 13:40:33szövetszöcske

    anyatájger: Ez most inkább elismerő vagy elítélő kérdés volt?:) Egyébként nem mindig ezen jár az eszem, nem picsogom túl a témát, egyszerűen úgy jött ide, hogy szerintem az egyház a mindennapi életnek ebbe a szférájába hajlamos leginkább beleszólni (mármint a keresztény egyházak, mert például a zsidó egyház beledumálna abba is hogy mit eszem és hogyan öltözködöm), és ezzel még egy lapáttal megnehezíteni az együttélést. Másrészt meg egy párkapcsolat alapja az intimitás és a jól működő szex (gondolom ebben a legnehezebb az alkalmazkodás), az összes többi, a közös jövőkép,ízlésvilág meg politikai látásmód ehhez képest pikk-pakk megteremthető (persze csak ehhez képest, egyébként lehet abból is nagy küzdelem).

  • 2008.06.30 13:43:13Sanima

    wish73,

    nem emlékszem, hogy megtiltottam volna neked bármit is, így nem is szükséges engedélyt kérned.

    Ha mégis fontosnak érzed, hogy engedélyt adjak: hát legyen.Megengedem.







    Amúgy meg, ha visszanézed, bárminemű tiltás helyett éppen, hogy az ellenkezőjét tettem: alkotó munkára ösztökéltelek!

  • 2008.06.30 13:43:26undokmano

    Én azt gondolom, hogy nekem a férjem A FÉRFI. Érdekes módon régebben, amikor még döntőbb volt a külső, nem az ilyen pasikért voltam oda. A férjem magas, szálkás, nem szétgyúrt, de szép, finom izomzatú, barna szemű és hajú, hajhossza változó. :) Amiért különleges a számomra, az az, hogy elfogadó, hűséges, családszerető, humora van, képes vitázni (ez fontos nekem nagyon!), egyenrangú fél a kapcsolatunkban (nem kezel úgy, hogy anyukám kussolj; vagy úgy, hogy igen anyukám), házias (értsd nem vagyok a cselédje, besegít nekem a házimunkában), nem szeret kapkodni (sokszor túlzottan is alapos, de vannak dolgok, amikben nagyon zsippzsupp tud lenni pl mosogatás)... És még biztos nagyon nagyon sok dolgot fel tudnék sorolni, de egyrészt nem akarom agyondícsérni, mert vannak azért hibái is (akárcsak nekem), másrészt felébredt a gyerekem, és most az övé vagyok. :)

    Ja és azt még azért elmondom: nem feltétlen egyezik a politikai, vallási, faji kérdésekben a véleményünk, viszont elfogadjuk kölcsönösen a másik véleményét. Kivéve, ha valamilyen sportközvetítést nézünk, mert akkor ritka, hogy ne balhézzunk össze valamin. :) De az sem tart soké, 5 perc, ledumáljuk, aztán béke van. :)

  • 2008.06.30 13:45:50Vierre

    wish73 de. :) Az. Sajnos pont az. Te még nem hallodtad ebben a formában?

    - Az a cigány... (pedig nem volt roma)

    - cigány kurva anyját (pedig sem kurva sem roma)

    és a többi?

    Elvileg nem az, mára a cigány és a zsidó is szitokszóvá vált.



    wish73 én mint kőlibsi mondom, a jobb oldal nem egyenlő a szélsőjobbal. Az MDF nem egyenlő a nácikkal. Írtam már feljebb a jobb oldal és a szélső jobb között pont akkora a különbség mint a szociáldemokrata és a kommunista között. MInd a két szélsőség a tömeggyilkosságig vitte a karrierjét, ne keverjük össze őket.



    Az indulat pont nem az, ami objektíven mutatja ezeknek a helyét, mondom úgy, ismétlem magam mert jóval feljebb írtam, hogy belőlem a jobboldaliság mélytudati szikrája is hiányzik.

    De a balé is.



    Lehet, kéne csinálnom egy pártot, tetszene nektek, :)))

  • 2008.06.30 13:50:41Vierre

    Szövi ezzel tuti kiütöd a biztosítékot, mármint hogy a szex az alapja :DDDD pedig erről volt téma és sokan egyetértettek akkor velem.

    Tanusíthatom.

    Ha nincs szex, nincs kapcsolat.

    nem kell ezt túlmoralizálgatni és Istent vinni bele, nincs olyan viszony amely szex nélkül , belső elfojtott vágyak nélkül, maszti nélkül, működne a mennyország égisze alatt.



    Mert lehetsz hívő, felőlem. Simán. Engem nem zavar. De ember vagy, test is vagy arról nem beszélve hogy a jól működő szex milyen mentális és lelki hozamokkal rendelkezik, pl önbizalom, a féltékenység hiánya, kiegyensúlyozottság, nagyobb türelem és a többi.

    Szóval még mielött jönne hogy Szövi szexista, Szövi nem szexista, szövinek igaza van. :)))

  • 2008.06.30 13:52:22wish73

    asszem, belépnék. már, ha nem magas a tagdíj, ugye. mert a biboldókról köztudott ,hogy ugyan kőgazdagok, de csak úgy nem szórják el, ki tudja mire.

    tudom, h megy a cigányozás, de attól még saját maguk által is lefogadott megnevezés a cigány. zsidóra is csak rosszabbat tudnék mondani mert az izraelita megint mást jelent. a többi kifejezés meg télleg nem akar kedves lenni:D

  • 2008.06.30 14:06:54monsterwoman1

    Egyetértek vierre-rel! Ma kis hazánkban a cigány nem a származást jelenti! Sokkal inkább egy pejoratív jelző! És ezt élvezettel használják nagyon sokan....

  • 2008.06.30 14:15:18wish73

    nem vitás, de azzal, hogy másik kifejezést használunk rá, csak meg jobban megerősödik, h az eredeti pejoratívnak hangozzék.

  • 2008.06.30 14:25:24cantaloupe

    Wish,



    az eredeti szo valoban nem pejorativ, ugyanolyan jelzo, mint a maori, hottentotta, magyar.

    A 100 tagu zenekaruk sem romazenekar. :)



    Csak vannak kontextusok, amikor igenis az, pl. szolasmondasok:

    -Majd ha ciganygyerekek potyognak az egbol

    -Ciganyutra ment



    Sot, tovabbmegyek: gyakran hasznaljak a romakra a "belga" jelzot, ami magaban nem serto, de ha rajuk celzol, mar igen.

  • 2008.06.30 14:34:31trinity 65

    Vierre,

    helyesbítek: valóban roma szármzásút kellett volna írnom, de előtte kifejtettem liberális gondolkodásmódomat, tehát ha valakit megbántottam, attól elnézést kérek, nem degradálónak szántam...

  • 2008.06.30 14:38:19anyatájger

    verkaverka:



    Tágabb értelemben a jobboldaliság, a világot abszolútumnak, az embert pedig ehhez képest relatívumnak tekintő világszemlélet politikai vetülete, míg a baloldaliság az embert abszolútumnak, a világegyetem többi elemét pedig relatívumnak tekintő világnézet, politikai vetülete. A jobboldaliság és a baloldaliság, mint szellemi-világnézeti meghatározottság, illetve a belőle következő viszonyulás az emberi élet különböző szegmenseihez tehát jóval régebb óta létezik, mint e jelenségek megnevezése.

    A jobboldali ember történelemszemlélete ciklikus, a történelmet fölívelő és leágazó szakaszok váltakozásának fogja föl, a baloldali történelemszemlélete lineáris, azt folytonos haladásnak, egy történelmi időszakot az előzőhöz és az előzőekhez képest jobb és jobb társadalmi berendezkedés kifejlődésének tartja.

    A 20. század során a jobboldal leginkább a gazdaságpolitika terén állt szemben a baloldallal (a kapitalizmus és a kommunizmus szembenállása). Napjainkban a jobboldalt a tradíciók megőrzésével, a hasznosnak vélt újítások beengedésével asszociálhatjuk. Fontos a szerepe a nemzeti politika (de nem feltétlenül a nacionalista politika) terén.



    Fontos megjegyezni, hogy a jobboldali nemzettudat nem egyenlő a más nemzetek lenézését jelentő sovinizmussal, vagy vulgárnacionalizmussal – csupán a hazaszeret és az elődök iránti tisztelet megnyilvánulása.



    A jobboldalt általában a fennálló politikai, társadalmi, erkölcsi rendhez való ragaszkodás és csak a lassú, szerves változások támogatása jellemzi. A hagyomány és a tekintély tiszteletéből indul ki, szemléletét a történeti vagy vallási alapon nyugvó társadalomfelfogás jellemzi. Sokszor hivatkozik érzelmekre, nem racionális vélekedésekre, gyakran nacionalista. A kultú­rában a hagyományokat követi, a gazdaság területén az állam minimális szerepvállalását hirdeti. A szabadpiacra, a szabad versenyre és az egyén öngondoskodására épít; elfogadja a nagyobb társadalmi különbségeket.



    A baloldalt általában az egyen­lőség és a haladás eszméjébe vetett hit, a változtatásra való készség és a társadalmi viszonyokba való beavatkozás igénye jellemzi. A baloldal az erkölcsi és polgári szabadság elkötelezettje, az ész és a tudomány fel­sőbbségét hirdeti a hit és a hagyomány felett.

    A baloldal a politikai eszmék, ideológiák azon csoportja, mely nagy hangsúlyt fektet a társadalmi egyenlőség érvényre juttatására és az általános (szociális) jogokra, a pusztán személyes (magán) érdekek ellenében, elutasítva a hagyományos jobboldali társadalom szemléletet. A baloldali irányzatok általában támogatják a nagyobb állami szerepvállalást, az egyenlőségre törekvést és a multikulturálisságot.

    Napjainkban a baloldal egy része a liberálisokkal összefonódva támogatja a szabad piacot és a globalizációt.



    Kiollóztam, siettem. Bocsi, hogy csak most jöttem, de a kisded kicsit nyűgös volt.

  • 2008.06.30 14:39:00trinity 65

    Vierre,

    annak alapján, amiket írtál, már nem is tudom mi is vagyok :)

    Maradjunk annyiban, hogy mindenféle szélsőséges(jobb és bal ) megnyilvánulást és kirekesztő magatartást elfogadhatatlannak tartó, normális ember....

    Talán ez a leghelyesebb magatartás a mai Mo.-on

  • 2008.06.30 14:48:58trinity 65

    Utolsó politikai megjegyzésem, aztán ezt a vonalat hanyagolom:

    Igen Vierre,



    a libsik és én sem vagyok sem drogos, sem leszbi, sem idióta...Nálunk ezt a"liberális " szót is sikerült rendesen degradálni ....



    Ákos pedig megosztó személyiség. Vagy utálják, vagy imádják, mint zenészt és mint pasit is...Én az utóbbinál maradok.

    Nem is baj ez,ha mindenkinek ugyanaz a férfi jönne be, itt tépnénk egymás haját :)))

  • 2008.06.30 14:50:58anyatájger

    Ebből remélem látszik, hogy a magyar politikai élet, hogyismondjam, kissé kusza.

    szövetszöcske: ez csak egy költői kérdés volt, de nagyon örülök, hogy rendben van a szexuális életed!

    Valóban olyan pikk-pakk megteremthető az a közös jövőkép, ízlésvilág meg politikai látásmód a jó szexuális élethez képest? Lehet. Kinek mi megy könnyebben...

  • 2008.06.30 14:55:09verkaverka

    anyatájger, ez jó sok volt, de nem erre vágytam :))

    A személyes véleményedre gondoltam hogy kifejthetnéd, és ami engem még minidig nagyon izgat az az, hogy hol vannak a hatalmas erkölcsi, hitbeli különbségek??

  • 2008.06.30 15:14:37anyatájger

    Valszeg én is sztereotipizálom a jobb és baloldalt...

    Feltételezem, hogy ha vki baloldali, vagy liberális akkor nem konzervatív és nem nemzeti érzelmű. Esetleg felrémlik vmi "szabadság-egyenlőség-testvériség" kiáltás, amitől aztán végképp befordulnék.

    Igazából a gyerekvállalás szempontjából lettek fontosak ezek a dolgok, de hát ahhoz megyek ugye férjhez, akitől gyereket szeretnék, vagy mi.

  • 2008.06.30 15:21:28anyatájger

    Azt is nehezen tudom elhinni, bár olvastam most ilyet, hogy egy baloldali érzelmű ember igazán hisz egy feljebbvalóban.

    Az erkölcsről pedig annyit, nálam a házasság intézménye természetes és szent. Ez most nagyon komolyan hangzott, tudom, de ne gondold, hogy nálunk minden a vallásról szól és úgy élünk, mint egy szent család.

  • 2008.06.30 15:59:22baud

    anyatájger,

    ha feltételezed, hogy a liberalizmussal nem fér össze mondjuk a hazaszeretet vagy a templomba járás, akkor nagyokat fogsz majd csalódni, ha ilyen emberekkel találkozol. :)



    A mostani liberális párt pedig elsősorban a gazdasági liberalizmust hirdeti. Az "egyéb" liberális eszméket pedig fel kellett vállalnia, pedig egyáltalán nem akaródzik neki, ahogy elnézem. Nem mellékesen pedig a mostani SZDSZ _nem_ ugyanaz, mint mondjuk a rendszerváltáskor volt.



    A francia forradalmárokkal meg csak annyi gond van, hogy azok egy cseppet sem voltak liberálisak a szó mai értelmében, mivel a szó ilyen értelmezése akkoriban még nem létezett. De velük én sem vállalnék közösséget.

  • 2008.06.30 16:14:53trinity 65

    Baud,

    összefér...

  • 2008.06.30 16:17:16verkaverka

    Azért ezek valami iszonyatosan elnagyolt nézetek, izé, nem is tudom hogy kérdezzem de ezeket neked ki mondta, anyatájger? Aki baloldali az nem hihető hogy igazi hívő??? Miiiiiiiiiiiiiiiii?

  • 2008.06.30 17:00:04baud

    trinity, hát szerintem is összefér. :)

    Különben most akkor vagy liberális vagyok vagy hazaáruló... :)

  • 2008.06.30 17:01:10anyatájger

    Ezeket nem mondta senki, saját tapasztalat. Lehet igaz hívő, attól mert baloldali, de én sajna nem ismerek ilyen embert a környezetemben... Igen, nagyon szar kis városban élek.

    Másrészt a hozzászólásomban azt írtam, hogy számomra alap, hogy világnézetben, politikában, vallásban és a gyerekneveléssel kapcs-ban, ha nem is teljesen, de nagy vonalakban egyformán gondolkodjunk a férjemmel. Ennyi.

  • 2008.06.30 17:06:49anyatájger

    baud: szeretnék nagyokat csalódni :) templomba járó és hazaszerető liberálist már én is láttam, bár nem a mi gyülekezetünkben :)

  • 2008.06.30 17:46:22baud

    anyatájger,

    az természetesen nekem is fontos, hogy ne homlokegyenest ellenkező nézeteink legyenek. És további sok-sok kellemes csalódást kívánok neked. :)

  • 2008.06.30 17:53:23anyatájger

    baud: kössszike :)))))

  • 2008.06.30 18:57:22trinity 65

    Újabb nézőpont, lehet, néhányakat kiakaszt:)

    liberális vagyok( bár ezt én már inkább úgy aposztrofálnám, hogy se jobbra-se balra ), hiszek Istenben, de teszem ezt úgy, hogy ehhez nekem nem szükséges a templomba járás.....



    Amúgy egy házasság jó működéséhez szerintem is közel kell lenni az erkölcsi-világnézeti-gyereknevelési nézeteknek. Enélkül nem működhet, de ez az én egyéni véleményem megintcsak.

  • 2008.06.30 20:26:54anyatájger

    trinity, tökjó. Ezzel én is így voltam sokáig. Mármint nem jártam templomba, így amikor megkérdezték párszor, hogy milyen vallású vagyok, én azt mondtam, hogy hívő vagyok, de felekezeten kívüli. Engem nem éppen vallási szellemben neveltek a szüleim, annyira nem, hogy pl. én felnőtt koromban keresztelkedtem meg :)

    És valóban nem szükséges a templomba járás annak, aki nem érzi szükségét. Ezt mindenki maga dönti el, hogy akar vagy tud-e vmelyik gyülekezet tagja lenni.

  • 2008.06.30 20:52:00Vakmacska

    Muhaha most már muszáj elmondani...



    Csak annak érzékeltetésére hogy az erkölcsi közös alap az még nem feltétlenül jelent azonos politikai nézeteket, sőt, ha van ilyesmink, akkor se istenítünk pártokat és vezéreiket.



    Mi évek óta megtanultuk nagy levegővel mondani az újságosnál ha veszünk a másiknak is csütörtökön lapot:



    "KérekegyHetiVálasztésegyMagyarNarancsot!"



    Újságos általában: Mivaaaaaaan?



    Aztán jó esetben vihogásba fúl, újságos ugye árul ilyet meg olyat is, ezért általában nem is szoktak szektásak lenni. De nem hiszem hogy ezt sokszor kérik így együtt....



    ....ééés? Megvagyunk. Sőt, az erkölcsi alapjaink meg a neveltetésünk se különbözik annyira. De egypetéjű klónok se vagyunk, hátaztán.

    Én azt szeretném, ha máshol is több lenne ilyen....akkor nem menne annyiszor szabadságra a józan ész abban a nagy házban a Duna partján meg a környékén.

  • 2008.06.30 20:58:53undokmano

    Vakmacska, nálunk is volt már hasonlóra példa, de mi nem ebben a formában. Férjem Népszabit olvas, és hát választáskor meg épp elfogyott, erre mondta, hogy oké, akkor adjon Magyar Nemzetet. Asszem legalábbis ezt mondta. Újságos meg kiakadt, hogy dehát az másik oldalé. Férjem meg mondta, hogy neki meg tökmindegy, csak infó legyen benne. :D

    Nekem meg tényleg tökmindegy, mit olvasok, ami nem tetszik, az nem tetszik. :)

  • 2008.06.30 21:33:00háromnegyed

    Vakmacska :)

    Ilyet néha én is játszom, de magamnak. Mert mindenki osztja a másik napilapját (nem tagadom, én is belemegyek ilyenbe), de mégiscsak jobb, ha tudjuk miről beszélünk!



    Engem az nem is zavar, hogy elfogultacskák vagyunk. De észrevettétek, hogy mennyire belerohadtunk a népnemzeti vagy balliberális lábvizünkbe? A napilapokban alig van külpolitika! Át is tértem hetilap vonalra, az némileg jobb...

  • 2008.06.30 22:13:51wish73

    érdekes lehet mindkét oldal lapjait olvasni, csak, ugye az ember úgy van vele, hogy nem szívesen támogatja anyagilag azt a vonalat, amellyel mélyen nem ért egyet.

    amúgy egészen közelről ismerek nagyon mélyen vallásos-konkrétan egy egész kisegyházat vezető családot, akik egészen mostanáig meggyőződéses szdsz-esek voltak. most már, ugye fenntartásaik vannak, mily meglepő. de a liberalizmusba vetett hitük nem változott, csak a konkrét párt irán ttáplált érzelmeik. és mielőtt bki bmit feltételezne, nagyon szép harmóniában élnek a szavaik a tetteikkel, senki ne gondoljon valamelyik anyagilag lehúzós szekta jellegű intézményre.

    szóval nem csak jobbról lehet vki hívő. nem beszélve a hazai zsidóságról, hát, jellemzően nem fideszesek, bár lehet, h egy normális országban konzervatív pártra szavazna néhányuk, de a mai hazai viszonyok között a hívő zsidók kis eséllyel szavaznak jobbra.

  • 2008.06.30 23:07:14verkaverka

    Mifelénk is van szdsz-es lelkészcsalád...

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta