SZÜLŐSÉG

Hosszúlépés Edericsen vagy Mojito Rovinjban?

2008. június 17., kedd 10:15

Hová menjünk a gyerekkel nyaralni? A Balatonra, vagy Horvátországba? Egyáltalán elgondolkodtunk már azon, hogy miért állítjuk egymással szembe ezt a két lehetőséget? Míg mondjuk a németeket megértjük, hogy miért mennek az Adriára, addig a magyarok érvrendszere kissé összetettebb.



Kisgyerekkel persze sok szempontot figyelembe kell venni, s az igény szintek is eltérőek lehetnek éppen úgy, mint a pénztárca vastagsága a zsebünkben. 


Idézet a játszótérről:
- Lefoglaltuk a szállást Horvátba.
- De jó nektek, idén nem megyünk. Csak a Balatonra megyünk egy hétvégére, nem is várom.
- Á, oda nem megyünk mi sem, tavaly voltunk, de rossz volt az idő. Nem lehet kiszámolni, hogy mikor futunk bele rossz időbe, aztán csak nézzük a hullámokat esőkabátban.

Nos, több dolog kavargott a fenti párbeszédet hallgatva a fejemben. Először is, azt gondolom, hogy ez a pár mondat konzumidióta csúsztatás. Nem vagyunk ugyan mediterrán ország, de a rossz idő nyilván a horvátok fejére is rászakadhat. Az elmúlt három évben kétszer fáztam végig a Borától szétfútt adriai partot, ami épp oly idegesítő, mint Almádiban.

Azért, hogy magunkba szívhassuk a tenger illatát, néha megéri a 6-8 órás autózás, a kérdés csak az, hogy a gyerek hogy kultiválja ezt. A Balaton viszont az ország legtávolabbi pontjáról is 4 óra alatt elérhető, de a fővárostól már egy óra alatt a vízben lehetünk. Míg nálunk a vízben nem látjuk a bokánkat sem, addig a tenger szépsége, s a hely szelleme versenyez a lángolt kolbász illatával, s egy teljes tálca hosszúlépés Edericsen olcsóbb mint egy mojito Rovinjban.

Aztán, ha a szállásra gondolunk, a Balaton oldalán rögvest megjelenik egy kép, ahogy mindenre elszánt nénik és bácsik vetik a német autók elé magukat, Zimmer frei táblákkal. A jó hír az, hogy egyre kevesebb ilyen alakot tudnánk elütni az út szélén, a rossz viszont az, hogy a szállások minősége nem sokkal jobb, mint a régi, megszokott, szocreál időkben. Annak is örülhetünk, hogy amíg régen a magyarokat a szállásadók bottal piszkálták odébb, ma már örülnek, ha hazafinak adhatják ki a házukat. Az is igaz viszont, hogy a Balaton olyan nehezen infrastruktúrálódik, hogy néhány rosszidős nap után kedve lenne az embernek akár gyalog is átlépni a határon.

Az sem mindegy, hogy mennyi pénzünk van nyaralni. Horvátországban egy négytagú család apartmanos elhelyezése átlagosan 20 ezer forint naponta minden egyéb ellátás nélkül. A Balatonnál akár már 10 ezer forintból is megvan a négyfős család szállása, s hallal, fagyival, olykor egy kis programmal, 70 ezer forintból szűken megvagyunk, míg a horvát nyaralás autópályával, benzinnek és kinti alternatív étkezéssel 150 ezer forint alatt nehezen kikalkulálható.

Szerencsére a magyarok 76 százaléka belföldi utat (is) választ magának, hogy forogjon a gazdaság kereke, s ebből 42,7 százalék a Balatonon üdül. Így vagy úgy, a döntésben legtöbbször nagy adag presztízs is van. S míg Budapest Prága mögé szorul a turizmusban, addig talán a Balaton egy tenger mögé. Ébresztő, Balatonpart! Fejlesszük, invesztáljunk, különben lemaradunk!

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.06.17 16:09:59cantaloupe

    Crm,



    ne is mondd...gyori vagyok eredetileg, tesom meg pincer. Hat o is mondott sztorikat az osztrak Hanzikrol, akik a sajat hazajukban csorok, de Gyorben villogtatni akarnak, es haromszor kerik ki a melanzsot, mert egyszer tul fekete, aztan tul keves a hab...harmadszorra a fonok vitte ki nekik. :)



    Ez a "menozo buno turista" mindenhol elofordul.

  • 2008.06.17 16:14:31cantaloupe

    Amugy en sem ertem ezt a vagy-vagy allaspontot.

    Vannak Ausztriaban is szep tavak, a Salzkammergutot kisgyerekkel is ajanlom azoknak, akik szeretnek kirandulni.

    Vagy Olaszorszagban a Garda-to...igaz, az dragabb, de ott is vannak eldugott pizzeriak, autentikus olasz kajaval es az a to gyonyoru!



    Feltetelezem, hogy Horvatorszagban sem art a nyelvismeret, igy ennyi erovel mas "kulfoldre" is lehetne menni.

  • 2008.06.17 16:14:55céerem

    cantaloupe



    igen, erről én is tudnék mesélni... de rengeteg pozitív példa is van.

  • 2008.06.17 16:15:12sme

    queenlly: de úgy olcsóbb 3 éves korig a repjegy, hogy a gyerkőc az öledben ül nem?

  • 2008.06.17 16:17:48céerem

    szerintem Ho nem családbarát, és azok a betonozott strandok...

  • 2008.06.17 16:19:15DrSzöszi

    Egyébként meg tegye fel a kezét, aki 26 felett van, van gyereke, és még nem érezte úgy rövidebb-hosszabb ideig, hogy az ideális nyaralás úgy néz ki, hogy apa-gyerek el, ő pedig kiül Budapest közepén a kertbe/teraszra egy pár Baccardi Breezerrel olvasgatni egy hétre, esetleg este megnézi a 24-et/Szülfelt... stb stb. :)))

  • 2008.06.17 16:24:45Csacso

    Én ilyen vagyok Szöszi!



    Szerintem anya-gyerek el, és nyugiban lehet meccset nézni számítógépen játszani, haverokkal piálni-zsugázni. Ja és ki nem menni a napra... :-)

    A hétvégém ilyen volt :-)!!!

    Persze vasárnap már beindult a mikor jöttök már? :-)

  • 2008.06.17 16:25:46Csacso

    Én ilyen vagyok Szöszi!



    Szerintem anya-gyerek el, és nyugiban lehet meccset nézni számítógépen játszani, haverokkal piálni-zsugázni. Ja és ki nem menni a napra... :-)

    A hétvégém ilyen volt :-)!!!

    Persze vasárnap már beindult a mikor jöttök már? :-)

  • 2008.06.17 16:26:17Csacso

    duplán ment bocsi...

  • 2008.06.17 16:27:02céerem

    Szöszi



    egyik ismerősömék mennek gyerekkel is, meg csak barátokkal is, gyerekek addig a nagyszülőknél. az lenne mindenkinek az ideális.

  • 2008.06.17 16:34:12DrSzöszi

    Csacso,



    :)))

    Nálunk a párom taktikusan olyan hobbit választott, amire a gyerekkel eleve nem kompatibilis...:)))



    Crm,

    ezt mi is így csináljuk, és egyébként éppen a gyerekkel Balaton, utána ketten Horvátország összeállításban.

    De ha épp hulla vagyok, akkor nálam bejön a "hagyjatok itthon egyedül meghalni" érzés is... :)

  • 2008.06.17 16:50:02Starlark

    Méghogy a Balcsi parton nincs látnivaló????

    Úristen nekünk egy hét nem volt elég arra hogy csak a felvidéket bejárjuk.

    Aki azt mondja hogy a kisbalatoni csónakázás vagy az edericsi csepkövesben való barlangászás uncsi az sose próbálta.

    A kajával egy sose volt gondunk, igaz nem is az 5 fogásos körbeugrálós étterem az igényszintünk :) de nem is lángoson éltünk.

    No meg az is igaz hogy nem is a parton punnyadós nyaralás az ideális számunkra.

    Jó móka volt a kankalin füzetek kitöltögetése is még felnőtt fejjel is :) /Amúgy ingyen letölthetők a nemzeti park honlapjáról/



    No kinek a pap kinek a papné, mi marha jól éreztük magunkat azon a kerékpártúrán, egy percünk nem volt unatkozni. Gagyi giccs árusokkal meg alig találkoztunk, szinte soha mert a partot akkor láttuk mikor arra vitt a kerékpár út :)

    Engem kicsit az szomorít el hogy annyi mindent megtesznek már hogy aki meg akarja ismerni azt a környéket szinvonalasan tehesse úgy hogy egy percig nem unatkozik, plusz a gyerekekre külön gondolnak mindenhol, és még mindig tartja magát a berögzött sztereotípia hogy a víz koszos, döglenek a halak, átvernek, ha magyar vagy rád se hederítenek, és különben is ciki...



    /remélem azóta a bemutatóhelyekhez már kerékpár tárolót is építettek :) két éve jeleztük nekik hogy azért a kerékpárosokra is gondoljanak/

  • 2008.06.17 16:56:32Vierre_

    Szerintem a Déli partról az Északi, naplementében utolérhetetlen. És az északi part lankái, kicsit beljebb a hegyek... Én nagyon szeretem a Balatont.

    De Horvát ország sincs ellenemre, de ha választanom kéne két gyerekkel hová menjek, a Balatont választanám, közel van az otthonhoz, bármikor haza lehet jönni, értem amit mondanak nekem, a kaja rendben van, a víz főleg a d-parton nekik való, amúgy tiszta.

    Ha pedig kettesbe mennék a faszimmal akkor oly mindegy, így pénztől tenném függővé. :)

  • 2008.06.17 17:08:37Sanima

    Vierre_

    én is pont így vélem, azzal a megkötéssel, hogy kölök nekünk még nincs, ergo északi part rulez.

    Szerintem a Balcsi fasza.Én imádtam gyerekkoromban. Azért persze én is szívesen mennék külföldre, de a Balcsi tényleg jó, ha csak egy hétvégére ugornál le.

    Sőt, mi tavaly felfedeztük a Velencei-tavat.

    Lakástól vízig kényelmesen egy óra, víztől anyósig kényelmesen fél óra, úgyhogy belefér a családlátogatás is, plusz kicsit Balcsi fíling.

    No meg én majdnem röhögőgörcsöt kaptam az agárdi áraktól...eldöntöttem, hogy oda kell menni beb@szni, mert hihetetlen olcsó Pesthez képest.

  • 2008.06.17 17:14:27moj

    mi családilag száz éve Horvátországozunk,nekem ugyan még nincs gyerekem,de tavaly a nővérem akkor másfél éves igencsak aktív babsijával mentük el Fazanába. Az odaúton semmi patália nem volt, visszafelé is csak azért mert lebetegedett..

    Fazana egyébként kavicsos tengerpartos rész,nagyon édes kisváros,elég közel Rovinjhoz.

    Szerintem ha csak azon múlik a tengerparti nyaralás, hogy hogy bírja az utat meg a sós vizet a gyerek,akkor nyugodtan hanyagoljátok a Balatont;kicsit jobban kell figyelni, de nekik is egy élmény, tök mást látnak mint itthon.

  • 2008.06.17 17:16:05lindalight

    ójaj, rosszabb a helyzet mint gondoltam.

    Ti tényleg nem tudtok egy szöveget értelmezni?

    Hol menőztem? mivel a horváttengerparttal? na ne vicceljetek már. Meg ki nézte le a Balatont?

    úristen.

    mindenki elolvasta egy sor elejét és hozzágondolt még pár hülyeséget?



    Az a menőzés illetőleg szarozás, hogy azt írtam hogy ha választanom kellene hogy hol töltöm az éves szabadságomat, akkor inkább kicsit többért a tengerpartra megyek minthogy szintén elég sokért a már unásig ismételt balatonra? úristen ebbe hogy lehet ilyeneket belegondolni.

    Írtam elég sokszor, hogy igen szeretem a Balatont le is szoktam menni minden évben csak ha egy hetes családi nyaralásról van szó akkor már inkább máshova vágyok.

    Sőt a Tisza parton nőttem fel és minden hétvégén ott zabálom a lángost is kétpofára, DE ha elszabadulok egy hétre nyaralni akkor nem ezt választom.

    Ebben mi a fikázás? Túlreagáltátok egy picit.



    Kálmán, a sarkítás nem jelző hanem ige egyrészt, másrészt azt és úgy használok ahogy én azt gondolom és nem nem értették félre a munkatársaim. te is jársz külföldre...nocsak és ha választhatnál, hogy egy évben egyszer elmész nyaralni akkor vajh' a Balatont választanád ismét vagy elmennél megint Dániába? hm?



    és tényleg lejárt a munkaidőm, sajnos nekem ilyen szar van hogy 7-kor kezdődik a meló:(

  • 2008.06.17 17:18:30Vierre_

    Nemrég láttam egy műsort a Tiszta tó vs Velencei vs Balcsi öt ropiból, elég álságos volt, mert az öt ropit úgy fél óra alatt eltapsolták és hát még is csak az egynapos turisztra ment rá a műsor, de a lényeg, hogy a Tiszta tó gecc olcsó, csak innen BP-től kurva messze van. :))))))



    Én gyerek koromban, csak 11 évig táboroztam a Balcsi északi partján, Káptalanfüreden és Akaliban és imádtam. Jó-jó akkor még megvolt az úttörőtábor érzés-utánérzés :)))), én egy hétig, kettőig is elvagyok ott. És télen.. télen annyira gyönyörű. Egy külön világ, mindenkinek ajánlom a téli Balatont. Kicsit századelő, kicsit Fekete István... a léleknek szép látvány. Délin is voltam és Északin is télen... nagyon nyugalmas történet. :))))

    De a hegyek a déli partról nézve... szívem csücske. :) (pedig 99százalékban az északin nyaraltam az elmúlt 22 évben. :D)

  • 2008.06.17 17:33:44Sanima

    OFF:



    Vierre_ amúgy nagyon eltűntél pár hete, hiányoltalak.:)

    Jó, hogy megint vagy.

    Apropó, tudja vki, hogy mi van Sue-val? Mi lett a vizsgálat eredménye?



    ON

  • 2008.06.17 17:39:23katicaboglarka

    Vierre: Szokták is mondani, hogy a déli partban az a jó,hogy jól látni onnan az északit.

  • 2008.06.17 17:56:30katicaboglarka

    Starlark: Nagyon tetszik, amiket írtál, tényleg örömmel olvastam, egyrészt azért, mert eredetileg balatoni lány lennék, és megmelengette a kicsi szívemet, másrészt mert én is úgy szeretek nyaralni, hogy nem történik meg velem minden a nyaralás első napján, ami megtörténhet. Ami még tetszett, hogy ezek a programok kicsit könnyedebbre véve a figurát megoldhatók poronttyal is,úgy hogy neki is élmény legyen.

  • 2008.06.17 17:58:27Vierre_

    Sanima, nem volt gépem :) megpusztult, hp-laptop, nem ajánlom senkinek :)))))

  • 2008.06.17 18:01:13Sanima

    Vierre_



    upsz..

  • 2008.06.17 20:21:16Kálmán

    lindalight



    Egyre inkább látható, hogy értelmezéssel te vagy itt hadilábon.



    Meg ha te, aki nagyon jól(?) értelmez szöveget, kiolvashattad volna, hogy a sarkítást nem nyelvtani vonalon közelítettem, hanem szinonímaként, azzal, hogy olyanokat írsz le a Balcsiról, ami egyszerűen nem igaz. Erre vonatkozott a sarkítás, pláne, mivel te használtad ezt a szót.



    Továbbra sem fogod fel, hogy nem az a baj, hogy te horvátországba akarsz menni, hanem hogy pocskondiázol valamit, ami máe évek óta nem az?



    Azzal hogy egy évben két napot a Balcsin vagy és effektív nem csinálsz semmit, hogy nyilvánítasz véleményt róla olyanoknak, akik évek, évtizedek óta odajárnak évente, nyaranta többször? Ez alapján a két nap alapján mit tudsz te?



    Jól láthatóan semmit. Talán menj le egy hétre, csinálj programot és foglald le magad. Nem ártana.

  • 2008.06.17 20:24:42LeVilli

    Kálmán, Lindalight,



    folytassátok ezt a meddő vitát (anyázást) inkább privát. A hsz-eitek már nem szólnak semmiről, csak egymás szavainak kiforgatásáról, csesztetéséről.



    Bocs.

  • 2008.06.17 20:39:51Normi

    Queenlly!

    Köszönöm a tippeket. Pár éve, mikor még csak egy gyerkőc volt,utaztunk repülővel többször is, én úgy tudtam, hogy csak a 2. életévig ingyenes vagy kedvezményes, már nem is emlékszem...Arra viszont igen, hogy mivel repcsivel mentünk, nem voltunk túl mobilak, bérelhettünk autót sok pénzért vagy ültünk a seggünkön, persze metróztunk is Olaszországban néha, egyszer ki is raboltak minket ott...

    Amúgy az is van, hogy kicsit tartok is a külföldi utaktól, én mindig attól félek, hogy megbetegszenek kinn, minden körülményesebb, a nyelvtudásunkon is van némi csiszolnivaló, szóval nehezen is szánnánk még rá egyelőre erre magunkat, de szerintem tuti olcsóbban megússzuk itthon, mert nem húzós árú panzióban szállunk meg, sokszor főzök is, nem kajálunk mindig étteremben, stb. Amúgy mi szeretjük a hegyeket, a nézelődős, kirándulós helyeket, a tengerpart is szép, de a strandolós része baromira nem hoz lázba minket...:((



    De ahogy nagyobbak lesznek, vállalkozunk a külföldi útra is, ha tehetjük. Csak tényleg nehézkesebb minden gyerekekkel, mikor ketten voltunk, mintünk sokat.

    Azért kösz a tippeket!

  • 2008.06.17 20:52:16Kálmán

    LeVilli



    Szerintem meg arról szól, hogy valaki leszól valamit, amiről fogalma sincs, más meg ezt észrevételezi, s még a fogalmatlannak áll feljebb.



    Bocs

  • 2008.06.17 21:37:53hallohallo

    kálmán, állítsd már le magad léci. nálam egyébként a mucikázásodnál nyílt ki a bicska a zsebemben. linda nem szereti azt, amit te, és kész. ezen nem kéne megsértődni. amit ő ír, az is valóság, amit te, az is, az én tapasztalatom, hogy mindkettő létezik (vagy most már kettőnkét is meg akarod kérdőjelezni?), rokonságban van telek az északi és a déli parton is, évente többször járok le, szóval nem te vagy az egyetlen aki látta már a balatont.

    amúgy meg linda azon véleményével, hogy ha már az egy hét egyhuzamban nyaralás, akkor horvátország, egyetértek. épp most jöttem vissza, sziklás ÉS kavicsos, lassan mélyülő, langymeleg, kristálytiszta tenger a szállodától konkrétan három méterre, büféreggeli, büfévacsora, olyan halak, tintahalak, húsok, saláták, hogy a fülünk is kettéállt, és majdnem végig jó idő (szal ha balatonon elkezd esni, ott egy hétig esik, horvátországban ha reggel esik, lehet h este már fürdesz megint) és kisgyerekes szülőknek játszótér-rész a szálloda kertjében. mindez fejenként ötvenezerért. (miközben a párom nagymamája napi hatezerért adja ki a sekély, iszapos partú, túlzsúfolt balatoni apartmanját, ágynemű és takarítás - és természetesen kaja - nélkül.) de ez csak magánvélemény, én így szeretek nyaralni és kész, nem tukmálom rá senkire.

  • 2008.06.17 21:47:27mucika

    hallohallo: nem akarom védeni Kálmánt, mivel nekem sem tetszik a stílusa, de a mucikázás nekem szólt. Mivel ez a nickem :)

  • 2008.06.17 22:13:49buborék

    Mi tegnap jöttünk meg Ángliából, annak is a legdélibb csücskéből és a másfél éves Nagymenőnk is velünk volt. 2 hétig voltunk, repülővel és nagyon nem bántuk meg pedig volt para előtte.

    Ehhez kellett persze a szuper idő is, mert ha megkapjuk a szokvány angol esős-dzsuvás időt nyílván nem lett volna ilyen vidám.

    Szerintem ilyenkor jó utazni gyerekkel ha már csak egyszer alszik egy nap, megvannak a kis rítusai, napirendje amit tartani lehet, azt eszi amit mi - így nincs szétszabdalva a nap és lehet jönni-menni.

    Most pedig elolvasom mi a bunyó tárgya.

  • 2008.06.17 22:14:00cantaloupe

    Nekem meg semmi bajom nincs Kalman velemenyevel.

    Ha valakinek a Balaton egyenlo a koszos vizzel, nulla latnivaloval, rossz kajaval, akkor fogadja el, hogy masnak ez a "lepratelep" a legszebb nyarait jelentette.



    Es annyibol tenyleg Kalmannal a pont, hogy o nemcsak hetvegi kiruccanasokbol ismeri a Balcsit, hanem a kornyeket is felfedezte.

  • 2008.06.17 22:15:52Vierre_

    szerintem meg had mondja már ha neki ehhez van kedve, amúgy meg hallohallo, faszán hangzik, utazással együtt mennyiben is volt a dolog? :) (az urbánus legendák miszerint pedig a BAlcsin úgy esik szerintem tartsuk a fikcióknál :D)

  • 2008.06.17 22:16:57buborék

    A tapasztaltabbja szerint a sós víz zavarja a gyerekeket egy bizonyos korig és ezért jobb a Balatont megcélozni.

    Cornwallban hideg volt még a tenger és csak láblógatásig engedtem bele ezért erről nem tudok nyilatkozni.

  • 2008.06.17 22:23:22cantaloupe

    Vierre,



    nem az volt a baj, hogy nem tetszik neki, lelke rajta, de egy hetvegere -lasd be- nem is lehet megismerni az osszes balatonparti programot.



    Amugy szerintem aki a vizparton doglik, annak tokmindegy, hogy a Balcsin vizibiciklizik vagy a tengerben buvarkodik, aki meg inkabb varosnezo tipus, az szintugy megtalalja minden kornyeken azt, ami erdekli. Marmint a lubickolason es a kajalason kivul. :)



  • 2008.06.17 22:27:55Vierre_

    can én Kálmán mellett szóltam hallohallonak, csak összesűrűsödött a sok reag. :)))) úgy utálom amikor valaki valakinek az önjelölt ügyvédje, vagy egy nyilvános blogban meg van aszondva hogy ki miért is ne ugasson bele a dolgokba :)))



    hajrá Balcsi :D

    Ha van dellád és nincs gyerek és van kocsid vagy pénzed repcsire, hajrá Horváthország vagy akármi, Kuba pl :DDDDDD

  • 2008.06.17 22:38:49buborék

    Hát igen, nevetséges habzó szájjal fikázni más véleményét arról, hogy hol szeret dagonyászni egy hétig. Ha jó az idő és a társaság akkor senki nem fog azon pattogni, hogy ronda a tapéta és finomtalan a buzara rák, vagy a halászlé - max pár percig.

  • 2008.06.17 22:53:07Vierre_

    én szerencsés vagyok, szenvedtem mint a kutya spanyolban és horvátban mert bizony én semmilyen tengeri izét meg nem eszem. Én a sima halat szeretem. :))))) csáp és rákmentesen :))) így nekem a Balcsi kiváló, az édesvizi hal a kedvencem bár a tengerivel sincs bajom és a magyaros ízek nyaminyami...

    spanyolban pedig csak azok a kurva polipkarikák meg rákizék, kell a pöcsömnek :DDDDDDD azt se tudták mi az hogy sülkrumpli :D

  • 2008.06.17 23:36:13Rio2003

    Dr Szoszi-tol idezek fenntebb:

    "Gáz, mondjuk én tudok példát a fordítottjára - kedvenc büfésbácsinknál (tényleg minőségi cuccokat árult) felfigyeltünk rá, hogy kevesebb a számla, mint a kiírt árak... Rákérdeztünk. Mondta, hogy jaaa, azok a németeknek vannak kiírva..."



    na pontosan ezert nagyon nehez ravennem a nem-magyar ferjemet hogy elvezze a magyar vendeglatast. Mert igen sokszor at akarjak vagni. Csak hat 3 penzugyi/kozgazdasz diplomaval leauditalja a szamlat 5 masodperc alatt, es kb. minden masodik vendeglatoegysegben kiakad es reklamal es egy ido utan karomkodik is ekes magyarsaggal... pedig nem sokat beszel magyarul :)



    vagy masik ekes pelda egy budapesti muzeumban, mas volt az ar egy kulfoldi felnottnek es mas egy magyarnak... eletem parja miniszteriumi szintig ment a levelezesben, es meg az EU-s szabalyozast is megtalalta, es par hetes email csata utan megvaltoztattak. Es ez csak egy pelda a sok kozul.

    szoval en mint felig kivulallo nem tudok nevetni a bufesbacsis sztorin, sorry.

  • 2008.06.17 23:43:55Vierre_

    egen, mi magyarok még mindig itt basszuk el és ez nagyon ciki. Annyira ciki, hogy már már egyedi. Ugye a taxis esetek, a kocsmás esetek és még sorolhatnám.

    De én azt tapasztalom, hogy bár a Balaton azért döglődött évtizedekig mert a németekre gyúrtak és valóban tré volt és suttyó, az elmúlt pár évben mint ha ez kezdene megváltozni. A víz tiszta, már az a ciki mindenki szemében ha valamelyik büfés vagy butikos hozza a régi filinget és elindult valami normális, valami kultúrált, szerintem. :))

  • 2008.06.18 09:04:30hallohallo

    mucika, akkor bocs :)

    vierre, útiköltséget meg nem mondom pontosan, mert sokat kirándultunk, az meg vitte a benzint.

    de most átgondoltuk kedvessel, csak az út oda-vissza kb három tank benzin volt, meg az autópályadíjak, a magyar tíznapos meg a horvát, az kb 200 kuna volt oda-vissza, ha jól emlékszem.

    bújtatott reklám: a hotel centinerában voltunk, van sziklás ÉS kavicsos partja, a kölkök ott tapodtak körülöttünk bokáig és pancsolásztak, és van pici játszótere a szállodának, hinta, libikóka, rugós billegős izé meg pörgetős bigyó (ha lesz gyerekem, megtanulom a nevüket :)). mi voltunk az egyedüliek, akik nem horvát nyugdíjasok és nem kisgyermekes család. parton van kávézó, fagyizó, és elvileg büfé is, csak az még nem nyitott ki, de a hotelben teljes panzióra is be lehet fizetni.

    a helység, banjole, meg nem turistaközpont, semmi ajándékbolt, sőt összvissz két pici közért van, az egyik jó messze, de a másik a szálló aljában, ásványvíz korrekt áron (5 l 12 kunáért). és nem magyar irodában foglaltuk, mert a magyarok csak a tré földszinti nem erkélyes szobákat adják ki, drágábbért, mint a tengerre néző emeleti erkélyes szobákat, szóval neten foglaltuk az uniline.hr-en. csak azért ajánlgatom ilyen bőszen (semmi jutalék nem jár :)), mert télleg baromi jó volt. búvárszemüveg kötelező, óriási türkizkék és neonsárga halak úszkálnak a vízben!

  • 2008.06.18 09:06:23hallohallo

    amúgy a balcsis esős urban legendről, telkünk van kenesén, és éveken keresztül mindig kifogtuk az egyhetes nyaralás alatt az esőt :) szóval kirándulás ezerrel, elég jól ismerem a környéket :)

  • 2008.06.18 09:47:41liána

    hallohallo és mindenki!

    kérnék tippeket, mit érdemes megnézni, hol mit érdemes csinálni? túrázni is szeretünk, biztosan sok helyen nem voltunk még! van autó, úgyhogy a táv nem akadály! minden napra szeretnék felkészülni, hogyha nem tudunk strandolni, vagy már unjuk legyen program!

    köszi

  • 2008.06.18 10:20:42Csacso

    csak Lindának egy sor:



    Azért öt óra után a lejárt munkaidőd után is tudtál kommentelni... erre céloztam... túlóráztál? :-)))

  • 2008.06.18 10:42:51DrSzöszi

    "na pontosan ezert nagyon nehez ravennem a nem-magyar ferjemet hogy elvezze a magyar vendeglatast. Mert igen sokszor at akarjak vagni."



    Rio,

    én biztos vagyok benne, hogy ez igaz, és nagyon gáz, én is sok helyen tapasztaltam ezt külföldi barátokkal.



    Viszont ezt a KONKRÉT bácsit megvédeném: ő nem vert át senkit, mert a magasabb árak voltak kiírva. Vagyis aki ott vett, az látta, mi az ár, annál többet nem számolt fel senkinek. Az, hogy nekünk, régen odajáró, neki szimpi magyaroknak kevesebbet számolt - azzal nem verte át a külföldit... Minket "vert át" pozitív értelemben.

  • 2008.06.18 10:51:39hallohallo

    liána, sok tippet nem tudok adni sajnos, az isztriai félsziget végét jártuk be, pula nagy csalódás volt, de a kisebb városok, falvak nagyon szépek. ilyen pl labin, ott van egy kilátó is, meg pici múzeum, szóval van mit csinálni :), de alapvetően csak bejárni lehet a városkákat, kis középkori kanyargós utcák vannak. bale nagyon szép, ott találtunk egy pici középkori templomot is, eredeti freskókkal, na az váratlan csoda volt. a vidék meg olyan, hogy sok olajliget, sok fenyőerdő, lehet sétálni, biciklizni.

    pulát egyébként rajtunk kívül sokan szeretik, van egy szép nagy amfiteátrum, jó drága belépővel (mondjuk én aquincum mellett lakom, amióta az eszemet tudom, így azért más nézni), néhány régészeti és történeti múzeum, de a városnak nincs annyira jó hangulata.

    vannak hajókirándulások, rokonok mondták, hogy azok szépek, pl brijuni nemzeti park.

    esős időben meg fogalmam sincs, mit lehet csinálni. nekünk szerencsénk volt, épp elkerült minket, mondjuk a szállodában volt fedett fűtött medence, láttam amikor indultunk haza, hogy azt használták sokan, szóval ennyi.



    (lindához még annyi, nemtom mit csesztetik itt sokan, egy csomóan meg azt írták le, horvátország tré, mégsem pattogott senki. ízlések és pofonok. spec én meg a magyaros kajákat nem bírom - szeretem őket, a gyomrom nem bírja -, szal egy hét balatoni büfézés és csárdázás után teljesen kikészülök. a tengeri meg mediterrán kaják jöhetnek.)

  • 2008.06.18 11:21:16csalány

    Na, most aztán hozzászólok :-)



    Horvátország fantasztikus, bár a szigetek tényleg kicsit ingerszegények... Istria viszont megunhatatlan, régi városok, gyönyörű tengerpart, zöld az egész.

    Kajailag tényleg nem nagy spílerek, és nem is túl kedves a kiszolgálás, viszont kiváló pizzákat tudnak gyártani :-). Tenger gyümölcset elég egyhangúan készítik: sok fokhagymával natúre sütve, mángold és főtt buri körítéssel. Kávéban világbajnokok :-)



    Tenger tiszta.



    Balaton: vize tiszta, évek óta ivóvíz minőségű. Viszont a környező szállodák még mindíg erősen szocreál fílinggel rendelkeznek, ami nekem nem túl vidám... Kivéve néhány vadiúj wellness hotelt, ami ugye aranyárban..

    Kaja: hááááát.... amikor találunk egy jónak tűnő éttermet, vagyis egyszer jót eszünk, akkor tutira másodjára valami szarvas hibát követnek el (büdös hal a halászlében, elcserélt menü, majd ha szólunk érte jön a pofa vágás a pincértől...) Árak nem veszélyesek, de valahogy még mi sem tanultunk meg vendéglátni.

    Ja, kb. két hete voltam Tihanyban, ahol nagyon kedves kiszolgálás mellett jót etettem vagy harminc emberrel, és gyerekmenü is volt :-)

    Szerintem mindkét helyen megtalálhatja az ember azt amit szeret. De olyat kijelenteni kategórikusan hogy Horvátország vagy a Balaton szar, nem lehet..

    Ez olyan mintha azt mondanánk mondjuk, hogy a csirke vacak, pedig lehet a csirkéből kétszáz féle ételt készíteni, és sztem mindenki tud olyan találni, ami ízlik neki (bocs vegák :-)





  • 2008.06.18 13:00:14lindalight

    csacso,

    biztos borzasztóan meglepő lesz és ilyen fejleményt nem is vártál, de:



    van otthon is internetem.

  • 2008.06.20 14:32:00hamsa

    Horvátország, természetesen. GYerekkel, mert le lehet foglalni egy 2-3 évest is az úton, és meg léehet tenni több szakaszban is az utat. Útközben akár egy napig a Balcsin is ki lehet bírni - utána pedig élvezni a különbséget. Mert Horvátországban nem "pussta-schow" van, hanem valódi velencei városok, Trogir, Zára, Dubrovnik stb. Megfelelő körítéssel a gyerekek is élvezik, legalábbis az enyimek. A kaja kibírható, legalább nem zsírral készül a lekváros palacsinta. És ha nem otthonról előre lefoglalt szálláson gazdagítjuk a közvetítőket, akkor minimális akármilyen nyelvtudással (német, angol, olasz) válogathatunk a szobákban - apartmanokban. És a kékalapon ágyikó jelzésekkel tökéletesen minősítik, amit kapunk. Úh. szerintem nyomába sem jön a keletnémet tömegturizmusra berendezett Balcsi, sajna.

  • 2008.06.20 16:11:34Ariana

    Üdv Mindenkinek,

    Ahogy olvasom a kommenteket, sok minden eszembe jutott.

    A családunknak nyaralója van Horvátországban, de nem megyünk idén, mert bár tudom, hogy a 9 hós fiam simán kibírja az utat (már soxor utazott 8 órát kocsiban) de szerintem a sziklás tengerpart és a sós víz még nem neki való. Ezért inkább a Velencei tóhoz megyünk, de a Balaton is be fog figyelni :)

    Engem az érdekelne leginkább, hogy a kisgyerekeseknél hogyan is néz ki a nyaralás. Este, ha lefeküdt a lurkó mondjuk 8-kor akkor szülőknek is szobafogság? És napközben, amikor alszik? Gyakorlatilag ez számomra azt jelenti, hogy a szállás minden igényt ki kell, hogy elégítsen, hiszen az idő nagy részét ott fogjuk tölteni.

  • 2008.06.20 16:12:16Ariana

    Ja, még mielőtt valaki azt gondolná, felvágok a horvát nyaralóval, elmondom, hogy a családom multikulti, egyik tagja horvát, a másik német a harmadik...

  • 2008.06.20 19:49:18hamsa

    Kedves Ariana,



    mi voltunk ilyen picivel Horvátországban, és nagyon kellemes volt. Délutáni alváshoz kiültünk egy csendes helyre, parkba, árnyas részre stb. és ő szundikált, papa is általában, én meg olvastam, nézelődtem. Tengerbe úgysem nagyon megy még, a sós víz meg szerintem nem árt neki,(nem jobban, mint a másik) ha utána bekrémezed rendesen. Este meg vagy szobafogság, vagy aludt a babakocsiban, és tologattuk a kellemesen szellős tengerparton. Nekem moindig nagyon bejött, eddig minden életkorban élveztük. Aludt babakocsiban, vittük hordozóban, és fogott már polipot is tavaly... :)) Idén is ez lesz, mert még van egy csomó szép város, amit megnéznénk.... Jó nyaralást

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta