SZÜLŐSÉG

Brazil szappanopera-hősök az óvodában

2008. június 26., csütörtök 15:50

Nemrég kiveséztük az anyakönyvezhető, külföldről átvett, ám fonetikusan leírt lányneveket. Mára fonetikusan írt fiúneveket gyűjtöttünk, amelyek lehetnének akár egy brazil szappanopera főhőseinek nevei is. Mint látható, egyre divatosabb külföldi sztárok neveit magyarosítani, a 10+1. név hallatán pedig csak egy filmrészlet jut eszünkbe: „Dobjátok a padlóla!”



1. Dasztin
2. Dzsúlió
3. Denisz
4. Dilen
5. Enrikó
6. Ernesztó
7. Kolin
8. Rikárdó
9. Valérió
10. Zsülien
10+1. Brájen

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.06.27 17:38:36Szmolicsek

    attól is dobtam egy hátast, amikor egy tévéműsorban Fásy Ádám bemutatta kislányát, Zsülikét...

  • 2008.06.27 17:42:36Szmolicsek

    angol nyelvterületen nem használják a Fannit, mint Fanny? igaz kiejtve keverhetik a funnyval igaz? viccelődhetnek, mint velem egy angol vámos anno, amikor kérdezte, honnan is jövök: Hungary. és jókat mulatott a hungry szóval összehozva. de ki merte elküldeni a fenébe?

  • 2008.06.27 17:48:32ingrid

    no igen, fásy zsülike...

    no komment



    rég feltünt már, hogy holywoodban milyen idióta neveket adnak a gyerekeknek

    majd ez szépen beépült a magyar sztááááárcelebismertembervoltam1xatvben emberek anyába is, ezért szinte csak arról lehet hallani, hogy xy ...khmm, sztár gyereket pl. zsülikének hívják.



    mivel van egy, nem is kicsi, sőt hatalmas réteg akiknek a tv-ben látott ember a követendő minta, így lesz egyre gyakoribb a ..khhm, mondjuk úgy különleges név



    (jó kis elméleteket tudok ám gyártani)

  • 2008.06.27 17:49:34Sue

    Az angol szlengben a Fanny (így leírva) csúnyát jelent és sajnos a Funnyhoz nem is hasonlatos a jelentése, pedig az még aranyos is lenne.



    Egyébként van aki a Hungry-t komolyan gondolja. Nekem a tanárom az egyetemen folyton így írta le a levelezésünkben. Azt hitte, hogy tényleg ez az ország neve.

  • 2008.06.27 17:52:03Szmolicsek

    Sajnos igazad van, egyre jobban terjed a majmolás - tisztelet a kivételnek- és nem csak a névadást illetően.

  • 2008.06.27 17:58:38ingrid

    pár év múlva milyen különleges név lesz egy judit vagy egy kata



    persze lehet, hoyg akkor már inkább kétinek és dzsudithnak fogják keresztelni, mert az ollllyan mennnőőő

  • 2008.06.27 18:03:07B-

    Aki igazán felháboító nyugatmajmoló celebneveket akar olvasni, vegyen a kezébe Jókait. Tíméa, Krisztyán... fújj!! Idegeneskedő, feltűnési viszketeg.



    Ja, hogy azóta elterjedt Timea, Krisztián formában? Pedig hogy reménykedtem, hogy kikopik, mert ősi szittya magyar nyelvünk kiveti magukból ezeket a nevetséges hangzású divatneveket!!

  • 2008.06.27 18:13:19ingrid

    bocs, de a tímea nem nyugatmajmoló név

    .... jókai találta ki



    de mindegy is

  • 2008.06.27 18:14:47madz

    szóval akkor ezer évvel ezelőtt volt a hülye nyugatmajmolás ezekkel az idétlen latin eredetű keresztnevekkel, amik a kereszténységgel jöttek be (pl. Benedek) aztán ez az undorító szlávmajmolás (pl. László), meg a németmajmolás, hogy a héber- és görögmajmolásról már ne is beszéljek...

    most a szappanoperák az irányadók, ezer éve meg a szintén külföldi vallás meg Biblia. mi ezzel a gond? térjünk már észhez...

  • 2008.06.27 18:15:10ingrid

    a krisztiánt pedig a mi zsidó-keresztény kultúrkörünkben gondolom nem kell túlmagyaráznom



  • 2008.06.27 18:19:21Sue

    Szerintem a Krisztián meg a Tímea nagyon szép nevek. Meglepett B- hozzászólása, hisz ő írta, hogy ne név alapján ítéljünk amennyiben nem bántó (amivel én teljesen egyet is értek). Azért az sem semmi, hogy egy író feltalál egy nevet, amit utána használnak és úgy volt az eredeti írásmód, szóval nem értem a majmolást... Egyébként nem tudom, hogy a Tímea kit milyen nyugati névre emlékeztet, de hogy abban az időben az a szó sem volt, hogy "celeb" az is biztos.

  • 2008.06.27 18:23:10madz

    Sue, B- ironikusan írt... annak az a lényege, hogy valójában az ellenkezőjét érti, mintha idézőjelbe rakná.

  • 2008.06.27 18:25:40verkaverka

    A Krisztián? Fúúúúúúúúúúúúúúúj de hiszen hogy néz már ki magyarosan írva, így semmi szép nincs benne, nyaff.

  • 2008.06.27 18:29:21U.S.

    koszonom a sok otletet igy megkesve is. Az altalatok javasolt nevek nagy resze nekunk is eszunkbe jutott, pl. oliver, marcell, Mark, David, Benjamin, Sebastian. Ezek tetszenek is. Daniel kiesik, mert mar van a csaladban, es azt elfelejtettem irni hogy a vezeteknevunk hosszu, szoval nagyon hosszu keresztnev rizikos, bar nekem is hosszu nevem van, es mar nem zavar, de kiskoromban bosszantott...Igaz hogy itt tenlyeg mindenki valahonnan jott, szoval nem nagy szam hogyha erdekes a neved, de allandoan ki kell betuzni mindenkinek. Nekunka vezeteknevunk is magyar, szoval azt is betuzzuk minden alkalommal. Ja es meg valami, a ferjem kozepso neve Bela, amit roviditve csak B.-krnt hasznal,szoval ha fiunk lesz azt hiszem orokli ezt a masodik keresztb=nevet. Itt ez csaladi szokas, hogy a gfyerekek viszik tovabb. Arra gondolotam ha lany lesz akkor Ilona lesz a masodik keresztneve, mert ahogy itt ejtik az tok jol hangzik.Mar talalkoztam egy izraeli csajjal akit igy hivtak, es nagyon szerette.

  • 2008.06.27 18:35:06Sue

    Madz, akkor rendben van. Nem értettem ezt a nagy váltást nála.

  • 2008.06.27 20:28:43kelemenbandi

    "Lökjétek a padlóla le! De nagyon dulván!" :)

  • 2008.06.27 22:58:34bes3

    Szmolicsek 17 42 36:



    . Ezen látszik, hogy Anglia milyen belterjes, pocsolyás állóvíz. Mintha soha senki ki nem dugta volna az orrát külföldre."



    Ne vedd személyeskedésnek negatív B magyarutálatát hoztam pusztán vissza :)

  • 2008.06.27 23:04:25Vierre

    Coccinella Septempunctata



    "Mi a szar, mi a szar, mi a szaracénok serege vagyunk

    Egy nagy fasz, egy nagy fasz, egy nagy faszekerce minden fegyverünk...."



    PCS. pfff, elmés. :)))))))



    B-



    Bocsi de én nem fogok úgy tenni mintha nem vinnyognék egy pár éves Romeó-n, miközben az anyja tolja a nemásszámáfelmertelszakadagatyád filinget. Baszki mindenki maga dolga hogy hogyan bünteti a gyerekét, nekem sem az Imre, sem az ősmagyar nevek, Kende, Zalán, kivéve a Csongor- nem jönnek be, sem pedig a szép hagyományos nevek: Zoltán, István, Gábor, Ádám, Dávid, József, János, Gyula, (taliztam két éves Gyulával, kész voltam, nekem az már achaikum) és a többi, sem pedig az értelmiségi Móricz, Mór, Zsigmond, Vilmos, Gellért, Menyhért és a többi ami most jön vissza és akkor még a Mihályról, Miklósról Rezsőről, Dezsőről, Béláról, nem is írtam egy szót sem.



    Nah de kérdem én ki faszt érdekel. Ez az én izlésem, már megint egy olyan poszt ahol SZEMÉLYES izlésről megy a semmi. Hát had hívja már mindenki úgy a gyerekét ahogy akarja én meg kedves B- had vinnyogjak egy egy vicces szitun, ha szerintem az vicces.



    Én is ismerek Vanesszát, sőt a fiam legjobb haverja "Májki". Papa angol. Húúúúúúúúúúúúúú



    Szal ha valaki Kovács Dzsenifer Vanessza és Tóth Ronaldó Zidan annak a szülei szerintem balfaszok, de hát csak szerintem és sose lehessen azt tudni lehet, hogy 24 év múlva lesz egy Tóth Ronaldó Zidan nobeldíjas atomfizikusunk.



    :))

  • 2008.06.27 23:05:29suo tempore

    én azt nem értem,h miért tűnt el szinte teljesen a Sándor, István, József, Géza, Gyula, Béla, Katalin, Erzsébet, Mária...helyette niki, viki, riki, tiki...meg az ősmagyarkodás és divatnevek



    mi pl nagyon régies hangzású nevet adtunk a lányunknak, még becézni se igazán lehet, egyszerűen mert komoly nevet akartunk neki adni...hiszen egyszer felnőtt ember lesz, nem a mi kis édibédi kutyulimutyulink



    serintem aki névválasztáson gondolkozik, tegye a választott név mögé,h néni vagy bácsi és ha nem kap röhögőgörcsöt, akkor jó a név :)

  • 2008.06.28 00:17:08Findel Mundo

    Fúúú...mennyi név:DSzerintem nem az utónévvel van gond, hívhatnak bárkit bárhogy, csak jól hangozzom egyben a vezetéknevével illetve ne lehessen róla másra asszociálni. Pl. ismerek egy Török Bálintot, meg egy Ments Esztert. Kedves emberkék, de hozzá kellett szokni:)

    Kevin nevű kissrác ismerősről, mindig a Reszkessetek betörők jut eszembe.

    Aztán ismertem egy Anillát (ő azt állította, hogy ősi magyar név), akiről mindenki azt hitte elsőre, hogy fiú, csak elírták az Atillát:)

    És az Anamihoz mit szóltok?Amikor először hallottam, azt hittem, hogy csak becenév...aztán kiderült, hogy mégsem. Volt is belőle felhábordás, mikor rákérdeztem, hogy minek a becézése...mintha tudnom kellett volna. Szegény Szerafina nevű csajszi pedig mindig megkapta a SzerFINGa becézést:)ma már szerintem senki nem hívja így.

    Ó és egyszer volt szerencsém egy gyönyörű kék szemű kislányhoz, akinek a neve kökényt jelentett, de most nem jut eszembe, annyira furi hangzása volt...megvan: Kikinda.

  • 2008.06.28 00:35:33Kessyke

    Cyr, szerintem Te összekeverted a Noelt a Noéval. Keresztfiam szüleitől kaptuk azt a megtiszteltetést, hogy valóban mi adhattunk a kicsinek nevet ( ami mostanság igen ritka)! Bár a kicsi november elején született a Noel nevet kapta. Először mindenki nagyot nézett a névválasztáson, de mostanra mindenki megszokta.

  • 2008.06.28 00:54:44cantaloupe

    B-,



    attol, hogy 5 Bence van a jatszoteren, az a 4, aki nem a tied, nem hiszem, hogy hozzad fog szaladni, max. a fejet kapja fel. ;)



    Amugy nem tetszik ez az erv, mindenki ezzel a jatszoterrel jon, pedig igenis legyen inkabb Bence, mint Kevin. vagy Dzsulio.





    Ugyanis ha forditva gondolkodunk, nem attol lesz egyeniseg a gyerek, hogy egy olyan nevet kap, ami nincs benne a top 100-ban.



    Azon is rohogni tudok csak, hogy "hogyan nez ki mar, hogy Dr. Foldi Eper", mert -es most megkovezhettek- de elobb lesz egy Kovacs Annabol doktor, mint Dzsuliobol meg Dzsesszikabol, Eperbol ugyanis a nevbol altalaban a szocialis statuszt is le lehet szurni.

    Ennek alapjan 99%-ban a Horvath Bence, Kovats Anna lesz doktor es ugyved, a Kiss Vanessza Kira inkabb fodrasz, a Nagy Dzsulio meg autoszerelo esetleg szolarium-tulaj.



    Tudom, nem PC, de tanulmanyok vannak errol.



  • 2008.06.28 05:45:50Sue

    Kessyke, Cyr arra célzott, hogy a Noel Karácsonyt jelent és ezért talán Karácsonykor adják többször (nem mintha ez befolyásolná a névadást, csak megjegyezte).

  • 2008.06.28 06:11:43Sue

    "Ugyanis ha forditva gondolkodunk, nem attol lesz egyeniseg a gyerek, hogy egy olyan nevet kap, ami nincs benne a top 100-ban."



    Ha fordítva gondolkodunk, akkor nem attól lesz egyéniség, hogy benne van a név a top 100-ban. Bár én nem tartozom a ritka nevet adókhoz, de azt nagyon támogatom, hogy mindenki olyan nevet adhasson, amilyet szeretne. Kár, hogy Mo-n pl. ilyet nem lehet és ez még nagyon egyszerű helyzetekben is gondot tud okozni. Nem kell messzire menni, hogy találjunk ellenpéldát, ugyanis a legtöbb országban olyan nevet adsz, amilyet akarsz, amíg nem bántó. Legalább ott a lehetőség és nem bosszankodsz, ha egy egyszerű névváltoztatást vagy névadást nem hajtanak végre (ugyanis én ezen keresztül mentem teljesen feleslegesen mint utóbb kiderült, nem megyek bele, de én azt senkinek sem kívánom). Azok a szülők pedig, akik valami szóviccet akarnak kitalálni vagy valami furcsa nevet akarnak adni, Mo-n is megtalálják erre a lehetőséget a tiltások ellenére. Szóval értelme nem sok van...szerintem senkinek sincs joga megszabni, hogy ki milyen nevet adjon (amíg az nem bántó) és ráadásul társadalmi státusz szerint beosztani az embereket a nevük alapján. Lehet, hogy ma még nincsenek Emerenciák, Dzsuliók és Napsugarak az egyetemeken, de majd lesznek, mikor abba a korba érnek, mert ezek a nevek nem elég régiek ahhoz.

  • 2008.06.28 06:17:00fehérvirág

    A gyermekkórházban volt szerencsém néhány ájszakát eltölteni egy közös kórteremben a beteg kisfiammal és még sok karácsonyra bevitt kisbabábal évekkel ezelőtt, s amikor már a második Szamantát hozták be Pamelával együtt, ne tiudtam, sírjak vagy nevessek kínomban.

    Egyébként meg mindenki adjon olyan nevet a gyerkőcnek, amilyet akar, csak előtte gondolja végig, hogy viselnie is kell annak, aki kapja. Divatnevek mindig voltak, emlékszem a Melinda és Mónika őrületre is, most meg Armandó meg Rodrigo. Esetleg echte magyar vezetéknévvel. Gyönyörűek.

  • 2008.06.28 10:06:53Starlark

    suo tempore

    "én azt nem értem,h miért tűnt el szinte teljesen a Sándor, István, József, Géza, Gyula, Béla, Katalin, Erzsébet, Mária."



    Nekem pl így tetszik hogy Sándor, Isván, József csak hogy ezeket így az életben nem használják Sanyi, Pista, Pityu, Jocó, Józsi lesz belőlük na ez meg nagyon nem gyere be.

    A férjem neve is olyan hogy azt egészben csak hivatalos papíron használják amúgy csak a rövidített váltotzatot.



    Ha lány lenne a gyermek akkor valószínű Katalint kapná mert a Kati-val pl semmi bajom sincs :)

  • 2008.06.28 13:56:55Timo76

    Egy kedves ismerősöm kedvenc neve a Mercedes volt, ezt szánta a majd valamikor születendő gyermekének. Aztán úgy hozta a sors, hogy a férje vezetékneve az Orosz lett... Kicsit gáz lett volna az Orosz Mercedes... Így ez az álom szertefoszlott...

  • 2008.06.28 16:04:48Bossifam

    Ez is szep tipikus magyar nev: Kolompar Szandokan:)))

  • 2008.06.28 16:30:47Bossifam

    Amerikaban, röhögni fogtok, van sok Edit, Nora, Ildiko, Egon, es Attila. Kinek mi az egzotikus..:)))

  • 2008.06.28 18:24:34Kessyke

    Sue, köszönöm a segítséget! :) Látod ezt nem tudtam! Pedig ezt a nevet mi választottuk!

  • 2008.06.28 20:04:56monsterwoman1

    Sue!

    A dédnagymamámat Magyar Emerenciának hívták, 1910-ben született: Az egyik unokája, apám unokatestvére is ezt a nevet viseli:-)

  • 2008.06.28 21:24:54thais

    Nálunk az iskolában volt egy Orosz Mercédesz nevű kislány. Nem bántotta érte senki. A Pálma nevű osztálytársamnak viszont bőven kijutott. Az én kedvencem a Caritas. Igaz, szerzetesi név, és nem adnám a gyerekemnek, de nagyon szép. Másik kedvencem az Amrita. Megmaradtam a tettszés mellett, nem kapott egyikük sem szankszkrít nevet.

  • 2008.06.28 22:51:10Cyr

    Kessyke: Én meg szoktam nézni a név jelentését is, amikor választok. Nem kötözködésből, csak úgy mondom... (Bár már itt kaptam a fejemre Véda lányom neve miatt is valakitől, miszerint tutira lövésem nincs, miből, s honnan)

  • 2008.06.28 22:59:34Cyr

    Kessyke: Keresztfiam szüleitől kaptuk azt a megtiszteltetést, hogy valóban mi adhattunk a kicsinek nevet ( ami mostanság igen ritka)!"



    Ha megtiszteltetésnek tekinted, (mint ahogy az is, ebben tökéletesen igazad van!) bocs, TÉNYLEG illik utánanézni. Ez itt most viszont a kötözködés helye, de nem tudtam lenyelni.



  • 2008.06.29 17:08:01kriszi

    Csak a látókör szélesítése végett :)

    Egy ismerősöm (amerikai) neve Ardeen. Elmondása szerint ahányszor bemutatkozik, visszakérdeznek tőle, hogyaszondja "Dean of what?" :)))))))

  • 2008.06.29 17:54:57Cyr

    kriszi: :))))))))))))))))

  • 2008.07.01 11:24:20B-

    Még annyit hadd kötekedjek, hogy szerintem nem érv az, hogy nem illik egy gyerekhez az a név, hogy Rómeó vagy akármi. Mert egy 5 éves Rómeó az überlol.



    Ismereteim szerint Ádámon, Éván és Pallasz Athénén kívül mindenki volt gyerek. Rómeó is (Júliának még dajkája is volt, sőt, gyerekkori anekdotái is :-) ). Chistopher Lambert se skót szoknyában született 35 évesen, vélhetőleg.

  • 2008.07.01 11:36:58Vierre_

    Szerintem überlol :)))) Szerencsétlen gyerek, majd ha tanulja magát, az lesz az igazi. Szerintem a hogyan szopassuk meg igazán kategória. Mert mi van a Vanesszával? Semmi, név. MI van a Dzseniferrel? Semmi, név. Nah de a Zidan, a Shrek, a Romeó pont egy olyan kategória, amikor nem átülteted a nevet magyarra, hanem létező vagy fiktív híres személy után tolod a klambót.

    Überlol és nem fogom szarul érezni magam , hogy amikor az anyja utána kiáltott, leestem a padról hogy mekkora egy baromállat. Pont az a szitu amikor a gyerek szív a szülő faszsága miatt, jeeeeee.

    überlol.

  • 2008.07.01 11:39:43Vierre_

    Ebből a szempontból- sem vok kőlibsi. Aki fasz az fasz, nem fogom mentegetni, pont a gyerek miatt nem. Nem fogom az ezerszer leírt

    -szép az O.o

    - az ő dolga

    -de miért , hiszen...



    magyarázkodásokat helyette iderakni, mert gáz. Szimplán gáz. :)) Én a gyerek sajnálom, bár lehet hogy az anyja meg mittomén Margaréta oszt viszi tovább az irodalmi hagyományokat a családban, nemtom :)))))

  • 2008.07.01 11:45:00B-

    De ha a gyereket sajnálod, miért röhögöd ki? Biztos tökre átjön neki ilyenkor, hogy mennyire jót akarsz neki.

  • 2008.07.01 11:56:34B-

    Szerintem ez tök ugyanaz az eset, mint amikor az apuka nevelési célzattal jó hangosan kineveti a gyerek előtt a tetováltakat.



    Továbbra sem látom be, miért vicces, ha valakit Rómeónak hívnak, miért kell ezért egy gyereket megalázni. Egy afrikainak pl nehezen tudnád elmagyarázni, hogy a Rómeó vicces, a Róbert nem.



    Itt arról van szó, hogy "hú, én ezt furának találom, gyorsan kinyílvánítom, hogy én vagyok a normális, nem ő". A legtöbb nevet tudatlanságból, műveltségi hiányosságból hiszünk amúgy is "viccesnek" vagy furának.



    Sokaknak fogalmuk sincs, hogy ezek a nevek honnan erednek, mit jelentenek, milyen közvetítéssel kerültek milyen nyelvbe stb. Csak annyit látnak, hogy ők nincsenek hozzászokva, ergo vicces, és aki ilyen nevet ad a gyerekének, az nagy köcsög, ki is kell gyorsan nevetni.



    Pl a Jessicáról szerintem kevesen tudják, hogy héber eredetű név, amit Shakespeare kapott fel A velencei kalmárban (Shylock lányát hívták így). Mivel hozzánk főleg amerikai közvetítéssel jutott el, azoknak, akik az amerikai sorozatokból ismerik meg a világot, ez az amerikai cicababanév tipikus példája lett. Holott ez egy szép héber név, elég ütős irodalmi háttérrel :-)



    Szóval szerintem mielőtt kinevetünk valakit, érdemes elgondolkodni azon, hogy nem a saját tudatlanságunkat vagy beszűkültségünket röhögjük-e ki igazából.

  • 2008.07.01 12:07:40Vierre_

    Könyörgöm B- hol a faszomba írtam hogy oda mentem és beleröhögtem a képükbe.

    Engedtessék már meg nekem, hogy röhögjek egy jót ha szerintem valami vicces és ne toldjad már belém azt ami meg sem történt.

    Szerintem ultragigagáz ez a név, vinnyogtam egy jót de baszki, nem mentem oda megkocogtatni a nő vállát oszt amikor oda fordult nem röhögtem bele a képébe.

    BAzdmeg nem a gyereket röhögöm ki, hanem azt az idióta anyját és legfőképpen a nevet amit szeretett fiának adott. Hát hol van itt ami nem érthető számodra?

    Az én gyerekeim nevei sem hétköznaposak, ember, kérlek ollózd ki hol írtam hogy arcba röhögtem volna őket. Tudod mekkora egy játszó?

    Fakk hogy magyaráznom kell a semmit.

  • 2008.07.01 12:07:57verkaverka

    De hisz ez a Romeo dolog... Csongor és Tünde is így kezdte, meg Tímea is, hogy juj de ciki majd ha tanulják magukat? Ma már alig tudja valaki honnan jönnek ezek a nevek. Majd így lesz a Rómeóval is, és ez rendben is van így. Persze mindig lesz aki más (gyerekének a) nevén akar röhögni meg csámcsogni...

  • 2008.07.01 12:09:52verkaverka

    Azért elég erős hogy idiótának nevezed egy gyerek anyját egy névadás miatt.

  • 2008.07.01 12:10:04Vierre_

    És ezek után, hogy tisztáztam , hogy még véletlenül sem hallották a nyiiiikkkkk-emet, ne , ne kezdjünk el moralizálni, hogy mivel kiröhögtem tök mindegy hogy hallották é vagy sem. Mert az hogy kiröhögtem már magáért beszél.

    Én a nevén akadtam fenn és ha számodra akkora dráma, hogy fennakadtam, hát akkor egy geci vagyok. Kocsog. De kérlek, ne pakolj oda valamit ahol nincs semmi, nem kell nekik ügyvéd, a gyerek nem tehet róla, az anyja sztem barom, a név otugáz én meg vihogtam egy jót magamban. Csókolom.

  • 2008.07.01 12:15:23Vierre_

    verkaverka lehet itt nyomni a mindenkit megértő nyanyust de szerintem idióta. Úgy mint a szopás a másik posztban, szleng szinten. És nem fogom nem annak gondolni mert egyesek széplelkűségét bántja. Lehet jönni a de honnan tudod nem is ismereddel, ettől függetlenül szerintem aki Romeónak hívja a fiát az nálam nem pálya.

    Nem a poronty izlésvilága szerint reagolok, hanem a véleményemet mondom, szarok rá hogy szerinted erős kifejezés e vagy sem :)))

  • 2008.07.01 12:24:58verkaverka

    Faszom a mindenkit megértő :)) Csak szerintem meg baromság hogy a Rómeó gáz lenne mert irodalmi, csomó irodalmi nevünk van és mindegyik nyilván így kezdte hogy még felismerhető volt az irodalmi eredet, megjegyzem valaha a bibliai nevek is szorosabban kötődtek a bibliai személyekhez... Lehet jönn9 azzal hogy a véleményedet mondod, csak aztán nyeld le az enyémet is. :)))))))))))))) És szerintem ez az egész név-ügy arról szól hogy az ember különbnek akarja érezni magát a másiknál, "hogy ez milyen barom, Rómeónak nevezi a gyerekét, én mennyivel jobb vagyok". Egészségedre, de ettől még faszság. :)))

  • 2008.07.01 12:29:34monsterwoman1

    Szeretek veled vitatkozni vierre!

    A Rómeó nekem is vicces, de...!

    A barátnőm pl Napsugár nevet akart adni a gyerekének (aki végül fiú lett). A családnevükkel ez a keresztnév annyira nevetségesen hatott volna, hogy nem értettem, miért nem akar mást választani. A férjemmel megbeszéltük, hogy nekünk nem jön be a név, aztán ennyi.

    Ugyanúgy a barátnőm maradt a lány!Nem idiótáztam, nem utáltam meg, semmi.

    Nem hiszem, hogy ha a baráti körödben valaki hülye nevet ad a gyerekének, attól a későbbiekben baromnak fogod titulálni. Max röhögsz magadban egyet....

  • 2008.07.01 16:23:19Vierre_

    Jányok jányok :))) feljebb írtam, hogy felőlem tényleg úgy hívja mindenki a krapekot ahogy akarja. :))) Vagyok egyszer egy buddhai lény, aki maximálisan harcol a személyes szabadságért és vagyok egyszer egy gyarló pöcskalap akinek meg van a véleménye.

    és nekem nem indok hogy irodalmi név, meg a Rómeó is felnő, hiszen egy felnőtt Rómeó nekem csöppet sem fankibb mint egy gyerek. Takács Rómeó. Kovács Rómeó. Tóth Rómeó. Varga Rómeó és persze lehet hogy nem ez a vezeték név, vegyünk valami hmmmm, extrábbat, Szoniter Rómeó, Shmitt Rómeó, mittomén. Akár hogy csűritek csavarjátok, és irodalom ide, irodalom oda, szerintem kibaszott vele az anyja és számomra röhejes, és sajnálom azt a gyereket és felvinnyogok ha játszón valaki után kiabálják és bizony nem az arcába, gyökér nem vagyok csak motorikusan összerándulnak a kacagóizmaim, amit elfojtva pont egy : vinnnnyyyypfffffbrrrrrrhiiiiiiii böfögéssel elintézek az orrom alatt :)))

    Az én nagyobb fiam nevét egy csomó ember abszurdnak érzi, sőt markánsan kibaszásnak. Én imádom. :))) De nem közéleti személyiség vagy irodalmi mű, netalántán focista, esetleg rajzfilmfigura, vagy szappanopera név, csupán nem kellően Ungarn. :))))



    És még mindig,nekem sem az István, Sándor, Géza, Gyula, József, és testvérei nem jönnek be sőőőőőt, sem pedig a Gábor, Dénes, Dániel, Dominik, Andrág, Tamás és a többi, én speckó pina vagyok nah... de a Rómeó nekem akkor is erős volt :)))))))))))

  • 2008.09.14 05:31:58crybaby

    nekem a jelek szerint fiam lesz, és egyértelmű, hogy MIHÁLY! kihalófélben lévő név, és egy Misikénél, Misunál, Mihóknál nincs aranyosabb... nekem.....:) Ha pedig külföldre költözünk, akkor Michael, Michel, Mickey meg ilyesmi. És jelentése: Isten Angyala!

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta