SZÜLŐSÉG

Ha a sperma választhatna petét

2008. június 19., csütörtök 14:00

Sokat vitatkoztunk már itt a Porontyon is, hogy mennyire jó egy gyereknek, ha fenyítve érzi magát, azaz mennyire nem jó, de akadnak páran, akiknek kell valami, amivel levezetik a feszkót. Sőt, néhányan azt vallják, hogy jobb egy jól irányzott pofon, mint helyette semmi, s a testi fenyítés egy bizonyos pontig sajnos mindenkinek a magánügye. Tegnap aztán elolvastam ezt a hírt itt és teljesen kész lettem tőle. Az jutott eszembe, hogy az hagyján, hogy sokan úgy érzik, a gyerek teljesen az övék, aztán azt csinálnak vele, amit akarnak, pont úgy, mint az állatokkal. Pedig hát az állatokkal sem csinálhatjuk azt, de ennek a megértéséhez és gyakorlásához sajnos kell valami olyan plusz, amit megtanítani nem lehet. A link alatt, ha esetleg valaki nagyon lusta, egy olyan „apuka” története olvasható, aki nevelés gyanánt azzal kínozta a rosszalkodó gyerekét, hogy éjszakára a fához kötötte. Aztán ez nem segített, a büdös kölyök megint az orra alá törte a borsot, így megint oda kötötte a gyereket, aki végül meghalt.


Sokszor elgondolkodtam már azon, hogy alapvetően rosszabbak vagyunk, mint az állatok, mert azok ilyet a kölykükkel nem tesznek. Mint ahogy nem szorítják a kezüket két évesen a villanyrezsó lapjára, mert hangos a gyerek, nem verik agyon, mert éjjel felsír a csecsemő és még sorolhatnánk a rengeteg tragédiát, amit „ember” művel a saját gyerekével.

A szülői felelősség számomra a legnagyobb dolog, mert végeredményben „embergyár” minden család, ott dől el, hogy milyen is lesz egy társadalom. Míg egy szakmának lehetnek feltételei, szűrői, még az örökbefogadásnak is, addig gyereke bárkinek lehet, s az egyetlen gát a genetika. A röhej az, hogy a mennykő általában a hibátlan családokat sújtja meddőséggel, de hát ez egy más téma.

Játsszunk el egy picit azzal a gondolattal, hogy milyen lenne, ha mondjuk a sperma, vagy a petesejt dönthetne, hogy kivel is akar egyesülni, ne már egy méterrel feljebb két ostoba kobak dugja össze azt, amijük van, hanem a biológia szintjén játszódhasson a meccs. S a sperma nem akar mondjuk egy rossz szagú petével egyesülni, mert ő tudja, ott bújik benne valahol mélyen az agresszió a petében. Vagy fordítva. Rögtön kevesebb hiábavaló kis lélek születne, aki agresszív, szülőnek még csak véletlenül sem nevezhető emberektől menekülne meg. Persze sok arra érdemes egyénnek sem lehetne gyereke, mert a sperma és pete nagyon önfejű lenne, viszont hosszútávon csak egy békésebb világban élhetnénk. S míg egy szakmát kiszűrhetünk, dolgokat megtisztíthatunk a szeméttől, addig továbbra is meredek kijelentésnek hathat, ha azt mondom, aki nem érdemli meg, annak ne legyen gyereke.

Mi vihet rá egy fajtársunkat arra, hogy kínozzon bárkit is, főleg gyereket, ráadásul a sajátját, nem tudni, bizonyára valamilyen agyi hiba lehet. Úgy, mint a pedofília, de hát ezeket a dolgokat szerencsére nem is kell tolerálnunk. Szerencsére. Sajnos azonban sok esetben fény sem derül a brutalitásra, így gyerekek ezrei élnek napi rettegésben, állat módjára.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.06.19 14:19:31Odd

    na ezt elolvasom mégegyszer:)

  • 2008.06.19 14:38:10Dee_

    Az állatvilágban is előfordul ilyen brutalitás. Ha elfogy az élelem, akkor agyonveri sok madár a fiókáját, hogy ne szenvedjen. Ha betegnek érzi, akkor nem szoptatja a macska, a kutya azt a kölyköt, hanem hagyja, hogy éhen pusztuljon. Az életképtelen fiókát kiszórják a fészekből. Az idegen majomhímek agyonverik a nőstények kölykeit, hogy azok velük párosodjanak. (Nevelőapák ritka, de akkor életveszélyes brutalitása talán innen ered.) Az oroszlánhímek szintén ezt teszik.

    Elmaradottabb térségben, ahol természetközelibbek a népek, nem ritka a határban elhagyott csecsemő, a megvert gyerek, ahogy ott az állatokkal sem bánnak éppen kesztyűs kézzel...

  • 2008.06.19 14:41:33Rabo88

    Vannak dolgok melyekre egyenlőre nincs megoldás.Sajnos.Ez az eltorzult világ önmagának szörnyszülötte. Adott volt, szép volt, csak az emberekkel nem számolt.A minap láttam három kisgyermeket játszani lenn egy kertvárosi játszótéren. Kettő körülbelül 6-7 éves és egy kisebb. Az egyik idősebb lány biciklizett, mire az idősebb fiú ráüvöltött h ÁJJÁ MÁ MEG!!Mondom jólvan, hát nem tudja még kultúrált keretek közé szorítani megnyilvánulásait. De a lány nem állt meg. Mire a fiú felkapott egy öklömnyi követ, utána ment és teljes erejéből hozzá vágta a kislányhoz, aki azon nyomban összerogyott. Komoly baja nem lett hála az égnek, de nem hiszem h túl jó érzés volt a számára. Fekszik a földön, mire a "tettes" felül a biciklire és elteker. Az anyuka kinéz az ablakon: Elestél kincsem? Mire a legkisebb gyerek: A Laci megdobta.Erre az anyuka bemegy az ablakból és semmi. Annyiban hagyta.

    Ezt csak azért meséltem el, mert az az agresszió ami a cikkben említett történetben előkerül, már gyermek korban és sajnos egyre korábban merül fel probléma ként. Igazából, ezek a gyerekbántalmazók sztem vhol a rossz nevelés következtében váltak azzá akik.

    Kivédhető lenne, ha az emberek akarnának tanulni. Nevelés módszertant, vagy vmi ilyesmit.

    ennyit akartam

  • 2008.06.19 15:20:54toria

    Eleven a gyerekem - védje meg magát stb... az anyukák sem folytják el csírájában az agressziót a gyerekeben, és vezetik le játékosan...



    Nem tanulunk meg dühöt levezetni.

    Újabb tanulnivaló, amit deriválás helyett lehetne be lehetne iktatni.

  • 2008.06.19 15:27:17B-

    Igazából az ilyen történeteket olvasva felmerül bennem a kérdés, hogy hogyan hihetnek emberek abban, hogy "a gyermekek születésük előtt megválasztják a szüleiket" meg "minden dolog felső rendelésre történik, a Sors akarja, hogy így legyen", "mindennek megvan az értelme" sőt: "minden rossz azért történik velünk, hogy tanuljunk belőle".



    Ha van olyan felsőbb akarat, amely hasznosnak találta, hogy egy gyerekkel ez történjen, akkor az a felsőbb akarat nem érdemli meg, hogy a kedvét keressük.

  • 2008.06.19 15:37:04andie

    sajnos naponta jelennek meg ilyen hírek, szörnyűségesebbnél zörnyűségesebb rémtettekről, amiket szülők saját gyerekeik ellen követnek el.



    szerintem viszonylag kicsi társadalmi ellenállásba ütközne, ha ezeket, ideértve a pedofilokat is, azonna strerilizálnák, kasztrálnák, és eltiltanák minden olyan dologtól, ahol gyerekek közelébe kerülhetnek.

  • 2008.06.19 15:38:58andie

    már úgy értem ez lenne a legenyhébb büntetés.



    egyébként itt az utcában is van egy anya, akit minden nap hallok üvöltözni a kisfiával. amit az a nő leművel, az igazi lelki terror a gyereknek. konkrétan mindenért üvölt, és olyan hangon, mintha a következő pillanatban megölné.

    én meg tehetetlenül hallgatom.

  • 2008.06.19 15:42:20sn

    pete. (->lárva->ivarérett egyed)



    petesejt. (->embrio)



    vajon melyik illik a cikk címébe?

  • 2008.06.19 16:01:54verkaverka

    ""Újabb tanulnivaló, amit deriválás helyett lehetne be lehetne iktatni."



    és igen!!!!! annyi baromsággal telik az idő az iskolában, sőt már az óvodában is foglalkozások vannak, sőt már a bölcsiben is- azt meg hogy mit kezdjenek szerencsétlen kölykök a konfliktusokkal, azt senki nem adja át nekik. Persze legfőképpen mert nincs mit, az óvónők, tanárok, akiknek a legfontosabb lenne se tudnak mit kezdeni a gyerekek indulataival, és a sajátjukkal se. (Tanár volnék mielőtt bárki nekem ugrana hogy ne szidjam a pedagógusokat. :))

  • 2008.06.19 16:23:57trollkotze

    Dee_

    Egyik jelenség sem hasonlítható össze a cikkben említett emberi brutalitással, az állat csak "hagyja" a természetes szelekciót működni, a gyengének vesznie kell; kivéve a majmokat, főleg a csimpánzokat, mert ők valóban bántalmazzák, megölik fajtársaikat vagy más fajbélieket gyakorlatilag előre megfontolt szándékkal. Persze ez sem öncélú valójában, de szvsz meg tudnának lenni nélküle. Ebben is nagyon hasonlítunk rájuk.

  • 2008.06.19 16:27:55Apafarkas

    Na, megint egy kiválló cikk, ami egy szélsőséges esetből kiindulva egy teljesen más kérdéskör körül kelt majd hisztériát. Jönnek majd a hozzászólások, hogy ilyen állat, meg olyan állat, meg én soha semmikor senkit egy ujjal sem...

    Konstruktív... :-((

  • 2008.06.19 18:15:50megadeth1

    Évek óta szeretnénk már kisbabát, nem jött össze, eü okok miatt. Amikor meglátok, -hallok gyerekével üvöltő, pofozkodó szülőt, hát belőlem is habzó szájú állat lesz. Legszívesebben a pofájába üvölteném, h B+, akkor is így bánnál vele, ha kétszáz injekciót kellett volna kapnod és másfélmilliót fizetned, h végre legyen gyereked?! Az a bajuk ezeknek, h az ölükbe hullik a jó és nem képesek értékelni. Az ilyentől azonnal elvenném a gyereket és odaadnám olyannak, aki évek óta sóvárog család után. Bezzeg az örökbefogadást kemény vizsgákhoz és feltételekhez kötik.

  • 2008.06.19 20:28:52nyuszómuszó

    Andie, szomorú, de pszichológiai tényként előrevetíthető, hogy ha azt a pedofilt, aki olyan szinten van, hogy kiéli a hajlamát kasztrálod, stb, akkor majd ölni fog..

    Szóval ez iszonyú bonyolult probléma.



    DE a legszomorúbb, hogy teljesen elméleti a vita, mert ma sajnos tényleg mindenki azt csinál a kuytájával-macskájával-gyerekével amit akar..



    Más kérdés, hogy a cikk eleje szerintem nagyon inkorrekt felütéssel indított, az akadnak, akik levezetik a feszkót - azt vallják, hogy néha elkél egy pofon - fához kötözik a gyereket párhuzammal.



    Én azt vallom, hogy igenis adódhat, és egy gyerek tényleges _nevelése_ folyamán adódik is nem sok, de egy-kettő olyan szituáció, amikor heléynvaló a szülőnek ilyen eszközzel élnie.. Nyilván, ha meg lehetne beszélni tündibündikével, hogy huszadszor se nyúljon a konnektroba, akkor szívesen megbeszélném, de a gyerek esetleg abból nem ért, mert igenis nincs azon az értelmi szinten még, hogy felfogjon bizonyos dolgokat.. (Ok, biztosw vannak renegetgen, akiké természetesen mindent, de azonnal, meg nem is életveszélyes)

    Így vagy úgy, de a szülő felelőssége a gyerek nevelése, és ha mondjuk azért üt a kezére, fenekére, hogy jó irányba terelje, az megengedett alkalmanként, azért viszont, mert anyuka, apuka síkideg, nem..

    Engem nem sokszor ütöttek meg, összesen kettőre emlékszem azokon túl, amiket kis koromban kaptam ilyen hasonló konnektroros 1000szer elmondós történetek folyamán.. egyszer elmentünk evezni a tesómmal a Dunán, olyan 12-14 évesen, és elfelejtkeztünk az időről, távolabb csurogtunk, mint lehetett volna, és dél helyett 6ra értünk haza nagyszüleinkhez, akik addigra már a vízrendészettel kerestettek minket, mert mobil akkor még nem volt; a másikat meg 16 évesen, amikor valami iszonyatos világmegváltó azértsem akarok 10re hazajönni vita hevében rávágtam anyukámra az ajtót, kiabálva, hogy azértsem érdekel, mit mond, na ott, már abban a percben tudtam, hogy ezt nem kellett volna, és nem azért, mert tudtam, hogy most kikapok, hanem nálunk ez egyszerűen nem fér bele a szülőkkel való hangnembe és én ezzel akkor ott már félig felnőttként abszolút egyetértettem dacára annak, hogy pont én beszéltem így vele.. Hát, anyukám, aki már akkor is vagy 20 centivel volt alacsonyabb nálam, felpofozott, és indulatból, de jól tette, megérdemeltem, és rosszabb lett volna, ha nem teszi, ráadásul 16 évesen elég felnőtt voltam, kb 10 éve nem ütött már meg addigra.. úgyhogy ez volt az utolsóü emlékezetes verésem:D de abszolút egyetértek vele:P

    És ezzel együtt engem nem vertek, lehet hogy egy kezemen nem, de kettőn biztos meg tudom számolni, hogy hányszor ütöttek rám, de sosem a fájdalom okozása volt a cél, és a végeredmény, csak ennek súlya volt, én meg cserébe pl nem vagdostam többé a szabóóllóval az elektromos vezetéket..

    De azért ezek a dolgok annyiféle kategóriába eshetnek..



    Viszont sajnos a durva kategóriát tök egyértelműen mkeg lehet állapítani, és mégsem veszik el az ilyentől a gyereket, vagy ha mégis, majd szül 6 másikat:(

  • 2008.06.19 20:30:48nyuszómuszó

    Ja az ilyen eszköz a hozzászólásom elején, az nem a fához kötözés, hanem az ütés adott keretek között:P

  • 2008.06.19 21:52:44verkaverka

    Ne kezdjük újra hogy jó ötlet-e megütni a gyereket. Egyébként a törvény nem engedi meg a saját gyerek megütését sem, fegyelmezési céllal sem.

  • 2008.06.19 21:54:51verkaverka

    Azt viszont határozottan ellenezném hogy a pofozkodó kiabáló szülűőtől elvegyék a gyereket és olyannak adják aki évek óta hiába akar gyereket. Némi pofonnál és kiabálásnál több kell ahhoz hogy egy gyereknek jobb legyen kiszakadni a családjából mint bennemaradni.

  • 2008.06.19 21:57:29Vowel

    "meredek kijelentésnek hathat, ha azt mondom, aki nem érdemli meg, annak ne legyen gyereke."

    vajon ki döntené el, h ki érdemes és ki nem arra, hogy szülővé lehessen? minek kéne megfelelni ahhoz, h vki szülővé válhasson? Lenne egy bizottság? és ott kik ülnének?



    "Mint ahogy nem szorítják a kezüket két évesen a villanyrezsó lapjára, mert hangos a gyerek, nem verik agyon, mert éjjel felsír a csecsemő és még sorolhatnánk a rengeteg tragédiát, amit „ember” művel a saját gyerekével."

    sajnos, sokszor olyan emberek tesznek ilyet a gyerekekkel, akik maguk (valamiért) betegek. Beteg a lelkük. Sokuknak a gyerek születése után lett az, némelyeknek pedig már előtte is az volt.

    Vegyünk egy szülés utáni depresszióban "ragadt" anyukát. Aki nem megy el orvoshoz, pszichóhoz, mert fel sem merült benne, hogy el kéne mennie. (sokszor az ember nem veszi észre, hogy valami baj van saját magával) Ha ő tesz ilyet, az nem ugyanaz, mintha egy EGÉSZséges lelkű ember tenné ezt. De ezt persze össze sem lehet hasonlitani, hiszen egy egészséges lelkű ember nem tesz ilyet.

    Én azt gondolom, a prevenció lenne a legfontosabb, hogy az ilyen embereket még azelőtt észrevegyék, és segitséget kapjanak, hogy idáig eljutnának. Sokan hasznosnak vélik a védőnői hálózatot, itt a remek alkalom, hogy igazán hasznossá legyenek. Szűrjék ki az ilyen eseteket! Kapjanak olyan képzést, hogy észrevegyék az ilyesfajta problémákat.

    Tudom, idealista vagyok.



    és mégegy:

    nem csak azokat sújtja a gyermektelenség, akik pedig nagyon megérdemelnék. Ez nem köthető "érdemhez".



  • 2008.06.19 22:08:16Vowel

    Verkaverka,

    én is határozottan ellenezném, h a kiabálós-pofozkodós szülőktől elvegyék a gyereket.

    Megértem azt, hogy máshogy áll hozzá egy kisgyerekhez az a szülő, aki rengeteg évnyi kinszenvedésen van túl, mint az, akinek csk úgy "becsúszik", de sztem a kiabálás teljesen vérmérséklet kérdése, és persze kipihentségé is. Én magam lassan hat éve nem aludtam át rendesen (egyhuzamban legalább 6 órát) éjszakát, és igen erősen a tartalékaim végén vagyok. Bezony elég kiabálóssá lettem az elmúlt időben. No, persze az is igaz, hogy én az a rohadt szerencsés tipús vagyok, akinek gyak. az ölébe pottyantak a babák. Ettől még nem szeretem kevésbé őket, és sztem a cérna sem ezért szakad el korábban.



    nagyon egyetértek a helytelen stresszkezelésről szóló hozzászólásokkal is! TANITANI kéne, miként és hogyan vezzessük le a feszültséget!

  • 2008.06.19 22:10:17Vowel

    és persze típus, és nem tipús.

    jó éjt!

  • 2008.06.19 22:46:59verkaverka

    Igen, az nekem is szurta a szememet a kijelentes hogy a hibatlan csaladok szoktak meddoseggel kuzdeni. Kuzd azzal mindenki vegyesen. Se jobb se rosszabb. De asszem ez csak egy kedves gesztus akart lenni a meddoseggel kuzdok fele.

  • 2008.06.19 23:14:13Anatómus

    sn - nem kell annyit kukacoskodni azzal a lárvával... olvasd el rendesen az idézett szócikket, egy lárva már kikelt stb... azaz, (most az embryologia elkötelezett oktatója szól belőlem) szabad a spermának petét (sic!) keresnie és az cikkírónak ezt a fogalmat használnia.

    A tolerancia tanulásárul - hát kérem az böki csőröm, hogy már megint toljuk a felelősséget magunkról lefele, messzire, nehogy majd valaki rajtunk kérje számon, hogy felsültünk. MIÉRT az oviban/suliban kell a bánásmódot tanulni, MIÉRT az agyonhajszolt, amúgy mélységesen megvetett(sokszor olvasom azt a bicskanyitogató kommentet, hogy lúzer, mert ennyi pénzért hajlandó dolgozni, és különben is hülye), szóval miért az idegen tanár feladata a nevelés, jön az úgyis magától, ha recipins mindkét fél. Ez a mi dolgunk, akkor is ha reggel letesszük az ajtóban és csak fürdetésre megyünk haza. Attól, hogy valamiből tantárgy lett és nevet kapott (most nem az algebráról van szó) még semmi nem változik meg. Mindenki levizsgázott KRESZ-ből, ugye? Aztán az eredmény az utcán látható. A helyzet csak akkor változik meg, ha nem a pörgés és tolakodás, fontoskodás lesz legfőbb jó, és minőségi időt töltenek egymással a családtagok. Erőszakos emberek mindig is voltak, csak ugye hálistennek voltak háborúk, járványok, stb. finomszabályozás, így sokan lemaradtak a szaporodás lehetőségéről. Manapság bezzeg minden adott ahhoz, hogy túléljenek és mi bizony büszkén vagyunk elég hülyék ahhoz, hogy velük legyünk toleránsak, mert a kiközösítés nem elegáns. És különben is jöjjön már egy civil szervezet és oldja meg a problémát...

  • 2008.06.20 02:39:24glad az egyetlen

    Itt a porontyon akkor találkoztam elöszőr azzal a mentalitással, hogy a szülő azt hiszi hogy bármit megtehet a csemetéjével, amikor az otthon szülős topicokat olvastam.

    Volt is aztán egy konkrét vita erről és volt aki ott bevalotta, hogy születés elött még nem gyerek a gyerek. :(

  • 2008.06.20 08:35:20boszorsi

    A témafelvetés némileg (? hmm) bizarr. Ha a sperma választhatna petét... Az fel sem merül, hogy a pete válasszon spermát? És mi van, ha két rosszindulatú ivarsejt lelkesen összefut? Abból lesz a következő Hitler??? Jujj...



    Ami pedig a szülői agressziót illeti, hát mentség az nincs rá, de hátérben keresendő magyarázata biztos van. A szélsőségesen agresszív emberek betegek, a tettek elítélése mellett gyógyítani kellene a lelküket...

  • 2008.06.20 09:04:17druantia

    Nem értek azzal egyet, hogy ha valaki régóta tervez gyereket, akkor feltétlenül jobban bánik vele, mint akinek "becsúszott". Az én gyerekem bizonyos értelemben ilyen "becsúszott" baba, mégis nagyon szerettem és tiszteltem az első pillanattól fogva, ahogy tudomást szereztem a létezéséről. Itt szerintem az a lényeg, hogy a szülő minek tekinti a gyereket. Embernek vagy játékszernek? Mennyire tiszteli? Mennyire egészséges, érett személyiség maga a szülő?



    Én örülök neki, hogy a gyerekem engem választott anyukájának és örömmel fogadtam el a felelősséget, ami ezzel jár. Ő rám bízta magát, az én dolgom az, hogy segítsek neki kinyilni, teljes emberré válni. Nekem kell megvédenem, megerősítenem és feltétel nélkül szeretnem. Örülnék, ha majd jó tanárai lennének, de a fő felelősség akkor is az enyém. Mondom ezt tanárként is :).

  • 2008.06.20 09:05:44boszorsi

    Anatómussal egyet értek. A nevelés elsődleges szintere a család. Az intézmények ezt csak segíteni tudják, helyettesíteni nem. Minél többet igyekszik hozzátenni, annál jobb, de helyettesíteni nem képes.



    És egyébként ki szeretné, hogy a gyermekének egy kivülálló (értsd: nem családtag) tanítsa meg az etikai, erkölcsi tudnivalókra?

  • 2008.06.20 13:15:26B-

    Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb gyereket nem kell direktbe tanítani, hanem a mi példánkat követik (vagy vetik el) többé-kevésbé tudatosan. Szóval mire Pistike 3 évesen először kerül pedagógus kezei közé, már ott van a kis fejecskéjében, hogy mit "kell" csinálni, ha ütköznek az érdekek vagy véleméyek (pl: kiabálni. ütni. megpróbálni humorral, szeretettel megkeresni a kiutat a konfliktusból. az egyik fél behódol. mindkét fél kompomisszumot köt. egyik fél sem enged, sértődés. És a lényeg: az nyer, aki.... (ide bármi írható: erősebb, hangosabb, gátlástalanabb, ravaszabb, alattomosabb, higgattabb stb.) És ez a program 3 évesen már az agyukban van.



    Saját magunkat kellene első körben moderálni, utána jöhet csak minden szándékos-tudatos neveés.

  • 2008.06.20 13:47:04verkaverka

    Persze hogy elsősorban a család dolga minden ilyen. De ott ahol rossz a minta ott már csak az intézményben lehet reménykedni.

  • 2008.06.20 14:13:59kriszi

    Nem ide tartozik, de mégis ide tartozik. Szóval ahol anya (l. két másik poszt) húz vissza teljes munkaidőben a másfél éves mellől, mert muszáj, és mert az az alkotó munka, akkor bezony az idegen pedagógus/gondozó fogja nevelni a gyereket. Nem jó ez így sehogysem :(

  • 2008.06.20 21:14:14Edinbogyo

    nekem elso altalanosban egy tanitono rendszeresen tepte a hajam...es mikor anyukam bement kerdore vonni, elsirta magat, hogy mar csak egy eve van a nyugdijig, es nem birja a stresszt, en meg olyan izgaga vagyok...mert mar tudtam olvasni, es unatkoztam...

  • 2008.06.21 09:53:59Különálló

    Igen, nagyon egyetértek Anatómussal a felelősség kérdésével kapcsolatosan. Szerintem az iskolának NEM elsősorban nevelnie kell, hanem tanítania. A nevelés az én, a mi dolgunk.

    És egy kicsit ide is kívánkozik, amit B--nek írnék válaszul: olcsónak találom, amikor valaki emberi hibákért és bűnökért Istent okolja.

    A lényeg, hogy ne én/mi legyünk a felelősek. Akár másokért is (valami ilyesmiről beszél a Biblia). :-(



    Meg hát az ismerősi körömben van valaki, akinek nagyon nehezen lett csak gyereke, utána kivették a méhét is, de ettől még egy ideges, hisztériás anyuka lett. Nem fizikai agresszióval bántja a fiát, hanem a magatartásával. Az sem jobb.

  • 2008.06.22 00:55:01ani2

    Engem az zavar ebben a "birosag ele kerul a szulo ha valami tortenik a gyerekkel" dologban, hogy vannak olyan szulok akik imadjak a gyereket, jol, szepen nevelik, de csak EGY ovatlan pillanatban nem figyelnek ra es baj tortenik. Ezeket a szuloket miert kell meghurcolni? Nem eleg fajdalom nekik, hogy baj van? (Ismerek olyat, aki csak egy pillanatra ment ki a furdoszobabol a 2 evese mellol, es a gyerek majdnem belefulladt a vizbe. Mentot hivtak hozza, korhazba kerult, az anya meg a rendorsegre es ott nem voltak hajlandoak meg informaciot adni sem, hogy el-e egyaltalan a gyerek. A szulok normalis emberek. Vegul a gyerek meguszta, a szulok meg felfuggesztettet kaptak. :( )Viszont aki meg veri a gyereket, azt meg nem szankcionaljak. Mi van ebben a vilagban?

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta